Şimdi Ara

NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
1
Favori
2.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    Emek?Hangi emek?

    Diriliş günü görürüz kim neyden razı kim değil.

    Bende hadis ve sunnetleri reddenlerin suratini mahser gunu gormeyi cok istiyorum. Gorusuruz o zaman.

    Herşeyden muazzam bir varlık herşeyi bilen bir yaratıcı sizin hadis sünnet sacmaliklarinizi yer mi sanıyorsun kardeş sen?Kul hakkına girenleri tecavuzculeri Neden destekledin derse ne şey yicen?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilim Kurgu konusunda hakli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nihat hocanın söylemesinden çok evvelce tespit etmiştim zaten.Dinler tarihinden çokça esinlenme var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Yüzüklerin efendisini bilmem de Full Metal Alchemist esinlenmiş

    Nihat Hatipoğlu görmeyeli kendini geliştirmiş komplo teorilerine başlamış+imparatorun gerçek manasını biliyor

    Bir de din tüccarı olmasa.Dinden para kazanmak ayetler gereğince haramdır.Yapmayın etmeyin

    Dostum adam TV programı yaptığı için ücret alıyor. Bütün TV progaramı yapanlara ücret ödeniyor üstelik bu rakamlar oldukça yüksek.

    Program içeriği din olunca ücret almıyoruz diye bir şey yok. Bir çok konu olasılığından biri sadece.

    Vasıtası önemli değil.İçerik din sonuçta ilmiyle ve Allah'ın sözleriyle geçimini sağlıyor.İslam evrensel nitelikle bir din olduğundan TV'den ya da telgrafla din anlatıp para alması aynı hükümdedir.TV programlarından para almasının doğal olması doğru olduğu anlamına da gelmez.Faizde nitekim hayatımızın içinde.Kaldı ki para almayanlar hatta yazdığı kitabın pdfsinin internet sitesinde paylaşanlarda var.Demek ki yapılabiliyormuş

    Din ile uğraşanların %99'u zengindir kardeşim . Nihat Hoca tahtını oğluna devredecek hem baksana Oğlu da aynı ağız mimikleri , sesi alçaltıp kısaltma da taklide çalışıyor baya .

    Dediğim gibi Sümerlilerden beri böyledir Din adamları zenginin yanındadır .


    Kendisi niye acaba hiç İsrail ile yakınlaşma politikasına laf edemiyor ? Oysa her yıl çoğu programda Filistinli kardeşlerimiz diye ağlıyor .

    Ruhban sınıfı bu nedenle tehlikelidir.İnsanları ağlatarak kandırıyorlar maalesef.İslam dininde oligarşik gnosist anlayışına karşıyım.Yoksa gitsin istediği gibi dinini icra etsin parada kazanabilir sıkıntı değil.Ama işte İslama uygun sanılınca olmuyor be

    Onu bırak fakirlikten,diyanet rezilliğinden,bilgiden felsefeden bahsetmiyor.En önemli konu olan tevhide sırt çevirmiş durumdalar.Anca kıl,tüy,taş,tırnak.Adamlar rivayetlerinde tırnak kesme sırası bile uydurmuşlar.Kaldı ki cuma namazının öncesinde devlet meselelerinin konuşulması tartışılması gerekiyor.Buna dayanarak böyle bir tavır alması gerekirdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 5 Temmuz 2016; 11:48:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım

    Eger ayet yoksa o zaman bazi seylere gereklilik kilar.Niye is oldu mu diyorsunuz Peygamber neye gore ipek'i haram kilmis ayet getirin diye?

    Ben de diyorum ki eger Allah isin vermisse bana ayet getirin.Yoksa o zaman su anlam cikar ki zaten aslinda tarihi olarak olay boyle gelismistir.Agaclar kesilmis ve problem cikmistir.Insanlar neye gore bu agaclarin kesilidgini sorgulamis ve kucuk bir tartisma ortami olusmustur Buna bagli olarak ayet inmistir.Yani demek oluyor ki Hz.Muhammed karar verebilmistir.Belli sinirlar cercevesinde bir seyler yapabilme yetkisine sahiptir.

    Kible konusunu cevaplandirmamissin ama ayni durum gecerli.O zaman kendine gore mi kible degistirmis? Bu halde Peygamber kendinden konusmaz ayetiyle celiski durum olusur mu?

    Peygamberin kararı ile Allah'ın hükümleri uyuşur.Peygamber gaflete düştüğü zaman da ki düşebilir yani diğerlerinden çok daha fazla erdemli olsalar da Kuran'a göre ancak onlar beşerdir.Hz.Yusuf örneğinde ki gibi ya da Hz.Muhammed ayet gelebilir(gerçi Hz.Yusuf dua ederek o durumdan kurtulmuştur)

    O duruma ayet gelmediğine göre doğru yaptığını varsayabiliriz demek ki.Doğal davranmıştır.Günlük hayatta ki kararları da kendisi verdiğine eminim.Din hakkında hüküm vermek başka doğal bir eylemde bulunmak başka

    Kıble konusunu da düşünmediğim gibidir de bilmiyorum.Sorunun cevabını bulduğum zaman bildirim atarım

    Edit:Sorularını sor.Cevaplamak isterim

    Dogal davranmis diyorsun ama nasil bir dogallik ki bu Allah izin verdim diye ayet indiriyor.Yani orada bir tartisma ortami bir seyler oluyor yani bir karar veriyor.Bu dogalliktan cok daha otede bir seyler ofade etmiyor mu yani?

    Neyse bu sorular burda kalsin.Hepsine Nisa 22'de oraya sadece cevap olmaz.Babalariniz derken ayni kizlariniz seklinde bir aciklama getirilebilir.Sadece delil olmaz yani.Ha diyorsun ki belirtmemisse helaldir.Aslinda ikimiz de biliyoruz ki bunu inanarak soylemiyorsun :)

    Neyse tekrardan 4 soru yukarida toplu olarak ayetlerle destekleyerek yorumunu bekliyorum.Sonucta sadece ayet diyenler olarak ekstra katmamaniz gerekir.

    Tartışma karardan sonra yaşanmış olabilir.O vakit doğal davranmış olur

    Evlenmek işteş yapılan bir eylemdir.Baban ile evlenemiyorsan kızın ile evlenilemez sonucuna varmamız gerekmez mi mantık gereğince.Bunu da hiç düşünmez misiniz ayetine dayanarak söylüyorum.Daha önce söylediğim gibi haram diyorum.Ekstra kattığım bir yer varsa söyleyebilirsin.

    Tartisma ortami oncesinde oluyor.Tarihi olarak sabittir bu mesele.

    Dinde bazi seyler mantik ustunden gitmez.Mesela meni mi daha pistir yoksa sidik mi? Mantik olarak bakarsak insan meni'yi attiktan sonra degil isedikten sonra banyo yapmasi gerekir degil mi? Veya buyuk abdest bozduktan sonra.Ama Allah ruyalanma gibi meni atimi sonrasi banyo yapilmasi gerektigini bize soyluyor.
    Yani mantik ustunden giderken sinirlar disina cikmaman gerek.

    Tartışma önceden yaşansa bile kendine göre yanlışa doğruya karar vermiş olmasın.Yanlış başka haram-helal başka.Mesela yazın ortasında yılbaşı süslemeleri asmak yanlıştır.Hoş Allah adına hüküm vermiş değil.Net hüküm olmayan her husus insandan insana değişen yanlışların egemenliğindedir

    Ha diyorsan ki ağaçları kesmek kötü bir davranıştır Allah'ın mutlak bir suretle önceden haber etmesi gerekir bu mantıkla hayvan tüketmemeliyiz

    Dediğin akıl mı nakil mi tartışmasına benziyor.Bu soru anlamsızdır çünkü Allah'ın kelamı zaten akla uygundur.Mantıkta aynı şekilde.Mükemmel olanla mükemmel olmayan arasında elbette ki çıkmazlar olur.Somutlaştırma bunun üstesinden gelir.Zakkum ağacı cehennemde yanmaz.Demek ki cehennem nasıl bilmeye imkan yok.İşte buralarda somutlaştırmaya gidilir

    Ha diyorsan ki mantık ikincil planda ise sana soruyorum Allah'ın verdiği akıl varlığına kanaat getirmek için değil midir ? Ancak ibadet ve şükran etmek için dünyaya gelmişiz.Başka amaçlar da edinirsin sıkıntı değil fakat temel de budur




  • Sauron'un gözüde tövbe edip müslüman olmuş.
    Artık adı kalp gözü oldu.
     NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real Woods -- 5 Temmuz 2016; 12:24:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real Woods

    Sauron'un gözüde tövbe edip müslüman olmuş.
    Artık adı kalp gözü oldu.
     NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR



    Sauron'un gerçek adı Saruhan'dır.Kendileri gizli müslüman ve ehli sünnet alimidir.Şeyhleri de Melkor/Morgoth değil Molla Morgüldür.Cihat edip orta dünyayı İslama kazandırmaya çalışmış fedakar bir komutandır cinlere hükmeder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 5 Temmuz 2016; 12:35:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Real Woods

    Sauron'un gözüde tövbe edip müslüman olmuş.
    Artık adı kalp gözü oldu.
     NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR



    Sauron'un gerçek adı Saruhan'dır.Kendileri gizli müslüman ve ehli sünnet alimidir.Şeyhleri de Melkor/Morgoth değil Molla Morgüldür.Cihat edip orta dünyayı İslama kazandırmaya çalışmış fedakar bir komutandır cinlere hükmeder

    Pardon cahilliğimi affetdin :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real Woods

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Real Woods

    Sauron'un gözüde tövbe edip müslüman olmuş.
    Artık adı kalp gözü oldu.
     NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR



    Sauron'un gerçek adı Saruhan'dır.Kendileri gizli müslüman ve ehli sünnet alimidir.Şeyhleri de Melkor/Morgoth değil Molla Morgüldür.Cihat edip orta dünyayı İslama kazandırmaya çalışmış fedakar bir komutandır cinlere hükmeder

    Pardon cahilliğimi affetdin :D





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım

    Eger ayet yoksa o zaman bazi seylere gereklilik kilar.Niye is oldu mu diyorsunuz Peygamber neye gore ipek'i haram kilmis ayet getirin diye?

    Ben de diyorum ki eger Allah isin vermisse bana ayet getirin.Yoksa o zaman su anlam cikar ki zaten aslinda tarihi olarak olay boyle gelismistir.Agaclar kesilmis ve problem cikmistir.Insanlar neye gore bu agaclarin kesilidgini sorgulamis ve kucuk bir tartisma ortami olusmustur Buna bagli olarak ayet inmistir.Yani demek oluyor ki Hz.Muhammed karar verebilmistir.Belli sinirlar cercevesinde bir seyler yapabilme yetkisine sahiptir.

    Kible konusunu cevaplandirmamissin ama ayni durum gecerli.O zaman kendine gore mi kible degistirmis? Bu halde Peygamber kendinden konusmaz ayetiyle celiski durum olusur mu?

    Peygamberin kararı ile Allah'ın hükümleri uyuşur.Peygamber gaflete düştüğü zaman da ki düşebilir yani diğerlerinden çok daha fazla erdemli olsalar da Kuran'a göre ancak onlar beşerdir.Hz.Yusuf örneğinde ki gibi ya da Hz.Muhammed ayet gelebilir(gerçi Hz.Yusuf dua ederek o durumdan kurtulmuştur)

    O duruma ayet gelmediğine göre doğru yaptığını varsayabiliriz demek ki.Doğal davranmıştır.Günlük hayatta ki kararları da kendisi verdiğine eminim.Din hakkında hüküm vermek başka doğal bir eylemde bulunmak başka

    Kıble konusunu da düşünmediğim gibidir de bilmiyorum.Sorunun cevabını bulduğum zaman bildirim atarım

    Edit:Sorularını sor.Cevaplamak isterim

    Dogal davranmis diyorsun ama nasil bir dogallik ki bu Allah izin verdim diye ayet indiriyor.Yani orada bir tartisma ortami bir seyler oluyor yani bir karar veriyor.Bu dogalliktan cok daha otede bir seyler ofade etmiyor mu yani?

    Neyse bu sorular burda kalsin.Hepsine Nisa 22'de oraya sadece cevap olmaz.Babalariniz derken ayni kizlariniz seklinde bir aciklama getirilebilir.Sadece delil olmaz yani.Ha diyorsun ki belirtmemisse helaldir.Aslinda ikimiz de biliyoruz ki bunu inanarak soylemiyorsun :)

    Neyse tekrardan 4 soru yukarida toplu olarak ayetlerle destekleyerek yorumunu bekliyorum.Sonucta sadece ayet diyenler olarak ekstra katmamaniz gerekir.

    Tartışma karardan sonra yaşanmış olabilir.O vakit doğal davranmış olur

    Evlenmek işteş yapılan bir eylemdir.Baban ile evlenemiyorsan kızın ile evlenilemez sonucuna varmamız gerekmez mi mantık gereğince.Bunu da hiç düşünmez misiniz ayetine dayanarak söylüyorum.Daha önce söylediğim gibi haram diyorum.Ekstra kattığım bir yer varsa söyleyebilirsin.

    Tartisma ortami oncesinde oluyor.Tarihi olarak sabittir bu mesele.

    Dinde bazi seyler mantik ustunden gitmez.Mesela meni mi daha pistir yoksa sidik mi? Mantik olarak bakarsak insan meni'yi attiktan sonra degil isedikten sonra banyo yapmasi gerekir degil mi? Veya buyuk abdest bozduktan sonra.Ama Allah ruyalanma gibi meni atimi sonrasi banyo yapilmasi gerektigini bize soyluyor.
    Yani mantik ustunden giderken sinirlar disina cikmaman gerek.

    Tartışma önceden yaşansa bile kendine göre yanlışa doğruya karar vermiş olmasın.Yanlış başka haram-helal başka.Mesela yazın ortasında yılbaşı süslemeleri asmak yanlıştır.Hoş Allah adına hüküm vermiş değil.Net hüküm olmayan her husus insandan insana değişen yanlışların egemenliğindedir

    Ha diyorsan ki ağaçları kesmek kötü bir davranıştır Allah'ın mutlak bir suretle önceden haber etmesi gerekir bu mantıkla hayvan tüketmemeliyiz

    Dediğin akıl mı nakil mi tartışmasına benziyor.Bu soru anlamsızdır çünkü Allah'ın kelamı zaten akla uygundur.Mantıkta aynı şekilde.Mükemmel olanla mükemmel olmayan arasında elbette ki çıkmazlar olur.Somutlaştırma bunun üstesinden gelir.Zakkum ağacı cehennemde yanmaz.Demek ki cehennem nasıl bilmeye imkan yok.İşte buralarda somutlaştırmaya gidilir

    Ha diyorsan ki mantık ikincil planda ise sana soruyorum Allah'ın verdiği akıl varlığına kanaat getirmek için değil midir ? Ancak ibadet ve şükran etmek için dünyaya gelmişiz.Başka amaçlar da edinirsin sıkıntı değil fakat temel de budur

    Zodion Peygamber hukum veremez diyen siz degil misiniz? Allah konusmussa ayet disinda bir yer de bulamayiz diyen siz degil misiniz? Ee bende diyorum ki Allah'in izni iledir ifadesi varsa bu izin Kur'an'i Kerim'de tam olarak nerede? Yani aslinda soru basit ama neden uzatiyorsun ki? Benim meselem agac kesme veya benzeri bir sey degil.Ayni durum Kible icinde gecerli.Kibleneye gore degisti? Allah Peygamber ile iletisime gecerken acaba ayetler disinda da yol secilmis mi?

    Bak cok net ifadeler,durust olabilirsin fikirlerini belirtirken.Hadisleri incelerken kullandigin metadolijiden neden faydalanmiyorsun?

    Akil mi nakil mi meselesi de degil bu.Her seyi akla vuramazsin acik ve net.Bugun sana Hz.Suleyman'in Cinlere emir verirken goz acip kapayincaga kadar tahtin gelmesini akilla acikla derse nasil bir yol izlemelisin?
    Fakat bu degil ki her sey akil disidir.Mantik ile kavranilabilir konular vardir,kavranilmayacak veya hukumlendirilmeyecek konular vardir.Ben ne demisim belli sinir cercevesinde mantik ile degerlendirilir.Bu cumleden mantik devre disi kalmali ifadesini nasil cikardin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    Hakkında bilgi sahibi olmadığım şeylerin ardına düşmüyorumda ondan olmasın sakın?Bilmeden hüküm verirsem sorumlu tutulacağım için olmasın?Allah'ın bazı günahları affettiği için olmasın?

    Şimdi Allahını seversen şu sorularada cevap ver.3500-4000 sene önce uzak doğuda veya avustralya da insanlar ibadetini ederken nereye doğru ediyordu?

    Buyur Bakara 115;
    "Doğu da Allah'ındır batı da. Şu halde nereye dönerseniz dönün, orası da Allah'ın yönüdür. Çünkü Allah sınırsızdır, ilmi her şeyi kuşatandır."

    Kaynak;http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/115.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

    Eee nasıl edecez şimdi kabe'yi?

    Ağaç kesme meselesi ise benle veyahut şuan için başkalarıyla öyle alakasız ki , yani sanki hayat memat meselesi de, şu an benim hayatımı etkileyen bir mesele de, tutup bunları sorman gerçekten garip.

    Torunuyla evlenmek her hangi bir akıl sahibi biri için ne ahlaki nede medeni yönden etik değildir.Allah bu konuda bir hüküm belirtmemiş.Ben buna haram da demem helal de demem.Kimsede bunları demem için beni zorlayamaz.Benden ne istediğinin gerçekten farkında mısın?Kesinlikle yaratan adına hüküm vermem benim haddime değil.Diyeceğim tek şey şu, dengenin hayanın ahlak'ın düzeni açısından evlenilmemesi gerekir.

    Apaçık meselesini ise bir önceki mesajımda zaten söyledim.Sorumlu tutulduğumuz şeyler zaten belli.İstenilen şeyler basit.Görevini yap dünya sınavını tamamla ahiretine kavuş.

    Sizin karar verme konusunda kendinize güveniniz yok mu?Yani sürekli Allah sizin için birilerini mi gönderecek yaşamanız hayatınıza kurallar koymanız için?5 yaşında annesinden babasından ayrı kalamayan çocuklar gibi yapmayın gözünüzü seveyim.Bu dünyada herkes sınava geldi, kutsal kitap da özellikle bahsediyor sadece sorumlu olduğumuz yerin bu kitap olduğu konusunda.

    Size ve alimlerin dediklerine sımsıkı biat edenlere bir tavsiyem olsun.Bir işe başladığınızda o fiilin merkezine Yaratan'ı , Adaleti , İyiliği, Doğruluğu yerleştirin öyle hareket edin.Allah iyiliğe yönelen kullarını iyilik doğrultusunda götürür.

    Son olarak.Yok arkadaş ben hadislere güvenmiyorum.İçinden mantıklı olanlar olsa da belli bir müddet sonra iş fanatizme fitneye kuran ile çelişmeye kaçıyor.Ben bu kitap'ın bildirdiği emir ve yasaklar ile sınavımı tamamlayacağım.Allah'ın sözüyle Allah'a gideceğim.

    Siz de diyorsanız "biz de peygamberin söylediği iddia edilen hatta zanna girecek olursam peygamberin söylediği kesin kabul ettiğim hadislerle ve bunları aktaran kişilerin vebalı altında sınavımı tamamlayacağım ve kıyamet günü de en ufak bu adamların yüzüne durmayacağıma hakkına girmeyeceğime dair şüphem yok" diyorsanız sizin de yolunuz açık olsun.

    Bu konudaki ilk mesajımda bahsettiğim gibi, kıyamet günü zaten her şey ortaya çıkacak madem herkes kendinden bu kadar emin hodri meydan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    Hakkında bilgi sahibi olmadığım şeylerin ardına düşmüyorumda ondan olmasın sakın?Bilmeden hüküm verirsem sorumlu tutulacağım için olmasın?Allah'ın bazı günahları affettiği için olmasın?

    Şimdi Allahını seversen şu sorularada cevap ver.3500-4000 sene önce uzak doğuda veya avustralya da insanlar ibadetini ederken nereye doğru ediyordu?

    Buyur Bakara 115;
    "Doğu da Allah'ındır batı da. Şu halde nereye dönerseniz dönün, orası da Allah'ın yönüdür. Çünkü Allah sınırsızdır, ilmi her şeyi kuşatandır."

    Kaynak;http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/115.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

    Eee nasıl edecez şimdi kabe'yi?

    Ağaç kesme meselesi ise benle veyahut şuan için başkalarıyla öyle alakasız ki , yani sanki hayat memat meselesi de, şu an benim hayatımı etkileyen bir mesele de, tutup bunları sorman gerçekten garip.

    Torunuyla evlenmek her hangi bir akıl sahibi biri için ne ahlaki nede medeni yönden etik değildir.Allah bu konuda bir hüküm belirtmemiş.Ben buna haram da demem helal de demem.Kimsede bunları demem için beni zorlayamaz.Benden ne istediğinin gerçekten farkında mısın?Kesinlikle yaratan adına hüküm vermem benim haddime değil.Diyeceğim tek şey şu, dengenin hayanın ahlak'ın düzeni açısından evlenilmemesi gerekir.

    Apaçık meselesini ise bir önceki mesajımda zaten söyledim.Sorumlu tutulduğumuz şeyler zaten belli.İstenilen şeyler basit.Görevini yap dünya sınavını tamamla ahiretine kavuş.

    Sizin karar verme konusunda kendinize güveniniz yok mu?Yani sürekli Allah sizin için birilerini mi gönderecek yaşamanız hayatınıza kurallar koymanız için?5 yaşında annesinden babasından ayrı kalamayan çocuklar gibi yapmayın gözünüzü seveyim.Bu dünyada herkes sınava geldi, kutsal kitap da özellikle bahsediyor sadece sorumlu olduğumuz yerin bu kitap olduğu konusunda.

    Size ve alimlerin dediklerine sımsıkı biat edenlere bir tavsiyem olsun.Bir işe başladığınızda o fiilin merkezine Yaratan'ı , Adaleti , İyiliği, Doğruluğu yerleştirin öyle hareket edin.Allah iyiliğe yönelen kullarını iyilik doğrultusunda götürür.

    Son olarak.Yok arkadaş ben hadislere güvenmiyorum.İçinden mantıklı olanlar olsa da belli bir müddet sonra iş fanatizme fitneye kuran ile çelişmeye kaçıyor.Ben bu kitap'ın bildirdiği emir ve yasaklar ile sınavımı tamamlayacağım.Allah'ın sözüyle Allah'a gideceğim.

    Siz de diyorsanız "biz de peygamberin söylediği iddia edilen hatta zanna girecek olursam peygamberin söylediği kesin kabul ettiğim hadislerle ve bunları aktaran kişilerin vebalı altında sınavımı tamamlayacağım ve kıyamet günü de en ufak bu adamların yüzüne durmayacağıma hakkına girmeyeceğime dair şüphem yok" diyorsanız sizin de yolunuz açık olsun.

    Bu konudaki ilk mesajımda bahsettiğim gibi, kıyamet günü zaten her şey ortaya çıkacak madem herkes kendinden bu kadar emin hodri meydan.

    Arkadasim Bakara 144;

    Doğrusu, biz, yüzünün semaya yöneldiğini, orada şekilden şekile geçerek, aranıp durduğunu görüyorduk. Artık seni hoşnud olacağın bir kıbleye çevireceğiz. Haydi bakalım, yüzünü Mescid- i Haram'a doğru çevir. Siz de ey müminler, nerede olursanız olun, yüzünüzü o tarafa doğru çevirin! Kendilerine kitap verilmiş olanlar da kesinlikle bilirler ki, Rabblerinden gelen o emir haktır. Ve Allah, onların yaptıklarından ve yapmakta olduklarından gafil değildir.

    Bak ne diyor.Ey muminler nerede olursaniz olun yuzunuzu Mescid-i Haram'a yani Kabe'ye donun.Ee senin verdiginle celisiyor mu yani Kur'an?

    Agac kesme meselesinin veya torun meselesinin ozunu anlamayip ozelliklr konuyu farkli yere cekme dememe ragmen neler yazmissin.Arkadasim acik ve net biri gelip sana diyor ki sen diyorsun Hadis vs yok Allah ne demisse Kur'an da yazar.Ben de diyorum ki o zaman izin nerede? Peygamber 17 ay boyunca neye gore Mescid-i Aksaya dondu?

    Isine gelince her konuda yorum yapiyorsunuz.Insanlara fetva veriyorsunuz ama sıkışıncada hemen bilgin olmadigi konunun pesine dusme ayeti

    Kiyamet gunu ortaya cikacak hodri meydan oyle mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    Ooooo, çok ilimli arkadaşımız ciddiliği bir kenara bırakıp smiley kullanmayada başlamış.

    Ben çelişiyor demedim,hatta ağzımdan böyle bir laf bile çıkmadı.Karşınızdaki ile tartışırken nasıl bir hayal gücüyle tartıştığınız insanı beyninizde canlandırıyorsunuz vallahi hayret.

    Bak bu iş paradox'a girer.Ben bakara 115'i gösterdiğim sürece sen 144'ü göstereceksin.

    Hadi pusulayla yön tayin edip kıbleye döndük.Tam olarak kabeye denk geliyormu?Eğer denk gelmiyor teğet geçiyor ise, e o halde ha kabeye dönmüşüm ha başka yöne bunda ki fark nedir?

    Farzedelim ben kabeye yüzümü dönmedim.Evimi kabe yönüne görede inşa etmedim.Bendede simetri hastalığı olsun namazı kıble dışında bir yönde kıldım veyahut niyet olarak ritüel'imi gerçekleştirirken herhangi bir yöne döndüm.Nolur sence sakınca nedir bu konuda?

    Olayı başka yöne çektiğim falan yoktur.Bu konularda doğruyu yanlışı ayırt etmek için illede beynimizi birilerine emanet etmemize gerek yok.Allah'ın insanı yarattığı en büyük özelliklerinden biri irade sayesinde doğruyu yanlışı birbirinden ayırt edip uygulayıp veya uygulamıyoruz.Peki sen günlük hayatta hiç kuranda hadiste bile duymadığın bir problemle karşılaştığında çözümü nasıl hallediyorsun?

    Benim işime gelen kısım neymiş ki neye göre yorum yapıyormuşum?Burada insanları sapkınlığamı sürüklüyorum?Kötü bir şey mi öğretiyorum?

    Yoksa tam tersi dini çıkmaza sokan adamların ellerinden kurtarıp dünya ve ahiret için mantıklı ve iyi şeylerimi tavsiye ediyorum?

    Bakın ben bu başlık altında birine cevap yazdım sonra siz müdahil oldunuz, sıkıntı değil olabilirsiniz konuşabiliriz.Lakin soruma soruyla cevap verdiğiniz bende aynı şekilde devam ettim.Bilmediğim konularda bilmediğimi izah ettim sebebinide zanna uymak istemediğim için o konudan sorumlu tutulmadığım için açıkça belirttim.

    Ama siz benim sorduğum sorulara cevap vermemekle aynı mesajı 2-3 kez yazdınız.Hadi cevabını verecek olun,yine gideceksiniz yine hadislerden getireceksiniz kendi mantıklı izahınız olmadan.

    Bu kaçıncı yazışım, sorumlu olmadığınız halde , sorumlu hissettiğiniz şeylerin ardına düşüyorsanız eğer , buyurun düşün.Kimse sizi tutmaz.Bu konuda özgüveniniz bayağı kuvvetliyken, özellikle günlük konularda veya dini konularda hüküm verememe ve direk hadis ve rivayetlere bakmanız ise sorumlu olmadığınız şeyler hakkında sorumluluk hissetmeniz olayına bayağı bir ironik yaklaşım oluyor.

    Yine alaycı tavrınıza karşı ben son kez bir iyilik yapıp size son bir tavsiye vereyim.Kendinize şu soruları sorun;

    1- Peygamberin ailesi ve arkadaşları arasında özellikle peygamber öldükten sonra neden katliamlar ölümler yaşandı?
    2- Peygamberden 150-170 (yanlış hatırlıyorsam affola) yıl sonra neden mezhep imamları peydah oldu?Bu aradaki ibadet eden veya dinini yaşayan kişilerin hükmü nedir?
    3- Peygamber öldükten neden yine seneler sonra hadis kitapları yazıldı?

    Bunları bir düşün, sonra aç bir tekrar kuranı oku.Artık vicdanını ortaya koyup ona göre karar ver.

    Bu arada gül(ün) bakalım.Referans ve kefil olduğunuz adamlar eğer sandığınız gibi çıkmaz ise o zaman da aynı kahkahayı sizden beklerim ve evet hodri meydan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmuMaster -- 5 Temmuz 2016; 15:49:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    Ooooo, çok ilimli arkadaşımız ciddiliği bir kenara bırakıp smiley kullanmayada başlamış.

    Ben çelişiyor demedim,hatta ağzımdan böyle bir laf bile çıkmadı.Karşınızdaki ile tartışırken nasıl bir hayal gücüyle tartıştığınız insanı beyninizde canlandırıyorsunuz vallahi hayret.

    Bak bu iş paradox'a girer.Ben bakara 115'i gösterdiğim sürece sen 144'ü göstereceksin.

    Hadi pusulayla yön tayin edip kıbleye döndük.Tam olarak kabeye denk geliyormu?Eğer denk gelmiyor teğet geçiyor ise, e o halde ha kabeye dönmüşüm ha başka yöne bunda ki fark nedir?

    Farzedelim ben kabeye yüzümü dönmedim.Evimi kabe yönüne görede inşa etmedim.Bendede simetri hastalığı olsun namazı kıble dışında bir yönde kıldım veyahut niyet olarak ritüel'imi gerçekleştirirken herhangi bir yöne döndüm.Nolur sence sakınca nedir bu konuda?

    Olayı başka yöne çektiğim falan yoktur.Bu konularda doğruyu yanlışı ayırt etmek için illede beynimizi birilerine emanet etmemize gerek yok.Allah'ın insanı yarattığı en büyük özelliklerinden biri irade sayesinde doğruyu yanlışı birbirinden ayırt edip uygulayıp veya uygulamıyoruz.Peki sen günlük hayatta hiç kuranda hadiste bile duymadığın bir problemle karşılaştığında çözümü nasıl hallediyorsun?

    Benim işime gelen kısım neymiş ki neye göre yorum yapıyormuşum?Burada insanları sapkınlığamı sürüklüyorum?Kötü bir şey mi öğretiyorum?

    Yoksa tam tersi dini çıkmaza sokan adamların ellerinden kurtarıp dünya ve ahiret için mantıklı ve iyi şeylerimi tavsiye ediyorum?

    Bakın ben bu başlık altında birine cevap yazdım sonra siz müdahil oldunuz, sıkıntı değil olabilirsiniz konuşabiliriz.Lakin soruma soruyla cevap verdiğiniz bende aynı şekilde devam ettim.Bilmediğim konularda bilmediğimi izah ettim sebebinide zanna uymak istemediğim için o konudan sorumlu tutulmadığım için açıkça belirttim.

    Ama siz benim sorduğum sorulara cevap vermemekle aynı mesajı 2-3 kez yazdınız.Hadi cevabını verecek olun,yine gideceksiniz yine hadislerden getireceksiniz kendi mantıklı izahınız olmadan.

    Bu kaçıncı yazışım, sorumlu olmadığınız halde , sorumlu hissettiğiniz şeylerin ardına düşüyorsanız eğer , buyurun düşün.Kimse sizi tutmaz.Bu konuda özgüveniniz bayağı kuvvetliyken, özellikle günlük konularda veya dini konularda hüküm verememe ve direk hadis ve rivayetlere bakmanız ise sorumlu olmadığınız şeyler hakkında sorumluluk hissetmeniz olayına bayağı bir ironik yaklaşım oluyor.

    Yine alaycı tavrınıza karşı ben son kez bir iyilik yapıp size son bir tavsiye vereyim.Kendinize şu soruları sorun;

    1- Peygamberin ailesi ve arkadaşları arasında özellikle peygamber öldükten sonra neden katliamlar ölümler yaşandı?
    2- Peygamberden 150-170 (yanlış hatırlıyorsam affola) yıl sonra neden mezhep imamları peydah oldu?Bu aradaki ibadet eden veya dinini yaşayan kişilerin hükmü nedir?
    3- Peygamber öldükten neden yine seneler sonra hadis kitapları yazıldı?

    Bunları bir düşün, sonra aç bir tekrar kuranı oku.Artık vicdanını ortaya koyup ona göre karar ver.

    Bu arada gül(ün) bakalım.Referans ve kefil olduğunuz adamlar eğer sandığınız gibi çıkmaz ise o zaman da aynı kahkahayı sizden beklerim ve evet hodri meydan.


    Bir seyleri ifade etmek icin illahi onu acik bir sekilde dile getirmek gerekmez.Ne demissin bak orda "Tabu yikmak" ne demek tabu yikmak? Kabe diyorum sen bana neden illahi Kabe'ye donelim diye soru soruyorsun.Sonra sana ben celisiyor diye bir sey demedim hayal gucu felan diyorsun.Arkadasim sen neyi savundugunu bilmiyorsan o benim problemim degil.

    Sen yon ne demek bilmiyorsan o senin problemin.Evini kabeye donerek insa etmedim ne demek? 2 boyutta mi yasiyorsun sen? Teknolojiden uzak misin? Pusula diye bir sey icat edileli asirlar oldu.
    Mesela oruc tutarken de ezan a veya imsaga uymak yerine astronomi bilimimi ogrendin de ona gore hesap kitap yapip mi oruc tutuyorsun? Onu gectim eger siyah ipligi beyaz iplikten ayiracaksa gormeyen adam icin ne yapacagiz? Herkese gore ibadet mi sekillenecek?

    Bu konuda arastirmalarimizi gecmisimizi okuduklarimizi karsilastirsak altindan kalkamayacaginiz sorularla ugrasmisimdir.
    3 sorununda basitce cevabi var.En basitinden halen daha birilerinin arkasindan gitme isini siz cok daha iyi yapiyorsunuz.Arkadasim Hadis yazim islemi BUHARI ile baslamamistir.
    Buhari sadece genisce bir calisma ortaya koyarak duzenleme yoluma gitmistir.Eger o kafayla bakarsan biri gelir sana derki Peygamberimiz hayattayken Kur'an neden duzenli bir kitap haline getirilmemiste bu Hz.Ebubekir doneminde yapilmis? Yoksa Kur'an'i Kerim'de de mi ayni metadolojiyi kullaniyorsun?

    Bir seyler soylerken tarih hakkinda bilginiz olmadigi icin birileri ne soylediyse onu kabul ettiginiz icin arkasindan olusabilecek sorular hakkinda fikriniz yok.
    Hz.Ali'yi kafir olarak ilan eden Hariciler de Ayetlere karsi gelmekle sucluyordu.Ne yani Hz.Ali kafir mi?

    Bunlar haricinde forum ortaminfa yazisiyorsun ve herkes her mesaja yazabilir.Gidin ozel de tartisin kimse kaynak olmasin o zaman.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 5 Temmuz 2016; 16:08:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tolkienin kendisi yayınlamadan onceki mektuplarında hangi mitolojilerden esinlendiğğni nasıl oluşturdugunu yazmış neyin kafasında bu adam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aelthalyste -- 5 Temmuz 2016; 17:00:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden bi ciddiyetle kandırırlardı işin ticaretini yaparlardı artık trollüğe vuruyorlar Kıskanıyorum ben artık yavaştan zevkli bi iş yani forumda trollük bi yere kadar.

    Ayrıca adama gram laf etmeye kimsenin hakkı yok kimse zorla izlettirmiyo. Baksanıza forumun ağır abileri durumu gayet normal karşılıyor size ne ki bundan sonrası. Adamlar şurdaki haber misali her durumu her şekile uydurabiliyorlar. Harbi harbi ortak bi ağ filan var heralde

    http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=307028

    Yarın bi gün araları açılır yayın filan yapamazlar o zaman yeni bi format gelir laf ederler. Şimdilik hakkıyla kazanıyor sıkıntı yok.




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    Yok senle olmayacak bu iş, ben diyorum ankara sen diyorsun isviçre, ben diyorum seoul sen diyorsun tibet.

    Sana buhariyle, hureyreyle, aliyle ömerle ebu bekirle osmanla ve daha niceleriyle başarılar dilerim.Bak açık açık burayada yazayım, Allah ve dini için en ufak bir yardım yaptılarsa sağolsun varolsunlar.Diğer türlü benim umrumda değiller.

    Sen din-islam olayına sadece mekke medine hadis-sünnet üzerinden bakmaya devam et.

    Aman sakın hiç yorum getirmeyin, yorum getirmiş hayatınızda bir kere bile görme şansınız tartışma şansınız olmayan ölmüş adamlara beyninizi emanet edin.Size ait olan sınavı başkalarına yıkmaya devam edin.

    Düşünmeyen sorgulamayan, işin peşine düşmeyen adamlara şu saatten sonra başka diyecek bir şeyim yok.

    Hayatımda bu kadar yanlış anlaşıldığım bir mesele daha olmadı.Yani sanki şuan nur cemaatinden biriyle konuşuyormuşum gibi hissediyorum.

    Lafı fazla uzatmadan , hayatınızda başarılar




  • ben de sizinkileri.allahım kitapta eksik kalanları peygamber tamamladı.peygamberin nete girme sünneti var mı ?yok.o halde nete girmemen gerekli zira peygamber girmiyordu.abdesti anlattın.ama eksikti peygamber onu tamamladı dersin.
  • Soru soran ayrı kafa,Soru sorulan ayrı kafa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akıl fikir dağıtırken neredeymişler acaba.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.