Şimdi Ara

NetMaster Modem, UyduNet ve SSH

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam,

    Konu başlığında belirttiğim gibi UyduNet abonesiyim ve NetMaster CBW-700V modem kullanıyorum. Yaptığım SSH bağlantıları pasif kaldıklarında 5 dakikada disconnect oluyorlar. Bu sorunu aynı bilgisayarı kullandığım halde DSL şebekelerinde yaşamıyorum. Test edebildiğim başka bir kablo modem olmadığından, telefonla görüştüğümde arıza kaydı alan insanlara da sorunu anlatamadığımdan buraya yazmak istedim. Belki bu konuyla ilgili fikri ve deneyimi olan olabilir.

    Modemin ayarlarına baktım fakat belirgin bir şey göremedim. Hem kablolu hem kablosuz bağlandım, iki türlü de SSH bağlantıları pasif kaldıklarında kopuyorlar. Fakat düzenli olarak veri alıp gönderirsem kopma olmuyor. Bunu tetikleyen modem midir, şebeke midir? Nasıl çözülür?

    Saygılar,



  • netmasterın müşteri hizmetleri teknik olarak daha bilgililer, onlara danışabilirsin
  • Yarın netmasterın teknik servisini arayacağım. ümitsiz olduğum konu, modemde bununla ilgili bir alan görmemiş olmam. en azından uydunet kullanan arkadaşlardan ssh kullanan varsa kendi hattıyla veya modemiyle ilgili bana bilgi verebilir.

    teşekkürler,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgu_r

    Arkadaşlar selam,

    Konu başlığında belirttiğim gibi UyduNet abonesiyim ve NetMaster CBW-700V modem kullanıyorum. Yaptığım SSH bağlantıları pasif kaldıklarında 5 dakikada disconnect oluyorlar. Bu sorunu aynı bilgisayarı kullandığım halde DSL şebekelerinde yaşamıyorum. Test edebildiğim başka bir kablo modem olmadığından, telefonla görüştüğümde arıza kaydı alan insanlara da sorunu anlatamadığımdan buraya yazmak istedim. Belki bu konuyla ilgili fikri ve deneyimi olan olabilir.

    Modemin ayarlarına baktım fakat belirgin bir şey göremedim. Hem kablolu hem kablosuz bağlandım, iki türlü de SSH bağlantıları pasif kaldıklarında kopuyorlar. Fakat düzenli olarak veri alıp gönderirsem kopma olmuyor. Bunu tetikleyen modem midir, şebeke midir? Nasıl çözülür?

    Saygılar,

    Sayın Kullanıcımız,

    SSH bağlantısının sistem pasifken kesilmesine, modemin güvenlik duvarındaki “ Bölünmüş Paketleri engelle “ seçeneğinin aktif olması veya kullanılan sistemin portunun ( Port:22 ) bilgisayara yönlendirilmemiş olması neden olabilir. Aşağıdaki adımları uygulayarak kontrol sağlandıktan sonra hala düşmeler mevcut ise hat sağlayıcı ile görüşülmesi gerekmektedir.


    Web arayüzüne ulaşmak için, “Internet Explorer” sayfası açıp, adres çubuğuna “192.168.0.1” yazınız. Açılan sayfada:
    User Name : admin
    Password : password
    Modemin ana sayfasına ulaştıktan sonra Güvenlik Duvarı bölümüne girip “ Bölünmüş paketleri engelle “ seçeneğini “ Devredışı ” konumuna getiriniz ve altta bulunan “ Uygula “ tuşuna tıklayınız.

    Port yönlendirme işlemi için, “Internet Explorer” sayfası açıp, adres çubuğuna “192.168.0.1” yazınız. Açılan sayfada:
    User Name: admin
    Password: password
    Üst menüden Gelişmiş / Yönlendirme bölümüne girip, aşağıdaki açıklamalara göre adımları uygulayınız.
    IP adresi: Yönlendirme yapılmak istenen cihazın bu modemden aldığı IP adresinin son hanesini yazınız
    Başlangıç Portu / Bitiş Portu: Herbir porta tek yönlendirme yapılacağından “ başlangıç ve bitiş port “ seçeneklerine aynı port numaralasını yazınız.
    Protokol: “ Her İkiside “ Seçili kalsın.
    “ Etkin “ kutucuğunu işaretleyiniz.

    İşlemler tamamlandıktan sonra en altta bulunan “ Uygula “ tuşuna tıklayınız. İşlemler tamamlanmış olacaktır.

    Ayrıntılı bilgi ve yardım için her gün 08:00 - 22:00 saatleri arasında NetMASTER Destek Hattı'nı arayabilirsiniz.

    0216 366 66 96
    destek@netmaster.com.tr

    Saygılarımızla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NetMASTER_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgu_r

    Arkadaşlar selam,

    Konu başlığında belirttiğim gibi UyduNet abonesiyim ve NetMaster CBW-700V modem kullanıyorum. Yaptığım SSH bağlantıları pasif kaldıklarında 5 dakikada disconnect oluyorlar. Bu sorunu aynı bilgisayarı kullandığım halde DSL şebekelerinde yaşamıyorum. Test edebildiğim başka bir kablo modem olmadığından, telefonla görüştüğümde arıza kaydı alan insanlara da sorunu anlatamadığımdan buraya yazmak istedim. Belki bu konuyla ilgili fikri ve deneyimi olan olabilir.

    Modemin ayarlarına baktım fakat belirgin bir şey göremedim. Hem kablolu hem kablosuz bağlandım, iki türlü de SSH bağlantıları pasif kaldıklarında kopuyorlar. Fakat düzenli olarak veri alıp gönderirsem kopma olmuyor. Bunu tetikleyen modem midir, şebeke midir? Nasıl çözülür?

    Saygılar,

    Sayın Kullanıcımız,

    SSH bağlantısının sistem pasifken kesilmesine, modemin güvenlik duvarındaki “ Bölünmüş Paketleri engelle “ seçeneğinin aktif olması veya kullanılan sistemin portunun ( Port:22 ) bilgisayara yönlendirilmemiş olması neden olabilir. Aşağıdaki adımları uygulayarak kontrol sağlandıktan sonra hala düşmeler mevcut ise hat sağlayıcı ile görüşülmesi gerekmektedir.


    Web arayüzüne ulaşmak için, “Internet Explorer” sayfası açıp, adres çubuğuna “192.168.0.1” yazınız. Açılan sayfada:
    User Name : admin
    Password : password
    Modemin ana sayfasına ulaştıktan sonra Güvenlik Duvarı bölümüne girip “ Bölünmüş paketleri engelle “ seçeneğini “ Devredışı ” konumuna getiriniz ve altta bulunan “ Uygula “ tuşuna tıklayınız.

    Port yönlendirme işlemi için, “Internet Explorer” sayfası açıp, adres çubuğuna “192.168.0.1” yazınız. Açılan sayfada:
    User Name: admin
    Password: password
    Üst menüden Gelişmiş / Yönlendirme bölümüne girip, aşağıdaki açıklamalara göre adımları uygulayınız.
    IP adresi: Yönlendirme yapılmak istenen cihazın bu modemden aldığı IP adresinin son hanesini yazınız
    Başlangıç Portu / Bitiş Portu: Herbir porta tek yönlendirme yapılacağından “ başlangıç ve bitiş port “ seçeneklerine aynı port numaralasını yazınız.
    Protokol: “ Her İkiside “ Seçili kalsın.
    “ Etkin “ kutucuğunu işaretleyiniz.

    İşlemler tamamlandıktan sonra en altta bulunan “ Uygula “ tuşuna tıklayınız. İşlemler tamamlanmış olacaktır.

    Ayrıntılı bilgi ve yardım için her gün 08:00 - 22:00 saatleri arasında NetMASTER Destek Hattı'nı arayabilirsiniz.

    0216 366 66 96
    destek@netmaster.com.tr

    Saygılarımızla,


    Merhaba,

    Öncelikle detaylı anlatım ve bilgilendirme için teşekkürler. Ne yazık ki verdiğiniz tüyolar SSH sorununu gidermedi. Öyleyse bu, sorunun hattan kaynaklandığını mı gösteriyor? Sizin uydunet'in timeout vs değerleri ile ilgili bir bilginiz var mı? 5 dakika boyunca IDLE görünen bağlantılar kapatılıyor olabilir mi? Çünkü uydunet'in müşteri hizmetlerini aramak zorunda kalırsam doğru sözcükleri seçmem gerekecek, konuşacağım kişinin kaydı doğru alacağından emin olamıyorum...

    Saygılar,




  • Sorunu Netmaster modem üzerinden veya uydunet üzerinden çözemedik. Ben de SSH bağlantıları için kullandığım Putty programının Connection ayarlarında düzenli olarak keepalive için boş paket gönderilmesi konusunda ayar yaptım. kopmalar 5 dakikada bir oluyordu. 2 dakikada bir boş paket gönderiyor, böylece bağlantı kopmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgu_r

    Sorunu Netmaster modem üzerinden veya uydunet üzerinden çözemedik. Ben de SSH bağlantıları için kullandığım Putty programının Connection ayarlarında düzenli olarak keepalive için boş paket gönderilmesi konusunda ayar yaptım. kopmalar 5 dakikada bir oluyordu. 2 dakikada bir boş paket gönderiyor, böylece bağlantı kopmuyor.

    Sonuç olarak ssh dediğiniz standartları olan birşey..

    çoğu zaman aşağıya atıp saatlerce bakmadığımız oluyor.. kaldıki bunda 5dk dokunmasan kopuyor. Dediğiniz gibi geçici çözümler üretmek mümkün elbette ama buna bir çözüm bulmaları gerekiyor. Sırf bu yüzden vazgeçebilirim uydunet ten..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Haklısınız. Taahhüt olmasa ben de uydunet'ten vazgeçmeyi düşünürüm. Sanırım bu tür altyapı problemleri onları çok ilgilendirmiyor.
  • ozgu_r O kullanıcısına yanıt
    Aynı sorunu bende yaşıyordum. Netmaster ve Türksat a sorunu ilettiğimde her ikiside sorunun kendilerinde olmadığını söyleyerek topu birbirine attı. Ancak sorun türksat routerları ile ilgili ve bunu ettiremedim adamlara.

    SSH bağlantısını alive tutmak için server a belirli aralıklarla "connection alive" dersek sorun çözülüyor.

    TCPKeepAlive no
    ServerAliveInterval 20
    ServerAliveCountMax 10000


    bu parametreleri ssh.conf dosyanıza eklerseniz sorun çözülecektir.

    10000 kez 20 sn de bir servera idle olmadığımızı söylüyoruz. Böylece bağlantımız kesilmiyor.

    Benzer ayarları diğer uygulamalar içinde kullanabiliriz.
  • Motorola modemle geldiler bana test için, sıkıntı yok. kopmuyor. Sorun netmaster kaynaklı. Belki yeni modellerinde yoktur bilemiyorum.

    Sonuç, TTNET e geçtim.

    Bu arada SSH kopuyor dediğimde bilgisayarın ayarlarına bakıp dns değiştirmişsin abi bundan kopuyodur diyen teknik destek elemanını da saygıyla selamlıyorum buradan. DNS in ne olduğunu anlatsam da tatmin olmadı, uydunet dnsleriyle denedi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.