Arkadaşlar merhaba, Hollanda'da yaşıyorum. Yaklaşık 1 ay önce N53B30A motor koduna sahip 2008 model Bmw 525i aldım. Araba 132.000 km de bugüne kadar tüm bakımları eksiksiz günü gününe yapılmış. Aldıktan sonra 150 km yol yaptıktan sonra düşük yağ seviyesi uyarısı verdi bagajda eski sahibinden kalma yarım lt yağ vardı ekledim ve uyarı kayboldu. Bmw lerin yağ eksilttiğini gayet iyi biliyorum, fakat bu konuda öyle bir bilgi kirliliği var ki kime inanacağımı şaşırdım. Kimisi Fransa'dan, Türkiye'ye kadar 4lt yağ eksilttiğini söylerken, kimisi her 1000 km 1lt eksiltiyor diyor. Bazısı 1000 km değil 2000 km 1 lt eksilttiğini söylüyor. Hangi forma gitsem, kime danışsam farklı bir şey söylüyor. Kısmet olursa yazın arabam ile Türkiye'ye geleceğim. Bu nedenle sürekli, sürekli araba hakkında bilgi topluyorum. Topladığım bilgileri de bir kaç farklı kaynaktan teyit etmeye çalışıyorum. Arkadaşlar bu araba ortalama 3000-4000 km bir yolda ne kadar yağ eksiltir. Dedikleri gibi bagajda 4 lt yag bidonu ile mi gezmem gerekiyor. Sadece bilen arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum. Teşekkürler |
Nedir bu işin aslı astarı ?



-
-
Neden bagajda yağ bidonu ile dolaşacaksın ? Mola verdiğin benzinlilerde kontrol et eksilme varsa al ekle devam et. Şahsen ben öyle yapardım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pistona gore eksiltir demekki pekiyi degl motor -
5lik bidon işini görür tr ye kadar
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
132.000 km de yağ yakıyorsa, yüksek devirlerde kullanılmış ve segmanlar gitmiştir. Pistonlara kompresyon testi yapılırsa hangisi kaçırıyor belli olur.
Premium pahalı bir araç olan Bmw 1000 km de 1 litre yakıyorsa, diğer marka motorlar ölsün daha iyi.Yağ yakması normal değil yani.
Oralarda bu tamir işleri pahalıdır, en iyisi buraya gelince servisine baktırırsınız, arızayı bulursunuz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: selamivural
132.000 km de yağ yakıyorsa, yüksek devirlerde kullanılmış ve segmanlar gitmiştir. Pistonlara kompresyon testi yapılırsa hangisi kaçırıyor belli olur.
Premium pahalı bir araç olan Bmw 1000 km de 1 litre yakıyorsa, diğer marka motorlar ölsün daha iyi.Yağ yakması normal değil yani.
Oralarda bu tamir işleri pahalıdır, en iyisi buraya gelince servisine baktırırsınız, arızayı bulursunuz.Yağ eksiltmesi sadece bmw ye özgü bir durum değil. Servis kitapçığında da açıkça belirtiyor kullanıma bağlı olarak yag eksiltebilir diye.
Benim öğrenmek istediğim. Ne kadar yağ eksiltir. Geçen haftalarda almanya otobanına çıkıp aralıksız 24 km boyunca 220-230 bastım.
Sizin demenize göre 4-5 lt sağ eklemem gerekiyordu. Ama araba yağ eksiltmedi. Dediğim gibi bilgi kirliliği var. Herkes farklı bir şey söylüyor
en uç örnek sizinki oldu.
-
quote:
Orijinalden alıntı: FOCUSSTYLE
Pistona gore eksiltir demekki pekiyi degl motorPistona göre eksiltir ne demek ilk defa duydum.
-
Arkadaşlar rica ediyorum. Salak saçma yorum yapacak olan hiç yapmasın.
-
quote:
Orijinalden alıntı: son_samurayArkadaşlar rica ediyorum. Salak saçma yorum yapacak olan hiç yapmasın.
Arac kullanicisindan verimli bilgi alamazsiniz. Aracin kullanim sartlari, bakim gecmisi gibi nedenlerden dolayi her motor farkli miktarda yag eksiltir. Ancak bunun ust limiti vardir. Ust limit asilirsa o zaman problem aramak gerekir.
Servis dokumanlarinda max eksiltecegi yag ve km mesafesi belirlidir. Online dokumanlarini bulmaya calisin ya da yetkili servisine danisin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mantıken fabrika çıkışında aracın iki bakımı arasında yağsız kalmayacak bir seviyede yağ yakması gerekir. Yani kullanıcı iki servis arasındaki süreçte motora yağ eklemek veya rutin bakım dışında sırf yağ ekletmeye servise gitmek zorunda kalmamalı. Yani 1000 km'de 1 litre eksiltmesi kesinlikle normal kabul edilemez. Motorun kilometresi de bu bakımdan -en azından makul kilometrelerde- önemli değildir. Tabii burada normal koşulları konuşuyoruz. Segmanları aşınmış ya da 350-400 bin kilometre yol yapıp (Ki aslında bu kilometreler bile normal kullanılmış bir motorda sorun değildir) ömrünü doldurmalı olmuş motorlardan bahsetmiyoruz.
Diğer bir husus ise aracın motoruna konulan yağ ve yağın özellikleri, kalitesi ve hatta sahte olup olmamasına göre çok değişken sonuçlar ortaya çıkabilir. Misal ki +200 bin kilometredeki 20 yaşındaki (Hem aracın teknolojisi, hem üstündeki keçe v.b elemanların yaşı) aracım 7000 kilometrede 2 litre civarı bir yağ eksiltiyordu (Max'dan Min'e iniyordu ve kitapçıkta o aralığın 2 litre olduğu yazıyordu). Bu kesinlikle normal değil çünkü aracın servis süresi 10 bin km ki öyle bile olsa yani 10 bin km'de bile 2 litre eksiltse bile bu normal kabul edilemez. İşte bu durumu çözmek için ilerleyen kilometrelerde aracımın yağını 10w40'dan 5w40'a değiştirdim, yağ alırken orijinal olmasına özen gösterdim ve en önemlisi aracın kitapçığında yazan ACEA C3 gibisinden bir standardı karşılayan yağ almaya dikkat ettim. Sonuç ise motora anahtar değmeden, motorun artan kilometresine rağmen (Sattığında 284 bindi) 10 bin kilometrelik bakım aralığında aşağı yukarı 1 litre (Max'dan ortaya kadar) eksilen yağ. İşte bu normal kabul edilebilir. Ki tam da bu yüzden kullanıcı yorumları da yanıltır. Arabasına yanlış yağ koyan bir adamın arabası bol miktarda yağ eksiltiyor olabilir, bu yanlışından dönmeden on binlerce kilometre yol yapıp, motoru sağlıklı olduğu için yağ eklemek dışında sorun yaşamayan birisi sizi "BMW'de normaldir 2 bin km de bir yağ eklersin" diye yanıltabilir.
Eğer araçta yağ eksiltmenin bariz belirtileri; yani egzozdan mavi duman atma, yere yağ damlatma, soğutma suyuna yağ karıştırma ve benzeri belirtiler yoksa, kullanılan yağı değiştirip, aracın kitapçığında belirtilen standartları karşılayan ve orijinal bir yağ ile tekrar takibini yapmakta fayda var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 3 Ocak 2021; 11:16:57 >
-
Hocam yazdım ya, her pistona kompresyon testi yaptırmadan motorun sıhhatini anlayamazsınız. Bunu yaptırmak fazla bi şey tutmaz.quote:
Orijinalden alıntı: son_samurayYağ eksiltmesi sadece bmw ye özgü bir durum değil. Servis kitapçığında da açıkça belirtiyor kullanıma bağlı olarak yag eksiltebilir diye.
Benim öğrenmek istediğim. Ne kadar yağ eksiltir. Geçen haftalarda almanya otobanına çıkıp aralıksız 24 km boyunca 220-230 bastım.
Sizin demenize göre 4-5 lt sağ eklemem gerekiyordu. Ama araba yağ eksiltmedi. Dediğim gibi bilgi kirliliği var. Herkes farklı bir şey söylüyor
en uç örnek sizinki oldu.
Alıntıları Göster
Sizden önceki sahibi de 220 km süratlerde uzun süre kullandıysa veya kilomeyre düşürüldüyse yağ yakması normaldir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: selamivural
Hocam yazdım ya, her pistona kompresyon testi yaptırmadan motorun sıhhatini anlayamazsınız. Bunu yaptırmak fazla bi şey tutmaz.
Sizden önceki sahibi de 220 km süratlerde uzun süre kullandıysa veya kilomeyre düşürüldüyse yağ yakması normaldir.
Alıntıları GösterHocam bir şeyden haberin yok bol keseden sallıyorsun. Bahsettiğin gibi bir durumda araba cayır cayır yağ tüketir mavi duman atar. Yağ kapağını açtığında üfleme yapar. Çekişte düşüklük olur ki Hollanda'da öyle bir araba ile gezemezsin gezdirmezler.
Kaldı ki zaten benim arabam 1.000 km 1 lt yağ tüketmedi. Sizin dediğiniz gibi olsaydı. Çıkıp gazladığımda arabada gram yağ kalmazdı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 3 Ocak 2021; 18:44:2 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevilMantıken fabrika çıkışında aracın iki bakımı arasında yağsız kalmayacak bir seviyede yağ yakması gerekir. Yani kullanıcı iki servis arasındaki süreçte motora yağ eklemek veya rutin bakım dışında sırf yağ ekletmeye servise gitmek zorunda kalmamalı. Yani 1000 km'de 1 litre eksiltmesi kesinlikle normal kabul edilemez. Motorun kilometresi de bu bakımdan -en azından makul kilometrelerde- önemli değildir. Tabii burada normal koşulları konuşuyoruz. Segmanları aşınmış ya da 350-400 bin kilometre yol yapıp (Ki aslında bu kilometreler bile normal kullanılmış bir motorda sorun değildir) ömrünü doldurmalı olmuş motorlardan bahsetmiyoruz.
Diğer bir husus ise aracın motoruna konulan yağ ve yağın özellikleri, kalitesi ve hatta sahte olup olmamasına göre çok değişken sonuçlar ortaya çıkabilir. Misal ki +200 bin kilometredeki 20 yaşındaki (Hem aracın teknolojisi, hem üstündeki keçe v.b elemanların yaşı) aracım 7000 kilometrede 2 litre civarı bir yağ eksiltiyordu (Max'dan Min'e iniyordu ve kitapçıkta o aralığın 2 litre olduğu yazıyordu). Bu kesinlikle normal değil çünkü aracın servis süresi 10 bin km ki öyle bile olsa yani 10 bin km'de bile 2 litre eksiltse bile bu normal kabul edilemez. İşte bu durumu çözmek için ilerleyen kilometrelerde aracımın yağını 10w40'dan 5w40'a değiştirdim, yağ alırken orijinal olmasına özen gösterdim ve en önemlisi aracın kitapçığında yazan ACEA C3 gibisinden bir standardı karşılayan yağ almaya dikkat ettim. Sonuç ise motora anahtar değmeden, motorun artan kilometresine rağmen (Sattığında 284 bindi) 10 bin kilometrelik bakım aralığında aşağı yukarı 1 litre (Max'dan ortaya kadar) eksilen yağ. İşte bu normal kabul edilebilir. Ki tam da bu yüzden kullanıcı yorumları da yanıltır. Arabasına yanlış yağ koyan bir adamın arabası bol miktarda yağ eksiltiyor olabilir, bu yanlışından dönmeden on binlerce kilometre yol yapıp, motoru sağlıklı olduğu için yağ eklemek dışında sorun yaşamayan birisi sizi "BMW'de normaldir 2 bin km de bir yağ eklersin" diye yanıltabilir.
Eğer araçta yağ eksiltmenin bariz belirtileri; yani egzozdan mavi duman atma, yere yağ damlatma, soğutma suyuna yağ karıştırma ve benzeri belirtiler yoksa, kullanılan yağı değiştirip, aracın kitapçığında belirtilen standartları karşılayan ve orijinal bir yağ ile tekrar takibini yapmakta fayda var.
Hocam teşekkür ederim. Benim arabamın ilk bakımından son bakımına kadar bütün kayıtları mevcut hepsi tam zamanında yapılmış. 130.000 km kadar hep 5w30 Castrol kullanılmış. 130.000 km bakımında 5w40 konulmuş. Dediğim gibi arabayı hem günlük kullanıyorum hem de geçen hafta sonu denemek için Almanya otobanına çıktım. Hız sınırı yasağı kalkana kadar sürekli 130-140 km hızla gittim kalkınca da 220-230 km hızla 24 km boyunca gazladım. Döndüm eve geldim. Yağ seviyesine baktım. Herhangi bir eksiltme ile karşılaşmadım. Dediğiniz gibi kullanıcı yorumları çok yanıltıcı olabiliyor. Bazısı 1000 km de 1 lt eksiltir diyorken diğeri 3000 km 1 lt eksiltir diyor. Bazısı hiç eksiltmez bazısı da iki bakım arası max 2 ile 2.5 lt aralığında eksiltmesi normal diyor.
Ben en güzeli yetkili servisinden bilgi alayım.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X