Şimdi Ara

Nedir Bu CVT şanzıman (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
10
Favori
168.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • micra jazz gibi B sınıfı kucuk ve nispeten orta seviye guc ureten motor bulunan araclarda bulunmaz nimet
  • çok zekice düşünülmüş bir teknoloji. vites dişli oranları diye birşey tam olarak yok. aslında sonsuz sayıda vites var denebilir.

    bana göre bütün araçlar kesinlikle cvt şanzıman olmalı, gelecekte elektrikli araçlar geldiği zaman muhtemelen öyle olacaktır.

    cvt'yi ilk defa williams F1 takımı kullanmaya çalıştığını okuduğumda öğrenmiştim. sanırım yıl 93-94 civarlarıymış. ve sadece bu cvt tur başına ortalama 4-5 saniyelik bir avantaj sağlıyormuş. F1 için çok muazzam bir fark.

    sistem sonradan yasaklanmış, nedeni de cvt şanzımanla motor seslerinin etkileyeciliğini kaybedecek olması sonucu oluşan ticari kaygılar. tabi ki bir kılıf uydurulmuş ama neydi hatırlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eau Rouge aan Raidillon


    sistem sonradan yasaklanmış, nedeni de cvt şanzımanla motor seslerinin etkileyeciliğini kaybedecek olması sonucu oluşan ticari kaygılar. tabi ki bir kılıf uydurulmuş ama neydi hatırlamıyorum.

    Ama haklı değiller mi? performans tamam, yakıt ekonomisi tamam, hızlanma vs. tamam. Ama çok hissiz çok ruhsuz bir şanzıman ya. Araç sürekli hızlanıyor fakat nerde o gazlama zevki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eau Rouge aan Raidillon


    sistem sonradan yasaklanmış, nedeni de cvt şanzımanla motor seslerinin etkileyeciliğini kaybedecek olması sonucu oluşan ticari kaygılar. tabi ki bir kılıf uydurulmuş ama neydi hatırlamıyorum.

    Ama haklı değiller mi? performans tamam, yakıt ekonomisi tamam, hızlanma vs. tamam. Ama çok hissiz çok ruhsuz bir şanzıman ya. Araç sürekli hızlanıyor fakat nerde o gazlama zevki

    orası öyle, katılıyorum. zevki yok ediyor. ama dünya da değişiyor özellikle yakıt ekonomisine çok önem verilmeye başlandı, co2 salınımına da. ben kendi adıma destek veriyorum bu tarz şeylere, yaşadığımız dünyayı da düşünmek lazım

    zaten elektrikli araçlar geldiği zaman ortada pek gazlama zevki kalmayacak, motor sesi de yok olacak. pek bi önemi kalmayacaktır yani




  • Teknoloji ilerledikçe dediğin gibi bir gidişat var tabi, ama yine de garajlarda gazlamalık makinalar her zaman olacaktır, gizli saklı bir yerlerde
  • iyiymiş
  • http://auto.howstuffworks.com/cvt5.htm

    Bu linkteki animasyon CVT ve M/T arasindaki farki anlamaniz acisindan faydali olacaktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphaville85

    http://auto.howstuffworks.com/cvt5.htm

    Bu linkteki animasyon CVT ve M/T arasindaki farki anlamaniz acisindan faydali olacaktir.

    evet animasyon gayet güzel anlatmış.

    teşekkürler hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Teknoloji ilerledikçe dediğin gibi bir gidişat var tabi, ama yine de garajlarda gazlamalık makinalar her zaman olacaktır, gizli saklı bir yerlerde

    iste en iyi cevap burda
    ben muhendisim ama acikcasi bu denli basit biseyi tasarlamak aklima gelmezdi. sonsuz vites olayi harika bisey ama mecbur kalmadikca otomatik kullanmam. elektrikli cvt ler yayginlassa da bizde yanma sesini yuksek hacimli motorlardan duyabilsek :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 19 Haziran 2012; 1:00:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende var CVT'li bir araç. Benim söyleyeceklerim biraz farklı.

    1) Öncelikle ihtiyaç dahilinde vites küçültme hızı klasik otomatikten iyi; ama çok çok iyi değil.

    2) Benim araç 4 çeker olduğu için önemli değil; ama önden çeker bir arabada sorun olabilir: araç düşük devir-yüksek hız ve devir sabit hızlanma yapabiliyor. İkisinin kombinasyonu artı sert bir viraj önden çeker bir arabayı dağıtabilir. Aynı viraja yüksek devir giren aynı araç dağılmayabilir.

    3) Ayağınızı gazdan çektiğinizde her zaman zamanında bir devir yükseltmesi yapıp aracı motor frenine sokamıyor. Bendeki CVT'de Bu uygulama eğimle alakalı. Eğim az ise motor freniniz ya hiç olmuyor, ya da çok az oluyor. Bu da 1700kg üzeri aracımda 32.000km'de (!!??) ön fren balatası bitirmek olarak dönüyor. Subaru sağolsun bir çift balataya 270TL + KDV çekip ağır kazık atıyor.

    4) Bu belki yaşadığım en büyük sorun. Araç soğukken dik yokuşlarda araç geri geri gidemiyor. Asılı kalıyor. Biraz zorlarsanız koku geliyor. Zincirinizin ömründen yediğinizin kanıtı bir koku... CVT şanzımanda aracın biraz ısınmasına izin vermeniz gerekiyor. Yağlanma ve yağın ısınması önemli konular. Benim aracımda tüm dezavantajlar var. 4 çeker, şaft ve ikinci diferansiyelin yağları da soğuk olduğundan, araç da ağır olduğundan araç soğukken şanzımana iyice fazla yük biniyor. Ama bu durum olmasa bile, CVT'nin soğuğu sevmediği ve aracınız ısınana kadar kendisini kollamanız gerektiği aşikar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gözler italyan hakemde


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eray89

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Teknoloji ilerledikçe dediğin gibi bir gidişat var tabi, ama yine de garajlarda gazlamalık makinalar her zaman olacaktır, gizli saklı bir yerlerde

    iste en iyi cevap burda
    ben muhendisim ama acikcasi bu denli basit biseyi tasarlamak aklima gelmezdi. sonsuz vites olayi harika bisey ama mecbur kalmadikca otomatik kullanmam. elektrikli cvt ler yayginlassa da bizde yanma sesini yuksek hacimli motorlardan duyabilsek :)

    Eray biraz hortlamışsın sanki.

    konuya otomobil genel forumunun ilk sayfasinda denk gelmistim. demekki benden once biri hortlatmis, sonrada mesajini silmis
    ama guzel konu, yeni cvt konusu acilmasindan iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cvt araç alacaksanız işin ehillerinden alın honda ya da mercedes
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    bende var CVT'li bir araç. Benim söyleyeceklerim biraz farklı.

    1) Öncelikle ihtiyaç dahilinde vites küçültme hızı klasik otomatikten iyi; ama çok çok iyi değil.

    2) Benim araç 4 çeker olduğu için önemli değil; ama önden çeker bir arabada sorun olabilir: araç düşük devir-yüksek hız ve devir sabit hızlanma yapabiliyor. İkisinin kombinasyonu artı sert bir viraj önden çeker bir arabayı dağıtabilir. Aynı viraja yüksek devir giren aynı araç dağılmayabilir.

    3) Ayağınızı gazdan çektiğinizde her zaman zamanında bir devir yükseltmesi yapıp aracı motor frenine sokamıyor. Bendeki CVT'de Bu uygulama eğimle alakalı. Eğim az ise motor freniniz ya hiç olmuyor, ya da çok az oluyor. Bu da 1700kg üzeri aracımda 32.000km'de (!!??) ön fren balatası bitirmek olarak dönüyor. Subaru sağolsun bir çift balataya 270TL + KDV çekip ağır kazık atıyor.

    4) Bu belki yaşadığım en büyük sorun. Araç soğukken dik yokuşlarda araç geri geri gidemiyor. Asılı kalıyor. Biraz zorlarsanız koku geliyor. Zincirinizin ömründen yediğinizin kanıtı bir koku... CVT şanzımanda aracın biraz ısınmasına izin vermeniz gerekiyor. Yağlanma ve yağın ısınması önemli konular. Benim aracımda tüm dezavantajlar var. 4 çeker, şaft ve ikinci diferansiyelin yağları da soğuk olduğundan, araç da ağır olduğundan araç soğukken şanzımana iyice fazla yük biniyor. Ama bu durum olmasa bile, CVT'nin soğuğu sevmediği ve aracınız ısınana kadar kendisini kollamanız gerektiği aşikar.

    Bence konudaki en önemli mesaj bu, kullanıcı deneyimi gibisi yok

    Paylaşım için teşekkürler, yazdıklarınızdan sonra daha da merak ettim şu CVT yi, bu sorunları vakit buldukça irdeleyeceğim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu tekrar canlanmışken aklıma takılanları sorayım:

    1. Örneğin CVT şanzumanlı araçlarda nasıl direksiyon arkası mandalla vites artırıp azaltılabiliyor? Eğer bir dişli oranı yoksa nasıl şanzuman aralığını 6-7-8'e bölebiliyor?

    2. Ben klasik manuel şanzumanla 4.viteste 2000 devirde 70 km/h hızla gidiyorum, 5.vites 2000 devirde ise 90 km/h hızla gidiyorum. CVT'lerde ise devir devamlı yükseliyor, yüksek hız düşük devir olayını nasıl ayarlıyorum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    Konu tekrar canlanmışken aklıma takılanları sorayım:

    1. Örneğin CVT şanzumanlı araçlarda nasıl direksiyon arkası mandalla vites artırıp azaltılabiliyor? Eğer bir dişli oranı yoksa nasıl şanzuman aralığını 6-7-8'e bölebiliyor?

    2. Ben klasik manuel şanzumanla 4.viteste 2000 devirde 70 km/h hızla gidiyorum, 5.vites 2000 devirde ise 90 km/h hızla gidiyorum. CVT'lerde ise devir devamlı yükseliyor, yüksek hız düşük devir olayını nasıl ayarlıyorum?

    CVT şanzımanını bisiklet vitesi gibi düşünün. Ama o kadar çok çark ekleyin ki bisiklet pedalını sabit hızla çevirirken vites arttıra arttıra hızınızı arttırın. Özetle CVT vites bu. Aracın maksimum vites oranı ve minimum vites oranı belli, bu ikisinin arasında belki 100 kademe var (tamamen sıkıyorum). 100 vitesli araba gibi düşünebilirsiniz.

    Bu durum dışında hiçbirşey değişmiyor. Klasik şanzımanda da gaza çok basıyorsanız araç düşük vites yüksek devir tercih ediyor. CVT viteste de gaza çok basıyorsanız düşük vites yüksek devir tercih ediyor. Kullanımda klasik otomatik vitesten hiçbir farkı olmuyor. Ana fark: Sadece ufak ufak hızlanacak şekilde gaza bastığınızda 2000 devir sabit giderken sürekli vites dişli oranları büyüyor ve hızlanıyorsunuz. Klasik otomatikte gaza bastığınızda 2000-3000 arası devir oynuyor, 3000'e gelince daha büyük dişli oranlı vitese geçiş yapıyor, devir tekrar 2000'e düşüyor...

    Yani aksine CVT'lerde devir çok daha sabit. Gaza öyle bir basarsınız ki ister sabit 1500 devirde hızlanırsınız, ister sabit 5500 devirde hızlanırsınız. Bu tamamen gaza basışınız ile alakalı.




  • CVT'nin adı AUDİ'de Multitronic öylemi ?
  • CVT sistemlerde zamanla kendini geliştiriyor ve değiştiriyor.Bİrebir örnek olarak

    Eski A6 ve Eski Multitronic


    Buda yeni A6 ve yeni Multitronic


    Yeni A4 ü test ettiğimdede fark etmiştim.Eski multitronici sıkıcılığı yenisiyle gitmiş.Çok güzel olmuş yeni multitronicler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 19 Haziran 2012; 15:25:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    Konu tekrar canlanmışken aklıma takılanları sorayım:

    1. Örneğin CVT şanzumanlı araçlarda nasıl direksiyon arkası mandalla vites artırıp azaltılabiliyor? Eğer bir dişli oranı yoksa nasıl şanzuman aralığını 6-7-8'e bölebiliyor?

    2. Ben klasik manuel şanzumanla 4.viteste 2000 devirde 70 km/h hızla gidiyorum, 5.vites 2000 devirde ise 90 km/h hızla gidiyorum. CVT'lerde ise devir devamlı yükseliyor, yüksek hız düşük devir olayını nasıl ayarlıyorum?

    CVT şanzımanını bisiklet vitesi gibi düşünün. Ama o kadar çok çark ekleyin ki bisiklet pedalını sabit hızla çevirirken vites arttıra arttıra hızınızı arttırın. Özetle CVT vites bu. Aracın maksimum vites oranı ve minimum vites oranı belli, bu ikisinin arasında belki 100 kademe var (tamamen sıkıyorum). 100 vitesli araba gibi düşünebilirsiniz.

    Bu durum dışında hiçbirşey değişmiyor. Klasik şanzımanda da gaza çok basıyorsanız araç düşük vites yüksek devir tercih ediyor. CVT viteste de gaza çok basıyorsanız düşük vites yüksek devir tercih ediyor. Kullanımda klasik otomatik vitesten hiçbir farkı olmuyor. Ana fark: Sadece ufak ufak hızlanacak şekilde gaza bastığınızda 2000 devir sabit giderken sürekli vites dişli oranları büyüyor ve hızlanıyorsunuz. Klasik otomatikte gaza bastığınızda 2000-3000 arası devir oynuyor, 3000'e gelince daha büyük dişli oranlı vitese geçiş yapıyor, devir tekrar 2000'e düşüyor...

    Yani aksine CVT'lerde devir çok daha sabit. Gaza öyle bir basarsınız ki ister sabit 1500 devirde hızlanırsınız, ister sabit 5500 devirde hızlanırsınız. Bu tamamen gaza basışınız ile alakalı.

    Teşekkürler hocam, gayet güzel açıklamışsın çok net şekilde anladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    CVT sistemlerde zamanla kendini geliştiriyor ve değiştiriyor.Bİrebir örnek olarak

    Eski A6 ve Eski Multitronic


    Buda yeni A6 ve yeni Multitronic


    Yeni A4 ü test ettiğimdede fark etmiştim.Eski multitronici sıkıcılığı yenisiyle gitmiş.Çok güzel olmuş yeni multitronicler.

    2. videoda devirde normal vitesteki gibi değişimler oluyor cvt'de böyle birşey olmaması gerekmez miydi? Ya da nasıl bir değişiklik yapılmış da böyle bir tablo ortaya çıkmış?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.