Şimdi Ara

Nedir Bu CVT şanzıman (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
10
Favori
168.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yorumlardan birinde 2. videodaki A6'nın s modunda bunu yaptığını D modunda devrin eski 2.5 tdi daki gibi sonda sabit kaldığını söylüyor hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    CVT sistemlerde zamanla kendini geliştiriyor ve değiştiriyor.Bİrebir örnek olarak

    Eski A6 ve Eski Multitronic


    Buda yeni A6 ve yeni Multitronic


    Yeni A4 ü test ettiğimdede fark etmiştim.Eski multitronici sıkıcılığı yenisiyle gitmiş.Çok güzel olmuş yeni multitronicler.

    2. videoda devirde normal vitesteki gibi değişimler oluyor cvt'de böyle birşey olmaması gerekmez miydi? Ya da nasıl bir değişiklik yapılmış da böyle bir tablo ortaya çıkmış?

    Yeni multitronicler tam otomatik sanzimandaki gibi vites degisimlerinide sagliyor.Teknoloji gelisiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 19 Haziran 2012; 16:12:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok keyifsiz bir teknoloji. Gazı korukleyince tın edip sport modda vites düşürüp arabanın bağırtısını dinlemedikten sonra ne anladım ben?
  • Cvt sistemler basarisi daha cok teoride kalan gelismeye ihtiyaci olan sistemler.Pratikte teorideki beklentileri tam anlamiyla karsilamiyor.

    Audideki yeni multitronic bunun kaniti.Eskisine gore ciddi gelistirilmis

    En basitinden motor freninden yararlanamiyorsunuz ve bu balatalarinizin daha erken bitmesine neden olabiliyor

    Yada optimum tork devir bandinda arac hizlanmasina ragmen performansi beklenenden dusuk kalabiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 19 Haziran 2012; 16:26:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Cvt sistemler basarisi daha cok teoride kalan gelismeye ihtiyaci olan sistemler.Pratikte teoridekj beklentileri tam anlamiyla karsilamiyor.

    Audideki yeni multitronic bunun kaniti.Eskisine gore ciddi gelistirilmis

    En basitinden motor freninden yararlananiyorsunuz ve bu balatalarinizin daha erken bitmesine neden olabiliyor

    Yada optimum tork devir bandinda arac hizlanmasina ragmen performansi beklenenden dusuk kalabiliyor

    Bendeki CVT'de S ve L modları var açıklamalarında S maksimum motor freni yapmak için ve sıkışık trafikte kullanmak için yazıyor. L modu ise torku düzenliyor yokuş çıkarken faydası oluyor o moddayken de minimum motor freni yapar diyor.

    Ayrıca manuel moda alındığında araç 7 ileri moduna geçiyor ordan da motor freni yapılır heralde hiç denemedim henüz.

    Ama performans konusunda haklısınız CVT performanstan çalıyor ama konfora ve ekonomiye etkisi fazla.

    Bu arada bir arkadaşla tartışmıştım CVT konusunda sabit vites sayısı yok demiştim inanmamıştı o zaman neden 300 yapmıyor dedi vites değişmiyorsa. Cevabını merak ediyorum bende.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Çok keyifsiz bir teknoloji. Gazı korukleyince tın edip sport modda vites düşürüp arabanın bağırtısını dinlemedikten sonra ne anladım ben?

    Normal otomatikten bir farkı yok o açıdan. Aracı manuele çekip vites küçültüp büyültebiliyorsunuz. Daha yumuşak ve daha hızlı vites atıyor. Benim Legacy manuele çekince 6 vites oluyor. Standart otomatik bir arabadan farkı yok.

    Otomatikte iken, gaza köklerseniz iki vitese tekabül edecek kadar vites düşürüyor, yarım basarsanız bir vitese denk gelecek kadar düşürüyor. Kısaca performans kullanımında standart otomatikten bir farkı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Bu arada bir arkadaşla tartışmıştım CVT konusunda sabit vites sayısı yok demiştim inanmamıştı o zaman neden 300 yapmıyor dedi vites değişmiyorsa. Cevabını merak ediyorum bende.

    CVT'de ilk ve son dişli oranı belli. Yani atıyorum araç son dişlide 2000 devirde 100km'yi görüyor. sonra yavaş yavaş devir artıyor. Son dişlidesiniz artık. Bu mantıkla son dişlide 4000 devirde 200km yapar.

    CVT'de ilk dişli ve son dişli arasında çok fazla dişli var. Kısaca sonsuz vites tabii ki değil. Bir min ve max'ı var. bu ikisi arasındaki kademe sayısı çok fazla. Böyle düşünün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Bu arada bir arkadaşla tartışmıştım CVT konusunda sabit vites sayısı yok demiştim inanmamıştı o zaman neden 300 yapmıyor dedi vites değişmiyorsa. Cevabını merak ediyorum bende.

    CVT'de ilk ve son dişli oranı belli. Yani atıyorum araç son dişlide 2000 devirde 100km'yi görüyor. sonra yavaş yavaş devir artıyor. Son dişlidesiniz artık. Bu mantıkla son dişlide 4000 devirde 200km yapar.

    CVT'de ilk dişli ve son dişli arasında çok fazla dişli var. Kısaca sonsuz vites tabii ki değil. Bir min ve max'ı var. bu ikisi arasındaki kademe sayısı çok fazla. Böyle düşünün.

    Anladım sağolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Cvt sistemler basarisi daha cok teoride kalan gelismeye ihtiyaci olan sistemler.Pratikte teorideki beklentileri tam anlamiyla karsilamiyor.

    Audideki yeni multitronic bunun kaniti.Eskisine gore ciddi gelistirilmis

    En basitinden motor freninden yararlanamiyorsunuz ve bu balatalarinizin daha erken bitmesine neden olabiliyor

    Yada optimum tork devir bandinda arac hizlanmasina ragmen performansi beklenenden dusuk kalabiliyor

    Bu kesinlikle doğru. Legacy'de motor freni çok iyi yapıyor. Yokuşta neredeyse hiç frene basmam gerekmiyor. Ama bunu eğim sensörü ile halletmişler. Düz yolda ayağımı frenden çektiğimde kompresyon sıfır. Düz yolda frenle duruyorsunuz. O da 35.000km'de ön balata bitiriyor.

    Bence CVT'nin performanstan yana bir sıkıntısı pek yok. Çok bir avantajı da yok. Dezavantajı da yok. Bana göre CVT'nin ana sıkıntısı tork sınırlaması. CVT yapısı gereği yüksek tork kaldıramıyor. Subaru'da aracı modifiye etsem, 20 beygir 30 tork alsam CVT sınırına dayanıyorum. ej20 motorundan turbosuz fazladan 20 beygir 30 tork almak kolay değil. Turbo taksam ürküttüğüm kurbağa 20 beygir, 30 torka değmez... Ve an itibari ile ömrü belirsiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Cvt sistemler basarisi daha cok teoride kalan gelismeye ihtiyaci olan sistemler.Pratikte teoridekj beklentileri tam anlamiyla karsilamiyor.

    Audideki yeni multitronic bunun kaniti.Eskisine gore ciddi gelistirilmis

    En basitinden motor freninden yararlananiyorsunuz ve bu balatalarinizin daha erken bitmesine neden olabiliyor

    Yada optimum tork devir bandinda arac hizlanmasina ragmen performansi beklenenden dusuk kalabiliyor

    Bendeki CVT'de S ve L modları var açıklamalarında S maksimum motor freni yapmak için ve sıkışık trafikte kullanmak için yazıyor. L modu ise torku düzenliyor yokuş çıkarken faydası oluyor o moddayken de minimum motor freni yapar diyor.

    Ayrıca manuel moda alındığında araç 7 ileri moduna geçiyor ordan da motor freni yapılır heralde hiç denemedim henüz.

    Ama performans konusunda haklısınız CVT performanstan çalıyor ama konfora ve ekonomiye etkisi fazla.

    Bu arada bir arkadaşla tartışmıştım CVT konusunda sabit vites sayısı yok demiştim inanmamıştı o zaman neden 300 yapmıyor dedi vites değişmiyorsa. Cevabını merak ediyorum bende.

    o arkadasa demedinizmi 300 yapmasi icin guc lazim diye.

    Bugun her aracin sanziman oranlarini 300 yapacak sekilde ayarlarsiniz fakat hicbir ise yaramaz o motor ve aeoronun gidecegi hiz bellidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver


    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Cvt sistemler basarisi daha cok teoride kalan gelismeye ihtiyaci olan sistemler.Pratikte teoridekj beklentileri tam anlamiyla karsilamiyor.

    Audideki yeni multitronic bunun kaniti.Eskisine gore ciddi gelistirilmis

    En basitinden motor freninden yararlananiyorsunuz ve bu balatalarinizin daha erken bitmesine neden olabiliyor

    Yada optimum tork devir bandinda arac hizlanmasina ragmen performansi beklenenden dusuk kalabiliyor

    Bendeki CVT'de S ve L modları var açıklamalarında S maksimum motor freni yapmak için ve sıkışık trafikte kullanmak için yazıyor. L modu ise torku düzenliyor yokuş çıkarken faydası oluyor o moddayken de minimum motor freni yapar diyor.

    Ayrıca manuel moda alındığında araç 7 ileri moduna geçiyor ordan da motor freni yapılır heralde hiç denemedim henüz.

    Ama performans konusunda haklısınız CVT performanstan çalıyor ama konfora ve ekonomiye etkisi fazla.

    Bu arada bir arkadaşla tartışmıştım CVT konusunda sabit vites sayısı yok demiştim inanmamıştı o zaman neden 300 yapmıyor dedi vites değişmiyorsa. Cevabını merak ediyorum bende.

    o arkadasa demedinizmi 300 yapmasi icin guc lazim diye.

    Bugun her aracin sanziman oranlarini 300 yapacak sekilde ayarlarsiniz fakat hicbir ise yaramaz o motor ve aeoronun gidecegi hiz bellidir

    Dedim zaten 83 hp araba 300 nasıl yapcak falan güç lazım diye ama arkadaş eski kafalı biraz




  • http://www.youtube.com/watch?v=UmMXFhHNPY4

    Arkadaşlar bu videoda galiba adam D'den S'ye alıyor. O yüzden mi araç tek vitesmiş gibi gidiyor. Çünkü ben bu kasa honda jazz kullandım ve biraz bastım da ama böyle sabit devirde hızlanmadı normal vites atarak hızladı. Yani bunun sebebi S'ye atması mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xaudio -- 30 Temmuz 2012; 7:25:15 >
  • M/T akar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    hrv de ben 4-5 ay kullandım, hissiz, zevksiz, narin, arıza çıkarttığı zaman diğer otomatiklere nazaran çok daha fazla para ödeyeceğiniz bir şanzıman.

    Kaç kere arıza çıkarttı? DSG hiç kullanmayın o zaman hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    hrv de ben 4-5 ay kullandım, hissiz, zevksiz, narin, arıza çıkarttığı zaman diğer otomatiklere nazaran çok daha fazla para ödeyeceğiniz bir şanzıman.

    Kaç kere arıza çıkarttı? DSG hiç kullanmayın o zaman hocam.

    bir kez oda yetti zaten. ., titremeye başladı gösterdik, tamiratına 5.000 tl civarı diyince usta, arabayı elden çıkardık. Araç çok para etmiyor birde tamiratına o kadar para vermek mantıksızlık. Araç 100.000 deydi. dsg zaten kullanmayız. Bu konuda riske girmem direk konvansiyonel alırım olur biter. zaten cvt yede hiç alışamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    hrv de ben 4-5 ay kullandım, hissiz, zevksiz, narin, arıza çıkarttığı zaman diğer otomatiklere nazaran çok daha fazla para ödeyeceğiniz bir şanzıman.

    Kaç kere arıza çıkarttı? DSG hiç kullanmayın o zaman hocam.

    bir kez oda yetti zaten. ., titremeye başladı gösterdik, tamiratına 5.000 tl civarı diyince usta, arabayı elden çıkardık. Araç çok para etmiyor birde tamiratına o kadar para vermek mantıksızlık. Araç 100.000 deydi. dsg zaten kullanmayız. Bu konuda riske girmem direk konvansiyonel alırım olur biter. zaten cvt yede hiç alışamadım.

    İlk sahibi siz miydiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    hrv de ben 4-5 ay kullandım, hissiz, zevksiz, narin, arıza çıkarttığı zaman diğer otomatiklere nazaran çok daha fazla para ödeyeceğiniz bir şanzıman.

    Kaç kere arıza çıkarttı? DSG hiç kullanmayın o zaman hocam.

    bir kez oda yetti zaten. ., titremeye başladı gösterdik, tamiratına 5.000 tl civarı diyince usta, arabayı elden çıkardık. Araç çok para etmiyor birde tamiratına o kadar para vermek mantıksızlık. Araç 100.000 deydi. dsg zaten kullanmayız. Bu konuda riske girmem direk konvansiyonel alırım olur biter. zaten cvt yede hiç alışamadım.

    İlk sahibi siz miydiniz?

    86.000 de 2. el olarak aldık. Araç inanılmaz temizdi. Şanzıman sorunu olmasa rahatlıkla binilirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana
    86.000 de 2. el olarak aldık. Araç inanılmaz temizdi. Şanzıman sorunu olmasa rahatlıkla binilirdi.


    Hocam ilk sahibi o arabanın canına okumuştur büyük ihtimalle. 100 bin de değil 500 binde bile arıza vermemesi lazım. 1.5 milyon km rektefiye olmadan giden civicler var çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IslakFasulye -- 3 Ağustos 2012; 10:56:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: trojana
    86.000 de 2. el olarak aldık. Araç inanılmaz temizdi. Şanzıman sorunu olmasa rahatlıkla binilirdi.


    Hocam ilk sahibi o arabanın canına okumuştur büyük ihtimalle. 100 bin de değil 500 binde bile arıza vermemesi lazım. 1.5 milyon km rektefiye olmadan giden civicler var çünkü.

    Bizim araç crv idi. cvt şanzımanlar daha nazik diğerlerine göre. Auto show dergisinin bağlı olduğu grunbun cvt (multitronik sanırım) li audi 100.000 km testinde 55.000 km de şanzımanı komple değiştirmişlerdi. Ayrıca yine autoshowda otomatik şanzıman incelemelerinde cvt nin en narin otomatik olduğunu yazmışlardı. Ben dsg ile beraber cvt den uzak duruyorum. Otomatikçilerin dediğine görede arızası en pahalıya patlayan otomatik şanzımanlardan biri. Yalnız bir avantajı var diğerlerine göre daha az yakıyor ama bunun yanında daha çok gürültü çıkarıyor.




  • Arkadaşlar araba olayından pek anlamam. sizin gibi teknik terimlere ve mantığa hakim değilim. Nissan Qashqai 1.6 visia (CVT)'yi almayı düşünüyordum ama burda özellikle frenleme sorunlarıyla ilgili deneyimleri okuyunca kafam karıştı. Özellikle balataları bitirecek sorunlar çıkarıyor mu hakkaten bu CVT teknolojisi? yada şanzımanın komple değişmesi falan? Nissan Qashqai 1.6 visia (CVT) kullananlar yada bu araçta nasıl bi deneyim sunduğunu bilen var mı? Teşkkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babıesrar82 -- 13 Ağustos 2012; 0:49:17 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.