Şimdi Ara

Neden Tasarimcilara Para Basilmiyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 24
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 43 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Lord Sparhawk (5 mesaj) MPower12 (3 mesaj) Hemican (2 mesaj) goodorevil (2 mesaj) Huseyin-ZST (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj) Mobil (12 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3463 Mesaj
    en ulaşılabilir en uc tasarımları citroen ds serisiyle sunuyor diğer markalarada örnek olmalıdır.
  • Yarbay
    7566 Mesaj
    Otomobil firmalarının yerleşik milyarlarca dolarlık yatırımları var. Bir Focus III'ü üreten makine grubu Focus 2.5'u üreten makine grubunun modifiye edilmiş hali gibi düşünebilirsiniz. Otomobil firmalarının mevcut yatırımları bazı dizaynları şimdilik imkansız kılıyor. İş sadece designer'a para gömmek değil yani.

    Astra ile Bertone Astra aynı şaseye sahip; ama Bertone ne kadar da güzel... Gene de kaç kişi aldı/alır Bertone'yi? Yok iki kapı, yok basık derken almazsın abi. Hayatın gerçekleri. Ben alırım. "Arkaya oturan düşünsün" der geçerim.

    Hem orta sınıfın ihtiyaçlarını karşılayacak, hem de dizayn güzel olacak, maliyeti kasmayacak konularına girince son dönemde iddialı birkaç araba var. Alfa Gulietta, Alfa MiTo, Lancia Delta, Fiat 500, Citroen DS serisi, Laguna Coupe... Başka bir iki tane daha vardır. Sonuçta çok kolay işler değil bunlar.

    Sıfırdan türeyen bir firmanın yüksek bir bütçe ile sonsuz imkanı olabilirdi. Mesela "neden aluminyum kafes şase + plastik enjeksiyon kaporta kullanımına geçilmedi? C sınıfında 900kg araç imkansız mı? 120hp 900kg araç C sınıfında ilaç gibi olmaz mıydı? Kafes şase dizaynlarının kaza güvenliği bilindik şase dizaynlarının çok ötesinde değil mi?" gibi sonsuzluğa uzanan sorular var...




  • Binbaşı
    1049 Mesaj
    Lambo, ferrari gibi üretim ve satış amaçları farklı araçlarla örnekleyince pek olmamış bence. şu şekilde düşün, sen ferrarinin her hangi bir modelinin sıfırını 60 bine sat, o araç artık ferrarilikten çıkmış olur. lambo için de aynısı geçerli. insanlar için çok da kullanışlı araçlar değil onlar. sırf benim param var denip bunu göstermek için alınan araçlar çoğunlukla. buna en güzel örnek fiat - ferrari ortaklığı. adamların ferrari üretirkenki amacı zaten o araçlara toplumun genelinin ulaşamaması

    bir araç üretilirken, çoğu kişinin dediği gibi öncelikle üretilebilir olması önemli. üretim maliyetlerinin mümkün olduğunca az olması önemli bir şart.

    sonrasında tabiki güvenlik şartları önemlidir. yine lambo örneğini ele alırsak, o tasarımların güvenlik şartlarını karşılaması için çok maliyetli çalışmalar gerekir. normal bir araçla (örneğin focus) aynı standartta üretirsen çok da sağlam araçlar değil.

    aynı zamanda aracın kullanılabilir olması da gerekiyor. yani bir aracı alırken, oturacak kişi sayısı, bagaj hacmi falan da önemli. bunlar gibi pek çok unsuru katınca şartlar değişiyor.
    |
    |




  • Yarbay
    6475 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    en ulaşılabilir en uc tasarımları citroen ds serisiyle sunuyor diğer markalarada örnek olmalıdır.

    ds b.ku çıkmış, ds4 için 95000 bin liradan başlayan fiyarlarla diyor citroen şaka gibi..
    |
    |
  • Yüzbaşı
    637 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: creativeself


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sırf tasarımla iş bitmiyor çünkü. Bkz kia. Adamlar optimayı audi tasarımcısna yaptırdılar çok özenerek. Araç on numara oldu, sonuç ülkemizde kaç tane satıyor ayda mesela? Sen tasarımıa kafa yorup ülke pazarındaki ihtiyaçları, kısıtlamaları incelemez, dikkat etmezsen, 1.7 gibi absürd bir hadcimle üst vergi limitinden 110 binden satmaya çalışırsan böyle olur işte ayda 1 tane 2 tane..

    Dünya pazarı sadece Türkiyeden mi oluşuyor?Türkiyede tutmaması başka ülkelerde tutmadığı anlamına gelmez.

    82 milyonluk nüfusun olduğu pazar önemsiz bir pazar mı? Konuşurken yaşadığımız ülkeyi örnek vermek gayet doğal. Optima olsun, mazda 6 ve 3 olsun türkiyede sınıflarının en az satan araçları. Demek ki benim mesajımda yazdığım "tasarımla bitmiyor, hedef kitlenin ihtiyaçlarını, sınırlamalarını değerlendirip karşılamak gerekli" sözümün geçerliliği de aynen devam ediyor. Mazda ve kia türkiye pazarını daha iyi okusalardı şimdi bu araçları çok daha fazla satacaktı. Burada yanlış bir şey var mı söylediğim? Bence yok.

    Türkiye pazarı umurunda olsaydı 1.6 motorla sokardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    6475 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: creativeself


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: creativeself


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sırf tasarımla iş bitmiyor çünkü. Bkz kia. Adamlar optimayı audi tasarımcısna yaptırdılar çok özenerek. Araç on numara oldu, sonuç ülkemizde kaç tane satıyor ayda mesela? Sen tasarımıa kafa yorup ülke pazarındaki ihtiyaçları, kısıtlamaları incelemez, dikkat etmezsen, 1.7 gibi absürd bir hadcimle üst vergi limitinden 110 binden satmaya çalışırsan böyle olur işte ayda 1 tane 2 tane..

    Dünya pazarı sadece Türkiyeden mi oluşuyor?Türkiyede tutmaması başka ülkelerde tutmadığı anlamına gelmez.

    82 milyonluk nüfusun olduğu pazar önemsiz bir pazar mı? Konuşurken yaşadığımız ülkeyi örnek vermek gayet doğal. Optima olsun, mazda 6 ve 3 olsun türkiyede sınıflarının en az satan araçları. Demek ki benim mesajımda yazdığım "tasarımla bitmiyor, hedef kitlenin ihtiyaçlarını, sınırlamalarını değerlendirip karşılamak gerekli" sözümün geçerliliği de aynen devam ediyor. Mazda ve kia türkiye pazarını daha iyi okusalardı şimdi bu araçları çok daha fazla satacaktı. Burada yanlış bir şey var mı söylediğim? Bence yok.

    Türkiye pazarı umurunda olsaydı 1.6 motorla sokardı.

    Bu da yeni forum argümanı oldu; markaların başarısızlıklarını "türkiye pazarları umurlarında değil" diye açıklamak. Önceden de şu niş marka bu niş marka denilirdi. Adam o kadar masrafa pazar umrunda olmadığı için girmez. Eleman yetiştirme, vergiler, eğitimler, fuarlar, nakliyeler, bayiler, servis hizmeti, parça stoğu getirme, reklamlar, kampanyalar. Bunları hep türkiye pazarı umurarında olmadığı için yapıyorlar değil mi? Pazar umurlarında olmasa ülkeden çıkar giderlerdi. Masraf yapıyorsa para kovalıyordur. Masraf yapıyorsa o pazarda hedefi vardır.




  • Yarbay
    13396 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Mesela Renault parayi basip Tasarimciyi getirtse, iki bin motorlu Aventador tipli bir araba yapsa yok satmaz mi? Satar


    Aventador tipli bir arabaya 4-5 kişilik bir aile bagajlarıyla birlikte nasıl binecekler.

    + olarak köyden yayaladan nasıl erzak taşıyacaksın.
    |
    |
  • Yarbay
    8483 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: creativeself


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sırf tasarımla iş bitmiyor çünkü. Bkz kia. Adamlar optimayı audi tasarımcısna yaptırdılar çok özenerek. Araç on numara oldu, sonuç ülkemizde kaç tane satıyor ayda mesela? Sen tasarımıa kafa yorup ülke pazarındaki ihtiyaçları, kısıtlamaları incelemez, dikkat etmezsen, 1.7 gibi absürd bir hadcimle üst vergi limitinden 110 binden satmaya çalışırsan böyle olur işte ayda 1 tane 2 tane..

    Dünya pazarı sadece Türkiyeden mi oluşuyor?Türkiyede tutmaması başka ülkelerde tutmadığı anlamına gelmez.

    82 milyonluk nüfusun olduğu pazar önemsiz bir pazar mı? Konuşurken yaşadığımız ülkeyi örnek vermek gayet doğal. Optima olsun, mazda 6 ve 3 olsun türkiyede sınıflarının en az satan araçları. Demek ki benim mesajımda yazdığım "tasarımla bitmiyor, hedef kitlenin ihtiyaçlarını, sınırlamalarını değerlendirip karşılamak gerekli" sözümün geçerliliği de aynen devam ediyor. Mazda ve kia türkiye pazarını daha iyi okusalardı şimdi bu araçları çok daha fazla satacaktı. Burada yanlış bir şey var mı söylediğim? Bence yok.

    Hocam bir marka her pazar icin ayri yari motor gelistiremez. Senin ulkenin 1.6 ya ihtiyaci bask ulkenin farkli bir motora ya da baska bir ozellige. Bir model ile tum Dunyanin ihtiyacini karsilamak cok zor.
    Ayrica tabiiki sirketlerin sinirsiz paralari yok. bir yerine iki farkli motor dizayn etmek daha fazla yatirim demek.

    Soyle dusun cebinde 100 lira var bakkala gidiyorsun. Onceligin ne olur aksam karnini doyuracak bir seyler alirsin. sonra belki para kalirsa ustune bir t shirt alirsin ondan sonra para kalirsa belki bir sinemaya gidersin vs. Yani ilk olarak onceliklerini karsilarsin ondan sonra para kaldikca devam edersin.

    Ya da yine 100 liran var 3 yatirim var onunde birinde 50 koycan 60 alcan oburunde 50 koycan 70 alacan oburunde 30 koyacan 35 alacan.
    Ne yaparsin tabiiki oncelikle bir ve iki ye parani yatirirsin uce de yatirmazsin paran kalmayinca. Paran kalsa o yatirimi da yapardin ama kalmadi.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    637 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: creativeself


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: creativeself


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sırf tasarımla iş bitmiyor çünkü. Bkz kia. Adamlar optimayı audi tasarımcısna yaptırdılar çok özenerek. Araç on numara oldu, sonuç ülkemizde kaç tane satıyor ayda mesela? Sen tasarımıa kafa yorup ülke pazarındaki ihtiyaçları, kısıtlamaları incelemez, dikkat etmezsen, 1.7 gibi absürd bir hadcimle üst vergi limitinden 110 binden satmaya çalışırsan böyle olur işte ayda 1 tane 2 tane..

    Dünya pazarı sadece Türkiyeden mi oluşuyor?Türkiyede tutmaması başka ülkelerde tutmadığı anlamına gelmez.

    82 milyonluk nüfusun olduğu pazar önemsiz bir pazar mı? Konuşurken yaşadığımız ülkeyi örnek vermek gayet doğal. Optima olsun, mazda 6 ve 3 olsun türkiyede sınıflarının en az satan araçları. Demek ki benim mesajımda yazdığım "tasarımla bitmiyor, hedef kitlenin ihtiyaçlarını, sınırlamalarını değerlendirip karşılamak gerekli" sözümün geçerliliği de aynen devam ediyor. Mazda ve kia türkiye pazarını daha iyi okusalardı şimdi bu araçları çok daha fazla satacaktı. Burada yanlış bir şey var mı söylediğim? Bence yok.

    Türkiye pazarı umurunda olsaydı 1.6 motorla sokardı.

    Bu da yeni forum argümanı oldu; markaların başarısızlıklarını "türkiye pazarları umurlarında değil" diye açıklamak. Önceden de şu niş marka bu niş marka denilirdi. Adam o kadar masrafa pazar umrunda olmadığı için girmez. Eleman yetiştirme, vergiler, eğitimler, fuarlar, nakliyeler, bayiler, servis hizmeti, parça stoğu getirme, reklamlar, kampanyalar. Bunları hep türkiye pazarı umurarında olmadığı için yapıyorlar değil mi? Pazar umurlarında olmasa ülkeden çıkar giderlerdi. Masraf yapıyorsa para kovalıyordur. Masraf yapıyorsa o pazarda hedefi vardır.

    Belli modellerden yeterince kazanıyolar zaten sırf türkiye için arabaya yeniden arge çalışması mı yapıcaklar.Sizin dediklerinizi koskoca kia bilmiyor siz biliyosunuz de mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    7527 Mesaj
    hondalar ucube mesela ama satılıyor neden cunku 2.eli var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    6475 Mesaj
    Ya kim demiş bir marka pazarlar için motor geliştirmez diye? Başka bir çok marka bunu yapıyor, başta vw. Siz dünyada motor hacminden vergi alınan tek ülke türkiye mi zannediyorsunuz arkadaşlar? Bir sürü ülke var, çeşitli hacimlere göre sınıf sınıf vergi koyan. Pek çok üretici de, yeni modellerine motor koyarken bunu göz önüne alarak downsizing yapıyorlar ve ülkeye göre modellerine motor seçenekleri sunuyorlar. Ford, renault, peugeot, vw ne yaptı? 1.4, 1.2, 1lt gibi motorları niye üretti? Sadece ekonomi için mi zannediyorsunuz? Bunlar türkiye gibi pazarları düşünerek üretti, deli gibi de satıyorlar dünyada, ülkemiz de dahil.

    Honda ne yaptı? Accorda 2 litre altı turbo beslemeli küçük hacim motor getirmedi. Sonuç? Satamadı satıştan çekti.
    Mazda ne yaptı? Mazda 6'yı 2 litre motorla verdi sadece. Sonuç? ayda birkaç tane süs gibi satıyor ülkede. Tüm dünyada 2-2,5 motorla mazda 3 satarken, ülkemize özel 1.5 motorla getirildi ondan medet umuyor.
    Kia ne yaptı optimaya başka ülkelerde 1.8lt vergi limitinin altına uysun diye 1.7 ile sundu. Ülkemizde vergiler artınca 1.6 ihtiyacı doğunca ek motor koymadı, satamadı.

    Ülkenin en çok satan modellerine bakın hepsi 1.6 ve altı az yakan araçlar. Ülkeye göre motor getiren bol bol satıyor işte. İşine gelmeyen, buna bütçe ayırmayan, uğraşmayan firmalar da günü kurtarmaya çalışır. Sonra yapamaz birer birer ülke pazarlarından çekilirler. Bu bir tercih ya da pazarı umursamazlık değil, başarısızlıktır. Bir satıcı bir pazara giriyorsa o pazarı umursuyordur. Bu kadar basit.
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al
valorant points
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,236
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.