Şimdi Ara

Neden LPG Ya da Neden LPG Değil? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
2.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    ben attım madem sen bi zahmet tutuver ceyhun bey

    adama bak sanki erken bozulur dedim, bilmem kaç km deymişte tamire gitmemiş miş



    konuda eskisi gibi çok aşırı bir farkları yok aslında haksızlıkta etmemek lazım. sadece arıza durumunda masrafları arasında çok fark oluyor dizel ve benzinlinin.


    bunu sen yazarken baska sey düsünüyordun herhalde ?

    fark oluyor cok dedin bende sana örnek masraflari yazdim ki araclarin km leri belli...




  • ikisinden birisinin olası arızasında dizel motorlar daha karmaşık yapı içerdiğinden dolayı tamirlerinin daha pahalıya mal olacağı konusunda hala ısrarcıyım. ister inanırsın ister inanmazsın.

    aracın kmsi ile ne alakası var onu bir açıkla sen, ben dedim mi dizel motor erken biter diye? yok böyle birşey ikisinin de kullanıma göre ömrü değişir. neyse polemik yaratma sen söyleyeceğini söyledin, bende söyleyeceğimi söyledim artık uzatma.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    biz 11 senedir lpgli kartal kullanıyoruz bir eksiğini görmedik şu ana kadar.aracaın bakımlarını düzenli yapınca ve kaliteli sistem kullanınca bir problem olmuyor.

    bu arada bizim araç 1000-1100 km yolu min 300kg yükle 150ytl civarına gidiyor.


    dizel focusda 150 liralık mazotla 1000km sınırını aşıyor...Bence lpg o kadar da avantajlı değil...maliyeti dışında.



    ah işte dizel focus almakla düplü kartal almak arasında dağlar kadar fark olmasa birde
    lpg kullanıcılarına dizel önerenler aracı alırken ki fiyat farkını düşünmüyorlar sanırım, 8-10000tl aralığında dizel araç bulmak(2. elde eski dizele ne kadar güvenilebilir tartışma konusu) oldukça zorken tüplü araba zibil gibi.


    olay sadece kartalla sınırlı değil...insignia alıp tüp taktıran da oluyor vesselam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    ikisinden birisinin olası arızasında dizel motorlar daha karmaşık yapı içerdiğinden dolayı tamirlerinin daha pahalıya mal olacağı konusunda hala ısrarcıyım. ister inanırsın ister inanmazsın.

    aracın kmsi ile ne alakası var onu bir açıkla sen, ben dedim mi dizel motor erken biter diye? yok böyle birşey ikisinin de kullanıma göre ömrü değişir. neyse polemik yaratma sen söyleyeceğini söyledin, bende söyleyeceğimi söyledim artık uzatma.


    km ile cok alakasi var 2 sinede bakmazsan ariza cikarir. eskidenmiş o ağir dizel masraflari okadar birseyi uzattiğim yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed
    olay sadece kartalla sınırlı değil...insignia alıp tüp taktıran da oluyor vesselam


    insignia nın dizel ve benzinli motorları arasındaki fiyat farkını bilmiyorum açıkçası ama öyle birşey yapan adam varsa ya iki motor arasındaki fark dönüşüm masrafından fazladır, ya da kişi dizel motor sevmiyordur. yani bir yerdede zevk meselesi.


    peki ceyhun bey kardeşim, iyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 9 Ağustos 2009; 21:45:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    ikisinden birisinin olası arızasında dizel motorlar daha karmaşık yapı içerdiğinden dolayı tamirlerinin daha pahalıya mal olacağı konusunda hala ısrarcıyım. ister inanırsın ister inanmazsın.

    aracın kmsi ile ne alakası var onu bir açıkla sen, ben dedim mi dizel motor erken biter diye? yok böyle birşey ikisinin de kullanıma göre ömrü değişir. neyse polemik yaratma sen söyleyeceğini söyledin, bende söyleyeceğimi söyledim artık uzatma.


    Dizel araç tamirlerinin pahalı olduğu günümüzde bir gerçek zaten.

    Ama şöyle bir olayda var sanki araba her hafta arıza veriyor her hafta yüksek fiyat veriyorsanız olayı olsa hadi neyse. Böyle birşeyin olacağını düşünmüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    1.Lpg taktırmamamın en önemli nedeni, Lpg tankının bagajda kapladığı yer. Araba Toros değil ki koltukları yatırıp bagajı genişletesin..

    2. Benzin kadar performans vereceğini düşünmüyorum.

    3. Kaza anında can güvenliğinin olmaması.

    4. Kapalı otoparklara girememek cabası.




    Kaza anında can güvenliği yok demişsiniz ama bu kesinlikle hurafeden başka birşey değildir.Çünkü LPG Tanklarında kullanılan metal sizin içine benzin koyulan deponuzdan et kalınlığı olarak daha kalındır. Burada daha ince olan benzin deposuna güveniyorsunuz da ,Ondan daha kalın olan LPG tankına güvenmiyorsunuz.Bence bu biraz saçma bir durum olmuş.

    Ayrıca LPG tanklarında kullanılan metal akışkan çeliktir. Bir darbeye maruz kaldığında depo anında eziliyor ki delinme riski en aza indirgensin.

    Bu söylediklerim müfredata uygun olarak yetkili ellerde yapılmış montajlar için geçerlidir.Merdiven altında yapılan montajlardan sonra patlayan LPG tankı haberlerinde hep aynı yorumlar LPG de can güvenliği yok...

    (Yıllar önce izlediğim LPG tankları hakkında bilinmeyenlerin söylendiği bir programdan aklımda kalanlar ,yanlışım varsa Özür dilerim.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 9 Ağustos 2009; 21:50:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    ikisinden birisinin olası arızasında dizel motorlar daha karmaşık yapı içerdiğinden dolayı tamirlerinin daha pahalıya mal olacağı konusunda hala ısrarcıyım. ister inanırsın ister inanmazsın.

    aracın kmsi ile ne alakası var onu bir açıkla sen, ben dedim mi dizel motor erken biter diye? yok böyle birşey ikisinin de kullanıma göre ömrü değişir. neyse polemik yaratma sen söyleyeceğini söyledin, bende söyleyeceğimi söyledim artık uzatma.


    Dizel araç tamirlerinin pahalı olduğu günümüzde bir gerçek zaten.

    Ama şöyle bir olayda var sanki araba her hafta arıza veriyor her hafta yüksek fiyat veriyorsanız olayı olsa hadi neyse. Böyle birşeyin olacağını düşünmüyorum



    hocam o yüzden olası bir arıza diyorum ya zaten, ikisinin arıza yapma şansını eşit düşünürsek dizeli ayağa kaldırma masrafının benzinliden daha fazla olma ihtimali yüksek. her şey risk yönetimi yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    hocam o yüzden olası bir arıza diyorum ya zaten, ikisinin arıza yapma şansını eşit düşünürsek dizeli ayağa kaldırma masrafının benzinliden daha fazla olma ihtimali yüksek. her şey risk yönetimi yani



    Olası bir arızada dizel aracın bakımları tamir edilmesi benzinli araca göre cebi daha çok yakacaktır.Benim bildiğim ve gördüğüm kadarıyla bö böyle .. İnsanların keyfine kalmış artık. İster benzinli araç al LPG taktır , ister dizel al bin aracına nereye gidiyorsan git o tarafı bizi ilgilendirmez




  • benim 99 passatım da lpg li çok memnunum
    sonuçta devir ekonomi devri
  • lpg taktırmamamdaki tek neden taktıracak kadar paramın olmayışıdır.
    otoparkmış patlarmış hikaye...
  • Başlık gidici..
  • 98 model LPG lı Proton arac kullanıyoruz. Ve bugune kadar ufak sorunlar harıcınde sıkıntı yasamadık. Ve arac benzın yuzude gormedıgı halde. KAza konusunda ıse araca arkadan kamyonet carpmasından dolayı bagaj neredeyse ıptal olmasına ve stepne lpg tankını sıkıstırıp yamultmasına ragmen patlama yasanmadı sadece emnıyet valfı uzerınden ıcındekı gazı dısarı tahlıye ettı. Yanı korkusuzca bınıp gezıyoruz.
  • kangoo var bizde lpgli... otopark sıkıntı olmuyor herkes dizel zannediyor kanımca tipine bakınca arabanın:)) yakıt durumuda iyi az yakıyor
    amaaaa kardeşim depoya ne koyduklarını görmem lazım bundan sonra... bir daha kesinlikle lpgli bi araba tercih etmem...
    25ltlik lpg tankına 32lt gazı nasıl dolduruyorlar hala anlamış değilim... sahtekar lpg istasyonlarına
  • adam gibi işçilik ve malzeme olduktan sonra mekanik alet ne gibi problem çıkarabilir?
    boşuna tartışmayalım, sorun yaşayanların takan ustaları becerememiş ya da umursamamış. bir sürü insan sorunsuzca kullanıyor LPG'yi. performans farkı oluyor ama aradaki fiyat uçurumuna değer. fark demiyorum, uçurum...
  • 1,69 Tl Lpg nin litresi ve ben İstanbul şehir içinde 0,15 Tl/km yakıt yakmaktayım.

    Niye kullanmayayım
  • Kaliteli malzeme, düzgün işçilik, iyi yakıt

    bu 3ünü sağladınız mı hiçbir sorun yok demektir.

    ben aracımı aldığımın haftasında LPG taktırdım. Çok fazla km yapıyor olsam ve Dizel arabam olsa ona bile LPG taktırırım....

    Benzinle araç kullanacak kadar zengin değilim......
  • 3.18 2001 model BMW kullanıyorum, ümraniye candan mühendisliğe lpg taktırdım adamlar işin ehli, süper montaj yapyorlar (www.lpgotogaz.net ) klima açık 13 krş yakıyor, yılda 35.000 km yapan birisi olarak elbette lpg'yi tercih edeceğim. Ama en önemli şey doğru firmayı seçmeniz, gerisi kolay.
  • TEŞEKKÜRLER ,KEYİFLİ SÜRÜŞLER.
    quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    3.18 2001 model BMW kullanıyorum, ümraniye candan mühendisliğe lpg taktırdım adamlar işin ehli, süper montaj yapyorlar (www.lpgotogaz.net ) klima açık 13 krş yakıyor, yılda 35.000 km yapan birisi olarak elbette lpg'yi tercih edeceğim. Ama en önemli şey doğru firmayı seçmeniz, gerisi kolay.
  • Neden LPG?

    Çünkü ekonomik...

    2001 yılından beri LPG'li otomobiller kullanıyorum

    LPG ile ilk tanışmam ben askerdeyken babamın kendi Rover 620Si'ına benden gizli LPG taktırması ile oldu. Emulatorlü sistemdi, çünkü sıralı sistem daha yoktu. LPG ile bu otomobili 6 sene boyunca 120.000 km kadar kullandık. LPG'nin yarattığı arızalar, buji kabloları değişti, distribütör değişti, ve benzin motoru değişti. 6 yıl boyunca çıkardığı masraf, hepsini çıkma bulmuştum, 300-400 TL'yi geçmez. Yolda kalmadım, motor da bitmedi, sattığımızda 220.000 km civarlarında idi...

    Şu anda 1993 BMW 320i ve 1999 Honda Accord 3.0 V6 kullanıyorum ve ikisi de LPG'li. Bu iki otomobile de LPG'li binmem çok zor, çünkü yılda 30.000 km kadar yol yapıyorum. Bu otomobillerin değerinde alabileceğim, bunların sınıfında ve bunların konforunda ekonomik bir otomobil de yok. Bu yüzden tek çıkış yolu LPG.

    İleride sıfır km bu sınıflarda bir otomobil alabileceğim vakit ben de dizel tercih edebilirim, ama dizel motorların yapıları itibari ile yüksek devir çevirememesi ve otomatik şanzımanlarının devamlı vites değiştirme istekleri ve hala aşılamayan soğuk çalıştırma esnasındaki sesleri yüzünden hala dizel motorlara sıcak bakamıyorum...

    Şimdiye kadar LPG ile bir sorun yaşamadım,
    ve ekonomikliği yüzünden LPG

    LPG ülkemizde ilk yıllarda taksilere ve doğan-şahinlere yapılan katliam gibi berbat uygulamalardan dolayı haksız kötü bir imaja sahip oldu.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.