Şimdi Ara

Neden Benzinli Araca Biniyorsunuz ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
308
Cevap
1
Favori
16.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenimAdimKerim

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    Birincisi hakaret küfür ile ulan ile bilmem ne ile haklı çıkamazsın.. üslubunu bozmak seni hiç bir haklılık noktasına getirmez..


    İkinci benim 25 yılım sanayide geçti 6.yıl İngiliz Amerikan servisinde çalıştım ve şu anda araba revizyonu tamiratı işleride yapıyoruz pek tabiiki özellikle uzmanlık alanımız İngiliz araçları range rover,jaguar falan..


    Üçüncüsü milletin ağzının suyu akarak baktığı her tür aracı ben burda soyulmuş çıplak yada kaza param parça görmüşüm arabalardan artık bana gına gelmiş.. araba benim için bir avuç civata demir parçası...


    Dört dizelin işi bitti.dizelin saltanatı bitti , dizelin devri sona erdi ister Ulannmmm heyettt de ister başka bir şey de dizel devri kapandı.. satışlar ortada %60 dan %40 Lara düşmüş bu rakam seneye %30yada %20 de olur .. oda sadece artık ticaride satış yapar dizel..


    Gelecek hybritte , elektrikli de.. sen bağırsanda çağırsanda bu gerçek Avrupa'da yasaklar artıyor.. dünyada binek araçlarda dizel satışları düşüyor Türkiye dahil...


    Beşincisi şu anda piyasada dönen dizeller artık çoğunluğu ikinci eldeki.dizeller bu araçlar 300-400 bine geldimi arıza sorun yumağı haline gelicek.. dizele ikinci eldede talep düşücek.. ticari bunun dışında.. gerçi bizde pek o km lere gelen dizel olmaz düzenli çekdikleri için km leri.. genelde 100-150 bini geçmez..


    Ve son olarak dizel revizyonu benzinliden pahalıdır.. egea nın bile mazot pompası orjinali 4 bin tl .. enjektör revizyonu 4-5 bin tl , dpf ldeğişimi 10-15 bin lerden başlar mazot basınç sensörü 500-600 TL .. benzin de böyle dertler olmaz..


    Dizelin bitmesi benim işime gelmez en çok parçayı dizele satıyorum.. dizel tam aksine ben satsın isterim dizel olduğu sürece benim kapımda müşterim eksik olmaz.. ama parça satıcam diyede dünya gerçeklerinden uzak hayal aleminden cevap yazmam... Dünyanın gittiği.yön belli....


    Ne güneşi balçıkla sıvaya biliriz nede akıntıya karşı yüze biliriz..


    Kısaca bye bye dizel.....


    Bu arada Fiat 2021-2022 gibi yüksek ihtimal fiat500 pandalarda kullandığı hybrit sistemi egea ya getiricek.. çoğu egea daki dizelci.kitle hybrite geçicek bunuda not düşiyim...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 19 Ekim 2020; 12:58:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bildiğim kadarıyla Kyoto protokolü çerçevesinde ülkeler fosil yakıtları terketmek durumunda. Yok Türkiye’de dizel bitmez gibi bir durum yok. Eninde sonunda dizel kalkacak sonrasında benzinli motorlar da. Yanlış hatırlamıyorsam isviçre veya isveç 2027 de yüzde yüz elektrikli araçlara geçecekti. Teyite muhtaç bilgi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • volkanick kullanıcısına yanıt

    Ticari dışında konuşuyorum dizeli bilmem ama Shell benzinli araçlar için yosundan üretilen organik kendini yenileyebilen yakıt yaptı bunların emisyon oranıda aşırı düşük.. ineğin gazı kadar diye örnekler veriliyordu...


    Ayrıca dizel ve benzinli araçlara ilerde ister komple içden yanmalı motoru söküp pure eletric yada hybrit elektrikli kitler satılıcak .. tıpkı LPG kitler gibi tabii alternatif muadil yakıtlarda olucak sıvı hidrojen karışımlı sıfır emisyonu olan yakıtlar gibi Bildiğim kadarı ile Shell Volvo ile ortak proje yürütüyordu. Sıvı hidrojen yakıtı üstüne...


    Hatta izlandada tesis kurmuştu Shell diye hayırlıyorum..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    He he doğru haklısın..  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenimAdimKerim -- 19 Ekim 2020; 15:14:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soru: Neden benzinli araca biniyorsunuz?

    Cevap: Çünkü araba benzinle çalışıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BenimAdimKerim kullanıcısına yanıt
    Kardeş senin makine mühendisi olabiliyor olman açık ve net bu ülkenin ayıbıdır başka bir şey demiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ilkokul 2 matematiği ile;

    dizelde 100 km de 10 tl kar yapsan 30 bin tl fark için 300.000 km de başabaş noktasına geliyorsun.

    15 binini satarken geri alsan 150.000 km de başabaş noktasına geliyorsun.

    bak daha kar edemedin, başabaş diyorum.

  • erka1907 kullanıcısına yanıt

    300 bine gelene kadar turbo bir kez , enjektörler en az birkez , dpf bir kez , mazot pompası ve sensörü bir kez değişicek yada revize edilecek.. bunlar dizele has masraflar .. o masrafları da kardan düş..


    mazotompası orjinali egea da bile 4 bin tl, dpf değişirse dünya para yazmıyorum bile revizeside dikiş tutmuyor bir kaç ay ancak. Enjektör revizyonu 4-5 binden aşağı egea da bile kimse elini sürmez turbosu osu busu bunlara işçilik usta yada servis parasını da ekle. Kısaca20-30 arası bunlara sadece masraf edesin...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyelim ki dizel araç satışları % 10 a düştü, Kaldı ki o kadar düşmesine 10 yıllar var ne olacak bu dizel bitti demek mi olur. Petrol rafine edilince belli bir miktar mazot üretilmek zorunda mazot talebi dünyada düşünce ne olacak mazot fiyatı eskiden olduğu gibi çok daha düşük olacak. Netice de yakıt fiyatları serbest piyasada belirleniyor. Bu başlığı okuyanlar zannedecek ki Benzinli motorlar sorunsuz. Oysa özellikle küçük hacimli benzinli motorlar sorun yumağı. Satılık benzinli ve dizel arabaların kilometrelerine bakın istisnalar hariç dizeller benzinlilerin 2 katı km yapmış oluyor. Benzinlilerle dizeller kadar km yapın o zaman arızaları görürsünüz.

  • bps B kullanıcısına yanıt

    Zaten yüksek hacim olmadıkça düşük hacimde hiç bir benzinli motorun ömrü.dizele yetişemez.

    Benzinin rektifiye yada modern adı ile revizesi kolaydır dizell motoru revize ettirmek için benzinlinin 3 misli fazla para harcarsın... Sadece mazot pompası, enjektörleri,dpf sinin fiyatını yukarda yazdım oda egea için..


    Şurda rangerover 2.7 nin bir enjektör revize fiyatını yazsam milletin ağzı uçuklar..


    Zaten burda sorun dizelin satışı değil binek araçta satışı dünya ticareti hala dizel üstünde dönüyor.. gemiler,trenler, sanayi makinaları, tırlar,kamyon, kamyonet,liftler hepsi dizel etrafında dönüyor... Ticarette daha on yıllarca dizelin hüküm ranlığı devam eder..


    Burda Avrupa'nın yapdığı kısıtlama ticarete değil bireysel hususi kullanıma zira firmalarda artık buna geliyor bazı firmalar komple dizelden çekildi bazılarıda artık sadece yüksek hacim dizel üreticez diyorlar binek için.. Bunlarda tabiki satışları düşürüyor..


    Bu sene dizel satışları %40 lara düşmüşki tahminim yüksek oranı ticari.almıştır. seneye %30 - %20 lere kadar düşebilir ... gelicek kur farkı zamlar firmaların pahalılıktan ötürü artık iyicene Türkiye ye dizel yollamaması üstüne tahminim egea falan Clio ya hybrit seçenekler eklenicek bu dizelci tayfanın belli bir kısmını hybrite yönelticektir..


    Panda fiat500 1.0 hybrit seçeneği eklendi tahminim aynı seçeneği egea da görücez..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.0 tdi olmadıktan sonra dizele binmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volkanick kullanıcısına yanıt

    popstar ajdar da makine muhendisi


    ordan anla iste :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Zaten yüksek hacim olmadıkça düşük hacimde hiç bir benzinli motorun ömrü.dizele yetişemez.

    Benzinin rektifiye yada modern adı ile revizesi kolaydır dizell motoru revize ettirmek için benzinlinin 3 misli fazla para harcarsın... Sadece mazot pompası, enjektörleri,dpf sinin fiyatını yukarda yazdım oda egea için..


    Şurda rangerover 2.7 nin bir enjektör revize fiyatını yazsam milletin ağzı uçuklar..


    Zaten burda sorun dizelin satışı değil binek araçta satışı dünya ticareti hala dizel üstünde dönüyor.. gemiler,trenler, sanayi makinaları, tırlar,kamyon, kamyonet,liftler hepsi dizel etrafında dönüyor... Ticarette daha on yıllarca dizelin hüküm ranlığı devam eder..


    Burda Avrupa'nın yapdığı kısıtlama ticarete değil bireysel hususi kullanıma zira firmalarda artık buna geliyor bazı firmalar komple dizelden çekildi bazılarıda artık sadece yüksek hacim dizel üreticez diyorlar binek için.. Bunlarda tabiki satışları düşürüyor..


    Bu sene dizel satışları %40 lara düşmüşki tahminim yüksek oranı ticari.almıştır. seneye %30 - %20 lere kadar düşebilir ... gelicek kur farkı zamlar firmaların pahalılıktan ötürü artık iyicene Türkiye ye dizel yollamaması üstüne tahminim egea falan Clio ya hybrit seçenekler eklenicek bu dizelci tayfanın belli bir kısmını hybrite yönelticektir..


    Panda fiat500 1.0 hybrit seçeneği eklendi tahminim aynı seçeneği egea da görücez..

    Mercedes ve Bmw halen en yeni modellerinde bile dizel motor kullanıyor. Nerden çıkarıyorsunuz dizel otomobil bitti diye. bakın Bütün filolar dizel araç peşinde koşuyor.





  • 2000cc motorda , uzun yolda üst devir çevirmenin sesi mükemmel .

  • bps B kullanıcısına yanıt

    Kullandıkları motor 2.0 ve üstü kendi.ülkelerinde 1.6 dizel motor tenezzül etmiyorlar.. 2.0 ve üstü dizel alabliyprsanız alın tabii dizelin hakkı odur zaten..


    Filolar tabiki dizel çekicek onlar işin ticaretinde para kazanıyorlar... Ticarette dizelin.önü açık ama.bireyselde dizelin işi bitti ..


    Almanyada mesela hala Mercedes'in satış rakamlarına bak %50 oranında dizel satıyor ama o %50 dizelin %30 u gene ticari alana satılıyor.. filo,rent, taksi, taşıma falan filan.... Halk satılan araçların %20 sini alıyor ancak..


    Dizel ticaride devam eder daha on yıllarca ama bireysel şahsi kullanımda kullanım alanı bitti .. bundan sonra bolcana seneye ve 2022 de hybritler gelicek bir çok dizelci hybrite geçicek ...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Kullandıkları motor 2.0 ve üstü kendi.ülkelerinde 1.6 dizel motor tenezzül etmiyorlar.. 2.0 ve üstü dizel alabliyprsanız alın tabii dizelin hakkı odur zaten..


    Filolar tabiki dizel çekicek onlar işin ticaretinde para kazanıyorlar... Ticarette dizelin.önü açık ama.bireyselde dizelin işi bitti ..


    Almanyada mesela hala Mercedes'in satış rakamlarına bak %50 oranında dizel satıyor ama o %50 dizelin %30 u gene ticari alana satılıyor.. filo,rent, taksi, taşıma falan filan.... Halk satılan araçların %20 sini alıyor ancak..


    Dizel ticaride devam eder daha on yıllarca ama bireysel şahsi kullanımda kullanım alanı bitti .. bundan sonra bolcana seneye ve 2022 de hybritler gelicek bir çok dizelci hybrite geçicek ...

    Otomobilde dizel bitti diyordunuz. Şimdi bireysel dizel otomobil bitti diyorsunuz. Sonra Almanya'da Mercedes'in sattığının % 50 si dizel diyorsun. Küçük hacimli motora sahip dizel araçlar azalıyor oda ülkemizin vergi politikalarından dolayı. Kaldı ki benzinli motorlarda 1.0-1.2 gibi motorlara yöneldiler benzin tüketimini düşürmek için. Buna rağmen 3 silindirli 1.0 benzinli motor halen 2.0 dizel kadar yakıyor. İkisi arasındaki tork ve beygir gücü farkını söylemeye bile gerek yok.





  • sahane bi karsilastirma olmus


    1.0 benzinli ile 2.0 dizel fiyatlarini da ekler misiniz??

  • İzle ve düşün :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.