Şimdi Ara

Müslümanlar için Tasavvuf Felsefesi Kitapçığı. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    diğerleri sanki çok farklı
    ben Yaşar Nuri'yi pek beğenmem ama bazı sözleri doğru ,birazda gel-git aklı var gibi bir görüntüsü oluyor

    hayır Hanefi onların istediğini söylemedi diye zehirlendiğini söyledim
    kaynak arıyorsan internette ,kitapçılarda kaynak kaynıyor
    asıl sen mezhep kurduğuna dair kaynak getir de görelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    diğerleri sanki çok farklı
    ben Yaşar Nuri'yi pek beğenmem ama bazı sözleri doğru ,birazda gel-git aklı var gibi bir görüntüsü oluyor

    hayır Hanefi onların istediğini söylemedi diye zehirlendiğini söyledim
    kaynak arıyorsan internette ,kitapçılarda kaynak kaynıyor
    asıl sen mezhep kurduğuna dair kaynak getir de görelim

    E o zaman örnek verdiğin kişiye dikkat etmelisin.Neyse.

    Elinde "İmam-i Azam'ın fikirlerinin değiştirildiğine dair kaynağın yoksa yok de"."Asıl sen ..." diye başlayan bir cümlenin bu tartışmada yeri yok.Bu konuyu değiştirmek için ekstra bir girişim olduğu çok açık.
    Ayrıca hadi bir mezhep kuralım diye bir mantık zaten yok.Fıkhi kararların sistematikleşmesi var.Sistematikleşme yolunda İmam-ı Azam'ın kişisel bir çabası olup olmadığını bilmiyoruz ama yok diye kabul ediyoruz.Kaldı ki benim önceki cümlelerim de bu konuyla ilgili bir iddia'da bulunmadım.Yani sanki ben bir şey iddia etmişim de daha sonra senden bir kaynak bekliyorum moduna girmeyelim.




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    ya git işine kardeşim ,ben öyle dıdının dıdısı türünden sözlere itibar etmem
    vardı da aslında yok ,öyle gibi görünse de vs.vs.
    mezhep kurmayan adamın adına mezhep kurmak kimsenin haddi olamaz
    şoförler ve kamyoncular kooperatifi mi kuruyorsun ?

    ayrıca kimi örnek göstereceğime sen karar veremezsin
    anlamadın galiba ,çoğu din tacirinden iyidir dedim (kimler olduğunu siz bilirsiniz)
    bana emir verir gibi konuşacaksan hiç gelme
    mezhep kurduğuna dair delilin varsa söyle
    yoksa boş muhabbete ben yokum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    ya git işine kardeşim ,ben öyle dıdının dıdısı türünden sözlere itibar etmem
    vardı da aslında yok ,öyle gibi görünse de vs.vs.
    mezhep kurmayan adamın adına mezhep kurmak kimsenin haddi olamaz
    şoförler ve kamyoncular kooperatifi mi kuruyorsun ?

    ayrıca kimi örnek göstereceğime sen karar veremezsin
    anlamadın galiba ,çoğu din tacirinden iyidir dedim (kimler olduğunu siz bilirsiniz)
    bana emir verir gibi konuşacaksan hiç gelme
    mezhep kurduğuna dair delilin varsa söyle
    yoksa boş muhabbete ben yokum

    Dıdısının dısının türünden sözlere itibar etmeyen ama "İmam-ı Azam adına sözler uydurdular" diye yazan biri
    Mezhep kurmak diye bir şey yok.Uydurduğun bir terim üstünden bir yerlere varmaya çalışıyorsun.Ortaya bir iddia atıyorsun ispatlayamıyorsun.Konuyu değiştirmek için atarlanıyorsun.

     Müslümanlar için Tasavvuf Felsefesi Kitapçığı.




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    sen git buralarda harcanma ,ülke gündemi zannettin burayı galiba :)
    mezhep kurmak yok deyip mezhepleri savunan birisini daha gördük
    artık ölsem de gam yemem :)
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    gerçi sen yine iyisin
    bir arkadaş mezhep şart deyip ,mezhebi bilmek şart değil demişti :)
  • Sen yokken biz vardık
    Nerenin ne işlevi olduğunu bilirim.İnsanların iddialarına kaynak sunamayınca nasıl davrandıklarını iyi bilirim.İlk değilsin zaten bu konuda.
    Mezhep nedir onu bilir misin? Yine diyorum.Mezhep fıkhi fetvaların sistematikleşmesidir.İmam-ı Azam öne çıkan isimdir fakat alınan kararlar genellikle ilim meclislerinde alınmıştır.İnsanlar ellerine Meal'i alıp burdan bu çıkar, burdan uzay,burdan kuark, burdan DNA çıkar diye hevadan konuşmamışlar.Meclislerde tartışmışlar, karşıt görüşleri dinlemişler ve bir düşünce ortaya koymuşlar.Yani Elif bilmişler Elif.
    İmam-ı Azam'dan sonra, verilen fetvalar ondan sonraki gelecek insanlara yardımcı olsun diye bir araya getirilmiştir.İmam-ı Azam benden sonra daha doğru bir şey bulursanız onu tutun da demiştir.Buna göre mezhep bir kurum veya bir sendika değil.Böyle bir şey olmadığı içinde mezhep kurmak diye bir terim olmaz.Yani senin kendince "kooperatif mi bu ehehe" diye yazdığın şey senin konumunu gösteriyor.
    Daha aynı çağda yaşayan benim yazdıklarımı anlamıyor,cevaplar veremiyor ve konuyu değiştiriyorsun.Gelmiş İmam-ı Azam'ı eleştiriyorsun.Bence sen bu fikir altyapınla ölsen de gam yemezsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 26 Mayıs 2016; 1:02:02 >




  • Siz müslümanlara,Gazali ve Ibnı rusdu tavsiye ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    nereden biliyorsun belki sen yokken ben vardım ?
    paralel evrende falan olamaz mıyım ,kenan evren zannedersin şimdi sen bunu :)
    emin ol bana din öğretecek son adam bile olmazsın :)
    tarikatçilerin bu tarzlarına bayılıyorum doğrusu
    her yalana bir kılıf hep hazır :)
    şöyle olduğunda -böyle olur ,böyle gibi görünse de şöyledir ,sen anlamazsın ,sen bilemezsin ,fıkhi fıstık vs.vs. :)

    adam adına mezhep kuruyorlar ,içine bir sürü hüküm ekliyorlar
    ve sonra çıkıp ,mezhep kurmaya gerek yok
    kurmuşsun işte daha nasıl kuracaksın ?
    illa kapına Hanefi Mezhebi tabelası mı asman gerekiyor ?

    falan fıstık yani :)
  • İnsanlar "İmam-ı Azam hakkında sözler uydurdular" diyipte kaynak sunduğumda önce git kitapçılar dolu dedin.Sonra'da "ben dıdısının dıdısı sözünü kabul etmem dedin" şimdide geldiğin nokta ortada.Bilseydim bu kadar zorlanacağını üstüne gitmezdim.Neyse bu konuda çok fazla uğraşmayacağım seninle.

    Ha bu arada şöyle demişsin;
    quote:

    emin ol bana din öğretecek son adam bile olmazsın :)


    Doğru.Bu seviyeler için internet var.Biraz yükselmen gerek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 26 Mayıs 2016; 1:22:01 >
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    sen benim hangi konuda ne cevap verdiğimi bile anlamamışsın :)
    ben sana Hanefi hakkında uydurulanlar diye bir kitaplar mı var dedim ?
    uydurmaların delili Kuran'a ,dine tezat olan durumlar
    misal namaz kılmayanın önce dövülüp-kanatılıp- sonra öldürülür
    şeklinde adama yapılan isnada kargalar bile güler
    bu sözü o söylediyse zaten bırak mezhebi ,din hocası bile olamaz
    neymiş efendim helale yakın ,harama yakın
    ki bunlar onun ölümünden sonra eklendiğinin en büyük delili

    anlayana tabi :)

    tekrar oku bakalım kitapçılarda ve internette olanlar neymiş ,anlamak için önce okumak lazım
    tabi bir ülke gündemini ,bir burayı karıştırınca ,işlerde karışıyor :)
    ülke gündemine koyacağın resmi buraya koyuyorsun ,yoksa genel merkeziniz buraya da mı el attı :)

    quote:

    hayır Hanefi onların istediğini söylemedi diye zehirlendiğini söyledim
    kaynak arıyorsan internette ,kitapçılarda kaynak kaynıyor




  • Yazmayı bilmezsen karşındakine derdini anlatamazsın tabi.
     Müslümanlar için Tasavvuf Felsefesi Kitapçığı.
    -
     Müslümanlar için Tasavvuf Felsefesi Kitapçığı.
    -
     Müslümanlar için Tasavvuf Felsefesi Kitapçığı.
    -
    Bir cümleden sonra ASIL SEN BANA KAYNAK göster diye başlarsan.O cümleden önce iddia ettiğin bir konuda delil sunduğun anlamına gelir.E ben senden hangi konu da delil istemişim UYDURMA konusunda.İllahi fotoğraflar ile anlatacağız "Z" kuşağına..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 26 Mayıs 2016; 1:47:29 >




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    sen sadece laf olsun diye mesaj yazıyorsun :)
    yazdıklarım Türkçe ve bugüne kadar senden başka anlamayan çıkmadı :)
    birde ekran görüntüsü almış ey Allah'ım :)
    yukarıda quote diye bir yer var ,neye yaradığını bilmiyor musun ?
  • Keramet : Mucize değildir denilirse küfür olur.Allah tarafından verilen kerametler mucizeden farklı doğaüstü olaylardır.

    İlham: Allah tarafından temiz kalbe verilen bilgilerdir.

    Bir olmak : Allahın sıfatlarının insan üstünde tecellisidir.

    Vahdet-i Vücud : Allahın sıfatlarını dünya üzerinde tecrübe etmektir.


    zırvaladığının farkındasın.islamla tam ters yönde ilerleyen ve insanı şirke sokan bir öğreti.hadi bu dünayda beyni eritin kafa güzel.diğer tarafı komple yaktın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montevo -- 26 Mayıs 2016; 11:07:51 >
  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    Konu hakkında ki düşüncelerinize katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ

    Detaylıca yazı yazmayı düşünmüştüm fakat gördüğüm gibi bu yangına körükle gitmekten başka bir etki yapmayacaktır. Zira ''Muhyiddin babamı eleştirme'' dedikten sonra diyecek pek birşeyde kalmıyor. Ne yazarsam yazayım sizi muhakkak üzecektir. Benim ise böyle bir amacım yoktur. Reel hayattada tasavvufçu arkadaşlarla bir türlü anlaşamadık, hiçbir şekilde tartışamadık. Zira mutlak doğru olarak kabul ettikleri şeyler var, önce bu kafanın değişmesi gerekir. Bizim atalarımızı büyüklerimizi unutmak gibi bir fiilimiz yok, biz tam aksine onları rahmetle yad ediyoruz. Yazınızı okudum, sizinde ifade ettiğiniz gibi bu anlayışın hint felsefesi ile büyük bir benzerliği var, zira kaynağı odur. Hz Muhammedin çilekeşçilik, nefs öldürme, bir olmak, vahdeti vücut, sahabelerle toplanıp zikir çekmek vs vs gibi bir ameli yoktu, bunu artık görmeniz gerekiyor. Bu saydığım ritüeller hint felsefesinin ürünüdür. Mutlak olarak doğru gördüğünüz şeyhlerin birçoğu ise dış devletlerin ajanıdır, islam ümmetinin içine fitne sokmak için yerleştirilmiştir, cihanı titreten müslümanları uyuşturmak için gönderilmiştir, birçoğuda gaflete düşmüştür, neyse isim vermiyorum.

    Size tavsiyem, hint felsefesini detaylıca araştırın ve tasavvufla bağlantısını çözmeye çalışın. Başka diyecek birşeyim yok. Selametle.

    Hocam hem Hint felsefesini hem de tasavvufu az çok araştırdım. Hatta başka şeylerde var; Neoplatonizm, İşrakilik, Kabala, Taoizm, Hristiyan gnostikleri hatta Masonluk vb. birçok öğretide tasavvufa benzeyen çok yönler var.

    Ama şuda var yeryüzündeki bütün dinlerde birbirine benziyorlar. Hepsinde namaz, oruç, kurban vs. bir çok benzerlik var. Yani bir müslümanın kalkıp tasavvufu başka kaynaklara atfetmesi daha sonrada İslam'a gelince durması garibime gidiyor.

    Dış devletlerin ajanı vs. gibi lafları çok duydum. Bu çok ama çok komik.

    Neden İmam-ı Gazali o zaman kafirlere karşı en büyük mücadeleyi veren devletini yazdıklarıyla destekliyor. Hatta bu adam batıniliğin yayılmasını engelleyen adamlardan biri. Esas batinilik denilen şey bütün beyni uyuşturup bir şeyhin peşine taşımaktır.

    Ya da Selçuklu, Osmanlı yükseliş döneminde hep tasavvuf etkindi. Anadolu'nun, Balkanların islamlaşması hep tasavvufçuların eliyle oldu.

    Mevlana' ya Moğol ajanı falan diyorlar ama Osmanlının tüm yükseliş döneminde düşüncenin bir ayağı Mevlana' da bir ayağı İbn-i Arabi' deydi.

    Ama ne zaman Çivizadeliler, Kadızadeliler gibi tasavvuf karşıtları geldi Osmanlı'nın çehresi değişti. O yükselişteki samimi İslam aşkı ham yobazlığa dönüştü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Hocam Mesnevi' ye, Divan-ı Kebir'e az çok bakmışlığım var. Hatta Mevlana'nın Baycu Noyan hakkında söylediklerinide biliyorum. Aynı şekilde Moğol Tarihi'nide ana hatlarıyla okumuşluğum var.

    Konu hakkında Mikail Bayram'ı okudum. Ama o hakikaten çarpıtıyor meseleleri. O zamandaki türkmenleri ve babai kalıntılarını övüp kahraman gibi gösterip onlara cephe alan Mevlana'yı eleştirmek başlı başına tutarsız.

    Zaten Moğollara galibiyeti onlar verdi. Babai isyanının etkileri olmasaydı Moğollar biraz zor alırlardı Selçuklu'yu.

    Mevlana evet Moğollara karşı değil. Bunun nedeni o zaman Moğollar karşı direnişin ortalığı daha çok karıştırmasıdır. Çünkü babai kalıntıları-saray,moğollar hattını kızıştırmak ortalığı karıştırıp millete zarar verirdi.

    Çünkü o zaman hakikaten güçsüzdük. O zaman içe çekilmeseydik gerçekten biterdik.

    Hacı Bektaş, Yunus Emre, Mevlana gibi bir çok mutasavvıf sayesinde tam zamanında içe çekilip güçlendik bence.

    Birde Mikail Bayram durup durup kendi din anlayışı açısından garip eleştiriler sunuyor. Yani bu konu hakkında bir Mikail Bayram'ın yazdıklarını buldum. O da bana akademik telaşla değilde kendi dini inanışlarını(İbn-i Teymiyye çizgisi) birilerini ajan, mecusi diye karalayıp propaganda malzemesi yapma temasıyla yazılmış gibi geliyor.

    Neyse hocam fazla uzatmayım. Bana göre durum bu. Görüşmek üzere.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.