Şimdi Ara

multijet motor hakkında yorumlarınız.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
2
Favori
119.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    17 binytl var ama üstüne çıkamam..bide bi soru daha soracam cevaplarsan sevinirim..2004 punto buldum cok temiz cok da hoşuma giden bir araba..arabayı en az 3-4 yıl satmayı düşünmüyorum bi kaçtane tanıdık puntonuın ikinci elde alıcısı olmadıgını ve satamayacagımı söylediler...benim düşüncende zaten 2.elin durumu belli değil 4yıl bindikten sonra araba 6-7 yaşında olacak 1milyar eksiğine vermişim cokmu?bide hangi arabanın doğru düzgün 2.eli varki zaten 4-5 yıl sonra 2.el olayının avrupayla aynı olacagını düşünüyorum,fiyatlar çok düşecek


    puntonun 2.eli zayıf bu doğru. 17 ye jazz bulunmaz. çok km yapmıcaksan yakıt sorun olmayacaksa al bi 4 kasa golf. ama çok gezerim diosan 99-00 falan 1.4 civic hb alabilirsin. şu anda 200 bin lira civarı yakıyor. dizel önericem ama 17 ye punto, palio, 206 dışında dizel yok. fiatlar multijet, 206 çok telmaşa. bu bütçeye ben olsam dizel almazdım. genç arabası az yakan benzinlide honda var sadece. karar senin...




  • aslında 17binytl fiyat tam ortada ne dizel olarak ne de benzinli olarak istediğini alamıyosun..açıkçası benzin fiyatlarından gözüm çok korktu her hafta zam öğrenci adamız anasını satıyım hadi hafta sonu gezelim dediğimde depoya bakacam benzin yok..ne yapıyım böyle arabayı..lpg yi de ailem istemiyor..sonuç olarak seninde dediğin gibi palio,206,punto harici dizel yok bunların arasında da en yakışıklısı,en iyisi bana göre punto..bu gidişle pazartesi puntoyu alacam gibi duruyor...

    onur@ kardeş çok sağol sende sürekli yardımcı oluyosun uzun zamandır..teşekkür ederim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    aslında 17binytl fiyat tam ortada ne dizel olarak ne de benzinli olarak istediğini alamıyosun..açıkçası benzin fiyatlarından gözüm çok korktu her hafta zam öğrenci adamız anasını satıyım hadi hafta sonu gezelim dediğimde depoya bakacam benzin yok..ne yapıyım böyle arabayı..lpg yi de ailem istemiyor..sonuç olarak seninde dediğin gibi palio,206,punto harici dizel yok bunların arasında da en yakışıklısı,en iyisi bana göre punto..bu gidişle pazartesi puntoyu alacam gibi duruyor...

    onur@ kardeş çok sağol sende sürekli yardımcı oluyosun uzun zamandır..teşekkür ederim..


    o zaman tek seçenek kalıyo punto. bi kumar oyna bakalım bişey çıkmaz heralde...

    bu arada bişey değil, forumun mantığı bu diil mi?




  • onur kardeş bi de satışdaki işlemleri söylermisin?daha önce kendim alıp satmadım bilmiyorum prosedürü parayı adama saydıktan sonra mı devir işlerini yapacaz..parayı verdikten sonra noterde satış yapıldıktan sonra adamla bi işim kalıyomu bundan sonra?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    onur kardeş bi de satışdaki işlemleri söylermisin?daha önce kendim alıp satmadım bilmiyorum prosedürü parayı adama saydıktan sonra mı devir işlerini yapacaz..parayı verdikten sonra noterde satış yapıldıktan sonra adamla bi işim kalıyomu bundan sonra?


    para ve noter sırası adamla olan karşılıklı güveninize bağlı. noter satışından sonra satıcıyla bir işin kalmıyor...
  • Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

    Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

    Bakım masrafı çok az.

    Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

    Jazz alma.

    Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

    Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

    şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

    paranı bakım parasına verrr...

    dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

    Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

    BİRDE ŞUNLARA BAK...

    öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

    astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

    mazda 3 1.6 2.100 YTL
    Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
    Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

    Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

    zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

    YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

    bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

    DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

    LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

    Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

    Bakım masrafı çok az.

    Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

    Jazz alma.

    Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

    Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

    şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

    paranı bakım parasına verrr...

    dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

    Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

    BİRDE ŞUNLARA BAK...

    öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

    astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

    mazda 3 1.6 2.100 YTL
    Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
    Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

    Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

    zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

    YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

    bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

    DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

    LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...



    ellerine kollarına sağlık rahatlattın içimi.kendi ustamada sormuştum onda da doblo 1.3 multijet var bakımın cok fazla masraflı olmadıgnı soledi ama motor ömrü nedir diye sormadım...senin yazdıgın gibi taksicilerin yarısına yakını multijet kullanıolar dandik bir motor olsa taksiciler kullanmaz heralde..kardeşim çok sağol yazı için çok yararlı oldu walla..hakkaten dediğin gibi dizel arabaların masrafları çokmuş tabusuda yıkıldı artık..bende biraz önce bişeler okumuştum onları bulmaya calısıorum..bu arada senın yazdıkların netten mi dergidenmi?




  • Dergiden. otohaber geçen haftaki sayısı...
  • 1.4 altı dizel motorlar problemlimi diye bir başlık var orada tüm sorularının cevabı var.
  • buldum yazıyı alın sizde okuyun..

    quote:

    türk tüketicisinin dizel otomobillere yönelik talebi her geçen gün artıyor. Pazarın neredeyse üçte birini dizel otomobil satışları oluşturuyor. Yakıt tüketimiyle kalpleri kazanan bu otomobiller kısa süre içinde benzinli kardeşleriyle olan maliyet farkını da ödüyor.
    Bu madalyonun bir yüzü… Gelelim tüketicinin gözüyle diğer yüzüne… Dizel otomobiller Türkiye’deki yakıt kalitesi nedeniyle sık arızalar çıkarıyor. Fakat son dönemde bu alanda ciddi gelişmeler var. Hemen hemen tüm akaryakıt üreticileri kaliteli motorin satışına başladı. Bir de bakım masrafları… Halk arasında dizel otomobillerin bakım maliyetleri yüksek olarak bilinir. Bu hafta dizel otomobillerin periyodik bakım masraflarını sizler için araştırdık.
    Dizel otomobiller menşelerine göre değişmekle birlikte olup, ortalama 15 bin km’de bir yağ, yağ filtresi ve benzer parçaların yenilenmesi için servis yolunu tutuyor. Geçtiğimiz hafta hatırlayacağınız gibi benzinli otomobillerin ilk bakım masraflarını incelemiştik. Elde ettiğimiz sonuçları bu hafta dizel otomobillerin bakım masraflarıyla karşılaştırdık.
    Birkez daha ilgi çekici sonuçlarla karşılaştık…
    Öncelikle dizel otomobillerin bakım masrafları benzinli kardeşlerinden çoğunlukla yüksek değil. Daha gerçekçi bir yaklaşımla; bu tez her marka için geçerli değil. Örnek vermek gerekirse, geçtiğimiz hafta Peugeot 206 modelinin benzinli versiyonunun ilk bakım ücretinin 145 YTL olduğunu öğrenmiştik. Aynı otomobilin dizel kardeşinin bakım masrafıysa sadece 75 YTL.
    Aynı durum Fiat modelleri için de geçerli… Fiat Palio’nun benzinli versiyonunun ilk bakım kilometresi 20 bin ve bakım maliyeti 250 YTL. Dizel versiyonsa her 10 bin km’de servise gidiyor ve sadece 80 YTL ödüyor.
    Araştırmamızın daha en ilgi çekici sonucunuysa Citroen ve Peugeot modelleri arasındaki büyük farklılık oluşturuyor. C3 HDI ve 206 HDI modelleri bilindiği gibi aynı motoru kullanıyor. Buna karşın servis ücretleri arasında ciddi bir uçurum var. 206 HDI için 10 bin km’de 75 YTL ödeme gerçekleştirilirken, C3 HDI için 15 bin km’de 230 YTL’lik bir faturayla karşılaşıyorsunuz.
    Dizel otomobil pazarında üreticilerin farklı sınıflara hitap eden modelleri için aynı fiyat tarifesini uyguladıklarını gördük. Fiat, Albea ve Palio modellerine, Peugeot ise 206 ve 307 modellerine ortak tarife uyguluyor.
    Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV modellerinden birisi olan Kia Sorento’nun ilk bakımı 7500 km’de ve 315 YTL tutarında.
    Üst sınıfta yer alan Mercedes ve BMW’nin dizellere yönelik bakım masraflarıysa bir hayli pahalı… Bazı bayiler bu yüksek fiyatlandırmayı aşmak için müşterilerine promosyonlar uyguluyor. Mengenler satmış olduğu dizel modellerin ilk bakımı için indirim çeki veriyor. Geçen haftaki araştırmamıza göre aynı bayi benzinli modellerinin ilk bakımını ücretsiz gerçekleştiriyordu.


    Marka/Model Bakım periyodu Fiyat
    Peugeot 307 Hdi 10.000 km 75 YTL
    Peugeot 206 Hdi 10.000 km 75 YTL
    Renault Megane 1.5 dCi 15.000 km 190 YTL
    Opel Corsa 1.3 CDTi 15.000 km 180 YTL
    Fiat Palio 1.3 Multijet 10.000 km 80 YTL
    Fiat Albea 1.3 Multijet 10.000 km 80 YTL
    Citroen C3 1.4 Hdi 15.000 km 230 YTL
    Ford Fiesta 1.4 TDCi 15.000 km 180 YTL
    Mercedes C 270 Cdi 20.000 km 370 YTL
    BMW 3.20 D 15.000 km 350 YTL
    Kia Sorento 2.5 TCI 7500 km 315 YTL


    en çok dikkatimi çeken pug ile citroen




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

    Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

    Bakım masrafı çok az.

    Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

    Jazz alma.

    Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

    Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

    şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

    paranı bakım parasına verrr...

    dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

    Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

    BİRDE ŞUNLARA BAK...

    öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

    astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

    mazda 3 1.6 2.100 YTL
    Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
    Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

    Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

    zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

    YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

    bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

    DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

    LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...


    tamamen bana cevap olarak yazılmış olduğu için cevap yazıyorum.

    arkadaşım senin yaptığın tamamen marka fanatizmi. multijete laf atınca benim cebime para mı giriyo?

    senin başına bir olay gelmemiş de piyasadan haberin yok. bende 20 bin kmde serviste debimetre bekleyen çok albea gördüm merak etme.

    adam jazz alır yada almaz. o paraya dizel seçeneği az olduğu için ben ona az yakan benzinli araba önerdim sadece.

    99-00 model hondaya binipte bi adam gidipte servise s.kiliyosa bunun suçlusu ben değilim. tutmuşsun bana 100 bin km deki servis fiyatlarını çıkarıyosun. servisten 4 lt magnateci 100 milyona alan adamları bağlar o fiyatlar. o bakımları pahalı dediğin hondanın rutin bakımlarında değişen parçalardan(hepsi orjinal olmak üzere) yağ filtresi 5 ytl, hava filtresi 10 ytl, triger kayışı 56 ytl, ön fren balataları takım 45 ytl(lucas marka) hemde bu araba normal civic değil, civic vti 160hp, yeni bakımdan çıktı.

    ben dizel bakımları pahalı demedim, iyi oku istersen...

    dergilerden, internet sayfalarından arabacılık öğreneceğinize biraz geröek hayatı araştırın. bu iş dergilerden, onno ustalardan öğrenilmez. web sayfalarından teknik bilgi-donanım ezberlemeyle olmaz.

    tutmuşsun 7-8 yaşında, 100 bindeki arabanın bakım masraflarını yetkili servislerden örnek veriyosun. senin gibi adamlar korkarım plaka vidası bile düşse servise gider...




  • Bu başka bir hafta aynı dergide yazılan yazı olmalı.

    bendeki 100 bin km ye kadar olan tüm maliyetler var.

    yanılma sakın megane 10 bin 190 YTL ama 60 bin 545 YTL, en ucuz bakımı ilk bakımı.
    60 binde trigeri değiştiriyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    en çok dikkatimi çeken pug ile citroen


    saçmalık olduğunu oradan anla işte. buradan çıkacak sonuç ne? demekki citroen servisleri aynı araba olan pejodan daha fazla geçiriyor. peki ben C3ü sevsem burada servisi pahalıymış diye kafama dert eder miyim sence?
  • yazımda seni yerdiğim tek yer asıl fanatizmi sen yapıyorsun diye multijete laf atmandan dolayıdır.

    Yoksa civic hakkında söylediklerim seni neden rahatsız edebilir ki, bir kez daha oku istersen, sen al demişsin bende elimde yazılı belgeyle ( Buna bilim diyorlar, yazıya dökülen her şey gibi) ki, sen bunu içine sindirememişsin, ALMA DEMİŞİM. Niye rahatsız oldun ki??
    Ki dizel bakım ücretleri hakkında da seni suçlamadın sen yine kendin alındın...


    Son nokta, sana devamlı olarak hasta arabalar geliyor ve sen de aynı arabayı hep hasta zannediyorsun... Unutma normal hayatta aynı arabaların bariz çoğu sağlıklı olarak dolaşıyor..

    Not: Verdiğim değerler fiyat olarak markaların kendi verdikleri ve dergide yayınlanan fiyatlar, tahmin falan değil yani..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    yazımda seni yerdiğim tek yer asıl fanatizmi sen yapıyorsun diye multijete laf atmandan dolayıdır.

    Yoksa civic hakkında söylediklerim seni neden rahatsız edebilir ki, bir kez daha oku istersen, sen al demişsin bende elimde yazılı belgeyle ( Buna bilim diyorlar, yazıya dökülen her şey gibi) ki, sen bunu içine sindirememişsin, ALMA DEMİŞİM. Niye rahatsız oldun ki??
    Ki dizel bakım ücretleri hakkında da seni suçlamadın sen yine kendin alındın...


    Son nokta, sana devamlı olarak hasta arabalar geliyor ve sen de aynı arabayı hep hasta zannediyorsun... Unutma normal hayatta aynı arabaların bariz çoğu sağlıklı olarak dolaşıyor..

    Not: Verdiğim değerler fiyat olarak markaların kendi verdikleri ve dergide yayınlanan fiyatlar, tahmin falan değil yani..







  • 2006 multijet paliom var gayet güzel bi motor

    arkadaşım ilk çıktığında almıştı 2004 yılında aracı 60 binde herşey yolunda gidio normal bakımları hariç para harcamadı hiç

    taksicilerle almadan bende konuştum genlde memnunlar

    yakıt tüketimi fabrika verileriyle aynı

    240 bin km den bahsedilmiş yuARDA . motorun trigeri zincirli imiş 240 binde kontrol edilip gerekli görülürse değiştirileceği yazıo katalogda

    bakım masrafları yüksek değil

    yalnız 1800 2100 arası devirlerde biraz cansız

    turbonun etkisini gösterdiği 2300 den sora araba resmen şahlanıyo
  • Beyler yazılanları tamamen okudum özellikle onur arkadaşımızzın dedikleri dikkatimi çekti....... .....debriyaj demilen sistem motorun değil aktarma organındır ve bunun sıyırmasının nedenini bi kaç istisna hariç KULLANIMA BAĞLARIM.NEDEN kullanım bende 9.000 de sıyrılmış megane baskı balatası gördüm 23.000 de sıyrılmış toyota corolla gördüm ve bi ton örnek.O zaman bunlarında motoru rezalet........... bunların sebebi ne arabamı motormu? KULLANIM................Yoksa ben 1.3 multijet dobloyla950KG YÜKTE 10.000 lerce km yaptım ve debriyajında sadece sertleşme-ki bu fiat ın karakteristiğidir yağlaman lazım pedalı sorun bi bunu gördüm.motorda sorunum hiç olmadı... şirket arabası sabahtan akşama kadar kontak kapatılmayan ve sürekli şehir içi dışı dur kalk yükle giden araç.......
    taksici arkadaşlarımda diğer kullanıcılarda bi sorun yaşamamış......280.000 kmde ki dobloyla istanbula gidip geldim yine sorun yok...........



    Onur arkadaşım bu fanatizm değil............fiat ın ne olduğunu az buçuk bende biliyorum ve bu motorun sadece burada söylenenlerle karalanmasına inan çok üzülüyorum............. o kadar araştırma yapılmış test yapılmış falan filan.......... zaten KISA SÜRELİ karakteristik sorunlar tecrübe sürüşleri sırasında çıkıyor ve gideriliyor...
    bunlar benim duyduklarım ve gördüklerim............bende sorun yok diyorum.... yada daha hiç sorunlu multijet e rast gelmedim..................



    Bu fanatizm değil........................bence o teknolojideki motorun böyle yıpranması veya ssaadece senin gördüklerinle anlatılması yanlış.........Bugün common-rail teknolojisi kullanıyosa bu fiat ın sayesindedir........ ve sanki fiat dizel işini bilmiyomuş gibi yazman inan beni üzdü............... bende dışarıdaki halkta bunları gördüm ve kendi görüşüm bu....................


    buyur nedenlere bağlayarak yaz tartışalım...... arızalar nereden ve nasıl kullanımlar sonucu çıkmış ve araçların bakımı tammıymış? Asıl motor arızası bu yüzdenmi yoksa üretim hatasımı bulalım......




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Beyler yazılanları tamamen okudum özellikle onur arkadaşımızzın dedikleri dikkatimi çekti....... .....debriyaj demilen sistem motorun değil aktarma organındır ve bunun sıyırmasının nedenini bi kaç istisna hariç KULLANIMA BAĞLARIM.NEDEN kullanım bende 9.000 de sıyrılmış megane baskı balatası gördüm 23.000 de sıyrılmış toyota corolla gördüm ve bi ton örnek.O zaman bunlarında motoru rezalet........... bunların sebebi ne arabamı motormu? KULLANIM................Yoksa ben 1.3 multijet dobloyla950KG YÜKTE 10.000 lerce km yaptım ve debriyajında sadece sertleşme-ki bu fiat ın karakteristiğidir yağlaman lazım pedalı sorun bi bunu gördüm.motorda sorunum hiç olmadı... şirket arabası sabahtan akşama kadar kontak kapatılmayan ve sürekli şehir içi dışı dur kalk yükle giden araç.......
    taksici arkadaşlarımda diğer kullanıcılarda bi sorun yaşamamış......280.000 kmde ki dobloyla istanbula gidip geldim yine sorun yok...........



    Onur arkadaşım bu fanatizm değil............fiat ın ne olduğunu az buçuk bende biliyorum ve bu motorun sadece burada söylenenlerle karalanmasına inan çok üzülüyorum............. o kadar araştırma yapılmış test yapılmış falan filan.......... zaten KISA SÜRELİ karakteristik sorunlar tecrübe sürüşleri sırasında çıkıyor ve gideriliyor...
    bunlar benim duyduklarım ve gördüklerim............bende sorun yok diyorum.... yada daha hiç sorunlu multijet e rast gelmedim..................



    Bu fanatizm değil........................bence o teknolojideki motorun böyle yıpranması veya ssaadece senin gördüklerinle anlatılması yanlış.........Bugün common-rail teknolojisi kullanıyosa bu fiat ın sayesindedir........ ve sanki fiat dizel işini bilmiyomuş gibi yazman inan beni üzdü............... bende dışarıdaki halkta bunları gördüm ve kendi görüşüm bu....................


    buyur nedenlere bağlayarak yaz tartışalım...... arızalar nereden ve nasıl kullanımlar sonucu çıkmış ve araçların bakımı tammıymış? Asıl motor arızası bu yüzdenmi yoksa üretim hatasımı bulalım......


    fiatcı;
    bence debriyaj ve şanzıman sorunları da bunun içine girer. tmm debriyaj ve şanzıman motorun parçası değil ama bu motor seçildiği takdirde bu debriyaj ve şanzımanıda almak zorunda olduğumuz için multijet motorlu araba da bu sorunlar var anlamında söyledim. kullanım hatasına gelirsek, sen bebek yokuşunda debriyajı yanan albeayı görsen, benim kadar da iyimser yaklaşmaz bir daha multijetin önünden bile geçmezdin. araba sağda boşta olduğu yerde çalışırken dumandan ve kokudan yanına varılmıyodu. arabayı stop ediyosun duman kesiliyo, çalıştırıyosun volanın aradan bi duman geliyo köfteci bacası gibi. bu kullanıcı hatası değil sonuçta.
    bu araçlar ilk çıktığında bende de palio 1.2 16V vardı. klima kasnağı için bikaç kere farklı servislere gitmiştim. her liftte en çok 5-6 aylık bi multijet görmekten bıkmıştım. kiminin turbosunu sökmüşler, kiminin üst kapağını. hadi onları geçtim arızacılıkta yok, problemi tespit edemiyolardı. zaten ben arkadaşa al yada alma demedim. ben böyle düşünüyorum, benim zerre kadar güvenim yok, ben bir lira vermem dedim. hala da öyle. hee ii bi motor olabilir, teoride bunu bende biliyorum. ama dediğim gibi benim hiç güvenim yok. artık bu sorunlar aşılmış olabilir yada gerçekten iyi bi motor olabilir ama ben bu güzellikten mahrum kalmayı tercih ederim. ben o arabaya binsem psikolojik olarak yolda kalma korkusu sarar beni. bu arabaya binenler ya hiç sorunlu multijet görmemiş yada iyi cesaretleri var doğrusu...




  • Herhangi bir modelin herhangi bir sistemini sadece 3-5 ornege bakarak "bu kotudur, bu iyidir" seklinde genellemenin saglikli oldugu kanaatinde degilim. Elimizde sayisal rakamlar olmadan, 100 tane aracin kac tanesinin hangi sebeple ariza gosterdigini belirtemeden yapilan karalamalarin bir degeri yoktur.

    Eger multijet motorun HANGİ motor aksamlarindan HANGİ arizalari gosterdigini NET olarak soyleyebilenler varsa, buyursunlar izah etsinler.


    Ulkemizdeki filo satislarinin tamamina yakini renault clio symbol ve fiat albea/palio modelleridir. Multijet motorlarin da filolarda neden tercih edildikleri asikardir.
  • tüm arkadaşlara cevaplarından dolayı teşekkür ederim..inşallah yarın puntomu alacam..bi de debriyajın sıyırmaması için nasıl kullanılması gerekiyor?gözüm korktu walla
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.