Konuyu kıca özet geçeceğim; 22 ekimde 2025 te bir kaza yaptım, ön tampon ve far değişimi gerekli oldu. Bu sebeple sigorta poliçemi kesen acentemi aradım. Kaza yaptım ne yapalım diye konuştum. Kaza tutanağı yazın, fotoğrafları çekin, karşı tarafın poliçesini alın gibi konuşmalar sonunda, aracı yetkili servise çekiyorum dedim ve konuşmayı bitirdik. aracı servise götürüp evrakları teslim ettim. Eksper 2-3 gün içinde gelir aracı kullanmada sıkıntı yok, eksper geleceği zaman sizi ararız aracı getirirsin, araçsız kalmazsın denildi. sonrasında eksper geleceği gün aracı tekrar götürdüm. kontroller yapıldı ve parçalar sipariş geçildi. Parçalar gelene kadar aracı kullanabilirsin denildi ve aracı tekrar aldım çıktım. 1 hafta sonra parçaların hepsi temin edildi aracı bırakın diye söylendi. 1 hafta içinde araç onarılarak tarafıma teslim edildi. aradan 3 ay geçtikten sonra 11 şubatta servis beni arıyor ve 75.000 tl masrafın %60'ı kaskonuz tarafından karşılandı. kalan %40 lık kısmını yapmak üzere sizi servise bekliyoruz denildi. Buradan anlaşılacağı üzere mevcut poliçemde, yetkili servis ile ilgili %40 muafiyet söz konusuymuş. Burada anlamadığım konu; araç servise ilk girdiği günden parçalar sipariş verilene kadar, ne acente, ne kasko firması, ne eksper, ne de servis beni muafiyet konusunda uyarmadı. Bana her hangi bir onaylama sorusu sorulmadı. Böyle bir durum hakkında bilgilendirilmiş olsam aracı servisten çıkartıp, muafiyet uygulanmayan servise çekerim veya sanayi de yaptırırım. Hem kaskoyu bozduruyorum, hem üstüne 30.000 TL ödeme yapıyorum. Hem 75.000 TL hasar kaydı gözüküyor. Diğer türlü sanayi de 30.000 TL ye zaten yaptırabiliyorum hasar kaydı da çıkmıyor. tampon ile ilgili olduğu için de sorun teşkil etmiyordu. Burada suçlu kim ? KASKO FİRMASI; sözleşmede muafiyet konusu hakkında bilgi verilmiş olup, ONAYLAMIŞSINIZ diyor. SERVİS; Biz sistemde sizin muafiyetinizi göremeyiz (eskiden vardı diyor).Buraya getiriyorsanız bilginiz dahilinde olduğunu düşünürüz diyor. EKSPER; Bana bilgi vermek zorunda olmadığını, görevinin sigorta firması ile servis arasında iletişimden sorumlu olduğunu söylüyor. ACENTE; Cebinden para çıkacak olan sensin ve senin onayın olmadan hiç bir tamir işlemi başlatılamaz. Bu masraf 1 milyon da olabilirdi neye güvenerek tamir işlemi yapabiliyorlar diyor. Mutfak robotunu bile servise gönderdiğimizde, şu kadar masraf var, onaylıyor musunuz diye sorarken. Yüzbinlerce liralık araçların onarımında neden böyle bir mekanizma işlemiyor. |
Bildirim