Şimdi Ara

Muhafiyet ile ilgili yaşanan sorun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
242
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konuyu kıca özet geçeceğim;


    22 ekimde 2025 te bir kaza yaptım, ön tampon ve far değişimi gerekli oldu. Bu sebeple sigorta poliçemi kesen acentemi aradım. Kaza yaptım ne yapalım diye konuştum. Kaza tutanağı yazın, fotoğrafları çekin, karşı tarafın poliçesini alın gibi konuşmalar sonunda, aracı yetkili servise çekiyorum dedim ve konuşmayı bitirdik.


    aracı servise götürüp evrakları teslim ettim. Eksper 2-3 gün içinde gelir aracı kullanmada sıkıntı yok, eksper geleceği zaman sizi ararız aracı getirirsin, araçsız kalmazsın denildi. sonrasında eksper geleceği gün aracı tekrar götürdüm. kontroller yapıldı ve parçalar sipariş geçildi. Parçalar gelene kadar aracı kullanabilirsin denildi ve aracı tekrar aldım çıktım. 1 hafta sonra parçaların hepsi temin edildi aracı bırakın diye söylendi. 1 hafta içinde araç onarılarak tarafıma teslim edildi.


    aradan 3 ay geçtikten sonra 11 şubatta servis beni arıyor ve 75.000 tl masrafın %60'ı kaskonuz tarafından karşılandı. kalan %40 lık kısmını yapmak üzere sizi servise bekliyoruz denildi.



    Buradan anlaşılacağı üzere mevcut poliçemde, yetkili servis ile ilgili %40 muafiyet söz konusuymuş.


    Burada anlamadığım konu; araç servise ilk girdiği günden parçalar sipariş verilene kadar, ne acente, ne kasko firması, ne eksper, ne de servis beni muafiyet konusunda uyarmadı. Bana her hangi bir onaylama sorusu sorulmadı.


    Böyle bir durum hakkında bilgilendirilmiş olsam aracı servisten çıkartıp, muafiyet uygulanmayan servise çekerim veya sanayi de yaptırırım.


    Hem kaskoyu bozduruyorum, hem üstüne 30.000 TL ödeme yapıyorum. Hem 75.000 TL hasar kaydı gözüküyor.

    Diğer türlü sanayi de 30.000 TL ye zaten yaptırabiliyorum hasar kaydı da çıkmıyor. tampon ile ilgili olduğu için de sorun teşkil etmiyordu.


    Burada suçlu kim ?


    KASKO FİRMASI; sözleşmede muafiyet konusu hakkında bilgi verilmiş olup, ONAYLAMIŞSINIZ diyor.

    SERVİS; Biz sistemde sizin muafiyetinizi göremeyiz (eskiden vardı diyor).Buraya getiriyorsanız bilginiz dahilinde olduğunu düşünürüz diyor.

    EKSPER; Bana bilgi vermek zorunda olmadığını, görevinin sigorta firması ile servis arasında iletişimden sorumlu olduğunu söylüyor.

    ACENTE; Cebinden para çıkacak olan sensin ve senin onayın olmadan hiç bir tamir işlemi başlatılamaz. Bu masraf 1 milyon da olabilirdi neye güvenerek tamir işlemi yapabiliyorlar diyor.



    Mutfak robotunu bile servise gönderdiğimizde, şu kadar masraf var, onaylıyor musunuz diye sorarken. Yüzbinlerce liralık araçların onarımında neden böyle bir mekanizma işlemiyor.








  • O acente poliçeyi keserken size bilgi vermediyse onlarla yolları ayırın yüzde kırk muafiyet nedir. Aracın yaşı mı büyük diyeceğim de ne olursa olsun biz bir poliçe keserken sigortalıyı mağdur etme riski olan bir husus varsa önce kendisine iletiriz kabul ederse yaparız. Bundan önce tabiki 0 mağduriyet için uğraşırız ama bazen çok riskli durumlarda bu mümkün olmayabilir o zaman da dediğim gibi müşteriyi bilgilendirir onayını isteriz. Geçmiş olsun Türkiye'de yaşıyoruz ne satın aldığımıza dikkat etmek gerekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • janavar® J kullanıcısına yanıt
    Burada kusurlu arayacaksanız önce acentenizden ve kendinizden başlamalısınız.
    Acente sizi poliçenin içeriği ve kapsamında bilgilendirmemişse görevini eksik yerine getirmiştir. Siz de ne aldığınızı bilmediğiniz bir poliçe düzenleyerek risk almışsınız. Eksikliği riziko gerçekleşince öğrenmiş olmuşsunuz.
    Servis tercihi, parça-cam uygulaması, muafiyet bilgisi en temel detaylardır. Bunlar, bilen bir vatandaşa bile bilmiyormuş gibi bilgisi verilerek anlatılır. Ne aldığı anlatılır.

    Acenteniz bu bilgiyi size aktarmış ve siz de poliçeyi onaylamışsanız, sonrasında da o poliçeyi hiç açıp okumadıysanız kusura bakmayın bu durumda tek sorumlu sizsiniz.

    Acente belki onu aradığınızda ön alabilirdi. Aradığınız anda poliçe detayınızı bilmese bile poliçenizin servis uygulamasını kontrol eder ona göre yönlendirebilirdi. Abi yetkili servise çekiyorsun ama burada muafiyet uygulanacak demek için yapılan kontrol maksimum 2-3 dakikadır. Burada acentenize eksi yazılır.

    Diğer taraftan aracınızı onarım için götürdüğünüz servis belki ön bilgi mahiyetinde poliçenizi sorabilir, sizi bilgilendirebilirdi. Müterafik kusur oluşmuş. Buradan hukuki bir mevzu çıkabilir, üzerine gitmek isterseniz hukuki bir destek almanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Öncelikle geçmiş olsun,


    sigorta acenteniz kötü niyetli.


    kaskonun içeriği önemli.


    bu tarz muhafiyetler ile kasko bedeli ucuzluyor, bunu size söylemeleri gerekirdi.


    onarımın yapıldığı servis poliçenizi kontrol etmese bile sigortaya hasar ihbarında bulunuyorken sigorta muhafiyetle ilgili servisi uyarıyor, servisin de sizi bu konuda bilgilendirmeleri gerekir, tabi bilgilendirme sonrası gideceğiniz için iş kaybı olmaması için kötü niyetli uyarılmadınız.


    eksperin hiçbir sorumluluğu - suçu yok.


    acentenizi değiştirin veya poliçe kestirmeden önce detayını içeriğini öğrenin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.