Şimdi Ara

motosiklet çalışınca aküsü bitiyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar elimde bir scooter tarzı bir alet var ve marş motoru ile çalışabiliyor 12v7 amper akü takıyorum ve ölçüm aleti ile ölçünce 7 8 volta düşüyor bu düşme olayı motor çalışınca meydana geliyor.

    bir röle sistemi var marş için ve bir butona bağlı basınca röle aküden gelen voltajı marş motoruna iletiyor ve motoru çalıştırıyor daha sonra benzinli motorun statörü yani bujileri ateşleyen manyetik parca voltaj üretiyor ve bu voltaj aküye gidiyor röle sağlam ama bir yerden kacak var gibi bulamadım 1 aküyü pert etti 2ciyide pert etmesini istemiyorum..,

    yardım edecek varmı acaba ?

    röle budur sağlam duruyor ama tersi yönü varmı acaba benmi ters taktım ? resimde gördüğüz gibi yönleri verilmiş ben ters taksam bir sorun yatatırmı sornuçta röle




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 2 Mayıs 2018; 14:56:27 >







  • Konjektör gibi gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jüpiter -- 2 Mayıs 2018; 17:13:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük ihtimal konjektör başıma gelmişti ordan biliyorum. Bataryayı şarj etmiyor ve bu yüzden batarya bozuluyor. Normalde 13.8v, 14v bir değer vermesi lazım sağlam bir konjektörle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aküyü taktınız, ve çalıştırmadığınız sürece aküde voltaj düşümü yoksa, tesisatta kaçak yoktur, çalıştırdığınızda voltaj düşmeye başlıyorsa, aküyü şarj eden konjektör veya diğer adıyla regülatör arızası olabilir, aslında sistemi biraz açmak gerekirse,rölenin görevi sadece, siz marşa bastığınızda marş motoruna elektrik kapısını açmaktır, o kadar büyük akımı küçük düğme ile iletemeyeceğimiz için, mantığı elektrik kumandalı düğmedir, bundan başka görevi yoktur, motosikletin ateşleme sistem mantığı ise,siz motosikleti çalıştırdığınızda motosikletin krank koluna bağlı olan ve görevi hareket enerjisi ile jeneratör gibi elektrik üreten statörden başlayarak , üretilen dalgalı 70volt ve üzerinde olan elektrik, konjektörde sabitlenip 14 15 volt doğru akıma çevrilerek akü şarjına uygun şekilde hem aküyü hem tesisatı besler, bujiye bağlı olan bobin ise gelen bu elektriği trafo mantığı ile yüksek voltaja çevirerek bujiyi ateşlemek üzere kullanır, çok sık kullanıldığı için eğer konjektör çalışmıyor veya statör elektrik üretmiyorsa, bu gücü aküden alır, şarj olmayan akü ise bi yere kadar bu yükü çeker, en son yetmediği için motor stop eder veya silkeler. bujili araçlarda voltajın uygun seviyede temiz, dalgasız, düzgün olması aracın performansını direk etkiler. son bilgi bobin ise ne zaman ateşleme yapacağını beyinden, beyin ise ne zaman komut vereceğini, motosikletlerde statörün yanında olan volant sensöründen alır. piston tam ateşleme noktasında iken volant üzerindeki işaretten bilgi alır.bu bilgi genelde iki kablonun kısa devre edilme mantığına dayanır. bi nevi şaseye çekmek de denir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi porsche911turbo -- 6 Mayıs 2018; 14:12:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.