Şimdi Ara

Motorun Ömrü Hacmine Göre Değişir Mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
12.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • v12 al ölene kadar kullan .bak otobüsler 12000 cc 1-2 milyon gidiyor
  • Sonuç itibariyle 1.2 turbosuz bir motor mu alalım, yoksa 1.6 mı? Aklımda yeni aveo sedan veya suzuki sx4 var mesela. Suzukide turbo olayından emin değilim gerçi. 118 BG turbosuzdur sanırım. Amerikada 2.0 motor turbolusu var diye biliyorum. Gönlümde sx4 var ama servis, parça filan uzun vadede sorun olur mu diye korkuyorum. Fiat sedici ile ortak üretim galiba. Yani işin özü ikiside atmosferik mesela ama biri 1.2, diğeri 1.6 motor. 8+ yıl kullanılaccak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 20 Temmuz 2011; 19:09:52 >
  • atmosferiği al tabi ki
  • Güzel konuymuş
  • Selamlar
    Ben Malzeme Mühendisiyim,
    Evet malzeme teknolojileri motor dizaynları geliştikçe gelişiyor.
    Seramik, porselenin çelik gibi kullanılabilmeye başlaması da özellikle küçük hacimli dizel motorları destekliyor.
    Ama forumda yazan bir iki konuya katılamıcam üzülerek..

    Vezir kardeşim sen de makina mühendisi filansın sanırım konu ile ilgili bilgin oldukça iyi. Ama motor sıcaklıkları altında fatigue pek kolay kolay oluşmaz. O anca uçak motorlarında olur ki onu da çözdüler. Ayrıca o sıcaklıklar altında yeniden kristallenme, tane büyümesi filan da olmaz, onlar anca tavlama ocaklarında filan görülebilir..
    Onun dışındaki herşeye katılıyorum, sadece düzeltme yapmak istedim..

    Bu arada şu anda Denizcilik fakültesinde öğretim üyesiyim ve gemi dizel motorlarında da turbo şarj kullanılıyor.
    Yani motor ömrü turbonun basınç yaratmasına filan doğrudan bağlı değil.
    Ama tabi gemi dizel motorları sürekli olarak bakım görüyor.

    Kendim 1.3 CDTI bir motor kullanıyorum. Bu ikinci 1.3 cdti'm... Daha öncekinde turbo yatağı aşınıp ses yapmaya başlayınca oldukça ilgilenmeye başlamıştım.
    Geçenlerde 2011 model aracımın yağını kendim değiştirdim. Servis 15.000 KM de bir değiştirmek istiyor ama motor sesi değişince içime sinmedi. Daha yeni, 10.000 KM'de yağı boşaltıp bakınca haklı olduğumu anladım. Artık yağ o kadar kötü hale gelmiş ki filtre bunu filtreliyemiyormuş.. Yağ elimde adeta kum gibi bir his bırakıyor (kolay anlaşılması için söylüyorum), yağın bozulduğu kolaylıkla anlaşılabiliyor.
    Bu turboşarjlar motorlar gibi 2 -3 bin devir yapmıyor. Gaza yüklenmenize bağlı olarak 10.000 devirlerde çalışıyorlar. Ve kullanıcı hatasına çok daha duyarlılar.. Örneğin, herkes dizel motorlarda motorun hemen stop edilmemesi gerektiğini bilir.. Bunun dışında da olaylar var, mesela yüksek devir ile yokuş aşağı inerken boşa atarsanız turbo tam olarak yağlama yapamıyor ve turbo yatakları çabuk aşınıyor.
    Daha geçenlerde, havanın en sıcak olduğu gün (43C), en sıcak saatte otonbanda 210 ile bir süre seyrettim.. Varacağım yere geldiğimde motorun sesi değişmişti, muhtemelen otobanda yağ yandı..

    Çok sayıda 300 - 400 bin km yapmış küçük hacimli dizel araç gördüm.
    Hiç KM yapamamış BMW ler de gördüm..
    100 bin km de doğru düzgün çalışamayan HDI lar da gördüm...

    Bu iş bakım işi.. Gemi Motorlarında da öyle, araba motorlarında da.. En önemlisi motor yağı ve filtresi..
    Bununla beraber hava filtrenizi de temiz tutarsanız çok uzun KM ler yapabilirsiniz.. Tabi çok hızlı kullanmadığınız sürece..
    Her motorun bir zorlanma seviyesi var.. 2.0 motor gücü istiyorsan 2.0 motorlu bir araba al. O gücü 1.2 motordan çıkarmaya çalışırsan sürekli yüksek devir ve yük motoru tabiki çabuk yıpratır...
    Türkiye koşullarında en ideali ve maliyet etkin motor bence 1.6 HDI ve 1.6 honda civic motorudur.

    Saygılarımla....




  • Bu arada 1.6 HDI motor, FORD, VOLVO, PEUGEOT, CITROEN de kullanılıyor.
    Başka kullanan varsa ben bilmiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    1.4 TSI gibi özel alaşım içeren motor üretiliyorsa; periyodik bakımlar ihmal edilmediği sürece sıkıntı çıkarmaz....VW gibi milyar euro luk bir şirket, jettasına, golfüne, passatına, tiguan ına, seatına, skodasına, audi sine sizce dandik motor takarmı??? sizce bu motor çökecek olsa VW ne hale gelir???? (bkz toyota ve gaz pedalı olayı sonucu gibi ufak olaydan çıkan prestij ve güven kaybı) ondan dolayı, motorun hangi maddelerden yapıldığı çok önemli...sanayi sırrı olmasına rağmen 1.4 TSI motorların alaşımında LAMEL GRAFİT maddesinin olduğu açıklanmıştır......buda şu demek; bu motor aşırı yükleme ve ısıdan bu madde sayesinde etkilenmez demek......vw gurup olarak bundan emin olmasalar; bu kadar araca bu motorları peynir ekmek gibi takmazlar......ayrıca ilginçtir; 1.4 TSI motorun maaliyeti 3.0TDI motordan yüksekmiş fabrika için....yani işin özü; forum ortamında mantık yürütmek sadece genelleme olacaktır......genellemelerde özeli etkilemez.......



    Tamam da birader senin de 'forum ortamında' getirdiğin bu fikir sadece bir yorum olmaktan ileri gidemez. Zira daha önce nice "bilmem kaç milyar euroluk markalar" kısa bir kullanım sonrası çöpe gidecek motorlara imza attı. He onlar istiyormuydu böyle birşey, özellikle mi dandik yaptılar tabiki hayır. Motor teknolojisi geliştirme süreci zor ve sonucu tahmin sınırları dışındadır çünkü yeni bir motor teknolojisi kendini gündelik kullanım şartlarında kanıtlamadan, hangi üretici tarafından üretilirse üretilsin, hangi testlere tabi tutulursa tutulsun bu değişmez.

    Ayrıca burada tartışılan şey hacime göre motor ömrünün değişip değişmediği, benim gördüğüm kadarıyla TSI lar yüksek devirlere çıkmadan yeterli çekiş kuvveti sağlıyor bu da motor ömrü açısından olumlu bir etmen. Fakat TSI aleyhine olan şeyler de var ki bunu tralles hocam belirtmiş.



    ben buraya´´fikir´´ getirmiyorum....doğru olanı yazıyorum.....VW gurup un 1.4 TSI motoru küçük hacim sınıfında amiral gemisi niteliğinde.....bünyelerindeki 4 markaya bu motoru kullanıyorlar....bu motorda olabilecek kronik bir sorun, gurup çatısındaki 4 markayı batıracak kadar rezil eder avrupada.....ondan kesin emin olmasalar böyle geniş bir seri üretim olayına geçmezlerdi....1 markanın 1-2 modeline takarlardı olur biterdi.......ama bu motorlar 4 markanın çeşitli modellerine takılıyorsa orda durup bir düşünmek lazım.....demekki adamlar özel alaşım yaptık dediklerinde haklılar, demekki güvenli motor.....benim bu yazdıklarım yorumdan çok; TSI 170 i 2 yıldır kullanan biri olarakta emin olduğum şeyler......çevremde de tsı kullanıcısı insanlar var; daha kimsede sorun çıkmadı........bu güne kadar bu motorlar hakkında piyasaya kronik bir sorun haberi düşmedi.....2006 yılının sonundan beri üretilen bir motor; aşağı yukarı 3.5 yıldır piyasada olan bir motor...bence kendini kanıtlaması için yeterli bir süre.....ayrıca defalarca üst üste alınan en iyi küçük hacim ödülleride boşuna değil.......dediğim gibi; 1.4 TSI motorlar özel......genellemeler özeli etkilemez....

    Dediklerinizde haklısınız ama bu markanın bir DSG sorunu var. Ne alaka diyeceksiniz ama aynı durum TSI içinde geçerli. O kadar testler yapılmıştır uygulamalar yapılmıştır ama DSG sorunu dillere destan.




  • tsi 1 yıl kullandım, motor gücünü oldukça iyi yere aktarıyor, performansı çok yerinde gerçekten. dsg içinde 17 bin km hiç sorun yaşamadım. uyumuda çok iyi idi.

    bir tek eklemem gereken husus var . yüksek süratte , örneğin arabanın son hızı 220 ise siz 200 km sabitle gitmeye kalktığınızda düşük hacim ve aşırı beslemenin doğal bir etkisi olsa gerek şişme diye tabir edilen durum oluşuyor. muhtemelen standart hava filtresi ve intercooler'in bir etkisi olabilir. ama mesela 2.0 litrelik bir motorda bu tip durumlar daha az hissediliyor. aynı şekilde klima kullanımı içinde geçerli . en azından benim gördüğüm bu , teknik açıklama yapacak kadar detay bilmiyorum ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Plantamax

    Bana ver 170 HP Jetta onunla pistte 10 Tur donecegim ?

    Eğer motor yanmazsa sana bir jetta alacagım. Yok motor kırılırsa Sadece bir poz fotograf ?

    Ne dersin

    Bu dediğinizi doğuş gurubu her yıl istanbul parkı kapatarak yapıyor , bir defa bende katılmıştım. Ama 3 tur sonunda diskler- balatalar ve aracın kendine gelebilmesi için pitlere alıyorlar. zaten yağ sıcaklığı 115-116 C görüyor (160hp rocco) , eskort aracı da golf 160 kullanmışlardı , akşama kadar tur attı araba ama 3 turda bir durmak kaydı ile.

    bu haldeyken bile özellikle beyaz roccoların tüm kapılar simsiyah oluyordu , frenden gelen dumandan veya lastik parçaları yapışıyor kapılara. zımpara gibi asfalt.


    10 tur hiç durmadan tur atmaya ne tepki verir bilemem tabi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Plantamax

    Bana ver 170 HP Jetta onunla pistte 10 Tur donecegim ?

    Eğer motor yanmazsa sana bir jetta alacagım. Yok motor kırılırsa Sadece bir poz fotograf ?

    Ne dersin



    sence bu motor ortalama 30 km basmayla yanacak motor mu??? ha eğer öylseyse demekki biz şanslıyız çünkü daha çarşamba günü otobanda 180 km yolu durmaksızın dip gaz gittim geldim.....demek 1.4 TSI 2006-2007-2008-2009 da boşuna ödül vermişler....demek 30 km piste dayanmıyorumuş......senin pist tecrüben fazla olduğu için dayanır dayanmaz muhabbetine girmeye gerek yok....bu kadar iddalı ortaya çıktığına göre otobanda dip gaz 180 km dayanan motor, pistte 30 km dayanmıyormuş.......olabilir orası pist, ne deyim

    yanlız gerçekten merak ettiğim bir şeyi cevaplarsan sevinirim, cidden 30 kmde otomatik vitesli bir aracın motorunu yakabilirmisin??? redline a girdiği an vites atıyor onun için soruyorum yakarım diyorsan bunu hangi sürüş tekniği ile başarabilirsin açıklarsan sevinirim.......hani manuel vites olsa yakabileceğine bende inanıyorum sadece TSI için değil her motor için......fakat otomatiği nasıl yakarsın cidden merak ettim


    Özellikle tutup kıracam degılki.. Motoru yoran 180 km ıle sürekli gitmek degil ki.. Yormaz ki motoru...

    Motoru bıtıren surekli akselerasyon olur.. Pist şartları cok farklı düz yol ile asla kıyas kabul etmez..

    5 Tur 55 km yapar ki 5 tur ust uste donmek mumkun degil...



    İddiaya girmek yersiz şoför Serhat abiyse kırar bence dün 1.16 nın direksiyon kutusunu halettiği gibi.

    Konuya gelecek olursak:

    3500 devir ile 120 kms/s sürat ile gitmek var

    2300 devirde 120 km/s sürat ile gitmek var

    Büyük hacimli motor haliyle daha rahat çalışacağı için ufak hacimli motora göre ömrü uzun olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unforgiv3n -- 28 Temmuz 2012; 15:21:45 >




  • Tasarım ve üretim kalitesi diyorum ayrıca kullanıma bağlı. Saabın bir aracı vardı. 1milyon mil yapmış. 2lt turbo motor vardı. gayet sağlıklı durumda diyorlardı.
    Şimdi bakıyoruz adam 200bin km de motoru bitirmiş.

    1.3 benzinli motor sahibi olarak kesinlikle 2lt motor daha uzun ömürlü olur diyorum.

    Rampa çıkarken ben 4bin devir çeviriyorum 70le filan gitmesi için, 2lt motor olsa 3000bin devir filan çevirir. yani daha düşük devir, daha az sürtünme... aynı devirde daha yüksek tork ve beygir sağlaması sebebiyle daha sakin kullanılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 28 Temmuz 2012; 15:37:17 >
  • 200000 km de 2005 laguna 2 2.0 alınır mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.