Şimdi Ara

MOTORU VURDURMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • benim hiç başıma gelmediği için bilmiyorum ama çok duydum az öncede okuyunca
    bir sorayım dedim ''motoru vurdurmak'' tabirini

    yaşamış arkadaşlar varsa anlatabilirler mi şöyle incelikleriyle



  • inceliği falan yok
    araç çalışmazsa 2 vitese yada geri vitese takarak itekleyerek çalıştırma ya denir
  • tamam on bende duydum ama gaza basmak konytağı çevirmek filan gerekiyormuş bu nasıl
    oluyor bilmiyorum
    dağda bayırda Allah korusun başıma gelirse die öğrenmek istiyorum
  • tabi önce kontağı açman lazım 2 ye tak arabayı ittir ve biraz hızlanınca ayağını debriaj dan çek ve gaza bas araç çalışır (başka sorun yoksa)
    yapmanı önermiyorum yeni araçlarda katalizöre zarar veriyormuş ama nasıl zarar veriyor bilmiyorum
    bilenler yazsın
  • Yeni nesil araçlarda vurdurma diye tabir edilen olay sakıncalı. 2. vitese atıp araç hız kazanınca(arkadan birileri ittirirken debriyaja basmayı unutma) debriyajdan ayağını çek araba çalışır gaza basmana gerek yok. Ama aracın aküsü tam olarak sıfırlanmışsa yani kontağı çevirdiğinde gösterge panelinde hiç bi ışık yanmıyosa boşuna ittirerek kasma çalışmaz.(başıma geldi oradan biliyorum. )Bu durumda başka bi aracın aküsünden aktarma yapman gerekir... Vurdurma olayı katalitik konvertöre zarar veriri. Vurdurarak çalıştırmada manifolttan ilk basta çıkan yanmamış yakıt,kurum vs. konvertörü tıkar. Araç karbüratörlüyse istediğin kadar vurdur bişi olmaz.......
  • Mecbur kalmadıkça önerilmez... Çok zararlı...
  • yeni nesil değil arkadaşlar, enjeksiyonlu ve katalizörlü araçlarda yapılmaz. çünkü atık fazla olur ve katalizör, lambda sensor gibi parçaları tıkayabilir. yani dağ başında kalmadıysanız ve başka çareniz yoksa tavsiye edilmez. daha ziyade karbüratörlü araçlarda sıkıntısız olur.

    nasıl yapıldığına gelince :

    marş sisteminde örneğin marş motorunda bi problem olduğu zaman yapılır. neden çünkü marş motoru motora ilk hareketini veremiyodur. dolayısıyla vurdurarak yani aracı hareket ettirip sonra debriyajı bıraktığınızda tekerdeki hareket motora gidip motorun ilk hareketini verir. yani marş motorunun işini manuel yapmış olursunuz.

    bunun için de aracı 2 veya 3. vitese alırsınız ki 1. vitesin dişli oranı büyüktür, çevirmesi zor olur. debriyajdan bırakınca araç olduğu yerde kalır. onun için dişlisi daha küçük olan 2. veya 3. vitese alınır. bujilerin ateşleyebilmesi gerekeceğinden kontak seyahat esnasındaki açık konumuna alınır. sonra araba itilip biraz hareket kazanınca debriyaj bırakılır. böylece dönmekte olan tekerleklerin dönme hareketi debriyaj ve volan üzerinden krank miline, oradan da bağlı pistonlara ordan egzantirik kayışı üstünden egzantirik ve tabii subaplara ve yine distribütör üzerinden bujilere gönderilir ve motor normal çalışma durumuna getirilmiş olur. tabii çalışınca viteste olacağı için bir miktar gaz vermek stop etmemesi için gereklidir. ya da çalışır çalışmaz tekrar debriyaja basıp arabayı kavramadan kurtarmak gerekir. yoksa tekrar stop ettirebilirsiniz.

    ama dikkat edin marş motorundan kaynaklanan çalışamama durumları için geçerli. başka sorunlarda örneğin elektrik probleminde, fren sistemi sorununda filan işe yaramaz. hatta denemeyin başınıza dert alırsınız.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MARŞ motoru arızası?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yeni nesil derken kastettiğim de o zaten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi der Rebell -- 29 Eylül 2005, 16:45:40 >
  • bizim minibüsle(kia besta 1993) geçen kış her sabah yapıyorduk bu işlemi...
    beylikdüzünde oturuyoruz malum kışın istan bul içinde 10 cm kar varsa burada 1 metre...
    sabahları arabayı ne yaparsan yap motor soğuk olduğundan araba çalışmak için zorlanıyor ama egsozdan parça parça az bi duman çıkıyor çalışamıyor bizde arabayı her gün yokuşta bırakıyorduk..
    boşa atıyorsun, araba araba yaklaşık 10-15 km ye ulaşınca arabayı vitese takıp debriyajı birden bırakıyorsun
    ,tabi kontak açık oluyor ve araba vurdurduğun anda tekrar marşa basmaya çalışıyorsunki arabayı bidaha vurdurmak zorunda kalma diye........
    valla karda bütün kış çektim bu olayı
  • Arkadaş bu şekilde arabanın motorunu harcadı yazık etti.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.