Şimdi Ara

motordan bağımsız klima (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
58.872
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hangi 500 wattan bahsediyorsunuz arkadaşlar. toshibanın split klimaları bile bir ampul kadar enerji harcıyor ki araçta soğutacağımız alan odanın 20de biri. yani 100 wat çok bile. ki araç çalışırken zaten bir sürü elektrik enerjisi fazla veriyor. araçta tüm lambaları açınca fazla mı yakıyor araba, hayır. bu konuda bir model var linkte

    http://www.acsagroup.com/category.asp?kategoriid=270
  • Klima bir enerjiyi çekiyorsa, ister motordan direk çeksin ister motorun şarj ettiği aküden çeksin, gene aynı yakıtı yaktıracaktır.
    Bu bir gerçek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet19

    hangi 500 wattan bahsediyorsunuz arkadaşlar. toshibanın split klimaları bile bir ampul kadar enerji harcıyor ki araçta soğutacağımız alan odanın 20de biri. yani 100 wat çok bile. ki araç çalışırken zaten bir sürü elektrik enerjisi fazla veriyor. araçta tüm lambaları açınca fazla mı yakıyor araba, hayır. bu konuda bir model var linkte

    http://www.acsagroup.com/category.asp?kategoriid=270

    100 wattlık ısıtıcı ile neyi ısıtabilirsen 100 wattlık soğutucu ile de anca onu soğutabilirsin. Araç klima kompresörleri yaklaşık 500-1000 wattlık enerji tükenirler bunun getirisi de hızlı soğutma işlemidir. Ayrıca ev tipi klimalarda ayarlanan dereceye erişildiğinde klima kompresörleri otomatik devreden çıkar ve gerektiğinde devreye girer bu da ortalama enerji tüketimini düşürür oysa araç klima kompresörleri açıldığında sürekli devrededir. Verdiğiniz bağlantıda motordan bağımsız klimaların teknik verilerinde çekilen güç 24 Voltta 7.5 amper ile 14.5 amper arası olarak verilmektedir. Bu değerler 12 volt araçlarımız için 15-29 amper enerji tüketimi demektir.
    Elektrikli klimalar da akiden güç alır aküyü aracın motoruna bağlı alternatör doldurur alternatörü benzinden güç üreten araç motoru döndürür bunun yerine motorun direkt döndürdüğü klima kompresörü aradan alternatörün mekanik ve ısıl kayıpları ile akünün kayıpları olmadan çalıştığından daha verimlidir. Motordan bağımsız klimaların avantajı da araç çalışmazken de soğutma yapabilmesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 10 Haziran 2013; 17:08:49 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet19

    hangi 500 wattan bahsediyorsunuz arkadaşlar. toshibanın split klimaları bile bir ampul kadar enerji harcıyor ki araçta soğutacağımız alan odanın 20de biri. yani 100 wat çok bile. ki araç çalışırken zaten bir sürü elektrik enerjisi fazla veriyor. araçta tüm lambaları açınca fazla mı yakıyor araba, hayır. bu konuda bir model var linkte

    http://www.acsagroup.com/category.asp?kategoriid=270

    Hacim olarak araba küçük olsa bile şu noktalara dikkat etmediğiniz için bazı şeyleri gözden kaçırdınız sanırım;

    1) Beton(bina duvarı) ile demirin(sacın) (arabanın kapısı) ısı iletim katsayılarına bakınız aradaki farkın ne kadar fazla olduğunu görürsünüz.

    2) Evin dış duvar kalınlığı ile arabanın kapı sacı kalınlığı arasındaki fark

    3) Otomobilin içine gelen ek ısı kazançları (tabandan geçen egsoz borusu, motordan gelen ısı)

    4) Evde klima içerideki havayı sürekli soğuturken arabadaki hacim çok küçük olduğundan mutlaka dışardan hava almak gerekir dış hava sıcaklığı 35 dereceyi bulurken ev içindeki hava en fazla 26-27 derece sıcaklıktadır ve klima çalıştıkça sürekli düşer. Ancak araba havayı dışardan aldığında evaporatöre sürekli sabit sıcaklıkta hava gelir.

    Yazdığım sebeplerden ötürü araba klimasının harcadığı güç göz ardı edilebilecek seviyede değildir.


    Diğer yazdığınıza gelince otomobilde ne kadar çok elektrikli alıcı devreye sokarsanız aracın yakıt tüketimide o derecede artar. Siz bunu dışardan farketmesenizde alternatöre yük bindikçe milini çevirmek zorlaşır. Bu nedenle yakıt tüketimide artar.

    Saygılar...




  • Tasarrufa olumlu etkisi olmaz, muhtemelen olumsuz yönde etkiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet19

    hangi 500 wattan bahsediyorsunuz arkadaşlar. toshibanın split klimaları bile bir ampul kadar enerji harcıyor ki araçta soğutacağımız alan odanın 20de biri. yani 100 wat çok bile. ki araç çalışırken zaten bir sürü elektrik enerjisi fazla veriyor. araçta tüm lambaları açınca fazla mı yakıyor araba, hayır. bu konuda bir model var linkte

    http://www.acsagroup.com/category.asp?kategoriid=270

    Hacim olarak araba küçük olsa bile şu noktalara dikkat etmediğiniz için bazı şeyleri gözden kaçırdınız sanırım;

    1) Beton(bina duvarı) ile demirin(sacın) (arabanın kapısı) ısı iletim katsayılarına bakınız aradaki farkın ne kadar fazla olduğunu görürsünüz.

    2) Evin dış duvar kalınlığı ile arabanın kapı sacı kalınlığı arasındaki fark

    3) Otomobilin içine gelen ek ısı kazançları (tabandan geçen egsoz borusu, motordan gelen ısı)

    4) Evde klima içerideki havayı sürekli soğuturken arabadaki hacim çok küçük olduğundan mutlaka dışardan hava almak gerekir dış hava sıcaklığı 35 dereceyi bulurken ev içindeki hava en fazla 26-27 derece sıcaklıktadır ve klima çalıştıkça sürekli düşer. Ancak araba havayı dışardan aldığında evaporatöre sürekli sabit sıcaklıkta hava gelir.

    Yazdığım sebeplerden ötürü araba klimasının harcadığı güç göz ardı edilebilecek seviyede değildir.


    Diğer yazdığınıza gelince otomobilde ne kadar çok elektrikli alıcı devreye sokarsanız aracın yakıt tüketimide o derecede artar. Siz bunu dışardan farketmesenizde alternatöre yük bindikçe milini çevirmek zorlaşır. Bu nedenle yakıt tüketimide artar.

    Saygılar...
    sayın elektrik mühendisi mühendislik bilginiz benden iyidir şüphem yok.
    ama siz de bazı kısımları gözardı etmişsiniz. evde sıcaklık 26 derece çalıştıkça düşer araba sürekli dışardan alır . ev tipi klimalar içerdeki havayı alıp tekrar içeriye vermiyor ki onlar da dışardan alıyor.
    ayrıca arabadaki egzos ile klima arasında nasıl bir bağlantı olabilir. otomobillerde klima zaten var ve egzos sıcakmış soğukmuş hiç etkilenmez.

    konu hortlamaya devam ettikçe teknoloji de gelişiyor ki şu anda kullandığımız klimalara bir zamanlar vayyy be diyecegiz. uzak değil ilk örnekleri çıkmaya başladı çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet19 -- 28 Ağustos 2013; 23:56:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet19

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet19

    hangi 500 wattan bahsediyorsunuz arkadaşlar. toshibanın split klimaları bile bir ampul kadar enerji harcıyor ki araçta soğutacağımız alan odanın 20de biri. yani 100 wat çok bile. ki araç çalışırken zaten bir sürü elektrik enerjisi fazla veriyor. araçta tüm lambaları açınca fazla mı yakıyor araba, hayır. bu konuda bir model var linkte

    http://www.acsagroup.com/category.asp?kategoriid=270

    Hacim olarak araba küçük olsa bile şu noktalara dikkat etmediğiniz için bazı şeyleri gözden kaçırdınız sanırım;

    1) Beton(bina duvarı) ile demirin(sacın) (arabanın kapısı) ısı iletim katsayılarına bakınız aradaki farkın ne kadar fazla olduğunu görürsünüz.

    2) Evin dış duvar kalınlığı ile arabanın kapı sacı kalınlığı arasındaki fark

    3) Otomobilin içine gelen ek ısı kazançları (tabandan geçen egsoz borusu, motordan gelen ısı)

    4) Evde klima içerideki havayı sürekli soğuturken arabadaki hacim çok küçük olduğundan mutlaka dışardan hava almak gerekir dış hava sıcaklığı 35 dereceyi bulurken ev içindeki hava en fazla 26-27 derece sıcaklıktadır ve klima çalıştıkça sürekli düşer. Ancak araba havayı dışardan aldığında evaporatöre sürekli sabit sıcaklıkta hava gelir.

    Yazdığım sebeplerden ötürü araba klimasının harcadığı güç göz ardı edilebilecek seviyede değildir.


    Diğer yazdığınıza gelince otomobilde ne kadar çok elektrikli alıcı devreye sokarsanız aracın yakıt tüketimide o derecede artar. Siz bunu dışardan farketmesenizde alternatöre yük bindikçe milini çevirmek zorlaşır. Bu nedenle yakıt tüketimide artar.

    Saygılar...
    sayın elektrik mühendisi mühendislik bilginiz benden iyidir şüphem yok.
    ama siz de bazı kısımları gözardı etmişsiniz. evde sıcaklık 26 derece çalıştıkça düşer araba sürekli dışardan alır . ev tipi klimalar içerdeki havayı alıp tekrar içeriye vermiyor ki onlar da dışardan alıyor.
    ayrıca arabadaki egzos ile klima arasında nasıl bir bağlantı olabilir. otomobillerde klima zaten var ve egzos sıcakmış soğukmuş hiç etkilenmez.

    konu hortlamaya devam ettikçe teknoloji de gelişiyor ki şu anda kullandığımız klimalara bir zamanlar vayyy be diyecegiz. uzak değil ilk örnekleri çıkmaya başladı çünkü.

    Ev tipi klimalar dışardan hava almaz Mehmet Bey, AVM gibi yerlerde gördüğünüz klimalarsa bir miktar dışarıdan temiz hava alır bir miktar içeriden karışım yaparak ortamı iklimlendirir ve havayı tazelerler.

    Klimada gördüğünüz dış ünite dışarıdan içeriye hava basmaz, ev tipi klimalardaki iç ünite üst kısmından(yani çıkış menfezinin üstünden) havayı alır alt menfezden size geri üfler dışarıdan gelen sadece soğutucu gaz borularıdır.

    Egsoz ile direk bağlantı yoktur ancak azda olsa(ihmal edilebilir) aracın tabanına ısı verdiğinden bu bir ısı kazancıdır ve sizin o ısıyı dışarı atmak için tekrar enerji harcamanız gerekir, camdan ve diğer dış yüzeyden gelenleride elbete unutmamak lazım.

    Saygılar...




  • elektrikli klimayi vevirebilmek icin bir elektrik motoruna ihtiyac var birincisi kac watt lik bir motor olmasi lazim ?? nereden baksan 500 600 w vardir buda 40- 50 Amper gibi yuksekbir akima denk gelir bunnun gibi yuksek guclu bir motoru uzun sure dondurebilmek icin buyuk bir alternatore buyuk bbir akuye kalin kalin kablolara ihtiyac olacak e tabi
    kayiplarda var 500 watlik is yapayim derken bir surude kayip olacak

    ilk once hali hazirda donen motordan elektrik enrji elde etmek icin alternator donecek kayip 1
    klimayi dondurecek olan motor elektrik enerjisini mekanik enerjiye cevirecek kayip 2
    elde etmis oldugumuz mekenik enerjisi kompresorle basinca cevirecek kayip 3

    ne gerek var veya zaten sacma hali hazirda donen motordan faydalanmak varken
  • splıt klımaların bır ampul kadar elektrik tuketmesı büyük bır reklam kampanyasıdır o kadar .Dikkatli incelenir veya olçum yapılırsa ciddi bir tüketimi olduğu görülecektir.
    içerdeki sıcaklık stabil olduktan sonra inventor sayesinde tüketim düşmektedir sadece farkı budur.

    yoktan enerji var edilmediği surece araçlardaki ek elektrik sistemleri hep yakıt tüketimi artıracaktır.ISI kayıplarından enerji veya soğuk hava üretilebilir ama hepsi teorikte geçerli , pratikte devamlı problem olacaktır.

    Bırde cok önemli bir gosden kaçan ayrıntı vardır .Ancak makine muhendisleri bu farkı o da burada yazdıklarımdan sonra fark edebilcektir. Arac hareket halindedir ve sabir bir noktayı soğutmaya gore ciddi bir ısıl fark oluşmaktadır. convection nedeniyle sabit duran bir soğutma alanından akışkanlar mekaniği prensipleri nedeniyle misliyle ek ISI oluşmaktadır.
    dışarısı 40 dercede hareket halinde convection farkı inanılmayacak kadar fazladır.Buna kavramanın cok basit bir yolu var sıcakta araç camları açılırsa anında içerisi ısınır halbuki duran araçta belki birkaç dakika aracın içinin ısınması sürebilir.
    butun bu farklar hesaplanarak kucucuk araç iç hacmini soğutmak için kocaman kompresör kullnılır .evlerdeki buyuk BTU klimalar kompresörleri misliyle hacimi soğuturken araçtakiler genllikle yetersiz kalmasının temel nedeni burasıdır.




  • Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...

    Aküden alıyordur herhalde. Mühendis olan sizsiniz. Benim pek bilgim olmadığı için yardım istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...

    Aküden alıyordur herhalde. Mühendis olan sizsiniz. Benim pek bilgim olmadığı için yardım istedim.

    Amacım yardımcı olmak

    Kompresörü çeviren elektrik motoru gücünü motordaki alternatörden alır, sistemin kuruluş şekline bağlı olarak kompresörün motora verdiği darbe yük bir nebze azaltılabilir.

    Alternatörden ne kadar elektrik çekerseniz alternatörün milini çevirmek o derece zorlaşır, bu da aracın daha fazla yakıt harcaması demektir.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...

    Aküden alıyordur herhalde. Mühendis olan sizsiniz. Benim pek bilgim olmadığı için yardım istedim.

    Amacım yardımcı olmak

    Kompresörü çeviren elektrik motoru gücünü motordaki alternatörden alır, sistemin kuruluş şekline bağlı olarak kompresörün motora verdiği darbe yük bir nebze azaltılabilir.

    Alternatörden ne kadar elektrik çekerseniz alternatörün milini çevirmek o derece zorlaşır, bu da aracın daha fazla yakıt harcaması demektir.

    Saygılar...


    Koca renault mühendisleri sana niye sormamışki bunu yapmadan. İlginç

    Benim sen kadar bilgim yok elbet ama o elektrik motoru bir akü ve şarj sistemiyle motor dönerken ki enerjiden faydalanabilir.

    Yani sistemin faydası olmasa bunu yapmazlar. Yakıt aynı yaksa bile kafi bence ( ki yakmıyordur zannetmiyorum ) çünkü sürüş zevki kaybolmaz motor bayılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...

    Aküden alıyordur herhalde. Mühendis olan sizsiniz. Benim pek bilgim olmadığı için yardım istedim.

    Amacım yardımcı olmak

    Kompresörü çeviren elektrik motoru gücünü motordaki alternatörden alır, sistemin kuruluş şekline bağlı olarak kompresörün motora verdiği darbe yük bir nebze azaltılabilir.

    Alternatörden ne kadar elektrik çekerseniz alternatörün milini çevirmek o derece zorlaşır, bu da aracın daha fazla yakıt harcaması demektir.

    Saygılar...


    Koca renault mühendisleri sana niye sormamışki bunu yapmadan. İlginç

    Benim sen kadar bilgim yok elbet ama o elektrik motoru bir akü ve şarj sistemiyle motor dönerken ki enerjiden faydalanabilir.

    Yani sistemin faydası olmasa bunu yapmazlar. Yakıt aynı yaksa bile kafi bence ( ki yakmıyordur zannetmiyorum ) çünkü sürüş zevki kaybolmaz motor bayılmaz.

    Bir alternatörden ne kadar akım çekerseniz motora o nebze yük biner, boşta çevirmeniz o gücü üretmeniz anlamına gelmez.

    Basit bir örnek vermek gerekirse aracınızdaki alternatörü söküp bir bisiklet tekerleğinin arka lastiği yerine bağladığımızda boşta kolaylıkla çevirebilirken 2 adet far ampulü bağladığınızda döndürmekte çok zorlanırsınız.

    Yakıt konusunda bir faydası olmayacaktır ne kadar harcarsanız o kadar yakarsınız. Klimayı açtığınızda araç kesinlikle daha fazla yakıt harcar.

    Bir de ilk cümlenizde dalga geçer gibi yazmışsınız, amacınızı anlayamadım. Benim amacım size sistemin doğru bilgiyi aktarmaktır. Zaten konu hakkında bilgili diğer arkadaşlarda yeterli açıklama yapmışlar yukarıda.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...

    Aküden alıyordur herhalde. Mühendis olan sizsiniz. Benim pek bilgim olmadığı için yardım istedim.

    Amacım yardımcı olmak

    Kompresörü çeviren elektrik motoru gücünü motordaki alternatörden alır, sistemin kuruluş şekline bağlı olarak kompresörün motora verdiği darbe yük bir nebze azaltılabilir.

    Alternatörden ne kadar elektrik çekerseniz alternatörün milini çevirmek o derece zorlaşır, bu da aracın daha fazla yakıt harcaması demektir.

    Saygılar...


    Koca renault mühendisleri sana niye sormamışki bunu yapmadan. İlginç

    Benim sen kadar bilgim yok elbet ama o elektrik motoru bir akü ve şarj sistemiyle motor dönerken ki enerjiden faydalanabilir.

    Yani sistemin faydası olmasa bunu yapmazlar. Yakıt aynı yaksa bile kafi bence ( ki yakmıyordur zannetmiyorum ) çünkü sürüş zevki kaybolmaz motor bayılmaz.

    Bir alternatörden ne kadar akım çekerseniz motora o nebze yük biner, boşta çevirmeniz o gücü üretmeniz anlamına gelmez.

    Basit bir örnek vermek gerekirse aracınızdaki alternatörü söküp bir bisiklet tekerleğinin arka lastiği yerine bağladığımızda boşta kolaylıkla çevirebilirken 2 adet far ampulü bağladığınızda döndürmekte çok zorlanırsınız.

    Yakıt konusunda bir faydası olmayacaktır ne kadar harcarsanız o kadar yakarsınız. Klimayı açtığınızda araç kesinlikle daha fazla yakıt harcar.

    Bir de ilk cümlenizde dalga geçer gibi yazmışsınız, amacınızı anlayamadım. Benim amacım size sistemin doğru bilgiyi aktarmaktır. Zaten konu hakkında bilgili diğer arkadaşlarda yeterli açıklama yapmışlar yukarıda.

    Saygılar...


    Peki neden böyle bir sistem geliştirmişler ?

    Kullanan vatandaşlar diyorki ibre oynamıyor, motorda en ufak değişim olmuyor. ?? Ee zorlanmıyor o halde ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    Arkadaşlar bağımsız elektrikli klimanın hiç bir artısı yoktur deniyor ama denedim ve gördüm. Babama son kasa clio aldık. Araçta 1.2 benzinli motor var ve motordan bağımsız elektrik motorlu klima var. Klimayı ister durduğu yerde araç stop halde , ister rölantide, ister yolda çalıştırın araçta en ufak etkilenme olmuyor. Devir saati hiç oynamıyor ve aracın hızı değişmiyor. Harika bi sistem. Benim aracım 2011 model fiat punto evo 1.3 m.jet dizel. Benim aracımda klima gücünü aracın motorundan sağlıyor ve maalesef uzun yol haricinde pek kullanamıyorum. Klimayı çalıştırdığım anda motor bayılıyor ve çok zorlanıyor. Misal şehirler arası yolda ortalamam 3.5 ise klimayı açınca bu hemen 5 lere çıkıyor. Elektrik motorlu klimanın araçlara herhangi bir yan etkisinin olduğunu sanmıyorum aksine motorun üzerinden büyük bir yükü kaldırıyor. Benim merak ettiğim konu bir araca sonradan klima motoru takılabilir mi ?

    Klima kompresörünü tahrik eden (döndüren-iş yaptıran) elektrik motoru gücünü nereden almaktadır?

    Saygılar...

    Aküden alıyordur herhalde. Mühendis olan sizsiniz. Benim pek bilgim olmadığı için yardım istedim.

    Amacım yardımcı olmak

    Kompresörü çeviren elektrik motoru gücünü motordaki alternatörden alır, sistemin kuruluş şekline bağlı olarak kompresörün motora verdiği darbe yük bir nebze azaltılabilir.

    Alternatörden ne kadar elektrik çekerseniz alternatörün milini çevirmek o derece zorlaşır, bu da aracın daha fazla yakıt harcaması demektir.

    Saygılar...


    Koca renault mühendisleri sana niye sormamışki bunu yapmadan. İlginç

    Benim sen kadar bilgim yok elbet ama o elektrik motoru bir akü ve şarj sistemiyle motor dönerken ki enerjiden faydalanabilir.

    Yani sistemin faydası olmasa bunu yapmazlar. Yakıt aynı yaksa bile kafi bence ( ki yakmıyordur zannetmiyorum ) çünkü sürüş zevki kaybolmaz motor bayılmaz.

    Bir alternatörden ne kadar akım çekerseniz motora o nebze yük biner, boşta çevirmeniz o gücü üretmeniz anlamına gelmez.

    Basit bir örnek vermek gerekirse aracınızdaki alternatörü söküp bir bisiklet tekerleğinin arka lastiği yerine bağladığımızda boşta kolaylıkla çevirebilirken 2 adet far ampulü bağladığınızda döndürmekte çok zorlanırsınız.

    Yakıt konusunda bir faydası olmayacaktır ne kadar harcarsanız o kadar yakarsınız. Klimayı açtığınızda araç kesinlikle daha fazla yakıt harcar.

    Bir de ilk cümlenizde dalga geçer gibi yazmışsınız, amacınızı anlayamadım. Benim amacım size sistemin doğru bilgiyi aktarmaktır. Zaten konu hakkında bilgili diğer arkadaşlarda yeterli açıklama yapmışlar yukarıda.

    Saygılar...


    Peki neden böyle bir sistem geliştirmişler ?

    Kullanan vatandaşlar diyorki ibre oynamıyor, motorda en ufak değişim olmuyor. ?? Ee zorlanmıyor o halde ?

    Klima kompresörü direk kranktan tahrikli araçlarda bir miktar darbe yükü oluyor, siz bunu hem devir saatinden hemde klima debriyajının tık sesinden anlayabiliyorsunuz.

    Klima kompresörü devreye girdiğinde genelde motor devrinde çalışıyor, bazı araçlarda kompresör piston stroğu değiştirelebiliyor (elektronik kontrollü)

    Elektrikli sistemde kompresörü yavaş başlatma, gerektiğinde klimayı kapatmadan yükü kısa süreliğinde motordan atma gibi avantajlarınız olabilir.

    Ancak yakıt tasarrufu söz konusu değildir.

    Saygılar...




  • konuyu hortlatmak istiyorum çünkü eksik yada yanlış yerlerde kalmış gibi duruyor
    ve aynı zamanda kendim böyle bir çalışma yapacağım yakın zamanda

    kesinlikle üretilen enerji elektrik veya kasnak yoluylada olsa benzin yada mazot olan tek ve sabit enerji sistemiyle çalışan motorun çalışması sonucu ortaya konuyor
    kasnak zaten direkt motor gücü ile çalışır, keza elektrikli klima kompresörüde aynı motorun yine kasnak yoluyla şarj dinamosunu döndürmesi sonucunda üretilen enerjiyi tüketerek çalışır.
    bunu evde doğalgazlı kömürlü lpg li veya doğazlı klima diye ayırt etseydik o zaman doğalgaz birim enerji ve m3 birim fiyatından dolayı diğerlerinden tasarruflu diyebilirdik.
    dolayısıyla mevcut kasnak sistemi ile çalışan klimaların ürettiği enerjiyi elektrikli klima ile talep ediyorsak aynı enerjiyi üretmeye kalktığımızda yakıt tasarrufundan söz edemeyiz
    LAKİN
    biz bu dalgalı ve her daim motor devri ile gereksiz yükselme ve alçalmalı çalışan enerji tüketimini talep etmiyoruz

    bugun artık BMW firması dahil birçok otomobil firması elektrikli klima ile soğutulan arabalar üretiyor.
    bunun sebebi birkaç artıdan dolayıdır.
    1.yakıt tasarrufu
    2.devir dalgalanmalarını minimuma indirmek (yani yokuş yukarı çıkarken arabayı genellikle kayışlı sisteme göre çok daha az yormak demektir)
    3.soğutma sisteminin uzun ömürlü olması

    araçlar zaten her çalıştığında şarj dinamosu sayesinde elektrik üretmek zorundadırlar (bununda bir kısmı inişlerden dolayı bedavaya gelir) çünkü enerji depolama diye bir şey vardır.
    kasnak sisteminde çalışan klimayı düşük devirde ancak gaza basmayarak çalıştırabilirsiniz. ayrıca da genellikle termostat sistemi lüks olmayan araçlar da yoktur
    ve bu durum gereksiz yüksek soğutma gücüyle çalışmak zorunda kalır ve bizde rahatsız oluruz
    arada bir camı açarız yada klimayı kapatırız çünkü baş ağrısı yapar dengesiz ve dalgalı bir soğutma durumu vardır
    buda önemli miktarda enerji kaybına yol açar
    elektrikli bir klima sistemi ise
    depolama imkanından dolayı ve devir ayarı yapabildiğimizden dolayı keza tasarruf yapmak isteyenlerin taze havayı kısması durumunda,
    termostatlı olm. durumunda ciddi bir soğutma üretimi ihtiyacının düşmesi demektir
    dolayısıyla gerekli enerji miktarının azalması yani YAKIT TASARRUFUNUN OLUŞMASI DEMEKTİR
    eksikleride vardır tabiiki
    lakin ayrıca araç içi kalabalık olduğunda, araç koyu renk olması durumunda, hareket halinde olmayan sıkışık trafik durumlarında yakıt tüketimi üretim zorluğu neticesinden dolayı kayışlı sistemi aratmaz
    yazıma sonra devam edeceğim

    BU TÜR YAZILAR HERKES İÇİN BİR İSTİŞARE POZİSYONUNDADIR. HERKES BİLGİSİNİ PAYLAŞMALI BAŞKALARININ EKSİK YADA YANLIŞ BİLDİĞİNİ EDEPSİZCE ORTAYA KOYMAMALIDIR.
    BENİMDE HERKESİN DE YANLIŞ ANLATIMI YADA YANLIŞ BİR VARSAYIMI OLABİLİR BENDE BU KADAR YAZIYI İSTİŞARE EDEBİLMEK İÇİN YAZDIM
    BİLGİNİZE




  • Bilginize dayanarak soruyorum. Tasarruf ve aracı rahatlatmak için elektrik destekli sistem olmayan araçlara monte edilebilir mi? Babamın aldığı son kasa clio da bu sistemi görünce kendi punto evo mdan soğudum valla. @sgunaydin
  • Elektrikli sistemin avantajı boyut ve ağırlıkta azalma ile birlikte motora entegre etmedeki kolaylık çünkü kompresörü aksesuar kayışının yoluna sokmak zorunda değilsiniz. Klima radyatörüne en yakın konumda yerleştirebilirsiniz.

    Klimaların etkinliği bazı sivri zekalı çevirmenlerin çevirdiği gibi birleşik ısı ünitesi şeklinde değil (btu- British thermal unit- İngiliz ısı birimi) ile belirlenir. Bu birimler HP-KW-BTU olarak birbirine çevrilebilir. Dolayısıyla aynı aracı soğutabilecek güç miktarı yani ortamdan ısıyı çekebilmek için gereken güç aynıdır. Dolayısıyla elektrikli yada motordan direkt tahrik edilen olsun eğer kompresörde teknik olarak büyük bir gelişme sağlanamadıysa ki en büyük üreticilerden birinin sitesinden baktım boyut ve ağırlık küçültülebildi verim biraz arttı denmekle birlikte oran verilmemiş. Onu bir yana bırakın bir ev tipi klima yada buzdolabı olsun sistem aynı olduğundan öenmli olan ne kadar miktarda ısının ne kadar sürede ortamdan çekilmesi istendiği önemlidir. Bir buzdolabı 12 saatte çalışma ısısını elde etse yeterli iken ev yada araç tipi klima daha hızlı olmak zorundadır. Bu da kompresörün güçlü olması demektir. Kompresör güçlü derken benim öğrendiğim bu güç değeri 1-2 HP olduğundan o da 750-1500wattlık bir değere denk gelir.

    Örnek bir elektrikli kompresör verisi

    850w/12 volt 26A 2900BTU olarak verilmiş. Bu da yaklaşık 1.1 HP ediyor.

    Şimdi siz bu akımı ya aküden çekmek zorundasınız yada motor çalışırken alternatörden. Benim aracımın alternatörü 120A lık bir alternatör. Bunu rahatlıkla kaldırabilir hatta şimdiki kompresör eski sistem motordan güç aldığı halde devreye girerken anlık bayılması söz konusu ama o da rölantide belli oluyor giderken belli bile olmaz. Ayrıca klima açılınca radyatör fanları da mecburen devreye girer ki bu da 100-200watt demek yani 4-8A o çeker. İşte bu yükler hep motordan o da yakıttan karşılanır.

    Anlayacağınız bu güç bir şekilde depodaki yakıttan çekilecektir aküden bile çalıştırsanız akünün boşalan enerjininin yerine harcanan enerjinin %20 fazlası ile geri yerine konması gerektiğini unutmayın.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.