Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.864.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • collzero ,

    önümüz yaz olacağı için 0w40 yağ eksiltme yapabilir.Bunun yerine 10w40 olan bir yağ ı tercih edebilirsiniz.Marka olarak hangi markaların bu yağı var araştırmak lazım.

    tabii kibir başka yönü daha var ki 0w40 yağ eksiltme yaparsa ekleme yaparak yağı bir bakıma seyreltmiş oluyorsunuz.Yine de ikinci seçenek yerine birincisi daha uygun olur.Yağ eskisiyle yenisi karıştırılınca uygun olmaz.Komple atılıp yenisinin konması daha uygundur.
  • vezir hocamın öğrettikleri doğruysa 0 numara yağlar kış koşulları için uygun herhalde,
    hocam eğer doğru söylediysem yağ konusundaki quiz den geçtim herhalde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    collzero ,

    önümüz yaz olacağı için 0w40 yağ eksiltme yapabilir.Bunun yerine 10w40 olan bir yağ ı tercih edebilirsiniz.Marka olarak hangi markaların bu yağı var araştırmak lazım.

    tabii kibir başka yönü daha var ki 0w40 yağ eksiltme yaparsa ekleme yaparak yağı bir bakıma seyreltmiş oluyorsunuz.Yine de ikinci seçenek yerine birincisi daha uygun olur.Yağ eskisiyle yenisi karıştırılınca uygun olmaz.Komple atılıp yenisinin konması daha uygundur.


    hocam o aklımdan geçti
    bu yaz güneye inmeyeceğim ..tatilde bir yere gitmeyi düşünmüyoruz .
    fazlada uzun yol yapmayacağım dogu karadenizdeyiz belki samsuna bir kez gider geliriz o yüzden ince yağ koymakta sakınca görmedim
    8 litre sipariş verme sebebimde eksilirse tamamlamaktı baktık olmadı ve anladığım kadarı ile eklemek pek mantıklı değil .. komple değiştiririz sizin dediğiniz gibi




  • evet yuci ,
    midterm tamam.

    aslında Sıfır numara yağ şu anda tüm dünyada ticari ürün olarak bulunabilecek en düşük ısıya dayanabilen ve katılaşmayan yağdır.Bu nedenle oldukça incedir.İnce yağlar motor sısndıktan sonra akışkanlıkları iyice artar bu nedenle yağlama için evsaflarını yitiriler .Ama sırf bu yüzden artı dereceler için ikinci numaraya bakarız. yani bir sayı tek basına olmadığı için en düşük ve en yüksek sıcaklık aralığını verir.Bu konuda bir tablo vereceğim olay daha iyi anlaşılsın diye.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    vezir hocamın öğrettikleri doğruysa 0 numara yağlar kış koşulları için uygun herhalde,
    hocam eğer doğru söylediysem yağ konusundaki quiz den geçtim herhalde




  • tama o zman problem yok sıfır yağı tam sentetik yağdır çok dayanıklıdır.Eksilme yapınca tamamlamak kısa vadede en doğru yçntemdir.Ama uzun vadede komple değiştirmek daha doğrudur.yani uzun yol yaparken yağ çubugunu kontrol ettiginizde eksilme varsa riske girelmez tamamlanır.Ama şehir içi kullanımda eğer 1 lire civarında bir tamamlama yapılacak ise komple değiştirmek en faydalısıdır.Nedni eski yağ km olarak dayanır problem olmaz ama kirlilik yüzünden değiştirilmesi gerekir.yani bir karar verme anı vardır. önce yağın temizliğine bakarsınız temiz ise komple değiştirmeye gerek yoktur yağ tamamlanır.Ama çubugu çektiniz beze veya temiz bir kagıt mendile sildiniz.Simsiyah olmuş ise bu karışıma yağ eklemek yerine komple atıp temiz yağ konulması uygundur.Herhalde net olarak açıklayabilmişimdir.

    yani tek doğru olmaz duruma uygun doğruya yakın en iyi yöntem vardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: collZero


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    collzero ,

    önümüz yaz olacağı için 0w40 yağ eksiltme yapabilir.Bunun yerine 10w40 olan bir yağ ı tercih edebilirsiniz.Marka olarak hangi markaların bu yağı var araştırmak lazım.

    tabii kibir başka yönü daha var ki 0w40 yağ eksiltme yaparsa ekleme yaparak yağı bir bakıma seyreltmiş oluyorsunuz.Yine de ikinci seçenek yerine birincisi daha uygun olur.Yağ eskisiyle yenisi karıştırılınca uygun olmaz.Komple atılıp yenisinin konması daha uygundur.


    hocam o aklımdan geçti
    bu yaz güneye inmeyeceğim ..tatilde bir yere gitmeyi düşünmüyoruz .
    fazlada uzun yol yapmayacağım dogu karadenizdeyiz belki samsuna bir kez gider geliriz o yüzden ince yağ koymakta sakınca görmedim
    8 litre sipariş verme sebebimde eksilirse tamamlamaktı baktık olmadı ve anladığım kadarı ile eklemek pek mantıklı değil .. komple değiştiririz sizin dediğiniz gibi




  • yağ viskositelerini sıcaklık ile ilgisini gösteren tablo aşagıdadır.Buna göre bulunduğunuz ile göre seçim yapmakta fayda var.



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • hocam sormadan edemeyeceğim,
    şimdi tabloda 10/30 ile 10/40 aynı sıcaklık aralığında,
    bu durumu anlayamadım,
  • i,md, burada viskosite endeksi işine girince yazın viskosite aralıkları değerleri ile kışın viskosite değerleri arasında çok ciddi far bulunmaktadır.Her ne kadar aynı sıcaklık aralığı gibi görünsede 3-5 derece belirli bir fark illa ki vardır. Bunu daha iyi anlatabilmem için biraz temel matematik bilgisine ihtiyaç bulunmaktadır.Vizkosite değişimi ve sıcaklık aralındaki değişim doğrusal yani lineer değildir.Sıcaklık artınca eğrideki viskosite değişimi logaritmnik gibi bir sayı dizisi göstermektedir.Bazen parabolik olur bazen de yükselen bir eğri çizer dolayısıyla üst sınırlarda yağ viskositeleri arasında çok ciddi fark olmaz.Bundan dolayı aşınma noktası olarak eksi sıcaklıklar aşırı önemlidir deriz.Üst sınırlar yani bizim yaşam aralığımızın içinde herhangi bir yağ bir problem taşımadna görevini mükemmel bir biçimde sürdürür.Ancak bileceğiniz üzere motor sıcaklıkları bizim dayanabileceğimiz sıcaklıkların çok üstünde çalışmaktadırlar.Motor suyu sıcaklığınızı düşünürseniz yağ sıcaklığınız bunun daima üstündedir.İşte bazı noktalarda kesin sayı olark değil ama anlık 150-200 derecelere maruz kalabilmektedirler.İşte bu noktalarda yazlık tabir ettiğimiz yağ viskositesi değeri önem kazanmaktadır.yarışlara katılan veya turbolu yüksek hıclarda kullanılan bir araçtaki yağın ısısı ortalama depğer olarak limitlerin üstüne çıkabilmektedir.bu durumda teknik olarak ''yağ filmi kopması '' denilen şey olmaktadır.Bu bizim kabusumuzdur.Bu noktada oluşabilecek mikron 2-3 seviyesindeki bu film kalınlığı yitirildiği andan itibaren metal -metal kontak olacak ve metaldeki ısı logaritmik olarak korkunç bir biçimde artarak dakikalar içinde metalin ergime ısısına kadar çıkabilmektedir.Bunu engelleyecek tek şey sürtünmeyi kontrol altında tutuan yağ filmi kalınlığı ve bu yağın devamlı olarak sirkülasyonudur.Bu sirkülasyon devamlı olarak olsada motorda altı üstü 4-5 litre yağ bulunmaktadır.Bu yağ ortalama sıcaklığı artınca bunu soğutacak olan su ısısı da beraberinde artmaya başlar.Yağın ısı transferi suya göre oldukça yüksektir.Yağ bu yüzden aynı zamanda motoru soğutma sıvısı olarak kullanılmaktadır.Ama bir kere ortalama sıcaklığı artarsa ısı kapasitansı denilen ısı taşıma enerjisi kcal olarak çok yüksek olduğu için bunu soğutacak su miktarı 2-3 katı olarak özellikle seçilmiştir.Bu su da kaynama sıcaklığına kadar ancak ısı transferi yapabilmektedir.Buhar fazına geçme ile birlikte suyun sıcakjlığı da çok ciddi bir şekilde artış gösterebilir.Bunu engelleyen tek şey suyun basıncına izin verilmemesidir.kapalı sistem motorlarda yüksek basınçlara izin verilirse aktif soutma işlevini yağ yerine su alacağı muhakkatır ancak basıncın da bir sürü kontrol edilmesi zor olan güvenlik problemleri vardır.

    özetle başa dönersek , ısıtma ve soğutma işi ciddi hesap kitap işidir.Öngörülebilen ve öngörülemeyen faktörler söz konusudur.Bunlardan öngörülebilenler için yağ temel soğurtma ve yağlama görevini üstlenmek için major bir etki yapmaktadır.Burada yağın 40 veya 50 olması dış ortam sıcaklığındaki viskosite değerini göstermesi açısından bir değer teşkil etmektedir.Aralarında ciddi bir yağlama farkını gösterecek fark yoktur.Ancak bu fark motor ısınıp da üsrt sınırlara çıktığında önem arz etmektedir.Çünkü 50 numara yağ kredebilitesi daha yüksektir.baştaki yağlama görevini yüksek sıcaklık altında gösterebilmesi için bir avantajı bulunmaktadır.Yoksa şu anlama geldiğini düşünmeyesiniz,
    40 numara yağ dış ortam açısından 25 derecede 50 numara yağ göre daha iyi yağlama yapar. Önermesi yanlış olacaktır.yağ fiklmi kopmadıkça yağ yağlama görevini her zman yerine getirir.Ama tesini düşünürde arabasına önem vermeyen birinin daha araç ilk dakikasını doldurmadan tam gaz patinajlı kalkış yaptığını düşünelim. Yağ ısınmadan ani devir artışı sırasında 50 numara yağ filmi kopma olasılığı 40 numaraya göre daha yüksek olacaktır.Yani düşük numara yazlık yağ göstergesi bir bakıma kredisi olan yağ demektir.Eee bunu mu seçelim diye sormazsınız umarım , çünkü her kresinin bir de faizi vardır.bunu aklınızdan çıkarmayınız.

    Bütün bu olguları düşünüpte yahu ben yanlış mı doğru mu yapıyorum diye bir süpheye düşmeyin.Ama yağınızı her zaman katalogta verilen aralıkta seçmenin önemini biraz daha anlamış olmanın rahatlığını yaşayınız.Daha önce de bahsetmşiş olduğum gibi reklamlara kulağınızı verin ama kaale almayın.Her zaman sizin için en doğru yağ olmayabilir.Katkılar her zaman özenle kaçındığımız şeylerdir.Her polimerin bir faizi oldupunu bunu da aracınızın motorunun ödediğini unutmayınız.

    iyi sürüşler dileğiyle,
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam sormadan edemeyeceğim,
    şimdi tabloda 10/30 ile 10/40 aynı sıcaklık aralığında,
    bu durumu anlayamadım,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Mayıs 2008; 9:48:50 >




  • madem bu kadar açıklama ile viskositeden bahsettik bunu değişimi de bilmenizin bir zararı olmaz.En azından lazım olursa bakarsınız diye bir iki link koyuyorum.

    http://www.bobistheoilguy.com/visc.html

    yağ katkılarının yağı çalışma anında ne duruma soktuğunun göstergesi için bir deney

    http://www.bobistheoilguy.com/images/lucas/lucas.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Mayıs 2008; 9:13:39 >




  • hocam az önce arabanın kitapçığına baktım

    evet dediğiniz gibi 30 ile 40 ın hitap ettiği sıcaklık arasında fark var
  • Selam arkadaşlar.

    1995 -Reno Broadway

    10.000 km yağ koyuldu araca ve 6.000 km (2 ayda) olunca yağ bitti (eksilme ile), usta şansımandan sızdırdığını söyledi.
    Masrafının biraz fazla olduğunu öğrenince başka bir ustaya daha gösterdim yağ tapasının eskidiğini sızdırma olmadığını söyledi.
    filtre tapa ve yağ değişimi yapıldı 20/50 yağ koyuldu fakat daha 1 ay ve 2.000km oldu araçta yağ eksilmesi var.
    -Aracı parkettiğim yerde yağ damlaları yok.
    -Yağ yakması muhtemel fakat mavimsi duman da görmedim.

    Sebebi ne olabilir ve sizce hangi marka ve değerde yağ kullanmalıyım.

    Teşekkürler...
  • sayın Vezir hocam tşk ederiz. Anladığım kadarı ile yazın 20-50 kışın 10-40 yağ uygun olur, performanslı araçlar için ise 0 numara yağ konulabilir.

    ama kafama şu takıldı madem aynı maksata yarıyolar, 10w-40 yağ, 20-50 yağın iki katı fiyata nerdeyse, neden bu fiyat farkı var, ben daha iyi yağlama sağlar diye 10w-40 castrol magnatek koyyordum sanıyorum herkes de öyel yapıyor. kilometresine de göre değişmek üzere yazın 20-50 koylam ucuz ve doğrudur diyebilir miyiz, özellikle motoru koruma açısından düşünürsek?
  • Arkadaşlar C3 1.4 HDI kullanıyorum.Özel serviste Delphi marka yağ kullanıyorlar.Nedir ne değildir bu usta dedim.Alman malı merak etme iyidir dedi.1 hafta sonra yine bakıma gitcem bu yağla ilgili bilgisi olan var mı?Kötü derseniz kendi yağımı alıp gitcem.Teşekkür ederim
  • motoru koruma ve sık kullanı kolaylığı açısından yaz için 20-50 yağ en uygun çözümdür.Çünkü dış hava sıcaklığı yazın 20derecenin pek altına düşmez i dolayısı ile sizin yağ ha 10-40 olmuş ha 20-50 olmuş farketmeyecektir.Benzinden yapılacak tasarruflar göz ardı edilirse ki ,yukarıda ince yağların bu konuda bariz fark ettirdiğini belirtmiştim, yazı sık sık değiştirmeyi göze alır bana farkmetmez ben titiz adamımdır diyen bir kişinin 20-50 yağ işini rahatlıkla görürü.Yanlız turbolu aracınız varsa durum değişir.bunun istisna olarak belirteyeyim.mesela uzun yol yapacaksınız sahilleri turlayacaksınız.Eski yağınızı 20-50 mineral yağ ile değiştirerek(katalogta belirtiyor ise) turu tamamlar kıa girmeden 10-40 veya 5 ile başlayan yağ koyarak en mükemmel koruma ve ekonomiyi sağlamış olursunuz.

    Yaşı müsait olan arkadaşlarmız hatırlayacaklarıdır. 70 yılların araçlarına yazılık yağ konur kışa girmeden kışlık yağ ile değiştirilir idi. Bu bakımlarda hem termostat hem yağ hem yağ filtresi değiştirilir idi.Eskiden herkez kendi aracının bakımını kendisi ypardı.Servis flan diye birşey yoktu.Belki renault ve murat 124 için olbilir ama alman ford taunuslar , granadalar vb bir sürü aracın bakımları bizzat kullnıcılar kendileri ypardı.Tabii kibizler babaların yanında bir nevi çırak gibi olayı kapardık.Bu nedenle şimdiki gençlerimizin bu konuda temel bilgilerden yana eksik oldukşarını fark ediyorum.Amacım da bun basit bilgilendirmeyi yaparak herkesin en azından temel bilinç olarak belirli bir seviyede motor ve yürüyen aksamhakkında bilgi olmasını sağlamaktır.Kime yararı olur onu durum gösterir.Ama bilgini zararını hiçbir zaman görmedim.her zaman yararını gördüm , birgun sizlere de yararı olacağına eminim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuhu-jfa

    sayın Vezir hocam tşk ederiz. Anladığım kadarı ile yazın 20-50 kışın 10-40 yağ uygun olur, performanslı araçlar için ise 0 numara yağ konulabilir.

    ama kafama şu takıldı madem aynı maksata yarıyolar, 10w-40 yağ, 20-50 yağın iki katı fiyata nerdeyse, neden bu fiyat farkı var, ben daha iyi yağlama sağlar diye 10w-40 castrol magnatek koyyordum sanıyorum herkes de öyel yapıyor. kilometresine de göre değişmek üzere yazın 20-50 koylam ucuz ve doğrudur diyebilir miyiz, özellikle motoru koruma açısından düşünürsek?




  • delphi büyük bir zi,ncirin halkası olan iyi bir markadır.Bu konuda süpheniz olmasın ancak markdan çok bahsetmiş olduğum yağ numaraları ve ihtiyaçları karşılaması esastır.

    birde yağlarda raf ömrü genelde 2-3 yıldır.Beklemiş yağları almamaya özen gösterin.Üretim tarihini anlamak oldukça zor olabiliyor.Sanki şifreleme yapılmış gibi farklı harf numaraları kullanan markalar var(castrol gibi) ama kafaya takılırsa mutlaka lot numaraından üretim tarihleri bulunabilinir.her zaman yeni yağı tercih edin.Özellikle 20-50 mineral yağlarda.,sentetiklerin raf ömürleri daha uzun olabiliyor 5 sene maksium diye hatırlıyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Arkadaşlar C3 1.4 HDI kullanıyorum.Özel serviste Delphi marka yağ kullanıyorlar.Nedir ne değildir bu usta dedim.Alman malı merak etme iyidir dedi.1 hafta sonra yine bakıma gitcem bu yağla ilgili bilgisi olan var mı?Kötü derseniz kendi yağımı alıp gitcem.Teşekkür ederim




  • aracınızın yağ yakma olasılığı yüksek veya bir contadan falan sızdırıp motor hararetiyle yanıyordur.Bir bilen ustaya danışmanızda yarar var.Renaultların tamirleri görece olarak daha ucuza maloluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: h2º

    Selam arkadaşlar.

    1995 -Reno Broadway

    10.000 km yağ koyuldu araca ve 6.000 km (2 ayda) olunca yağ bitti (eksilme ile), usta şansımandan sızdırdığını söyledi.
    Masrafının biraz fazla olduğunu öğrenince başka bir ustaya daha gösterdim yağ tapasının eskidiğini sızdırma olmadığını söyledi.
    filtre tapa ve yağ değişimi yapıldı 20/50 yağ koyuldu fakat daha 1 ay ve 2.000km oldu araçta yağ eksilmesi var.
    -Aracı parkettiğim yerde yağ damlaları yok.
    -Yağ yakması muhtemel fakat mavimsi duman da görmedim.

    Sebebi ne olabilir ve sizce hangi marka ve değerde yağ kullanmalıyım.

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    Yaşı müsait olan arkadaşlarmız hatırlayacaklarıdır.



    ben 28 yaşındayım
    babamda araba yoktu ama dedem taksici olduğu için biliyorum
    yağ filtre felan değiştirirdi kendisi sonraları sanayi işi tam olarak
    oturunca oda kendisi yapmamaya başladı
    hocam sizin yaş kaç acaba bu arada tabi sizce bir sakıncası yoksa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    Yaşı müsait olan arkadaşlarmız hatırlayacaklarıdır.



    ben 28 yaşındayım
    babamda araba yoktu ama dedem taksici olduğu için biliyorum
    yağ filtre felan değiştirirdi kendisi sonraları sanayi işi tam olarak
    oturunca oda kendisi yapmamaya başladı
    hocam sizin yaş kaç acaba bu arada tabi sizce bir sakıncası yoksa

    bak bende merak ettim
  • rakamlar artınca net sayı yazmaya insanın eli varmıyor ama 40 ın üstü diye bir tiyo atayım.

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.