< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (851. sayfa)






...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 21.7.2025)
-
-
"odasında sirküle edilen havanın tamamı egzozdan atılmaz, motor bloğu içine hem segmanlardan hem de sübaplardan kaçak yapar. EGR bu yüzden vardır. Yanmamış gazları atmosfere salmak yerine yanma odasına geri gönderir"
Egr ile PCV karıştırıyor olmayasın. ;)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 12 Mart 2022; 13:7:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben değil siz karıştırmışsınız.
Yazdığınız düzeltme tamamen yanlış. EGR hattı karter ve bloğa bağlı değil egzoz sistemine bağlı çalışır. PCV ise karter ve blok içi sirkülasyona, yani motor içi yüksek basınca bağlı çalışır.
Egzoz valflerinden atılan gaz EGR'den geçebilir ama PCV'den geçmez.
Motor bloğu içine segman ve sübap yuvalarından kaçan gaz PCV'den geçer ama EGR'den geçemez.
Cümlemi tekrar okuyup, iki parçanın da diagramlarına bakarsanız daha net öğrenebilirsiniz.
-
Ne oluyor dedim okuyunca.
Yanmamış gazların tekrar yanma odasına sirkülasyonu EGR görevidir.
PCV krank'a bağlı tahliye edilmemiş gazlarin havalandirmasina yarar. Vakum valfi de denir.
Tavrınızı düzeltin. Sen iki kavrami birbirine karıştırmışsın kibarca uyarayım dedim. Sakin ol cancan
Sanki PCV'in çalışma prensibini, EGR'nin kullanim amacı ile karıştırmışsın. Sen ya da kaynağın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 12 Mart 2022; 19:32:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tavrımda sıkıntı yok. Bazen klavyeden nötr anlatımlar olumsuz ifadelere çekilebilir.
Ben 2 kavramı birbirine karıştırmış olsam sizin EGR diye düzeltmeye çalıştığınız mesajın yanlış olduğunu belirtip, biraz daha detaylı bilgi vermezdim.
Bakın, düzeltme diye yazdığınız mesaj aynen şu;
Alıntı
metni:"odasında sirküle edilen havanın tamamı egzozdan atılmaz, motor bloğu içine hem segmanlardan hem de sübaplardan kaçak yapar. EGR bu yüzden vardır. Yanmamış gazları atmosfere salmak yerine yanma odasına geri gönderir" Şimdi madem benim yanlışım var, lütfen detaylı açıklar mısınız motor bloğu içine segman ve sübaplardan kaçan gaz EGR'den nasıl geçiyor?
-
Son bir ekleme yapmışsınız mesaj yazdıktan sonra gördüm.
PCV'nin çalışma prensibini de, EGR'yi de bildiğimi, mesajlarımı okursanız fark edersiniz.
Buradaki anlaşamama sebebimiz, sizin düz mantıkla yanmamış gazların sadece EGR ile dönüştürülebileceğini bilmeniz veya sadece bu yolla motora gönderileceğini düşünmenizden kaynaklı.
Zaten benim mesajıma yaptığınız ekleme tümden yanlış. Aslında teoride bildiğinizi düşünüyorum ama muhtemelen tam anlamadınız veya anlatamadınız.
EGR egzoz sübabından dışarı atılan gazlar içindir. PCV ise yanma odasının tutamadığı motor bloğu içine kaçan gazlar içindir. Bu ikisinin bağlantıları da farklıdır, konumları da.
-
Alıntı
metni:EGR egzoz sübabından dışarı atılan gazlar içindir. PCV ise yanma odasının tutamadığı motor bloğu içine kaçan gazlar içindir. Bu ikisinin bağlantıları da farklıdır, konumları da.. Bu konudada mutabık olmamıza sevindim, ancak sizin ilk mesajınız yanmamış gazların PCV'den resirkule edildiği yazıyor.
PCV asıl amacı basınç / vakum regulasyonudur. Herhalde ben yanlış anladım ama sizin yazdığınızda sanki yanmamış gazların pcv düzenler regule eder gibi anlam çıkardım.
Alıntı
metni:Sıfır motorda, yani fabrikadan çıkmış motorda yanma odasında sirküle edilen havanın tamamı egzozdan atılmaz, motor bloğu içine hem segmanlardan hem de sübaplardan kaçak yapar. PCV bu yüzden vardır. Yanmamış gazları atmosfere salmak yerine yanma odasına geri gönderir. Her krank döngüsünde motor bloğu içine yanmamış gazlarla birlikte yüksek basınç yaratan hava itilir. 1 dakikada ve 1000 devirde motor bloğu içinden yüzlerce litre hava geçer, PCV hattı ve emme manifoldu tarafından bu basınç düşürülür. Ben şu cümleye takılmisim. PCV zaten atmosfere birakmasi demek yağ attmasi demek ki bu kabul edilemez olur aslında.
Devamında yazmışsınız zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 12 Mart 2022; 20:34:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Konu aslında yağ eksiltme üzerineydi. Siz, tahmin ettiğim gibi yanmamış gaz tahliyesine veya resirküle kısmına takılmışsınız ama bunu sadece EGR yapmıyor dediğim gibi. PCV hattı da benzer işlemi daha az miktarda yapıyor. Yani yazdığım tamamen doğru.Zaten bazı kullanıcılar PCV üzerinde OCC ile emme manifoldunu daha temiz tutma adına işlem de yapıyor.
Sonuç olarak, başta söylediğim gibi düzeltmeniz yanlıştı.
-
Haklısınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bmw 1.18i 4 silindir olan aracıma yıllardır castrol 5w30 koyuyorum
Bu sefer farklı bir yağ denemek istiyorum sizce hangi yağ konmalı ?
-
Hemen hemen her markanın bmw sertifikasyonlu ürünü vardır, buna dikkat edin.
Liqui Moly Türkiye
LIQUI MOLY 5W30 Motor Yağı Tam Sentetik TOP TEC 4600 5 Litre (2316)https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4600-5-litre-2316orjinal bmw yağı da kullanılabilir.
https://www.epey.com/motor-yagi/bmw-twinpower-turbo-sae-5w-30-1-litre.html
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bmw ambalajlı yağı shell üretiyor diye biliyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Quartz Ineo First 0W-30
Quartz Ineo ECS 5W-30
bunların yarı yarıya karıştırılarak kullanılmasından bir problem olur mu?
-
ikiside tam sentetik c2 low saps bence bi sorun olmaz
-
aynı viskoziteli farklı marka yağlar belki karıştırılabilir fakat
Farklı viskoziteli yağlar karıştırılmamalı,
“eğer karıştırılmak durumunda kalınırsa enfazla 3000 km kullanılabilinip değiştirilmeli” diye bir yerde okumuştum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 15 Mart 2022; 6:10:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Farklı marka motor yağları karıştırılabilirler. ASTM D6922 testi karışabilirlik ve homojenliği kontrol eder. Referans ASTM motor yağlarıyla test edilir. SJ, SL, SM, SN gibi herhangi bir API sınıfı onaya sahip yağlar bu testten geçmek zorunda. Hepsi aynı referans yağla test edildiği için birbirleriyle de karışabilirler.
Farklı viskoziteler de karşırlar. Hatta hedef viskoziteyi hesaplama yöntemleri de vardır. Burada önemli olan ne yaptığını bilmek ve sonuç karışımın spesifikasyon dışına çıkmadığından emin olmak. İki yağın viskozitesi de kullanılabilir ise zaten hedef dışına çıkma ihtimali yok. Yok eğer, mesela düz (monoviskozite) SAE W-30 bir yağ normalde kullanılamayacak bir vizkosite ise ve bununla karıştırılmak isteniyorsa sonuç viskoziteyi hesaplamak gerekiyor.
Tabii viskozite ve marka dışında bütün eklenecek yağların istenilen kalite şartlarını karşılaması gerekir.
-
Herkese selam, yakıt tasarrufu ile ilgili iki farklı viskozite ve cins yağ hakkında fikir almak istiyorum.
Yaklaşık 2 yıldır mobil 1 FS 0w40 kullanıyorum ama sanki yakıt olarak daha önceki yıllarda kullandığım 5w40 Motul C3 e göre çok az da olsa artış var gibi geliyor bana.
Yani yağ 0w40 A3/B4 ve 5w40 C3 arasında yakıt anlamında etki ne kadar farklı olur?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
0w40’ın 5w40’dan fazla yakıt yaktırmasına imkan yok,
yağdan başka diğer etmenleri kontrol ettirin,
enjektör temizliği,
partikül temizliği,
egr
bujilerin durumu,
hava filtresi,
baskı-Balata,
Boğaz kelebeği,
lastikler,
Düşük hava basıncı,
vs vs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 18 Mart 2022; 21:8:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motul 0w40 x-max deneyin. Mobil 3000 x1 5w30'dan 5w30 eco-nergy'ye geçtim, motor sessiz çalışıyor, mobilde motorun zorlandığını düşünüyorum, bir deneyin derim, belki fark eder.
-
mobil1 0w40, motul 5w40dan ince bir yağ. tasarruf istiyorsanız motul econergy 5w30 gibi A5/B5 yağları tercih edin.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X