Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (807. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.574
Cevap
203
Favori
1.865.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
26. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 805806807808809
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 28.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • oksidasyon, demir ve bakır bana yeterli

  • Çok kaba ama pratik olarak sonuç veren

    TBN toplam baz numarası
    TAN toplam asit numarası

    Sürekli olarak ölçülerek kayıt edilir .TAN numarası TBN numarasına eşit veya TAN numarası TBN den büyük ise yağ değiştirme zamanınız gelmiş demektir .Ne yağ kullnırsanız kullanın değiştirme zamanı değişse bile 2 ölçüm eşit olduğundan sonraki zamanlarda TAN yani toplanm asit oranı artacağı için yağ artık metal aşındırmasına başlayacak demektir.

    Bu ölçüm ile mesela kmsi gelmeyen ama yıl süresi dolan araçlarda ,kafadan yağ değişme önerisini red edebilmek veya süreyi sizin ayarlayabilmeniz için önemli bir ölçüm yöntemidir .

    Tabii ki yağ içşndeki su oranı falan da var ama kabaca 2 değer doğruya çok ideal yakınlıkta veri verecektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Eylül 2021; 20:7:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • cormen kullanıcısına yanıt
    Her türlü partikülü ölçer ,parker ekipmanları bu işin pir cihazlarını satmaktadır .reklam olmasın ama iyi test cihazları üretmektedir .

    https://ph.parker.com/tr/tr/icount-lasercm-portable-particle-counter

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Hocam benim bu bakımda 6100 motul yarı sentetik koydu usta. Bi miktar azalma oldu alt çizgiye yaklaştı 10 bin km de.
    Ve yağ filtresinin etrafını elledim kara kurum gibi pislik vardı. Acaba yağ sıkıntısı mı çekiyorum yoksa dışarıdan pislik mi birikti. Anlayamadım. Damlatma duman problemim de yok.
    Tam sentetik olmadığı için olabilir mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tiestoly kullanıcısına yanıt

    Hava filtresini orjinal veya Mann gibi kaliteli kullanmak lazım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracı alalı tam 1 yıl oldu. Aldığımda motor yağını değiştirmiştim. Bu süreçte sadece 5 bin kilometre yaptım.


    Sizce bir yıl olduğu için yağı değiştirmeli miyim?


    Dizel Fiesta




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi final boss -- 13 Eylül 2021; 17:8:27 >
  • kullan biraz daha, bişey olmaz.

  • Motor yağlari 12 ay yada 10-15k değişim önerilir hangisi erken gelirse değişim motor için ideal km beklemene gerek yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aranızda Champion marka yağ kullanan var mı? Belçika üretimiymiş, aracım için en iyi değerleri o sunuyor(tbn dışında 7.8)

    champion oem specific 5w40 c3

    edit: sanırım onayı resmi onay değil, teknik düzeyde yağ firmasının verdiği onay. o yüzden vazgectim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 13 Eylül 2021; 20:47:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Dün bakım yaptırdım. Mann aldım hava filtresi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: facepunchS

    Aranızda Champion marka yağ kullanan var mı? Belçika üretimiymiş, aracım için en iyi değerleri o sunuyor(tbn dışında 7.8)

    champion oem specific 5w40 c3

    edit: sanırım onayı resmi onay değil, teknik düzeyde yağ firmasının verdiği onay. o yüzden vazgectim.

    Aynı marka mı bilemiyorum ama 2005 yılında reno 9 da kullanmıştım,

    motor şıkırtı yapmaya başlamıştı, hiç memnun kalmamıştım,

    fiyatı da ucuzdu,

    Kayseri üretimiymiş.


    https://www.gelisimmedya.com/referans/Champion-Mademi-Yag


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt

    Aynı marka değiller hocam, Belçika üretimi diye biliyorum

    Sitesi

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...www.championlubes.com
    Champion - Potansiyelini Açığa Çıkarın -
    https://www.championlubes.com/TR_TR/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 13 Eylül 2021; 20:22:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklı Selim A kullanıcısına yanıt
    Tam aksine 8100 serisinin neredeyse tamamı tam sentetik değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tiestoly kullanıcısına yanıt

    Tam sentetik demek tum sıcaklıklarda Kinematik Viskozite’nin orantısal bir sekilde degisimi demektir. Oksidasyon ile (yaslandikca) viskozite degisimi yine benzer oranlarda korunur.

    Motor yağları oksidatif bozulmaya uğrar ve servis sırasında aşınır. Bu nedenle, mevcut yağların performansını değerlendirmek ve ayrıca yeni formülasyonlar tasarlamak için farklı simülasyon koşullarında motor yağlarının yaşlanmasını karakterize etmek önemlidir. Asagidaki çalışma, sentetik ve yarı sentetik motor yağlarının termo-oksidatif bozunmasını karakterize etmeye odaklanmaktadır.


    En altta gördüğünüz Taze(Yeni) Yag,

    Sentetik Yaga bakildiginda, homojen bir sekilde ayni aralıkta moleküler olarak artis gösterdiğini goruyoruz ve bu dağilım yüksek sıcaklara geçildiğinde de ayni oranda devam ediyor.

    Yari Sentetik de ise durum değişiyor, yağın moleküler yapısı daha ayrık aralıkta tepki veriyor, bu daha daginik yapinin viskozite indeksi araliginda farklı tepkiler verebilmesine neden oluyor.


    Ornek bir yagi 40C ile 110C arasında kullandigimizi varsayalım.

    Bir yag 40C 67mm2/saniye veriminde bir yağlama yapılıyor, 100C’de ise 11mm2/saniye olsun. 110C’e ciktiginda 9.5mm2/sn yağlama yapmasını bekleriz, ya da dusuk sıcaklıkta 20C’de 80mm2/sn olmasını bekleriz.

    Sentetik yagda bu beklentimizi sağlaması daha olasıdır.

    Yari Sentetik yagda ise bu beklentimiz sağlanması biraz daha uzaktır. Bunun nedeni yağın moleküler yapisinin daha ayrık tepki vermesidir.


    Bu sadece viskozite olarak düşünmemek gerekir, moleküler yapi ayrık olduğu taktirde, kurum yapma oranı, yapiskanlasma(çamurlaşma) değişkenlik gösterebilir.

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Tam Sentetik,

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FthGTI F kullanıcısına yanıt

    Kanit ?


    Bence bu tartışmaya girmek anlamsız, o nedenle öyle yazıyorum. Sentetik yag teriminden ne anladigimiz çok onemli, Sadece bir yağın bazı POA ya da Ester olması o yagi Tam sentetik yapmaya yetmiyor.


    Senelerce bu tam sentetik konusu yurtdisi / yurt ici forumlarda tartisiliyor. Ne uzar ne kısalır bu tartışma. Tilkinin kuyruğunu kovalaması gibi, tamam yag buldum dersiniz, bir bakarsınız Yagin Paketlendigi ülke değişmiş, Tum Formulasyonlar değişir.

    Ya da Mobil1 New Life’ da olduğu gibi, Avrupa Emisyonlarina uygun FuelSave ismine geçer yine tum formülasyon değişir.

    Benim icin daha onemli olan koşullar şunlardır.


    Arac/Motor Ureticisinin Onayina SAHIP olmasi.

    1.Bakir/kullanimamis yag analizi,

    2.Kullanilmis Yag analizi ve buradaki kritik degere sahip Molybendium gibi degerler ya da Alasim parcaciklarinin sayisi/km.


    Bunlardan özellikle 1. Kosulu sagladagi surece. Tum yağları kullanırım, Yagin Kutusu 200TL’den 600TL’e kadar değişiyor.

    200TL olan ve ONAY Sahibi bir yagi alıp Bakim suresince 5000KM aralıklar ile 2 defa daha değiştirirseniz, 600TL olan yagi 15.000KM kullanmaktan çok daha temiz bir motor elde edersiniz. (Bu aralıkta filtre değiştirmenize gerek yoktur)


    Kendinize bir adet 12V Motor Yag Vakum Pompasi edinin, Turkiye’de de var 200TL civarında bir ücreti var.

    5000KM’de bir en azından bilinen IYI marka Yerli üretim, Belgin / Opet gibi uygun fiyatlı yag kullanin.

    https://www.amazon.com/Ironton-Volt-Oil-Extractor-Pump/dp/B07N9619M1a

    Motorunuz daha temiz kalacaktır, yag daha verimli calisacaktir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 15 Eylül 2021; 8:0:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tiestoly kullanıcısına yanıt

    Usta islerinde, Camur atmak istemem, Piyasada turlu turlu cakalliklar donuyor.


    Ben Turkiye’de Usta ile Yedek Parca isini ayrı tutuyorum. Yok ben kendi parçamı akarım diyen usta ile de calismiyorum.

    Cunku O yedek parçanın/ Yagin/ Hidroligin verdigi tum zarar size giriyor. Usta ise bu isten Kar ediyor.


    Kusura bakma usta der çeker giderim. Bana 100.000KM sonra “eee yeğenim canim ciğerim artık bir motor acip temizlik yapmak / Revizyona sokmak gerek” diyemesin usta. Ulan zaten motora degil kaliteli yag, kaka koysan icine 100.000KM gider.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @facepunchS @lordford50


    Bazı markalar var, avrupa’da firma kuruluyor, Üretim tesis Uzakdoğu, AVRUPA harici Rusya/Afrika/Ortadogu pazarlarına satıyor. ama bu firma onlardan degil gibi.


    Champion New Energy PI

    Champion OEM Specific C3

    Champion Syntolube PI



    CHAMPION OEM SPECIFIC 5W30 C2/C3     x  Champion Chemicals N.V., HEMIKSEM/BELGIUM 

    CHAMPION OEM SPECIFIC 5W30 C3 LL III     x  Champion Chemicals N.V., HEMIKSEM/BELGIUM


    Kayseri’de Ithalatcisi, Ama marka lisansı ile kayseride üretim yapıyorsa bilemem.


    VW ve MB icin kendi sitelerinden kontrol ettigim onayları var


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...bevo.mercedes-benz.com
    Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften: Motoröl, Getriebeöl, ATF, Kühlmittel, Bremsflüssigkeiten
    https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&language_id=0&blatt=229.52&content_action=show&mark=229.52&suchbegriff=229.52


    https://www.seapowermarine.com/seapowerwp/wp-content/uploads/2019/03/VW-Approved-Oil-List.pdf



    https://www.championlubes.com/TDS/tds_65620_ch_en_uk_20210420072746_lr.pdf




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 15 Eylül 2021; 8:53:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Rn0710 onayı yok hocam oem specific 5w40 c3 de. Teknik seviye adı altında onay gözüküyor ama orda bir kelime oyunu oynanmış gibi. Direkt üretici onaylı demiyor çünkü. Aslında tbn değeri alternatif yağlara göre düşük ancak daha iyi bir yağ v.i değeri epey yüksek falan bu yanı cezbetmişti. Ancak vazgeçtim tam güvenemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 15 Eylül 2021; 8:56:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Ben yine de bu gibi üreticiler’den uzak durmayı dusunurum bunun bir benzeri de Wolflubes Manoil falan...

    Ülkemizde Oyak üretim yapıyor Renault icin, mesela onlar yerli tedarikçiden yag tedarik ediyordur.

    Mesela belgin’e bakmak lazım. Sanmıyorum Oyak Renault hattına gidip yabancı üretim yag koysun. Ülkemizde bir üretim tesisi vardır. TotalOil Turkiye’de olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Wolfoil ile champion aynı markalar sanırım. İkisinin de tds değerleri, sitelerindeki arayüzleri bile bire bir uyuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 15 Eylül 2021; 9:1:21 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 805806807808809
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.