Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (783. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
19 Misafir (2 Mobil) - 17 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.990
Cevap
214
Favori
1.922.669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 781782783784785
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 11.5.2025)
Giriş
Mesaj
  • babapars kullanıcısına yanıt

    5w30 ve 5w40 kullanabilirsiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt

    Ford sartnamesini bilmiyorum, AMA arastirdigimda sunu buldum


    Ford WSS-M2C913-B

    Ford M2C913-B teknik özelliği, benzin kullanan kıvılcım ateşlemeli motorların yağlanmasında ve dizel yakıt kullanan sıkıştırmalı ateşlemeli motorlarda kullanılan ilk dolum motor yağları için Avrupa'da yayınlandı. Spesifikasyon ayrıca, uygun olduğu yerlerde Ford motorlarına servis yapmak için motor yağlarını tanımlamak için de kullanılır. Yağ, ILSAC GF-2 ve GF-3 spesifikasyonunun, ACEA A1-98 ve B1-98 spesifikasyonunun ve ek Ford gerekliliklerinin tüm gerekliliklerini karşılayacaktır.

    Ford WSS-M2C913-C

    Tamamen geriye dönük uyumludur ve şu anda Ford M2C913-B spesifikasyonunu gerektiren tüm uygulamalar için şiddetle tavsiye edilir. Yeni motor yağı, müşteriye iyileştirilmiş yakıt ekonomisi avantajları ve biyodizel yakıtlara karşı yüksek dayanıklılık gibi çeşitli faydalar sağlar.

    Ford WSS-M2C913-D

    Alıntı

    metni:
    2012 yılında piyasaya sürülen bu teknik özelliği karşılayan yağlar, 2009'dan önce üretilen Ford Ka TDCi modelleri ve 2000-2006 yılları arasında üretilen Ford Galaxy 1.9 TDi modelleri hariç tüm Ford dizel motorları için tavsiye edilmektedir. M2C913B veya M2C913-C yağları başlangıçta gerekliydi. 2012'den itibaren Duratorq 2.2 motorla üretilen Ford Transit araçlarında bu teknik özelliğe sahip bir yağ kullanılmalıdır. Bu teknik özelliği karşılayan yağlar, daha uzun yağ değişim aralıklarıyla kullanılabilir ve ayrıca biyodizel veya yüksek kükürtlü dizel ile çalışan motorlarda da kullanıma uygundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir konu daha aklıma takılmıştı onu da sorayım hocam. Konun geçmişine bakarken, bir yerler de dfp ile ilgili yazılar okudum. Orada da şöyle diyor kısaca. Örneği Ford üzerinden veriyorum yine. Ford bu araç için xxx şartnamesi istiyor. Bu şartnameyi karşılayan yağ ise, dpf onaysız. Ford bunu öneriyorsa, bir bildiği vardır. Boştan yere dpf onaylı yağlara para vermeye gerek yok. Gibi gibi bir çok forumda bunu gördüm. Bu şartname işini araştırınca.


    Dpf onaylı yağ kullanmamız gerekiyorsa neden ? Çünkü mantıken baktığımız da, yağ yakmıyoruz. Burada en önemli etken yakıtın kalitesi. Peki burada yağın rolü nedir ?


    Dpf li araçlar, rejenerasyon yaptığı sırada, enjektörler bir miktar fazla yakıt göndererek, egzoz gaz sıcaklığını artırarak, kurum yakma işlemini gerçekleştiriyor. Bu sırada motor yağına bir miktar mazot karışıyor. DPF li yağın özelliği burada mı ortaya çıkıyor ? tam açıklaması nedir bunun ?


    Ek olarak dpf onaylı yağ kullanıp da, filtreyi tıkayan çok insan var. (Tabi kullanım sitili en etken madde. Ne kadar devirsiz kullanılırsa, o kadar hızlı kurum oluşturur.)





  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    rejenerasyon işlemi sırasında yağa mazot karışmaz sadece işlem sırasında motor kapatılırsa pistona yollanan fazla mazot kartele süzülüyor.

    dpfli yağın özelliği yanan, eksilen yağın filtrede kurum-kalıntı oluşturmaması için

    Ford fiesta 1.4tdci euro5 aracım 242bin km oldu ve dpf sıkıntısız olarak işliyor. 1000-1200kmde bir dpf 15-20dk rejenerasyon yapıyor.

    Ek:mobil 3000 low saps yani dpf uyumlu diye biliyordum ancak değil sanırım veya mid saps filan 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 26 Mayıs 2021; 18:25:23 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt

    Dpf ile alakalı olarak

    1. Motor ve Dogru Şartname ile uygun yağ kullanımi.

    2. Yağ Miktarının doğru kullanımı. (Min ile Max çizgisinin ortası)

    3. Yakıt kalitesi ve çeyrek depodan fazla tutma sürekliliği.

    4. noAck değerinin düşük olması.


    Bu koşullar doğru olduğu sürece sorun olmuyor.


    Ford konusunda şartname ve onaylar hakkında yazdım. Ancak bazı servisler benzinli ve dizel yağını ortak kullanıyor. Bu durumda dpf probleminyasaniyor. Ford esasında bunun ciddi bir konusu vardı.

    Yine Ford için PSA ile ortak olan motorlardaya da Volvo ya da Land Rover ile ortak olan motorlarda farkli onaylarda yağ kullanılıyor. Bu durumda diğerlerini de kontrol edebilirsin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracımızın yağ değişimi geldi,1.5 atmosferik Terios,140 binde. Liqui Moly koydurmayı düşünüyorum.Special Tec,Top Tec ve Molygen var 5w30 olarak,Molygen düşünüyorum.Hangisi en iyisidir bu seçeneklerin net bir bilgi bulamadım.Molygen de Daihatsu onayı var diye yakın geliyor.Koyacağım yağın tam sentetik olması önemlidir,hangisini almalıyım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Molygen iyidir ancak ne kadar gerekli orası tartışılır. yarı fiyatına shell alın bakım aralığını biraz geriye çekin çok daha mantıklı olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 150binde atmosferik 1.6 lancer... 10 yaşında. Motul 5w40 6100 Syn-energy koydu usta. Biraz titreşimli sesli çalışma ve hafif yağ azaltma oldu gibi. 6bin km yaptım henüz. Tam sentetik bir yağ değil sanırım.
    8100 tam sentetik 5w40 koycam bi dahakine x-cess denen modeli. Mantıklı değil mi
    30bin önce lpg takılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiestoly -- 31 Mayıs 2021; 21:37:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tiestoly kullanıcısına yanıt
    Mantıklı. Yine yağ eksiltirse shell deneyebilirsiniz. Flash point dereceleri yüksek

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Buna baktım da 230 diyor hocam. Bide tam sentetik hem belki yağ eksiltme yapmaz. Hem de daha titreşimsiz çalışır gibi hissettim. Mobil 3000 5w30 koymuştu ilk kez aldığımda bi usta. O daha sessizdi sanki bu 6100 olana oranla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tiestoly kullanıcısına yanıt
    Viskosite farkından da olabilir. Mobil 3000 viskosite neredeyse 0w30 ayarında

    Ek: mobil 3000 fe için geçerli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 31 Mayıs 2021; 22:54:8 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cümleten selamünaleyküm.


    EDC için yağ öneriniz var mı?


    Motor yağı olarak liqui moly top tec 4400 5w 30 kullanıyorum. Çok memnunum.


    Liqui moly 8100 spec'leri güzel. Hatta motuldan parlama noktası falan bir tık yüksek.


    Teknik değer olarak şu daha üstündür diyeceğiniz yağ varsa incelemek isterim.


    Kazasız belasız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoorMan

    Molygen iyidir ancak ne kadar gerekli orası tartışılır. yarı fiyatına shell alın bakım aralığını biraz geriye çekin çok daha mantıklı olur.

    Hocam ben devirli kullanmayı seviyorum,aile kullanınca genellikle şehir içi kullanılıyor yani yağın dayanıklı olması önemli.Yıllarca yetkili servis denilen kasaplar hx7 10w40 dayamış olduğu için o yağ ile de çalışıyor motor ancak motor için en iyi yağı almak istiyorum,fiyatı önemli değil.Önemli olan motorun yüksek taleplerde yağ ile uyumu,soğukta en iyi yağlama ve sessiz,rahat çalışması.Motul x clean var şuan 5w30,bariz fark olmasa da daha rahat çalıştığını anlayabiliyorum.10 bini hiç geçirmeden hatta gelmeden bakıma sokuyoruz muhakkak zaten.Nette Helix Ultra ile Molygen aşağı yukarı aynı fiyatta.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 1 Haziran 2021; 19:22:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tiestoly kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba, 85bin km de Peugeot 308 1.6 e-hdi aracim icin yag arayisindayim ben de.


    İlk 60bin km ye kadar servis 0w30 yag kullanirken 75bin km bakiminda 5w30 yag kullanmaya baslamisti.


    Kilometrem 80bine ciktiginda ise aracima 2cr firmasinda yazilim yaptirdim ve yazilim yaptirdigim firma Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 model yag kullanmami önerdi. Ben daha onceki araclarimda hep Motul X-Clean serisi kullaniyordum, bu sebeple hem viskozite hem de marka konusunda kararsiz kalarak sizlere danismak istedim.


    Ozetle, hic yag eksiltme problemi olmayan 85bin km deki 1.6 e-hdi 308 icin hangi marka ve hangi viskozite yag kullanmami onerirsiniz?


    Dip not: Aracimi is geregi her gun Kocaeli-Yalova arasinda seri, yol buldukca basarak kullanmaktayim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt

    LM 4310


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Benimde aracım 1.6bluehdi euro6 ve 0w30 kullanıyorum. Sizin euro5 olduğu için 5w30. Servis euro6 motora bile bazen 5w30 kullanırken size 0w30 kullanmaları garip olmuş.

    yağ eksiltmiyorsa viskosite yükseltmeyin, hatta eksiltirse viskosite arttırmak yerine yağ markası değiştirin.

    Yağ önerisine gelirsek yetkili servisin de kullandığı total 5w30 ineo kullanabilrsiniz. Ucuz olduğu için bakım aralığını daha kısa tutabilirsiniz.

    Mutlaka psa b71 2290 şartnamesini taşıyan motor yağ kullanın

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hocam merhaba, bu benim 2. T9 kasa 308'im. Dizelden önce aynı kasa benzinli (1.6 THP) motor 308 varken Total 5w30 yağda yağ eksiltme problemini Motul kullanarak çözmüştüm. Şu anki aracımı artık serviste bakıma sokmayacağım için Total ile yollarımı ayırsam mı acaba diyorum.


    Aslında dizelde Total'den herhangi bi memnuniyetsizliğim yok, yağ da eksiltmiyor ama benzinlide o tecrübeyi yaşayınca yazılımdan sonra bir sorun olur mu endişesine kapıldım. HTHS değerine baktığım zaman 2.9 seviyesinde olduğunu gördüm, en azından 3.5 civarı olsa daha mı iyi olur diye düşünüyorum. PSA B71 2290 şartnamesini taşıyan motor yağı da piyasada yok denecek kadar az, cidden ne alacağım konusunda kararsız kaldım.

  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Shell AP-L veya mobil 1 esp deneyebilirsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 781782783784785
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.