Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (690. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.902
Cevap
209
Favori
1.894.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 688689690691692
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 10.11.2024)
Giriş
Mesaj
  • Geçen yıl,
    ben 2012 yaris 1.33 multidraves için fabrika yağı olan 0w20 advanced ile özelde bakım yaptırdım.
    arkadaşım da 2013 yaris 1.33 multidraves için yetkili servis de 5w30 ile bakım yaptırdı.
    bir yılın sonunda benim ortalama yakıt tüketimim 6.6 litre.
    onun yakıt tüketimi ortalama 7.1 litre gösteriyor.
    iki yağ arasında yüz km de 0.5 litre yakıt farkı oldu.

    (Şehir içi yakıt tüketimi fabrika verisi 6.2 Lt/100 km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 20 Nisan 2020; 11:31:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Geçen yıl,
    ben 2012 yaris 1.33 multidraves için fabrika yağı olan 0w20 advanced ile özelde bakım yaptırdım.
    arkadaşım da 2013 yaris 1.33 multidraves için yetkili servis de 5w30 ile bakım yaptırdı.
    bir yılın sonunda benim ortalama yakıt tüketimim 6.6 litre.
    onun yakıt tüketimi ortalama 7.1 litre gösteriyor.
    iki yağ arasında yüz km de 0.5 litre yakıt farkı oldu.

    (Şehir içi yakıt tüketimi fabrika verisi 6.2 Lt/100 km)
    bir sürü parametre var... bunu nasıl hesaplayabildiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Geçen yıl,
    ben 2012 yaris 1.33 multidraves için fabrika yağı olan 0w20 advanced ile özelde bakım yaptırdım.
    arkadaşım da 2013 yaris 1.33 multidraves için yetkili servis de 5w30 ile bakım yaptırdı.
    bir yılın sonunda benim ortalama yakıt tüketimim 6.6 litre.
    onun yakıt tüketimi ortalama 7.1 litre gösteriyor.
    iki yağ arasında yüz km de 0.5 litre yakıt farkı oldu.

    (Şehir içi yakıt tüketimi fabrika verisi 6.2 Lt/100 km)
    Bence savınızı kanıtlamak için pek güvenilir olmayan bir örnek olmuş. Hep aynj yerlere mi gittiniz. Sürüş karakterleriniz aynı mı? Hadi diyeceğim 2-3 litre bir fark olsa eyvallah derim ama 0,5 litre ile bu iddia biraz iddialı olmuş.
  • Ya arkadaşlar hadi herkes kendi aracını övüyor, sevmediği marka araçları da yerin dibine sokuyor, kötülüyor ama yağ nedir ya. Bildiğin yağ işte ya. Bunda da fanatiklik yapılmaz ki. Forumda böyle yorumlar arkadaşlar olunca forumdaki yorumların pek de ciddiye alınmaması gerektiğini düşünüyorum. Daha önceden araç sahibi olmamış Araç tercih edecek arkadaşlar bu dediğimi dikkate alsınlar. Forumdaki tecrübeli arkadaşlar zaten kendi tecbüreleri ile herşeyin farkında.
  • websosyal kullanıcısına yanıt
    İkisi de aynı şehirde ve şehir içi kullanıldı,
    ikisi de cvt otomatik ve eco modda kullanıldı,
    ikisi de yazlık-kışlık lastik kullandı, ebat aynı ama marka farklı olabilir.
    bir yıllık veri olduğu için bence güvenilir bir veri oldu.
  • Burasi forum arkadaş bilgi ve tecrübe paylasma yeri, motor yağ fanatiği olani da vardir duzgun paylaşani da. Bilgisi olmayan sorar, isteyen yorumunu yapar, problem nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Burasi forum arkadaş bilgi ve tecrübe paylasma yeri, motor yağ fanatiği olani da vardir duzgun paylaşani da. Bilgisi olmayan sorar, isteyen yorumunu yapar, problem nedir ?
    Sorun şu: sırf marka fanatikliği ile tavsiye isteyen arladaşların yanlış yönlendirilmesi. Körü körüne takım tutar gibi bazı markaların savunulması.
  • FIAT 9.55535-M2/N2/Z2 normlarını destekleyen motor yağları 40c vizkozite değerleri 13-15 aralığında, fiat multijet gurubunda diğer Performans seviyeleri normları (9.55535-s1- gibi) 40c vikozite değerleri farklı.
    bu noktadan yola çıkarak multijetin motor yapıları arasında farklar mevcut. bu farklara ilişkin farklı viskosite değerleri mevcut. s1 tip motor yağını m2-n2 tip motor yağına koyarsak yağ viskositesi düşük gelecektir.

    araştırmalarımdan yola çıkarak FIAT 9.55535-M2/N2 performanslarını karşılayan yağlar içerisinde.


    ---

    Selenia K 100c=15 TBN=10.2 selenia 40c ve hths depğerlerini tds dökümanlarında yok
    fiat tarafında sadece FIAT 9.55535-M2 onayına sahip

    ---

    Motul 8100 X-cess gen2 5W-40 100c=13 - 40c=75.1 hsts 3.8
    FIAT 9.55535-M2-N2-H2

    ----

    8100 X-clean gen2 5W-40 100c=13.5 - 40c=77.5 hsts 3.9
    PERFORMANCES FIAT 9.55535-S2 / 9.55535-T2

    ---

    MOTUL 6100 SYN-NERGY 5W40 100c=14.6 - 40c= 86.1 hsts 3.7
    FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2

    ---

    MOTUL 300V Power Racing W-30 100c=11 40c=64 hths 3.5 TBN 7.97 tds link

    MOTUL 300V Power Racing 5W-40. 100c=13.6 40c=81.8 hths 4.1 TBN 8.25 tds pdf

    ---

    liqui moly Top Tec 4100 sae 5w40 100c=14 40c=85 hths=3.5

    ----

    Mobil 1 ESP Formula M 5W40. 40c=13.4 - 100c=81

    ---

    Mobil-1-ESP-5W30. 100c=11.8 40c= değeri yok HTHS= 3.5

    ---

    Mobil Super 3000 X1 5W40. 100c=14 40c= 84 tds link

    ---

    VALVOLINE SynPower 5W-40 SYNPOWER    SAE  5W-40. 40c= 14 - 100c= 85
    FIAT 9.55535-M2-N2-H2-Z2
    ---

    VALVOLINE Maxlife sae 5W-40 SAE  5W-40. 40c= 13.6 - 100c= 83, TBN=10.8 tds
    FIAT 9.55535-s1

    ----
    VALVOLINE - SynENVC2_5W30 9.8 56. tbn=7.

    VALVOLINE - syn power sae 5w30 100c= 11.7 - 40c= 70 tbn=10

    ---

    SHELL HX8 5W-40 tam sentetik 100c= 14 - 40c=87
    FIAT 9.55535-M2-N2


    SHELL ultra 100c= 13.1 - 40c=74.4 HTHS3.68
    FIAT 9.55535-z2
    ---

    Doill 5W40 Tam Sentetik Sm/cf - A3/b4. 100c= 14.1 40c=85
    Meets Fiat 9.55535-S2, Dexos2*

    ---

    Doill 5W30 Motor 100c=11.6 40 C=70.6
    Meet FIAT 9.55535-G1
    ---
    PetrolOfisi Maxima 5w40 100c=12.8 40c= 77
    FIAT 9.55535-M2/N2/Z2, API SN/CF, ACEA A3/B4.
    ---

    opet fullmax_5w40 100c= 14.13 40c=85 TBN 9.8

    --

    BP Visco 7000 5W-30 100c= 12 40c=70 TBN 9.8

    --

    ELF MOLIGRAF F1 5W40. 100c=14.7 40c=89.7

    --

    Castrol-EDGE-5W-40. 100c=13 40c=75 tds pdf
    sülfat 0.8
    Fiat 9.55535-S2




  • Burada böyle birşey görmedim
  • express kullanıcısına yanıt
    "Viscosite değeri düşük gelecektirelecektir" doğru bir yaklaşım değil benim kanaatim.bir yagin 100C icinde 13cst olmasi ile 11.5cst olmasi arasinda pek fark yoktur


    Motor yağı soğukken yağ kalınlaşır, sıcaklık arttikca yağ incelir. Mesele Yağ filminin oluşması önemlidir. 40C ince olmalı ornek 65cst , 100C'de zaten 11cst ile yağlama yapılıyor.

    Yani 100C'de daha akışkan olan bir yağ 40C'de ki degeri zaten cok daha kalin 100C'e göre. İsterseniz 0w kullanın çok bir fark olmayacaktır.

    Motor yağı çok İnce gelir konusundaki tek çekince sekmanlardan yağ yakmasi olmasidir. Sonuçta performans araci olarak kullanmıyoruz dizel bir motorda yağ icin sıcaklık 100C'e bile zor ulasir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 20 Nisan 2020; 15:22:20 >
  • 100c de 11 cst yerine 15 yada 14 cst ile yalamak daha iyi değil midir hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi express -- 20 Nisan 2020; 23:6:37 >
  • express kullanıcısına yanıt
    'İyi'den ne beklediğimiz önemli, benim fikrime gore 100C spesifikasyonları 'yeterli' yağlama üzerindeki stres 11-12 ile kalkiyorsa 14-15cst kullanmak sadece tüketimi arttırır. Sonuçta elimizdeki gündelik kullanimda olan dizel motor.
    Mesela M3 gibi Ya da performansli bir motor olsa ve performans sürüşleri yapılsa yağ sıcaklığı kolaylikla 130C'leri görebileceğinden buna dikkat edebiliriz. Ama gunluk kullanıma gore aynı motorun farkli markasi 11cst 'civarinda yağlama ile götürüyor ise HTHS 3.5 ve üzeri olduğu surece 'aşırı' Viskozite sadece tüketimi arttırır...
    Tüketim den Başka ne etkileri olabilir ?
    Yine 'aşırı' akmazligin kurum yaptirmaya daha meyilli olduğunu biliyoruz, Viskozite İndexi değeri 160-170 mesela sicakta 15cst ama bu düşük Viskozite indexi bize .ilk soğukta aşınmalar olabilier akmazligin (Viskozite) epey yüksek olduğunun bir gostergesidir.


    Kısacası sentetik yağlar sıcaklık arttıkça stabil incelmesiyle bilinir, sıcaklığı arttıran koşullar performansli ya da dag tirmanmasi gibi motorda yükü arttıran koşullar olur. Dizel motorda bu daha azdır.

    Yağ pompasi da basıncı hizli saglamasi için daha akiskan (ince) olmalidir. Böyle yağ hem daha çabuk soğur hem daha cabuk isinir bu da verimliliği arttirir.

    Yaşlı bir araçta kalin kullanılması nedeni sekmanlardaki asinmadan suphe edilmesidir bu da yağ tuketimine yansir ama böyle bir aşınma Soz konusu değilse yine ince yağ kullanılabilir.
    100C Viskozitesine gelene kadar, 40C Viskozitesi ,HTHS ve Viskozite İndexi daha önemli.
    Hatta eski bir motorda düşük kurum yağlar kullanilarak, yağ bakim aralığı bir tik one çekmek daha sağlıklı olur.

    Yağın ömrünü (bakim aralığını)de TBN değerine bakarak bir fikir edinebiliriz. Kısacası yağa tek degere bakip bu iyi bu kötü demek yerine dengeli bir yağ bulup kullanmak daha uygun olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 21 Nisan 2020; 9:32:38 >




  • harika bilgiler için çok teşekkür ederim, motor yağı hakkında fikirlerim oldukça oturmaya başladı.
    son olarak konuya bağlı ama konu dışında bir sorum olacak.
    incelediği kadarı ile
    9.55535-M2-N2-H2-Z2 performans seviyelerinde ki motor yağları 100c sıcaklığında 13 15 vizkozite değeri var.
    acaba bu motor tipinde özellikle olması gereken bir durum mu?
  • express kullanıcısına yanıt
    Lütfen burayi inceleyiniz. Önerdiğim yağ budur.

    GM Dexos 2
    GM Dexos 2 spesifikasyonu, Avrupa pazarı için hem GM-LL-A-025 (benzin) hem de GM-LL-B-025 (dizel) spesifikasyonlarının yerine geçecek şekilde tasarlanmıştır. MY2011'den itibaren üretilen araçlar için GM Dexos 2'yi karşılayan yağlar gereklidir, ancak eski modellerle de geriye dönük olarak uyumludur. Bu spesifikasyon ACEA C3 standardı üzerine inşa edilmiştir, ancak ILSAC GF-4 tortu oluşum testinden ve düşük sıcaklıkta çamur biriktirme testinden elemanlar içerir.


    Mobil 1 ESP 0W-40, 2010 yeni GM / Opel / Vauxhall / Chevrolet Dizel ve Benzinli modeller için gerekli olan General Motors Service Fill dexos2 ™ onayına sahiptir. GM / Opel, dexos2 ™ spesifikasyonunun eski GM / Opel spesifikasyonlarıyla (GM-LL-A-025 ve GM-LL-B-025) geriye dönük olarak uyumlu olduğunu tavsiye etmiştir. GM / Opel / Vauxhall / Chevrolet Dizel ve Benzinli araçların çoğunda dexos2 ™ yağları kullanılabilir.

    This product meets or exceeds the requirements of:
    Bu ürün aşağıdakilerin gereksinimlerini karşılar veya aşar:

    ACEA C3

    API SM

    FIAT 9.55535-
    S2



    Properties and Specifications
    Property



    Grade

    SAE 0W-40

    Ash, Sulfated, mass%, ASTM D874

    0.8

    Density @ 15 C, g/ml, ASTM D4052

    0.845

    Flash Point, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92

    234

    Hi-Temp Hi-Shear Viscosity @ 150 C 1x10(6) sec(-1), mPa.s, ASTM D4683

    3.76

    Kinematic Viscosity @ 100 C, mm2/s, ASTM D445

    13.2

    Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445

    73


    Mini-Rotary Viscometer, Apparent Viscosity, -40 C, mPa.s, ASTM D4684

    26400

    Phosphorus, mass%, ASTM D4951

    0.08

    Total Base Number, mgKOH/g, ASTM D2896

    7.8

    Viscosity Index, ASTM D2270

    176






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 21 Nisan 2020; 15:5:12 >




  • Selam.
    Geçtiğimiz günlerde yetkili servis Honda Forza 250 skuterim için 2016 üretimi Motul Scooter Power kullanmıştı, herhalde sorun olmaz değil mi?
    Üreticiler arasında 2 ila 5 yıl arası değişen raf ömrü ibareleri bulunuyor malumunuz, otomobilim için olsa neyse ama, daha yüksek devirde çalıştığı için motosikletler için durum nedir bilgim yok.
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Motorlarda yaklaşık 3000km'de bir değiştiği icin bir sorun yaşamazsınız. Motul yanlış hatırlamıyorsam 5yil kutu ömrü veriyor. Tabi düzgün koşullarda saklandığı surece sorun olmaz.
    Muhtemelen garantili motor problem yasayacagini sanmam.
  • Arada bir böyle sorularım oluyor, yanıt için teşekkür ederim.
  • Motul 8100 X-cess gen2 5W-40 100c=13 - 40c=75.1 hsts 3.8 gittigidiyor da 151 TL fiyat

    Mobil 1 ESP 0W-40 100 c= 13.2 40c=73 hths= 3.76 trendyol da 175 TL fiyat

    Mobil 1 aracım için nokta atış bir yağ trendyol kampanyası şuan çok iyi fiyat sunmuş normalde 220 TL gibi bulunabiliyor.

    motul da çok cezbedici değerlere sahip

    motul un mobile yada mobilin motul a üstünlük sağlayan farklı özellikleri var mı acaba bilginiz var mı? vizkozite gibi değerlerin dışında üretim teknolojisi yada kimyası gibi.

    daha önce sorulmustur ama örneğin yazın motul kışın mobil kullanmanın bir sakıncası olur mu?

    farklı bir soru olarak örneğin elimizde 3lt mobil 0w40 var araç 3.3 litre yağ alıyor, kalan 300 ml yi bir önceki kış ayından kalan motul xcess ile tamamlasak sorun olur mu kimyasını yapısını bozar mı?
  • express kullanıcısına yanıt
    Sorun yaşamazsınız, ikisi de iyi yağlar

    Yazın 5w kaşın 0w kullanmak benimde yaptığım bir uygulama , biraz araştırıldığında mantıklı olanın bu olduğudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Nisan 2020; 5:42:15 >
  • 
Sayfa: önceki 688689690691692
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.