Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (687. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.902
Cevap
209
Favori
1.895.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 685686687688689
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 10.11.2024)
Giriş
Mesaj
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Fordda şöyle bi ilginç durum var, dpf filitreli araca bile 913c öneriyor.
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    :) Evet orada ters bir durum var.

    5w30 dpfli yağların viskozitesi biraz yüksek. Mobil yakıt tüketiminin düşük olmasını dpf ömrüne tercih ediyor olabilir. Motorunda farklı bir tasarım yapmış olabilir dpfe zarar vermemesi için bilemiyorum.

    Mobil 3000 5w30 fe 913c olan yağında saps değeri 0,8 yani mid saps ama Castrol magnatec 913c full saps.
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Ben imzamdaki araca 200bin kmdir mobil 1 esp kullanıyorum. 913c ile yollarımızı çok önce ayırdık 😂
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Aracım dizel olsaydı bende öyle yapardım. Üreticiye ters belki ama mantıklı olan tercih dpfe uyumlu olan yağ. Masraflı bir Dpf sorunu yaşamak istemezdim. Yağ kalitesi de daha yüksek tabi.
  • 913 C ve D onaylı yağların özelliklerinin yazdığı kılavuzlarında dpf uyumlu olduğu yazıyor.
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Yok hocam uyumlu değil. Acea c2+ herhangi bi ibare yok. Ford gerekli görmüyor ancak aynı motoru kullanan psa dpfli motor yağ öneriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    fabrika yağı 5w40 rn710 ben 0w40 a gecicem.
    Fabrikadan 5w40 ile geldiğini hiç sanmıyorum.
    O yakıt değerlerini 5w40 ile tutturamazlar.
    servis ikmalinde 5w40 kullanıyorlardır.
    Fabrikadan bu araç ne ile geliyor araştırmak lazım.
    0w30 da, 0w40 da olabilir ama 5w40 ile geldiğini hiç sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Yok hocam uyumlu değil. Acea c2+ herhangi bi ibare yok. Ford gerekli görmüyor ancak aynı motoru kullanan psa dpfli motor yağ öneriyor
    913D ibareli yağların özelliklerinin bulunduğu yazılı bülteninde DPF uyumlu olduğu yazıyor. Bu önemli husus.

    Ford bu yağı 1.6 dizel dpf li aracına öneriyorsa bunu en iyi bilen üreticidir ve mühendisleridir.

    Ek olarak A5/B5 yağın C2 den çok çok büyük özellik farkı bulunmuyor

    İnternette bu yağların PDF formatlı yazılmış özellikleri yazıyor orada da bilgiler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 10 Nisan 2020; 11:38:33 >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Biz 913Dden bahsetmiyoruz. Konumuz 913C

    Her neyse araç 220binde, gram yağ eksiltme yok, dpf çalışıyor. Turbo-enjektör revizyon bile olmadı. Demek ki mobil 1 esp ile doğru yoldayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 10 Nisan 2020; 11:40:22 >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Farketmez 913C de gayet uyumlu 913D de gayet uyumlu.

    Burada yazan hiç kimse Ford mühendislerinden daha iyi bilemez.

    Kullanılacak yağ belirtilmiş önerilmiş sen istediğini kullan.

    Ford uyumlu olduğu için önerdiği ve tüm yağ üreticilerinde çok net uyumlu olduğunu belirttiği onlarca yağa uyumsuz demek herkesin kendi kendine kabulüdür.

    Bu uyumlu olduğu gerçeğini zerre değiştirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 10 Nisan 2020; 11:48:52 >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Peki
  • Yüzlerce mühendis, arge ile motor ve dpf yapıyor, 900 sayfa araç kullanım kataloğu ve bakım onarım kitapçığı yapıyor içine wssm2 913C (D bile değil) onaylı yağ önerilmektedir diye yazıyor.

    Ben daha iyi bilirim, olmaz bu yağ demek, pek akıllıca bir laf değil.

    Herkes istediği marka yağı koyar kullanır isterse x marka x viskozite. Psikolojisi neyi emrediyorsa onu katabilir.

    Fabrikanın belirttiği yağ
    5w30 viskoziteli A5/B5 ve 913C onaylı yağdır. Net...
  • Kusura bakmayın ama A5/B5 ile C2 arasında ciddi bir fark var o da TBN farkı ve sülfat kurum farkı. Bu dpf ve yağ ömrü konusunda etkileyici olabilir.

    Naçizane ACEA c2/c3 onaylı yağlar tavsiye ediyorum Sadece c2 kullanılırsa lütfen biraz öne alınız bakım aralığını daha güvenli olur
    Yüzlerce mühendise selamlar veriler burada
    quote:

    a5 b5 -2016
    Requirement Method Unit Limit
    HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 2.9 and ≤ 3.5
    Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 1.6
    Phosphorus ASTM D5185 %wt Report
    Sulphur ASTM D5185 %wt Report
    Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
    Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 8.0



    quote:

    ACEA c2 2016
    HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 2.9
    Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 0.8
    Phosphorus ASTM D5185 %wt ≥ 0.070 and ≥ 0.090
    Sulphur ASTM D5185 %wt ≤ 0.3
    Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
    Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ N/A



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Nisan 2020; 12:2:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Kusura bakmayın ama A5/B5 ile C2 arasında ciddi bir fark var o da TBN farkı ve sülfat kurum farkı. Bu dpf ve yağ ömrü konusunda etkileyici olabilir.

    Naçizane ACEA c2/c3 onaylı yağlar tavsiye ediyorum Sadece c2 kullanılırsa lütfen biraz öne alınız bakım aralığını daha güvenli olur
    Yüzlerce mühendise selamlar veriler burada
    quote:

    a5 b5 -2016
    Requirement Method Unit Limit
    HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 2.9 and ≤ 3.5
    Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 1.6
    Phosphorus ASTM D5185 %wt Report
    Sulphur ASTM D5185 %wt Report
    Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
    Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 8.0



    quote:

    ACEA c2 2016
    HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 2.9
    Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 0.8
    Phosphorus ASTM D5185 %wt ≥ 0.070 and ≥ 0.090
    Sulphur ASTM D5185 %wt ≤ 0.3
    Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
    Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ N/A
    Sayın hocam bahsettiğin konu ile benim bahsettiğim şey arasında ince bir ayrım var.

    C2 kullanırım iyidir ama 913 C uyumsuz dedin mi o iş olmaz.

    Anlaşılmıştır umarım. Bal gibi uyumlu.




  • yksln kullanıcısına yanıt
    Uyumsuz ya da uyumlu olmadığını elimde Ford spesifikasyon gereksinimleri olmadığı için bilemem,
    Ben kendimce gereksinimleri yorumladım, kimseyi kurmak ya da tartışmak için yazmadım.
    Yorumum şudur,

    A5b5 bir yağ c2 bir yağdan yağ filmi olarak daha uzun km gider. Çünkü tbn değeri 8’den yüksek olabilir
    C2 bir yağ dpf ömrü olarak daha uzun gider çünkü kurum oranı yarısıdır ancak tbn sınırlaması yoktur, c2 bir yağ 6 tbn e sahip olabilir. Bu da daha kısa yağ ömrü demektir.
    C3 yağ ise tbn değeri 6 ile 8 arasıdır ancak kurum oranı max 0,8dir.

    Örnek Dpf ömrü a5b5 yağ ile 150000km ise c2 ile daha fazla olacaktır.

    Hem yağ dayanıklılığı için hem de dpf ömrü için ACEA c2/c3 kendi yorumumla a5b5 ten daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Nisan 2020; 12:15:36 >
  • Birkaç bilgisayarın parçasını söküp takmayı öğrenenlerin İNTEL firmasına iş öğretmensine benzedi bu iş.😁
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Parçalar ömürlüdür, kalite optimizasyonu İle yapılır, egzantrik gergi zinciri dpf vs. Hepsinin ömrü ve planlanan değişim periyotları var olabilir.

    Kimseye iş öğretmiyorum forumda yorum yapıyorum ister katılırsınız ister itiraz edersiniz. Ben 913C konusunda yorum yapmadım

    Seviyesiz sözlerinizi kendin kullanabilirsin.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Nisan 2020; 12:19:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    Birkaç bilgisayarın parçasını söküp takmayı öğrenenlerin İNTEL firmasına iş öğretmensine benzedi bu iş.😁
    O zaman neden forumdasınız? Kimse buraya bilimsel makale okumaya gelmiyor. Burası forum! En saçma düşünceler bile hakaret olmadan yazılabilsin diye var. Yağ ile ilgili açık kaynak milyonlarca makale var. Onları okuyabilirsiniz!
  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Hakaret nerede?? Yanlış bilgi verilmemeli

    913 C/D onaylı yağda dpf uyumu var, Motor ve yağ üreticisinden daha iyi bilirim gibi şeylere gerek yok. Kullanmazsın beğenmezsin o ayrı birşey. İstediğini kullanırsın... fakat
    Kişisel ve psikolojik kabuller ile gerçekler farklıdır. Milyonlarca kaynak bizi bu konuda bağlamaz.

    Konuyu anlamadan yorum yapmak da nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 10 Nisan 2020; 13:44:30 >
  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Teknik konuşmak yerine kendi iddiasını bir yerde yazanı ölümüne savunmak aşağılamak neden diye sormak lazım. Boşver engelle geç

    quote:

    Ford WSS-M2C913-C
    Tamamen geriye dönük uyumludur ve şu anda Ford M2C913-B spesifikasyonunu gerektiren tüm uygulamalar için şiddetle tavsiye edilir. Yeni motor yağı, geliştirilmiş yakıt ekonomisi avantajları ve biyodizel yakıtlara karşı yüksek sağlamlık gibi müşteriye çeşitli faydalar sağlar.

    Ford WSS-M2C913-D
    2012 yılında tanıtılan bu spesifikasyonu karşılayan yağlar, 2009'dan önce üretilen Ford Ka TDCi modelleri ve 2000 ile 2006 arasında üretilen Ford Galaxy 1.9 TDi modelleri hariç tüm Ford dizel motorları için tavsiye edilir. Bu spesifikasyonu karşılayan bir ürün özellikle M2C913-B'nin veya M2C913-C yağları başlangıçta gerekliydi. 2012'den itibaren Duratorq 2.2 motoruyla üretilen Ford Transit araçlarında bu teknik özellikleri karşılayan bir yağ kullanılmalıdır. Bu spesifikasyonu karşılayan yağlar, uzatılmış yağ değişim aralıkları ile kullanılabilir ve biyodizel veya yüksek kükürtlü dizel motorlarda çalışan motorlarda da kullanılmaya uygundur.

    Ford WSS-M2C948-B
    Büyük ölçüde ACEA C2 yağ dizisine dayanan bu özellik, düşük bir SAPS 5W20 yağı gerektirir ve öncelikle 1.0 litrelik, 3 silindirli EcoBoost motoru için tasarlanmıştır. Yakıt ekonomisi ve piston yatağı kontrolü için kurum içi testler içerir. Bu spesifikasyonu karşılayan yağlar, normal 5W-20 yağlarına göre% 0,9 yakıt ekonomisi iyileştirmesi sağlamalıdır.
    Ford WSS-M2C950-A
    Ford Focus Diesel 2.0 için Eylül 2014'ten itibaren üretilmiş özel motor yağı ve 2015'ten itibaren üretilen Ford Mondeo Diesel 2.0. Viskozite SAE 0W-30 olmalıdır.





    quote:

    Product profile and applications
    TITAN Supersyn F Eco-FE SAE 0W-30
    Specifications Approvals FUCHS recommendations
    ACEA C2 FORD M2C950-A –
    TITAN Supersyn F Eco-FE SAE 0W-30 has been specifically developed and approved
    for use in the new Ford TDCI generation of engines.


    Ülkemizde üretilen fuchs dokümanına göre şu araçlar 950A kullanmalıdır.
    quote:

    https://www.fuchs.com/fileadmin/schmierstoffe/Unternehmen/News/Press_releases/New_engine_oil_from_FUCHS_for__FORD_M2C950-A_01-2017.pdf


    Fiesta Focus
    Mondeo C-Max

    Grand C-Max
    S-Max
    Galaxy
    Kuga
    Edge
    Tourneo Connect Tourneo Custom Transit Connect Transit Custom
    1.5 TDCI 2.0 TDCI
    2.0 TDCI
    2.0 TDCI
    2.0 TDCI
    2.0 TDCI Duratorq
    1.5 TDCI
    2.0 EcoBlue TDCI
    1.5 TDCI
    2.0 EcoBlue TDCI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Nisan 2020; 14:4:46 >




  • 
Sayfa: önceki 685686687688689
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.