Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (660. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
14 Misafir (2 Mobil) - 12 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.560
Cevap
203
Favori
1.865.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 658659660661662
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • F30 2012 1.6 benzinli aracıma lubex yağ koydular bakımda.İlk bakışta tereddüt etsemde yerli ve milli olan bu yağın gayet iyi olduğu izlenimi var.Araçdada herhangi bir sorun oluşmadı çekişde düşme vesayre.
  • Her zaman Mobil 1 5W40 kullanıyordum son yağ değişiminde cumartesi günü motul tercih ettim. Cumartesinden önce yağ eksiltme gibi bir problemim yoktu ama yağ değişiminden sonra 2 defa yağ yetersiz uyarısı verdi. 1 lt eksiltti ortalama 200 km de. Yağ dan mı yoksa başka problemi mi varda denk geldi anlamadım. Su ya bakmadım henüz, kuru yerde yerde damlamada yoktu. Araç: 90 binde 1.4 megane 2
  • Merhaba, herkese faydalı olacgını düşündüğüm ve kullandgm bu uygulamayı paylaşmak istedim. merak ettigim araçların ortalama fiyatını bulabiliyorumhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.arabamkacagider.cordovahttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.arabamkacagider.cordova" data-href="http://Merhaba, herkese faydalı olacgını düşündüğüm ve kullandgm bu uygulamayı paylaşmak istedim. merak ettigim araçların ortalama fiyatını bulabiliyorumhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.arabamkacagider.cordova">arabamkacagider




  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    cevap geldi mi bu konuda ? Türkiye'! de herkes bir yol tutturmuş gidiyor, bu durumda içeriklerinde veya formullerinde de fark olabilir.

    Alakasız bir örnek vereceğim ama bizzat gerçek, TR deki birçok Şampuan' ın TR dolumları veya TR etiketlileriyle orjinal avrupa üretimleri arasında bile kalite, koku, etki vs. fark var, yıllarca bizzat gözlemledim, bu durumda biz neye ve kime güveneceğiz!
  • fluminense kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Ben forumda biraz geriden geliyorum, sonucu paylaşır mısınız... Sizin sonuna kadar haklı olduğunuz bariz ortada.. Forumun 500 lü sayfalarında da benzer yorumlar hep yapıldı, 0w20 idealdir deniyordu...
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Yağ yakma konusunda çok net bir ölçümüm olmamakla birlikte hissedilir seviyede yağ yaktığını söyleyebilirim, 15-20 günde bir eksilme olabiliyor.

    Duman atma rolantide gözlemlemedim, terlemeden emin değilim ancak üst kapak contasından çok az bir sızdırma var ki dikkate değer bir sızıntı değil, yere damlamıyor bile...

    Şunu söyleyebilirim, son 15 gün içinde yağ konusunda gerçekten bilgilerim ciddi şekilde arttı ancak hala bazı detaylar kafamda uçuşup duruyor, o sebeple dexos1/2 şart mıdır ? hangi marka ve model yağ koymalıyım konusunda önerilere açığım.

    İlk yazdığım gibi sakin kullanım, ortalama 35 gidiş ve 35 km. geliş - Başakşehir - Levent arasında TEM yolculuğu oluyor.

    Motul, Shell, Liq.Moly konusunda epeyce tavsiyeler var. Valvolini de bu forumda duydum... bu markaların kırılımları doğrultusunda önerilirinizi almak isterim...

    Bir de eğer dexos 1 veya 2 çok önemliyse aşağıdaki siteyi tesadüfen gördüm, bu sitede fiyatı n11'de uygun olarak görünen luoil var. 5w30 4. litre, 100 TL civarında. Bu yağ konusunda da yorumlarınızı almak isterim... Lukoil aşağıdaki linkte dexos2 onaylı görünüyor.
    https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html

    Teşekkürler,
    Selamlar...




  • ldemirbilek L kullanıcısına yanıt
    OPEL onayları ve Dexos2 Tabiki önemli,
    dexos 2 onaylı yağların en büyük avantajı düşük kül oranına sahip olması,
    katalitik konvertörün temiz kalmasını ve daha geç tıkanmasını sağlıyor.
    motor üreticinizin önerdiği sertifikaları karşılayan yağ seçmekte fayda var.
    ama daha önemlisi Yağ VİSİKOZİTESİNİ doğru seçmek.
    YARI SENTETİK 10w40 yağ ile motorunuzu nekadar koruyabilirsiniz ki.
    0w40, 5w30 , 5w40 gibi tam sentetik yağları seçmelisiniz.
    orjinal yağ filtresi kullanılmalı.
    tabiki seçim yaparken OPEL onaylarını da göz önünde bulunduracaksınız.
    Opel GM-LL-A-025
    Opel GM-LL-B-025

    .
    LUKoil rus malı, orta kalitededir.
    düşük bütçeniz varsa değerlendirebilirsiniz.
    .https://www.mobil1.com.tr/hangi-motor-yagi/opel-motor-yagi.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: staidmcgun

    Her zaman Mobil 1 5W40 kullanıyordum son yağ değişiminde cumartesi günü motul tercih ettim. Cumartesinden önce yağ eksiltme gibi bir problemim yoktu ama yağ değişiminden sonra 2 defa yağ yetersiz uyarısı verdi. 1 lt eksiltti ortalama 200 km de. Yağ dan mı yoksa başka problemi mi varda denk geldi anlamadım. Su ya bakmadım henüz, kuru yerde yerde damlamada yoktu. Araç: 90 binde 1.4 megane 2
    90 bin km de ki motorda
    ortalama 200 km de 1 lt eksiltmesi NORMAL DEĞİL.
    tapa contasında felan sorun olabilir, ama damlama yok demişsiniz.
    üst kapak, yağ buharı ve üfleme felan kontrol edilebilir.
    ustaya tekrar gösterin.
    en kısa zamanda uzman kişilerden yardım alarak arıza tespiti yapılmalı.
    bu motorda 0w30 , 5w30 , 0w40 da kullanılabiliyor.
    150-200k km den sonra 5w40 kullanılsa daha iyi olurdu.




  • ldemirbilek L kullanıcısına yanıt
    Castrol ve Total'in aksine Motul ülkemizde uretim yapmamaktadir.
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    Bir servisten sonra 200Km'de 1lt tuketim varsa bir araçta ben Foruma mesaj atmak yerine bakimi yapan ustanin başına ekşirim.
    Sadece yağ bakimi bile yapamayacak ustalar var...
    Yağ filtresini mi takamadi ne yapti?

    Siz mobil1 5w40 hangi yağı kullaniyordunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 8 Ocak 2020; 18:28:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Bu centilmence kapanış için tebrikler...

    Her iki tarafın da haklı olduğu noktalar var, nitekim tüm gerçeklere vakıf olmak, tüm üretimleri denetlemek mümkün olmayacağı ve genel teamüller çerçevesinde ülkemizde birçok şeye güven konusunda sorunlar yaşarken duruma bu şekilde tepki verip kendisini korumaya çalışan tüketici sonuna kadar haklıdır. Aynı zamanda, ülkemizde hala Avrupalı üreticiden dahi çok daha kaliteli işler/üretimler yapanlar da vardır. Ancak cümlemin başında da dediğim gibi tüm gerçekleri bilmek çok mümkün değil, tartışmalar forumlar üzerinden ancak bu kadar kaliteli yapılabilir, bu durum da çok değerli bence.

    Kimbilir, belki birilerimizin de yolu o taraflara düşer veya bu üretim tesislerinde çalışan mühendisler de bu forumlara dahil olup güncel bilgileri bizlerle paylaşırlar...

    Bu forum' un sizlerle bu kadar değerli hale geldiği görüşündeyim, herkes üstüne düşeni, aklının kestiğini tercih eder, ışık mekan seçmez, vurduğu herşeyi aydınlatır...

    Eksik olmayınız, küsmeyiniz, buradan faydalanacak daha çoook yağ dostu insan var...
    Çok saygın bir forum...

    Selamlar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283



    Yukarıda 100% Synthetic
    Açıklamada Fully Synthetic

    100% Synthetic = Fully Synthetic = Synthetic Blend = Synthetic Technology

    Full Synthetic yazamadiklari ürüne 100% Synthetic yazmakta sorun olmadığını anlıyorum doğru mudur?
    Bizim üreticiler de bence fazla kasmasınlar,

    100% Synthetic = Fully Synthetic = Synthetic Blend = Synthetic Technology = [TR] <Bu da Sentetik> yazıversinler...:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    OPEL onayları ve Dexos2 Tabiki önemli,
    dexos 2 onaylı yağların en büyük avantajı düşük kül oranına sahip olması,
    katalitik konvertörün temiz kalmasını ve daha geç tıkanmasını sağlıyor.
    motor üreticinizin önerdiği sertifikaları karşılayan yağ seçmekte fayda var.
    ama daha önemlisi Yağ VİSİKOZİTESİNİ doğru seçmek.
    YARI SENTETİK 10w40 yağ ile motorunuzu nekadar koruyabilirsiniz ki.
    0w40, 5w30 , 5w40 gibi tam sentetik yağları seçmelisiniz.
    orjinal yağ filtresi kullanılmalı.
    tabiki seçim yaparken OPEL onaylarını da göz önünde bulunduracaksınız.
    Opel GM-LL-A-025
    Opel GM-LL-B-025

    .
    LUKoil rus malı, orta kalitededir.
    düşük bütçeniz varsa değerlendirebilirsiniz.
    .https://www.mobil1.com.tr/hangi-motor-yagi/opel-motor-yagi.aspx
    Merhaba lordford,

    değerli bilgiler için teşekkür ederim, evet bütçe biraz kısıtlı, aracımın yaşına binaen yüksek nitelikli yağlar kullanmayı arzu etsem de bir seferlik bir iş olmadığı ve düzenli yapılması gerektiği için Lukoil' e baktım, ancak uzun zamandır ustanın da yönlendirmesiyle Petrol Ofisi 10w40 yağ koyarak sanıyorum yeterince tasarruf sağladım (bu yağ 70.-TL)

    Bu forum ile yağ konusunda aydınlandım, yağın değişim km'si geldiğinde aşağıdakilerden biriyle değiştireceğim. Hepsi 5w30 ve yukarıdaki bilgiler ışığında dexos2 olacak.

    Ancak, 10w40' dan 5w30' geçtiğimde eksiltme sorunlarının dışında bir sorun yaşar mıyım ?

    Aynen ustanın dediği: - Kaşınma, kurumlarda çözünme ve balçıklanma olur, başına iş açarsın!!! İticiler vs. hepsi tıkanır.

    Tercihlerim:
    1- Motol x-clean efe - dexos2 liymiş :)
    2- mobil öneriniz (Mobil yağ bulucu ise farklı bir yağ önerdi) ekran görüntüsü aşağıda
    3- Shell ultra (dexoslu olacak artık:)
    4- Valvoline aynı şekilde
    5- Lukoil dexos lu (bu yağ da onaylı görünüyor...https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html)

    Bu arada yine forumda yağ filtresinin de ne kadar önemli olduğunu ve Orginal (Genelde GM kullandım) alternatif olarak MANN, Blueprint gibi markalarında sık sık tekrarlandığın gördüm. Daha öncesinde n11 vs. MANN filtreleri görüyordum ancak çok da önemsememiştim... Burasıu adeta "okul gibi", faydalanabilene...

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    tekrar teşekkürler...




  • ldemirbilek L kullanıcısına yanıt
    10W40 dan 5W30 , 0W40 veya 5W40 a geçtiğinizde
    Yarı sentetikten tam sentetiğe geçiş söz konusu.
    tam sentetiğin yüksek motor sıcaklıklarına daha dayanıklı olması,
    yağın yakılması dışında, buharlaşarak azalmasının da önüne geçer.
    Tam sentetik yağ daha verimli ve daha uzun süreli kullanım için de tercih edilir.
    Dexos gibi
    Opel GM-LL-A-025
    Opel GM-LL-B-025
    sertifikaları da önemli.

    https://www.trendyol.com/liqui-moly/special-tec-dx1-5w30-dexos1-gen2-opel-motor-yagi-5-lt-p-31609980?

    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-top-tec-4600-dexos2-5w30-motor-yagi-4lt-3763-p-HBV00000D50LH?magaza=AntpaAutoCher

    https://urun.n11.com/motor-yagi/gm-motor-yagi-5w30-dexos2-5-litre-2019-uretim-P285647784

    https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-pro-ag-5w30-dexos2-100-sentetik-opel-motor-yagi-5lt-2019-pm-HB00000HYOFR

    https://www.hepsiburada.com/valvoline-synpower-xtreme-mst-c3-5w30-4-litre-p-OTYAGCRSI1154?magaza=MERPAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 9 Ocak 2020; 11:3:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    10W40 dan 5W30 , 0W40 veya 5W40 a geçtiğinizde
    Yarı sentetikten tam sentetiğe geçiş söz konusu.
    tam sentetiğin yüksek motor sıcaklıklarına daha dayanıklı olması,
    yağın yakılması dışında, buharlaşarak azalmasının da önüne geçer.
    Tam sentetik yağ daha verimli ve daha uzun süreli kullanım için de tercih edilir.
    Dexos gibi
    Opel GM-LL-A-025
    Opel GM-LL-B-025
    sertifikaları da önemli.

    https://www.trendyol.com/liqui-moly/special-tec-dx1-5w30-dexos1-gen2-opel-motor-yagi-5-lt-p-31609980?

    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-top-tec-4600-dexos2-5w30-motor-yagi-4lt-3763-p-HBV00000D50LH?magaza=AntpaAutoCher

    https://urun.n11.com/motor-yagi/gm-motor-yagi-5w30-dexos2-5-litre-2019-uretim-P285647784

    https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-pro-ag-5w30-dexos2-100-sentetik-opel-motor-yagi-5lt-2019-pm-HB00000HYOFR

    https://www.hepsiburada.com/valvoline-synpower-xtreme-mst-c3-5w30-4-litre-p-OTYAGCRSI1154?magaza=MERPAR
    Merhaba lordford,

    detaylı linkler için teşekkür ederim.

    Shell Ultra yağları arasında bir adet daha var ve bu forumda çokça öneriliyor Ultra ect 5w30 (dexos2 li aynı zamanda), senin linkini verdiğin Shell Ultra Pro AG ile bunun arasındaki fark konusunda yorumun varsa alabilir miyim...
    https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-5w30-ect-c3-5-lt-motor-yagi-uretim-tarihi-2019-p-OTSHELL5W30

    Teşekkürler, Selamlar...




  • ldemirbilek L kullanıcısına yanıt
    Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30 şunları sağlar:

    General Motors ile API SN veya ACEA C3 gerektirenler de dahil olmak üzere,
    özellikle yüksek performanslı motorların zorlu gereksinimlerini karşılayacak şekilde geliştirilmiştir
    Shell ile General Motors arasındaki yıllar süren teknolojik işbirliği ve
    yağlayıcı araştırma çalışmalarıyla geliştirilmiştir
    GMW16177 (dexos2™) motor yağı spesifikasyonuna uygunluk için kapsamlı performans testlerinden geçmiştir
    Spesifikasyonlar: API SN; ACEA C3; GMW16177 (dexos2™)
  • ldemirbilek L kullanıcısına yanıt
    Dexos2 onayinin ne işe yaradigini bilmek icin bu yağın onayini hangi kosullarda verildiğini bilmek gereklidir, fiat ile ortak kullanilan bir motor yağında dexos2 onayi olmayabilir ama fiat ds1 onayi vermiş olabilir. Bu durumda dexos2 olmamasina karsin Porsche c30 · VW 504.00/507.00· MB 229.52, · Fiat 9.55535-GS1, 9.55535-DS1* onaylarinin olmasi durumunda bu yağın insiyatif icerisinde kullanilabilecegini de görebiliriz.


    Bir yag onayı alinmasi icin o markaya ait belli bir motorda pistonda kalinti, yipranma(oksidasyon) ,
    çıkan yavda camurlasma (sludge) sekmanlardakii aşınma vs gibi degerlere tek tek test edilmis ve belli standart araliklarda olmalisi gereken gerceklenerek yapilmis testlerdir.

    Yağlar icin TDS, Teknik doküman sayfasi yayinlar. Bu ise standart ekipmanlar ile yapilan sentetik AstmD testleri vardır. Bu testleri doğru yorumlayarak hangi yagin daha uygun olduğuna karar verebiliriz.

    "Shell ECT c2/c3" 0w30'da icin(kis sert gecen Ankara gibi)

    Motul Xclean EFE SAE 5w30'da en iyi Astm D degerlerine sahip Yağlardır.

    Benzinli bir araçta Dizel bir araçtan erken isinmasima rağmen ortalama bir yolda Sabah 6C ilk çalıştıktan sonra yağ sıcaklığı ortalama bir kullanim ile SAE 5w30 yağ sıcaklığının 40C'i bulmasi icin yaklaşık 12dk ya da 7km ortalama bir sürüş yapılması gerekir. Motorunuz isindiktan yaklaşık 5 dakika sonra yağınız 40C sıcaklığa kavuşur, motor yağının daha çabuk motor derecesine gelmesi hem yakit verimliliği hem de yağ basıncınin istenilen değerde olmasi icin(yokus cikarken vs) korunmasi önemlidir.

    Sabah ilk çalışma esnasinda SAE 0w30 degerine sahip bir yağ çok daha akışkan olduğu için, 4Km - 7dk civarinda bir sürüş yeterli olmaktadır. Bu kendi gözlemim 1.4tsi ve 1.6bmw turbo benzinli araçlar ile yapılmıştır.


    Bu kimileri icin DPF filtresi problemleri kimileri için yakit tasarufu kimileri icinse pek birşey ufade etmeyebilir ancak unutulmaması gereken bir konu motor çalışma sıcaklığınin soğutma sivisi icin 80-90C yag icinse 80-110C civarinda olmasi normal çalışma sıcaklığıdir, bu degerlerin altinda yapilan her km motor aşınması beklenenden fazla olacaktır.


    Shell ect c2/c3
    Kinematik Viskozite @100C cSt ASTM D445 11.90(neredeyse 5w30 kadar)
    Kinematik Viskozite @40C cSt ASTM D445 58.70(Soğukta çok daha düşük değerlerde olmasi ilk calistirmada korumayi gosterir)
    Viskozite İndeksi ASTM D2270 204(100C ile 40C arasindaki Viskozite farkının ne kadar çok olduğunu belirtir bu da yağın esnek değerlere sahip oldugunu ifade eder yuksek olmasi iyidir)
    MRV @-40C cP ASTM D4684 18 900
    Yoğunluk @15C kg/m3 ASTM D4052 838.0 15C'de sae 0w30 cok daha hafif bu soğukta yağ basıncınin daha kolay(az yuk bindirerek -ekonomi) saglanmasi demektir.
    Parlama Noktası C ASTM D92 226
    Akma Noktası C ASTM D97 -51


    Motul
    Vizkozite seviyesi SAE J 300 5W-30
    20°C (68°F) derecede yoğunluk ASTM D1298 0.851
    40°C (104°F) derecede vizkozite ASTM D445 70.1
    mm²/s (Soğukta düşük Viskozite tercih edilir)
    100°C (212°F) derecede vizkozite ASTM D445 12.1
    mm²/s(Çalışma sıcaklığında yüksek viskozite tercih edilir)
    150°C (302°F) derecede HTHS vizkozitesi ASTM D4741 3.5 mPa.s(yoğun sürtünme hucune yüksek sıcaklıkta maruz kaldığında yüksek viskozite tercih edilir)
    Vizkozite indeksi ASTM D2270 169.0
    Pourpoint ASTM D97 -42.0 °C / -44.0 °F(akma noktasina hic bir zaman ulasmamak illa iklim kosullarinin -42 olmasini gerektirmez.)
    Alevlenme sıcaklığı ASTM D92 232.0 °C / 450.0 °F
    Kükürt külü ASTM D874 0.78 % ağırlık
    TBN ASTM D2896 7.8 mg KOH/g



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 10 Ocak 2020; 16:27:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Dexos2 onayinin ne işe yaradigini bilmek icin bu yağın onayini hangi kosullarda verildiğini bilmek gereklidir, fiat ile ortak kullanilan bir motor yağında dexos2 onayi olmayabilir ama fiat ds1 onayi vermiş olabilir. Bu durumda dexos2 olmamasina karsin Porsche c30 · VW 504.00/507.00· MB 229.52, · Fiat 9.55535-GS1, 9.55535-DS1* onaylarinin olmasi durumunda bu yağın insiyatif icerisinde kullanilabilecegini de görebiliriz.


    Bir yag onayı alinmasi icin o markaya ait belli bir motorda pistonda kalinti, yipranma(oksidasyon) ,
    çıkan yavda camurlasma (sludge) sekmanlardakii aşınma vs gibi degerlere tek tek test edilmis ve belli standart araliklarda olmalisi gereken gerceklenerek yapilmis testlerdir.

    Yağlar icin TDS, Teknik doküman sayfasi yayinlar. Bu ise standart ekipmanlar ile yapilan sentetik AstmD testleri vardır. Bu testleri doğru yorumlayarak hangi yagin daha uygun olduğuna karar verebiliriz.

    "Shell ECT c2/c3" 0w30'da icin(kis sert gecen Ankara gibi)

    Motul Xclean EFE SAE 5w30'da en iyi Astm D degerlerine sahip Yağlardır.

    Benzinli bir araçta Dizel bir araçtan erken isinmasima rağmen ortalama bir yolda Sabah 6C ilk çalıştıktan sonra yağ sıcaklığı ortalama bir kullanim ile SAE 5w30 yağ sıcaklığının 40C'i bulmasi icin yaklaşık 12dk ya da 7km ortalama bir sürüş yapılması gerekir. Motorunuz isindiktan yaklaşık 5 dakika sonra yağınız 40C sıcaklığa kavuşur, motor yağının daha çabuk motor derecesine gelmesi hem yakit verimliliği hem de yağ basıncınin istenilen değerde olmasi icin(yokus cikarken vs) korunmasi önemlidir.

    Sabah ilk çalışma esnasinda SAE 0w30 degerine sahip bir yağ çok daha akışkan olduğu için, 4Km - 7dk civarinda bir sürüş yeterli olmaktadır. Bu kendi gözlemim 1.4tsi ve 1.6bmw turbo benzinli araçlar ile yapılmıştır.


    Bu kimileri icin DPF filtresi problemleri kimileri için yakit tasarufu kimileri icinse pek birşey ufade etmeyebilir ancak unutulmaması gereken bir konu motor çalışma sıcaklığınin soğutma sivisi icin 80-90C yag icinse 80-110C civarinda olmasi normal çalışma sıcaklığıdir, bu degerlerin altinda yapilan her km motor aşınması beklenenden fazla olacaktır.


    Shell ect c2/c3
    Kinematik Viskozite @100C cSt ASTM D445 11.90(neredeyse 5w30 kadar)
    Kinematik Viskozite @40C cSt ASTM D445 58.70(Soğukta çok daha düşük değerlerde olmasi ilk calistirmada korumayi gosterir)
    Viskozite İndeksi ASTM D2270 204(100C ile 40C arasindaki Viskozite farkının ne kadar çok olduğunu belirtir bu da yağın esnek değerlere sahip oldugunu ifade eder yuksek olmasi iyidir)
    MRV @-40C cP ASTM D4684 18 900
    Yoğunluk @15C kg/m3 ASTM D4052 838.0 15C'de sae 0w30 cok daha hafif bu soğukta yağ basıncınin daha kolay(az yuk bindirerek -ekonomi) saglanmasi demektir.
    Parlama Noktası C ASTM D92 226
    Akma Noktası C ASTM D97 -51


    Motul
    Vizkozite seviyesi SAE J 300 5W-30
    20°C (68°F) derecede yoğunluk ASTM D1298 0.851
    40°C (104°F) derecede vizkozite ASTM D445 70.1
    mm²/s (Soğukta düşük Viskozite tercih edilir)
    100°C (212°F) derecede vizkozite ASTM D445 12.1
    mm²/s(Çalışma sıcaklığında yüksek viskozite tercih edilir)
    150°C (302°F) derecede HTHS vizkozitesi ASTM D4741 3.5 mPa.s(yoğun sürtünme hucune yüksek sıcaklıkta maruz kaldığında yüksek viskozite tercih edilir)
    Vizkozite indeksi ASTM D2270 169.0
    Pourpoint ASTM D97 -42.0 °C / -44.0 °F(akma noktasina hic bir zaman ulasmamak illa iklim kosullarinin -42 olmasini gerektirmez.)
    Alevlenme sıcaklığı ASTM D92 232.0 °C / 450.0 °F
    Kükürt külü ASTM D874 0.78 % ağırlık
    TBN ASTM D2896 7.8 mg KOH/g
    Merhaba Üstadlar,

    Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim, bu bilgiler birçok OPEL sahibini mutlu edecektir. Ancak bu ince detayları sizin kadar iyi yorumlamam mümkün değil. Görebildiğim kadarıyla Shell ve Motul gerçekten benim ihtiyacım olan yağlar olarak öne çıkıyor.

    Bu durumda; bu üç yağdan hangisini öncelikli olarak önerirsiniz. (Her zaman olduğu gibi mevsimsellik ve kullanım özellikleri ön planda olmak şartıyla...)

    MOTUL X-Clean EFE 5w30 + Dexos2
    Shell Ultra Pro AG 5w30 + Dexos2
    Shell Ultra ect C3 5w30 + Dexos2

    Kullanım şeklim:
    Hafta içi günlük sabah erken saatlerde ve akşam Istanbul Avrupa yakası - TEM trafiğinde 35 km gidiş ve 35 Km geliş şeklinde orta şeritte trafiğin akış hızında ve genel olarak da sakin bir sürüş hakim. Ara hızlanmalar da oluyor, trafiğe uyum sağlamak için. Malum yeni teknoloji araçlar yağ gibi akıyor ve trafikte derin boşluklar oluşmaması için ben de zaman zaman biraz devirlenmek zorunda kalıyorum ancak anlık.

    Bu yağlardan ne bekliyorum: Emekli olmaya yaklaşan ve dar gelirli biri olarak; aracımı olabildiğince ciddi motor sorunları olmaksızın kullanabilmek ve bunun için de motoru korumaya öncelik verecek şekilde bir tercih yapmak ve bu tercih ile de max. motor ve yakıt ekonomisi sağlayabilmek amacındayım.


    NOT: Burada edindiğim bilgiler ışığında Toyota sahibi olan kardeşimin de YAĞ seçimi konusundaki eksiklerini gidermek üzere kendisiyle konuşmaya başladım - muhteşem bilgiler - keşke tüm sürücüler bu forumdan tam anlamıyla haberdar olsa ve faydalanabilse...

    Bu şekilde yağ firmaları da "full/fully/%100 veya sentetik teknoloji" gibi kelime oyunları yapmayı bırakacak ve sanayi ustalarımızın çok sevdiği 10w40 yağ tercihleri üzerinde güçlü bir etki oluşacaktır...

    Benim Bağcılar sanayisindeki ayak alışkanlığıyla gittiğim ustam -"200K' da senin araca bir sekman atarız, yağ yakma sorunun da böyle çözülür" yaklaşımında. Şimdiden beni hazırlamaya çalışıyor... Belki gerekiyordur ancak yanlış yağı önermeye devam ederek sekman ihtiyacını hızlandırdığı bir gerçek.

    Affınıza sığınarak da; bu konunun biraz dışına çıkarak OPEL konusunda kişilikli ve bilgiye değer veren bir Usta öneriniz varsa tavsiyelerinizi özelden alabilirim, bu forumu bu şekilde de meşkul etmemiş olurum. En azından 10w40 yağ önermeyecek ve teknik verileri anlayabilecek seviyede!!!

    Bilgi paylaştıkça değer bulur - selamlar, saygılar.




  • Shell Ultra Pro AG 5w30 ve Shell Ultra ect C3 5w30 sanırım bire bir aynı yağ, sadece etiketleri farklı. Tüm specler aynı gördüğüm kadarı ile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ldemirbilek

    Merhaba,

    Ben forumda biraz geriden geliyorum, sonucu paylaşır mısınız... Sizin sonuna kadar haklı olduğunuz bariz ortada.. Forumun 500 lü sayfalarında da benzer yorumlar hep yapıldı, 0w20 idealdir deniyordu...
    Haklı olsam da bile sonuç elde edemedim malesef.10.000 bakımı için aynı servise gittiğimde yine yağ konusu açıldı fakat bu sefer araçta lpg olduğundan 0w20 de ısrarcı olmadım.5w30 dan devam ediyoruz.Fakat kullanmayı istediğim yağı yanımda getirebileceğimi söylediler. bir dahaki değişime 5w30 lique moly tec 5300 alıp gitmeyi düşünüyorum.
  • arkadaşlar çok teknik veri paylaşıyor ama nedense 5w30 da mobil 1 esp bana çok daha güven veriyor. ve aldığımdan beridir aracı hep mobil 1 esp tercih ettim.

    aracım e-hdi 308.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xweser -- 9 Ocak 2020; 22:43:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 658659660661662
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.