Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (652. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
15 Misafir (1 Mobil) - 14 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 650651652653654
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Eşimin arabasına bakım yaptıracağım.
    Araba 4a91 motor koduna sahip Mitsubishi Colt bu araç için en uygun motor yağı hangisidir? Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • son_samuray kullanıcısına yanıt
    0w40
    5w30
    5w40
    Kullanabilir.
    10w40 kullanmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar kafamı karıştıran bir konu var. Arabam 2010 opel insignia 1.6 turbo + lpg var.. 127.000 kmde.
    Son bakımda motul xcess 5w40 kullandım. Opel bu motor için dexos2 onaylı yağ istiyor. Ancak yeni nesil bemzinli motorları için dexos 1 gen 2 onayı getirdi ve motul, lıquı moly gibi firmalar bu onaya sahip yağlar üretti. Dexos 1 gen 2 onaylı yağlar sadece benzinli otomobiller için üretiliyor. Daha önce de motul 5w30 xclean fe kullanıyordu.
    Bu yağlardan hangisini kullanmamı önerirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÜmitHoca Ü kullanıcısına yanıt
    İyi gunler.Dexos 1 gen 2 sn+ sinidindafir be uretilme amaci lspi yani erken atesleme sonucu avans vurup motor arizalarina yol acilmasini onlemek amaci ile uretilmis ve genellikle direkt enejeksiyonlu araclar icin uretilmistir.

    İster iseniz o urunude kullanabilirsiniz.Sn+ olmasindan ziyade daha iyi baz yag ve etkili katiklar ile ayni marka icindeki benzer yaglardan daha performanslidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Motul ecolite 5w30 ya da Lıquı molly special tec dx1 5w30 dan hangisini tavsiye edersiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÜmitHoca Ü kullanıcısına yanıt
    Motul SPECIFIC DEXOS2 5W-30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai i30 2013 model dpfli 94 kW aracıma iki bakimdir motul efe 5-30 kullanmıştım . Afyon Hyundai serviste kampanya vardı yağ hava polen yakıt filtreleri ve hidrolik yağ değişimi 700 lira olunca bakımı serviste yaptırdım . Orada petronas xs5000 5-30 yağ koymuslardi . Şu an yakıt göstergesi iki yılın ardından ilk defa 6 litreleri gösterdi . En yüksek 5.6 görmüştüm . Yağ farkı yakıtı bu kadar etkiler mi ? Daha da artacak bu seviye hissediyorum . Ama turbo vs daha güzel hissedilir şekilde çalışıyor ,şu koltuğa yapıştırma hissinden bahsediyorum . Ama yakıt artışı kafamı kurcalıyor yağı değiştirebilirim .

    Motul un sayfasında 150 bin km altında Eco clean 0-30 tavsiye ediyorken 150 uzerinde xclean 5-30 efe öneriyor . Donma noktasına bakınca da mobil 1 ESP 5-30 -48 lerde alışkanlığa sahip görünüyor . Mobil 1 ESP 5-30 a merak ediyorum açıkçası .Aracın km si 87 bin bu arada . Tavsiyeniz ne olur yağ için ? Farklı önerilere de açığım . Kütahya'da ikamet ediyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Bunların dışında sizin tavsiye edebileceğiniz bir yağ var mı? Açıklamalarınıza göre bunlar arasından mantıklı olan Castrol kullanmak gibi duruyor. LPG ile kalın yağ kullanılması tavsiye ediliyor genelde. LPG olmasa 5-20 denemek istiyordum aslında.
  • ÜmitHoca Ü kullanıcısına yanıt
    Aslinda ikiside iyi urunler.Hangisini alirsaniz pisman olmazsiniz ama ben ravenolun dexos 1 gen 2 olan bir urununu aldim n11 11 de.5lt.Ama garip bir distributoru var.143tl ye gelmisti.
    Hangi urun daha uygun ise onu alin.

    İyi aksamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 2015 toyota corolla 1.6 lpg li 71 bindeki aracımı yeni aldım. 10 bin km önce yağ bakımı yapılmış ama 1 sene dolmamıs yağını değiştirmek istiyorum.
    Servis şu zamana kadar 5.30 yağ kullanmış. Kitapçığında 0~20 yağ tavsiye ediliyor. Sizin önerileriniz nedir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar 1 hafta önce 2016 model 35 bin kilometrede 1.4 TSI / 125 beygir Golf aldık. Daha önce genel olarak dizel kullandığım için kafam karışık. Aracım için hangi yağı tercih etmeliyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Flying Nimbus kullanıcısına yanıt
    Shell Ultra Pro Af var ama onunda parlama noktası düşük.
    Liqui Moly fiyatı biraz yüksek ama size uygunsa bunu kullanabilirsiniz. Uzun yağ değişim aralıklarına uygun olduğu da yazıyor. Tbn değeri 11. Bende 5w20 Liqui Moly'de sadece soğukta ilk çalıştırma da subaplardan ses geliyor, onun dışında memnun kaldım. LPG olduğu için 5w20 iyi olmayabilir. Ben yakıtı düşürmek için kullanıyorum, LPG'de gerek yok.

    https://m.n11.com/liqui-moly-special-tec-f-5w30-sentetik-motor-yagi-5-lt-2326-P320563081?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiA5o3vBRBUEiwA9PVzatSZyWEIBihj2TcW4voI4gJmFZj7fKO7bFzE3F5is-rtsmsj4t1VQhoCN-IQAvD_BwE

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Lpg olduğu için 0w40 kullanılabilir veya 5w30 devam edilebilir. Benzin olsaydı 0w20 devam edin derdim. Bende valvematic kullanıcısıyım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Flying Nimbus kullanıcısına yanıt
    4000 devir üzerinde performanslı kullanım alışkanlığınız yoksa, sakin bir kullanım tarzınız varsa 5w20 idealdir. Aracın Km si düşük.
    150 binden sonra nasıl olsa 5w30 a geçersin, şimdi 5w20 kullanmaman için bir sebep yok (sakin bir kullanıcı için)
    Otomatik viteste ne kadar performanslı kullanılabilir ki?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 2 Aralık 2019; 0:38:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Edrmz

    Arkadaşlar merhaba 2015 toyota corolla 1.6 lpg li 71 bindeki aracımı yeni aldım. 10 bin km önce yağ bakımı yapılmış ama 1 sene dolmamıs yağını değiştirmek istiyorum.
    Servis şu zamana kadar 5.30 yağ kullanmış. Kitapçığında 0~20 yağ tavsiye ediliyor. Sizin önerileriniz nedir?
    Hayırlı olsun.
    Aracınız hep 5w30 kullanmamıştır.
    İlk 10 bin km 0w20 advanced yağ kullanır.
    10-60 km aralığında 5w30 kullanmış olabilir.
    Eski sahibi fark verip sıfır numara yağ kullandırdıysa bilemiyoruz.
    8 yıllık Lpg li ve 130bin deki Valvematic kullanıcısı olarak,
    Normal bir kullanıcı iseniz
    150 bin km ye kadar 0w20 advanced ve orjinal yağ filtresi öneririm ve kullanıyorum.
    Bakım aralığı 12 ay veya 15 bin km.
    İlk parçalarını sonuna kadar kullanın.
    Mesela bujiler 100-120 bin km gider.
    Ben 112 bin km de değiştirdim, hâla ter temizdi, 120 bine kadar beklenebilirmiş.
    40 binde bitmeye yakın dedikleri fren Balatası 62 bine kadar gitmişti, ilk cızz sesi gelince hemen değiştiriyorsun orijinaliyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 2 Aralık 2019; 0:42:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÜmitHoca

    Osman Bahadır Bey durumu güzel açıklamış. Daha önce yazdım aracın kataloğunda 5w40 yağ kullanılabileceği yazılmış. Aracımda lpg var ve genelde uzun yolda kullanıyorum.
    Yine daha önce yazdım. Okuduğum ve araştırdığım kadarıyla kendince şöyle bir sonuca vardım.
    0w20 de başlayarak 5w30 a kadar olan yağlar emisyon-yakıt oranlarını düşürmek için önerilen ve acea c3 ve benzeri sınıftaki ekonomi yağları. Yani koruma ikinci planda.
    Lpg li turboşarjlı bir motorda 5w40 yağın daha düşük viskoziteli yağlara oranla ısı dayanımı sonuç olarak yağ ömrü ve motor koruması daha iyi olacaktır.




    Bu yazı Ümit Bağıran’ın ‘Yağlar Hakkında’ derlemesinden alıntıdır:

    “Bunları daha önce çok kez dile getirmiş olmama rağmen, teknik bilgiler nedense çok sevilmiyor. Şimdi bir ağabeyimiz gelir, 10w40 en iyisidir, usta öyle dedi der, herkes dağılır.

    Bilgiyi seven ve motorunu korumak isteyen kim varsa gelsin bu konuyu okusun.

    Bir yağda üretim şekli ya ekonomi amaçlıdır ya da yüksek performanslı kullanıma dayanıklılık amaçlıdır. Birde orta kararlılar vardır, ne şiş yansın ne kebap mantalitesinde. 5w-30’lara bakarsınız mesela fuel economy full economy gibi şeyler yazar. 10w60’a bakarsınız yarış pisti resimleri falan vardır, yüksek performans vb. ibareler görürsünüz. Bu değerlendirmeyi yapan en önemli ölçüm birimlerinin başında HTHS oranı gelir. High Tempature High Shear yani yüksek sıcaklık yüksek kayma. Shear burada, iki cisim arasındaki kaymayı ifade ediyor. Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifader ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.

    Birde cSt denilen bir olay var.

    Viskozite ; aslında kıvam demektir. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnci gösterir. Dinamik viskozite yani kinematik akmazlık cSt ile ölçülür. 20 derecedeki suyun viskozitesi 1 cSt kabul edilir.

    Formülü de şu şekildedir;

    1 cSt = 1 mm^2·s^−1 = 10^−6 m^2·s^−1

    Bilinen materyaller üzerinden örnekler vermek gerekirse;

    Oda sıcaklığında su: 1 cSt

    Antifreeze: 15 cSt

    Motor yağları: 50-200 cSt – Gress yağa doğru 2,000 cSt

    Bal: 2,500 cSt

    Şokella: 15-20 000 cSt

    Ketçap: 50,000 cSt

    Domates salçası veya fındık ezmesi: 150,000-200,000 cSt

    Macun: 100,000,000 cSt

    Silikon 200,000 cSt den 20,000,000 cSt’ye kadar değişir.

    Yağlarında viskozite değerlerini her yağın teknik tablosundan okumak gerekir. İlgili yağın web sitesinde döküman olarak bulabilirsiniz. Örneğin, Google amcaya Mobil 5w30 TDS yazdığınızda ilgili Technical Data Sheet karşınıza çıkacaktır.

    Birde yağların grupları var, üretimde kullanılan teknik ve materyale göre, hani şu meşhur tam sentetik yok, yarı sentetik muhabbeti var ya, işte o durumda grup denilen sınıflandırmalara göre ayrılır:

    Grup I – mineral

    Grup II/II+ – hydrocrak (VI <120)

    Grup III – hydrocrack ( VI >120, Mineral kökenli “Sözde Sentetik” )

    Grup IV – polyalphaolefin ( insan yapısı Sentetik )

    Grup V – Ester & benzeri tam sentetik maddeler ( Ester veya Polyolester, süper üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).

    Örneğin:

    Redline ( Grup V Polyester ) Motul 300V ( Grup V Polyester )

    Motul 8100 E-Tech 0W40 ( Grup IV/V Karışımı )

    Mobil 1 ( Grup IV )

    Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$60 – ( Tam bir F/P Ürünü, en uygun POE Yağdır )

    Alman Castrol SynTec 0w30 ( Grup IV )

    Amerikan Castrol SynTec 5w40 ( grup III ) ( Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var )

    Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 ( Grup III )

    Motul 4100 Turbolight (Grup II? )

    Listeyi biraz daha sadeleştirecek olursak:

    Grup 1 – 20w50 gibi tam mineral yağlar

    Grup 2 – 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar

    Grup 3 – 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar

    Grup 4 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik PAO( polyalphaolefin ) yağlar

    Grup 5 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik POE( poly ester ) yağlar

    POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor. PAO’yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.

    SAE

    Birde yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.

    Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.

    Toparlamak gerekirse,

    Yağların maddeye göre gruplandırılması,

    –SAE‘ göre yani sıcaklıklara göre numaranldırılması,

    –cSt yani X sıcaklıklara göre Y kadar vizkozitesi,

    –HTHS ( High Tempature High Shear ) dedik.

    Peki bunlara nereden ulaşacaktık, TDS yani ilgili markanın technical data sheet’ine göre.

    HTHTS değerlerine bir göz atalım..

    Ne kadar Yüksek HTHS, o kadar koruyuculuk. Sanayi dilinde yağ filmi dedikleri şey var ya, hah, işte bu o.

    -Mobil1 0w40 3.6,

    -Castrol Edge 0w40 3.7 HTHS değerine sahip.

    -Motul 300V 5w40 POE (poly ester) yapısından dolayı 4.53 HTHS değerine sahip.

    -Mobil1 5w50 4.4 HTHS değerine sahip.

    -Mobil1 10w60 5.7 HTHS değerine sahip.

    Her yağın hthts değeri 40 derecedeki viskozitesi 100 derecedeki vizkozitesi ve 150 derecelik HTHS ölçüm değeri TDS’de yazmaktadır.

    Mesela aşık olduğum, subap şıkırtısını duyunca ( ısındığında koruma sağlamadığının işareti) aşktan nefrete döndüğüm meşhur mobil 1newlife 0w40 değerine bakalım:

    Mobil 1 0W-40

    ValueViscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 75@ 100º C 13.5

    Viscosity Index 185MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000HTHS Viscosity,

    mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8

    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8

    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3

    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1

    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230

    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85

    —-

    Bu da meşhur motul 8100xcess 5w40:

    PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 5W-40

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s

    Viscosity Index ASTM D2270 170Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F

    Flash point ASTM D92 230°C / 446°F

    Sulfated ash ASTM D874 1.1% weightTBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

    Bakınız, burada parantez içinde yazanlar ölçüm metodlarıdır. ASTM D4683 gibi. Mobil 0w40 motulden 0,1 puan daha yüksek almış ama orada ölçüm metodu farkı var bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Klasik mobil pazarlama taktiği işte, nereden anlayacağız bu farkları dediğinizi duyar gibiyim, kulak ile aracınızı tanıyarak gaz tepkilerinizi ölçerek hissederek, motor suyu sıcaklığını ve hangi sıcaklıkta ne tür reaksiyonlar verdiğini hissederek, her şeyden önemlisi, yağın içeriğini inceleyip yukarıda saydığım verileri göz önünde bulundurarak.

    Liqui Moly

    Liqui severler içinde birşey söyliyeyim. Ayrıca MoS2 (molybdenum sulfide) ile sürtünmeyi azaltan bir katman oluşturduğunu iddia ediyor. Ama bu çok eski bir iddia. Moly’nin bu katkı maddesi genelde gres olarak kullanılıyor. Yani aslında kalite yok, hile var.

    Peki neden fabrika 5w30 diyor, 0w20 Diyor, biz müyendiz amcalardan daha mı iyi biliyoruz ?

    Emisyon kanunları.. Emisyon emisyon emisyon.. Hep karşımıza çıkacak bunlar.

    Düşük vizkozitede akışkana karşı direnç daha az oluşur. İlk hareket daha kolaydır. 0,0123456789gr bilmem ne kadar küsur daha az emsiyon sağlarsınız, daha az yakıt tüketirsiniz. Araç üreticilerinin 0,01 lt ve 0,01gr CO emisyonu için yırtındıklarını düşündüğümüzde, bu tür küçük detaylar hiçte azımsanmayacak kadar etki oluşturuyor. Michelin energy saver da buna bir örnek mesela, bu ekonomi yağları genelde 5w30 0w30, 0w20 gibi yağlardır; fakat farklı iklim koşullarında motorunuzun özelliklerine göre yağ seçmek zorundasınız. Zorundasınız diyorum bakın, hiç Sibirya soğuğundaki motorda çalışacak yağ ile çöl sıcağında çalışacak yağ bir olur mu? Nedir yani, fabrika 5w30 dedi diye, kanun mu bu onu mu kullanacağız?

    Şu HTHS üzerinde biraz daha duralım

    Yüksek HTHS’ye sahip yağlar arasında da bir dayanıklılık kıyaslaması yapmak gerekirse, mpa.s değerleri kıyaslanabilir. Ama genel olarak 100 derecedeki cSt cinsinden viskozite değeri HTHS değeri ile orantılı olacaktır.

    Mobil 0w-40 ile motul 5w-40 örneğinde iki yağın 100 derecedeki cSt değerleri arasında da HTHS değerleri ile aynı doğrultuda bir fark vardır.

    Sonuç olarak, gerek 100 derecedeki viskozite değerleri, gerekse 150 derecedeki HTHS değerleri bize özellikle yüksek ısıda yağın işlevselliği, dayanımı ile ilgili bilgi verir. Esasen 150 derecedeki dayanım bizi daha çok ilgilendiriyor. Mesela Amerikan pazarındaki mobil 1 0w-40 ın teknik özellikleri ( mobil ve castrol ülke ülke aynı mal olduğu halde, özelliklerini değiştiriyor! ):

    Mobil 1 0W-40SAE Grade 0W-40

    Viscosity, ASTM D 445cSt @ 40ºC 80cSt @ 100ºC 14.3

    Viscosity Index, ASTM D 2270 187

    Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2

    HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6

    Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54

    Flash Point, ºC, ASTM D 92 236

    Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855

    Bu da motul super300V 5w-40 ın özellikleri:

    Viscosity grade SAE J 300 5W-40

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s

    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s

    Viscosity Index ASTM D2270 180Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F

    Flash point ASTM D92 216°C / 420°F

    Sulfated ash ASTM D874 1.17% weightTBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g

    Şu hususa dikkatinizi çekmek istiyorum, viskozite Motul’un daha kalın gibi gözükse de 40 derecede de, 100 derecede de daha akışkan gözüküyor. Ayrıca HTHS değeri yani ısıya dayanımı Mobil’e kıyasla oldukça fazla. Burada Motul yağın hem ne kadar stabil hem de ne kadar Wide Range, yani stabil ve uzun aralıklı ısılarda sabit hem de film kopması dediğimiz şeye karşı ne kadar da üstün geldiğini anlatmak istiyorum. Tabii bu sihirli bir buluş değil, derler ya hani, kalite detayda gizlidir. Ha işte aynen öyle. Piyasa ürünü yağların çoğu sentetik yazar ama aslında madeni yağ karışımı ithiva eder.

    Full sentetik ile %100 setetik kelimelerine dikkat ediniz, burada büyük kelime oyunu var. Detay ve kaliteden kastım da kullanılan malzemenin özelliğinden ileri geliyor. REDLINE ve MOTUL haricinde POE bazlı yağ yok. Bunun için bu kadar üstün ve pahalılar.

    HTHS ölçümü 150 derecede yapılır. 3.5’un altı spor kullanım için risktir. 4 ve üzeri tercih sebebidir.

    Motul kullanan bir ağabeyimizden not şöyle ;

    Motul ile 6k km oldu sanırım bu gün. Harbiden farkını hissettiriyor ama bunu anlamak için EGT saatiniz olması şart. Mesela aynı dış hava sıcaklığı aynı yolda aynı viteste Mobil1 ve Castrol ile devir kestirdiğinizde birde Motul 300v ile devir kestirin. EGT birinde 900 iken diğerinde 850 yi göstermekte zorlanıyorsunuz. 300v’nin EGT ye bile etki etmesi bende bu yağın kalitesini anlamama olanak sağladı. ( EGT = EXHAUST GAS TEMPATURE, Türkçe meali: egzoz gaz sıcaklığı )

    Katkı Maddeleri Konusu

    Yağın motoru koruması fosfor ve çinkoya bağlıdır. Aslında emisyon da bu değerlere bağlıdır. Bu oranlar ne kadar az ise çevreye o kadar az zarar verir ve bu degerler ne kadar çok ise motoru o kadar çok korur. Mobil’de racing ve normal yağların arasındaki fark da budur zaten.

    Mesela Valvoline Racing yağlarda da yüksek oranda çinko ve fosfor vardır ve bununla da övünür. Yarış içindir ibaresi aslında buradan gelmektedir. Yüksek fosfor ve çinkoya sahip yağları günlük diye piyasaya süremezsiniz, yasak hemşerim yasak, emisyon var.

    Araştırısanız bu konuda çok kaynak bulursunuz.

    Şimdi konuya dönelim, en iyi 5w30 veya 5w40 derken yağlarda bu başlık altında bahsettiğimiz temelde birkaç ayrım var;

    Birinci ayrım, tam sentetik, yarı sentetik. 10w40, 15w40, 20w50 haricindeki 5w30, 5w40, 10w60 gibi yağlar zaten tam sentetik. Tabi ki tam sentetik olanı tercih ediyoruz. Burada sorun yok. İkinci ayrım ise tam sentetikler arasında;

    Bir polyester bazlı POE yağlar var ki Motul en önemlisi. Diğer tarafta ise PAO bazlı yağlar var. Her ikisi de tam sentetik olmasına rağmen POE bazlı yağlar aynı viskozitedeki PAO bazlı yağlardan daha dayanıklılar.

    Motul 300V 5w40 hemen hemen Mobil1 5w50 ile aynı sıcaklık dayanımına sahip. Ama viskozitesi Mobil1 5w50 kadar yüksek değil.

    Üçüncü farklılık ise aynı bazlı ve aynı viskoziteli yağlar arasındaki formülasyon farkı. Mobil1 5w30 ile Castrol Edge 5w30 arasındaki veya Mobil1 10w60 ile Castrol Edge 10w60 arasındaki küçük farklılıklar gibi.

    Eğer ben uçmam kaçmam basmam sıkışık trafikte kalmam serin havalarda kullanırım diyorsanız HTHS 3.5 ve altı tavsiye edilebilir.

    Dizelin EGT’si, sakin kullanımda 150 derce civarında dolaştığı bilinir ama süper performans kullanırım otobanda çevreyolunda sıkar babam sıkarım derseniz hths 3.5 üstü hatta 4.5 civarı sizin motoru ancak koruyacaktır. Ne kadar düşük hthts o kadar soğuk çalışma koruması ve ekonomi. Ne kadar yüksek hths o kadar soğuk çalıştırma yıpranması + fazla yakıt ( 0,1234654 ) küsur fazla olur.

    Şimdi burada yine başa döndük

    Amaç yüksek koruma mı yoksa sakin takılıp ekonomi yapmak mı?

    Ben yine de kafanızı karıştırmayayım, yaz ayları 5w40, kış ayı için 5w30 kullanılabilir. İlk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar, kış ayında motor daha çabuk ısınır. Daha ciddi koruma hedefleyen ve hatta aracı yazılımlı olan arkadaşlarım %100 sentetik yağ tercih etmeliler. Bakınız full sentetik demiyorum orada pazarlama kelimesi oyunu var. Full sentetik yazanların hepsi minimum %30 mineral yağ barındırır içinde..

    Benim favorim;

    kısa aralıklarla değiştirdiğim motoru temiz tutma hedeflediğim için Selenia 5w40 ama ciddi yaz sıcaklarında motul 8100 xcess 5w40 %100 sentetik.
    Güzel bir yazı, tekrar paylaşılmasında yarar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    En son bakımında da castrol 5 30 yazmışlar.
    70 binde lpg yi taktırdım.
    5 30dan 0~20geçip viskozitesi ni değiştirmenin herhangi bir zararı olur mu acaba? Orjinal toyota filtrelerini servisten mi alıyorsunuz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aklımdaki yağlar yada bunların 0~20 si



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Edrmz -- 2 Aralık 2019; 1:7:23 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 15 binde bir yağ değişimi önerilen bir aracın yağını 10 binde değişim yaptıktan sonra çok kaliteli yağ kullanmaya gerek yok, bilindik ve uygun yağ olması yeterli.
    Çok kafa yormayın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Edrmz

    En son bakımında da castrol 5 30 yazmışlar.
    70 binde lpg yi taktırdım.
    5 30dan 0~20geçip viskozitesi ni değiştirmenin herhangi bir zararı olur mu acaba? Orjinal toyota filtrelerini servisten mi alıyorsunuz?
    Ben şu kalın yağdan inceye geçilmez konusuna bir parmak basayım. Zaten yazmayı düşünüyordum, sizde sormuşken kendi fikrimi paylaşayım.

    "Kalın yağdan inceye geçilmez motor kalın yağa alışmıştır" denir hep, her yerde okuyorum bunu. Bu bilginin yanlış bence, malesef bana hiç mantıklı gelmiyor.

    Mineralden sentetik yağa geçilmiştir, araç biraz eskidir, contalar sentetik yağla buluşunca kaçırmaya başlayabilir. Bu contalarla alakalı bir alışma durumudur, motorun yağa alışması durumu değildir. Yine farklı marka yağların bir birinin kalıntılarını temizlemesi de kaçırmaya sebep verebilir. İlk olarak bu alışma muhabbetinin buradan çıktığını düşünüyorum.

    İkincisi araç 300 bin km'ye kadar kalın yağ ile kullanılmıştır, siz tutup burada ince yağa geçemezsiniz tabiki. Kalın yağ kullanıldığı için oluşan aşınmadan dolayı değil ince yağ da kullanılsa yine aynı aşınma gerçekleşecekti. Motor km'den dolayı fazlaca aşındığı için artık ince yağa geçilmesi risk oluşturur. Bir kere 5w30'dan 5w40'a geçtin bir daha geri dönemezsin motor aşındı artık, bu yağa alıştı artık çok geç demek yanlış.

    Dondurucu soğukların olmadığı yerlerde 0w20, 5w20, 0w30, 5w30, 5w40 belki 10w40, 10w60 dahi kullansaniz ilk çalıştırma da yağ zaten yeterince akışkan olduğu için aşınma değişmeyecektir. Sizin yaşadığınız bölge -15, -20, -25'lere iniyordur. O şartlara uygun yağ kullanmazsınız işte ozaman aşınma fazla olacaktır.

    Aşağıdaki video otoseyirin ve orada da ince yağa geçilmez deniyor ama anlatamamış sanırım. Videonun sonunda tam anlatmak istediklerimizi ifade edememiş olabiliriz gibisinden söylemi vardı. Orada anlatılmak istenen yağ yakmadan dolayı, aşınmalardan dolayı yağ yakıyorsa motor bu sebeple kalın yağa geçilmişse artık geri dönüşü yoktur. Dönerseniz yine yağ yakma devam edecektir, artık o saatten sonra ince yağa dönmek mantıklı degil.

    https://www.youtube.com/watch?v=7jdYa3J0Arg&feature=youtu.be


    Birde şunun çoğu kimse farkında değil.
    Her yerde aynı yağ açıklamalarına rastlıyorum.

    5w30 için; "5w" kışın olan yağ akışkanlığını, "30"da 100 derecedeki motor sıcaklığında ki akışkanlığını gösterir deniyor.
    İkinci numara açıklaması doğru ama ilk numara bilgisi her yerde yanlış anlatılıyor.

    "5w30" viskozite bilgisi SAE J300 standardına göre yazılıyor. Yağların 0C derecelerdeki olan akışkanlığı değil, Winter yani Kış derken -30 -35 derecelerdeki aşırı soğukta ki akışkanlığı gösterir.

    Yani öyle biraz kalın yağ koydum motor ilk çalıştırma da aşınacak diye bir durum yok. Yağ akışkan olduğu sürece yağlama görevini yapar. Tablodan hangi sıcaklıklara kadar akışkan olduklarını görebilirsiniz. Tabi yağ kullanıldıkça eskidikçe soğukta bu değerlere inemeyecektir.

    Yağ bidonlarindaki ilk numara bu tabloya göre yazılıyor.

    SAE J300



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 2 Aralık 2019; 5:1:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 650651652653654
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.