Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (651. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 649650651652653
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler cevap için, şu an araçta 10w60 var. Antalya'da yaşıyorum, motor çok soğumuyor zaten..
    Birdahaki yağ değişimine kadar 10w60 la devam etsem araca bir zararı olur mu sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saitates kullanıcısına yanıt
    Sizin de aracınız m5 veya m6 değil o yağı boşaltıp 5w30-5w40 gibi bir şey koyun lütfen. Yağ pompasına zarar verme ihtimaliniz mevcut. Yakıt tüketminiz artmıştır, araç ısınana kadar da kısmen hantallık gösterir. Bu yağ 200 derece ve üzerindeki bir motorun yağlanması için kullanılmakta, 100 dereceye anca ulaşacak bir araçta değil..!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitates

    Teşekkürler cevap için, şu an araçta 10w60 var. Antalya'da yaşıyorum, motor çok soğumuyor zaten..
    Birdahaki yağ değişimine kadar 10w60 la devam etsem araca bir zararı olur mu sizce?
    CEVAP VERMİŞTİM ASLINDA.
    Normalde aracınızda
    0w40
    5w30
    5w40
    yağlar kullanılmaktadır.
    normal bir sürüş alışkanlığı olanlar için en ideali 0w40
    .
    fransız TAXİ filmini izlemişsindir,
    o tarz bir sürüş alışkanlığınız varsa
    0w50 veya 5w50 de kullanılabilir.
    hatta ilk marş sırasında motor soğuk olmuyorsa
    .
    elinizdeki 10w60 ŞU ŞARTLARDA kullanılabilir;
    eğer taxi tarzı bir sürüşünüz varsa,
    nitro-turbo-yazılım felan varsa.
    formula motor sport Yarış uygulamaları için ideal üründür.
    .
    böyle değilse,
    yani normal bir kullanıcıysanız
    bence 10w60 kullanmayın.

    Antalya için 5w40 ideal olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitates

    Teşekkürler cevap için, şu an araçta 10w60 var. Antalya'da yaşıyorum, motor çok soğumuyor zaten..
    Birdahaki yağ değişimine kadar 10w60 la devam etsem araca bir zararı olur mu sizce?
    TABİKİ ZARARI OLUR.
    ZATEN BU TARZ YAĞLARI EN FAZLA 3000 KM FELAN KULLANABİLİRSİNİZ.
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Çok arada kaldım. Bir kaç özel servise danıştım, sorun yok çoğu bmwlere 10w60 koyuyoruz zaten dediler.Bu yağdan dolayı yağ pompası arıza vermiş BMW yoktur dediler..kafam karıştı:) ben fabrikacıyım aslında standart dışına çıkmayı sevmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saitates kullanıcısına yanıt
    Size garanti veriyorlarsa güzel. Yok kafalarına göre söylüyorlarsa yağ pompası kısmında bilmedikleri şeylerin olduğu bariz. Müşetirinin gazını alma şekilleri güzel gayet, öyle BMW yoktur vs. Araştırıp yorumlamak size kalmış. Benim önerilerim bu şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitates

    Çok arada kaldım. Bir kaç özel servise danıştım, sorun yok çoğu bmwlere 10w60 koyuyoruz zaten dediler.Bu yağdan dolayı yağ pompası arıza vermiş BMW yoktur dediler..kafam karıştı:) ben fabrikacıyım aslında standart dışına çıkmayı sevmem.
    Mobil 1™ 10W-60
    Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı.
    Mobil 1™ 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için
    yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.
    Mobil 1 10W-60 Gelişmiş Tam Sentetik Motor Yağı, 150.000 km'yi dahi aşan
    eski araçların özel ihtiyaçları için formüle edilmiştir.
    Mobil 1 10W-60, yüksek viskoziteli motor yağı gerektiren
    yüksek performanslı ve motor sporları uygulamaları için uygundur.

    https://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/10w-60.aspx


    Liqui Moly 10W60 5 Litre Synthoil Race Tech GT1 Motor Yağı LIQUI MOLY
    Motor sporuna özel olarak geliştirilmiştir.
    Yıl boyunca spor kullanılan benzinli ve dizel motorlar için uygundur.
    Katalitik konvertör ve turbo uyumlu.
    Sportif sürücü ve aşırı kullanım koşulları için
    tam sentetik düşük viskoziteli motor yağı.
    Klasik motor sporu viskozitesi sayesinde yüksek yağlama emniyeti,
    optimum yağ basıncı ve maksimum aşınma koruması.


    Motul 8100 X-Power 10W-60 5 Litre ( Üretim tarihi : 2018 )

    BMW M serisi, Maseratti, Alfa Romeo GT, Lotus, Ferrari ve Jaguar gibi yüksek performanslı araçlar için geliştirilen Motul 8100 X-POWER 10W-60 5 Litre Motor Yağı, motordan alınabilecek maksimum performansa ulaşılmasını sağlıyor. Turbo şarjlı benzinli ve dizel motorlarla doğal emişli benzinli ve dizel motorlar için üstü düzey performans vadeden Motul 10W 60 Motor Yağı, arttırılmış yağ filmi kalınlığıyla da yüksek km'lere ulaşmış araçlardaki yağ sızıntısı problemini ortadan kaldırıyor.

    Performans Motorları için Geliştirilmiş Özel Formül

    Yarış arabaları gibi hızın ve performansın en üst seviyede olduğu araçlarda motor ömrünü uzatıyor.
    Motor parçaları arasında kalın bir yağ filmi tabakası oluşturarak sürtünmeyi sıfıra indiriyor.
    Sürtünmeyi ortadan kaldırdığı için motorun aşırı ısınmasını da önlüyor.
    Metal parçaların birbirleriyle sürtünmesi sonucu oluşan tortu oluşumunu da engellediği için motorun hem temiz kalmasını hem de motora maksimum koruma sağlıyor.
    Sürtünme ve aşınmadan kaynaklı sesleri ortadan kaldırıyor ve geliştirilmiş özel formülüyle motoru maksimum performansa ulaştırıyor.
    Üstün Performans Sağlayan Teknik Özellikler

    Viskozite: 10W 60
    Ürünün Miktarı: 5 lt
    Ürün Kalitesi: Tam Sentetik
    Ürün Yelpazesi: Otomobil
    Sürüş Keyfini Artıran Motor Yağı

    Motul 8100 X-POWER 10W-60,
    geleneksel motor yağlarından farklı teknolojilerle üretiliyor.
    %100 sentetik yüksek performanslı motor yağıdır.
    Doğal emişli veya turbo / süper şarzlı benzinli ve dizel motorlar için uygundur.
    8100 X-Power yanma odasındaki yağ yakmayı azaltır.
    Yüksek km deki motorlarda yağ sınıtılarını önlemek amacıyla artan yağ filmi kalınlığına sahiptir.

    Aşağıdaki yüksek performans motorlu araçlar için önerilir.
    Aston Martin
    Alfa Romeo GT
    Lotus
    BMW M Serisi
    Maserati
    Ferrari V12
    TVR
    Lancia
    Jaguar
    Audi R8
    .

    Motul X-Power 10W60 5 Litre Motor Yağı
    Özellikle Atmosferik ve Turboşarj Besleme İle Emiş Sağlayan Yüksek Performanslı Benzinli ve Dizel Araçlar İçin
    BMW M Serisi, Ferrari V12, Maseratti, Aston Martin, ...
    .
    Doill Speed Racer 10W/60 ful sentetik, Titanyum Altın Alaşım Teknolojisine sahip motor yağı,
    yüksek performanslı, doğal aspirasyonlu, kompresörlü ve turbo şarjlı araçlar için özel dizayn edilmiştir.
    AstonMartin / Alfa Romeo GT serisi / Lotus / BMW M serisi / Mercedes / Maserati / Ferrari V12 / TVR / Lancia /Jaguar / Porche / Audi R8 5.L GT ve diğer performanslı araçlar için tavsiye edilir.




  • saitates kullanıcısına yanıt
    Araciniz kac km de olursa olsun 10/60 yagi hangi servis soyler ise soylesin kullanmayin.

    Bir kere motorda degisken egzantrik var.Bu duzenek yag basinci ile calisiyor ki bu viskozitedeki yag duzenegin calismasini sekteye ugratir.Biz koyuyoruz,sikayet gelmedi diye olmaz.

    Misal nsx 8000 devirlik bir motora sahip ve kullanilan yinede 5/30.Oyle arkadasin dedigi gibi 200c decaalisacak diye bir durum yok.M3 CSL de ,nsx te yag sicakligi 135-138c lere geldiginde performans kaybiina ugruyor ve ciddi devir dususleri. Yapmak zorunda kaliyorlar,ki m3 te 5/50 kullaniliyordu yanlis hatirlamiyor isem.

    O nedenle hic yaklasmayin.100c deki viskoziteesi 12 civarindaki bir yag tum ihtiayclarinizi karsilar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 29 Kasım 2019; 19:50:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Bakımda o yap koyuldu, diğer bakıma kadar sıkıntı çıkartmazsa sorun yok. Ama tekra gidip yağ ve filtre değişimi ile uğraşmak istemiyorum. O yüzden sordum. Kısa sürede bir zararı olur mu diye.teşekkürler herkese cevap için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 tdci ford motorlu aracımız var. 190 bin km'de fabrika 5w30 kullanın diyor. Araçta soğukken itecek sesi far o sesi kesmek için yağ değiştirmeye gerek var mı?
    bir de mobil1 kullanıyoruz araçta ev, iş arası 10km arada performanslı kullanıyoruz mobil1 yerine tercih edebileceğim teknik açıdan daha başarılı yağ önerisine de açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iburak -- 29 Kasım 2019; 16:50:58 >
  • saitates kullanıcısına yanıt
    Toyota forumunda bir ney vardi.Hemen hemen herkese 80-90.000km.den sonra 10/60 yag oneriyordu.Nerede ise gres yag kullanin diyecekti.O minvalde soyledim.

    Yalnizca bilinki 10/60 yani 60 kalinliginda bir yagi kullandiktan sonra teknik olarak hareketli parcalarin hepsi kendini bu yagin kalinligina gore kalibre eder,alisir ve daha ince bir urun ile tekrar ikmal edildiginde mikron boyutunda olusan bosluklara yeni ince yag uyum saglayamaz ve saat calismaya baslar.

    İyi akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iburak İ kullanıcısına yanıt
    1.5 TDCİ focuslara servis 0w30 yağ olmadığı için 5w30 yağ koyuyordu. 5 derece ve altı soğuk çalışmada anormal subap itici sesi vardı. Ben garanti bitince 0w30 yağa geçtim ve düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iburak İ kullanıcısına yanıt
    Mobil1 esp 5w30 yağ kalitelidir.
    Sorununuzun kaynağı bu değildir.
    Ama yinede değiştirmek istiyorsanız Shell ultra
    Kullanılabilir.

    https://www.hepsiburada.com/mobil-1-esp-dexos-2-5w-30-1-lt-dpf-araclara-uygun-benzinli-dizel-motor-yagi-p-HBV00000LO2GC?magaza=PaoShop

    Mobil1
    Castrol
    Motul
    Shell ultra
    LiquiMoly

    Bunların hepsi de kalitelidir.
    Sorunun kaynağı yağdan ziyade Ucuz,adi,yan sanayi kağıt yağ filtrelerinden kaynaklanmış olabilir.
    Orjinal yağ filtresi kullanılması hayati önemdedir.
    Motorun da temizlenmesi gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Araç 2007 model kitapçığında esp yazmıyor super 3000 kullanıyorum.

    Araca şimdiye kadar hep 6.7 litre yağ koydu önceki sahibi kitapçıkta filtre dahil 6 litre yazıyor ben ona yoruyorum fazla yağ kalıntı yaptı diye.

    Filtreleri önceki sahipleri ne kullandı bilemiyorum ama bizden önceki sahibinde 4 yıl kaldı araç hep mann kullanıldı.

    Motor yağ soğutucumuz patlamasaydı bu bakımda engine flush yapacaktık ama yağ soğutucu yolda giderken patlayınca yeni taktığımız yağ soğutucuyu riske atıp engine flush yapmak istemedik. Daha önce engine flush yapıp yağ soğutucu patlattığımız için temkinli yaklaşıyoruz. Açılan yağ kanalları fazla basınç ile yağ soğutucu patlatabiliyor özellikle daha önce yağ soğutucu değişmemiş araçlarda
  • İzlenim postudur

    Araç: Renault Clio 2000 model 165000km 1.6 8v benzinli k7m motor

    Yağ: Motul X-cess 8100 5w-40

    İki bakımdır bu yağı kullanıyorum, son derece memnun olduğumu belirtmek için yazma gereği duydum. Araçta özellikle titreşim ve çekiş konusunda oldukça başarılı iş çıkarıyor ve yumuşak bir sürüş karakteri sunuyor. Ayrıca ilk çalıştırmada araç çok daha rahat marş alıyor soğumaya başlayan bu havalarda. Motor sıcaklığına kadar faydasını hissettiğimi belirteyim.

    “Abi bunun yağı 10-40 bu yağ uymaz” Diyen tamircilere aldırış etmeyin. Aracın spesifikasyonlarına uygun, tavsiye edilen vizkozitedeki yağı kullanın. Yağ, aracın her şeyi. Tam sentetik yağ kullanmak, motor için çok değerli.


    Filtre seçimi de en az yağ kadar önemli. Orijinal olduğundan emin olmadığınız veyahut Çin malı filtreler malesef yeterli filtrelemeyi yapamıyor.

    Hülasa orijinal filtre kullanın ya da aftermarket oem üreticilerinin filtrelerini kullanın. (Mann, hengst, purflux, bosch gibi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de geçenlerde kitapçıkta yağ ile ilgili olan bölümü fotoğraflamıştım. Benim anladığım öncelikle verilen numaralara uygun yağ olup olmadığı. Diğer görseldeki açıklamada 'bunlardan hiçbiri yoksa koyulabilir' denmiş.

    Bir de kafama takılan konu; şimdi uzun ömürlü yağlar vw de 504/507 diye sınıflandırılıyor. Benzinli 504 00 tamam fakat benim kitapçıkta 503 00 var, şu mu demek oluyor: 504 00 şartnamesini karşılayan yağ 503 00 ü kapsamış mı oluyor? Örneğin c3 ün c2 yi karşıladığı gibi?
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




  • 2007 DİZEL GETZ 230BİN KM aracımı 1 bucuk ay önce aldım. ilk arabam ve pek anlamam araçtan bakımdan yağdan. Aldığım arkadaş 5bin km önce yağı değişmiş ama ben yinede çok geç olmadan kendim biryağ değişimi yapmayı düşündüm. MOTUL 5W30 X-CLEAN yağ aldım. Bazı arkadaşlar 10w40 demiş ama bazılarıda HYUNDAİ önerisinin dışına asla çıkma demiş. önceki konulan yağın ne olduğunuda bilmiyorum...

    Aralık ayı içerisine komple yağ filtre ve antifiriz değişimi yaptırıcam. sonucu bende merak ediyorum.
    özellikle aracın motor sesi, titreme vs durumları görücem...
  • Aracım Ford Fiesta 1.4 LPG otomatik. Araç 66000 kmde. Lpg takılalı henüz 1000 km oldu.

    Yağ olarak aşağıdakiler arasında kaldım hanisini tavsiye edersiniz.

    Castrol Magnatec 5-30 A5
    Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
    Mobil1 ESP 5W-30

    Mobil Süper 3000 FE'de uyumlu yağlar arasında gözüküyor ancak araç lpgli olduğu için ona çok yanaşmak istemiyorum. onu kullanırsam yağ eksiltme yapar gibi hissediyorum. Bundan önce hangi yağ kullanıldığını da bilmiyorum.
  • sinanozk kullanıcısına yanıt
    Evet kapsıyor.

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Flying Nimbus

    Aracım Ford Fiesta 1.4 LPG otomatik. Araç 66000 kmde. Lpg takılalı henüz 1000 km oldu.

    Yağ olarak aşağıdakiler arasında kaldım hanisini tavsiye edersiniz.

    Castrol Magnatec 5-30 A5
    Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
    Mobil1 ESP 5W-30

    Mobil Süper 3000 FE'de uyumlu yağlar arasında gözüküyor ancak araç lpgli olduğu için ona çok yanaşmak istemiyorum. onu kullanırsam yağ eksiltme yapar gibi hissediyorum. Bundan önce hangi yağ kullanıldığını da bilmiyorum.
    Castrol Magnatec 5-30 A5 - Olabilir. Api SN - ASTM d93 Kapalı kap testinde parlama 207 derece. D92'de karşılığı yaklaşık 227 diyebiliriz.

    Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 - Aşınma testinde fazla aşınma oluyor ama kullananlarda memnun yorumlardan gördüğüm kadarıyla. Api SL

    Mobil1 ESP 5W-30 - Kalın gelebilir. Mobil 3000 bile sesliydi bende motora kalın gelmesine bağlıyorum bunu ama kalitesiyle de alakalı olabilir belki. ESP daha kaliteli olduğu için ses yapmayabilir. ESP biraz daha kalın yağdır diğer fuel economy 5w30'lara göre.

    Daha önce Mobil 3000 ile 110'da bağıran motor, 5w20 ile 130-135'te ses yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 649650651652653
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.