Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (649. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.548
Cevap
202
Favori
1.864.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
16. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 647648649650651
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • 30bin km civarındaki yağ değişim periyodu dizellerde çok yüksek bir rakam. Dizelin yanmasıyla birlikte açığa çıkan sülfirik asit zaten yağın asitlik düzeyini arttırıyor, buna bir de dizelin oluşturduğu kurumlar eklenince 15bin km'den sonra yağ oldukça asidik ve kirli bir yapıya bürünüyor. Almanya'da oturup X1 kullanıp da yağ pahalı, yağ ile de uğraşamam ama aracı da uzun süre kullanmak istiyorum demeniz bu bağlamda çok komik.

    Aracın yağını ve yağ filtresini 12 ay 15bin km'de bir değiştirmeniz lazım en kötü. Aracın sadece motoru değil turbosunu da riske atmamak adına bu değişimi yapmanız gerekmekte. Size araç ne zaman yağ değişimi geldiğini söyler ama bunu yağ analizi yaparak söylemez. Bunu size kilometre, kullanım süresi vs. ile ilişkilendirilmiş bir algoritma üzerinden söyler. Bu sizi yanıltmasın. Hız yapmamanız bir etken olsa da uzun süreli aynı aracı kullanmak istiyorsanız bu tip ufak şeyler size ileride pahalıya patlar. Kullanım kılavuzunda belirtilen her bakımı belirtilen aralıklarda yaptırmalısınız.

    Kullanım kılavuzundaki gereklilikleri sağlayan LL04 bir yağı düzenli olarak kullanmanız en makbulü.

    Shell ultra ECT C3 ve Xclean EFE arasından ben Shell'i bir tık daha iyi görüyorum teknik verilere dayanarak. Soğuk çalıştırmadaki viskozitesi ve viskozite index'i daha iyi bir yağ. Soğukta biraz daha ince, yağ ısındıkça da viskozitesi daha az inceliyordur motul'e göre yüksek olan bu viskosite index ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 21 Kasım 2019; 13:4:42 >




  • İyi gunler.Amaciniz 10-16 yil araci kullanmak ose 25.000-30.000 km lik periyotlarda yag degistirmeniz saglikli degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motul de 100% Synthetic yazması tam sentetik olduğu anlamına gelmiyor. 100% sentetik bazlı yağ kullanıldığını ama bunun kalitesinin ne olduğu belli değil, pazarlama oyunundan başka birşey değil. 100% görünce millet tam sentetik olduğunu düşünüyor.

    Esas Tam sentetik yağın pao veya gtl baz yağlardan üretilmiş yağlar olduğunu okudum bir yazıda. Grup 3+ ve Grup 4 baz yağlar tam sentetik. Shellin gtlden üretilen yağları bile tam sentetik değil ama belli bir oranda gtl baz yağ kullandığı için kalitesinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum. -30 larda viskozitelerinin düşük olması da bunu doğruluyor.

    100% Synthetic tam sentetik değildir. Tamamı sentetik yağlardan oluşmuş anlamına gelmektedir. Bu yağın kalitesini göstermez.

    Yasaklama olmayan ülkelerde Full Sentetik yazabiliyorlar, yasak varsa Fully Synthetic gibi böyle kelime oyunları yapıyorlar.

    Yağın fiyatı kalitesinin bir göstergesidir ve teknik verilerden de kesin olmasa da kalitesini tahmin etmeye çalışıyoruz. Yarı sentetikler haricinde diğer yağların hepsi sentetik teknoloji ile üretiliyor diyebiliriz. Yarı sentetikler belli bir oranda mineral yağ içeriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri

    https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77547.0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tofaş Serçe için en uygun yağı kullanmak istiyorum.

    O yıllarda 20w50 önerilmiş
    Lakin 15w 40 daha kaliteli gibi

    İkisi arasında sizce hangisi kullanılmalı.
    Motor sağlam, lpg'li ve yer Antalya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    10w40 konsa nasıl olur acaba ?

    Valvoline Maxlife 10w40. Kaliteli bir yağdır. Bu kış aylarında zaten soğuk çalıştırma viskozitesi 15w40'a göre daha iyi gelecektir.
    https://www.hepsiburada.com/valvoline-maxlife-10w40-4-litre-pm-otyagcrsi1163

    Alternatif ucuz f/p olarak Motul 6100 synergie+ :
    https://www.hepsiburada.com/motul-6100-synergie-10w40-4x-motor-yagi-4-litre-uretim-yili-2019-p-OTYAGCRSI561



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 22 Kasım 2019; 22:30:38 >




  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Hocam cevabın için çok teşekkür ederim.

    5w-40
    ACEA A3/B4
    RN700-RN710

    şartlarını karşılayan; mutlaka kullanmalısın diyebileceğin bir tavsiyen var mı?
  • Teşekkür ederim cevabınız için.

    10w 40 eski teknoloji bi motor için ince olmaz mı?
    Yağ eksiltmesi sorun değil de motora zarar vermese.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Motul de 100% Synthetic yazması tam sentetik olduğu anlamına gelmiyor. 100% sentetik bazlı yağ kullanıldığını ama bunun kalitesinin ne olduğu belli değil, pazarlama oyunundan başka birşey değil. 100% görünce millet tam sentetik olduğunu düşünüyor.

    Esas Tam sentetik yağın pao veya gtl baz yağlardan üretilmiş yağlar olduğunu okudum bir yazıda. Grup 3+ ve Grup 4 baz yağlar tam sentetik. Shellin gtlden üretilen yağları bile tam sentetik değil ama belli bir oranda gtl baz yağ kullandığı için kalitesinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum. -30 larda viskozitelerinin düşük olması da bunu doğruluyor.

    100% Synthetic tam sentetik değildir. Tamamı sentetik yağlardan oluşmuş anlamına gelmektedir. Bu yağın kalitesini göstermez.

    Yasaklama olmayan ülkelerde Full Sentetik yazabiliyorlar, yasak varsa Fully Synthetic gibi böyle kelime oyunları yapıyorlar.

    Yağın fiyatı kalitesinin bir göstergesidir ve teknik verilerden de kesin olmasa da kalitesini tahmin etmeye çalışıyoruz. Yarı sentetikler haricinde diğer yağların hepsi sentetik teknoloji ile üretiliyor diyebiliriz. Yarı sentetikler belli bir oranda mineral yağ içeriyor.
    Çok doğru zaten Almanya’da Motul %100 sentetik yazamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt


    Delvac MX 15W-40, veya muadili Elf/Total Quartz/9000 veya muadili Rotella... Bunlar 80'lere kadar üretip de orijinal olarak kalın yağlar isteyen motorlar için bence en iyi alternatifler.

    Ayrıca 10W-40 da ince olmaz bence. Yalnız piyasaki 10W-40'lar yukardaki yağların içerdikleri katkı paketlerini içermezler. Tamamen butik ve pazarlama bakımlarından birim fiyatları yüksektir. Baktınız çok eksiltiyor, o zaman 20W-50'ye dönersiniz.
  • Energetic kullanıcısına yanıt
    Yine ayni urune gelecegiz motul 8100 x-cess 5/40.En mantikli urun bu oluyor istenen kriterler isiginda 5/40 olarak.Bir kac gundurde fiyatlari gorece asagiya geldi.En iyi gonul rahatligi ile kullanilacak yag.

    Bu arada dunya farkli bir vizyonu konustugu icin 5/40 urunlere pek yatirim yapilmiyor.O nedenle x-cess en uygunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Bu konuda benim düşüncem; ilk çalıştırmada yani motor soğukken çalıştırıldığında çok kalın yağın yoğunluğu çok fazla olduğundan yağlama konusunda dezavantaja sahip. Kısmen ince ancak hammade olarak daha iyi diyebileceğimiz 10w40 ile daha iyi bir koruma sağlayabilirsiniz. Önerdiğim yağlar gerçekten iyi ve kendini ispatlamış yağlar. Ancak önerebileceğim 15w40 - 20w50 tipinde yağlar konusunda size ne kadar uygun bunu inanın bilmiyorum.
  • 2014 model 1.5 dci 90hp Renault Fleunce kullanılması gereken yağ ve vizikozitesi ne olmalıdır? DPF var mı yok mu bilgisi nereden öğrenilebilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Dpf var
    5w30
    Rn 720

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Aracın kendi kataloğuna bakarak yağ seçimi yapılır. Dpf e göre değil.
    Focus 1.6 dizel orjinal yağı A5/B5 standardında ama dpf de var
    Yani C2/C3 istenmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 makyajlı kasa 1.6 HDI dpf siz yağ tavsiyesi alabilimiyim 272km de aracım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar ben geçenlerde bahsettiğim Motul specific 5/40 olan yağı alıp yağ değişimini yaptırdım. Yağın onay kodları 502 00 505 01 ve ACEA C3 onayı mevcut. Sormak istediğim birçok yağın üzerinde API sınıfı yazıyor, bu yağda herhangi bir API onayını göremedim. Acaba bu onay yağda mevcut değil mi anlamış değilim. Motul'e de yazdım henüz bir cevap alamadım.
    Aldığım yağ da bu:https://urun.n11.com/motor-yagi/motul-specific-505-01-502-00-5w40-5-lt-tam-sentetik-motor-yagi-P377247590?gclid=CjwKCAiAzuPuBRAIEiwAkkmOSKCGmLcAyP236K-BbjaT7kiArAA7XObIqP_LmfyztYN1m2z4MiQhzBoCkuEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds




  • sinanozk kullanıcısına yanıt
    Api: Amerikan petrol enstitüsü.

    Motul ün özel olarak ürettiği yağ ise Avrupalı bir üretici için.

    Üreticinin istediği onayların tamamı yağda olmak zorunda değil ama genele hitap edebilir. Api olup olmaması sıkıntı değil acea varken...

    Acea: Avrupa otomobil üreticileri birliği...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F20 1.16i araçta 10w-60 yağ kullanımı sorun yaratır mı? Araçta bir zararı olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    Mobil Super 3000 X1 5W-40 ve Motul 8100 X-cess 5W-40

    bu iki yağı teknik açıdan incelersek hangisi daha önde?
    Aracınızın markası neydi?bende son bakımda mobil 3000Super 5-40 kullandım.(.Honda jazz)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 647648649650651
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.