Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (491. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.597
Cevap
203
Favori
1.866.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 489490491492493
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 30.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AAABBBTR42

    Ben yağ değişim süresi konusunda bu kadar korkutulmaya şüpheli yaklaşıyorum.

    Aldığınız sıfır araçlar depolarda ne kadar bekliyor, hele ki kampanya kovalayıp sene sonunu bekleyip önceki yıl tescilli araç aldıysanız minimum 1 yıldır motor yağı üstünde demektir.

    1 yıldır üstündeydi yağı, 1 yılda siz bindiniz 2 yılın sonunda değiştirdiniz. Üstelik buna rodajda oluşabilecek aşınmalara bağlı açığa çıkacak metal parçalarıda dahil kullanmaya devam ettiniz.

    Ama o aracın orjinal yağı, şöyle kaliteli böyle süper denebilir. Bizde burada tüm teknik şartnamelere ve teknik verilere en uygun yağları seçiyoruz.

    Peki bize gelince niye yağ beklemez, 8.000km'de olsa değiştireceksin 1 yıl dolunca muhabbeti dönüyor.

    Km'nin bir önemi yok, her şey süreyse niye TBN sülfat hths o şu bu bakıyoruz?

    Mantıklı bir teori bekliyorum:)

    Çok mantıklı bir soru olmuş, gündeme almak lazım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Motorine setan sayisi arttirici katki maddeleri ve yuksek sikistirma orani ile teoride emisyonu dusurmek mumkun ama yuksek sikistirma oranida cok iyi bi motor mukavemeti ve yag teknolojisi gerektiriyor muhendisligide aksine cok daha kolay dizel motorun ben kolay kolay vazgecilecegini sanmiyorum vezir hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cianni


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Yağların hepsi sentetik olabilir ama Api sınıfları aynı değil



    https://www.motul.com/tr/tr/products/8100-eco-nergy-5w30



    Harf i alfabetik olarak sonra olan daha gelişmiş bir yağdır

    SN>SM>SL

    Alfabetik olarak sonra gelen daha kalitelidir demişsiniz yani SN SL den kaliteli bu manadan çıkarım olarak ama sanki bu API sıralamasında en kaliteli yağ SL değil miydi acaba?



    Kafam karıştığı için soruyorum

    Hocam bir sorum olacak. 20w50 yağlarda api hep sg seviyesinde. Acaba 20w50 yağlar içinde api seviyesi olarak en ileri teknoloji olanı hangisidir?

    Gerçi oldukça eski bir yağ ama gerek lpg kullanan gerek motoru aşınmış olan bir çok kişi hala 20w50 kullanmak durumunda kalıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • cianni kullanıcısına yanıt
    SN en kaliteli veya en son sürüm diyelim diğer harfleri kapsıyor ,



    Yazılım sürümleri gibi sonnçokan diğerlerini kapsıyor daha geniş kapsamlı oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her şartname yağ içindeki 7 -8 faktörün dağılımını değiştiriyor .yazlık lastik kışlık gibi bazen eski motor ise eski yağ şartnamesi de gerektirebilir .Konu çok dallı budaklı bir detay karmaşası var ama meraklısı için bir link vereyim



    SM ile SN kıyası örümcek ağlı grafiği iyi anlamanız lazım yorumlayabilmek için



    Not: her çizgi BİR birimdir



    http://www.oilspecifications.org/articles/api-sn.php

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
    SG oldukça eski bir şartname



    Özet bulursam ileteceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php



    SG 1993 öncesi de kalmış ancak gerekli ise kullanılabilir ,sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim arabaya hep 5/40 kullanırdım en son 5/30 kullandım aynı marka yağ.sanki fazla yakmaya başladı yağ yüzündenmi acaba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ediyorum hocam. Ben standart yağı 10w40 olup fazla yağ eksilten arabaya 10w60 koyup neredeyse aynı oranda yağ eksilttiğini görünce ve 10w60 pahalılığı sebebiyle çareyi 20w50'ye geçmekte buldum. Bari almışken iyisini alayım dedim. Bu yüzden size sormak istedim. Aracım zaten 97 model el kitabında kullanılabilecek yağlar arasında 15w40 ve 20w50 de zikredilmiş. Buna istinaden kaliteli 20w50 yağın İstanbul kış koşullarında problem çıkarmayacağını düşündüm

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Mobil'in bu yağını gördüm araştırmalarımda, özellikle akma noktası ve soğuk viskozitesi ile diğer 20w50'lerden önde. Ancak bu yağın da 100 derecede diğer bazı 20w50'lere göre daha fazla incelediğini gördüm. Maksat yağ yakımını azaltmak olduğu için ısındıkça kalın kalması benim için daha ön planda. O noktasa helix 20w50 önde gibi görünüyor. Tabi bu benim naçizane gördüğüm bildiğim kadarı. Üstatlardan gelen bilgiye her zaman açığım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
    aracını ne sıklıkla kullanıyorsun bilmiyorum ama 20w50 yağın 3000 km ömrü can sıkıcı olabilir.
  • Fade to Black kullanıcısına yanıt
    Kafamı kurcalayan diğer bir nokta da bu evet. 5000'e uzatsam nasıl olur zaten sürekli yağ ekliyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
    bahsettiğin markalar belki 5000 gider ancak sürekli yağ ekliyor olman dezavantaj, içinde eski yağ da kalacaktır.
  • Fade to Black kullanıcısına yanıt
    Şu anda elimde hazır bulunan Türkiye petrolleri üretimi 20w50 var. İlk etapta bunu doldurup, ne kadar eksilttiğini gözlemleyeyim diyorum. Eğer 10w40'a göre bir fark oluşmuyorsa (ki tahminimce oluşmayacak 10w60'ı yakan motor 20w50'yi de yakacak) 20w50'yi boşaltıp düzgün bir 10w40 koyup ekleyerek yola devam ederim. Her 3000'de bir yağ değişmektense sanırım 10w40'a ekleme yapmak daha mantıklı olur. Hem yakıt tüketimi anlamında da 10w40 daha avantajlı olur değil mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
    Aklınızda kalması gereken şey 20w50 yağ mineral bir yağdır bu nedenle yarı sentetiklere ve sentatikşere göre çok daha erken değiştirilmesi gerekir



    Yani olaya parasal açıdan bakarsanız km balına maliyeti hangi yağı seçerseniz çok fark etmeyecektir



    10w60 15.000 km giderse

    20w50 en fazla 5000 km gider



    Sentetik yağ kullanmak motor sağlığı açısından daha iyi bakım olanağı sağlar



    Sizin için olaya hem teorik hem pratik açısından bakılırsa yani yağ eksiltme nedeniyle 20w50 seçilmemis ise



    Fiyat ve kalite dengesi açısından yarı sentetikler daha avantajlı olur .

    Kabaca 7000-8000 km dayanır fiyat açısından da 20w50 den biraz daha yüksektir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vezir hocam aracımın motoru Ls3 kodlu 6.2litrelik v8. Atmosferik ve hidrolik iticilere sahip. Amerikan klasiği OHV:) Motora dereceli egzantirik takılmış, egzoz manifoldları performansa uygun, 3'' egzoz boruları var.



    Aracıma bu motor sanırım Corvette C6' dan sökülüp takılmış, aynı motor Camaro'da da bulunuyor. GM markasının bir motoru. Stok olarak 430 beygir civarlarında bir güce sahip ama şuan sanırım 500 beygir civarında. Bulunduğum yer Arabistan'ın Medine şehri, motor sanırım 100.000 km'ye ulaşmamış henüz, daha önceki sahibi sanırım 20-50 Castrol Gtx kullanıyordu, aracı sürekli performanslı kullanıyoruz.



    C6'nın kullanım kılavuzuna baktığımda her iklim koşulunda 5-30 kullanın, katti suretle başka yağ kullanmayın yazıyor. Gm4718M onayına sahip olmasını şart koşuyor. Aracımındaki modifiye göz önüne alınırsa, Arabistan sıcakları göz önüne alınırsa(Yaz aylarında güneşin altında hava 60°C üzerinde, toz da cabası), modifiyenin de etkisiyle aşırı hızlı devirlenen bir motor var. Kullanım kılavuzuna sadık kalmamı önerirsin yoksa 10-60, 20-50 gibi yağları mı önerirsin.



    Ben Castrol 10-60 koydum, araç 8.5 litre kadar yağ alıyor. Fazla kullanamadım henüz ama kullandığım süre boyunca bir sıkıntı yaşamadım. 20-50'ye göre çok daha hızlı çalışma sıcaklığına ulaşıyor. Bu durumda bana önerin ne olabilir?

    Şu bilgiyi de paylaşmadan geçmeyeyim. Kılavuzda önerilen yağ Mobil1 5-30

    Mobil1 5-30'un Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) 254

    Castrol 10-60'ın Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 203



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 2 Eylül 2017; 23:17:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merak ettiğim bir konu daha var. Motorların yağ kapasiteleri neye göre belirleniyor.

    Misal;

    Mercedes W140 kasa s320'deki benzinli 3.2 litrelik sıralı 6 silindir motor 8.5 litre yağ kapasitesine sahip

    GMC safari'deki benzinli 4.3 litrelik V6 motor 4.3 litre yağ kapasitesine sahip

    Hliux 2.8 litrelik Dizel sıralı 4 silindirli motor 5.5 litre yağ hacmine sahip



    Yani olay silindir sayısı yada motor hacmi değil. Nedir bu yağ kapasitesinin fazla veya az olmasının olayı. Bilgilendirirseniz sevinirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi bayramlar aracım 2000 model polo classic 1.6 75 hp alm motor hangi motor yağı kullanmalıyım ?
  • Erzurum için 1.4 hdi motora hangi yağ kullanılmalı? 0w30 veya 0w40 düşünüyorum. Araç 100 binde. Geçmişinde sakin kullanılmış, yorulmamış, bakımları düzenli yapılmış(hangi yağ kullanıldı onu bilmiyorum) bir motor. Eksiltme yapmaz umarım bu yağlarla.



    Bir de sizce Erzurum'da kışın bu motorla ilk çalıştırmada çok sorun yaşar mıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda0666 -- 3 Eylül 2017; 21:20:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 489490491492493
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.