bütün dizel araçlarda bu yağı kullanma zorunluluğu getırmısler yanı megandada lagunadada bu yağ kullanılacakmış onlarda yük tasınmıyor sizce ne yapayım esmi geçmeliyim....
Reno servisleri yazın gecti sanırım bu yağa cünkü benim aracımda da eskiden 5w30 yağ konurdu hep ama yazın yağ değiştirdiğimde artık 5w40 kullanıcağı soylenmişti, sebebinden tam emin değilim ama o zaman piyasada sorudumda 5w30 yağ sıkıntısı varmıs hiçbiyerde bulamamıstım bende belki o yüzden bi geçiş olmuştur ama açıkçası ben 5w30 yağdan daha memnundum, 5w40 yağa geçince hem motur sesinde hemde yakıtta ufak bi artıs hissettim
reno servisleri de bi tuhaf be kardeşim. geçen hava filtresi almaya gittim hazır gitmişken ne yağ koyuyosunuz şef dedim 10 40 koyuyoruz dedi
@karbon 12 @vezir
vermiş olduğunuz teknik bilgiler ve sorunun çözümüne yönelik alternatifler için teşekkürler. Aracımın kullanım kılavuzunu internetten araştırdım ancak bir sonuca ulaşamadım.aracım 99 model mazda 323 protege(sedan) 1.5 cc. sanırım önce sayın @vezirin tavsiyelerini uyguladıktan sonra sayın karbon 12 nin tavsiye ettiği gibi yağ alternatiflerine bakacağım.
Ancak sanayideki bir kaç usta "subap ayarı yapalım" önerime karşılık, "bu araçlarda subap ayarı olmaz" gibisinden sözler söylediler. bu konuda bilgilendirebilirseniz memnun olurum.
Edge den önce kesinlikle Mobil1 birinci tercihim olurdu, lakin şimdi ise sıralamam:
1- Castrol Edge 2- Mobil1 3- Elf 4- Selenia
Vezir hocam yakın bir zamanda Hyundai İ30 CRDİ VGT 115PS aracımın 20.000km ikinci yıl bakımını yaptırdım. Aracımda 5W-30 veya 5W-40 gibi tam sentetik yağ kullanmayı dşünmüştüm ve hatta Shell Helix Ultra 5W-40 yağ kullanan bir servis bile bulmuştum. Ancak bakımı o anda yaptıramadım ve aradan kısa bir süre geçti. Tekrar servise gittiğimde Shell'in Hyundai araçlar için ürettiği Shell Helix HX7 10W-30 numara yağ kullanmaya başladıklarını öğrendim. Bunun üzerine Ankara, İstanbul ve İzmir'deki bazı yetkili servislerle görüştüm ve bu servislerinde CRDİ VGT üniteler için çeşitli markalarda 10W-30 yağlar kullandıklarını öğrendim. Bunun üzerinede bende bu yağı kullandım. Servis her ne kadar bu yağ için 15.000 km süre versede ben aracımla 1 yıl içerisinde en fazla 10.000 km yol yapıyorum ve yağımı ilk fırsatta değitiriyorum. Ayrıca aracımın ilk bakımınıda 9.128km de yaptırdım ve Shell Rimula 10W-30 yağ kullanılmıştı. Bu konuda aklıma takılan sorulara gelince: 1. Kullanılan bu Shell Helix HX7 10W-30 tam sentetik bir yağ mıdır? (Bildiğim kadarıyla değil ama yağ kutusu üzerinde "Synthetic Technology Motor Oil" yazmakta) Araştırdğım kadarıyla bu yağın piyasada 10W-40'ı bulunabiliyor ama 10W-30'u sadece servislerde bulanabiliyor. Yağ ile ilgili link (http://www.shell.com/home/Framework?siteId=my-en&FC2=/my-en/html/iwgen/zzz_lhn.html&FC3=/my-en/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/products/hx7_pdtinfo.html) 2. Zonguldak'da ikamet ediyorum ama yazın İzmir'de bulunuyorum. Bildiğim kadarıyla 10W-30 yağ -20 ile 40 C arasında koruma sağlıyor. Dolayısıyla İzmir gibi sıcak iklime sahip yerlerde bu yağa güvenebilrmiyim? 3. Araç bakımlarımı 10.000km de bir yaptırmam eğer varsa Tam sentetik yağ kullanma zorunluluğumu ortadan kaldırır mı?
Bu arada yararalı bir paylaşım olabilir diye ekliyorum...
Fotoğraf -40°C ‘de Çekilmiştir.
@VoLKaN067 harika paylaşım saolasın. 15w40 maşşallah yağlamayı bırakmışgerçi o soğukta normal
12000 de motor yağının tam yarıda olmasında bir sıkıntı yok değil mi
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
quote:
Orijinalden alıntı: bluemonday
sn Vezir hocam ve konu hakkında bilgisi olanlara danışmak istiyorum
2.el aldığım 05 model honda civic aracım var ..aracım lpg li yaklaşık olarak 5.000 km dir lpg ile kullanılmakta.araç 48.000 km de.aracımın bundan önceki bakımlarında 10w40 yağ kullanılmış.. ben 50.000 km bakımında aracıma mobil super 3000 x1 tam sentetik 5w40 yağ kullanmak istiyorum(fiyat ve sentetik olması açısından tercih etmek istiyorum)
araç son 8.000 km dir zaman zaman uzun yollarda devrili kullanıldı 4500-5000 devir bandı gibi..şehir içinde de sürekli kulllanılmakta bu yüzden 50.000 km doldurmasınıda beklemek istemiyorum..
çünkü aracın son dönemlerdeki çalışma sesi arttı ...bunun sebebinin ise yağın devirli kullanılmasından dolayı özelliğini yitirdiğini düşünüyorum..araçta herhangi yağ eksilmesi yada hararet yok...
benim sorum eğer bu vizkosite yağ kullanırsam aracımda herhangi bir problem yaratırmı ...yada kullanmada sakınca varmı..kış sezonuna girdiğimiz bu dönemde faydalı olurmu...(yaşadığım bölge marmara/kocaeli) vs önerilerinizi almak istiyorum
şimdiden teşekkürler saygılar
Aracın sesisiz çalışması için yağınızın tam senteteik olması gereklidir ki motor elemanları sürtünme katsayısı düşük olsun .Bu göz önüne alındığında 5W40 yağ seçimi doğru bir karardır. Ancak 5w30 yağ daha da sessiz çalışmasını sağlayabileceğinin aklınızda bulunmasını isterim.
yağ viskosite aralıklarının zırt pırt değiştirilmemesi konusunda birçok açıklamam olmuştur. Bunların ana fikrinde aracın belirli katkılar ilave edilmiş yağa alışması ve yağ marka ve viskosite aralığının değiştirilmesi ile farklı katkı ve temizleme şartlarının oluşması dolayısıyle yaşanabilecek risklerin minimize edilmesi gereklilidir.
Ancak sizin durumunda belirtmiş olduğunuz km de 3-4 kere yağ değiştirilmiş olduğunu göz önüne alırsak burada tam sentetik bir yağa geçmenin bir sakıncası olabileceğini sanmıyorum. Risk varsa bile yüzde olarak çok azdır.Eğer aracınız yağ eksiltmiyor ise 5w40 denemesini yapmanızı ve bundan da eksiltme yoksa 5w30 geçmenizi öneririm. Çünkü basamaklı geçiş ile hem aracınızı birden yağ değişikliğine tabii tutmayacak ve gözlem yapma şansınız olacak hem de sessiz çalışma için hedeflenen yağ viskositesine ulaşmış olacaksınız . Bundan sonra da 60000km civarında bir carbon clean yaptırarak aracın en sessiz hali ile karşılaşma şansınız mümkün olacaktır.
aynı şekilde pm den aynı açıklamayı gönderdim.
sn vezir hocam,
yardımlarınız ve destekleriniz için teşekkürler..elleriniz dert görmesin.. bu gün aracımın yağ değişimi yapıldı ve 5w40 tam sentetik yağ kullanıldı ..ilk aşamada aracın oldukça sessizletiği ve kolay devirlendiği gözlemlendi.. ileriki dönemde eksiltme olup olmadığını gözlemleyeceğim..
tekrar teşekkürler vakit ayırdığınız için saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: VoLKaN067
Vezir hocam yakın bir zamanda Hyundai İ30 CRDİ VGT 115PS aracımın 20.000km ikinci yıl bakımını yaptırdım. Aracımda 5W-30 veya 5W-40 gibi tam sentetik yağ kullanmayı dşünmüştüm ve hatta Shell Helix Ultra 5W-40 yağ kullanan bir servis bile bulmuştum. Ancak bakımı o anda yaptıramadım ve aradan kısa bir süre geçti. Tekrar servise gittiğimde Shell'in Hyundai araçlar için ürettiği Shell Helix HX7 10W-30 numara yağ kullanmaya başladıklarını öğrendim. Bunun üzerine Ankara, İstanbul ve İzmir'deki bazı yetkili servislerle görüştüm ve bu servislerinde CRDİ VGT üniteler için çeşitli markalarda 10W-30 yağlar kullandıklarını öğrendim. Bunun üzerinede bende bu yağı kullandım. Servis her ne kadar bu yağ için 15.000 km süre versede ben aracımla 1 yıl içerisinde en fazla 10.000 km yol yapıyorum ve yağımı ilk fırsatta değitiriyorum. Ayrıca aracımın ilk bakımınıda 9.128km de yaptırdım ve Shell Rimula 10W-30 yağ kullanılmıştı. Bu konuda aklıma takılan sorulara gelince: 1. Kullanılan bu Shell Helix HX7 10W-30 tam sentetik bir yağ mıdır? (Bildiğim kadarıyla değil ama yağ kutusu üzerinde "Synthetic Technology Motor Oil" yazmakta) Araştırdğım kadarıyla bu yağın piyasada 10W-40'ı bulunabiliyor ama 10W-30'u sadece servislerde bulanabiliyor. Yağ ile ilgili link (http://www.shell.com/home/Framework?siteId=my-en&FC2=/my-en/html/iwgen/zzz_lhn.html&FC3=/my-en/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/products/hx7_pdtinfo.html) 2. Zonguldak'da ikamet ediyorum ama yazın İzmir'de bulunuyorum. Bildiğim kadarıyla 10W-30 yağ -20 ile 40 C arasında koruma sağlıyor. Dolayısıyla İzmir gibi sıcak iklime sahip yerlerde bu yağa güvenebilrmiyim? 3. Araç bakımlarımı 10.000km de bir yaptırmam eğer varsa Tam sentetik yağ kullanma zorunluluğumu ortadan kaldırır mı?
sayın volkan 067,
İlk önce bir noktayı tekrar vurgulamak istiyorum. teknik bültenlerinde TAM sentetik karşılığı olan FULLY kelimesi görülmedikçe o yağın tam senteteik olduğundan emin olmazsınız. Bu bu aralar çok sık karşılaştığımız bir pazarlama taktiği olarak karşımıza çıkmakta .Tam demek %100 demektir. TAm veya fully yazmıyorlasa senteteik oranı %100 olduğunu ispatlayacak bir arguman olmadığı için firma olayı bulandırarak aklınca satış yapmaya pazardan pay kapmaya çalışıyor. İşin özünde sentetik oran artıkça ürünün fiyatı veya maliyeti arttığını ifade etmek isterim.
güzel bir örnek verirsem olayı herkesin TAM kavrayacağına eminim.
İndirimlerde %70 indirim yazar yanında küçücük ''e varan '' yazar. Aynı taktik. Şimdi siz içeriye girip bir ürün alsanız ve kardeşim dışarıda %70 indirim yazıyor sizişikayet edeceğim deseniz , size sunulacak cevaqp ''önce sen ilanı iyi oku gözlüğünü tak ondan sonra tekrar gel'' olacaktır. Çünkü ilanlarda %70 e varan demek bu oranı %5 de yaparım , yüzde 20 de yaparım beni bağlamaz ,anlamına gelir. Dürüst pazarlama taktiği uygulayanlar tüm rünlerde %30 indirim yazarlar ki etiket fiyatında bu oranda indirim görmeyi beklersiniz doğal olarak . Peki neden böyle bir taktik savaşı oluyor.
Çünkü pazarda çok rakip ve ürün olduğunda herkes ürününü satmak ve pazardaki satış oranını artırmak istemektedir. Bu onlar için gayet normal ir durumdur. Sadece alıcıların dikkatlerini etiket üzerinde belritilen şeylere daha fazla dikkat etmesi gerektiği açıkır. her çıkan ürün öncekinden daha iyi olsa ''bre kardeşim madem böyle bir ürünün var neden öncden çıkarmadın veya neden diğer ürünlerin halen piyasada'' deme lüksümüz yoktur.
şimdi gelelim sorularınıza 1-ürün tam sentetik bir yağ değildir. Ancak vermiş olduğunuz siteden teknik bültenine ulaşınca içine katılan özel katkılar ile hem donma derecesinin oldukça aşalara çekildiğini hemde bazı temizleme ile ilgili katkı oranlarının artırıldığı konusunda vurgulamalar yapılmış. Bu ürün üzerinde zaman harcanmış ve belirli bir kitle üzerinde çalışılmış anlamına gelir.
Pour Point (IP 15) °C -39 , buradaki -39 derecedeki akma direncinin başladığı derece tam senteik bir yağın bile zor ulaşabileceği eksi sıcaklıklara dayanabilme şartını getirdiğini gösterir.Bu nedenle SANKi düşük sıcaklıklarda bir 5w veya 0w yağ gibi davranacağını öngörmek yanlış olmaz.
2- linkteki tabloya bakarsanız dizel araç için beni al diye sırıta bir yağ var .Bunu incelemenizi tavsiye ederim.http://www.epc.shell.com/ burada helix HX7 yazarsanız liste karşınıza çıkacak
ürün adı Helix HX7 AF 5w30
ürün özellikle ford araçlar için olduğunun altı çizilmiş ancak bu diğer araçlarda kullnılmaz anlamına geleceğini sanmıyorum. yine de servise bir danışınız.
Shell Helix HX7 AF 5W-30 Passenger car engine oil for modern cars
Shell Helix HX7 AF is the latest generation synthetic technology engine oil designed specifically to meet the needs of all Ford gasoline and diesel engines without particulate filters. For extra responsiveness right up to the next oil change. • All naturally aspirated, fuel injected, turbocharged and multivalve Ford passenger car engines that admits the use of fuel economy oils having a low viscosity in high temperature high shear rate conditions. • Oils meeting WSS-M2C 913A&B have a mandatory recommendation for the following Ford models:
Focus - 1.8 Endura-DI, 1.8 DuraTorq - TDCi Mondeo - 2.0 DuraTorq DI Transit - 2.0/2.4 DuraTorq DI
ben listede özellikle dizel araçlar için tek bu seçenek gösterilmesi olayı dikkatimi çektiğini sizlerle paylaşmak istedim.
birde aynı 5w30 için bir alternatif daha var
Shell Helix Diesel HX7 AV 5W-30
For extra responsiveness right up to the next oil change. Shell Helix Diesel HX7 AV s the latest generation synthetic technology engine oil designed specifically to meet the needs of all Volkswagen pump injected four cylinder engines. Also meets the requirements of Ford four cylinder pump injected diesel engines. Approved by Volkswagen and Audi for their diesel engine specification VW 505 01. Also meets the requirements of Ford WSS-M2C-917A
Specifically designed to provide exceptional engine responsiveness and protection for all Volkswagen and Audi pump four cylinder pump injection diesel engines. Also meets requirements of Ford pump injected engines requiring specification WSS-M2C- 917A. Contains Shell’s special active cleansing technology to continuously prevent dirt and sludge build-up, maintaining responsiveness right up to the next oil drain.,
bu iki yağ farklı marklar hedeflenerek yazılmış belkiş sizin araca uyar uymaz ama forum okuyucularından atnı marka araçları olanların bişmelerinde fayda olduğu düşünüyorum.
3- tam sentetiek yağ kullama zorunluluğu km olarak değiştirilme periodunu yarı sentetiek yağa göre uzatsada siz bu bonusu kullanmayınız. Çünkü aracı hangi şartlar altında yıprranmış olacağını kestirmek oldukça güçtür. Bir yağ ne kadar çok sık değiştirilirse motorda bırakacağı tortu ve kalıntıların moordan o kadar eken uzaklaştırılması şansı vardır. Bu nedenle yüzbin kmnin katlarına ulaşmak için yapılması gereken yağı her 10-15 aralığınan değiştirme alışkanlığını kazanmaktatır. araç eskidikçe daha sık yağ değiştirmek bir kural gibi olmaktadır. ANCAK SIFIR ARAÇTA SIK DEĞİŞTİRİLMESİ ZORUNLUDUR DİYE BİR KAİDE KOYAMAYIZ.sadece öneri olarak söyleyebiliriz. Bu iş bir alışkanlık ve bakım işidir. Sakalınızı hergün de kesebilirsiniz 2 günde bir de kesersiniz. Ama 2 günde bir keserseniz kullanmış olduğunuz jilet her gün traş olmanıza göre daha uzun süre gittiğini göreceksiniz. İsterneniz deniyin ve zaman tutun , doğru olduğunugöreceksiniz. Pek alaka yok gibi görünen bu 2 koşuldda fark yaratan sakallar uzayınca jiletin içinde kalan minik partiküllerin bir sğnraki traşta bıçağı köreltmesidir. Benzer durum silindir segmanlarında da var dır .Segman jilettir silindir gömleği yüzünüzdeki cildinizdir.
yağ seviyesi min altına düşmedikçe bir sorun yoktur. Yağ kontrollerinde yağ seviyesinin mın altına düşmesine yakınken seviyeyi ortaya kadar dolacak şekilde yağ tamamlanması gerkmektedir. Doğrusu budur.
Ama yağ çubuğunu 2 kere çekmeye üşenen çıraklar ''abi yağın eksilmiş ''diye basarlarsa yağı , ne seviye kalıyor nede anlatacak şey.
quote:
Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin
12000 de motor yağının tam yarıda olmasında bir sıkıntı yok değil mi
quote:
Orijinalden alıntı: _Lupara_
@karbon 12 @vezir
vermiş olduğunuz teknik bilgiler ve sorunun çözümüne yönelik alternatifler için teşekkürler. Aracımın kullanım kılavuzunu internetten araştırdım ancak bir sonuca ulaşamadım.aracım 99 model mazda 323 protege(sedan) 1.5 cc. sanırım önce sayın @vezirin tavsiyelerini uyguladıktan sonra sayın karbon 12 nin tavsiye ettiği gibi yağ alternatiflerine bakacağım.
Ancak sanayideki bir kaç usta "subap ayarı yapalım" önerime karşılık, "bu araçlarda subap ayarı olmaz" gibisinden sözler söylediler. bu konuda bilgilendirebilirseniz memnun olurum.
bazı araçlarda iticiler hidrolik olduğu için böyle birşey söylemiş olabilirler. Ancak aşınma olmuşsa bu durumda komple değiştirmek gerekebiliyor. Yağ seçeneğini öne almak daha akılcı duruyorsa basit olanı seçmek gerekebilir. Şunu aklınızda tutunuz bir şey ayar yok denmesi aşınmıyor anlamına gelmez aslında daha çok bakım açısından kötü birşeydir son ana kadar size sinyal vermez. yani demek istediğim eğer valfde vya oturduğu yüzeyde biraşınma varsa yağ bunu çok az oranda dengeleyebilir asıl olan taşlama veya değiştirme yapılmasıdır. Ameliyat gerekli ise aspirin fayda etmeyecektir. Buna ustanızın karar vermesi daha doğrudur.
...bir de 10W-40'dan emin miyiz? kullanım kılavuzu yok anladığıma göre, bazen motorda yağ çubuğunda veya yağ kapağında da yazabilir. Doğru viskozite önemli ama hidrolik itici varsa daha da önemli. Yağ değişiminden hemen sonra dikkat çeken ses biraz daha ince yağın daha sessiz çalışacağına işaret edebilir, çünkü polimer takviyeli multiviskozite yağlar kullanım sırasında viskozite kaybeder, bir 10W-40 karterden çıktığında 10W-30'a yaklaşmış olur.
Tabii Sn. Vezir'in yazdığı gibi mekanik bir problem varsa yağla takviye edemeyiz. Ama orjinal soru yağ hidr. itici sesini etkiler mi... kendi tecrübeme göre evet, hem de çok. Ben de Mazda 1.5 için internette bir baktım ama bulamadım, bence ilk adım olarak tavsiye edilen viskoziteyi/viskoziteleri bulmak gerek.
2003 toyota corolla benzinli için 1.6, 0-40 tam sentetik yağ doldurttuk 110 ytl ye. iyimidir kötümüdür bi fikrimiz yok nasıldır?
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
yağ seviyesi min altına düşmedikçe bir sorun yoktur. Yağ kontrollerinde yağ seviyesinin mın altına düşmesine yakınken seviyeyi ortaya kadar dolacak şekilde yağ tamamlanması gerkmektedir. Doğrusu budur.
Ama yağ çubuğunu 2 kere çekmeye üşenen çıraklar ''abi yağın eksilmiş ''diye basarlarsa yağı , ne seviye kalıyor nede anlatacak şey.
quote:
Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin
12000 de motor yağının tam yarıda olmasında bir sıkıntı yok değil mi
sağol vezir
quote:
Ama orjinal soru yağ hidr. itici sesini etkiler mi... kendi tecrübeme göre evet, hem de çok.
+1
özellikle soğuk eksi derecelerde ses daha da artar araç ısınmaya başladıkça sesin db olarak şiddeti de azalacaktır acnak frekans açısından yine ses kaybolmayacaktır. Aynen amphinin volume düğmesini açmak veya kapamak gibi ,ses yok edilmesi için sesi yaratan mekanik titreşim yok edilmelidir ki bunun için parçaların birbrine tam oturması veya temas etmesi gerekir. yağ filmi kalınlığı titreşimi db olarak azaltmasına rağmen sesin frekansı çok değişmez çünkü parça ile birlikte yağ da titreşir. Bunlar işin püf noktalarıdır.
@vezir. cevaplarınız için teşekkürler.
Sn.Vezir; 1988 model opel kadett 1.3 LS sahibiyim.İzmirde ikamet ediyorum.İkinci sahibiyim.Aracı satın aldığım 2005 yılında 15w-40 yağ kondu.Aracım lifterlidir.sübap ayarları otomatik yapılıyor.Daha sonra ustam daha kaliteli diye 10w-40 castrol magnatek koydu.bununla devam ettim.Ancak bazı arkadaşlar eski teknoloji olması nedeniyle 10w-40 yağın ince gelebileceğini söylüyorlar.Sizce motorun uzun ömürlü olması ve sağlıklı çalışması için hangi yağı kullanmalıyım.? Bu arada aracım orijinal 112000 km.dedir. Kompresyon ölçümünde 4 silindir de eşit olarak 152 göstermektedir.
Yardımlarınız için teşekkürler.
saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: deepblue47
Sn.Vezir; 1988 model opel kadett 1.3 LS sahibiyim.İzmirde ikamet ediyorum.İkinci sahibiyim.Aracı satın aldığım 2005 yılında 15w-40 yağ kondu.Aracım lifterlidir.sübap ayarları otomatik yapılıyor.Daha sonra ustam daha kaliteli diye 10w-40 castrol magnatek koydu.bununla devam ettim.Ancak bazı arkadaşlar eski teknoloji olması nedeniyle 10w-40 yağın ince gelebileceğini söylüyorlar.Sizce motorun uzun ömürlü olması ve sağlıklı çalışması için hangi yağı kullanmalıyım.? Bu arada aracım orijinal 112000 km.dedir. Kompresyon ölçümünde 4 silindir de eşit olarak 152 göstermektedir.
Yardımlarınız için teşekkürler.
saygılar
eğer bahsettiğiniz gibi kompresyon kaçağı yoksa ince yağın bir zararı olmaz. Aksine daha yüksek performasn alabilirsiniz. Aracınız eski model ama kmsi düşük bu nednele 10w40 kullanabilirsiniz. Eksiltme yaparsa tekrar 15w40 dönebilirsiniz.
Ayrıca aracınız eğer baştan beri sizinle ise yılda ortalama 5600 km yapan araç sık sık yollara düşmüyor ve kısa mesafe kullanılıyor demektir. Bu durumda ince bir yağ araç motoru için daha sağlıklı bir durumdur hatta eksiltme yapmayacağını test ederseniz 5w40 bile kullanabilirsiniz ama adım adım geçiş yapmak gerekir. 20 yıllık araca birden 5w ile başlayan yağ koyarsanız feleğini şaşırabilir.
Arkadaşlar aracımda kullanbileceğim 3 ayrı firmanın farklı ürünleri aşağıda fiziksel parametre değerlerlerini kopyalıyorum.
OPET OMEGA FORMULA BLEND X5 10W/30 Sentetik Bazlı Dizel Motor Yağı
Yoğunluk @ 15oC, kg/lt ASTM D 4052 0.878 Viskozite @ 40oC, cst ASTM D 445 73.5 Viskozite @ 100oC, cst ASTM D 445 11.24 Viskozite İndeks ASTM D 2270 144 Parlama Noktası, oC ASTM D 92 220 Akma Noktası, oC ASTM D 97 -36 TBN, mg KOH/g ASTM D 2896 12 Sülfatlanmış kül, % ağırlık ASTM D 874 1.57
Mobil Delvac CT 10W-30 Ağır Hizmet Dizel Motor Yağı
Tipik Özellikler
Mobil Delvac CT 10W-30
SAE Sınıfı 10W-30 Viskozite, ASTM D 445 cSt @ 40ºC 73 cSt @ 100ºC 11.7 Viskozite İndeksi, ASTM D 2270 155 Sülfatlanmış Kül, ağırlıkça%, ASTM D 874 1.6 Toplam Baz Sayısı, mg KOH/g, ASTM D 2896 11.9 Akma Noktası, ºC, ASTM D 97 -45 Parlama Noktası, ºC, ASTM D 92 225 Yoğunluk @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.88
Castrol Tection F-TR 10W-30
Test Birim Tipik Değer Yoğunluk @ 15 ºC g/cm3 0.873 Viskozite @ 40 ºC cSt 71.6 Viskozite @ 100 ºC cSt 10.9 Viskozite, @ -25ºC cP 6600 Viskozite İndeksi - 142 Toplam Baz Sayısı mgKOH/g 11.8 Parlama Noktası ( PMCC ) ºC 220 Akma Noktası ºC -40
Bu üç ayrı yağda yukarıda SN. vezir'in akma noktasının -39 derecenin bile çok iyi olduğunu söylerken bu üç yağda bu konuda en iyisi delvac. Birde 100 C sıcaklıkta en iyi viskozite yine delvac. Zaten benim de favorim Mobil delvac, sadece alternatif yağlar arasında bir kıyaslama yaptım. -45 C akma noktasını nasıl yorumlarsınız Sn.vezir ?