Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (368. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 366367368369370
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • ağustos ayında aldığım mobil 1 0w 40 motor yağının 250ml sini bir şişeye ayırmıştım. bir iki gün önce şişeye bakayım dedim ve dibindeki köpüklenmeyi farkettim. konu ile ilgili bilgisi olan var mı? mobil 1 kaliteli yağ olduğunu bildiğim için yıllardır kullanırım fakat bu köpüklenme kıllandırdı beni. yabancı forumlarda köpüklenme olayını okumuştum. karterin dibide acaba böyle midir?
    _____________________________
  • Ford 948-B standardını karşılayan yağlar;

    Valvoline SynPower™ FE Motor Oil SAE 5W-20
    Motul SPECIFIC 948 B 5W-20
    TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE EcoB 5W-20
    Q8 Formula Exclusive Eco 5W-20
    Liqui Moly Special Tec F ECO 5W-20
    CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL 5W-20
    Fuchs TITAN Supersyn F Eco-B SAE 5W-20

    olarak gözüküyor internette, yani benim bulabildiklerim bunlar. Az önce araştırırken denk geldi, Türkiye'de bir sitede total quartz 9000 stokta var gözüküyor üstelik fiyatı da 135TL, fiyat servisteki ile yarı yarıya. Yağ hakkında internette kısa bir araştırma yapıp almayı düşünüyorum, Ford standardını da karşıladığı için belli bir kaliteye sahiptir herhalde. Umarım beni üzmez...
    _____________________________
  • yaman64 Y kullanıcısına yanıt
    Bende Skoda servisi ile aynı olayı yaşadım.Telefonla aradığımda araca 10W40 yağ koyarız diye ballandıra balladıra anlattı..Ben nereyi aradım size doğan mı getiriyorum ki benim aracıma 10W40 yağ koyuyorsunuz diye azarladığımda.

    Tamam vw 507 onaylı 5W30 yağ koyarız ve aynı fiyata demeye başladılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altrea -- 7 Ocak 2015; 22:12:57 >
    _____________________________
  • Gulf ve Shell de ürün gamına eklemiş.Bulunabilirliği zamanla artacaktır.Total de büyük firma sıkıntı olacağını zannetmiyorum.


    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AF_5W-20_%28SN_A1_B1_M2C-948B%29_%28en%29_TDS.pdf

    file:///C:/Users/pc/Downloads/gulf-formula-efe-5w-20-sept14_20141008005744.pdf
    _____________________________
  • Hocam benimde demek istediğim bununla alakalı.Üzerinde syntetic yazan 5w-40 yağ , üzerinde tam sentetik yazan 5-40 edge den daha fazla yağ eksiltti.Üzerinde yine tam sentetik yazan edge 0w-40 ile motor hiç yağ eksiltmedi.

    Daha öncede sizinle ve syn karbon12 ile bunları dile getirmiştik.Benim düşüncemde sizin açıkladığınız gibi.Edge fst 0-40 grup4 sentetik bir yağ.Almanyada Vollsynthetik (tam sentetik ) diye satılıyor.Bizde tam sentetik diye satılan Edge fst 5-40, Almanya da HC synthese diye satılan bir yağ.

    Petronasın sitesinde motordaki yağ eksiltmelerinde daha kalın yağa geçmenin uygun bir çözüm yolu olmayacağından bahsediyordu.Sanayideki ustaların bir çoğu ise eksiltmelerde bir numara büyük viskozite yağ öneriyor.Usta 0-40 motor yağı için bu yağ çok ince eksiltir gibi çıkarımda bulunuyor.

    Antalyanın sıcağında bu yağ diğerlerine kıyas eksiltmiyorsa, sizinde belirttiğiniz gibi uçuculuğu az.Eskiden yağ çubuğunu çekince üzeri kirli bir şekilde çıkardı.Bu yağ ile tertemiz oldu.Kurumu kendi içine hapsediyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Gulf ve Shell de ürün gamına eklemiş.Bulunabilirliği zamanla artacaktır.Total de büyük firma sıkıntı olacağını zannetmiyorum.


    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AF_5W-20_%28SN_A1_B1_M2C-948B%29_%28en%29_TDS.pdf

    file:///C:/Users/pc/Downloads/gulf-formula-efe-5w-20-sept14_20141008005744.pdf




    Shell daha gm motor uyumlu shell helix pro ag 5w30 dexos2 yağı tam olarak piyasaya süremiyor bunu nasıl sürsün.
    Dexos2 5w30 yağ harici bulunduğum çevrede hiç bulamadım.
    Mobil esp 0w40 var bunuda servis kabul etmiyor.kitapçıkta 5w30 ve 5w40 öneriliyor serviste izmirde bunun dışına çıkmıyor.
    _____________________________
    astra h 1.6 115 bg
    ruhumuz olmadan sadece bir makineyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Hocam benimde demek istediğim bununla alakalı.Üzerinde syntetic yazan 5w-40 yağ , üzerinde tam sentetik yazan 5-40 edge den daha fazla yağ eksiltti.Üzerinde yine tam sentetik yazan edge 0w-40 ile motor hiç yağ eksiltmedi.

    Daha öncede sizinle ve syn karbon12 ile bunları dile getirmiştik.Benim düşüncemde sizin açıkladığınız gibi.Edge fst 0-40 grup4 sentetik bir yağ.Almanyada Vollsynthetik (tam sentetik ) diye satılıyor.Bizde tam sentetik diye satılan Edge fst 5-40, Almanya da HC synthese diye satılan bir yağ.

    Petronasın sitesinde motordaki yağ eksiltmelerinde daha kalın yağa geçmenin uygun bir çözüm yolu olmayacağından bahsediyordu.Sanayideki ustaların bir çoğu ise eksiltmelerde bir numara büyük viskozite yağ öneriyor.Usta 0-40 motor yağı için bu yağ çok ince eksiltir gibi çıkarımda bulunuyor.

    Antalyanın sıcağında bu yağ diğerlerine kıyas eksiltmiyorsa, sizinde belirttiğiniz gibi uçuculuğu az.Eskiden yağ çubuğunu çekince üzeri kirli bir şekilde çıkardı.Bu yağ ile tertemiz oldu.Kurumu kendi içine hapsediyor.

    sayın note 07 ,

    sizin de vurguladığınız ''Tam sentetik '' yazı konusunda bu başlık altında önceki sayfalarda uzunca açıklamalar yapmış ve bilgi alışverişinde bulunmuştuk.

    Özet olarak ürün üzerinde TAM sentetik yazmayan bir ürünü sadece sentetik yazan ile kıyas etmek doğru olmayacaktır. Pazarlama ve kelime oyunları maalesef , hukuki olarak da Tam yazmayan bir ürünü siz neden böyle yazmıyorsunuz diyememektesiniz.

    çok detayına girmeye gerek yok çünkü zaten sayfalarca tartışmıştık , tam sentetik yazmayan ürün sadece sentetik yazan ürün ile arasında farklılıklar OLABİLİR. Olur da demek doğru değil ama OLABİLİR daha doğru bir sonuç.

    Çünkü kaç kişi olayın detayını bilebilir %80-90 kişiyi yanıltan bir durum ve internetten satışlarda da ayrıntıyı yakalamak çoğu kez olanaksız.

    bana bu konular organik bunlar diye satılan meyve sebzeleri ve %75 e varan indirim promosyonlarını çağdaştırıyor. Tüketici derneklerinin bu konuya el atması lazım. Şimdilik sadece paketlenmiş salam sucuk vb konularda ilerleme kaydedildi .Sanırım yağa 10 senede sıra gelmez.

    Bu nedenle diyorum ki ,

    Kendi tedbirinizi kendiniz alın ve tam sentetik yazmayan yağı tam sentetik niyetine alıp , ondan sonra da ondan aynı performansı beklemeyin.

    siz bilinçli tüketici olarak olayı yakalamışsınız ancak bilmeyenler için ben üzerinden tekrar geçtim ki , okuyan yeni forumdaşların fikri ve bilgisi olsun
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • ustadım bi konuda tavsiye istiyorum....yardımcı olursan minnettar olurum..

    Aracım 2006 Honda Jazz CVT şanzuman... 200.000 km de..160binde LPG takıldı... yaşadığım yer Aydın çok fazla soğuk olmuyor... %80 uzun yol kullanıyorum...Aylık 1500 km yapıyorum ortalama olarak...Motor yağı olarak 10-40, 5-30, 5-40 vs... marka ürün olarak tavsiye verir misin??

    Teşekkürler...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dundarkorkmaz

    ustadım bi konuda tavsiye istiyorum....yardımcı olursan minnettar olurum..

    Aracım 2006 Honda Jazz CVT şanzuman... 200.000 km de..160binde LPG takıldı... yaşadığım yer Aydın çok fazla soğuk olmuyor... %80 uzun yol kullanıyorum...Aylık 1500 km yapıyorum ortalama olarak...Motor yağı olarak 10-40, 5-30, 5-40 vs... marka ürün olarak tavsiye verir misin??

    Teşekkürler...

    aracınızın durumunu (yağ yakıp yakmadığını) belirtmemişsiniz.

    kmniz oldukça yüksek bu nedenle ben yağ yakmadığını var sayarak 5w40 tavsiye ediyorum. Ancak bu yağı eksiltir ve miktar fazla olursa 10w40 da uygundur. Aydın çok soğuk olmadığı için 10w40 kışın sıkıntı çıkarmayacaktır.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • iyi günler arkadaşlar, ağustos ayında almış olduğum mobil 1 new life 0w 40 motor yağından 250 ml bir şişeye ayırmıştım. 1 hafta önce bakmak için kilere indim ve şişenin altında köpüklenme gördüm. bahsi geçen yağı defalarca kalos aracımda kullanmıştım, onun da karteri bu resimdeki gibi tabakayla mı kaplıdır acaba?

    Şuandaki aracım j kasa astra, henüz 4000 kmde, rodaj süresince erken yağ değişiminin motor için iyi olacağı görüşü hakim; peki sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz? Gerçekten gerekli mi yoksa bir şehir efsanesi mi? bir de mobil 1e gerçekten güvenebilirmiyim bu resimdeki tabakadan sonra?
    _____________________________




  • kinghenryy K kullanıcısına yanıt
    Geçen seneden beri bidonda bekleyen traktör için kullandığım 15-40 yağ var ve yağda herhangi bi değişim yok köpüklenme tortu v.s.
    Araba rodajı için bişey diyemeyeceğim fakat ön bilgi açısından yağla ilgili motosiklet rodajından biraz bahsedeyim. Motosiklette ilk 500-1000 km de yağ değiştirilir, mantığı şudur, her ne kadar eskisi segman piston silindirde pürüzler olmasa da yine de alışmalar dolayısıyla çok küçük mikronlarda demir parçacıkları yağa karışacaktır. Bu parcacıklar motor aksamına asla hissedilmeyecek derecede küçük zararlar vermesin diye değiştirilir.
    _____________________________
  • teşekkürler cevap için.. yıllarca kaliteli yağ diye kullandım mobil 1i ama bundan sonra daha temkinli olmakta fayda var sanırım
    _____________________________
  • şişenin içi tamamen kurumuydu su varmıydı.tamamen kuru olsa bile şişenin içindeki minerallerle tepkimeye girebilir.yağ kesinlikle orijinalmiydi.benim sakladığım new life ın rengi çok daha açık(bu farklar olabilir tabi).diğer yağlarda böyle birşey olmayacağını test ettiniz mi..v.s birçok şey var.mobil 0 w-40 new life nissan gt-r,porsche(A40) ,mercedes gibi markaların fabrika dolum yağı.bu yağ kötüyse mühendisler bu işi bıraksın,forumlardan hangisini koyalım diye baksınlar.castrol,mobil1,motul gibi markalar birbirlerine yakın ve kaliteli markalardır.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkaann

    şişenin içi tamamen kurumuydu su varmıydı.tamamen kuru olsa bile şişenin içindeki minerallerle tepkimeye girebilir.yağ kesinlikle orijinalmiydi.benim sakladığım new life ın rengi çok daha açık(bu farklar olabilir tabi).diğer yağlarda böyle birşey olmayacağını test ettiniz mi..v.s birçok şey var.mobil 0 w-40 new life nissan gt-r,porsche(A40) ,mercedes gibi markaların fabrika dolum yağı.bu yağ kötüyse mühendisler bu işi bıraksın,forumlardan hangisini koyalım diye baksınlar.castrol,mobil1,motul gibi markalar birbirlerine yakın ve kaliteli markalardır.....

    Yagi hepsiburada dan almistim, sise de kuruydu, niye boyle bisey oldu bende anlam veremedim ve cok sasirdim, distributorlerden yagi almak en garantili is sanirim ancak onlarda adetle yag satarlarmiki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Arkadaşlar,herkese İyi akşamlar yetkili servis yağ için 450 TL istedi pahalı deyince Castrol bize özel yağ üretiyor dışarıda bulamazsınız denildi ama ben kazıklanmak istemiyorum. 2011 model bluemotion 1.6 TDİ VW Golf aracım için acilen yağ tavsiyenizi bekliyorum.Saygılarımla.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bellibol64

    Arkadaşlar,herkese İyi akşamlar yetkili servis yağ için 450 TL istedi pahalı deyince Castrol bize özel yağ üretiyor dışarıda bulamazsınız denildi ama ben kazıklanmak istemiyorum. 2011 model bluemotion 1.6 TDİ VW Golf aracım için acilen yağ tavsiyenizi bekliyorum.Saygılarımla.

    Castrol kimseye özel yag üretmez. Hangi viscosite yag oldugunu baska bir servisi arayarak öğrenebilirsiniz.
    Castrol Edge 5w30 dpf sanırım servisin kullandığı yag. 4 litresi 100 tl civarı.
    Satis ve sonrasındaki bu ahlaksızlıkları yüzünden wolsvagen dan nefret ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exar__Kun -- 11 Ocak 2015; 1:41:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bellibol64 B kullanıcısına yanıt
    Castrol edge 5 w 30 dizel dpfli tam sentetik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • cyberjackal kullanıcısına yanıt
    Firmalar "yeni standartlar" çıkarmakla pek meşguller :) Bizim Fiat da böyle ama servislerin haberleri yok daha...

    WSS-M2C948-B'lere baktım. Çoğu ayn zamanda ACEA A1/B1'i de karşıladıkları için öyle pek de özel ürünler gibi durmuyorlar. Büyük ihtimalle Amerikan Pennzoil daha kaliteli olablir ama yine de turboşarjlı, düşük hacimli yüksek güçlü bir motorda temkinli olup standardı takip etmekte fayda vardır.

    Elf/Total Quartz 9000 kaliteli bir yağdır. Şartları karşılıyorsa kullanılabilir. Fiyatlar bellli ki yapay. ACEA A1, vis. indeksi ~165 olan yağ 260 lira etmez. WSS-M2C948-B yeni çıkmış, piyasa alışana kadar biraz sebepleniyorlar herhalde, İngiltere'de 5 litresi ~45 Euro görünüyor.

    www.mytyres.co.uk
    404 File Not Found - mytyres.co.uk
    http://www.mytyres.co.uk/cgi-bin/oshop.pl?dsco=110&item_id=1






  • voltilite çok önemli, bir de viskozite indeksine bakabiliriz.

    VI, sentetik içeriğiyle direkt irtibat gösteriri. Bütün ürün gamında 155~165 arasında gezerken birinde 175~180 gösteriyorsa o üründe bazyağın değiştiğinden emin olablitriz. Viskozite indeksi ne kadar yüksekse bazyağ da (genellikle) o kadar kalitelidir (istisnası da ester esaslı yağlar olablir).

    Yağ tüketimi çok şeye bağlı. Piston hızları 15m/sn'yi geçebiliyor. Kayar hareket olarak 50km/s sürat yapar, bu hızlarda viskodinami enteresan çalışıyor. Yüzeylerin ayrılması en az viskozite kadar hız farkına da bağlıdır. Pompayla yağlanan sistemlerde iki parçanın göreli hızına ek olarak yağlayıcının akış hızı da önemli hale gelir.

    Bazen ince yağlar sekman alanında daha az tüketim gösterebiiyor. 2000'lerde Shell'in böyle bir bulgusu vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinghenryy

    iyi günler arkadaşlar, ağustos ayında almış olduğum mobil 1 new life 0w 40 motor yağından 250 ml bir şişeye ayırmıştım. 1 hafta önce bakmak için kilere indim ve şişenin altında köpüklenme gördüm. bahsi geçen yağı defalarca kalos aracımda kullanmıştım, onun da karteri bu resimdeki gibi tabakayla mı kaplıdır acaba?

    Şuandaki aracım j kasa astra, henüz 4000 kmde, rodaj süresince erken yağ değişiminin motor için iyi olacağı görüşü hakim; peki sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz? Gerçekten gerekli mi yoksa bir şehir efsanesi mi? bir de mobil 1e gerçekten güvenebilirmiyim bu resimdeki tabakadan sonra?


    Motosiklet gibi arabalarda da aynı prensip tabii var. Rodajda yağı temiz tutmak önemlidir. Ne var ki, montajda özel yağlar/gresler kullanılır. Bu yağlar ilk motor yağıyla tam karışarak rodaj için uygun bir katkı paketi haline gelirler. Bu özel belirlenmiş katkılardan daha uzun süre yararlanamak için -motor zor şartlarda kullanılmıyorsa- ilk yağı kılavuzda yazandan daha erken değiştirmiyorum.

    * * *

    Yağın çökelmesi pek normal değil. PVC şişede her şey olablir de, PET'le reaksiyona girmemesi lazım. Köpürme normal değil, çökelmeye de anlam veremedim, bor veya kalsiyum o renkte çökelme yapar onlar da Mobil'de 80~160 ppm arası çıkıyor.

    90'larda Caterpillar şişe yağların filtreden geçirilmeden motorda kullanılmaması için servislere yayın göndermişti. Tabii ortalık karışmıştı biraz. Bazı parti Mobil'lerde o zaman da siyah çökelmeler olabliyordu. Bazen molibden çökeliyor, bazen de varil veya rafneri kalıntısı olarak pas veya yüksek miktarda demir çıkabiliyordu.... Bazen şişelemede toz da olabliyor, silisyum yükseliyor.

    Kendim de Mobil 1 kullanyorum ama hiç bir şeye tam güvenemeyiz. Böyle durumlar tekrarlandığında alternatiflere geçilebilir.




  • 
Sayfa: önceki 366367368369370
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.