Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (365. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 363364365366367
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Söylediğiniz mantıklı, 4 lt koyup çubuktan bakayım, yarının üzerindeyse yeterli gelir nasılsa.
    _____________________________
  • Vezir usta selamlar,
    Kia Rio 1.5 CRDİ 81000km de olan aracım için Türkiye Castrol 5 30ap yağ önermekte (5 30ap diye bir yağ bayilerde görmedim :) 5 30a1 var) Almanya Castrol sitesinde 0 40a3 b4 önerilmekte bu farklılığın sebebi sizce nedir? Aracıma serviste konulan castrol 5 30 yağı değiştirmek istiyorum ve hangi castrol yağı koymam gerektiği konusunda kararsızım. Konu hakkında yardımlarınızı rica ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CİLO 3.25i

    Vezir usta selamlar,
    Kia Rio 1.5 CRDİ 81000km de olan aracım için Türkiye Castrol 5 30ap yağ önermekte (5 30ap diye bir yağ bayilerde görmedim :) 5 30a1 var) Almanya Castrol sitesinde 0 40a3 b4 önerilmekte bu farklılığın sebebi sizce nedir? Aracıma serviste konulan castrol 5 30 yağı değiştirmek istiyorum ve hangi castrol yağı koymam gerektiği konusunda kararsızım. Konu hakkında yardımlarınızı rica ederim.

    Almanların önerdiği yağı koyun 0w40 veya 5w40 dizel araçlar için idealdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Teşekkürler... :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Merhaba Vezir Bey,

    İnternetten şöyle bir tablo buldum hava sıcaklığı ile viskozite arasındaki ilişkiye gösteren.
    Buna göre 5w-30 yağı istanbulda ve türkiyenin çoğu sıcak bölgesinde kullanmak sakıncalı gibi. Çünkü 26,7 derece ve sonrasında kırmızı olarak işaretlenmiş. Yani yağ özelliğini kaybediyor bu sıcaklıklarda.

    Halbuki 5w-30 çok popüler bir yağ herkes kullanıyor. Yetkili servislerde bu yağı koyuyor, kimse dikkat etmiyor mu acaba, yoksa bu tabloyu ben mi yanlış yorumladım?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urunguu -- 30 Aralık 2014; 19:55:17 >
    _____________________________




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba, geçen hafta aracımın yağını değiştirttim. Mobil esp 0w40 koydurdum. Aracım corolla 2004 model 118bin kmde. Sanayideki usta yanlış yağ almışsın bu çok ince olur 10w40 alman lazımdı dedi. 0w40 kullanmamın arabaya artı eksi yönde etkisi nedir acaba? Usta doğru mu söylemiş? Yağı bizden alsaydın da biz kazansaydık olmaz mıydı vs muhabbetlere girdi de pek güvenmedim adama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    Hocam merhaba, geçen hafta aracımın yağını değiştirttim. Mobil esp 0w40 koydurdum. Aracım corolla 2004 model 118bin kmde. Sanayideki usta yanlış yağ almışsın bu çok ince olur 10w40 alman lazımdı dedi. 0w40 kullanmamın arabaya artı eksi yönde etkisi nedir acaba? Usta doğru mu söylemiş? Yağı bizden alsaydın da biz kazansaydık olmaz mıydı vs muhabbetlere girdi de pek güvenmedim adama.

    Gereksiz usta muhabbetleri , yağ yapmayan araçta tabii ki ince yağ kullanılabilir . Size cevabı araç söyler gerçekten ince ise eksiltme yaparak sizi bir üst viscosite yağa yönetir .

    Bahsedilen yağ çok iyi var yağdır .Corolla gerçek performansını bu yağda verecektir .zaten sizin ilk çalıştırma dan itibaren anlamanız lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    Merhaba Vezir Bey,

    İnternetten şöyle bir tablo buldum hava sıcaklığı ile viskozite arasındaki ilişkiye gösteren.
    Buna göre 5w-30 yağı istanbulda ve türkiyenin çoğu sıcak bölgesinde kullanmak sakıncalı gibi. Çünkü 26,7 derece ve sonrasında kırmızı olarak işaretlenmiş. Yani yağ özelliğini kaybediyor bu sıcaklıklarda.

    Halbuki 5w-30 çok popüler bir yağ herkes kullanıyor. Yetkili servislerde bu yağı koyuyor, kimse dikkat etmiyor mu acaba, yoksa bu tabloyu ben mi yanlış yorumladım?




    Problem olmaz yola devam sadece araç radyatör veya fanı sıkıntı çıkarıyor sa riskli olabilir .motor zaten dış hava dan çok daha fazla ısınmaktadır.

    100 derecedeki viscosite ler önemli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • vezir kullanıcısına yanıt
    Evet hocam aracın sesi değişti, azaldı. Gerçekten motor yağ gibi akıyor. Önceden gaza basınca motor sert bi tepki verirdi, şimdi gayet yumuşak hareket ediyor. Umarım yağ eksiltmez.
    _____________________________
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam size bi soru daha sorayım. Aracım lpgli ve lpgdeyken özellikle 1den 2. vitese geçerken araç kendini öne atıyor. Lpgciye gittim lpg filtresini değiştirdi ayar yaptı düzelmedi. Enjektörü değiştirelim dedi ama adama pek güvenmedim.
    Acaba şunun araca bi faydası olur mu:
    www.hepsiburada.com
    LIQUI MOLY LPG Yakıt Katkısı 250 ml Fiyatı - Taksit Seçenekleri
    http://www.hepsiburada.com/liste/liqui-moly-lpg-yakit-katkisi-250-ml-/productDetails.aspx?productId=otson1010&categoryId=26005

    yoksa enjektörü mü değiştirteyim sizce?
    _____________________________




  • @vezir hocam;

    Ford Focus 2 aracım var. 1.6 Ti-VCT 115 ps benzinli motora sahip 78000bin KM'de. Lpgli kullanıyorum. 70 binde bakıma giren araç için yağ değişimi 15 bin KM sonra yazılmış serviste, bakımını kendim yapacağım. Amerika'dan ithal 1.25 U.S.Gallon Motorcraft 5-30W Syntetic Blend (4.73 LT ) yağ var elimde, ancak internette bu yağı kullanmamam gerektiğine dair yazılar okudum. Bu yağı koyarsam "sentetik karışım" olduğundan dolayı 10.000 kmde değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak kesinlikle koymamam gerektiğini söyleyenler var. Sizce bu yağı kullanmalımıyım, yoksa yağ değişim zamanında Castrol Magnatec veya Mobil mi almalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kullanmanı ifade edenler gerekçe olarak ne söylemektedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Kullanmanı ifade edenler gerekçe olarak ne söylemektedir.

    İyi bir yağ olmamasını, yarı sentetik olmasını sebep olarak belirtmişler. Ne yapmalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Vezir hocam iyi gunler nasilsiniz?,

    1.Accent era 1.4 benzinli 2010 model 30.000km deki aracima mobil esp formula 5w30 yag aldim. titiz oldugum icin en iyi yagi almaya çalıştım bu yagda tercihim dogru mudur?

    2.esp formula yag bildiğiniz uzere hem benzinli hem de dizel araclar icin uygun ama sanki dizele daha yatkin gibi bu konuda ne düşünüyorsunuz.?

    3.ben yilda 6.000 km yapiyorum. Bu esp formula yagi 2 yil degistirmesem sorun olur mu? Tavsiyeniz ne olur?

    Herkese saygi ve sevgilerimle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mühendis açıklaması: MOBİL 1 ESP FORMULA 5W-30 ,, MOBİL 1 NEW LİFE 0W-40 ,, MOBİL 1 PEAK LİFE 5W-50 ,, MOBİL 1 EXTENTED LİFE 10W-60

    SAE Sınıfı 5W(40°C)-30(100°C) ,,, 0W(40°C) - 40(100°C) ,,, 5W(40°C) - 50(100°C) ,,, 10W(40°C) - 60(100°C)
    Viskozite, cSt, (ASTM D445) 40°C “W:WİNTER(KIŞ)”
    100°C “(YAZ)
    @ 40°C(MM2/SN)YOĞUNLUK - 72.8 5W-30 ---- 75 0W-40 ---- 108 5W-50 ---- 152,7 10W-60
    @ 100°C(MM2/SN)YOĞUNLUK - 12.1 5W-30 ---- 13.5 0W-40 ---- 17,5 5W-50 ---- 22,7 10W-60
    Viskozite İndeksi - 164 5W-30 ---- 185 0W-40 ---- 180 5W-50 ---- 178 10W-60
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık,
    (ASTM D874) - 0.6 5W-30 ---- 1.3 0W-40 ---- 1,3 5W-50 ---- 1,4 10W-60
    HTHS Viskozite, mPa•s @ 150°C,
    (ASTM D4683) - 3.58 5W-30 ---- 3.8 0W-40 ---- 4,4 5W-50 ---- 5,7 10W-60
    Akma Noktası, °C, (ASTM D97) - -45 5W-30 ----
    Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) - 254 5W-30 230 0W-40 ---- 231 5W-50 ---- 234 10W-60
    Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml,
    (ASTM D4052) - 0.85 5W-30 ---- 0.85 0W-40 ---- 0,85 5W-50 ---- 0,86 10W-60

    mavi: W (WİNTER) KIŞ İÇİN HESAPLANAN AKMAZLIK( 40°C SICAKLIKLIĞINDA HESAPLANAN İNCELİK KALINLIK(YOGUNLUK) DEĞERLERİ (YÜKSEK RAKAM DAHA YOĞUN – DÜSÜK RAKAM DAHA DÜŞÜK YOGUNLUK)
    kırmızı: YAZ İÇİN HESAPLANAN AKMAZLIK (100°C SICAKLIKLIĞINDA HESAPLANAN İNCELİK KALINLIK(YOGUNLUK) DEĞERLERİ (YÜKSEK RAKAM DAHA YOĞUN – DÜSÜK RAKAM DAHA DÜŞÜK YOGUNLUK) , MOTOR ÇALIŞIRKEN YAĞ SICAKLIĞI ORTALAMA 100°C OLDUĞU İÇİN YAĞLARDA ÖNEMLİ OLAN VİSKOZİTE DEĞERİ BUDUR.MOTOR ÇALIŞMA ÖMRÜNÜN YÜZDE 90 KADARINI BU SICAKLIK ARALIĞINDA GEÇİRİR.MOTORDAKİ YAĞ FİLM KALINLIĞINI BU VİSKOZİTE ORANI ETKİLER.BU SICAKLIKTA ÖLÇÜLEN YOĞUNLUK NE KADAR DÜŞÜKSE MOTURUN YAĞ YAKMA ORANI YA DA İHTİMALİ ARTAR.ORİJİNAL YAĞ KULLANIRKEN ÜRETİCİNİN BELİRLEDİĞİ MODELDEKİ (ÖRNEĞİN VOLKSWAGEN İÇİN:VW504/507 ONAY KODLU MOBİL 1 5W-30 ESP FORMULA) YAĞ KULLANILMALIDIR.ÇÜNKÜ HER 10W-40 YA DA FARKLI VİSKOZİTEDEKİ YAĞLAR FARKLI SICAKLIKLARDA AYNI YOĞUNLUK VE ÖZELLİKTE DEĞİLDİR.YAĞ KUTUSUNUN ÜZERİNDEKİ VİSKOZİTE ORANI YALNIZCA 40°C VE 100°C SICAKLIKLARINDA ÖLÇÜLEN YOĞUNLUĞA GÖRE BELİRLENMİŞTİR.DONMA NOKTASINI,PARLAMA NOKTASINI,FARKLI SICAKLIKLARDAKİ YOĞUNLUĞU BU DEĞER VERMEZ.O YÜZDEN ÜRETİCİLERİN KENDİ MOTORLARI İÇİN ONAY VERDİĞİ YAĞLAR VİSKOZİTESİNE BAKILMAKSIZIN AYNI MODEL VE AYNI VİSKOZİTEDE KULLANILMALIDIR.COĞRAFİ ŞARTLARA BAKILARAK DAHA DÜŞÜK YA DA DAHA YÜKSEK VİSKOZİTEDE YAĞ KULLANILACAKSA YETKİLİ SERVİSE SORULMALI YA DA ÜRETİCİNİN ONAY VERDİĞİ DİĞER MODEL YAĞLARA BAKILMALIDIR.
    cSt:Akmazlık-Viskozite-Yoğunluk birimi
    1 MM2/SN:Saniye karede 1 milimetre






  • yaman64 Y kullanıcısına yanıt
    merhaba beyefendi. dizele daha yatkın gibi demek biraz komik bir durum .tabi normal kullanıcının bilgi seviyesinide anlayabiliyorum.yukarıda paylaştığım tabloya bakın.şöyle anlatayım kısaca.çok parametre vardır yağ seçimi konusunda.benzinli dizel kıyası yapamazsınız.1.4 180 bg polo gti benzinli motoruyla 1.4 122 motor bir değildir.ya da herhangi bir dizel motor bir değildir.aynı olmayan şey ise,soğutma sisteminin büyüklüğü kapasitesi soğutabilme kabiliyeti, kompresyon,motorun aldığı yağ hacmi,turbonun büyüklüğü,yağ pompa gücü,silindirledeki sürtünme oranı.......uzar gider.o yüzden üreticiler kendi motorlarına uygun olan yağı seçer onay kodunu yayınlar ve kullandırır.foruma baktığımda ise büyük bir cahillikle cevaplar verilmiş.tabi sanayi ustalarıda ve yağ satıcılarıda bu cahilliğin içinde.öğrenmek için binlerce sayfa çalışmak ve hesaplama yapmanız gereken bir konuda buraya kısaca ne yazacağımı şaşırdım doğrusu.bilmeniz gereken en önemli yanlışları söyleyeceğim.10w 40 ya da 5w 30 viskozite manası şudur.10w ve 5w 40derecede ölçülen mm2/sn cinsinden akmazlık direnci,40 ve 50 ise 100derecede ölçülen akmazlık direnci.bu değer incelik ya da kalınlık vermez yalnızda o sıcaklıktaki yoğunluğu tahminen size anlatır.her 10w40 yağ aynı değildir.mm2/sn olan değere bakmak gerekir.öyleki 0w 30 yağ vardır 5w 30 yağdan daha kalındır(farklı sıcaklıklarda değişebilir artarbilir azalabilir,nedeni hammaddeki moleküller,moleküller element bazında kalsiyum fosfor ....katkı maddeleri anti oksidanlar deterjanlar VI viskosizte arttırıcı vs.....).normalde daha ince olacağını tahmin eder ustalar ama doğru değildir.karmaşıktır fakat yağın mm2/sn cinsinden yoğunluğuna bakın.peki yazan viskozite nedir o zaman diyeceksiniz.o ise denklemlerle hesaplanarak baz yağa göre yapılan numaralandırmadır.yukarıda incelemenizi istiyorum.önerim yağ alırken üreticinin onay verdiği aynı model,dikkat edin tekrar yazıyorum aynı model yağı kullanın.mobil 1 esp formula 5w 30 ile,başka bir 5w 30 yağ aynı değildir.yoğunluk olarak bile aynı değildir donma noktası parlama noktası aynı değildir(bu şey demek gibi aslında .iki tane 1.4 u aynı sanmak,1.4 yalnızca silindir hacmidir.peki aşırı besleme v.s farklılıklar ).hatta aynı model yağın harmanlama farkında yüzde 20 ye kadar yoğunluğu değişebilir,kesin değildir olabilirde olamayabilirde teknoloji ile ilgili.mobil 1 esp formula 5w 30 2014 üretimi yağ ile 2013 farklı olabilir.bu konular sıradan kullanıcıların ve sıradan tecrübeye dayalı öğrenmiş sanayi ustalarının konuşacağı karar vereceği cevap vereceği konular değildir.....




  • yaman64 Y kullanıcısına yanıt
    mobil 1 çok kaliteli bir markadır..aldığınız yağ tam sentetik dayanıklı bir model.kullanımına ve araç motor durumununa bakılıp cevap vermemiz gerekirken,hor kullanmadan aracı zorlamadan sürdüğünüzü varsayar ve motordada herhangibir sıkıntı olmadağını düşünürsek yağ değimini 10000 de bir ya da 1 senede 1 değişmelisiniz.hangisini doldurursanız.yani arabayı yağı değiştirip bir yıl bile sürmezseniz dahi yağı değiştirin.yağın molekülleri zamanla kopar...
  • Ben de şunu sorayım, 4 lt tam sentetik 5w 40 yağ ile 300 gram yarı sentetik 10w40 karışsa zararı olur mu?
    _____________________________
  • Furkaann F kullanıcısına yanıt
    Furkan bey cok haklisiniz sanayiye gittim usta mevsime gore bu yag dedi. Gercekten sizin dediginiz gibi kimse o aracin hangi yag standardini karsiladigindan bahsetmiyor.

    Aracim era 2010 benzinli standartlari;
    API SJ, SL veya uzeri
    ILSACGF-3 veya uzeri

    Esp formula ise API sm, sn = uzeri galiba uyuyor gibi
    ILSACGF-3 ise göremedim sitesinde bu da uymuyor galiba.

    Yağı internetten aldim ama koymadim daha ne yapmami onerirsiniz furkan bey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman64 -- 3 Ocak 2015; 15:59:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Ben de şunu sorayım, 4 lt tam sentetik 5w 40 yağ ile 300 gram yarı sentetik 10w40 karışsa zararı olur mu?

    Zararı olmaz. Karışabilir.
  • 
Sayfa: önceki 363364365366367
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.