Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (3 Mobil) - 8 Masaüstü3 Mobil
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • BİR MOTORDA YAĞ EKSİLMESİ 2 ŞEKİLDE OLABİLİR.

    1. YAĞ KEÇE VEYA CONTALARDAN DIŞARIYA AKAR. BUNUN BELİRTİSİ KARTERDEN YERE DAMLAYAN DAMLACIKLAR ŞEKLİNDE OLUR.
    2. MOTORUN YAĞ YAKMASI. BU NASIL OLUR. PİSTONLARDA BULUNAN KOMRESYON SEKMANLARI İLE BİRLİKTE YAĞ SEKMANLARI VARDIR. BU YAĞ SEKMANLARININ DEFORME OLMASI SONUCU (SEBEP: 1.ÇOK YÜKSEK HARARET, 2. ÜRETİM HATASI, 3. ÇOK FAZLA KULLANIM SONUCU ÖMRÜNÜ DOLDURMA) PİSTONLARIN ÇALIŞMASI ESNASINDA YANMA ODASINA YAĞ KAÇAĞI OLUR...
    YA DA SUBAPLARIN KEÇELERİNİN ÖZELLİKLERİNİ KAYBETMESİ SONUCU YİNE YANMA ODASINA YAĞ SIZMASI ŞEKLİNDE OLUR. (BU GENELLİKLE ÇALIŞMA ESNASINDA DEĞİLDE MOTOR ÇALIŞMAZKEN OLUR. İLK ÇALIŞTIRMADA YAĞ YAKILARAK EGZOSDAN DIŞARI ATILIR)
    YANMA ODASINA GİREN YAĞ, MAZOT VEYA BENZİNLE BİRLİKTE YANARAK EGZOS GAZLARIYLA BİRLİKTE DIŞARI ATILIR. BU KENDİSİNİ "MAVİMSİ BEYAZ" DUMANLA BELLİ EDER.

    SENİN ARACINDA YUKARDAKİ BELİRTİLER OLMADIĞINA GÖRE, EKSİK YAĞ KOYULMUŞ OLMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR.

    TAVSİYEM:
    HER SABAH ARACINI ÇALIŞTIRMADAN ÖNCE YAĞ ÇUBUĞU İLE SEVİYE KONTROLÜ YAP. GÜNLÜK OLARAK EKSİLME VARSA, DAMLAMA DA YOKSA, GAZ VERDİĞİNDE MAVİMSİ BEYAZ DUMAN DA YOKSA, SUBAP KEÇELERİNDE PROBLEM VARDIR. AKŞAMDAN SABAHA YANMA ODASINA SIZAN YAĞ İLK ÇALIŞTIRMADA YAKILARAK ATILACAĞI İÇİN DEVAMINDA BEYAZ DUMAN OLMAZ...

    26500 KM DEKİ BİR MOTORA YÜKSEK HARARET YAPTIRILMADIYSA BU SEÇENEK MÜMKÜN DEĞİL BENCE...

    alıntı: roverci




  • Teşekkür. Ben de aynen bu yazdıklarından şüphelenmiştim. Sanırım hikaye de şundan kaynaklanıyor. Magnetec'in bidonu 4ltlik. Daha büyük bidonlarda satılıyor mu bilmiyorum. Değiştiğim yerde bu vardı. Adam o bidonu boşaltıyor, ama ikinci bir bidonu açıp 1.5 lt daha eklemiyor. Sebebi malum: kalan 2.5 lt yi kısa sürede birine boşaltamayabilir. Bunu Volvo yetkili servisi yapmaz elbette ama onlar da bana 250ytl fiyat verdiler yağ ve yağ filtresi değişimi için. Bense 50 ytlye değiştirdim. Sanırım bu durumda 5000 sürüp yeniden değiştirmeyi tercih edeceğim. Gidişatı da belirli aralıklarla takip ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06


    2001 s40, ayni araç bizde de var ve shell helix plus yag kullaniyoruz. Onceki deneyimlerimden castrol magnatec yagdan anlamli bir memnuniyetim olmadi. Aksi gibi, tipo slx marka araçta kullandigim yari sentetik yag, degistirmekte gecikince motora hasar verdi, asinmaya sebep oldu. Volvo Ankara'daki servislerde araçlara filtreyi de degistirip 6lt yag koyuyor. Bunu da keçeler ve contalar yag kaçirsin, musteri tekrar servisin yolunu tutsun, yag basinci artsin ariza versin vs vs diye yaparlar. Sizin durumunuzda belki yagi disarida degistirdiniz ancak yag tam cekilmemis ve ustune 4 lt ekleyip sepetlemisler sizi.

    Yeni koydugunuz yag eski yag ile %20 karismis vaziyette gibi. Yag cubugunda seviyeyi normal goruyorsaniz, ki dikkat edin çubuk biraz ilginçtir, baklava desenli tarali kismin ortasina bakmalisiniz, bu durumda tekrar gidip yagi iyice bosalttirip yeniden sifir yag koyun araca. Cunku eski yagin miktari %20 kadar olunca beklediginizden cok daha erken surede yag ozelligini kaybedecektir.

    Ya da 5000 km kadar kullanin, her 1000 km kontrol edin unutmadan yagin rengini ve viskozitesini, durumun iç açici olmadigini gorurseniz gidin tekrar filtre ile birlikte degistirin bu sefer.





  • yağın bozulmasın yani eskimesi aracın nerelerine zarar verir.?
    değiştirilmediği takdirde ne gibi parçaları zarar görür.???
  • Diesel araclarınıza hangi yağı kullanıyorsunuz?Ben Castrol gtx magnetec diesel kullanıyorum
  • bencede aracın ilk 3000 yada 5000 km sonra yağını filtresini değiştirmeli sonrasındada servislerin önerdiği gibi 15.000 km.de normal bakımları yapılmalı sanırım.
  • Arkadaşlar,
    Bende 307 1.4 HDI var. En son yağı 1.5 yıl önce araç 9800 km'de iken değiştirmiştim. (Esso Ultran 10-40). Bugün arabam 18.200 km'de. Düzenli olarak kontrol ederim arabanın yağını ve bir eksiltme falan yok. Geçtiğimiz günlerde bir iş için yağı kontrol ettirdiğimde; usta yağda bişey yok dedi.
    Sizce 20.000 km'yi bekleyim mi (en az 2 ay sürer) yoksa değiştirmelimiyim. Sonuçta 1.5 yılı geçti.
    Ve son olarak 307 HDI için hangi yağı önerirsiniz.
    Yardımlarınız için teşekkür ederim.
  • bende fiat serwisinde değiştiriorum orjinal kullanıyorlar selenemıoydı neydi
  • arkadaşlar broadway için hangi motor yağını kullanayım bu hafta fırsat bulursam değiştireceğim
  • castrol yeni yağ çıkarmış edge diye

    kullanan varmı hiç
  • Arkadaşlar motor yağını motorla çekmek ile alttan süzüp almak arasında ne kadar fark olur? Hangisi motordan eski yağı daha iyi almamızı sağlar? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür.
  • Sanırım vakumla çekmek eski yağdan kalıntı bırakabilirken,süzülmesini beklemek bu riski azaltıyor..
  • türbülans@ arkadaşım selamlar...

    Arabamı biliyorsun. 2006 yeni astra cdti, 17 bin km de.

    Bu arabanın yurt dışı servis aralıkları 30 bin km,

    Türkiyede ise 15 bin km de bir çağırıyorlar.
    15 bin km bakımına gittim, arabanın yağı değişmedi, 30 bin km de bir değişiyor dendi.

    Bu sizin söylemlerinizle çelişki olabilir mi?

    Arabayı alalı 2 ay sonra 1 yıl olacak. Yağı kendim değiştirsem mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    türbülans@ arkadaşım selamlar...

    Arabamı biliyorsun. 2006 yeni astra cdti, 17 bin km de.

    Bu arabanın yurt dışı servis aralıkları 30 bin km,

    Türkiyede ise 15 bin km de bir çağırıyorlar.
    15 bin km bakımına gittim, arabanın yağı değişmedi, 30 bin km de bir değişiyor dendi.

    Bu sizin söylemlerinizle çelişki olabilir mi?

    Arabayı alalı 2 ay sonra 1 yıl olacak. Yağı kendim değiştirsem mi?


    30.000 km lik yağ değiştirme periyodu hangi tip motor olursa olsun bence uzun bir süreç..avrupadaki yol şartlarını göz önüne alırsanız belki o ortamlar için 30.000 km lik yağ değişimleri uygun olabilir ama aracınızın bakım klavuzuna bakarsanız orada 30.000km/1 yıl gibi bir ibare göreceksiniz..yani sizin aracınız 1 yıl içinde 30.000 km yi doldurmasa bile garantiden düşmemek için her yıl yağ değiştirmek durumundasınız..diğer taraftan yağ değişim periyotları km lerle sınırlandırılamaz..20.000 km boyunca zorlanmamış bir motor yağ değişimine gerek göstermezken 5.000 km boyunca yüksek devirlerde kullanılmış bir motor yağ değişimi gerektirebilir..benim önerim eğer aracınızı sıkışık trafikte,sürekli dur-kalk pozisyonunda ve devirli kullanıyorsanız yağınızı her yıl(aslında önerilen 6 ayda bir dir ama bu biraz masraflı olacaktır) değiştirin..diğer taraftan eğer yetkili servis yağınızı 30.000 km de bir değiştirmekte diretiyorsa ve aracınız garanti kapsamındaysa yapacak birşey yok...dışarıda değiştirirseniz garanti dışı kalırsınız...yanlız benim anlamadığım opel dizel araçlarında hangi yağı kullanıyor ki 30.000 km ömür biçiyor???




  • Öğrenmem lazım, tam bilmiyorum. Ama aynı arabaya sahip kaynımın arabası 30 bin km bakımı yapıldı. shell di galiba markası.

    Ayrıntılı olarak yarın yazabilirim...
  • yinede 30.000 km yağ değişimi için uzun bir süre bence..opel benim bildiğim mobil 1 kullanıyor..en azından 3 sene önce ben tigra kullanırken mobil 1 koymuşlardı ama o araç benzinliydi..dediğim gibi 30.000 km lik yağ değişim periyoduna servis garanti veriyorsa endişe edilecek bir durum yok..ama bende merak ettim..yarın bende araştırmayı düşünüyorum..eğer doğruysa iyi bir gelişme...
  • Yarın ben sana bilgi vercem. Tam hatırlamıyorum, şimdi de mobil mi diye düşünmeye başladım, olabilir de... Yarın...
  • Yağ konusunda kaliteden şaşmamak lazım. Motorun ömrü üzerine en etkili faktörlerden birisi çünkü. Km.'si gelmemiş olsa bile en kötü ihtimalle senede bir kez yağı ve filtreyi değiştirmek gerek.

    Yağ seçerkende mutlaka tam sentetik kaliteli bir marka tercih edilmeli. Gerçekten bunun maliyeti, olumlu sonuçlarına değer.

    İster yetkili serviste ister kendin değiştir ama mutlaka iyi yağ koy. Bir de bilinmedik yerlerden varilden yağ koydurma. Castrol variline sahte kalitesiz yağ koyup satan yerler olabilir.

    En garantisi 4 lt. bidon yağ ve orjinal filtre alıp sanayide değiştirmek.
  • türbülans@
    Kusura bakma ,biraz geç oldu.
    Dediğim gibi astra cdti de motor yağı 30 bin kmde değişiyor,

    yağ ise shell helix 5w-40 w



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 19 Ekim 2006; 1:57:18 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    yinede 30.000 km yağ değişimi için uzun bir süre bence..opel benim bildiğim mobil 1 kullanıyor..en azından 3 sene önce ben tigra kullanırken mobil 1 koymuşlardı ama o araç benzinliydi..dediğim gibi 30.000 km lik yağ değişim periyoduna servis garanti veriyorsa endişe edilecek bir durum yok..ama bende merak ettim..yarın bende araştırmayı düşünüyorum..eğer doğruysa iyi bir gelişme...

    sayın türbülans motor yağları için yaptığınız yorumlardan bilgili
    olduğunuzu anlıyorum,naçizane bende fikirlerimi aktarmak isterim..
    şimdi araçların motor yağlarının değişim periyodunu üretici belirler..
    nedenine gelince her aracın motoru kendine özgü ayarları barındırır..
    günümüz araçlarında motor silindirleri içinde tolerans payı
    denilen piston ile gömlek(silindir bloğundadır) arasındaki
    mesafe eski araçlara nazaran çok daha azalmıştır..eskiden
    bu mesafe geniş olduğundan 20-50 kalın yağ kullanmak gerekliydi..ancak bu mesafe kısaldı tabi bu mesafeler
    mm cinsinden çok ufak değerlerdir..şimdi ise yeni nesil araçlar için ince ve tam ya da yarı sentetik yağlar gerekli olmaktadır..farklı markalar
    araçlarının motor özelliği ve yağın hangi spesifikasyonları karşıladığına göre bir yağ değişim periyodu seçerler..fiat der ki;2000 küsür yılına kadar ürettiği örneğin palio 1.4 için selenia 20k 10W 40 yarı
    sentetik yağ kullan 15 binde değiştir,marea 2005 model de aynı yağı kullan 20 binde değiştir,vw der ki 1.6 polo da 10w40 castrol
    magnatec kullan 15 bin de değiştir..ama verilen toyota corolla
    örneğinde olduğu gibi mevsimsel özelliklere göre yağın viskozite seçimi
    yapılabilir..ve üreticinin belirttiği spesifikasyonları karşılaması kaydıyla..
    yani ben 20 binlik yağ aldım 10 bin de değiştiriyorum falan boş
    şeyler..tabi erken değiştirmeyi gerektiren durumlar da yok değildir..çok yoğun trfikte sürekli dur kalk kullanmak yüksek süratte sürekli yol katetmek,çok tozlu yollarda kullanmak bunlar yağın ömrünü etkileyen
    unsurlar,o zaman ara değişim yapılabilir..




  • bir de şu reklamlar
    yazılanları engellemese ne
    iyi olacak..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.