Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.560
Cevap
203
Favori
1.865.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • Test
    Birim

    Tipik Değer
    Yoğunluk @ 15 ºC
    g/cm3

    0.874
    Viskozite @ 40 ºC
    cSt

    103
    Viskozite @ 100 ºC
    cSt

    15
    Viskozite @ -25 ºC
    cP

    6800
    Viskozite İndeksi
    -

    153
    Toplam Baz Numarası
    mg KOH/g

    8.1
    Parlama Noktası (PMCC)
    0C

    208
    Akma Noktası
    0C

    -36

    bu degerler benim kullandigim yagın degerleri, simdi beni istedigim gibi, üst devirlerde eksilmeyecek yagdaki rakamlar nasıl olmalı esas soru bu.
    bana su sekilde aciklar misiniz;

    ör: parlama noktası 208 den fazla, 100 derecedeki vikozite 15 den buyuk yada küçük olmali... gibi


    bu sekilde aciklayabilirseniz bende baktıgım yaglardan bana uygun olanina karar verebileyim, ama lutfen tum degerin + mı - mi yonunde olmas gerektigini soyleyin lutfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 13 Nisan 2009; 22:10:56 >




  • sayın vezir
    imzamda belirmis olduğum aracıma en uygun motor yağı markası hangisidir ve hangi değerlerde olmalıdır
    (10w40 gibi) ayrıca mesleğim gereği şuan için mardindeyim ama bir kaç aya kadar büyük ihtimal ıspartaya gidicem.şehirlerin iklim farklılıkları sanırım bu konuda etkendir.
    yardımcı olursanız sevinirim
    sonradan aklıma geldi aracım LPG li (bilmem farkeder mi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STasdemir -- 13 Nisan 2009; 23:50:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    sayın vezir
    imzamda belirmis olduğum aracıma en uygun motor yağı markası hangisidir ve hangi değerlerde olmalıdır
    (10w40 gibi) ayrıca mesleğim gereği şuan için mardindeyim ama bir kaç aya kadar büyük ihtimal ıspartaya gidicem.şehirlerin iklim farklılıkları sanırım bu konuda etkendir.
    yardımcı olursanız sevinirim
    sonradan aklıma geldi aracım LPG li (bilmem farkeder mi)



    10w40 sizin için yeterlidir ama araç lpgli demişsiniz eğer bu yağı eksiltirse 15w40 yağına geçmenizi öneririm. ilk önce 10w40 performansına bakın eğeer tatmin etmezse tekrar görüşelim.

    mardin ve ısparta benzer ilkim yapısına sahiptir kışları soğuk ve kurudur yazları sıcak nem oranı düşüktür bu nedenle önümüzün de yaz olduğunu öngörerek en uygun sseçim 10 w40 ama eksiltme yaparsa 15w40 olacaktır




  • quote:

    103
    Viskozite @ 100 ºC
    cSt


    yağın motor ısındıktan sonra eksiltme problemi var ise ve performasnlı kullnımda eksitme yapıyorsa 100 derecedeki viskositesinin standart kullandığınız yağdan daha büyük ir sayıda olmasını hedeflerseniz sorun kalmaz.

    yağ viskosite sayısı büyük sayılar olursa yağ akıcılığı az olur yani kıvamlı olur
    yağ viskosite sayısı küçük sayılar olursa yağ su gibi akışkan hale gelir.

    sıcak ve yüksek devirli kullnımlarda motor yağı motor sıcaklığından dolayı incelme yani su gibi olma eğilimindedir. buu engellemek için viskosite sayısının değerinin büyük olanın seçilmesi doğru olanıdır.
  • örnek olarak castrol sitesinden bazı alıntılar yaptım

    mesela 20w50 ucuz mineral yağ ile castrol edge 10w60 sport kıyaslaması yapalım .
    motorun perdormanslı kullnımı için 100 derecedeki viskositesini kıyaslayalım

    http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/C17971D3872570FFC2256C4D002FB3A7?OpenDocument

    http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/53481E98C121726A8025718E0038A22C?OpenDocument

    20w50 de 100 celciustaki viskosite 18.1
    10w60 da 100 celciustaki viskosite 22.9

    yani arada sadece 3 sentistrakluk fark var. Bu işin teknik yanlarını bilenlerin 3 farkın hiçbir anlamı olmadığını bilmelerini isterim. Yani fark yoktır desek de doğru olurdu o zaman soğuk performasnları hariç sıcak açısından niye fazladan para ödeyelim diyorum. Olayın ince noktası burasıdır.

    ancak hiçbir anlamı da yok değildir anlaşılmasın çünkü değer sıfıra yaklaştıkça bu sefer buharlaşma yüzdesi artmaktadır zaten yağ buhar fazına geçerse eksiltme yapar küçük mikron yarıklardan sızar çünkü yağ basıncı gazlar için farklı bir anlamı vardır gazlar sıkıştırılabilir.

    olayı söyle basittleştirelim. Şimdi bir kaba su koyalım ve sıkıca conta ile kapatarak piston şeklinde hareket etsin sızdırmazlık su için 20 derecede daha iyidir 50 dereceye çıkınca su daki viskosite çok ufak da olsa değişir ve daha çok kaçma riski taşır ve ortam sıcaklığını 100 dereceye getirrisek su artık buhar fazına geçecektir bu nedenle gaz fazına geçen su için sızıntı yapma ihtimali yüksektir. Suyun yağdan farkı hem viskosite aralıklarının hem de kaynama noktasının suya göre yüksek olmasıdır bir sıvının geç kaynaması yağlama için gerekli bir noktadır . Çünkü kaynama noktasına yaklaştıkça viskosite korkunç bir şekilde azalmaya başlar ve artık yüzeyde kalmak istemez .yağlamadaki temel nokta yağlama maddesinin her koşulda ve her sıcaklıkta yüzeyde ince bir katman olarka kalmasını isteriz. Bunu hangi madde sağlıyorsa onu yağlama maddesi olarak seçebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Nisan 2009; 9:12:37 >




  • cok tesekkurler,

    castrol un 10-60ı beni asar baktım 153tl mi ne diyor...

    peki asagidaki 15-50ye ne dersiniz? bu yag devirli kullandıgımda yada sogukta ilk calıştırmalarda motoru yeterince koruyabilirmi? ozellikle viskosite endeksi 20-50 ile 10-40 arasında uygun bri degere benziyor
    http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products.aspx?kategori=6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 14 Nisan 2009; 11:00:17 >
  • uygun görünüyor en azından 15 olması 20 den daha iyidir . Soğuk çalıştırmada bir avantajdır. fiyatı da uygunsa kullnılabilinir.
    aklınızda bulunsun tubo araçta olmadıkça 15 altına inmeler ancak soğuk hava şartları için gerekli olur. Ama araçta tubo varsa tubo yataklarında ince yağ olması gerekecektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    uygun görünüyor en azından 15 olması 20 den daha iyidir . Soğuk çalıştırmada bir avantajdır. fiyatı da uygunsa kullnılabilinir.
    aklınızda bulunsun tubo araçta olmadıkça 15 altına inmeler ancak soğuk hava şartları için gerekli olur. Ama araçta tubo varsa tubo yataklarında ince yağ olması gerekecektir.


    sordum istasyonlarda 4 litresi 40 dediler, belki sanayide satan yer varsa daha ucuzda olabilir.
    aslında yarı sentetik yag parası ama özellikleri ile rakipsiz görünüyor
  • Arabamın garanti süresi doldu, bu yüzden yağı dışarda istediğim yağ ile değiştirebilirim.
    Arabam Renault Clio III 1.5 dizel (1.5dCi 65hp, 2006 model) ve 30.000km'ye geldi. En son 20.000 de yağ değişmişti.
    Adana'da yaşıyorum. Yağı sık sık değiştirmek istemiyorum çünkü arabayı çok fazla kullanmıyorum.
    Sevgili @vezir, hangi yağı kullanmamı önerirsiniz? Yardımlarınız için teşekkürler.
  • vezir kardeşim, bir projem daha var, beni arabanın ön tamponu italyan tek kapı bravoların tamponundan, halbuki diger mareaların tamponundaki hava girisinin buyuklugune bak birde benim hava girislerine.


    bu olması gereken ve nerdeyse tüm marealarda olan ön tampon,


    bu da benim hava girisi kucuk ön tampon,


    ötekiyle karşılaştırdıgında fark acayip, kısın iyi belki ama yazın hele şehir içinde her 10dkda bir hararet kırmızıya yaklaşıp fan açıyor, sonra normale düşüyor ama sürekli olunca hem fana hem aküye yazık degilmi?

    üstelik yüksek hararet yüzündende yağ buharlaşabilir deniyor.

    benim tamponun ic kısmını kestirip genisletsem faydası olurmu hararete ve yağ eksiltme meselesine?




  • Çok fazla da düşünüp taşınmaya gerek yok sıfır araç sahibi olanlar 5/40 veya 0/40 tam sentetik yağ kullanmaları onları tüm şartlarda tatmin edecek ve araçlarına maksimum korumayı sağlayacak performansı gösterecktir.
    Biraz km yapmış araçlarda ise 10/40 gibi yarı sentetik yağlar beklentilerinizi ve koruma görevini karşılamaya yeter.
    Çok km yapmış ve yağ yakan araçlarda ise üst no su 50 olan bir yağ denenir ve yağ yakmasında azalma varsa uygulamaya devam edilir aksi taktirde 10/40 gibi bir numara işinizi görecektir ancak kullanıcılar unutmamalıdırlarki 20/50 gibi madeni bir yağ kullanma işe yarıyorsa sadece yağ tüketimini düşürmekten başka işe yaramaz ki hem tam sentetik hemde yarı sentetiğe göre daha az koruma yapacağından hiç bir kazanç sağlamaz.
    Vezir arkadaş 3 numara farkın hiç bir değer içermediğini söylesede asıl fark karşılaştırdığı vasat 20/50 mineral yağ ile 10/60 tam sentetik en kaliteli yağın koruma ve motorda oluşturduğu kayganlık miktarını hiçbir sayı tam olarak test edilmeden ifade etmez ki yapılan bu karşılaştırma neredeyse iki yağ arasında performans farkı yoktur raddesine gelmiştir.




  • Arkadaşlar işin içinden çıkamadığım bir kaç sorunum var.Aracım bir saatten uzun süreli kullanışlardan sonra araçı boşa alıp ışıklarda beklerken stop ışığı ile birlikte yağ uyarı ışığı kesik kesik yapı sönüyor.Şu an kullandığım yağ Mobil 1 10-40.Arabayı satın aldığımda içinde olan yağdada aynı durumu gerçekleştiriyordu(petrol ofisi maxima 10-40).Bundan önceki yağım Shell 10-40 dı ve araç hiç böyle bir uyarı vermemeşti.Bunun nedeni ne olabilir?
    Birde hafta sounu aracın şanzuman yağını değiştirmek veya üstüne eklemek istiyorum.Ancak şöyle bir durum var yazın sonuna doğru aracın baskı balatası değişecek(debriyaj bilyasından gelen ses nedeniyle).Baskı balata değişirken şanzıman yağıda yenileniyormu?Sizce eklemekmi yoksa tamamen değiştirmekmi gerekli?
  • sanırım 10w40 tan 15w40 yükselmesi demek akıcılığın azalması anlamına geliyor
    ayrıca sayın vezir
    mardinin ısparta kadar soğuk olacağını tahmin etmiyorum ama çok da fark etmez herhalde
    paylaşımınız için çok teşekkür ederim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    sayın vezir
    imzamda belirmis olduğum aracıma en uygun motor yağı markası hangisidir ve hangi değerlerde olmalıdır
    (10w40 gibi) ayrıca mesleğim gereği şuan için mardindeyim ama bir kaç aya kadar büyük ihtimal ıspartaya gidicem.şehirlerin iklim farklılıkları sanırım bu konuda etkendir.
    yardımcı olursanız sevinirim
    sonradan aklıma geldi aracım LPG li (bilmem farkeder mi)



    10w40 sizin için yeterlidir ama araç lpgli demişsiniz eğer bu yağı eksiltirse 15w40 yağına geçmenizi öneririm. ilk önce 10w40 performansına bakın eğeer tatmin etmezse tekrar görüşelim.

    mardin ve ısparta benzer ilkim yapısına sahiptir kışları soğuk ve kurudur yazları sıcak nem oranı düşüktür bu nedenle önümüzün de yaz olduğunu öngörerek en uygun sseçim 10 w40 ama eksiltme yaparsa 15w40 olacaktır




  • sayın bond777,

    eğer aracınızın fanı normalden çok çalışıyorsa esas nedeni buldunuz demektir. Çünkü eğer sistemlerinizde bir arıza yok araç harareti çabuk yükselttiği için yani normal nedenlerden dolayı fan devreye giriyorsa bunun birçok anlamı vardır.

    1- araç motor sıcaklığı üst sınırda oluyor yağınızı üst şartlara aşırı zorluyorsunuz demektir. bunun anlamı buharlaşma yüzdesi fazladır illa ki kalın yağ kullnılması gerekir 40 üstü , 50 veya 60 numara

    2-Motorun üst noktada tutulması blok gövde malzemesi ve mataryallerin uzun sürede aşınmasını ve yorgunluğunu artırırı motoru çabuk yer belki yemiştir de (100000km üstü bu durumda kullnıldıysa veya 5-6 yıl )

    3-Aşırı fazla yakıt tüketimi demektir , çünkğü fanın her devreye girmesi demek o kadar ısının radyatör kanalı ile motordan uzaklaştırılması demektir yani yakmış olduğunuz yakıtın bir kısmı bu enerji alışverişine harcanıyor demektir. yanma verimi düşer.

    4-motor sıcklığının artması çok genel olrak sistem modifikasyonları veya modifiye motrlardan sonra ortaya çıkmaktadır.mesela hp yükseltme veya lpg montajı gibi şeyler,

    Bunların iyi olarak yapılıp yapılmadığı fanınınızın yarım saatte veya belirli bir sürede kaç kere açıp kapatığını kaç dakika devrede kaldığını test ederek anlamanız mümkündür. Eğer yapılan modifikasyondan sonra fan daha sıkaçılıyorsa illaki hatalı birşeyler yapılmıştır veya eksik kaln bir adım daha vardır.

    peki çözüm nedir,

    ilk önce kök neden arştırılmalıdır fan sık çalışıyor ama buna asıl neden olan nedir,
    birinci adımda hava girişlerinin yüzdesel olarak ne kadarı kapatıldı bu incleenmelidir. Eğer hava girişini engelleyen bir yapı varsa bu bertaraf edilmelidir
    ikinci adımda bu yapılan modifikasyonla yola devam karaıı kesinsei yani geri dönüş mümkün değilse radyatörün durumu için detaylara inilmelidir. ciddi bir radyaör bakımı yapılmalı eğer kapalı petekler ve koroızyon varsa yenisi ile değiştirilmlidir. Eğer yenii ile değiştirme kararı alınırsa bir üst soğutma kapasitesi olan tercih edilmeli montajının uygun olup olmayacağı titizlikle incelenmelidir.Bir üst soğutma kapasitesindenkastım şudur , mesela sizinki 3 sıra ise 4 sıralıolan , eğer 2 sıralı ise 3 sıralı tipe geçilmelidir. Bütün radyatörlerin BTU cinsinden vey kcal cinsinden bir fabrikasyon soğutma kapasitesi vardır buna göre almadan önce katalogtan eskisi ve yenisi kıyaslanmalıdır.
    üçüncü adımda buji ve kabloları işine odaklanarak acaban doğru buji ve kablo çapları kullanılmış mıdır bu incelenmelidir.Bujiler dünyası apayrıbir konudur eğer silindir içi hareret yüksekse bunu bujinin drurumuna bakarak analamak mümkündür. Buji ile ilgili forum başlıklarımızı aratınız.gerekli detay var.

    Buji neden önemlidir ,erğer bujide bir hararet dolayısı ile bir aşınma veya bozulma varsa hareret silindir içinde oluşuyor demktir. yağ sınıfı mutlaka yükseltilmesi gerekir belki castrol edge tarzına bile zorunlu ise geçmekk gerekir. (eeğr araç içi ısı ,performans araçlarındaki gibiyse buna uygun yağ seçilmesi zorunludur) ama
    bujiler tamamen normal ısıyı oluşturan şey radyatör sistemi ve ısı aktarım yollarından kaynaklanıyorssa yağı bu kadar kalın 50 veya 60 w seçmeye gerek yoktur onun yeri,ne radyatör şişletmekten tutun da bir sürü soğutma ile ilgili parçanın elden geçirilmesi çözüm olacktır.

    unutmayalım ki araç kinamatiği ve sistemleri bir bütündür , kalıcı bir iyileştirme yapılmak isteniyorsa illa ki KÖK NEDEN bulunması gerekir. Yoksa alacağınız özümler asprin almaktan öteye gitmez ayrıca dozajınıda artırarak anlık çözüm üretirsiniz , uzun süre ilaç kullnırsanız da mideniz harap olur , yanlış yağın uzun süre arçata tutulması da benzer uzun vade arızalarına neden olamsı bu yüzdendir.

    Umarım açıklamalar yöntem belirlemede yardımcı olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SARSLAN

    Arabamın garanti süresi doldu, bu yüzden yağı dışarda istediğim yağ ile değiştirebilirim.
    Arabam Renault Clio III 1.5 dizel (1.5dCi 65hp, 2006 model) ve 30.000km'ye geldi. En son 20.000 de yağ değişmişti.
    Adana'da yaşıyorum. Yağı sık sık değiştirmek istemiyorum çünkü arabayı çok fazla kullanmıyorum.
    Sevgili @vezir, hangi yağı kullanmamı önerirsiniz? Yardımlarınız için teşekkürler.



    sıcak bölgede yaşamanız 40 veya 50 w ile yağları seçmenizigerektirir. Ancak aracınız turbo bu ön şart nedeni ile soru silsilesi değişir en düşük yarı sentetikl yağ kullanmanız gerekecektir. Bunların içinden seçim yaparken bulunduğunuz ilin sıcaklığını ve nem seviyesini çok iyi bilirim. Bu nedenle 0 w ile başlayan yağları elemeninizi bunun yerine 5 w ile başlayan ama 10 w da kurtarır ,bitiş numarası ise 40 numara altında yağ seçmemenizi öneririm. (30 numaradan sakınınız)




  • sayın vezir kardesim,

    bilgi icin cok tekkurler, dun sizinle olan diyalogumuz sonrasinda, kısın lpgye gecme süresi uzadigindan ve kalorifer gec isindigindan kıs basinda 3 litre antifriz+su konan sogutma suyunun 1litresini doküp su koymustum.

    dun aksam sogutma suyu kabından 1 litre su döküp yerine shell'in 1 litrelik antifrizini koydum.

    sonuc baya farklı, ne kadar zolasamda hararet ibresi tam orta cizgiyi gecmedi.

    bu sabah hava biraz soguktu gerci 8 derece ama sıkısık trafikte gene hic fan acmadan 10 dk gidebildim.

    esas sinav hava gene 25derece civarı oldugunda sıkışık trafikte anlasilacak.

    eger o zamanda habire fan acarsa tamircime ugrayacagim


    Diger yandan, buji ve buji kablolari serviste orjinal olanları ile yeni degisi, anca sunu belirtmeliyim ki yag eksiltme kısın, hararet orta seviyenin bile altındayken devirli kullandıgım her seferde oluyor, bu durumda yüksek sıcaklıktan olmamalı bence.
    radyatörün dikkat ettiyseniz kucuk bir bölümü hava alıyor, bundan kaynaklı ise sorun, yani az hava alan bölümü tıkalıysa tamponun önünü açarak ve radyatörü temizleyerek belki sorunu çözebiliriz.

    Yakıt tükemi gayet normal. Şehir ici ve dışı karışık, %70 sakin %30 devirli kullanımla kısın, aylık benzin+lpg tüketimi toplamını kmye bölünce 0,17-18 kurus cıkıyorki bu kış tüketimi.

    herkesin yaptıgı hesaplama gibi yaparsak ise sadece lpg tükemi ise 9,5litre/100km bu kullanımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 15 Nisan 2009; 12:04:24 >




  • anladığım kadarıyla soğutma sisteminizin randımanlı çalıştığından emşn olmalısınız. Yoksa antalyaya inerseniz ilk ışıkta hareret yaptırabilirsiniz gibi hissettim. Bleki yanılıyorumdur ama bu mevsimde fanla işiniz olmamalı

    su eksiltme işine gelince bazen suyu az alan radyatör suyu tamamlandığında hava yapar , eğer böyle bir olasılık varsa komple suyun bşaltılıp sıfırdan doldurulması gereklidir.
  • Arkadaşlar lütfen fikri olanlar paylaşsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar işin içinden çıkamadığım bir kaç sorunum var.Aracım bir saatten uzun süreli kullanışlardan sonra araçı boşa alıp ışıklarda beklerken stop ışığı ile birlikte yağ uyarı ışığı kesik kesik yapı sönüyor.Şu an kullandığım yağ Mobil 1 10-40.Arabayı satın aldığımda içinde olan yağdada aynı durumu gerçekleştiriyordu(petrol ofisi maxima 10-40).Bundan önceki yağım Shell 10-40 dı ve araç hiç böyle bir uyarı vermemeşti.Bunun nedeni ne olabilir?
    Birde hafta sounu aracın şanzuman yağını değiştirmek veya üstüne eklemek istiyorum.Ancak şöyle bir durum var yazın sonuna doğru aracın baskı balatası değişecek(debriyaj bilyasından gelen ses nedeniyle).Baskı balata değişirken şanzıman yağıda yenileniyormu?Sizce eklemekmi yoksa tamamen değiştirmekmi gerekli?




  • arkadaslar 96 model kabrotörlü ford escort hangi yagı kulanmalıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmet_1172 -- 18 Nisan 2009; 19:28:52 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ahmet_1172

    arkadaslar 96 model kabrotörlü ford escort hangi yagı kulanmalıyım?



    aracınız için 15/40 yağ uygundur eğer eksiltme yapıyorsa 20w50 yağa geçebilirsiniz ancak daha sık değiştirmeni gerektiğini unutmayın. Eğer halen yağ eksiltiyor ve kompresyon şüphesi varsa bu takdirde RESTORE marka katkı ile şansınızı deneyin.

    quote:

    vezir abi beni bu konuda bilgilendirirsen sevinirim ben 96 model kabrotörlü ford escort aldım bu araca hangi yagı koysam 10 40 nasıl olurmu?daha önce 15 40 konulmuş hep... birde aracın motor yag kapagını açtıgımızda üfleme ile birlikte biraz dumanda atıyor araç 154 binde üstten eksantirikle motorlarda normal diyorlar ben bor power yag katkısıda eklesem nasıl olur.. bu aracın motoru zetec degil..bu motor hakkında bilginiz varmı?saygılar...arkadaşlar ben 96 model kabrotörlü ford escort aldım bu araca hangi yagı koysam 10 40 nasıl olurmu?




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.