Şimdi Ara

MOTOR ÜFLEMESİ TECRÜBESİ OLANLAR CVP (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
3
Favori
249.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tiguan 1.4 tsi 150 bg bir aracım var , bugün motor çalışırken yağ kapağını açtım , motorun sesi değişti ve delikten bayağı üfleme oldu kapatınca da ses normale döndü. Bu üfleme acaba normalmidir?, motorla alakalı şimdiye kadar herhangi bir sorunum olmadı ve şu anda da yok, 59000kmde ilk sahibiyim ve servis dışında bir yere hiç götürmedim.
  • arkadaşlar saçmalamayın, üflemeyen araba yoktur lakin çok çok fazla baca gibi üflemesi sakattır. saçmalamayın üflemeyen araba olur mu ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    arkadaşlar saçmalamayın, üflemeyen araba yoktur lakin çok çok fazla baca gibi üflemesi sakattır. saçmalamayın üflemeyen araba olur mu ya

    Üflemeyen araba vardır. Mesela benim arabam üflemiyor. Ancak üfleme - üfürme olayı her motorun karakteristiğine göre değişir. Bazı araçlar yağ çubuğundan fazla üfleme yapar bazısı hiç yapmaz. Değerlendirme yaparken bu motorun karakteristiğine göre değerlendirme yapılır.
    Oto test merkezinde çalışan birisi olarak söylüyorum ki ne üfleme nede beygir - tork ölçümü motor hakkında konuşmak için yeterli bilgiyi vermez. Atıyorum katalizör tıkanmaya başlamıştır hop beygir düşer. Motorun karakteristiği üflemeye meyillidir adam motor bitmiş der. En iyi yorum kompresyon ölçümü ile işin ehli ustanın motoru dinlemesi ile çözülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    arkadaşlar saçmalamayın, üflemeyen araba yoktur lakin çok çok fazla baca gibi üflemesi sakattır. saçmalamayın üflemeyen araba olur mu ya

    Üflemeyen araba vardır. Mesela benim arabam üflemiyor. Ancak üfleme - üfürme olayı her motorun karakteristiğine göre değişir. Bazı araçlar yağ çubuğundan fazla üfleme yapar bazısı hiç yapmaz. Değerlendirme yaparken bu motorun karakteristiğine göre değerlendirme yapılır.
    Oto test merkezinde çalışan birisi olarak söylüyorum ki ne üfleme nede beygir - tork ölçümü motor hakkında konuşmak için yeterli bilgiyi vermez. Atıyorum katalizör tıkanmaya başlamıştır hop beygir düşer. Motorun karakteristiği üflemeye meyillidir adam motor bitmiş der. En iyi yorum kompresyon ölçümü ile işin ehli ustanın motoru dinlemesi ile çözülür.

    mesela adam arabaya durdugu yerde deli gibi gaz veriyor eee bu yagın buharıda mı çıkmicak bunu hesaba katmıyorlar mesela hiç




  • benim getz inde uflediginin farkina vardim(2006 110binde dizel) yAg cubugundan ufleme yok yag kapaginda var ve seside degisiyor
    bu durum normalmidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ çubuğu çekildiğinde gözle görülmeyecek düzeyde üfleme gibi basınç cıkar normal ama duman cıkıyorsa yağbakımı düzgün değilse inceden sekmanlar aşını yordur senin dedigin kilmtre için bunu yazabilirim bilgim bu
  • 2006 110 bide dizel sanayardımcı olayım arabanın pistonlardan biri silindir kapağının piston yuvasına yuruyordur eksozdan sık siyah duman atıyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safran316

    2006 110 bide dizel sanayardımcı olayım arabanın pistonlardan biri silindir kapağının piston yuvasına yuruyordur eksozdan sık siyah duman atıyormu


    Piston, silindir kapağının piston yuvasına nasıl yürür açıklar mısınız?
  • farkında olmadan demekki araban haret görmüş haraetesnasında fazla sınından dolayı pistonlar sert inip çıktığı için yuva birkaçmilim yerinden oynar motor soğudunda kemikgibi kalır pitonda yuvanın kenarınavurur aracın hararreti sende yada önceki sahibinde olmuş olabirir istersen sinlindir kapağını ostana söktürüp bibaltır büyük ihtimal degişir aynı soruna utanediyor neden olurmuş yoksa bilmiyormu sök yenisini takalım diyen ustalardan olmasın :)
  • arkadaşlar genelde şu soruyu soruyor yağ çubuğunda değil üsten üflüyor diyor üsten üflemenin enbüyük sebebe binek araçlarda hafif eyimlerde aracı düşük viteslere atıyorlar 1 .2. hadi üçneyse 3 nadir atılabilir eyimde aracı düşük viteste kullanıldığında motor konpirasöre biner zamanlada üfler budurumda araç yağ yakmaç motor ölüyorsanarsın racın hava yani konpirasör sekmanları gider bunu anlamak için üflameyede bakılabilir bide aracı istop edip ranpada bırak araç kaendini salar konpirösör sekmanı bitiktir değiştirsen sorun çözülür dşiştirme isen konpile motoru yersin zamanla
  • arkadaşlar bi araç haret yapıp yağa su verdiyse motorun ömründe 100de 10 15 arası çalar ve verim düşer çeşitli çonta yakma vardır 1 eksoza verir duman beyaz cıkar 2 suya verir ya rayöterdeki yada bidonda kannama yapar radyötere yağ verbilir bu tarz yakmalarda birşey olmaz dediğim ğibi yağa su verirse pk yer yağ çubuğü çekince net beli olur arkadaşlar saygılar ben kardeşim üyeliği üzerin de yazıyorum her türlü soruya açıgın ömenli olan yadımcı olabilirsen ne mutlu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: safran316

    2006 110 bide dizel sanayardımcı olayım arabanın pistonlardan biri silindir kapağının piston yuvasına yuruyordur eksozdan sık siyah duman atıyormu


    Piston, silindir kapağının piston yuvasına nasıl yürür açıklar mısınız?

    +1

    Hakikaten arkadaşlar buradaki pek çok kişi sanayi dilinden haberdar değil, mesela ben sibop şıkırtısı kavramını yeni öğrendim, lütfen ayrıntılı açıklayın.
  • arkadaşlar burda yayınlanan cvplar gayet samimi geldi ben arac konusunda çok tecrübesizim ve çok kazık yedim tamirci konusunda şansızım biraz yani sizden ricam bir ustaya göstermeden önce aracımı bilgi alıp öyle göstermek 94 model renault flash aracım altını vurdum arabanın eksoz çıktı yerinden yaptırırım dedim aşağı baktığımda bir gün sonra motorun altından değil kapı kenarından yağ damlatıyordu kesildi ama baktığımda yağ cubuğuna yağ miktarı azalmış fakan üstlere doğruda sıçramış gibi burda bir arkadaş motor kapağını aç üflüyormu diye bak açtığımda kapak zaten gevşemiş durumda kendiliğinden dönüyor yani motor rolanti de çalışırken baya yağ atıyor dışarı eksozda duman beyaz 200 000 de araç motor sekman flan dedi arkadaş tabi bu gereklimi nasıl emin olabilirim ve nekadar tutar bana bu yardımcı olursanız çok sevinirim iyi akşamlar
  • bende 92 model reno var 2 ayda 1 lt yağ yakıyor ama kesinlikle her ustaya götürdüm motor iyi diyor kaçırma felanda yok anlayamadım gitti :D
  • Konuyu hortlatalım biraz çünkü genelde herkesin çok takıldığı bir mevzu bu,eksoz duman renk ve açıklamalarını yukarıda arkadaşlar yapmış zaten ama bende şunu söyleyeyim aracınız su eksiltiyor ve bu eksiltme yaptığınız km ye göre fazla miktarda oluyorsa yada ilk başta azar azar başlayıp sonradan artmışsa motordan çıkan yağ dönüşüm borusunu açıp içine bakabilirsiniz ve sarımtırak renkte bir sıvı varsa ya üst kapağınızın içi çürümüş yada çatlak var demektir,ayrıca su eksiltme durumu fazla ise bujileride söktürüp baktırabilirisiniz,silindir içine su veriyorsa su alan silindirdeki bujinin tırnak rengi beyaza yakın olur,diğerleri gri renklidir,yağ konusuna gelince herzaman sekman muhabbeti yapılır ancak her araçta yağ yakmasını eksozdan anlayamazsınız,mesela benim araçta eski sahibi hararet yaptırmış araca ancak çelik conta olduğu için ne suya yağ,ne yağa su,ne egsoza mavi renk vermiyordu fakat 1000 km de 1 lt civarı yağ eksiltiyordu ve keçedende çok hafif sızıntı vardı ama damlayacak derecede değil,yağ buharı çıkışı gibi renk veriyordu sadece,usta o kısmı atlayalım çünkü değiştirsende opellerde kroniktir 6 ay sonra aynısını yapacak boşa masraf etme dedi,sekmanlara bakmak lazım dedi,gelelim olaya biz nasıl anladık,ilk aldığımda ayda bir su eksiltme uyarısı veriyordu aracım ve 200 ml kadar su ekliyordum ancak 4-5 ay sonra bu oran 1 lt ye kadar çıktı,sonra baktık 1 numaralı buji içi su dolu,üst kapak açtık 1 numarada çatlak çıktı üst kapakta ve usta açmışken segmanlarada bakalım dedi,ve 3 numaralı segmanın yapışık olduğunu gördük,yani su eksiltme 1 numaradan,yağ yakma 3 numaradan,segmanları değiştirdik,yatakları değiştirdik,silindir ölçümü tam çıktı başka yerlerde sıkıntı yoktu allahtan,devirdaim pompası küflenmeye başlamış o da değişti,motor kulağı falan filan derken 2800 e patladı bize ve şuan 5.ayına girdik aracımın yapılalı çok şükür bir sıkıntısı yok,ne su eksiltiyor nede yağ,şuana kadar tam 7000 km oldu yani opellerde yağ eksilmesi normaldir tezine normal olmadığını yaşayarak görmüş olduk,fabrikalar açıklarını anca böyle kapatıyorlar kağıt üzerinde şu kadara kadar yağ eksilmesi normal diyerek :) herşeyden önemlisi dürüst ustadır,allahtan korkan ve sadece hakkını alan ustadır,böyle birisini bulduysanız,yapışın ve bırakmayın :) saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: safran316

    2006 110 bide dizel sanayardımcı olayım arabanın pistonlardan biri silindir kapağının piston yuvasına yuruyordur eksozdan sık siyah duman atıyormu


    Piston, silindir kapağının piston yuvasına nasıl yürür açıklar mısınız?

  • ben 2010 model ford focus titanyum x paket sanruflu aldım 170 bindee araç motoru yüzde 73 çıktı hasarkaydı 1000 tl lik sol arka kapı değişmiş başka bişeyi yoktur 32000 bin tlye aldım siz ce nasıl efendim
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Mesela yeni vw grubu araçların hepsinde duman atma durumu görülmekte bilmeyen birisi aracın yağ yaktığını söyleyebilir ama bu araçların karakteristik özelliğidir bu. Sizinde dediğiniz nedenlerden dolayı aslında birden fazla metodla motoru değerlendirmek test etmek gerekli
  • Değerli arkadaşlar motor üflemesi nin üç sebebi vardır. 1-kompresyon sekmanlarının aşınması(yağ cubuğunu çekince aşırı derecede yağ buharı gelir)
    2-rokerarm,piyono parmaklarının valf ayarlarının bozuk olması(yağ doldurma kapagından aşırı yağ buharı gelir.
    3-motor uygun devirlerde kullanılmaması veya benzer nedenler ile emme,eksoz yuvalarının sitlerinin gaz kaçırması.
    aracın exsozundan aşırı siyah veya mavi duman gelmesi.aracın fazla yakıt ve yağ yakması anlamına gelir.enjektör ve yağ sekmanları ile ilgili bir sorun.
    BU GÖRSEL KONTROLDEN SONRA MUTLAKA KOMPRESYON TESTİNE GÖTÜRÜN BUNU YAPTIRIR İKEN ARAÇ MOTORUNUN SICAK OLMASI GEREKİR.saygılar
  • profmakinist kullanıcısına yanıt
    ARKADAŞLAR BİZDEDE 2010 DOBLO 1.6 VAR 100 BİNDE ARACA GAZ VERİNCE ÜFLEME YAPIYOR.ÜFLEMENİN TURBODAN YAPTIĞINI SÖYLEDİLER.....DOĞRUMUDUR SORUN NEYDEN KAYNAKLANIR.BİLEN ARKADAŞLAR VARSA CEVAPLAYABLIRMI?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.