Şimdi Ara

MOTOR SOĞUTMA SİSTEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
3.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar.
    Ban landıktan sonra yine burdayım. (neden ban olduğumu anlayamadım ya neyse)
    Arabamda şöyle bir sorun çıkmaya başladı.( Sorun denirse tabiki ). Arabanın harareti çok çabuk artıyor ve fan devreye girip soğutuyor. Yani arabanın fanı fazla çalışmaya başladı. Birde motor soğutma suyunu ağzına kadar doldurmanın ( suyun bulunduğu plastik kap) zararı olurmu? Çünkü öyle yaptım. Ama çok az bir boşluk var seviyede. Arabam lpg'li bu arada. Birde soğutma suyu olarak ben normal su kullanıyorum. Bunun zararı olurmu? Cevap veren arkadaşlara tşk.



  • Arkadaşım aracının ne olduğunu söyleseydin daha iyi yardımcı olurduk eğer termostatın dört mevsimlikse sorun yok çünki havalar ısındı bundan sonra normaldir ha yok kışlık termostat varsa bunun yazlıkla değişmesi lazım..
  • kardes cıddı cıddı mı yazdın bunlar

    yanlıs anlama sasırdıgım ıcın soruyorum
  • evet. arabam 2001 şahin ie. fan bu sıralar fazla çalışmaya başladı.soğutma suyunu çok doldurmam neden olabilirmi?
  • Bak mesela şu an konuyu ''teknik konular ve teknik yardım'' bölümüne açman gerekirken yanlış bölümde açmışsın... Konunu taşıyorum ama lütfen dikkat et, bu uyarılar birikiyor ve en sonunda banlanıyorsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 23 Mayıs 2007; 14:04:25 >
  • ulasseven arabanın tüplü olduğunu söylemişsin belki sorunu bu yaratıyo olabilir.Çünki yakıt olarak kullanılan gaz çok az da olsa kuruluğa sebep oluyor olabilir.senin araban enjeksiyonlu yanılmıyorsam.gaz kullanan karbüratörlü arabalara bazen karbüratörden yağ çektiriyorlar bu kuruluğu gidermek için.belkide senin arabada bu kuruluk sürtünmeyi arttırıyordur ve pistonların gömleklere sürtünmesinden meydana gelen ısı motorun daha fazla ısınmasına yol açıyordur.bu sadece bir fikir.....
  • Arkadaşım bunun yağşlamayla ilgisi yoktur.. yağlamada hata olsa motor iner bu arkadaşımızın sorunu-ki ben sorun oılarak bile görmüyorum kışlık termostat yada havalar sıcak araç normal çalışıyor arkadaş sorun ediyor. arkadaşım radyatör suyu çok olsa buharlaşır basınç artar ve radyatör kapağından bu su atılır sebep bu değil hararet normalmi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Isıtma/Soğutma Sistemi Tavsiyesi
    10 yıl önce açıldı
    Notebook Gaz Soğutma Hk.
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • sorun havaların ısınması...ki bu sorun deil normal birsey ama yinede hararet suyunu max seviyesinin üstüne cıkarmamak dogrusu...anlattıgınıza göre herhangi bir problem yok aracınızda ama yinede cok süphelendiyseniz basit bir motor ustasına gidip danısınız...kolay gelsin
  • Aynı olay bizim burda birinin başına geldi arabası 97 model doğan slx idi. Sorun radyatör'ün tıkalı olmasından kaynaklanıyormuş onu değiştirdi hararet falan kalmadı. Bence sorun radyatörde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ulasseven

    merhaba arkadaşlar.
    Ban landıktan sonra yine burdayım. (neden ban olduğumu anlayamadım ya neyse)
    Arabamda şöyle bir sorun çıkmaya başladı.( Sorun denirse tabiki ). Arabanın harareti çok çabuk artıyor ve fan devreye girip soğutuyor. Yani arabanın fanı fazla çalışmaya başladı. Birde motor soğutma suyunu ağzına kadar doldurmanın ( suyun bulunduğu plastik kap) zararı olurmu? Çünkü öyle yaptım. Ama çok az bir boşluk var seviyede. Arabam lpg'li bu arada. Birde soğutma suyu olarak ben normal su kullanıyorum. Bunun zararı olurmu? Cevap veren arkadaşlara tşk.


    motor içerisindeki radyatör sıvısının kabı adı üzerinde "genleşme kabı" dır.Motor ısındıkça içindeki soğutucu sıvı genişler, genleşir. Eğer "genleşme kabı" olmasa, soğutucu sıvı taşma hortumundan dışarı taşıp ziyan olacaktır. Ama ziyan yerine bu sefer genleşme kabına dolar. Soğutma sisteminde motor soğuyunca bir vakum yaratıldığından bu vakum genleşme kabına taşmış olan sıvının tekrar sistem içine emilmesine olanak sağlar. Bu tamamıyle kapalı bir sistem olduğundan soğutucu sıvı genleşme kabı ve sistem arasında genleşme ve büzülme ile gider gelir. Bu durumda sistem doğru çalışıyorsa hiç bir su kaybı olmaz. Genleşme kabının bir diğer özelliği hava kabarcıklarını sistemden yoketmektir. Hava kabarcıkları bulunan bir soğutucu sıvı bulunmayana göre daha düşük verim sağlar. Genleşme kabının avantajı radyatörün devamlı olarak dolu olmasını sağlamasıdır.
    Bu yüzden genleşme kabı doldurulurken içerisindeki sıvının genleşmesine olanak verecek kadar tolerans tanımak gerekir..Yani ağzına kadar doldurulmaz..Genelde yarısına kadar dolu olması yeterlidir..aracınızın harareti kap tam dolu olduğu için yükseliyordur..

    soğutma suyu olarak normal su kullanmanızın antifriz eklediğiniz sürece bir sakıncası yok..




  • türbülans , fiatçı ve çözüm yazan arkadaşlar sağolun. araba uzun yolda ( 4-5 vites ) giderken sorun yok. Şehiriçinde oluyor olay.Birde havalar ısındı ondan olabilir. Yada gaz aldımm yerden kalitesiz gaz alıyor olabilirim. genleşme kabından da fazla suyu alayım bakalım ne olacak.
  • türbülansa aynen katılıyorum.Fan motorunuzun fazla çalışmasının sebepleri için suyu soğutamaması demek doğru olacaktır.Bu neden olur
    1-Devri daim sisteminde tıkanıklık söz konusu olabilir
    2-Termostatınız kışlık olandan olabilir
    3-Sistemde sadece su kullanmanızdan olabilir
    4-Soğutma kabındaki suyu normal seviyeye getirmeniz faydalı olacaktır.

    önem sırasına göre öncelikle termostatınızı kontrol ettirmenizi ve yazlık olan ile değiştirmenizi öneririm.

    İkinci olarak sistemde bir tıkanıklık olma olasılığı sizin araç için yüksektir , çünkü su kullanmışsınız ve suyun içinde pas yapabilecek ve kiraç olması sebebiyle çökelebilen maddeler nedeniyle olmaktadır.Bunu değiştirin asla demiyorum çünkü antifirizli bu kireç gibi çökelmiş tortuları çözer ve aracınızda radyatörün arızaları baş gösterebilir.Keşke suyuı hiç kullanmasaydanız ama artık çok geç.

    Soğutma sisteminde bir tıkanıklık olup olmadığını termostatı komple çıkararak basitçe anlayabilmek (her zaman mümkün olmayabilir) mümkündür.Bu termostat sökülüp aracınızı bir müddet kullanın yine fan devreye uzun süreler girip ,devreden çıkmıyorsa sistemde bir tıkanıklıktan söz edilebilir.O zman bunun da çareleri vardır.

    ücüncü olarak sistemde sadece su kullanma devri 1980lerde kaldı siz yaşı bası almış birisinizdir herhalde .Artık sisteme tamamen su koyma devri çoktan geçti out oldu.Nedenlerine hiç girmeyeceğim forumda tartışıldığına sanıyorum

    dördüncü olanı siz hemen şu an düzeltebilirsiniz , seviyeyi min ve max arasına getirtiniz.KAbın içinden nasıl suyu boşaltabileceğinizi biliyorsunuzdur umarım.




  • zaten uzun yolda olmaması doğaldır.Çünkü uzun yolda fanın yaptığı işi rüzgar (aracınızın hızından dolayı)yapar da ondan .Antalyaya giderseniz probleminiz katlanacaktır çünkü nem oranı yükseldikçe bu tür problemler ortaya çıkmaktadır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ulasseven

    türbülans , fiatçı ve çözüm yazan arkadaşlar sağolun. araba uzun yolda ( 4-5 vites ) giderken sorun yok. Şehiriçinde oluyor olay.Birde havalar ısındı ondan olabilir. Yada gaz aldımm yerden kalitesiz gaz alıyor olabilirim. genleşme kabından da fazla suyu alayım bakalım ne olacak.
  • aslında o kaptan suyu nasıl alacağımı bilmiyorum.( yaş 30 ) şırınga gibi bir düzenek bulursam çekeceğim ya da kapağını gevşetip biraz buharlaşmasını sağlayabilirim.arabanın motor istemesi gibi bir şey söz konusu değildir çünkü çok az kullandım.( 29000 km'de araba) hafta içi binmiyorum. iş yeri yakın.bir tarif yapabilirmisiniz fazla suyu nasıl alacağım?birde termostatın yazlık kışlık ayarı varmı benim arabada. 2001 şahin ie. tempra motorlu olandan.tşk.
  • ulusseven derin bir kaptan su almanın birçok yolu vardır, en klasik olanı kısa bir hortumu içine sokup diğer ucunu emerek bosaltmanızdır.Eskiden benzini bile bu şekilde çekerdik depodan ki su için problem değil.Bu konuda birçok arkadaş katkıda bulunabilir ben size bir başka yöntemi işe ağzınızı bulaştırmadan yapılabileceği söyleyeyim.

    Eğer kabın ağzı küçük pet şişenin girebileceği kadar büyükse;
    1-Bir adet küçük boş pet şişesi alırsınız bu ters çevirip su alacağınız yere batırır ve sıkarsınız , pet şise bıraktığınızda az da olsa bir miktar içine su alır.Birkaç seferde suyu boşaltırsınız .Pet şişeyi çıkarırken dökülmemesi için parmagınızla tıkamayı unutmayın.
    2-Biraz daha ileri model pet şişe sistemi için ,pet şişenin ağzına küçük bir yarım metre uzunluğunda bahçe hortumu takarsınız .Pet şişeyi bidonun seviyesinin altı mesafesine getirip hafifçe sıkarak içindeki havayı pompalarsınız el yaptığınızda bir miktar suyu oluşan vakum içine çekecektir.Yanlız eğer pet şişenin dibine küçük hava deliği açmayı unutmayın .Pet şişeye bastırıken bu küçük delik kapatılmalıdır.

    eğer kabın ağzı küçükse
    1-yine küçük bahçe hortumumuza ihtiyaç olacak ve küçük pet şişenin ucuna bunu takacağız .Diğer geniş olan kısmını bıçak ile kesip komple çıkarın (yere oturan kısmını).Daha sonra hortumu bidona sokup diğer açıkta kalan kısmını ağzınıza götürün ve içinize çekin .ağzınız ile yarattığınız vakum ile su pet şişeye dolmaya başladığında biriken suyu biraz el çabukluğuyla bir leğene veya dışarıya dökebilirsiniz.Bu sistem ağzınızı hortuma dayamaktan farkı gelen sıvıyı gözünüz ile seffaf pet şişesine dolarken kontrol edebilmenizdir.

    aslında çok yöntem bulabilirsiniz ancak ben pet şişesi yöntemini çok kullanışlı buluyorum.Çünkü hem her zaman elinizin altında bulunabiliyor çöpe atıp işi bitiriyorsunuz





  • Hafta sonu sanayide bakıttım motora bişey yok. sıcak havalarda düşük vites ve düşük hızda gitmek hararet yaptırır. Fan çalışmasa sorun olur dediler.Herhangi bir tıkanıklık yok radyatörde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ulasseven

    evet. arabam 2001 şahin ie. fan bu sıralar fazla çalışmaya başladı.soğutma suyunu çok doldurmam neden olabilirmi?

    yazlık termostata geçmen lazım kışlık şuan senın termostat buyuk ihtimalle
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.