Şimdi Ara

MOTOR İKAZ IŞIĞIM YANMAYA BAŞLADI!BİLGİNİZİ PAYLAŞIN LÜTFEN!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba,

    2001 model 206 aracıma Romano sıralı sistem taktırdım.1500 kilometre yi aştım şimdiye kadar olmayan bişey oluyor artık Motor ikaz ışığı yanıyor.Yanar yanmaz bende bir telaş sağa çekip destek alıyorum.Servisler ilk başta temassızlık elektirksel bir sorun dediler.Düzeldi kısa zaman sonra tekrar oldu.Bu sefer başka bi servis eksoza gelen gaz la ilgili dedi.Benzindeki yağ oranı olduğu için ona göre ayarlı bir sistem var sendeki yağsız yakıt olduğu için bunu yapar dediler.İçim rahat değil ne yapmam gerekir.Bu arada en son LPG doldurduğum yer Şile civarında bir istasyondu uzun yolda mecbur kaldım tanımadığım yerden almaya oda 37 litrelik depoya 47 litre LPG doldurdu bunu nasıl becerdi epeyi bir tartıştım ama bi sonuç yok.Acaba bu LPG gerçek LPG dilmiydi diye düşünüyorum bi yandan.Bu aşamada ne tavsiye edersiniz

    ?



    _____________________________




  • BENCE EGZOSTAKİ LAMBDAN SORUN....
    _____________________________
    hayalimdeki prenses^^scenic rxt^^
  • Sabahlarıda biraz zor çalışmaya başladıysa lpg sisteminden olabilir ayarlarını ve sistemi kontrol ettir.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Herkese Merhaba,

    2001 model 206 aracıma Romano sıralı sistem taktırdım.1500 kilometre yi aştım şimdiye kadar olmayan bişey oluyor artık Motor ikaz ışığı yanıyor.Yanar yanmaz bende bir telaş sağa çekip destek alıyorum.Servisler ilk başta temassızlık elektirksel bir sorun dediler.Düzeldi kısa zaman sonra tekrar oldu.Bu sefer başka bi servis eksoza gelen gaz la ilgili dedi.Benzindeki yağ oranı olduğu için ona göre ayarlı bir sistem var sendeki yağsız yakıt olduğu için bunu yapar dediler.İçim rahat değil ne yapmam gerekir.Bu arada en son LPG doldurduğum yer Şile civarında bir istasyondu uzun yolda mecbur kaldım tanımadığım yerden almaya oda 37 litrelik depoya 47 litre LPG doldurdu bunu nasıl becerdi epeyi bir tartıştım ama bi sonuç yok.Acaba bu LPG gerçek LPG dilmiydi diye düşünüyorum bi yandan.Bu aşamada ne tavsiye edersiniz

    ?
    _____________________________




  • İlk çalışmasında hiç bir sorun yok.Yanlız geçen klimayı açtım ve araca gaz vermediğim halde 2000 devir lerdeydi yavaş yavaş düştü bunada bir anlam veremedim.Şu an motor ikaz ışığını araçın hafızasından sildirdim ve benzinde kullanıyorum 100 km civarı yol yaptım ışık henüz yanmadı.Eğer bu lpg nin kuruluğundan kaynaklanıyorsa bu lpg için yağlandırıcı bir katkı maddesi ile kullanılabilirliği bence araştırılmalı.Arkadaşlar bide bu fakir zengin kavramları tam olarak nedir.Yani eksozdan çıkan gaz çok kuru çok ekonomik olduğunamı fakir deniyor yoksa tam tersinemi?Sayğılar.
    _____________________________
  • Klimayı yeni açtığınız da devir düşüşü yavaş olur normal bezinde biraz daha kullanınız motor ikaz ışğı yanmazsa sıkıntı lpg den kaynaklanıyordur.araca yakıt fazla gidiyorsa zengin az gidiyorsa fakir karışım demektir yanlız bu karışım hataları en fazla uzun yolda kendini motor ikaz lambasını yakması ile kendini gösterir.Lpg için bahsettiğiniz katkı maddesini hatta avrupa da bazı araç üreticileri lpg araçlara zorunlu tutuğu bir ürünü 2A Mühendislik bir hafta önce piyasya sundu.Saygılarwww.2a-lpg.com
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    İlk çalışmasında hiç bir sorun yok.Yanlız geçen klimayı açtım ve araca gaz vermediğim halde 2000 devir lerdeydi yavaş yavaş düştü bunada bir anlam veremedim.Şu an motor ikaz ışığını araçın hafızasından sildirdim ve benzinde kullanıyorum 100 km civarı yol yaptım ışık henüz yanmadı.Eğer bu lpg nin kuruluğundan kaynaklanıyorsa bu lpg için yağlandırıcı bir katkı maddesi ile kullanılabilirliği bence araştırılmalı.Arkadaşlar bide bu fakir zengin kavramları tam olarak nedir.Yani eksozdan çıkan gaz çok kuru çok ekonomik olduğunamı fakir deniyor yoksa tam tersinemi?Sayğılar.
    _____________________________




  • ben bu katkı maddesini anlamadım kullanmanın ne gibi yararı olur ve nasıl kullanılıyor biraz daha detaylı bilgi verebilirimisin oğuzhann birader
    _____________________________
  • Geniş açıklama 2a-lpg.com da var hem benzin deposuna konuyor hemde lpg tankına benzin sistemini temiz tutuyor ve benzinin araçda fazla baklemesinden dolayı özellik kaybını önlüyor lpg tankına konan tankın paslanmasını ve tortu oluşmasını önlüyor.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mrtyrtsvn

    ben bu katkı maddesini anlamadım kullanmanın ne gibi yararı olur ve nasıl kullanılıyor biraz daha detaylı bilgi verebilirimisin oğuzhann birader
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar
    _____________________________
  • O alet oksijen sensörü araç benzin lpg fark etmez devrededir.Aracın hava yakıt karışımı belirli değerlerin dışına çıktığı zaman o sensörün gönderdiği bilgileri aracın benzin ECU su okuyamaz ve arıza lambasını yakar.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar
    _____________________________
  • Bu gün 30 km LPG de iken yol yaptım henüz motor ikaz ışığı yanmadı.Anladığım kadarıyla "oksijen sensörü" denilen parça araç lpg de iken de aktif ama LPG nin ve motorun çalışmasına LPg de iken demi karışıyor acaba?Yani o parça beni nasıl etkiler.Bu motor ikaz sorununu nasıl aşabiliriz. Sayğılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    O alet oksijen sensörü araç benzin lpg fark etmez devrededir.Aracın hava yakıt karışımı belirli değerlerin dışına çıktığı zaman o sensörün gönderdiği bilgileri aracın benzin ECU su okuyamaz ve arıza lambasını yakar.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar


    _____________________________




  • Sayın arkadaşım lpg den dolayı yanan arıza lambası için fazla paniklemeyin.Ama ışığı söndürmeden önce arıza tespit cihazındaki arıza sebebini öğrenirseniz çözümü bulmak daha kolay olur.Ayrıca lpg den dolayı yanan ışıkların tek sebebi oksijen sensörü değildir.İyi ayarlanmayan sistemlerde 3 adet arıza verir.Bunlar illede olacak değil onun için eğer lamba yanarsa sebebini iyi öğrenin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Bu gün 30 km LPG de iken yol yaptım henüz motor ikaz ışığı yanmadı.Anladığım kadarıyla "oksijen sensörü" denilen parça araç lpg de iken de aktif ama LPG nin ve motorun çalışmasına LPg de iken demi karışıyor acaba?Yani o parça beni nasıl etkiler.Bu motor ikaz sorununu nasıl aşabiliriz. Sayğılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    O alet oksijen sensörü araç benzin lpg fark etmez devrededir.Aracın hava yakıt karışımı belirli değerlerin dışına çıktığı zaman o sensörün gönderdiği bilgileri aracın benzin ECU su okuyamaz ve arıza lambasını yakar.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar




    _____________________________




  • Selam,
    Arıza ışığı yanarken aracı aıza tespiti için bilgisayara bağlattık.ve aşağıdaki hatayı buldular.

    3Lamda-adaptasyonu(toplamsal) kesinti


    quote:

    Orjinalden alıntı: CROSS TEKNİK

    Sayın arkadaşım lpg den dolayı yanan arıza lambası için fazla paniklemeyin.Ama ışığı söndürmeden önce arıza tespit cihazındaki arıza sebebini öğrenirseniz çözümü bulmak daha kolay olur.Ayrıca lpg den dolayı yanan ışıkların tek sebebi oksijen sensörü değildir.İyi ayarlanmayan sistemlerde 3 adet arıza verir.Bunlar illede olacak değil onun için eğer lamba yanarsa sebebini iyi öğrenin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Bu gün 30 km LPG de iken yol yaptım henüz motor ikaz ışığı yanmadı.Anladığım kadarıyla "oksijen sensörü" denilen parça araç lpg de iken de aktif ama LPG nin ve motorun çalışmasına LPg de iken demi karışıyor acaba?Yani o parça beni nasıl etkiler.Bu motor ikaz sorununu nasıl aşabiliriz. Sayğılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    O alet oksijen sensörü araç benzin lpg fark etmez devrededir.Aracın hava yakıt karışımı belirli değerlerin dışına çıktığı zaman o sensörün gönderdiği bilgileri aracın benzin ECU su okuyamaz ve arıza lambasını yakar.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar






    _____________________________




  • Selam volkan senin aracın tek derdi ayar.Tabi bunu yazmak kolay araca bakmak lazım,araç lpg de çalışıyorken zengin karışımdamı yoksa fakir karışımdamı.Ama için rahat olsun çok büyük bir sorun değil. Servisine git eğer mümkünse dört gaz analiz cihazına bakarak lpg ayarını yapsınlar.Şimdi sıralı gazda bir otomatik kalibrasyon tutturmuşlar gidiyor.Belki bir çok araçta tutuyor ama senin araç gibi arıza ışığı yakanlarda biraz daha titiz ayar gerekmektedir.Bu işin sırrı benzin emisyon değerleriyle lpg emisyon değerlerinin birbirine çok yakın olmalı.Senin ustaya biraz iş düşüyor,fakat ne olursa olsun o ışığın sönmesi gerekiyor,başka ciddi bir arıza çıkarsa o ışık yanarken farkedemezsin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Selam,
    Arıza ışığı yanarken aracı aıza tespiti için bilgisayara bağlattık.ve aşağıdaki hatayı buldular.

    3Lamda-adaptasyonu(toplamsal) kesinti


    quote:

    Orjinalden alıntı: CROSS TEKNİK

    Sayın arkadaşım lpg den dolayı yanan arıza lambası için fazla paniklemeyin.Ama ışığı söndürmeden önce arıza tespit cihazındaki arıza sebebini öğrenirseniz çözümü bulmak daha kolay olur.Ayrıca lpg den dolayı yanan ışıkların tek sebebi oksijen sensörü değildir.İyi ayarlanmayan sistemlerde 3 adet arıza verir.Bunlar illede olacak değil onun için eğer lamba yanarsa sebebini iyi öğrenin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Bu gün 30 km LPG de iken yol yaptım henüz motor ikaz ışığı yanmadı.Anladığım kadarıyla "oksijen sensörü" denilen parça araç lpg de iken de aktif ama LPG nin ve motorun çalışmasına LPg de iken demi karışıyor acaba?Yani o parça beni nasıl etkiler.Bu motor ikaz sorununu nasıl aşabiliriz. Sayğılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    O alet oksijen sensörü araç benzin lpg fark etmez devrededir.Aracın hava yakıt karışımı belirli değerlerin dışına çıktığı zaman o sensörün gönderdiği bilgileri aracın benzin ECU su okuyamaz ve arıza lambasını yakar.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar








    _____________________________




  • Ben de öyle olduğunu düşünüyorum.Keza 1000 km yaptıktan sonra doktora (lpg ustasına) gittik.1000 km kontrolüne .Nasıl yakıyor dedi biraz daha kıstı galiba.Ondan sonraları nüks etti bence .Yanlız 1000 km ye gittiğim usta takıp ayarlayan ustayla aynı değildi(aynı yer ama).Şuan takan ustada ayrılmış galiba bi bulsam ii olucak.

    Sayğılar


    quote:

    Orjinalden alıntı: CROSS TEKNİK

    Selam volkan senin aracın tek derdi ayar.Tabi bunu yazmak kolay araca bakmak lazım,araç lpg de çalışıyorken zengin karışımdamı yoksa fakir karışımdamı.Ama için rahat olsun çok büyük bir sorun değil. Servisine git eğer mümkünse dört gaz analiz cihazına bakarak lpg ayarını yapsınlar.Şimdi sıralı gazda bir otomatik kalibrasyon tutturmuşlar gidiyor.Belki bir çok araçta tutuyor ama senin araç gibi arıza ışığı yakanlarda biraz daha titiz ayar gerekmektedir.Bu işin sırrı benzin emisyon değerleriyle lpg emisyon değerlerinin birbirine çok yakın olmalı.Senin ustaya biraz iş düşüyor,fakat ne olursa olsun o ışığın sönmesi gerekiyor,başka ciddi bir arıza çıkarsa o ışık yanarken farkedemezsin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Selam,
    Arıza ışığı yanarken aracı aıza tespiti için bilgisayara bağlattık.ve aşağıdaki hatayı buldular.

    3Lamda-adaptasyonu(toplamsal) kesinti


    quote:

    Orjinalden alıntı: CROSS TEKNİK

    Sayın arkadaşım lpg den dolayı yanan arıza lambası için fazla paniklemeyin.Ama ışığı söndürmeden önce arıza tespit cihazındaki arıza sebebini öğrenirseniz çözümü bulmak daha kolay olur.Ayrıca lpg den dolayı yanan ışıkların tek sebebi oksijen sensörü değildir.İyi ayarlanmayan sistemlerde 3 adet arıza verir.Bunlar illede olacak değil onun için eğer lamba yanarsa sebebini iyi öğrenin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Bu gün 30 km LPG de iken yol yaptım henüz motor ikaz ışığı yanmadı.Anladığım kadarıyla "oksijen sensörü" denilen parça araç lpg de iken de aktif ama LPG nin ve motorun çalışmasına LPg de iken demi karışıyor acaba?Yani o parça beni nasıl etkiler.Bu motor ikaz sorununu nasıl aşabiliriz. Sayğılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    O alet oksijen sensörü araç benzin lpg fark etmez devrededir.Aracın hava yakıt karışımı belirli değerlerin dışına çıktığı zaman o sensörün gönderdiği bilgileri aracın benzin ECU su okuyamaz ve arıza lambasını yakar.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan2008

    Benzinde 150 kilometre civarı yol yaptım motor ikaz ışığı yanmadı.Artık yarın LPG ye geçiçem .Ne öneriyorsunuz?Sizce bu ışık sorunu beni nasıl etkilicek başka arızalara yol açarmı acaba ,motora yakın eksoz çıkışına saplamalı bir parça var ondan dolayı diyolardı.Eksozdan çıkan gazı Ölçüm yapıp ona göre hava karışımını ayarlıyormuş beyin.LPG de bu ayarı kullanıp kullanmadığı gibi bir sürü kafamda soru işaretivar?
    Sayğılar










    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.