Şimdi Ara

Motor hacmi mi? Beygir gücü mü? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
117.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    HaCKeRBoY64.
    Teşekkür ederim.açıklamalarınızla beni aydınlattınız.bazı ilavelerde ben yapayım:s.şarz-turbo-turboşarz vs.sonuçta sübapların hızdan dolayı açık kalmalarının kısa olmasından silindirlere giren hava(atmoferik basınç)nın yeterli olmadığı zaman yardımcı elemanlarla silindirleri yeterli hava ile doldurmak.değişik isimlerle anılmaları biraz(fazlaca)reklamdır.tork olayı:sıkışık hava(veya hava-gaz karışımı ki dizellerde prensip sıkışık havaya yakıt püskütmektir)tutşturulunca yanma başlar fakat yanmanın evreleri var.yanmanın tam randımanlı olduğu zaman.piston kolunun krank koluna 90 derece olduğu zamandır.işte bu 90 dercenin elde edildiği devir aralığı torku(döndürme gücü)belirler.dizel motorlar doğası gereği 1/18 1/20 arası sıkıştıma ile çalışır.ve parçaları benzinliye göre kabadır.benzinlide(enjektörlü hariç)1/12 yi sadece honda yakalayabilmiş.anlamadığız sorum ise:mtorları kıyaslarken,mercedesle vw yi veya gm yi deyilde aynı motorun değişik versiyonlarını kıyaslamayı demek istemiştim.yoksa jaguarla bmv yi ferrari ile rols-royce yi kıyaslarsak işin içinden hiç çıkamayız düşüncesindeyim.çünkü her üretici kendi kriterlerine göre motor üretir.ve hepsininde müh.bilgileri üst seviyedir.cevap yazma inceliğinde bulunduğunuz için tekrar teşekkür.kolay gelsin


    Açıklamalarınız için teşekkür ederim ben de bilmediklerimi öğrendim
    Aynı motorun farklı versiyonları demişsiniz... Şöyle ki:
    1.4 TFSI 122bg ve 1.4 TFSI 160bg motorları ele alırsak kendi aracımız Jetta olduğu için Jetta'da kullanılan motorların verilerini ve araç üzerinde meydana getirdiği etkileri paylaşacağım... İkisi arasındaki Bg farkı sadece aracın yazılımıyla sağlanmaktadır. Bunun haricinde motorlar 1-1 aynıdır...

     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?
     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?

    1.4 TFSI Motor:
     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?
     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?
     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?
     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 5 Mayıs 2009; 20:04:38 >




  • HaCKeRBoY64
    anlatmak istediğim buydu.ben tourneo connect almayı düşünüyorum.onunda aynı hacimli 75-90-110 bg gücü versiyonları var.tabii herşeyi yazılıma bağlamamak gerekir ekzantrik ayarları sübap düzeni sayısı ilave havanın(turbo hacmi-devri)aklıma gelen belirleyici unsurlardır.aracın pompasını(commonrail)göz ardı edemeyiz.şahsi fikrimdir.herzaman modifiye aynı hacim motorda modifiyesizin ömrü uzun olur.buda uzun vadede hesaptır.kolay gelsin
  • motor üretilecek istikrarlı olcak ve taleb oldukça artacak böyle bir motor vw üretemedi
    nokia gibi motor üretimi yapiyor ustaya gitseniz onlar bile karıştırıyor böyle likle ellerindeki
    eski teknolojik motorları millete satıyorlar adam 1.4 tsi 122hp golf alıyor harika motor azyakıt
    diyor o sözü duyan gidip golf alıyor ama hangi golf hangi motor sordunmu biliyormusun
    hala 1.6 motorla golf satılıyor ekonomi harikası fsi nerde? ona bi turbo çak alsana tfsi
  • her zaman dopingle yol alanlar fazla gücü gösterirler ama atmosferik motorların ömürleri ve arıza sıklıkları uzun vadede daha az olacaktır. güç üretilmesi düşünüldüğünde motor hacmi büyük olan tercih edilmesi işin doğrusudur. Dopingle yol alan belki araç yenikeyken durumu farketmeyecektir ama 5-10 sene sonra durumu cep herkülümüz gibi erken yaşta kalp yetmezliğinden sıkıntı yaşaması aynı durumun aşırı beslemeli motorlarda yaratacağı durumu önceden görmemize yardımcı olacaktır. Dizel için günümüzde ,artık bir zorunluluk olan turbo beslemesinin eğer zorunluluk değilse benzinli motorlarda tercih edilmemesi daha uygun olacaktır.
    vergi , performans ve satış fiyatı vb kavramlar girdiğinde ise herkesin benzer seçimi yapmasından da akıllıca bir şey olmadığını baştan kabul etmek zorundayım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    HaCKeRBoY64
    anlatmak istediğim buydu.ben tourneo connect almayı düşünüyorum.onunda aynı hacimli 75-90-110 bg gücü versiyonları var.tabii herşeyi yazılıma bağlamamak gerekir ekzantrik ayarları sübap düzeni sayısı ilave havanın(turbo hacmi-devri)aklıma gelen belirleyici unsurlardır.aracın pompasını(commonrail)göz ardı edemeyiz.şahsi fikrimdir.herzaman modifiye aynı hacim motorda modifiyesizin ömrü uzun olur.buda uzun vadede hesaptır.kolay gelsin

    Tabiki... kullananların yorumuna göre karar vermekle birlikte kendi düşüncenizle birleştirip imkanlarınız dahilinde alabileceğiniz en güçlü motoru almak doğru bir karar olacaktır...




  • HaCKeRBoY64
    resimlerini koyduğunuz motorları kıyıp otomobile takamam onların yeri vitrin.teknolojinin geldiği nokta
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    HaCKeRBoY64
    resimlerini koyduğunuz motorları kıyıp otomobile takamam onların yeri vitrin.teknolojinin geldiği nokta

    Vitrine koyup bakmak bile insanı cezbedio
  • bir zaman çift oynar egzantrik motor incelemiştim 32valf ve araca takılacaktı(yerdeyken incelemiştim)düşünülenleri gördükçe düşünemediğime hayıflanıyorum.
    HaCKeRBoY64...birde şanzimanları incelemeni öneririm vaktin varsa
  • beygir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 7 Mayıs 2009; 21:30:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biz

    beygir tercihimdir imzamdaki 1,4 araçla bir çok 1,6 yı geride bırakıyorum.Şu 1,2 renault TCE Motoru 102 Hp.gelsede....

     Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?

  • naim süleymanoğluna acil şifalar diliyorum.küçük cüsseye büyük işler yaptırmanın sonuçlarını yaşıyor.
  • Konuyu google'da ararken buldum. Son mesajı okuyunca çok şaşırdım ve ayıpladım. Mecburen konuyu hortlatmam gerekiyor.

    Ülkemiz adına 3 Olimpiyat altını ve bir sürü Dünya ve Avrupa Şampiyonalarında altın kazanan dünyada tek ve halterde fenomen olan bir insana bu tür bir ifadeyle nasıl yaklaşılır anlamıyorum.

    Naim Süleymanoğlu içkiye olan düşkünlüğü sebebi ile karaciğerinde sorunlar yaşamakta. Bunun küçük cüsseli olmakla ne ilgisi var. Adamın hayatında ne sıkıntılar yaşadığını biz ne bileceğiz. Belki iradesi zayıf ve içkiden kurtulamıyor. Bu tür durumlar bizim hüküm vermemiz gereken durumlar. Allah sadece kimseyi içkinin kötülüklerine yaklaştırmasın. İçecekler de kontrollü içsinler.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    naim süleymanoğluna acil şifalar diliyorum.küçük cüsseye büyük işler yaptırmanın sonuçlarını yaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Thrash


    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    Konu basit bir denklemle genelleştirilicek bir konu değil. Grafiklere bakıp işine geleni tercih edersin.

    İstisnalar, kaideyi bozmaz!
    Motor hacminin daha ağır bastığını düşünüyorum.
    Okuduğum araba dergilerinde de (ki bu, sayısızdır); motor hacminin beygir gücünü geçtiğini bizzat gördüm. (Puanlamalarda da, grafiksel sonuçlarda da)

    Arkadaşım atar yapmaya gerek yok.

    1.6 VTI'lar 150 beygirken 2000cc 150 beygirin altında tonla motor var.

    Bunun dışında 1.4 TSI'lar 170 beygir üretirken 170 beygir üreten 1600cc nerdeyse hiç yokken 2000 cc de çok nadir bulunur.

    Buna istisna değil mühendislik derler. Sen gidip 2000cc vectrayı tercih edersin adam 1.4lük TSI'la önünde dalga geçer.


    1.6 VTI lar 160 beygirdir ve bunlar spor kullanım amaçlı otomobillerdir. 2 litre 136 beygir vectra motoru ise günlük kullanıma yöneliktir ve yakıt ekonomisyle performansı dengeli bir şekilde sunmayı önde tutan bir motordur. Aynı 2 litrelik motordan vectra gt lerde spor egzantrik ve headers ile 150 beygir güç alınmıştır, istenirse çok daha fazlası alınabilir. Yani 2.0 litre motorların genelde 130-150 beygir arası olması, mühendislerin o kadar güç almayı başarabildiklerinden değil, aracın ve motorun kullanım amacındandır.

    1.4 TSI ile 2.0 vectra motorunu kıyaslamak ne derece doğrudur bilemiyorum, biri turbo diğeri atmosferiktir. Kıyaslanacaksa 1.4 TSI ile C20LET kodlu 2.0 Turbo opel motoru kıyaslanabilir. O zaman görülür kimin kiminle dalga geçeceği (Bu arada C20LET 1.4 TSI'a göre oldukça eski bir motordur.)




  • Bugün atış serbest galiba

    1-6000 cc v8 130 hp motor mu
    2-2000 cc TFSI 200 hp motormu diye sorsam

    çoğunluk 1. motorun 3 kat daha hızlı olduğunu ısrarla iddia edecek durumda
  • Tabiki yüksek hacimli bir atmosferik motor hem daha sorunsuz hem de performans eğrilerinde her devirde daha adilane bir güç dağılımı sağlayacaktır, hatta bana kalırsa turbonun ve diğer tüm aşırı besleme sistemlerinin kattığı gücün aracın ürettiği beygir gücünden ayrı olarak değerlendirilmesi gerekir, zira kısa süreli bir ivmelenme artısıdır sadece. Düşük motor hacminden yüksek güçler elde eden motorlar güvenlik toleransları asgari seviyeye indirgenmiş, sıkıştırma oranı daha yüksek ve yıpranma katsayısı çok daha fazla olan motorlardır.
  • bu 1.4 tsı motorlar bu beygir güçlerini havadan elde etmiyorlar 1.4 düşük yakıt tüketimi yüksek performansmış neye göre performans ver yakıtı motora al sana performans bu motorun bu beygir güçlerini elde ederken kullandığı yakıta bakmak lazım esas...
  • Motor hacmi silindirin içine ne kadar hava yakıt ve ateş püskürtüldüğünü ifade eder beygir ise bu püskürmenin etkisi sonucu oluşan itme kaldırma kuvvetini ifade eder ( 1 beygir gücü 1 atın 1 tonluk yükü 1 saniyede 1 metre yukarı kaldırması olarak hesaplanır )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza1912

    Motor hacmi silindirin içine ne kadar hava yakıt ve ateş püskürtüldüğünü ifade eder beygir ise bu püskürmenin etkisi sonucu oluşan itme kaldırma kuvvetini ifade eder ( 1 beygir gücü 1 atın 1 tonluk yükü 1 saniyede 1 metre yukarı kaldırması olarak hesaplanır )

    Hocam orası bir tonluk yük olmayacak... 75 kg bildiğim kadarıyla... 1 hp=75.kg/m

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hacme verecek yakıt ve vergin varsa beygir kısaca cebine bağlı...
  • aradığım yorumu yazan olmamış:) şöyle açıklayayım;

    Düşük motor hacmindeki yüksek beygirli araçlar ki bunlar genelde turbolu oluyor şehir içi araçlarıdır istediğinde yakıt ekonomisi sağlar istediğinde de kısa mesafede serilik sağlar ayrıca vergi avantajlıdır.
    Ama Büyük motorlu düşük bg'li araçlar genelde şehir dışında iyidirler büyük motorları sayesinde yüksek hızlara rahatlıkla çıkarlar ama gel gelelim bg'i düşük olduğundan kısa mesafede serilik olarak yetersizdir.
    Kısaca birisi kısa mesafe hızlanmalarda işe yarıyor diğeri uzun mesafe yüksek hızlarda ikisi bir arada olduğu zaman zaten spor araç olmuş oluyor;)

    Aslında olay yeni nesil motorlarda bitiyor üreticiler 2000cc motor'la 150-160 bg araç üretseler vergisi,bakımı vs derken alıcısı çıkmaz. Ama düşük motorlu turboyla güçlendirilmiş arabalar alıcıya daha çok hitap ediyor.
    arz-talep meselesi...

    Adam şehir içinde 1.6 140 küsür bg aracı rallici edasıyla kullanıyor sonra sürekli bakım masrafı , arızaları 2. elde yaşattığı sıkıntılar vs.vs




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.