Şimdi Ara

Motor freni

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar motor freni ile ilgili farklı görüşler var.Tam olarak mesele nedir.motor freni yapılmalımı yoksa yapılmamalımı? Uygulayan arkdaşlar nasıl uyguluyorlar.

    1:motor ömrü yakıt tüketimi ve sürüş güvenliği açısından sakıncalı olan uydurma kavram. vitesi boşa alıp motorun torkunu araçtan kestikten sonra frene basıp adam gibi durursun. 90 km/h ile giderken durmak/yavaşlamak için 2. vitese alıp 6000 devirde motora kramplar sokarak bunun yaratacağı frenleme etkisinden faydalanmaya çalışmak tamamen gereksizdir, bilgisizliktir.


    2:sürüş güvenliği açısından kesinlikle sakıncalı olmayan durumdur. ayak gazdan çekildiği anda yakıt akışı kesilen motor, silindir içine giren havayı krank, volan ve tekerleklerin rotasyon enerjisinden çalarak sıkıştırmaya girişir. ( bu yüzden kompresyon denilir.)motor freni kullanmak fren sistemine düşen yükü önemli bir ölçüde azaltır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 23 Haziran 2008; 13:07:03 >







  • motor freni pek yaygın olarak kullanılmıyor sanırım, ama otomobil uzmanlarının tavsiye ettiği bir şey ve doğru yapıldığında zararı yok sanırım...

    ben bazen arkadaşın şahin ini kullanırken yapıyorum malum frenleri zayıf yeni arabalara göre.. çok faydalı oluyor..

    uygulamaya gelince hızına göre mesele 4 üncü viteste gidiyorsun ilk önce 3üncü vitese alır ayağını debriyaj dan yavaş yavaş çekerek yavaşlarsın gerek duyarsan daha sonra bir vites daha küçültürsün, bu aradada normal frenede basar durursun ben böyle yapıyorum. başka bir yoluda yok sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -MorphY- -- 23 Haziran 2008; 11:10:31 >
  • Ben sürekli 1.seçeneği uygularım, hatta 2. yi hiç denemedim denebilir.
    Bu konunun aslı nedir bende merak ediyorum.
  • yolda giderken aniden durmam gereken durumlarda yapmam,
    ancak ileride kırmızı ışık yanıyorsa, veya durma mesafemin fazla önemi olmadığı durumlarda,
    frene basmak yerine bir alt vitese geçe geçe durmayı tercih ederim
  • aynen öyle yuci doğru söylemiş bende öyle yaparım zaten doğrusuda budur aniden fren yapman gerektiğinde mecbur debriyaj - fren beraber basacaksın durduğu yere kadar artık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    yolda giderken aniden durmam gereken durumlarda yapmam,
    ancak ileride kırmızı ışık yanıyorsa, veya durma mesafemin fazla önemi olmadığı durumlarda,
    frene basmak yerine bir alt vitese geçe geçe durmayı tercih ederim


    Peki bu vites küçülterek durma olayında, hiç fren kullanılmıyor mu=?
  • Fren kullanılır tabi ki. Vites küçülterek durmada 1. vitese kadar geldiğinizde birde debriyaj kullanmazsanız zaten kalırsınız yolun ortasında da benim merak ettiğim bişey var

    Bazı yarı otomatik araçlarda motor frenini nasıl yapcaz. Mesela Focus, Astra, Colt, Corsa vs gibi araçlarda yarı otomatik şanzuman var. Onlarda motor frenini nasıl uygulayacaz.
  • kullanmadığım için bilmiyorum ama gaza sonuna kadar basınca vites küçültüyor bazılar sonuçta motor freni olmuş olabilir
  • Kick down durumunda vites küçültmeyi yavaşlamak için değil hızlanmak için yapar otomatik şanzıman.
  • tabiki her şeyin fazlası abartılısı zararlıdır ama uygun devirde motor freni gayet kullanışlı ve mantıklıdır.
    motor freni aracın hızını düşürmekte fren ile eş çalışırsa çok başarılıdır. ayrıca yakıt tüketimi konusunda fazla bir kar etmenizi sağlamayabilir ama aynı mesafeyi full frenle durmaktan daha karlıdır denebilir.
  • Ben mesela ani fren harici kullanırım. Şöyle örnek vereyim. 4.vites ile 70km/h ile gidiyorum. Durmam gerekli, ayağımı gazdan çekiyorum ve araba da zaten otomatikman hızdan düşüyor. Duracağım yere kadar bazen o şekilde gidip frene basarım ya da vites küçültüp 3'e ya da 2.vites devrine düştüysem 4'ten 2'ye alıp o şekilde yavaşlayıp dururum. Ayağımı gazdan çeker çekmez vites küçültmem. Çünkü her ne kadar ayağını gaz'dan çekip vites küçültmek için debriyaja bassan dadebriyaja bastığın an tekerler hızlanıyor. Belki yanlış, belki doğru ben böyle yapıyorum. Bazen de vites küçültmeden boşa atıp o şekilde frene basıyorum. Motor frenini durmanın dışında mesela önde ki arabaya yaklaşıyor gibiysem, ya da bazı virajlara girerken ayağımı gazdan çekerek kullanıyorum. İcap ediyorsa vites küçültüp o şekil devam ediyorum. Bazen bu durumlarda vites bile küçültmeden aynı vites ile gaza basaraktan durumu kurtarıyorum. Mesela yine örnek vermem gerekse 4. vites 70 ile giderken ayağımı gazdan çektim 60'a veya 60'ın azcık altına düştüm diyelim. 3. vites'e atmam eğer düz yolsa. Gaza dokunduğum zaman araba toparlayıp devrini buluyor.




  • DOĞRU YAPIYORSUN...

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Ben mesela ani fren harici kullanırım. Şöyle örnek vereyim. 4.vites ile 70km/h ile gidiyorum. Durmam gerekli, ayağımı gazdan çekiyorum ve araba da zaten otomatikman hızdan düşüyor. Duracağım yere kadar bazen o şekilde gidip frene basarım ya da vites küçültüp 3'e ya da 2.vites devrine düştüysem 4'ten 2'ye alıp o şekilde yavaşlayıp dururum. Ayağımı gazdan çeker çekmez vites küçültmem. Çünkü her ne kadar ayağını gaz'dan çekip vites küçültmek için debriyaja bassan dadebriyaja bastığın an tekerler hızlanıyor. Belki yanlış, belki doğru ben böyle yapıyorum. Bazen de vites küçültmeden boşa atıp o şekilde frene basıyorum. Motor frenini durmanın dışında mesela önde ki arabaya yaklaşıyor gibiysem, ya da bazı virajlara girerken ayağımı gazdan çekerek kullanıyorum. İcap ediyorsa vites küçültüp o şekil devam ediyorum. Bazen bu durumlarda vites bile küçültmeden aynı vites ile gaza basaraktan durumu kurtarıyorum. Mesela yine örnek vermem gerekse 4. vites 70 ile giderken ayağımı gazdan çektim 60'a veya 60'ın azcık altına düştüm diyelim. 3. vites'e atmam eğer düz yolsa. Gaza dokunduğum zaman araba toparlayıp devrini buluyor.




  • Benzinli araçlarda ve otomobillerde motor frenin kullanmanın bir mantığı olduğunu düşünmüyorum.Motor freninin iki önemli özelliği

    1-Ağır vasıtalarda yüklü iken bayır inişlerinde aracın yükünden dolayı hızlanma eğilimine karşı aracı gerekli bir hızda tutmak ve yavaş inmek için motor freni ile beraber frenleme yapılırki bunun sebebi frenlere tamamnen yük bindirmemektir.Çünkü yüklü ağır vasıta o bayırı sadece frenleme yaparak hızını korumaya çalıştığında balatalar tutuşup aracın yanmasına sebebp olabilir.

    2-Buzlu yollarda durmak veya yavaşlamak için kullanılır.Çünkü motor freni tekerlerin kızaklamasını önler.
  • ışığa 100 metre kalmış hala gaza basıyorlar ya,
    bu adamlar balataya para vermiyormu ki
  • Tabii ki 5 ten veya 4 ten 2 ye atip arabayi 6000 devire cikarip bagirtitsan zararlidir.
    trigere gereksiz yuk biner.
    fakat 3000-4000 bandinda gezdirerek motor freni ile yavaslamanin bir sakincasi oldugunu zannetmiyorum.
    ben hep bu sekilde kullanirim , su andaki aracim 5 sene 160.000 km doldurmus durumda ve bir sıkıntı yok.
    hatta fren balatalarimi 120.000 de degistirdim yanilmiyorsam ve onler yari , arkalar sifir gibi idi neredeyse.
    yine de tedbir olsun diye degistirdim.
    fren disklerim ise hala fabrikasyon orjinal disklerim ve min.kullanim kalinligina 2-3 mm var bir kere taslatmis olmama ragmen.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SYSTEMOFADOWN

    Arkadaşlar motor freni ile ilgili farklı görüşler var.Tam olarak mesele nedir.motor freni yapılmalımı yoksa yapılmamalımı? Uygulayan arkdaşlar nasıl uyguluyorlar.

    1:motor ömrü yakıt tüketimi ve sürüş güvenliği açısından sakıncalı olan uydurma kavram. vitesi boşa alıp motorun torkunu araçtan kestikten sonra frene basıp adam gibi durursun. 90 km/h ile giderken durmak/yavaşlamak için 2. vitese alıp 6000 devirde motora kramplar sokarak bunun yaratacağı frenleme etkisinden faydalanmaya çalışmak tamamen gereksizdir, bilgisizliktir.


    2:sürüş güvenliği açısından kesinlikle sakıncalı olmayan durumdur. ayak gazdan çekildiği anda yakıt akışı kesilen motor, silindir içine giren havayı krank, volan ve tekerleklerin rotasyon enerjisinden çalarak sıkıştırmaya girişir. ( bu yüzden kompresyon denilir.)motor freni kullanmak fren sistemine düşen yükü önemli bir ölçüde azaltır.




  • Babam araç teknisyeni gerçi kamyonlarla,tırlarla uğraşıyor ama sonuçta mantık aynı...Bu konuda babamı baz alırsakmotor frenini çoğunlukla kullanır,çift şeritli yollarda frene nadiren basar.Işıklarda hiç frene basmaz(Kırmızı yanıyorsa ve tabiki uzaksak)80-60 4,60-40 3,40-20 2 diye vites değişimi uygular.Zaten doğrusu da budur yoksa 80'le 2'ye atarsan şanzıman ve diğer aksamlar zarar görebilir.Ayrıca çok yüksek hızlarda motor freni büyük oranda işe yarar çünkü dengeli bir yavaşlama sağlar.Mesela yüksek hızla girdiğiniz bir virajda fren yapmak arabanın savrulmasına neden olabilir fakat motor freni daha güvenldiri.Benim düşüncelerim böyle...
  • Yüksek hızda motor freni kullanılmamlıdır.Daha geçenlerde bir 0403 otobüs 125 ile giderken motor frenine bastığı için egsozu patlatmıştır.Ve 400YTL mal olmuştur
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Babam araç teknisyeni gerçi kamyonlarla,tırlarla uğraşıyor ama sonuçta mantık aynı...Bu konuda babamı baz alırsakmotor frenini çoğunlukla kullanır,çift şeritli yollarda frene nadiren basar.Işıklarda hiç frene basmaz(Kırmızı yanıyorsa ve tabiki uzaksak)80-60 4,60-40 3,40-20 2 diye vites değişimi uygular.Zaten doğrusu da budur yoksa 80'le 2'ye atarsan şanzıman ve diğer aksamlar zarar görebilir.Ayrıca çok yüksek hızlarda motor freni büyük oranda işe yarar çünkü dengeli bir yavaşlama sağlar.Mesela yüksek hızla girdiğiniz bir virajda fren yapmak arabanın savrulmasına neden olabilir fakat motor freni daha güvenldiri.Benim düşüncelerim böyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 24 Haziran 2008; 17:24:27 >




  • o da abartmış yav
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    Yüksek hızda motor freni kullanılmamlıdır.Daha geçenlerde bir 0403 otobüs 125 ile giderken motor frenine bastığı için egsozu patlatmıştır.Ve 400YTL mal olmuştur
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Babam araç teknisyeni gerçi kamyonlarla,tırlarla uğraşıyor ama sonuçta mantık aynı...Bu konuda babamı baz alırsakmotor frenini çoğunlukla kullanır,çift şeritli yollarda frene nadiren basar.Işıklarda hiç frene basmaz(Kırmızı yanıyorsa ve tabiki uzaksak)80-60 4,60-40 3,40-20 2 diye vites değişimi uygular.Zaten doğrusu da budur yoksa 80'le 2'ye atarsan şanzıman ve diğer aksamlar zarar görebilir.Ayrıca çok yüksek hızlarda motor freni büyük oranda işe yarar çünkü dengeli bir yavaşlama sağlar.Mesela yüksek hızla girdiğiniz bir virajda fren yapmak arabanın savrulmasına neden olabilir fakat motor freni daha güvenldiri.Benim düşüncelerim böyle...



    motor frenini ne yapsın ki adam?
    retarder ne güne duruyuor?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    Yüksek hızda motor freni kullanılmamlıdır.Daha geçenlerde bir 0403 otobüs 125 ile giderken motor frenine bastığı için egsozu patlatmıştır.Ve 400YTL mal olmuştur
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Babam araç teknisyeni gerçi kamyonlarla,tırlarla uğraşıyor ama sonuçta mantık aynı...Bu konuda babamı baz alırsakmotor frenini çoğunlukla kullanır,çift şeritli yollarda frene nadiren basar.Işıklarda hiç frene basmaz(Kırmızı yanıyorsa ve tabiki uzaksak)80-60 4,60-40 3,40-20 2 diye vites değişimi uygular.Zaten doğrusu da budur yoksa 80'le 2'ye atarsan şanzıman ve diğer aksamlar zarar görebilir.Ayrıca çok yüksek hızlarda motor freni büyük oranda işe yarar çünkü dengeli bir yavaşlama sağlar.Mesela yüksek hızla girdiğiniz bir virajda fren yapmak arabanın savrulmasına neden olabilir fakat motor freni daha güvenldiri.Benim düşüncelerim böyle...



    E iyi de sen 180'le giderken önüne araba gelince gazdan çekmiyor musun ayağını yani sürekli olan birşey bu patlayacak olsa araba kalmazdı ortalıkta...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.