Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
100.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Noss, abi konuyu teknik bilgilerle doldurmuşun yine, ellerine saglık

    Benim bildigim kadarıyla yeni nesil dizel motorlarda küresel ısınmaya yol açan karbon gazları emisyon degerleri daha iyi benzinlilere göre.
    Yani küresel ısınma acısından dizel motorlar daha çevreci motorlar(bilim-teknikte okumustum.)

    Ancak dizel yakıttaki yüksek kükürt(sülfür - S) oranları yuzunden egsozdan çıkan kükürtlü gazlar zamanla asit yagmurlarına yol açabiliyormuş. Ayrıca dizel araçların egsozlarından zararlı partiküller de yayılıyormuş atmosfere. Bunun için yeni nesil dizel araçların çoğunda partikül filtreleri var.

    Yani benim bildiklerim bunlar.Yanlışımda olabilir. Yanlışım varsa düzeltirsiniz.

    Bu arada bizim arabanın(dizel getz) agırlık merkezi ön tarafa yakınmış(Motor çok ağır çünkü). Bunuda ön ve arka lastikleride 32psi basınçda şişirilmesine ragmen bariz şekilde ön lastiklerin daha sönükmüş gibi durmasından anlıyorum.

    Noss senden lastikler üzerinede teknik tavsiyeler alırsak süper olur. Lastik testi yapan siteler genelde almanca ve bizde bişey anlamıyoruz.
    Mesela ucuz ve yumuşak hamurlu sessiz, ıslak zeminde yoltutuşu iyi, ancak bizim çukurlu yollara dayanabilecek bir 4 mevsim lastik önerebilirmisin.(175/65/R14 ebatları için).
    _____________________________
    GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Noss, abi konuyu teknik bilgilerle doldurmuşun yine, ellerine saglık

    Benim bildigim kadarıyla yeni nesil dizel motorlarda küresel ısınmaya yol açan karbon gazları emisyon degerleri daha iyi benzinlilere göre.
    Yani küresel ısınma acısından dizel motorlar daha çevreci motorlar(bilim-teknikte okumustum.)

    Ancak dizel yakıttaki yüksek kükürt(sülfür - S) oranları yuzunden egsozdan çıkan kükürtlü gazlar zamanla asit yagmurlarına yol açabiliyormuş. Ayrıca dizel araçların egsozlarından zararlı partiküller de yayılıyormuş atmosfere. Bunun için yeni nesil dizel araçların çoğunda partikül filtreleri var.

    Yani benim bildiklerim bunlar.Yanlışımda olabilir. Yanlışım varsa düzeltirsiniz.

    Bu arada bizim arabanın(dizel getz) agırlık merkezi ön tarafa yakınmış(Motor çok ağır çünkü). Bunuda ön ve arka lastikleride 32psi basınçda şişirilmesine ragmen bariz şekilde ön lastiklerin daha sönükmüş gibi durmasından anlıyorum.

    Noss senden lastikler üzerinede teknik tavsiyeler alırsak süper olur. Lastik testi yapan siteler genelde almanca ve bizde bişey anlamıyoruz.
    Mesela ucuz ve yumuşak hamurlu sessiz, ıslak zeminde yoltutuşu iyi, ancak bizim çukurlu yollara dayanabilecek bir 4 mevsim lastik önerebilirmisin.(175/65/R14 ebatları için).



    Lastik konusu cok bilgili oldugum bir konu degil acıkcası yani standart seyleri biliyorum meslegim gereği desenleri üzerindeki harflerin anlamı filan genel olarak yani cok iyi bilmedigim bir konu hakkında yanlıs yonlendirmek istemem ama arastırırım yinede bir bilgi bulursam yayınlarım burda.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Noss, abi konuyu teknik bilgilerle doldurmuşun yine, ellerine saglık

    Benim bildigim kadarıyla yeni nesil dizel motorlarda küresel ısınmaya yol açan karbon gazları emisyon degerleri daha iyi benzinlilere göre.
    Yani küresel ısınma acısından dizel motorlar daha çevreci motorlar(bilim-teknikte okumustum.)

    Ancak dizel yakıttaki yüksek kükürt(sülfür - S) oranları yuzunden egsozdan çıkan kükürtlü gazlar zamanla asit yagmurlarına yol açabiliyormuş. Ayrıca dizel araçların egsozlarından zararlı partiküller de yayılıyormuş atmosfere. Bunun için yeni nesil dizel araçların çoğunda partikül filtreleri var.

    Yani benim bildiklerim bunlar.Yanlışımda olabilir. Yanlışım varsa düzeltirsiniz.

    Bu arada bizim arabanın(dizel getz) agırlık merkezi ön tarafa yakınmış(Motor çok ağır çünkü). Bunuda ön ve arka lastikleride 32psi basınçda şişirilmesine ragmen bariz şekilde ön lastiklerin daha sönükmüş gibi durmasından anlıyorum.

    Noss senden lastikler üzerinede teknik tavsiyeler alırsak süper olur. Lastik testi yapan siteler genelde almanca ve bizde bişey anlamıyoruz.
    Mesela ucuz ve yumuşak hamurlu sessiz, ıslak zeminde yoltutuşu iyi, ancak bizim çukurlu yollara dayanabilecek bir 4 mevsim lastik önerebilirmisin.(175/65/R14 ebatları için).



    Lastik konusu cok bilgili oldugum bir konu degil acıkcası yani standart seyleri biliyorum meslegim gereği desenleri üzerindeki harflerin anlamı filan genel olarak yani cok iyi bilmedigim bir konu hakkında yanlıs yonlendirmek istemem ama arastırırım yinede bir bilgi bulursam yayınlarım burda.

    Tamam kardeş yinede sagolasın. Benimde acelem yok zaten lastikleri degiştirmek için.
    _____________________________
    GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi




  • Arabalarda kuru olmayan(viskoz) hava filtresi nasıl olur? Örnek bir model var mı sağda solda görebileceğimiz?
    _____________________________
    Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
    Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    Arabalarda kuru olmayan(viskoz) hava filtresi nasıl olur? Örnek bir model var mı sağda solda görebileceğimiz?


    http://www.turksa.com.tr/photogallery/photo00005924/1-yag-bny.jpg

    burda resmi var

    volvo iş makinaları massey traktörler ilk ispanyadan gelenler hariç manlar mercedesler scania daf bmc
    hatta daha sonradan bi cok motorlarada ilave edilir ben kendi berlingoma bile taktım

    motor dayanımı istenen heryerde kullanılır. cat kullanmaz ama :))

    volvoda yag banyolu filitreye sahip motorlar 34000 saat ile 50000 saat arasında çalışma ömrüne sahip sadece kuru filitre olanlar 6000 saatte iflas bayragı cekiyor :)
    _____________________________
    set_by_SAFiRAN




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: hmaraba

    selamm hocam.vaktim pek yok geçmiş yazıları okumaya.değinmişsindir mutlaka.bi arkadaş g.punto aldı .dizel.bu arabada yada yeni dizel araçlarda motor açma diye bi husus varmı.kısaca cevap pls.tşk


    Hocalık neyimize estafurullah...Dizel araclarca ilk 1000 km den sonra filan servise cagırılır bu cagırılmaya kadar arac fazla zorlanmamalıdır.Servise gidildiginde aracın tüm ayarları yapılır ve artık normal kullanıma hazır hale gelir.


    bence artık gerek yok oo eskiden di eskiden sekman ceneleri tek taraflıydı gömleğe alışamıyodu birde lebleme teknolojisi bu kadar iyi değildi 1994-95 den sonra cıkan tüm araçlarda depo dolu olduktan sonra bas hiç bişi olmaz ben hergün sıfır araba teslim ediyom tır teslim ediyom kırkayak teslim ediyom iş makinası teslim ediyom zaten pdi bakımında zorlamaların hepsini yapıyoruz olcaksa birşey bizde olsun rodaj olayı tarihe karıştı.
    _____________________________
    set_by_SAFiRAN




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: wargams

    Arkadaşlar size bir soru sormak istiyorum.Arabayı çalıştırdığımda eksozdan biraz su atıyor.Tabi daha sonra devam ediyormu bilmiyorum kontrol etmek aklıma gelmedi.Suyun eksozdan atılması normal mi? Bir de yakın zamanda hararet yaptırıp sibop contasını yamulttum.Götürdüğüm usta su atılması belli bir zaman devam eder sonra kesilir demişti.Ama aradan baya bir zaman geçti hala damlacıklar halinde su atılıyor.Normal değilse bunun bakımını nerede yaptırmam gerekiyor.(Motor ustasınamı gitmem gerekiyor?)Her zaman ki gibi ilginize şimdiden teşekkür ediyorum.

    Sy.noss yukarda çok değerli bilgiler vermişsin ancak biliyorsunki bizde pek öyle okuma alışkanlığı yok ancak sıkışınca ne yapabiliriz durumlarında okuyup araştırırız.Verdiğin emek için herkes adına ben teşekkür ediyorum. Kalın sağlıcakla...


    İlk calıstırma anında gelen su damlaması telaslanacak bi sey degildir cunku benzin ilk yanma anında zaten bir miktar su olusur.Ama bu devam ediyorsa o zaman bunun nedenler iarastırılmalıdır.





    suyun gelmesi motor düzenin iyi olduguna işarettir ayarını düzgün yaptıysan şıpır şıpır su akar bu suyun sebebide yanma sonu cıkan gazların tepkiye girmesidir hidrojen atomları CO daki O ile birleşir su haline dönüşür yanma eksozun hemen sonunda bittiğinde yani avans dengeli olduğunda eksoz çıkışına dogru yanma sonu sıcaklığı iyice düşer (istenilen zaten budur) buda sogurma sonunda bu suya sebep olur

    yeni araçlardan İ.E. sınıfı araçlarda daha fazla görürsün yanma sonu emisyon değerleri lambda(oksijen) sensörü sayesinde daha iyi sağlar daha fazla suyun oluşumunu izleyebilirsin
    _____________________________
    set_by_SAFiRAN




  • selamlar

    yakıt istasyonlarındaki sorun yaşayan arkadaşlar var benim gibi.topik açtım.değerli bilen arkadaşlar dan .istesyonda paramızın tam karşılığında yakıt ALAMAMA gibi durumlar olabilirmi teknik yönden.Topiğimde yazan alamayan arkadaşlar var. bende aynı parayla farlı km yapıyorum.%40 oranında.ne iştir..
    tşk
    _____________________________
    2006 civic e hastayım ve yastayım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: safiran


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: hmaraba

    selamm hocam.vaktim pek yok geçmiş yazıları okumaya.değinmişsindir mutlaka.bi arkadaş g.punto aldı .dizel.bu arabada yada yeni dizel araçlarda motor açma diye bi husus varmı.kısaca cevap pls.tşk


    Hocalık neyimize estafurullah...Dizel araclarca ilk 1000 km den sonra filan servise cagırılır bu cagırılmaya kadar arac fazla zorlanmamalıdır.Servise gidildiginde aracın tüm ayarları yapılır ve artık normal kullanıma hazır hale gelir.


    bence artık gerek yok oo eskiden di eskiden sekman ceneleri tek taraflıydı gömleğe alışamıyodu birde lebleme teknolojisi bu kadar iyi değildi 1994-95 den sonra cıkan tüm araçlarda depo dolu olduktan sonra bas hiç bişi olmaz ben hergün sıfır araba teslim ediyom tır teslim ediyom kırkayak teslim ediyom iş makinası teslim ediyom zaten pdi bakımında zorlamaların hepsini yapıyoruz olcaksa birşey bizde olsun rodaj olayı tarihe karıştı.



    Bencede alıstırma diye artık bi sey yok ama yine arabanın kullanım kılavuzunda genelde yazar ilk 1000km cok fazla zorlamayın diye.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hmaraba

    selamlar

    yakıt istasyonlarındaki sorun yaşayan arkadaşlar var benim gibi.topik açtım.değerli bilen arkadaşlar dan .istesyonda paramızın tam karşılığında yakıt ALAMAMA gibi durumlar olabilirmi teknik yönden.Topiğimde yazan alamayan arkadaşlar var. bende aynı parayla farlı km yapıyorum.%40 oranında.ne iştir..
    tşk



    Bunu bende cok duydum ve size tavsiyem bunu dolmusçulara vede minibüsçülere sorun onlar iyi benzin nerdedir bilirler ben altımda araba varken Zeynep Kamilde koşede Bp var ordan alıyorum cunku orası şahsa ait degil Bp ye ait miş ana bayi orda hile olmaz dediler.Sizde şahse degil sirkete ait olan yeri seçin önerim budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 22 Mart 2006; 0:29:37 >
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • Ya ben otomobillerdeki viskoz filtreyi sormuştum. Eski model Honda'ların tamir kitabı geçti de elime, bakım tablosunda hava filtresi viskoz olan modellerden bahsediliyor. İş makinalarındakini biliyorum ama arabada nasıl oluyor hiç duymamıştım, onu merak ettim.
    _____________________________
    Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
    Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.
  • Herkese selamlar.. Sorumu yöneltmeden önce noss ve mert arkadaşlarıma özverilerinden ve kaliteli cevaplarından dolayı teşekkür etmek istiyorum. Bu arada noss sizede özel mesaj atmıstım..Problem şu arkadaşlar. 2002 model 1400 cc 75 hp lik bir otomatik peugeot aldım 4 ay önce. Aracı daha cok eşim için almıştım o yüzden otomatik tercih etmiştim. Neden otomatik aldın sen ya falan demeyin diye baştan belirtmek istedim. Araç 35000 km de. aldıgımda bu araç km de 250 kuruş yakmakta idi. bana acıkcası cok geldi . Ve ben aracı aldıktan 1 ay sonra tüm bakımlarını (yağ, filtre. polen filtresi buji değişimi gibi) yaptırdım. Aracın üzerinden tek tırnaklı buji çıktı , ustanın tavsiyesi ile bunlar çift tırnaklı olanları ile değiştirildi. Bakımlardan sonraki ilk ölçümümde arac bu sefer km de 280 kurus a cıktı. kullanım ile alakalı oldugunu sanmıyorum çünkü eşim henüz arac kullanacak kapasitede olmadıgınndan araca benden başka binen olmuyor. Senelerce taksi şöförlüğü yaptıgım içinde bir arac nasıl az yaktırılır bilirim, agresif arac kullanmam yani gayet sakin kullanırım arcımı. Tek problem ev ile iş yerim arası cok yakın (2 km kadar) ben bu yakıt fazlalıgının kısa mesafede motor ideal sıcaklıgına ulaşamamasından kaynaklandıgını sanıyorum. Birde acaba ddeğişen bujiler buna etken olurmu. Ve acaba enjektör temizleme işlemi uygulatsam bişey değişirmi . Bu arada motor gayet sağlıklı cekiş ve hızlanma çok iyi bunuda belirtmek istiyorum. Egzos tan cıkan duman normal renkte.. Emsalleri bu aracın bu kadar yakıyormu.. Eksik olan bişey var ama ne işte bunun yanıtını arıyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    Ya ben otomobillerdeki viskoz filtreyi sormuştum. Eski model Honda'ların tamir kitabı geçti de elime, bakım tablosunda hava filtresi viskoz olan modellerden bahsediliyor. İş makinalarındakini biliyorum ama arabada nasıl oluyor hiç duymamıştım, onu merak ettim.


    Sıvı filtre sanırım demek istedigin vizkoz adıyla tam bilmiyorm mantık aynı oyle diyosan bu sefer partiküller sıvıdan geciyor ve bu yogun sıvının icinde partiküller tutuluyor dıştan ice dogru süzme olusur yine .
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Boomerang35

    Herkese selamlar.. Sorumu yöneltmeden önce noss ve mert arkadaşlarıma özverilerinden ve kaliteli cevaplarından dolayı teşekkür etmek istiyorum. Bu arada noss sizede özel mesaj atmıstım..Problem şu arkadaşlar. 2002 model 1400 cc 75 hp lik bir otomatik peugeot aldım 4 ay önce. Aracı daha cok eşim için almıştım o yüzden otomatik tercih etmiştim. Neden otomatik aldın sen ya falan demeyin diye baştan belirtmek istedim. Araç 35000 km de. aldıgımda bu araç km de 250 kuruş yakmakta idi. bana acıkcası cok geldi . Ve ben aracı aldıktan 1 ay sonra tüm bakımlarını (yağ, filtre. polen filtresi buji değişimi gibi) yaptırdım. Aracın üzerinden tek tırnaklı buji çıktı , ustanın tavsiyesi ile bunlar çift tırnaklı olanları ile değiştirildi. Bakımlardan sonraki ilk ölçümümde arac bu sefer km de 280 kurus a cıktı. kullanım ile alakalı oldugunu sanmıyorum çünkü eşim henüz arac kullanacak kapasitede olmadıgınndan araca benden başka binen olmuyor. Senelerce taksi şöförlüğü yaptıgım içinde bir arac nasıl az yaktırılır bilirim, agresif arac kullanmam yani gayet sakin kullanırım arcımı. Tek problem ev ile iş yerim arası cok yakın (2 km kadar) ben bu yakıt fazlalıgının kısa mesafede motor ideal sıcaklıgına ulaşamamasından kaynaklandıgını sanıyorum. Birde acaba ddeğişen bujiler buna etken olurmu. Ve acaba enjektör temizleme işlemi uygulatsam bişey değişirmi . Bu arada motor gayet sağlıklı cekiş ve hızlanma çok iyi bunuda belirtmek istiyorum. Egzos tan cıkan duman normal renkte.. Emsalleri bu aracın bu kadar yakıyormu.. Eksik olan bişey var ama ne işte bunun yanıtını arıyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Özele cevap attım
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • Teşekkürler noss sagolasın okudum:))
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Boomerang35

    Teşekkürler noss sagolasın okudum:))


    Tam yardımcı olamadım cunku gormeden bi sey soylemek zor ama yindede bi sey olursa yardımcı olamaya calısırm belki sizin oralara ugrar bakarım bi arabaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 22 Mart 2006; 14:41:05 >
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...
  • Arabanız size ne diyor?

    Burda size birkac cok karsılasabilcegimiz seyden bahsedecegim özellilke akü,marş ve atesleme hakkında biraz oto elektrigi ögrenelim.

    Oncelikle sıkca karsılasılan bir durumdan bahsedelim bir sabah direksiyonunuzun basına gectiniz ve kontagı cevirdiniz ee noluyor araba calısmıyor belirtiler ve olanlara gore yola cıkalım;

    1)Kontagı ceviriyorsunuz mars basıyor sesi duyuyosunuz arac calısmıyor;Bu durumda bir cok sey olabilir sorun aküden yada mars motorundan degil sorun bujilerde olabilir yakıt pompasında karburotorde enjektorde vs kısacası elektrik aksamında bir sorun yok motor aksamında sorun

    2)Kontagı ceviriyorsunuz ve cak cat gibi bir ses geliyor mars motoruna disli yapısma sesidir bu dondurmesi icin motoru ama mars motoru donmuyor.O zaman sorun ya mars motorunda yada aküde aracın diger farlarını acarız sönük yada yanmama gibi bir durum varsa sorun aküde akü gitmis.Eger yanıyordaki yinede tam anlamayamaz mars motorundamı yoksa aküde mi cunku mars motoru cok yuksek bir akım cektigi icin far yakan bir akü mars motorunu dondurmeye gucu yetmeye bilir.

    3)Kontagı ceviriyorsunuz cıt yok hic bi sey olmuyor.Farlarımızı yakarız eger mars anında bir parlaklıkta kısılma oluyorsa marsa akım gidiyor ama marş dönmüyor demektir buda marsta sorun var demektir.Buyuk ihtimal komur yada fırcaları bitmistir en cok zamanla bunlar olur bakıma goturmeye ihtiyac vardır(yada anlıyosanız kendinizde bakabilirsinz bilmeyenler icin hic tavsiye etmem)

    Bunlar en cok karsılasılan durumlar umarım işinize yarayacaktır elimden geldigince acıklamaya calıstım arızasız günler dilerim...
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • safiran cevabın için teşekkürler...
    _____________________________
  • motor bloğunda+aksamlarında kullanılan aliminyumun ilerde sorun çıkarttığı söyleniyor.

    bu materyal motor hafif olsun diye kullanılıyor bildiğim kadarıyla,

    sorun çıkarttığı doğru mudur?
    _____________________________
  • Yanlış. Honda ve BMW neredeyse 20 yıldır alüminyum blok üretiyor. Hatta gömleği de alüminyum olan araba üretildi geçtiğimiz yıllarda sanırım.
    _____________________________
    Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
    Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.