Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
100.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wargams

    Sayın noss ve emre.

    Bu kadar hızlı cevap yazdığınız ve bilgilendirdiğiniz için ikinizede teşekkür ediyorum.Yani ne kadar memnun olduğumu bilemezsiniz.7 senedir interneti kullanıyorum bu forumda ve sizin gibi değerli insanların katkısıyla bilgi paylaşımının en üst düzeyde olması beni çok sevendirdi.Allah sizlerden razı olsun.



    bu söze ne denir..
    amin ,
    teşekkürler..
    _____________________________
    ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
    ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakcal2

    depoyu niye agizina kadar doldurmamak gerekiyor.



    hatırladığım kadarıyla yakıt hava az kalacak kadar doldurulduğunda yakıtın buharlaşma basıncı artıyor.yakıt buharlaşmak istiyor ve bir buhar basıncı değerine ulaşması gerekiyor.bu hacim dar olduğunda depo kapağına daha fazla basınç tabi olarak aralardan kaçak yapmasına neden oluyor.

    aynı şekilde depoyu çok da boş bırakmamak lazım.
    aynın mantıkla buharlaşan benzin depoyu dolduruyor.
    dolan deponun kapağı benzincide açılınca buhar faza geçen benzin uçup gidiyor.
    _____________________________
    ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
    ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
  • Olay olay şok şok şok Sizin icin Fiat 1.3 Punto fl Multijet Teknolojisini incelemesi

    FIAT 1.3 PUNTO FL MULTİJET TEKNOLOJİSİ

    Dizel motorlu araçlar için Magneti Marelli tarafindan üretilmiş yüksek basınçlı ve eletronik enjeksiyonlu, Common Rail MJD 6JF multijet özellikli bir sistemdir.



    Sistemin çalışma özellikleri şunlardır:

    • 1400 bar' a kadar çıkabilen yüksek basınç.

    • Motorun tüm çalışma koşullarında 150 ile 1400 bar arasında ayarlanabilen enjeksiyon basıncı.

    • Motorun 200 ile 5200 d/d aralığında 50 mm3 / çevrim yakıt besleme miktarı.

    • Enjeksiyon kumandasında kesinlik (süreç va avans olarak ).

    • Yakıt miktarının düzenlenmesi.

    • Emisyonun düzenlenmesi.

    Sistemin belli başlı fonksiyonları şunlardır;

    • Yakıt sıcaklığının kontrolü,

    • Motor soğutma suyu sıcaklığı kontrolü,

    • Enjekte edilen yakıt miktarının kontrolü,

    • Rölanti devrinin kontrolü,

    • Yavaşlama, gaz kesme esnasında yakıtın kontrolü (Cut-off),

    • Rölanti devrinde silindir balansının kontrolü,

    • Kesiklik kontrolü,

    • Hızlanma sırasında egzozda duman kontrolü,

    • Egzoz gazlarının dolaşımının kontrolü (EGR.),

    • Maksimum tork kontrolü,

    • Maksimum motor devrinin kontrolü,

    • Ön ısıtma bujilerinin kontrolü,

    • Klima kompresörünün devreye girmesinin kontrolü (ön görülen yerde),

    • Yardımcı yakıt pompasının kontrolü,

    • Silindir pozisyonlarının kontrolü,

    • Ana enjeksiyon ve ön enjeksiyonların kontrolü,

    • Enjeksiyon basıncının kapalı çevriminin kontrolü,

    • Elektrik balans kontrolü,

    • İMA enjektörlerin sınıflandırılarak kalibrasyon kontrolü,



    1. Yakıt deposu

    2. Yardımcı elektrikli yakıt pompası

    3. Yakıt filtresi

    4. Yüksek basınç pompası

    5. Yüksek basınç regülatörü

    6. Enjektörler için ortak manifold

    7. Yüksek basınç algılayıcısı

    8. Elektrikli enjektörler

    9. Hava filtresi

    10. Debi ölçer

    11. Hava kompresörü

    12. Isı değiştirici (hava-hava)

    13. Kelebek valfi

    14. EGR solenoid valfi

    15. EGR ısı değiştirici

    16. Basınç algılayıcısı

    17. Devir algılayıcısı

    18. Faz algılayıcısı

    19. Su sıcaklığı algılayıcısı

    20. Motor yağı basıncı minimum algılayıcısı

    21. Kızdırma bujisi Ön ısıtması

    22. Kızdırma bujisi ön ısıtma denetim birimi

    23. Atık kapıları

    24. Katalitik konvertör

    25. Çift yollu gaz pedalı potansiyometresi

    26. Çift fren pedalı svici

    27. Kavrama pedalı svici

    28. Sabit hız denetimi (takılıysa)

    29. Gösterge paneli denetimi

    Ortak Yakıt Yolu sistemi, yanma odacığında basıncı daha dengeli dağıtma avantajına sahip olan, böylece doğrudan enjeksiyonlu motorlarında tipik olan yanma odacığının kendisindeki gürültünün seviyesini azaltan PMS'den önce 2 adede kadar kapaklı enjeksiyonun ve emisyonları azaltma avantajına sahip olan büyük ana enjeksiyondan sonra 2 adede kadar enjeksiyonun gerçekleştirilmesini mümkün kılar. Kontrol birimi püskürtülen yakıt miktarını hat basıncını ve enjeksiyon zamanlarını denetleyerek kontrol eder.

    Kontrol biriminin, püskürtülecek yakıt miktarını kontrol etmek için işlediği bilgiler:

    • Devir,

    • Soğutma sıvısı sıcaklığı,

    • Kızdırma basıncı,

    • Hava sıcaklığı (debi ölçer),

    • Emilen hava miktarı,

    • Akü voltajı,

    • Dizel yakıt basıncı,

    • Gaz pedalı konumu,

    • Dizel yakıt sıcaklığı,

    http://www.edizel.com/common/image006.jpg

    Kontrol birimine gelen, kontrol biriminden giden gelen, giden bilgilerin şeması.



    1. Yardımcı elektrikli yakıt pompası

    2. Dizel yakıt algılayıcısındaki su varlığı

    3. Klima kompresörü (varsa)

    4. EGR solenoid valfı

    5. Devir sayacı

    6. Elektrikli fanlar

    7. Kızdırma bujisi ön ısıtma denetim birimi

    8. Çift yollu gaz pedalı potansiyometresi

    9. Çift fren pedalı svici — kavrama svici

    10. Yakıt basıncı algılayıcısı

    11. Soğutma sıvısı sıcaklık algılayıcısı Yakıt sıcaklık algılayıcısı Sabit hız denetimi (varsa)

    12. Aşın basınç algılayıcısı

    13. Faz algılayıcısı

    14. Devir algılayıcısı

    15. Takometre

    16. Akü

    17. CODE (gövde bilgisayarı)

    18. Diyagnostik soketi

    19. Basınç regülatörü

    20. Elektrikli enjektörler

    21. Bujilerin ön ısıtması

    22. Buji ön ısıtma lambası

    23. Enjeksiyon lambası

    24. Su sıcaklığı azamide ışıkları

    25. Yakıtta su var lambası

    KOD (CODE) Tanıma

    Kontrol birimi, "MAFT'da anahtar sinyalini aldığında motorun çalışmasıyla birlikte izinleri almak için CODE fonksiyonu üzerinden gövde bilgisayarı ile iletişim kurar.



    Yakıt Sıcaklık Denetimi

    Dizel yakıt filtresindeki algılayıcı tarafından ölçülen 80°C sıcaklıktaki kontrol birimi hattaki basıncı azaltmak için basınç regülatörünü denetler ve yeterli değilse püskürtülen yakıt miktarını da azaltır



    Püskürtülen Yakıt Miktarının Denetimi

    Kontrol birimi algılayıcılardan gelen sinyalleri ve belirlenmiş değerleri esas alır.Basınç regülatörünü denetler; tüm devir aralığında "pilot" enjeksiyon zamanını değiştirir; "ana" enjeksiyon zamanını değiştirir.

    Rölanti Denetimi

    Kontrol birimi çeşitli algılayıcılardan gelen sinyalleri işler ve püskürtülen yakıt miktarını denetler, basınç regülatörünü denetler, elektrikli enjektörlerin enjeksiyon zamanlarını değiştirir, belirli eşik değerleri zarfında rejim akü gerilimini dikkate alır.

    Gaz Pedalının Serbest Kalmasında Yakıt Kesme İşlemi

    Kontrol birimi, gaz pedalını bırakma safhasında şu mantığı uygular; enjeksiyon zamanını sıfıra ayarlar, asgari rölantiye erişmeden önce elektrikli enjektörlerin enjeksiyon zamanını kısmen değiştirir, yakıt basınç regülatörünü denetler.



    Rölantiye Girene Kadar Silindir Dengeleme İşlemi

    Kontrol birimi, motor rölantiye girene kadar tork değerinin düzenliliğini algılayıcılardan gelen sinyalleri esas alarak kontrol eder, tek elektrikli enjektörlerde püskürtülen yakıt miktarını değiştirir (enjeksiyon zamanı).



    Kesme Önleme Denetimi

    Kontrol birimi, çeşitli algılayıcılardan aldığı sinyalleri işler ve seyir esnasında sürüşü iyileştirmek ve silkelenmeyi azaltmak için püskürtülecek yakıt miktarını elektrikli enjektörlerin açık kalma sürelerini ayarlamak suretiyle düzeltir.



    Azami Hız Sınırlandırma Denetimi

    Kontrol birimi, motor 5200 d/d'ye ulaştığında enjektörlere yol gösterme işlemini yarıda keser ve sonuç olarak besleme basıncı düşer.



    Ön Isıtma Bujilerinin Kontrolü

    Enjeksiyon kontrol birimi şu safhadayken: marş; marş sonrası; buji ön ısıtma kontrol birimi kontrol biriminin çalışmasını motor sıcaklığının fonksiyonu olarak sayar



    Klimanın Çalıştırılmasının Kontrolü

    Kontrol birimi klima kompresörünü şu şekillerde çalıştırır; uygun tuşa basıldığında devreye sokup/devreden çıkartarak, ani hızlanma veya azami güç talebi gibi durumlarda anlık olarak devreden çıkartarır (bir kaç saniyeliğine)

    Yardımcı Elektrikli Yakıt Pompası Denetimi

    Kontrol birimi, devirden bağımsız olarak, anahtar MAR'dayken yardımcı yakıt pompasını besler, motor birkaç saniye içerisinde çalıştırılırsa yardımcı pompanın güç beslemesini keser.

    Silindir Konumunun Kontrolü

    Motorun her dönüşünde kontrol birimi hangi silindirin yanma safhasında olduğunu fark eder ve uygun silindirin püskürtmesini kontrol eder.

    Ana Püskürtme Tahmini ve Pilot Püskürtmenin Denetimi

    Kontrol birimi, kontrol birimine entegre mutlak basınç algılayıcısı da dahil çeşitli algılayıcılardan gelen sinyalleri esas alarak dahili bir plana göre optimum enjeksiyon noktasını sadece sürüş konforunun bir fonksiyonu olarak değil ama ayrıca EURO 3/4 emisyon sınırlarına da uygun olarak belirler.

    Kapalı Çevrim Enjeksiyon Basıncının Kontrolü

    Kontrol birimi, motor yükünü esas alarak çeşitli algılayıcılardan gelen sinyalleri işlemek suretiyle regülatörü optimum hat basıncını elde edecek şekilde çalıştırır.

    Elektrik Denge Denetimi

    Kontrol birimi rölanti devrini akü geriliminin bir fonksiyonu olarak değiştirir: Elektrikli enjektörlerin enjeksiyon zamanını artırır; Hat basıncını düzenler.

    Elektrikli Fanların Denetimi

    Kontrol birimi, fan rölelerinin birinci veya ikinci hız için çalıştırılmasını; motor su sıcaklığının ve klima sistemindeki soğutucu gazın basıncının fonksiyonu olarak denetler,.

    Sabit Hız Sistemi (Cruise Control) Denetimi

    Kontrol birimi, hafızadaki hızı kontrol etmek ve sürdürmek için püskürtülecek yakıt miktarını sabit hız kontrolü kolunun bir fonksiyonu olarak kontrol eder.

    Kontrol birimi tarafından çalıştırılan gösterge paneiindeki bir ışık çalışma modunu veya sistemi devreden çıkarma modunu belirtir.

    Sabit hız kontrolü aşağıdakiler tarafından anlık olarak kontrol edilir:

    Frene basmak suretiyle, kavramaya basmak suretiyle, "Resume" tuşuna basmak suretiyle, hafızada hızı başlatır.

    Sabit hız kontrolü hızlanma artışı talep edildiğinde (yani başka bir aracı sollarken) devreden çıkartılmaz ve gaz pedalı bırakıldığında ayariı hızı otomatik olarak başlatır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 15 Mart 2006; 23:22:54 >
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • Arkadaslar insaf yani bu kadar arastırma detaylı resimli bilgi hangi konuda var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Mart 2006; 1:07:14 >
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...
  • Yok arkadaslar bizim konuya ragbet yok nerde hangi araba iyi topici var millet orda,teknik bilgiye onem veren yok asıl teknik bilgi olmadan degerlendirme yapmanız fazla bi sey kazandırmaz bende bundan sonra bu araba iyidir o araba kotudur konusu acacagım
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...
  • çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa belki daha iyi olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 30 Eylül 2006; 11:42:40 >
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • noss
    Sana çok zor bir soru daha.
    Otomobillerin ağırlık merkezi nerededir? Tam orta eksende midir? Citaro otobüslerde ortada olmadığı belli.
    _____________________________
    Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
    Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa (hic sanmıyorum) belki daha iyi olabilir.




    şu an piyasada satılan birçok turbodizel otomobil, çevreyi benzinlilerden daha az kirletiyor.
    yani turbodizel otomobiller daha çevreci.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neco59 -- 16 Mart 2006; 20:57:30 >
    _____________________________
    2014 VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION, 2016 CITROEN BERLINGO 1.6 HDI 115 SELECTION MODUTOP, XIAOMI REDMI NOTE 8 PRO 6/64, BLACKSYS CF 100




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    noss
    Sana çok zor bir soru daha.
    Otomobillerin ağırlık merkezi nerededir? Tam orta eksende midir? Citaro otobüslerde ortada olmadığı belli.


    Hakkeden zor bir soru cunku arabasına gore degisir yani belirlenmemis butun otomobiller icin bir deger yoktur.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa (hic sanmıyorum) belki daha iyi olabilir.




    şu an piyasada satılan birçok turbodizel otomobil, çevreyi benzinlilerden daha az kirletiyor.
    yani turbodizel otomobiller daha çevreci.


    Dizellerin ve benzinli aracların yandıktan sonra cıkardıkları gazların farklı zararları vardır havaya dizellerde yandıktan sonra karbon gazı olusumu cok fazla zaten küresel ısınma suandaki en buyuk bela dunya icin onun icin dizel araclar cevremize benzine nazaran daha fazla zarar veriyor
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • Arkadaşlar size bir soru sormak istiyorum.Arabayı çalıştırdığımda eksozdan biraz su atıyor.Tabi daha sonra devam ediyormu bilmiyorum kontrol etmek aklıma gelmedi.Suyun eksozdan atılması normal mi? Bir de yakın zamanda hararet yaptırıp sibop contasını yamulttum.Götürdüğüm usta su atılması belli bir zaman devam eder sonra kesilir demişti.Ama aradan baya bir zaman geçti hala damlacıklar halinde su atılıyor.Normal değilse bunun bakımını nerede yaptırmam gerekiyor.(Motor ustasınamı gitmem gerekiyor?)Her zaman ki gibi ilginize şimdiden teşekkür ediyorum.

    Sy.noss yukarda çok değerli bilgiler vermişsin ancak biliyorsunki bizde pek öyle okuma alışkanlığı yok ancak sıkışınca ne yapabiliriz durumlarında okuyup araştırırız.Verdiğin emek için herkes adına ben teşekkür ediyorum. Kalın sağlıcakla...
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wargams

    Arkadaşlar size bir soru sormak istiyorum.Arabayı çalıştırdığımda eksozdan biraz su atıyor.Tabi daha sonra devam ediyormu bilmiyorum kontrol etmek aklıma gelmedi.Suyun eksozdan atılması normal mi? Bir de yakın zamanda hararet yaptırıp sibop contasını yamulttum.Götürdüğüm usta su atılması belli bir zaman devam eder sonra kesilir demişti.Ama aradan baya bir zaman geçti hala damlacıklar halinde su atılıyor.Normal değilse bunun bakımını nerede yaptırmam gerekiyor.(Motor ustasınamı gitmem gerekiyor?)Her zaman ki gibi ilginize şimdiden teşekkür ediyorum.

    Sy.noss yukarda çok değerli bilgiler vermişsin ancak biliyorsunki bizde pek öyle okuma alışkanlığı yok ancak sıkışınca ne yapabiliriz durumlarında okuyup araştırırız.Verdiğin emek için herkes adına ben teşekkür ediyorum. Kalın sağlıcakla...


    İlk calıstırma anında gelen su damlaması telaslanacak bi sey degildir cunku benzin ilk yanma anında zaten bir miktar su olusur.Ama bu devam ediyorsa o zaman bunun nedenler iarastırılmalıdır.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa (hic sanmıyorum) belki daha iyi olabilir.




    şu an piyasada satılan birçok turbodizel otomobil, çevreyi benzinlilerden daha az kirletiyor.
    yani turbodizel otomobiller daha çevreci.


    Dizellerin ve benzinli aracların yandıktan sonra cıkardıkları gazların farklı zararları vardır havaya dizellerde yandıktan sonra karbon gazı olusumu cok fazla zaten küresel ısınma suandaki en buyuk bela dunya icin onun icin dizel araclar cevremize benzine nazaran daha fazla zarar veriyor


    bazı otomobillerin teknik verilerinde bu değerler de veriliyor
    örnek olarak g/km de şu kadar CO2. ve bu orana bakarsak turbodizel otomobiller daha az karbondioksit saçıyor etrafa.
    benzinlilere nazaran.
    _____________________________
    2014 VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION, 2016 CITROEN BERLINGO 1.6 HDI 115 SELECTION MODUTOP, XIAOMI REDMI NOTE 8 PRO 6/64, BLACKSYS CF 100




  • quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa (hic sanmıyorum) belki daha iyi olabilir.




    şu an piyasada satılan birçok turbodizel otomobil, çevreyi benzinlilerden daha az kirletiyor.
    yani turbodizel otomobiller daha çevreci.


    Dizellerin ve benzinli aracların yandıktan sonra cıkardıkları gazların farklı zararları vardır havaya dizellerde yandıktan sonra karbon gazı olusumu cok fazla zaten küresel ısınma suandaki en buyuk bela dunya icin onun icin dizel araclar cevremize benzine nazaran daha fazla zarar veriyor


    bazı otomobillerin teknik verilerinde bu değerler de veriliyor
    örnek olarak g/km de şu kadar CO2. ve bu orana bakarsak turbodizel otomobiller daha az karbondioksit saçıyor etrafa.
    benzinlilere nazaran.



    Bu yapılan motorların silindir hacmiylede ilişkili benim bugune kadar gordugum kaynaklardayda boyleydi.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa (hic sanmıyorum) belki daha iyi olabilir.




    şu an piyasada satılan birçok turbodizel otomobil, çevreyi benzinlilerden daha az kirletiyor.
    yani turbodizel otomobiller daha çevreci.


    Dizellerin ve benzinli aracların yandıktan sonra cıkardıkları gazların farklı zararları vardır havaya dizellerde yandıktan sonra karbon gazı olusumu cok fazla zaten küresel ısınma suandaki en buyuk bela dunya icin onun icin dizel araclar cevremize benzine nazaran daha fazla zarar veriyor


    bazı otomobillerin teknik verilerinde bu değerler de veriliyor
    örnek olarak g/km de şu kadar CO2. ve bu orana bakarsak turbodizel otomobiller daha az karbondioksit saçıyor etrafa.
    benzinlilere nazaran.



    Bu yapılan motorların silindir hacmiylede ilişkili benim bugune kadar gordugum kaynaklardayda boyleydi.


    opel combonun verileri var elimde

    opel combo CO2 oranları
    _____________________________
    2014 VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION, 2016 CITROEN BERLINGO 1.6 HDI 115 SELECTION MODUTOP, XIAOMI REDMI NOTE 8 PRO 6/64, BLACKSYS CF 100




  • quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: cgkrkz

    çok haklısın NOOSS kardeş.......

    Peki bu yeni nesil dizel motorların gelecekdeki drumuları için ne düşünüyosun? Anlatmak istediğim benlililer kadar sağlam olup olmadıkları 3-5 yıl içinde dökülebilirler mi? bence çok tefarruatlı bir sistem dolayısıyla bakımıda biraz pahalı, acaba ömürleri ne kadar bu motorların?


    Aslında dizeller motorların ömrü daha uzundur cünkü daha dusuk devirde daha cok güc üretir,ama biraz kibar motorlardır yani kalitesiz yakıttan cok etkilenir.Ben dizelden yana degilim nede olsa cevreciyim aynı zamanda bir dizel passatın arkadasından cıkan egzost gazını gordunuz mu vapur bacası gibi yani cevreye zararı cok,ama ilerde dafa verimli yanma elde edilip bir sistem olusturulursa (hic sanmıyorum) belki daha iyi olabilir.




    şu an piyasada satılan birçok turbodizel otomobil, çevreyi benzinlilerden daha az kirletiyor.
    yani turbodizel otomobiller daha çevreci.


    Dizellerin ve benzinli aracların yandıktan sonra cıkardıkları gazların farklı zararları vardır havaya dizellerde yandıktan sonra karbon gazı olusumu cok fazla zaten küresel ısınma suandaki en buyuk bela dunya icin onun icin dizel araclar cevremize benzine nazaran daha fazla zarar veriyor


    bazı otomobillerin teknik verilerinde bu değerler de veriliyor
    örnek olarak g/km de şu kadar CO2. ve bu orana bakarsak turbodizel otomobiller daha az karbondioksit saçıyor etrafa.
    benzinlilere nazaran.



    Bu yapılan motorların silindir hacmiylede ilişkili benim bugune kadar gordugum kaynaklardayda boyleydi.


    opel combonun verileri var elimde

    opel combo CO2 oranları





    Ben combo nun verilerini bilmiyorum daha cok laborotuar kosaullarında yapılan deneyleri inceledim yine arastırırım olmazsa arastırıp ogrenmek lazım.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • selamm hocam.vaktim pek yok geçmiş yazıları okumaya.değinmişsindir mutlaka.bi arkadaş g.punto aldı .dizel.bu arabada yada yeni dizel araçlarda motor açma diye bi husus varmı.kısaca cevap pls.tşk
    _____________________________
    2006 civic e hastayım ve yastayım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hmaraba

    selamm hocam.vaktim pek yok geçmiş yazıları okumaya.değinmişsindir mutlaka.bi arkadaş g.punto aldı .dizel.bu arabada yada yeni dizel araçlarda motor açma diye bi husus varmı.kısaca cevap pls.tşk


    Hocalık neyimize estafurullah...Dizel araclarca ilk 1000 km den sonra filan servise cagırılır bu cagırılmaya kadar arac fazla zorlanmamalıdır.Servise gidildiginde aracın tüm ayarları yapılır ve artık normal kullanıma hazır hale gelir.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...
  • İçten Yanmalı Motorların Tarihçesi

    İnsanoğlu tarih boyunca zekalarını kullanarak hem kendi ihtiyaçlarını daha kolay karşılamak, hem de daha modern yaşama yollarını aramışlardır. Bu yüzden ateşi bulmuş, matbaayı icad etmiş, buharın kuvvetinden yararlanmış, elektriği ve atomu bulmuş, uzayı araştırmıştır. Otomobil de insanoğlunun önemli icadlarından birisidir. Otomobilin icadı ve gelişme tarihlerini kesin olarak bilmek güçtür. Otomobil icadını bir kişiye mal etmenin yanlış olmasının yanında bir ulusa da mal etmek yanlıştır.

    Bir çok bilim adamı (günümüzde kullanılan) otomobillerin inkişafında görev almış, bir önceki mucidin bulduğuna birşeyler ekleyerek günümüzdeki modern otomobiller çıkmıştır. Araştırmalar daha devam etmektedir. Bu arayışların başında otomobillerin daha az yakıt tüketmesi, ekonomik, güvenli ve çevre kirliliği yaratmayacak donanımlar gelmektedir.

    Otomobil, Fransızca bir kelimedir. AUTO (kendi), MOBİLE (hareket) kelimelerinin birleşimidir. Kendi kendine hareket eden anlamına gelir.

    Hayvanlarla çekilmeyen nakil vasıtalarında gerekli enerji önce rüzgar yardımıyla olmuş, bir Hollandalı 1600 yılında karada yelkenle hareket eden bir araç yapmış ve bu araç iki saatte 42 mil yol katetmiştir.

    Daha sonra gerekli enerji olarak rüzgar gücü yerini buhar gücüne bırakmıştır. 17. yüzyılda Çin yazarlarından bir papaz, Belçika misyoner Verbist’in buharla çalışan bir otomobil işlettiğini yazmaktadır.

    Ancak bütün dünya, yol üzerinde hareketini kendisi temin ederek yürüyen otomobil mucidi olarak Fransız Mühendis ve Topçu Yüzbaşısı Nıcolas-Joseph CUGNOT’u tanır. Cugnot (1769 yılında) otomobili bir top arabası olarak tasarlamıştı. Üç tekerlekli ve 4 yolcu kapasiteli buhar makineli otomobilde iki silindir bulunuyordu. Makinanın krankından alınan dönme hareketi bir zincir yardımıyla önde bulunan tek tekerleğe geliyordu. Direksiyon tertibatıda aynı tekerleğe komuta ediyordu.

    CUGNOT çalışmalarına devam etmiş ve yaptığı ikinci otomobil “Paris Sanayi Müzesi”nde bulunmaktadır.

    1787 yılında Amerika’da Olıver EVINS ve 1801 yılında İngiltere’de Rıchard TREVİTHICK yolcu taşıyan, buharla çalışan otomobiller yapmışlardır. Bütün bu çalışmalarda kullanılan otomobil motorlarında kullanılan güç buharın gücü idi. Yani bu motorlardıştan yanmalı motorlar idi.

    İçten yanmalı motorların inkişafı 1796 yılında katı yakıtlardan havagazının elde edilmesi ile olmuştur. Havagazı ile çalışan içten yanmalı motor1860 yılında Fransız mühendisi Jean Etıenne LENOIR tarafından yapıldı. 1,5 Beygir gücünde olan bu motorun gücünün az olması nedeni havagazının sıkıştırılmadan yakılmasıdır. Gazların sıkıştırılarak yakıldığı zaman gücün artacağı tezini ortaya atan Wıllıam BENNET adlı bir İngilizdir. Bunu geliştiren ise Dugold CLERK adlı İskoçyalı mühendistir.

    1862 yılında Fransız Fen adamı Alphanse BEANDE dört zamanlı devrenin esasını ortaya koydu. Ancak dört zaman prensibine göre çalışan ilk motorun 1876 yılında Alman mühendis Dr. Nıkolaus August OTTO yaptı. Oto, bu motorun patentini 1877 de Amerika’da aldı. 1878 de Fransa’da açılan bir dünya sergisinde halka teşhir etti.

    Otto, havagazını sıkıştırdıktan sonra ateşlemeyi yaptığı için motorun verimi ve gücü artmıştır. Alevle ateşlendiği için motor devri 150-200 devir/dakika civarındaydı. Bu devirde bir motorun otomobillerde kullanılması uygun değildi.

    İlk dört zamanlı motoru yapan ve ortaya koyan Otto olduğu için bugün benzin motorlarına “Otto Motoru” ve çevrimine de “Otto Çevrimi” denilmektedir.

    Otto’nun personelinden Gottıeb DAIMLER 1883 yılında Otto’dan ayrılarak bir atölye kurmuş ve devam etmiştir. Yaptığı motorun yanma odasına bakır çubuk yerleştirerek, dıştan bakır çubuğu karpit lambası ile ısıtmak süreti ile motorun ateşlenmesini ısınan bakırdan temin etmişti. Bu sayede motorun devrini 800-1000 devir/dakika ya çıkarmak süreti ile verimini ve gücünü arttırmıştır. Bu motor bugün Mercedes Fabrikası Müzesi’nde teşhir edilmektedir. Bu ateşleme sistemine “sıcak boru ateşlemesi” denir. Bu devirde bir motorun otomobilde kullanılması mümkündü, ama hala yakıt olarak havagazı kullanılıyordu.

    Bu çalışmalar Avrupa’da devam ederken Amerikalı bir mühendis George BRAYTON yakıt olarak benzin kullanılan bir motor yapmış ve yaptığı motorlardan birini yüzüncü Filedelfiya sergisinde teşhir etmiştir.

    Bundan sonraki çalışmalar, havagazının yerini tutabilmesi için benzini zerreler haline getirip, buharlaştıracak karbüratörlerin icadına doğru gitti. Daimler Almanya’da, Forrest Fransa’da 1885 yılında bu konuda çalışmalar yaptılar.

    Karbüratörlerin görevi, sıvı yakıtı atomize etmek yani küçük zerreler haline getirip hava ile karıştırmak süreti ile yanabilir bir karışım haline getirmektir. Daimler bu havayı sıvı yakıt içersine itmek süreti ile yapmaya, ayrılmış zerrecikleri de ateşlemeden evvel sıcak boruya temasla gaz haline getirmeye çalıştı. Forrest ise, yakıtı filit tulumbası esasına göre hava akımı içersine püskürttü. Daha sonra, Daimler’le Wılhelm MAYBACH bir araya gelerek, bu gün kullanılan şekilde olan şamandıralı karbüratörü icad ettiler.

    Karl BENZ adlı diğer bir Alman, Daimlerin motorunu, Forrest’in karbüratörünü alıp bunları dört teker üzerine oturttu. Böylece, 1886 senesinde ilk defa, içten yanmalı (patlamalı motorların) motorların en geniş tatbik sahası olmuş olan otomobil meydana gelmiş oldu.

    Amerika’da ilk otomobil 1893 yılında J.Franlın DURYEA’nın yardımıyla Charles DURYEA tarafından yapılmıştır. Henry FORD’un ilk otomobili ise 1896 yılında Detroit sokaklarında dolaşmaya başladığı görüldü. Henry FORD fabrikasını genişleterek 1903 yılında dört silindirli ve ucuz fiyatlı otomobiller yaparak bunları (T) modeli adıyla piyasaya sundu.

    Bu tarihten sonra otomobilin gelişimi nefes kesen, hızlı bir tempoda olmuştur. Kısaca bu tarihi gelişimi özetlemek gerekirse:

    1887 de Bosch firmasında çalışan Zöhringer tarafından yapılan alçak voltajlı manyeto gaz motorlarına monte edilmiştir.
    1897 de alçak voltajlı manyeto ilk defa benzin motorlarına tatbik edilmiştir.
    1897 de otomobiller fenerle aydınlatılmaya başlandı.
    1901 den itibaren otomobillerde aydınlatma karpit lambaları ile aydınlatılmaya başlandı.
    1901 de yine Bosch firmasında çalışan Mühendis Gottlob HONOLD bugün bilinen yüksek voltajlı manyetoyu bulmuştur.
    1902 den itibaren motorlara takılarak buji ile ateşleyen elektrikli ateşleme sistemi ve bu sayede motor gücü de arttırılmıştır.
    1911 de Cadillac, otomobillerinde marş motorunu kullanmaya başladı. Böylece ilk hareket kolaylaştırıldı. Artık kola ihtiyaç kalmadı.
    1914 de dinomonun icadı ile karpit lambaların yerini farlar almaya başladı.
    1921 de elektrikli kornalar, elle sıkılarak öttürülen lastikli kornaların yerini aldı.
    1923 de ilk defa otomobiller renkli boyanmıştır.
    1926 da elektrikli cam silecekleri kullanılmaya başlandı.
    1928 de batarya ile ateşleme sistemi otomobillere uygulandı.

    Bu tarihsel gelişimde bütün ülkeler birçok model ve şekillerde otomobiller imal etmeye başladılar. Fransa’da yapılan otomobil yarışmalarında içten yanmalı motorların çok pratik olduğu görüldü. 1910 yılında bu görüş çerçevesinde benzinle çalışan otomobillerde daha fazla yer verildiği ve çalışmaların bu yönde hızlandığı tarih olarak bilinmektedir.

    Günümüzde kullanılmakta olan otomobillerdeki motorlar, yapım ve donanım bakımından değişik durumlar göstermekte ise de, prensip hala, 1876 da Otto’nun ortaya koyduğu dört zaman prensibidir.

    İlk yıllarda imal edilen otomobil motorlarının silindir adetleri az, kompresyonları ve güçleri düşüktü, hantal ve ağırdı. Ekzos sistemleri iyi olmadığı için gürültülü ve dolma tip lastik kullanıldığı için sarsıntılı çalışırlardı.

    Metalurji ilmi ilerledi ve daha hafif metallerle otomobil ve motorları imal edildi. Sessiz, sarsıntısız ve güçlü otomobiller imal edildi.

    İlk otomobillerde, aynı fabrıkanın imalatı olan otomobillerde bile parçalar birbirine uymazdı. Ancak otomobiller çoğaldıkça ve otomobillere ihtiyaç arttıkça, değiştirebilir parçalar yapılmıştı, yani seri imalat başlamış oldu.

    İçten yanmalı ilk otomobilin yapıldığı 1886 yılından günümüze kadar henüz 108 yıl (1994 yılına göre) geçmesine rağmen, teknoloji büyük gelişmeler kaydetmiştir. Elektronik ateşleme sistemli, yakıt enjeksiyon sistemli, bilgisayar kontrollu ve katalizörlü otomobiller imal edilmiştir.

    Bu gelişmelerin daha da devam edeceği, bu sistemlerin daha basitleşeceğini daha ucuzlatılacağını biliyoruz.
    _____________________________
    Motoru dinleyen adam :)
    Ağzı olan konuşuyor...




  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.