Şimdi Ara

motor devri düşüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
42.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Rölantide çalışırken aracın devri bazen anlık da olsa düşüyor, stop etmeden yine eski durumuna geliyor. Bunun sebebi nedir, ciddi bir arızanın habercisi olabilir mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Devri Düşmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Motor devri düşmesi, araç kullanıcılarının karşılaştığı yaygın sorunlardan biridir. Ani devir düşmesi, aşırı yakıt tüketimine, aracın performans kaybına ve hatta güvenli bir şekilde sürmeyi zorlaştırabilir. Peki motor devri neden düşer ve bu düşüşe neden olan sorunları nasıl çözebilirsiniz?

    Motor Devri Düşmesinin Nedenleri

    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt filtresinin tıkanması veya yakıt pompasında arıza, motora yetersiz yakıt akışına neden olarak devrin düşmesine yol açabilir.
    • Hava Sistemi Sorunları: Hava filtresinin kirlenmesi veya hava akış sensöründe arıza, motorun yeterli hava almasını engelleyerek devrin düşmesine neden olabilir.
    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Bujilerin aşınması veya ateşleme bobinlerinde arıza, motorun silindirlerinde düzensiz ateşlemeye neden olarak devrin düşmesine yol açabilir.
    • Valf Sorunları: Valflerin düzgün şekilde kapanmaması veya zamanlamasının bozulması, motorun silindirlerinde sıkışmaya neden olarak devrin düşmesine neden olabilir.
    • Vakum Sızıntıları: Vakum hortumlarındaki sızıntılar, motorun düzgün çalışması için gerekli vakumu azaltarak devrin düşmesine neden olabilir.

    Rolantide Devir Düşmesi

    Rolantideyken (boştayken) motor devri düşmesi, genellikle elektrik sistemi sorunlarından kaynaklanır.

    • Alternatör Sorunları: Arızalı bir alternatör, motora yeterli güç sağlayamayarak devrin düşmesine neden olabilir.
    • Akü Sorunları: Zayıf veya arızalı bir akü, marş sistemini ve diğer elektrikli bileşenleri etkileyerek devrin düşmesine neden olabilir.
    • Voltaj Regülatörü Sorunları: Arızalı bir voltaj regülatörü, alternatörden gelen voltajı düzenleyemeyerek devrin düşmesine neden olabilir.

    Arabanın Devri Neden Düşer?

    Arabanın devrinin düşmesinin birçok nedeni olabilir. Bu nedenler arasında yukarıda sıralanan sorunların yanı sıra şunlar da yer alabilir:

    • Kirli yakıt enjektörleri
    • Aşınmış triger kayışı veya zincir
    • Arızalı motor kontrol modülü (ECM)
    • Yanlış yakıt oktan derecesi kullanımı

    Çözümler

    Motor devri düşmesi sorununu çözmek için sorunun kaynağını belirlemek gerekir. Bunun için bir tamirciye başvurmanız önerilir. Ancak, bazı durumlarda sorunu kendiniz de çözebilirsiniz:

    • Yakıt filtresini değiştirin.
    • Hava filtresini temizleyin veya değiştirin.
    • Bujileri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Vakum hortumlarını kontrol edin ve sızıntıları onarın.

    Rolantide devir düşmesi sorunlarında, aküyü kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek, alternatörü test etmek veya voltaj regülatörünü değiştirmek gerekebilir.

    Sonuç

    Motor devri düşmesi sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilecek önemli bir sorundur. Sorunun kaynağını belirleyerek ve uygun çözümleri uygulayarak, motorun devrini eski haline getirebilir, aracın performansını iyileştirebilir ve yakıt tüketimini azaltabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • gaz kelebek gövdesinde bi sorun olabilir diye tahmin ediyorum ama gidip baktırmak lazım tabii ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MANiN

    gaz kelebek gövdesinde bi sorun olabilir diye tahmin ediyorum ama gidip baktırmak lazım tabii ki.
    elektrik tüketecek birşeymi calıstırıyorsun rolantide.
  • dün biraz daha dikkatli takip ettim motor devrini. rölantide 600 dev/dk ile çalışırken her yarım dakikada bir 400 dev/dk'ya düşüp tekrar normale dönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chat-in

    dün biraz daha dikkatli takip ettim motor devrini. rölantide 600 dev/dk ile çalışırken her yarım dakikada bir 400 dev/dk'ya düşüp tekrar normale dönüyor.
    Rolanti motorunda problem olabilir. Şirketimizin aracında aynı problem olmuştu daha önce ( 2001 palio weekend 1,4 ) Büyük bir arıza çıkartmaz ama can sıkıyor devam ederse. Tavsiyem baktır derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueken79

    Rolanti motorunda problem olabilir. Şirketimizin aracında aynı problem olmuştu daha önce ( 2001 palio weekend 1,4 ) Büyük bir arıza çıkartmaz ama can sıkıyor devam ederse. Tavsiyem baktır derim.

    Alıntıları Göster
    Ateşleme sisteminde sorun olabilir. bujiler yeterli ateşleme yapabiliyormu?


    --


    Motor yeteri kadar temiz hava emebiliyormu?

    --

    Bunlardanda kaynaklanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Ateşleme sisteminde sorun olabilir. bujiler yeterli ateşleme yapabiliyormu?


    --


    Motor yeteri kadar temiz hava emebiliyormu?

    --

    Bunlardanda kaynaklanabilir.

    Alıntıları Göster
    bendede aynı sorun vardı boğaz kelebeği temizlendi düzeldi ama belli belirsiz zamanlarda bazen yine yapıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    bendede aynı sorun vardı boğaz kelebeği temizlendi düzeldi ama belli belirsiz zamanlarda bazen yine yapıyor

    Alıntıları Göster
    Devirde çok anormal bir düşüş yoksa normaldir. Kontrol edilse iyi olur yine de.

    Ama bu kontrol işinde şöyle bir olay var ki ustaya araç şöyle şöyle yapıyor dedin mi, çoğu 1 - 2 parça değiştiriyor boş yollamamak için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Devirde çok anormal bir düşüş yoksa normaldir. Kontrol edilse iyi olur yine de.

    Ama bu kontrol işinde şöyle bir olay var ki ustaya araç şöyle şöyle yapıyor dedin mi, çoğu 1 - 2 parça değiştiriyor boş yollamamak için

    Alıntıları Göster
    Büyük ihtimal fan devreye girince devir düşüyor. Elektrik sistemiyle ilgili sanrım. Araç lpglimi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    Büyük ihtimal fan devreye girince devir düşüyor. Elektrik sistemiyle ilgili sanrım. Araç lpglimi?

    Alıntıları Göster
    KARBON TEMİZLEME (CARBON CLEAN)
    Karbon Birikimi Nedir ve Nasıl Oluşur?
    Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer.

    Karbon Birikimi Araçlarda Ne Gibi Problemler Yaratır?
    • Silindir kompresyonlarının düşmesi
    • Motor gücünde azalma
    • Fazla yakıt tüketimi
    • Egzoz emisyonlarında artış
    Bozuk rölanti
    • Hızlanma kabiliyetinde azalma
    • Soğuk havalarda zor çalışma
    • Motorun silkeleyerek çalışması

    Karbon Temizleme Nedir?
    Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir.

    Karbon Temizliğinin Yararları Nelerdir?
    • Çok kirli motorlarda %15 e kadar sağlanan yakıt tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarındadır.
    • Zararlı egzoz emisyonlarının azalması, benzin motorlarında %40 ın üzerinde, dizel motorlarda ise %75 e ulaşan değerlerde tespit edilmiştir. Partikül emisyonlarında azalma ortalama %30 un üzerindedir.
    • Motor performansı artar. Dizel motorlarda gücün genelde %10-bazı ölçümlerde %30-artması normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
    • Karbon temizleme işlemi düzenli olarak (her 25.000 km.de bir) yapıldığında motorun ömrü uzar.
    • Parça değiştirilmesine gerek kalmadan bu tür harcamalar önemli ölçüde azalır.
    • Bakım ve işçilik masrafları ve süresi azalır. Yakıt enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakımı bir günü, hatta daha fazla zamanı alabilir. Tüm motorlarda Karbon temizleme işlemi en fazla bir saat sürer.

    Karbon Temizleme Niye Etkindir?
    Günümüz benzin ve dizel motorlarının kalbi yakıt püskürtme sistemidir. Enjektörler, yakıtı çok ince bir sprey halinde ve konik biçimde püskürtürler. Zamanla ısı, yakıt kirliliği ve kullanım sonucu sistem kirlenmektedir. Enjektörlerin yakıt püskürtme deliklerinin 0,5 mm veya daha küçük çapta olduğunu düşünürsek en ufak kirlenmede tıkanmaları doğaldır. Ayrıca dizel veya benzin motorlarında yanma hücrelerinin, pistonların, valf ve yuvalarının, kısaca yanma dolayısıyla zor şartlarda çalışan parçaların kirlenmeye açık olduğu unutulmamalıdır. "Karbon Temizleme" işlemi yakıt sistemini temizleyerek motoru yenilemekte, ayrıca yanma yüzeylerini yumuşak karbon birikimlerinden arındırmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    Büyük ihtimal fan devreye girince devir düşüyor. Elektrik sistemiyle ilgili sanrım. Araç lpglimi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Büyük ihtimal fan devreye girince devir düşüyor. Elektrik sistemiyle ilgili sanrım. Araç lpglimi?


    Benzinli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chat-in

    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Büyük ihtimal fan devreye girince devir düşüyor. Elektrik sistemiyle ilgili sanrım. Araç lpglimi?


    Benzinli

    Alıntıları Göster
    selam benim araçta aynı rölantideki bir anlık düşüp kalkma olayını yapıyor bende motora yük bindiren birşeylerden olduğunu düşünüyorum büyük ihtimalle klima fan buna sebep oluyordur. yanlız 600 devir çok düşük değil mi ben lpg taktırırken dijital olarak izlemiştim araçta elektrik ve klima yükü yokken 700-750 civarı rölanti devri full yük altında 900-950 civarı oluyor. Bana bu değerler bile düşük geliyor ama araçta herhangi bir titreme yada rölanti kaynaklı problem yok. Bu arada bu kilodaki araca (1280 kg) göre yakıtıda çok iyi aracın.

    Hafta sonu uzun yol yaptım ortalama 130 km/h hızda 0,15 ytl/km 100 km/h ortalamada 0,125 ytl/km tüketimler (lpg 1,490 ytl)

    istanbulda şehir içi (%50 e-5 tem) de klima hep açık 0.15-0.16 ytl/km arası tüketim var (benzin hariç ama oda yaz günü çok az)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    selam benim araçta aynı rölantideki bir anlık düşüp kalkma olayını yapıyor bende motora yük bindiren birşeylerden olduğunu düşünüyorum büyük ihtimalle klima fan buna sebep oluyordur. yanlız 600 devir çok düşük değil mi ben lpg taktırırken dijital olarak izlemiştim araçta elektrik ve klima yükü yokken 700-750 civarı rölanti devri full yük altında 900-950 civarı oluyor. Bana bu değerler bile düşük geliyor ama araçta herhangi bir titreme yada rölanti kaynaklı problem yok. Bu arada bu kilodaki araca (1280 kg) göre yakıtıda çok iyi aracın.

    Hafta sonu uzun yol yaptım ortalama 130 km/h hızda 0,15 ytl/km 100 km/h ortalamada 0,125 ytl/km tüketimler (lpg 1,490 ytl)

    istanbulda şehir içi (%50 e-5 tem) de klima hep açık 0.15-0.16 ytl/km arası tüketim var (benzin hariç ama oda yaz günü çok az)

    Alıntıları Göster
    klima kompresörü ani düşüş yapabilir ayrıca sistemden ani enerji çeken fan gibi aksamlar devrin düşmesine neden olabilir.Genelde 10 amperden yüksek çekişler bu düşmeyi yapmaktadır.

    Klima düğmesini kapattığınızda da oluyor mu? Eğer klima kapalıyken oluyor ise açıkken fark daha da mı artıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü ani düşüş yapabilir ayrıca sistemden ani enerji çeken fan gibi aksamlar devrin düşmesine neden olabilir.Genelde 10 amperden yüksek çekişler bu düşmeyi yapmaktadır.

    Klima düğmesini kapattığınızda da oluyor mu? Eğer klima kapalıyken oluyor ise açıkken fark daha da mı artıyor?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü ani düşüş yapabilir ayrıca sistemden ani enerji çeken fan gibi aksamlar devrin düşmesine neden olabilir.Genelde 10 amperden yüksek çekişler bu düşmeyi yapmaktadır.

    Klima düğmesini kapattığınızda da oluyor mu? Eğer klima kapalıyken oluyor ise açıkken fark daha da mı artıyor?


    Klima açıkken 750-800 dev/dk civarında herhangi bir sapma göstermeden çalışıyor. Problem klima kapalıyken oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chat-in

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü ani düşüş yapabilir ayrıca sistemden ani enerji çeken fan gibi aksamlar devrin düşmesine neden olabilir.Genelde 10 amperden yüksek çekişler bu düşmeyi yapmaktadır.

    Klima düğmesini kapattığınızda da oluyor mu? Eğer klima kapalıyken oluyor ise açıkken fark daha da mı artıyor?


    Klima açıkken 750-800 dev/dk civarında herhangi bir sapma göstermeden çalışıyor. Problem klima kapalıyken oluyor.

    Alıntıları Göster
    rölanti regülatöre bir baktır istersen. carbon clean da sorunu çözebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chat-in

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü ani düşüş yapabilir ayrıca sistemden ani enerji çeken fan gibi aksamlar devrin düşmesine neden olabilir.Genelde 10 amperden yüksek çekişler bu düşmeyi yapmaktadır.

    Klima düğmesini kapattığınızda da oluyor mu? Eğer klima kapalıyken oluyor ise açıkken fark daha da mı artıyor?


    Klima açıkken 750-800 dev/dk civarında herhangi bir sapma göstermeden çalışıyor. Problem klima kapalıyken oluyor.

    Alıntıları Göster
    O zaman rölantiniz düşük görünüyor.Çünkü klima devreye girince sistem otomatik olarak rölantiyi yükseltmektedir.

    Arkadaişların tavsiyesi gibi rölanti devrini ayarlayan sensörünüz kirlenmiş olabilir.Bunu temizletin ve sonra rölantide değişiklik var mı bakınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: chat-in

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü ani düşüş yapabilir ayrıca sistemden ani enerji çeken fan gibi aksamlar devrin düşmesine neden olabilir.Genelde 10 amperden yüksek çekişler bu düşmeyi yapmaktadır.

    Klima düğmesini kapattığınızda da oluyor mu? Eğer klima kapalıyken oluyor ise açıkken fark daha da mı artıyor?


    Klima açıkken 750-800 dev/dk civarında herhangi bir sapma göstermeden çalışıyor. Problem klima kapalıyken oluyor.




  • sayın chat -in

    internette aradım ancak direk sizin motorun idle control vanasını bulamadım ancak genel fikrinizin olması ve rölantideki arızanın bu sensor tarafından olabilceği için genel resimli link veriyorum.Şekli farklı olabilir ancak bıulunması gereken yer ve amacı aynıdır.Elektirk ile çalışır ve fişini çektiğinizde arızalı olup olmadığını kısa sürede anlamak mümkündür.Benim tavsiyem pahalı bir parça olan bunun içindeki kurumları uzman birinden yardım alarak kimyasal solvent uçucu bir sprey ile temizleterek sensorün görevini yapmasının sağlanmasıodır.Tamamen bozuk ise servis bunu anlayacaktır,ancak işallah bozuk değildir çünkü oldukça pahalı bir parçadır.

    http://images.google.com.tr/images?svnum=10&um=1&hl=tr&q=idle+control+valve+&btnG=Resimlerde+Ara

    quote:

    Orjinalden alıntı: chat-in

    Rölantide çalışırken aracın devri bazen anlık da olsa düşüyor, stop etmeden yine eski durumuna geliyor. Bunun sebebi nedir, ciddi bir arızanın habercisi olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın chat -in

    internette aradım ancak direk sizin motorun idle control vanasını bulamadım ancak genel fikrinizin olması ve rölantideki arızanın bu sensor tarafından olabilceği için genel resimli link veriyorum.Şekli farklı olabilir ancak bıulunması gereken yer ve amacı aynıdır.Elektirk ile çalışır ve fişini çektiğinizde arızalı olup olmadığını kısa sürede anlamak mümkündür.Benim tavsiyem pahalı bir parça olan bunun içindeki kurumları uzman birinden yardım alarak kimyasal solvent uçucu bir sprey ile temizleterek sensorün görevini yapmasının sağlanmasıodır.Tamamen bozuk ise servis bunu anlayacaktır,ancak işallah bozuk değildir çünkü oldukça pahalı bir parçadır.

    http://images.google.com.tr/images?svnum=10&um=1&hl=tr&q=idle+control+valve+&btnG=Resimlerde+Ara

    quote:

    Orjinalden alıntı: chat-in

    Rölantide çalışırken aracın devri bazen anlık da olsa düşüyor, stop etmeden yine eski durumuna geliyor. Bunun sebebi nedir, ciddi bir arızanın habercisi olabilir mi?
    buji,yakıt pompası,hava filtresi,kelebek takımı bunların hepsi sebep olabilir.Baş ağrısı gibi bişey bu,onlarca sebebi vardır.Bence filteyi ve bujiyi değiştirin öncelikle masrafı az yapmak için,değişmiyorsa sorun eğer diğerlerini kontrol ettirin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: chat-in

    Rölantide çalışırken aracın devri bazen anlık da olsa düşüyor, stop etmeden yine eski durumuna geliyor. Bunun sebebi nedir, ciddi bir arızanın habercisi olabilir mi?


    Boğaz kelebeğini temizlettim. Şimdi devir durumu daha iyi. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chat-in

    quote:

    Orjinalden alıntı: chat-in

    Rölantide çalışırken aracın devri bazen anlık da olsa düşüyor, stop etmeden yine eski durumuna geliyor. Bunun sebebi nedir, ciddi bir arızanın habercisi olabilir mi?


    Boğaz kelebeğini temizlettim. Şimdi devir durumu daha iyi. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.
    arkadaşlar bu rolanti dalgalarması bendede oluyor ben arabaya lpg taktırdım araba dediğiniz gibi acaba elektrik mi az geliyor? bunu nasıl ölçtürebiliriz ve bunu düzelttirmek için ne yapmamız lazım yardımcı olursanız sevinim 2 aydır bu sorunla uğraşıyorum çözemedim şimdiden teşekürler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.