Şimdi Ara

MONDEO 1.6 ECOBOOST SELECTİVE AYRINTILI İNCELEME

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
3
Favori
39.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,

    uzun zamandır merak ettiğim 1.6 ecoboost benzinli mondeo'yu, bugün ford bayiinden aranıp test otomobili geldiği söylenince test etme olanağı buldum.

    yaklaşık bir saat önce denediğim aracın donanımı selective , rengi ise aytozu/civa gri..

    araca binmeden önce şöyle bir baktığımda zaten yollarda görmeye aşina olduğumuz ve eskimeye yüz tutmuş bir kasaya sahip olduğunu gördüm . değişiklik olarak sadece ön sis farları üzerine konumlandırılmış gündüz ledleri dikkatimi çekti. ayrıca selective donanımda standart olarak bulunan bi-xenon farları gayet hırçın bir ifade ile hoş görüntü sergiliyordu. titanium modelinde bu farların opsiyonel olarak bile sunulmaması tarafımdan ford'un eksi hanesine hemen işlendi. 2011 modellerdeki makyaj ile yapılan ön tampon ve ön ızgaradaki ufak tefek değişiklikler dikkatli bakmayanın algılayabileceği çapta değil. ama kasa eski bile olsa özellikle önden görünüşü heybetli idi ve arka omuz yapısı beğenilmese bile yine de bence sınıfındaki bazı güncel araçlardan hala daha kabul edilebilir bir duruşa sahip.

    arabanın ön sol kapısını açtığımda ilk dikkatimi çeken siyah deri koltuklar oldu. deri döşeme sevmeyen ben, beyaz dikişlere sahip sportif , şık koltukları oldukça beğendim. 8 yönde ayarlı elektrikli koltukların kumandası, rahat edebileceğiniz pozisyona sizi rahatlıkla ve büyük konforla getiriyor. satış görevlisi titanium ve trend modellerinde elektrikli ayarın sadece 2 yönlü olduğunu söyledi. koltuk ayarlarından sonra oldukça yeterli bir oturum ,bel ve kafalık desteğine sahip oldum.
    güneşlikleri incelediğimde biraz şaşırdım. çünkü güneşlikler ışıklı ama ışığı manuel açmak gerekiyor. bu sınıfta ve bu donanımda bu olay ucuzluk izlenimi bıraktı bende. 2005 vectra edition'um da bile güneşlikte ışık otomatik açılır iken, şahsen bu olayı yadırgadım.
    el fren kolu ise mekanik yapıda olup görüntüsü demode. artık bu segmentte-bu donanım seviyesinde elektrikli olması zaruri oldu. herhalde bir sonraki kasaya saklıyorlar bu yeniliği.

    ön koltuk ayarlarını 1,83 lük boyuma göre ayarladıktan sonra arka koltuğa geçtim. diz mesafesinin orta - iyi arasında olduğunu gördüm. tavan/baş mesafesi ise hem ön hem arka koltuklarda oldukça yeterli idi. ayrıca arka koltuk görüş alanı gayet güzeldi. ama ön koltuğu en aşağıya almama rağmen motor kaputunun fazlaca görünmesi, özellikle silecek fıskiye memelerinin oldukça sırıtması hiç hoşuma gitmedi. en azında bu memeler kaputun altında gizli olmalıydı ..

    tekrar ön koltuğa geçip, aynaları ayarlayıp kemerimi taktıktan sonra aracı çalıştırma faslına geçtim.
    yine selective donanıma özgü start/stop sistemine sahip aracı çalıştırmak gayet konforlu oldu. anahtarsız çalıştırma sistemi gayet sarsıntısız ve sessiz bir çalışma sergiledi.

    harekete geçtiğimde 1.6 ecoboost motor 160 beygirlik gücü ile beklentimden öte performans sergiledi. her vites geçişinde çok devirli kullanmadığım halde ivmelenmesi oldukça başarılı oldu. az daha agresif kullanımda ise yolcusunu koltuğuna yaslandırdı. bu ağırlıkta bir araç için motor performansını değerlendirdiğimde mükemmel diyebilirim. 6 vites manuel şanzımana sahip bu araç iyi yol tutuşuyla da olumlu puan aldı benden. özellikle sürüş karakteri açısından yolcusuna güven verdi. vites geçişleri yumuşak, oranları kısa tutulmuş ve iyi ayarlanmış. sadece vites değiştirirken vites kolunda hissettiğim, şanzımandan elime gelen bir titreşim oluyordu. belkide kendine has karakteridir diye üstünde durmadım. sonuçta gidişinde bir olumsuzluk yoktu. frenleme mesafesi ise üst düzeyde ve pedal dozajı iyiydi. ani frenlemede yola mıhlıyor aracı neredeyse ve çok stabil. bu husus benim vectradan çok önde mondeo'da.
    direksiyon ise çok düşük hızlarda bile sert, daha yumuşak olabilirdi.


    bu araçta en merak ettiğim şeylerden biri de kabin içi gürültü idi. bridgestone sert lastiklere sahip bu araçta sürüş esnasında rahatsız edici lastik sesi duymadım. balıksırtı yolda deneme fırsatı bulamadım ama yine de bazı testlerim sonucu lastik/yol sesi yalıtımı iyi bence. fakat aynı şeyi motor sesi için söyleyemeyeceğim. 2500-3000 sonrası devirlerde fazlaca duyulan bir motor sesi benim gibi dikkatli kişileri rahatsız edebilir. daha alt devirlerde ise motordan yana sorun yok ama rüzgardan yana var biraz. dışarıda çok sakin bir hava olduğu ve 100km/h civarı bir hızda garip bir şekilde rüzgar sesi duyuluyor araçta. fakat radyo açılarak bu bertaraf edilebilir.

    iç malzeme kalitesi iyi seviyede sayılır. özellikle ön göğüs paneli yumuşak malzeme ile kaplı ve çıtırtı v.s olmadı. fakat benim oturduğum taraftaki kapı triminin, pencere camı tarafından gıcırtı geliyordu. silikon bazlı yağlayıcı bir sprey ile ses kesilebilir kanaatindeyim. diğer kapılarda bu ses yoktu çünkü. ayrıca kabin içinden nerden olduğunu çok anlayamadığım-çok inceleyemediğim ufak tefek gıcırtılar ancak engebeli yolda iken oluştu. yine yağlayıcı sprey ile sorun çözülür gibi(mi acaba) bilemiyorum.

    sürüş testim bitince aracı bayi önüne çekip müzik sistemini incelemeye başladım. dokunmatik ekrana sahip pioneer multimedya ve navigasyon sistemi görüntü olarak şık olmuş. sade tasarlanmış kumanda fonksiyonları kavrayabilmek, ilk kullanan için biraz kurcalama gerektirecektir. selective donanıma özgü bu sistem yine diğer donanım paketlerinde parayla bile verilmiyor. sistemin ses kalitesi ayarları yapılmamış hali ile beklenen kalitede gelmedi bana . pioneer deyince insan çok daha derin ve kaliteli ses bekliyor galiba. ama ayarları yapılmadan bile geçer not alacak seviyedeydi. diğer donanımlarda navi için necvox marka sistem taktıklarını öğrendim. yaklaşık 1,500 tl fark alıyorlar bunun için.

    fiyat durumuna gelince, titanium 57,000 tl ve ford options ile alındığında bir yıllık kasko ücretsizmiş. selective ise yaklaşık 10,000 tl daha pahalı.

    sonuç olarak sınıfında fiyat /performans olarak düşünülebilecek bir araç mondeo. ama içine sindi mi? diye sorarsanız içime çok sinmedi diyebilirim. 2005 vectra buna göre beni hantal motoruna rağmen daha çok mutlu ediyor gibi.

    son olarak mondeo için 1.6 dizel motoru sorduğumda ise temmuz ayında geleceği söylendi.

    + ları
    mükemmel motor,
    mükemmel frenaj,
    iyi sürüş karakteri,
    yol tutuşu,
    güven hissi


    -leri
    makyaja rağmen eski kasa
    ön koltuktan görünen motor kaputu/silecek fıskiye memeleri görüntüsü
    yüksek devirlerde motor sesi/rüzgar sesi
    az da olsa kabin içi gıcırtılar
    selective dışındaki donanımda opsiyon yetersizliği


    edit: imla hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infectedvoice -- 24 Mart 2011; 16:28:09 >







  • Eline sağlık arkadaşım güzel yazmışsın.


    Haluk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Eline sağlık arkadaşım güzel yazmışsın.


    Haluk
    Bende aracı bugün test ettim. Otokoç da. Bence İnsigna ve Passat la karşılaştırıldığında çok daha iyi bir araç. Fiyat olarak selective donanımlı olarak son fiyat 64000TL aldım ve bu fiyata alınabilecek en iyi arabalardan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grimer

    Bende aracı bugün test ettim. Otokoç da. Bence İnsigna ve Passat la karşılaştırıldığında çok daha iyi bir araç. Fiyat olarak selective donanımlı olarak son fiyat 64000TL aldım ve bu fiyata alınabilecek en iyi arabalardan.

    Alıntıları Göster
    hocam bnde katılıyorum sıze .insignia ya oranla daha ii bi araç gibi geldi banada.bırde fıyatı hangı bayıden aldınız acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GURNAZ

    hocam bnde katılıyorum sıze .insignia ya oranla daha ii bi araç gibi geldi banada.bırde fıyatı hangı bayıden aldınız acaba

    Alıntıları Göster
    Otokoç İstinye. Bu fiyat sadece bugün geçerliydi ama. Bayilerin aylık kotaları oluyor. Bu yüzden heryerden fiyat almak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grimer

    Otokoç İstinye. Bu fiyat sadece bugün geçerliydi ama. Bayilerin aylık kotaları oluyor. Bu yüzden heryerden fiyat almak gerek.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bugün ford sitesine baktım ve 1.6 tdci mondeoların yeraldığını gördüm. trend donanımlılar 60.916, titanyum 65.817, selective ise 74.516 tl olarak gördüm.Ne dersiniz ?............
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Eline sağlık arkadaşım güzel yazmışsın.


    Haluk

    teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entelbamya

    Arkadaşlar bugün ford sitesine baktım ve 1.6 tdci mondeoların yeraldığını gördüm. trend donanımlılar 60.916, titanyum 65.817, selective ise 74.516 tl olarak gördüm.Ne dersiniz ?............

    1.6 tdci mondeolar türkiye'ye gelmeye başladı. titanium donanımda benzinli dizel arasında 7-8 bin oynuyor ki bence fazla.
    dizel talebinden ford biraz kaymak yemek istiyor bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infectedvoice

    quote:

    Orijinalden alıntı: entelbamya

    Arkadaşlar bugün ford sitesine baktım ve 1.6 tdci mondeoların yeraldığını gördüm. trend donanımlılar 60.916, titanyum 65.817, selective ise 74.516 tl olarak gördüm.Ne dersiniz ?............

    1.6 tdci mondeolar türkiye'ye gelmeye başladı. titanium donanımda benzinli dizel arasında 7-8 bin oynuyor ki bence fazla.
    dizel talebinden ford biraz kaymak yemek istiyor bence...

    Alıntıları Göster
    74bin TL dizele vereceğinize 64bin TL ye benzinli alabilirsiniz. Tabiki yılda 90bin km yaparsanız size uygun değildir ama benzinlinin performansı gerçekten çok iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: grimer

    74bin TL dizele vereceğinize 64bin TL ye benzinli alabilirsiniz. Tabiki yılda 90bin km yaparsanız size uygun değildir ama benzinlinin performansı gerçekten çok iyi.

    Alıntıları Göster
    160hp'lik Mondeo 1.6 ecoboost ve 180hp'lik İnsignia dururken insanların 122hp'lik Passat 1.4TSI'yi tercih etmelerinin nedeni DSG şanzıman olması mı acaba diye merak ettim ve bir kaç gündür park halinde gördüğüm bütün 1.4TSI Passat'ların içine baktım. Büyük bir çoğunluğu DSG'li idi.

    Mondeo çok güzel araç, Ecoboost motor da harika ama otomatik vitesi sunmaması DSG vitesli güçlü rakibi karşısında şansını azaltıyor. Üstelik Passat 1.6TDI'yi bayadır sunuyor ama Mondeo daha yeni sunmaya başladı.

    Ford, motor-şanzıman seçeneklerinde VW, Peugeot ve Renault kadar TR piyasasını dikkate almıyor. Bunu diğer segmentlerde de görmek mümkün. VW B segmenti Polo'da bile TDI + DSG şanzımanı sunarken, Ford daha Focus III'de 1.6TDCI + powershifti sunmuyor, 2013 olacağı söyleniyor .




  • Ya da Selective'deki gereksiz donanımlardan vazgeçip 65.000 TL'ye 1.6TDCI Titanium alabilirsiniz. Benzinin 4.15 olduğu ortamda dizel motor, Selective'deki donanımlardan daha önemlidir kanımca.
    quote:

    Orijinalden alıntı: grimer

    74bin TL dizele vereceğinize 64bin TL ye benzinli alabilirsiniz. Tabiki yılda 90bin km yaparsanız size uygun değildir ama benzinlinin performansı gerçekten çok iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Ya da Selective'deki gereksiz donanımlardan vazgeçip 65.000 TL'ye 1.6TDCI Titanium alabilirsiniz. Benzinin 4.15 olduğu ortamda dizel motor, Selective'deki donanımlardan daha önemlidir kanımca.
    quote:

    Orijinalden alıntı: grimer

    74bin TL dizele vereceğinize 64bin TL ye benzinli alabilirsiniz. Tabiki yılda 90bin km yaparsanız size uygun değildir ama benzinlinin performansı gerçekten çok iyi.




    mondeo selective'in donanımlarına gereksiz demek, bence bu araca yapılan bir hakarettir. her iki donanımlı aracı da yanyanayken incelemiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki, bence mondeo selective kesinlikle insanda başka bir araçmış izlenimi uyandırıyor.

    dizel alacakların bakım masraflarını, yılda yaptıkları km'yi ve vazgeçtikleri donanımları ve performansı çok iyi düşünmelerini tavsiye ederim. eğer yılda 20-25 bin km ve altı yapıyorsanız size tavsiyem sakın dizele falan bulaşmayın. çünkü selective 160 hp mondeonun yerini tutabilecek bir donanımda ve performansta bir araç çok fazla yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ametal82

    quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Ya da Selective'deki gereksiz donanımlardan vazgeçip 65.000 TL'ye 1.6TDCI Titanium alabilirsiniz. Benzinin 4.15 olduğu ortamda dizel motor, Selective'deki donanımlardan daha önemlidir kanımca.
    quote:

    Orijinalden alıntı: grimer

    74bin TL dizele vereceğinize 64bin TL ye benzinli alabilirsiniz. Tabiki yılda 90bin km yaparsanız size uygun değildir ama benzinlinin performansı gerçekten çok iyi.




    mondeo selective'in donanımlarına gereksiz demek, bence bu araca yapılan bir hakarettir. her iki donanımlı aracı da yanyanayken incelemiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki, bence mondeo selective kesinlikle insanda başka bir araçmış izlenimi uyandırıyor.

    dizel alacakların bakım masraflarını, yılda yaptıkları km'yi ve vazgeçtikleri donanımları ve performansı çok iyi düşünmelerini tavsiye ederim. eğer yılda 20-25 bin km ve altı yapıyorsanız size tavsiyem sakın dizele falan bulaşmayın. çünkü selective 160 hp mondeonun yerini tutabilecek bir donanımda ve performansta bir araç çok fazla yoktur.

    Alıntıları Göster
    En üst olan selective donanımında kör nokta uyarı ve adaptif hız kontrol sistemi tekno paketle 5310 tl ye alınabiliyor..Ayrıca volvo da kullanılan ve mondeoya da geleceği söylenen şerit değiştirme uyarıcısı ve sürücü uyarı kontrolü hiçbir donanım ve paketle dahi sunulmuyor..Powershift olmaması çok büyük eksiklik..Her zaman olduğu gibi Ford yine Fransız kalmış..!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    En üst olan selective donanımında kör nokta uyarı ve adaptif hız kontrol sistemi tekno paketle 5310 tl ye alınabiliyor..Ayrıca volvo da kullanılan ve mondeoya da geleceği söylenen şerit değiştirme uyarıcısı ve sürücü uyarı kontrolü hiçbir donanım ve paketle dahi sunulmuyor..Powershift olmaması çok büyük eksiklik..Her zaman olduğu gibi Ford yine Fransız kalmış..!

    Alıntıları Göster
    sizin gibi düşünmüyorum

    çünkü 5300 tl bile olsa sonuçta opsiyonal bir donanımdır. isteyen alır, isteyen almaz.

    sonuçta insignia'da herşey opsiyonal. bir dvd800 navigasyon dahi (ki ford'un sisteminin yanına dahi yaklaşamaz) 4500tl!

    şerit takip sistemi ise bildiğim kadarıyla Türkiyede zaten çalışmayan bir özellik. niye boşa para verelim ki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ametal82

    sizin gibi düşünmüyorum

    çünkü 5300 tl bile olsa sonuçta opsiyonal bir donanımdır. isteyen alır, isteyen almaz.

    sonuçta insignia'da herşey opsiyonal. bir dvd800 navigasyon dahi (ki ford'un sisteminin yanına dahi yaklaşamaz) 4500tl!

    şerit takip sistemi ise bildiğim kadarıyla Türkiyede zaten çalışmayan bir özellik. niye boşa para verelim ki...





    Ben opsiyonel olmasını değil fiyatın yüksekliğini eleştirdim..Şerit değiştirme uyarısının paket dahilinde bile sunulmadığını ifade ettim..Ayrıca bu sistemin Türkiye'de kullanılması için bir engel yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    quote:

    Orijinalden alıntı: ametal82

    sizin gibi düşünmüyorum

    çünkü 5300 tl bile olsa sonuçta opsiyonal bir donanımdır. isteyen alır, isteyen almaz.

    sonuçta insignia'da herşey opsiyonal. bir dvd800 navigasyon dahi (ki ford'un sisteminin yanına dahi yaklaşamaz) 4500tl!

    şerit takip sistemi ise bildiğim kadarıyla Türkiyede zaten çalışmayan bir özellik. niye boşa para verelim ki...





    Ben opsiyonel olmasını değil fiyatın yüksekliğini eleştirdim..Şerit değiştirme uyarısının paket dahilinde bile sunulmadığını ifade ettim..Ayrıca bu sistemin Türkiye'de kullanılması için bir engel yok..

    Alıntıları Göster
    2 gün önce bir ford bayisinde inceledim. Özellikle malzeme ve işçilik çok güzel. Koltuklar gerçekten çok rahat, arabadan inesim gelmedi..
    Zaten sürüş dinamiği ve yol tutuş konusunda mondeo rakiplerinin 1 gömlek üstünde.. Geniş iç hacim, rahat koltuklar tam bir lüks segmenti aracı gibi.. Konforu spor sürüş tarzıyla birleştirmiş. Sportifte bir duruşa sahip zaten. Arka camlarıda ekstra karartmış, orjinal çok yakışmış..

    Ayrıca Ford araçlarında en fazla donanımı sunan bir markadır. Mondeo'da Selective tercih edilmelidir kesinlikle!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DELTA53 -- 4 Haziran 2011; 15:46:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DELTA53

    2 gün önce bir ford bayisinde inceledim. Özellikle malzeme ve işçilik çok güzel. Koltuklar gerçekten çok rahat, arabadan inesim gelmedi..
    Zaten sürüş dinamiği ve yol tutuş konusunda mondeo rakiplerinin 1 gömlek üstünde.. Geniş iç hacim, rahat koltuklar tam bir lüks segmenti aracı gibi.. Konforu spor sürüş tarzıyla birleştirmiş. Sportifte bir duruşa sahip zaten. Arka camlarıda ekstra karartmış, orjinal çok yakışmış..

    Ayrıca Ford araçlarında en fazla donanımı sunan bir markadır. Mondeo'da Selective tercih edilmelidir kesinlikle!

    Alıntıları Göster
    yaklaşık 1 aydır "mondeo selective ecoboost 160 hp" kullanıyorum. ve ben böyle bir araba görmedim.. mükemmel ötesi bir araç. sınıfındaki tüm araçları incelemiş ve kullanmış biri olarak kesinlikle hem görünüş hem de performans olarak bir gömlek üstün diyebilirim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ametal82

    yaklaşık 1 aydır "mondeo selective ecoboost 160 hp" kullanıyorum. ve ben böyle bir araba görmedim.. mükemmel ötesi bir araç. sınıfındaki tüm araçları incelemiş ve kullanmış biri olarak kesinlikle hem görünüş hem de performans olarak bir gömlek üstün diyebilirim..

    Alıntıları Göster
    ben de bu aralar 1.6 ecoboost selektiv+tekno paket+sunroof almayı düşünüyorum, tahmini pazarlıklı fiyatı kaça gelir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    ben de bu aralar 1.6 ecoboost selektiv+tekno paket+sunroof almayı düşünüyorum, tahmini pazarlıklı fiyatı kaça gelir acaba?

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar bu aracın passat ile kıyasladığımızda avantajları nelerdir yardımcı olursanız sevinirim açıkcası passat almak istedim ama yaptığı 1 ayda 2 zam ve uzun bekletme süresinden sonra soğudum.

    Passat comfortline 1.6 tdi ile mondeo titanium 1.6 tdci


    Açıkcası performans olarak mondeo daha önde gibi duruyor ara hızlanma olsun genel test verileri olsun.

    Passat 105 hp yi 4400 dd veriyor ve çok üst bir devir çok yakıt sarfiyatı ve o devire kadar güç kayıbı demek ama mondeo 3600 dd 115 hp veriyor ama oda turboya 1750 dd giriyor ve turboya girince 20 nm tork daha fazla veriyor ve overboost sistemide olduğunu sanıyorum.

    Konfor olarakta passat galiba süspansiyon yapısından dolayı daha kaliteli bir izlenim sunucaktır ama yol tutuş olarakta eksi olarak yazılacaktır. Ayrıca mondeo 17'' janta sahip.

    Genel kanaatim bunlar tabi bunun yanında ses sistemi , fren mesafesi , işcilik , servis olarak ikiside bilindik araç onları kıyaslamıyorum. Sizce hangisi açıklama yaparak yazarsanız sevinirim.
    Yakın zamanda test etmeyede gideceğim o zamanda buraya yazarım fikirlerimi.

    Son olarak aldığım fiyat passatta navigasyon dahil 72500 tl gibi bir rakam ve pazarlık yapmıyorlar.

    mondeo da ise titanium + sunroof + necvox navi. tahmini 69500 tl ye geliyor pazarlık yapmaya çalışacağım.

    Bu aldığım aracı 5-6 yıl değiştimemeyi düşünüyoruz bu yüzden fikirleriniz önemli 2. el kaygısı olarkta süreç uzun olduğu için problem olcağını pek sanmıyorum ve yılda 17000 km yapıyorum.
    Saygılar.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Arkadaslar bu aracın passat ile kıyasladığımızda avantajları nelerdir yardımcı olursanız sevinirim açıkcası passat almak istedim ama yaptığı 1 ayda 2 zam ve uzun bekletme süresinden sonra soğudum.

    Passat comfortline 1.6 tdi ile mondeo titanium 1.6 tdci


    Açıkcası performans olarak mondeo daha önde gibi duruyor ara hızlanma olsun genel test verileri olsun.

    Passat 105 hp yi 4400 dd veriyor ve çok üst bir devir çok yakıt sarfiyatı ve o devire kadar güç kayıbı demek ama mondeo 3600 dd 115 hp veriyor ama oda turboya 1750 dd giriyor ve turboya girince 20 nm tork daha fazla veriyor ve overboost sistemide olduğunu sanıyorum.

    Konfor olarakta passat galiba süspansiyon yapısından dolayı daha kaliteli bir izlenim sunucaktır ama yol tutuş olarakta eksi olarak yazılacaktır. Ayrıca mondeo 17'' janta sahip.

    Genel kanaatim bunlar tabi bunun yanında ses sistemi , fren mesafesi , işcilik , servis olarak ikiside bilindik araç onları kıyaslamıyorum. Sizce hangisi açıklama yaparak yazarsanız sevinirim.
    Yakın zamanda test etmeyede gideceğim o zamanda buraya yazarım fikirlerimi.

    Son olarak aldığım fiyat passatta navigasyon dahil 72500 tl gibi bir rakam ve pazarlık yapmıyorlar.

    mondeo da ise titanium + sunroof + necvox navi. tahmini 69500 tl ye geliyor pazarlık yapmaya çalışacağım.

    Bu aldığım aracı 5-6 yıl değiştimemeyi düşünüyoruz bu yüzden fikirleriniz önemli 2. el kaygısı olarkta süreç uzun olduğu için problem olcağını pek sanmıyorum ve yılda 17000 km yapıyorum.
    Saygılar.....

    Alıntıları Göster
    Hem yol tutuş hem de konfor olarak Mondeo Passat'tan bir adım önde.
    Malzeme kalitesi ilk MkIVlerde biraz zayıftı, makyajla birlikte bir miktar düzelme olmuş ama görmek lazım.
    Passat diğerleri gibi sıradan bir VW. Bir çok parçası ortak. Mondeo daha ayrı ve bence daha güzel bir araç.
    Mondeo her yönüyle daha büyük bir araç. Şehiriçi kullanımı bu nedenle daha zor. Passat'ın direksiyon sistemi Mondeo'dan daha yumuşak. Görüş açısı daha ferah.
    Passat'ın tüketimi Mondeo'dan daha düşük.
    İkinci elde VWler daha avantajlı.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.