Bildirim
Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (53. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
-
Vernik tamam:
Gövdeyi birleştiriyoruz, geçen modelde şimdiye kadarki en kötü lastiklerle karşılaşmıştık, bunda da şimdiye kadarki en kötü camlarla karşılaştım. Yerlerine doğru düzgün uymuyor, ilk defa camları kesip biçmek zorunda kaldım. Yine de tam manasıyla düzgün olmadılar.
Camların malzemesi de kötü. Farlar da. Böyle kalitesiz durumlar “bir an önce bitsin de kurtulayım” psikolojisine sokuyor. Motor bölmesine yapmayı düşündüğüm detaylardan da vazgeçtim. Farlar tamponlar vs. bitti, sadece öndeki büyük farlar kaldı.
Bitti sayılır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Sıradaki için 1/16 Citroen ile devam edeyim dedim.
Heller marka kit, bu markayı ilk deneyişim. Model bitti, izlenimler hiç iyi değil. Eski Revell’leri andırıyor, hatta daha da sinir bozucu. Doğru düzgün uymayan parçalar, kötü bir yapım kılavuzu, eksik parçalar (far camlarından birisi yok, motor bölmesinde bir parça yok), acayip kalitesiz camlar, bitse de kurtulsam dedirtenlerden birisi daha.
Kocaman bir kutu, 168 parça diyor ama görüntü bana pek 168 parçaymış gibi gelmedi :
Motorla başladık, kitteki tek detayı düzgün ve yapımı güzel olan kısım buydu :
Şanzıman önde motor arkada, frenler şanzımanın yanında, radyatör şanzımanın üstünde, egzos motordan çıkınca arkaya doğru değil de öne doğru gidiyor cins bir yerleşim, Citroen’in cins (aynı zamanda efsane) araçlarından birisi olduğu için normal diyoruz :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Haziran 2021; 13:15:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Jantlar ve iç mekanla devam ettik, lastiklerin kalitesi de kötü.
İç renk siyah, dış renk inci beyazında karar kıldım.
Boya Raymax 400ml sprey, önceden almıştım. Ön cam çerçevesinde de yine raymax krom spreyi kullandım güzel oldu :
Gövdedeki krom çizgileri kalıcı marker kalemle çizdik :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Vernikten sonra kabini birleştiriyoruz, bolca kasıntı mevcut, uğraştırdı :
Motoru da yerleştiriyoruz, yerine girmiyor tam bir işkence. zorlamaktan, eğip bükmekten motor kulakları, rotlar ve direksiyon kutusu kırıldı, ben de sinirden söküp attım. Onlar olmadan daha rahat giriyor yerine
Motor bölmesindeki diğer detayları ve çamurlukları taktık, çamurluklar da kitteki yerine düzgün oturan nadir parçalardan çıktı :
Ardından kapılar ve camlar, yan camlar da tam bir facia, o nedenle camları kapının içine soktum, camlar açık pozisyonda gibi daha iyi oldu
Bitti, kaput da yerine doğru düzgün oturmadı. Panel çizgileri fazla aralık kalıyor. Kaput açık şekilde sergilemek lazım, o zaman göze batmaz. Arka tampon da düzgün oturmuyor. Heller alırken iki defa düşüneceğim. Sonuç eh işte, DS19 buldum diye sevinmiştim ama sonuç kötü modellerden birisi oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Haziran 2021; 13:33:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
-
DAF’a değişiklik olsun diye dorseden başladım. Şasiyle başladık, haliyle bayağı uzun. Boyadan önce birleştirdim, parça sayısı bayağı fazla :
Lastikler çok güzel, üstlerinde ölçülerine kadar detayları mevcut 385/65/r22.5 :
Jantlar için yapı marketten aldığım aluminyum spreyi kullandım.
Yedek lastikler ve muhafazası :
Arka panel ve detayları tamam, yine yapı marketten alınan ucuz yollu alüminyum sprey, stop lambaları ve reflektörler için Tamiya şeffaf kırmızı ve şeffaf turuncu :
Ardından akslara geçiyoruz, fren diskleri için parlak krom sprey kullandım güzel oldu. Kaliperler ve diğer kısımlar için yarı mat siyah kullandık :
Şasi de yarı mat siyah spreyle boyandı, arka paneli ve aksları taktık :
Çamurluklar için mat siyah sprey kullandım :
Çamurlukları ve alttaki mavi bölmeyi takıyoruz, mavi kısımda raymax gece mavisi sprey almıştım, onu kullandım. Dorsenin üst kısmı da aynı renk olacak.
Dorsenin üst kısmına geçiyoruz :
Biraz kasıntı yapan yerlere (bu kadar büyük ve geniş yüzeyli parçalarda normaldir) ağırlık koyup bekledim güzelce yapıştı.
Ek kısımlarının çok belli olmaması için sıvı astar sürdüm, kuruyunca üzerinden zımparayla geçeceğiz, tek parçaymış gibi görüntü elde etmeye çalışacağız.
Yapıştırdığımız yerler kuruyunca komple astarladım:
Astar kuruyunca sorunlu yerlere son bir zımpara operasyonu ardından boyaya geçeceğiz. Şimdilik buraya kadar geldik, yapımı keyifli bir model.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 16 Haziran 2021; 14:18:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dorsenin ek yerlerine son bir zımpara, ardından da tekrar astar yaptık, birleşim yerleri gözden kayboldu sayılır :
Alt kısma yarı mat siyah sprey uyguladım :
Ardından mavi boyayı attık :
Boya kururken diğer detaylardan devam ediyoruz, yangın söndürme tüpünün şöyle bir dolabı var, yerine takıldı :
Takozlarımız mevcut, arkadaki dörtgen kısımla ilgili kılavuzda bir direktif yok, bana oralar reflektörmüş gibi geldi. Alta gümüş, gümüş kuruyunca üstüne de şeffaf turuncu boyayla bir detay daha eklemiş olduk :
Dorsenin boyası ellenir kıvama gelince detaylardan devam, brandayı tutan kayışlar ve tokaları için ince uçlu fırçamızla işe başlıyoruz :
Kayışları siyah boyadıktan sonra tokaları gümüş renkle öne çıkardık :
Kapıların kilit mekanizmaları da aynı şekilde boyandı :
Dorsenin ön tarafındaki elektrik vs. bağlantıları, krom spreyle boyanıp yerine takıldı :
Bu günlük bu kadar, ilerleyen günlerde dorse üzerindeki yazılarla devam edeceğiz. Şimdilik güzel gidiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 16 Haziran 2021; 22:49:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Dorseye yarı mat vernik uyguladık ve şasiyle birleştirdik. Dorsenin işi burada bitiyor.
Kafaya geçiyoruz şasi ile başlıyoruz :
Yakıt deposunu birleşik halde yapmışlar, bu halde boyasını yapmak biraz sorun. İnce testereyle kesip ayırmaya karar verdim.
Depo boyandıktan sonra yerine yapıştırıldı :
Ne yazık ki modelde detaylı bir motor yok. Şöyle basit bir çıkıntıdan yapılmış karterden ibaret. Bu fiyat seviyesindeki modelde detaylı ve ayrı bir motor olsun istiyor insan ama Italieri bunu sık yapıyor maalesef.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eline sağlık ölçek kaç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler, ölçek 1/24.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Devam edelim, işi biten dorseyi şimdilik Kenworth’un arkasına bağladım
Haftasonu egzos ve partikül filtresi ile devam ettik, şasideki diğer parçalar yedek lastik vs takıldı :
Yanlardaki panelleri de takıyoruz ve şasiyle işimiz şimdilik bitiyor :
Kaporta kısmının boyası da kazasız belasız bitti :
Sırada kabin var, ufaktan başladık, ilerleyen günlerde buradan devam edeceğiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şu anda bitirmek üzere olduğum 1/14 metal Travego projem var bakalım.ondan sonra duruma göre 1/18 veya 1/24 e de gecmeyi düşünüyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Merhabalar,
Vernikleme işlemini her parça için mi yapıyorsunuz yoksa montajı tamamladıktan sonra mı?
Bir de Sprey yaparken parçaları tutabilmek adına arkasına çıta benzeri bir parça kullanıyorsunuz sanırım. Bunu nasıl tutturuyorsunuz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X