Şimdi Ara

Microsoft Flight Simulatör X Yardım! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
20.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Çok Güzel ve Anlamlı Cümlelerle Kendini İfade Etmişsin Tebrik Ederim.Doğru Bukadar Fsx i Oynamama Rağmen Hala Bilmediklerim Var Buna İtirazım Yok Haklısın Tabi.Ornek Olarak Şunu Gösterebilirim Dediğin Gibi Uçağın Dış Görünüşünden Bakmak Professyonelliği Değilde Amatörlüğü Yansıtıyor.Zaten Normal Uçağin içindeki görüş ile iniş yapmayı zar zor öğrendim diyebilirim.Sana Hak veriyorum.Dediklerinde doğru fakat kolay kelimesini kullanmam bana göre doğru çünkü burda klavye ile uçurmak zor oluyor demenizden ötürü oyunu klavye açısından kolay gördüm.Tabi ilk başlardaki görüşüm bu değildi tecrubelerime dayanarak söylüyorum bunlari.Benim söylemek istediğim fsx i oynamamiş olanları aydinlatmak, yani 'Klavye ile uçurulamiyor uçuruluyorsada çok zor.' cumlesini gören fsx i oynamamış biri bu cumleyi görürse direk soğumaya başlar diyebilirim.Benimde burdaki amacım fsx i kolay olarak tanıtmak ve buda doğru.Yani ilk başlarda zor oluyor bu doğru fakat ilerdeki günlerde fsx i söküyorsun artık herşeyi biliyorsun oyun çok ta zor değil(Bazı Görevler Harıiç).Yani Fsx Tecrube Ve Deneyim İsteyen Bir Yapım zor diyenleri haksız buluyorum normal deseniz hadi neyse :)))




  • Hmm yanlış anlama olmuş. Ben klavyeyle FSX "zor" demedim de "hakkını veremezsin" yani keyif alamazsın dedim. Hatta tercihen titreşimli force feedback joystick ile oynamak daha idealdir. Malum yolcu jetleri stall durumunda, master caution uyarılarında, AP devreden çıkarken uçuş koluna titreşim gönderir. Bu tür ufak detaylar dahi bir oyun kolu ile çok daha anlamlı bir uçuş deneyimi yaratıyor. Hatta pedal da almayı düşünüyorum. Malum kuyruk dümeni ya da helikopterdeki yön değiştirme hareketleri pedalla yapılıyor. Ne kadar donanım o kadar keyif. Her şeyin de olması gerekmiyor ille ama bir joystick en azından önemli diye düşünüyorum. Klavye ile olayın temeli kapılabilir, öğrenmek amaçlı uçulabilir ama keyif eksik kalır bence. AMD ekran kartı olsa, Eyefinity ile 3 monitör kullansak boşluk tuşunu kullanmadan yan pencereleri yan ekranlara alsak keşke.. Öyle fantastik imkanlar yaratmayı planlıyorum ilerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.

    Yani zaten cümlede açıklamışsın multiplayer'da kuleyle konuşma olarak,ya hızlı konuşurlarda anlamazsam rezil olurum diye çekiniyorum gerçi pek takıcaklarını sanmam ama yani kendimi ezik hissederim ben :) Telsiz frekansı için dediğini yapacağım artık işimin zorlaşması ve gerçeği yakın olmasını istiyorum (tabi kokpit olarak dediğin gibi his olarak değil :) ) 2'li uçmayı duymuştum ama hiç yapamadım e tabi uçaklara meraklı fazla arkadaşım yok :( Rastlarsam ya gerçekten yada bu forumdan birisiyle uçmak isterim :) hayal edince çok keyifli olur gibi geliyor 2 kişili :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.

    Yani zaten cümlede açıklamışsın multiplayer'da kuleyle konuşma olarak,ya hızlı konuşurlarda anlamazsam rezil olurum diye çekiniyorum gerçi pek takıcaklarını sanmam ama yani kendimi ezik hissederim ben :) Telsiz frekansı için dediğini yapacağım artık işimin zorlaşması ve gerçeği yakın olmasını istiyorum (tabi kokpit olarak dediğin gibi his olarak değil :) ) 2'li uçmayı duymuştum ama hiç yapamadım e tabi uçaklara meraklı fazla arkadaşım yok :( Rastlarsam ya gerçekten yada bu forumdan birisiyle uçmak isterim :) hayal edince çok keyifli olur gibi geliyor 2 kişili :)

    Rezillik geçici allah sağlık versin 2'li uçma çok zevkli. Yanındaki biraz da anlıyorsa bu işlerden tadından yenmez. Misal FSX'te yok ama gerçekte zorunlu: iniş sırasında altimetre bilgisi verme vardır. Teker koymaya kaç feet kaldığını sayar FO (ya da kaptan inişi kim yapmıyorsa o). Kabin anonsunu FO'ya ya da kaptana yaptırabilirsin, arada anne, kanka ya da sevgili artık başka kim varsa evde bi çay kahve getirirse ona kabin amiri muamelesi falan yapabilirsin... Kuleyle konuşurken anlamama durumu olursa "say again" opsiyonumuz var. Bi daha söylesin işi ne...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.

    Yani zaten cümlede açıklamışsın multiplayer'da kuleyle konuşma olarak,ya hızlı konuşurlarda anlamazsam rezil olurum diye çekiniyorum gerçi pek takıcaklarını sanmam ama yani kendimi ezik hissederim ben :) Telsiz frekansı için dediğini yapacağım artık işimin zorlaşması ve gerçeği yakın olmasını istiyorum (tabi kokpit olarak dediğin gibi his olarak değil :) ) 2'li uçmayı duymuştum ama hiç yapamadım e tabi uçaklara meraklı fazla arkadaşım yok :( Rastlarsam ya gerçekten yada bu forumdan birisiyle uçmak isterim :) hayal edince çok keyifli olur gibi geliyor 2 kişili :)

    Rezillik geçici allah sağlık versin 2'li uçma çok zevkli. Yanındaki biraz da anlıyorsa bu işlerden tadından yenmez. Misal FSX'te yok ama gerçekte zorunlu: iniş sırasında altimetre bilgisi verme vardır. Teker koymaya kaç feet kaldığını sayar FO (ya da kaptan inişi kim yapmıyorsa o). Kabin anonsunu FO'ya ya da kaptana yaptırabilirsin, arada anne, kanka ya da sevgili artık başka kim varsa evde bi çay kahve getirirse ona kabin amiri muamelesi falan yapabilirsin... Kuleyle konuşurken anlamama durumu olursa "say again" opsiyonumuz var. Bi daha söylesin işi ne...

    Haha süper fikir anneme kabin görevlisi muamelesi yapıcam Fsx'teysem Ben çok multiplayer oynamıyorum ama oynayınca soğuyorum bazen,örnek:iniş yapmak için sıradayım ve artık piste yön olarak döndüm alçalıyorum bir baktım kokpit camından, bir 747 hızla alçalıyor ve üstümden geçti 3000-2500 feet civarı 320 knot vardır heralde yani demek istediğim bende çok iyi sanal pilot değilim ama kurallı daha zevkli oluyor.Birde 2'li multiplayer'damı oluyor nasıl ayarlanıyor ? :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.

    Yani zaten cümlede açıklamışsın multiplayer'da kuleyle konuşma olarak,ya hızlı konuşurlarda anlamazsam rezil olurum diye çekiniyorum gerçi pek takıcaklarını sanmam ama yani kendimi ezik hissederim ben :) Telsiz frekansı için dediğini yapacağım artık işimin zorlaşması ve gerçeği yakın olmasını istiyorum (tabi kokpit olarak dediğin gibi his olarak değil :) ) 2'li uçmayı duymuştum ama hiç yapamadım e tabi uçaklara meraklı fazla arkadaşım yok :( Rastlarsam ya gerçekten yada bu forumdan birisiyle uçmak isterim :) hayal edince çok keyifli olur gibi geliyor 2 kişili :)

    Rezillik geçici allah sağlık versin 2'li uçma çok zevkli. Yanındaki biraz da anlıyorsa bu işlerden tadından yenmez. Misal FSX'te yok ama gerçekte zorunlu: iniş sırasında altimetre bilgisi verme vardır. Teker koymaya kaç feet kaldığını sayar FO (ya da kaptan inişi kim yapmıyorsa o). Kabin anonsunu FO'ya ya da kaptana yaptırabilirsin, arada anne, kanka ya da sevgili artık başka kim varsa evde bi çay kahve getirirse ona kabin amiri muamelesi falan yapabilirsin... Kuleyle konuşurken anlamama durumu olursa "say again" opsiyonumuz var. Bi daha söylesin işi ne...

    Haha süper fikir anneme kabin görevlisi muamelesi yapıcam Fsx'teysem Ben çok multiplayer oynamıyorum ama oynayınca soğuyorum bazen,örnek:iniş yapmak için sıradayım ve artık piste yön olarak döndüm alçalıyorum bir baktım kokpit camından, bir 747 hızla alçalıyor ve üstümden geçti 3000-2500 feet civarı 320 knot vardır heralde yani demek istediğim bende çok iyi sanal pilot değilim ama kurallı daha zevkli oluyor.Birde 2'li multiplayer'damı oluyor nasıl ayarlanıyor ? :)

    İşte o yüzden proflar çömezleri kendi forumlarına almıyor. Pistin üzerinde tur atanlar mı istersin, bodoslama iniş sırasına dalanlar mı, kuleyle konuşmadan uçanlar mı... Keşmekeş... 2 kişi takılmak için tek bilgisayarın başına 2 kişi de oturabilirsin multi üzerinden 2 kişi tek bir uçağı da uçurabilirsin. Tabi bu durumda görev paylaşımı yapılmaz, herkes görevini bilmezse kavga çıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.

    Yani zaten cümlede açıklamışsın multiplayer'da kuleyle konuşma olarak,ya hızlı konuşurlarda anlamazsam rezil olurum diye çekiniyorum gerçi pek takıcaklarını sanmam ama yani kendimi ezik hissederim ben :) Telsiz frekansı için dediğini yapacağım artık işimin zorlaşması ve gerçeği yakın olmasını istiyorum (tabi kokpit olarak dediğin gibi his olarak değil :) ) 2'li uçmayı duymuştum ama hiç yapamadım e tabi uçaklara meraklı fazla arkadaşım yok :( Rastlarsam ya gerçekten yada bu forumdan birisiyle uçmak isterim :) hayal edince çok keyifli olur gibi geliyor 2 kişili :)

    Rezillik geçici allah sağlık versin 2'li uçma çok zevkli. Yanındaki biraz da anlıyorsa bu işlerden tadından yenmez. Misal FSX'te yok ama gerçekte zorunlu: iniş sırasında altimetre bilgisi verme vardır. Teker koymaya kaç feet kaldığını sayar FO (ya da kaptan inişi kim yapmıyorsa o). Kabin anonsunu FO'ya ya da kaptana yaptırabilirsin, arada anne, kanka ya da sevgili artık başka kim varsa evde bi çay kahve getirirse ona kabin amiri muamelesi falan yapabilirsin... Kuleyle konuşurken anlamama durumu olursa "say again" opsiyonumuz var. Bi daha söylesin işi ne...

    Haha süper fikir anneme kabin görevlisi muamelesi yapıcam Fsx'teysem Ben çok multiplayer oynamıyorum ama oynayınca soğuyorum bazen,örnek:iniş yapmak için sıradayım ve artık piste yön olarak döndüm alçalıyorum bir baktım kokpit camından, bir 747 hızla alçalıyor ve üstümden geçti 3000-2500 feet civarı 320 knot vardır heralde yani demek istediğim bende çok iyi sanal pilot değilim ama kurallı daha zevkli oluyor.Birde 2'li multiplayer'damı oluyor nasıl ayarlanıyor ? :)

    İşte o yüzden proflar çömezleri kendi forumlarına almıyor. Pistin üzerinde tur atanlar mı istersin, bodoslama iniş sırasına dalanlar mı, kuleyle konuşmadan uçanlar mı... Keşmekeş... 2 kişi takılmak için tek bilgisayarın başına 2 kişi de oturabilirsin multi üzerinden 2 kişi tek bir uçağı da uçurabilirsin. Tabi bu durumda görev paylaşımı yapılmaz, herkes görevini bilmezse kavga çıkar

    Benim yakın arkadaşımın babası türk hava yolları Boeing 777-300ER'de kaptan pilot.Evlerinde tüm pilot panelleri falan var evde FSX proffesional edition çalışıyormuş oynadığı server'larda arkadaşlarıyla çalışıyormuş (heralde kilitli server'lar).Benim multiplayer'daki hatam ya pisti çok geç karşılarım yada erken, pistin yarısına kadar inemedim, sonunda koydu tekeri ama duramayacağımı anlayınca yükselmeye çalıştım soğuk kanlı karşılayamadım heyecan yaptım burun kalktı ama 300-400 feet yükseldim bir anda stall oldu bir baktım hız 136 knot kalmış pistin sonundaki ils direklerine çakıldım




  • f1 gazı kapatır
    f2 hiçbirşey ama yinede f2 işte;))
    f3 gaz azaltır
    f4 max gaz kalkıs için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adam_Hakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    FSX bir oyun değil, bir simulatördür. Dolayısıyla gerekli ilgi, özen ve joystick'i hak etmektedir. Need for speed değil ki bu yön tuşlarıyla oynayasın... Özellikle gaz kolu ya da o görevi görecek bir düğmesi ve kesinlikle YAW özelliği olan bir joystick alınması gerekiyor. Başka türlü hakkını veremezsiniz ne yazık ki..

    Özür Dilerim Orda Oyun Demişim Doğru Simulator Orda Lafin Gelişi Söyledim Simulator Olduğunun Farkindayim da Şimdi Değerli Arkadaşlarımız Doğru Bu Bir Araba Değil Uçak Need For Speed Gibi Değil Fakat Ben Size Katılmıyorum Çünki Simulatoru Çok Zorlu Buluyorsunuz Ben Uzun Zamandan Beri Fsx Oyuncusuyum Ve Fsx i zor görenlerden aldiğim bilgiden dolayi bana göre siz direk jet ile başlamışsınız yani cessna felan uçurmadan jet kullanmışsınız buda çok büyük bir hata küçükten büyüğe doğru gidilmeli Eğer Bu Yoldan Gitmişseniz Simulatoru neden zor görüyorsunuz bilemedim.Ben Uçak Uçurmayi İndirmeyi Profesyonelce indirip kaldirmayi 1 haftada öğrendim ve Oyun kolu gibi aletlerle değil Normal Bildiğimiz Q cinsinden Klavye İle.

    FSX'in ne kadar zor olduğu hakkını ne kadar vererek kullandığına bağlı. Full realizm ayarlarında, sanal pusulayı ve dış kamera açılarını kullanmadan, tamamen uluslararası havacılık kurallarına ve yönetmeliklerine göre hareket ederek, checklist'leri takip ederek, araştırarak kullanıyorsan, sadece jetlerde bırakmayıp bushflight ya da sadece düz uçuşlar yerine motor ve kontrol yüzeyi arızaları gibi çeşitli senaryoları takip ediyorsan "kolay" demek iddialı olur. Kolay olabilir elbette bir süre sonra gerçekten de kolay geliyor ama öğrenene kadar işte. "Limited Options" görevini ele alalım. 41.000 feet'de 737'nin her iki motoru da duruyor ve pasifik üzerinde motorsuz kalakalıyorsunuz. En yakın havaalanı 55nm güneyde ve oraya kadar süzülerek ulaşmak zorundasınız. Şimdi bu görevi joystick'e abanarak bitiren de var, throttle panelinden trim ayarı verip uçağı doğal süzülmesine bırakarak alçaltan da. Yani uçmak var, uçmak var... Ayrıca zor değil diyenleri multiplayer'a bekliyoruz. Tüm kule konuşmaları vs. GERÇEK ve yapmak zorundasınız. Hebelegübele demeden kule konuşmalarını DOĞRU şekilde yapıp tamamen gerçek bir seyrüsefer yapabilirseniz tebrik ederim: Siz bir sanal pilotsunuz. Bunu gerçek hayata aktarmayı düşünebilirsiniz. Ctrl+E ile motor çalıştırıp klavyeden 2 tuşa basarak kuleyle konuşan, ATC penceresinden telsiz frekansı ayarlayıp (tek tuşla), squawk nedir, kule neden altimeter verir, verdiğinde ne yapmak gerekir bilmeden uçmak tamam ok ama eğlencesine uçmaktır. Biz bunu tasvip etmiyoruz. Sanal pilot olmaya özendiriyoruz. Misal ben de yedim yuttum her şeyini ama henüz multiye geçmedim. İngilizce tercümanı olmama rağmen henüz yemedi.

    Üni.deyken pilotaj okuyan arkadaşların İstanbul - New York ödevleri vardı. ERTESİ GÜNE! Arkadaşa FO'luk yapardım o uyuklardı. Gecenin 3'ünde pasifik ortasında öten Master Caution alarmları eşliğinde "Cem uyan baba bişeyler oluyo noluyo amk" nidaları eşliğinde düşen uçağı toparlama çalışmaları mı dersin, new york'a varamadan okyanusa ditching yapma mı istersin sen seç. FSX deryadır. Çok kolaylaştıysa henüz keşfetmediğin şeyler vardır. Kurcukla azıcık daha. Sözün özü bu

    Yazından gerçekten çok etkilendim bende tam sanal pilot olmak için uğraşıyorum ama gerçektende çok zor, kuleyle konuşmaya bende çok çekiniyorum,acil durumlarda ne yapacağımı soğuk kanlılıkla karşılayamıyorum.Birde tuşlu yaptığım bilmediğim,öğrenmesi gerektiğim şeyler var hala gelişeceğim çok şey var hala kendimi yeni başlamış gibi hissediyorum.

    Yahu aslında kule konuşmaları o kadar zor değil. 3-5 seferden sonra öğreniyor insan. Ancak server bulmak zor. Tecrübeliler çömezleri sunucularına almıyor haklı olarak. Herkesin çömez olduğu sunucuda da ortam tam keşmekeş oluyor Malum multide kule de gerçek insan. O da senin benim gibi insan evladı. Koy beni kuleye 15 dakika içinde en çok uçağı kaybetme rekoru kırarım mesela Hiç haz etmem trafik kontrol işlerinden. Kuleyle muhabbet olayı gerçek hayatta FSX'teki gibi değil. Her gün olan şeyler değil ama kuleyle küfürleşeni bile gördük gerçekte Oyunda her şey steril. Her şey kibar kibar. Gerçek hayatta adam bi ingilizce konuşuyor anla anlayabilirsen. Doktor reçetesi okumanın sesli karşılığı... "Ne dedi yaaa" demeye kalmadan ihtar çekiyor.. Pilotajdaki arkadaşların ödevlerinde karşılaşmıştık... Verilen ödevlerden biri bir kule kaydının dökümünü kağıda aktarmaktı. Bütün gece kuledeki adamın ingilizcesini çözmeye uğraşmıştık. İşte bunlar multiplayer işinde daha büyük zorluk.

    Sonuçta hiçbirimiz profesyonel ya da gerçek pilot değiliz. Öğrenilecek çok şey var elbette. Bazı şeyler hep eksik kalacak ister istemez. Altındaki 70 tonluk uçağın ağırlığını asla hissedemeyeceksin. Kalkış sonrasında gaz kestiğinde uçak yavaşlarken ve aynı anda burnunu 15 dereceden 10 dereceye indirirken yerçekiminin yok olup kıçının koltuktan havalandığını da hissedemeyeceksin. Bir fırtınanın üzerinden uçarken oluşan mavi jetleri, hayaletleri, ışık oyunlarını, gün batımında gökyüzünde binlerce yıldız olmasını yaşayamayacaksın. Aya dokunabilecekmişsin gibi yaklaşamayacaksın. Durduk yere sesli uyarı aldığında "eşşedü..." çekmeyeceksin. Eşek yüküyle para kazanmayacaksın Bunlar için gerçekten pilot olman gerekir. Bunun dışında kalan her şey için burdayız, bekleriz, her türlü yardımda bulunuruz efennim... Bir dahaki sefere telsiz frekansı değişimi aldığında ATC penceresini kapat, Shift+2 yap, Telsiz konsolundan Com bölümüne kendin gir değeri Altimeter uyarısı geldiğinde altimetre doğru ayarlanmamışsa B tuşuna basıp otomatik ayarlama altimetreyi. Bir zahmet bak orda otopilotun solunda BARO tuşu var. Ordan doğru basınca ayarla altimetreyi... Çok daha fazla keyif almaya başladığını göreceksin. Bir pilotun iş yükünü üzerinde hissedeceksin gerçekten. Gerçi gerçek hayatta yanında kaptan ya da FO olur. O nedenle gaz verme, teker indirme gibi bazı şeyleri tek tuşla yapabilirsin kınamam. Copilotla multi yapma seçeneği de var. Öyle birşey yapabiliyorsan yakınlarda FSX meraklısı kanka falan varsa FO'lu uç derim. Süper keyif alırsın.

    Yani zaten cümlede açıklamışsın multiplayer'da kuleyle konuşma olarak,ya hızlı konuşurlarda anlamazsam rezil olurum diye çekiniyorum gerçi pek takıcaklarını sanmam ama yani kendimi ezik hissederim ben :) Telsiz frekansı için dediğini yapacağım artık işimin zorlaşması ve gerçeği yakın olmasını istiyorum (tabi kokpit olarak dediğin gibi his olarak değil :) ) 2'li uçmayı duymuştum ama hiç yapamadım e tabi uçaklara meraklı fazla arkadaşım yok :( Rastlarsam ya gerçekten yada bu forumdan birisiyle uçmak isterim :) hayal edince çok keyifli olur gibi geliyor 2 kişili :)

    Rezillik geçici allah sağlık versin 2'li uçma çok zevkli. Yanındaki biraz da anlıyorsa bu işlerden tadından yenmez. Misal FSX'te yok ama gerçekte zorunlu: iniş sırasında altimetre bilgisi verme vardır. Teker koymaya kaç feet kaldığını sayar FO (ya da kaptan inişi kim yapmıyorsa o). Kabin anonsunu FO'ya ya da kaptana yaptırabilirsin, arada anne, kanka ya da sevgili artık başka kim varsa evde bi çay kahve getirirse ona kabin amiri muamelesi falan yapabilirsin... Kuleyle konuşurken anlamama durumu olursa "say again" opsiyonumuz var. Bi daha söylesin işi ne...

    Haha süper fikir anneme kabin görevlisi muamelesi yapıcam Fsx'teysem Ben çok multiplayer oynamıyorum ama oynayınca soğuyorum bazen,örnek:iniş yapmak için sıradayım ve artık piste yön olarak döndüm alçalıyorum bir baktım kokpit camından, bir 747 hızla alçalıyor ve üstümden geçti 3000-2500 feet civarı 320 knot vardır heralde yani demek istediğim bende çok iyi sanal pilot değilim ama kurallı daha zevkli oluyor.Birde 2'li multiplayer'damı oluyor nasıl ayarlanıyor ? :)

    İşte o yüzden proflar çömezleri kendi forumlarına almıyor. Pistin üzerinde tur atanlar mı istersin, bodoslama iniş sırasına dalanlar mı, kuleyle konuşmadan uçanlar mı... Keşmekeş... 2 kişi takılmak için tek bilgisayarın başına 2 kişi de oturabilirsin multi üzerinden 2 kişi tek bir uçağı da uçurabilirsin. Tabi bu durumda görev paylaşımı yapılmaz, herkes görevini bilmezse kavga çıkar

    Benim yakın arkadaşımın babası türk hava yolları Boeing 777-300ER'de kaptan pilot.Evlerinde tüm pilot panelleri falan var evde FSX proffesional edition çalışıyormuş oynadığı server'larda arkadaşlarıyla çalışıyormuş (heralde kilitli server'lar).Benim multiplayer'daki hatam ya pisti çok geç karşılarım yada erken, pistin yarısına kadar inemedim, sonunda koydu tekeri ama duramayacağımı anlayınca yükselmeye çalıştım soğuk kanlı karşılayamadım heyecan yaptım burun kalktı ama 300-400 feet yükseldim bir anda stall oldu bir baktım hız 136 knot kalmış pistin sonundaki ils direklerine çakıldım

    Alıntıları Göster

    Benim yakın arkadaşımın babası türk hava yolları Boeing 777-300ER'de kaptan pilot.Evlerinde tüm pilot panelleri falan var evde FSX proffesional edition çalışıyormuş oynadığı server'larda arkadaşlarıyla çalışıyormuş (heralde kilitli server'lar).Benim multiplayer'daki hatam ya pisti çok geç karşılarım yada erken, pistin yarısına kadar inemedim, sonunda koydu tekeri ama duramayacağımı anlayınca yükselmeye çalıştım soğuk kanlı karşılayamadım heyecan yaptım burun kalktı ama 300-400 feet yükseldim bir anda stall oldu bir baktım hız 136 knot kalmış pistin sonundaki ils direklerine çakıldım

    E tabi mantıklı, ben de pilot olsam sistemi kurardım herhalde eve Onların çalıştıkları muhtemelen her allahın günü yaptıkları uçuşlar değil de arıza, acil durum, cross-wind inişleri gibi özel durumlardır. Yoksa devlet memurunun akşam eve gelince kaşe basma çalışmasına benzer olay O amcanın paçasına yapış! Biraz bişeyler kap kendisinden bize de anlat olmaz mı öyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    f1 gazı kapatır
    f2 hiçbirşey ama yinede f2 işte;))
    f3 gaz azaltır
    f4 max gaz kalkıs için


    Düzeltme:

    F2 gaz keser
    F3 gaz verir
    F4 haz verir (gaza getirir)
  • Orijinalden alıntı: thunderwatcher


    Benim yakın arkadaşımın babası türk hava yolları Boeing 777-300ER'de kaptan pilot.Evlerinde tüm pilot panelleri falan var evde FSX proffesional edition çalışıyormuş oynadığı server'larda arkadaşlarıyla çalışıyormuş (heralde kilitli server'lar).Benim multiplayer'daki hatam ya pisti çok geç karşılarım yada erken, pistin yarısına kadar inemedim, sonunda koydu tekeri ama duramayacağımı anlayınca yükselmeye çalıştım soğuk kanlı karşılayamadım heyecan yaptım burun kalktı ama 300-400 feet yükseldim bir anda stall oldu bir baktım hız 136 knot kalmış pistin sonundaki ils direklerine çakıldım

    E tabi mantıklı, ben de pilot olsam sistemi kurardım herhalde eve Onların çalıştıkları muhtemelen her allahın günü yaptıkları uçuşlar değil de arıza, acil durum, cross-wind inişleri gibi özel durumlardır. Yoksa devlet memurunun akşam eve gelince kaşe basma çalışmasına benzer olay O amcanın paçasına yapış! Biraz bişeyler kap kendisinden bize de anlat olmaz mı öyle

    Tabiki olur ben merak ettiğim şeyleri soruyorum zaten. Bir tanede Emre kaptan var THY A320 pilotu ya yeni açılan uçak okuluna yada ilk mühendis olup geçicem konuşmuştuk :) Birde senin dediğin gibi zor,acil durumları çalışıyorlar free flight yapmıyorlar tabiki




  • Orijinalden alıntı: Boeing737

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher


    Benim yakın arkadaşımın babası türk hava yolları Boeing 777-300ER'de kaptan pilot.Evlerinde tüm pilot panelleri falan var evde FSX proffesional edition çalışıyormuş oynadığı server'larda arkadaşlarıyla çalışıyormuş (heralde kilitli server'lar).Benim multiplayer'daki hatam ya pisti çok geç karşılarım yada erken, pistin yarısına kadar inemedim, sonunda koydu tekeri ama duramayacağımı anlayınca yükselmeye çalıştım soğuk kanlı karşılayamadım heyecan yaptım burun kalktı ama 300-400 feet yükseldim bir anda stall oldu bir baktım hız 136 knot kalmış pistin sonundaki ils direklerine çakıldım

    E tabi mantıklı, ben de pilot olsam sistemi kurardım herhalde eve Onların çalıştıkları muhtemelen her allahın günü yaptıkları uçuşlar değil de arıza, acil durum, cross-wind inişleri gibi özel durumlardır. Yoksa devlet memurunun akşam eve gelince kaşe basma çalışmasına benzer olay O amcanın paçasına yapış! Biraz bişeyler kap kendisinden bize de anlat olmaz mı öyle

    Tabiki olur ben merak ettiğim şeyleri soruyorum zaten. Bir tanede Emre kaptan var THY A320 pilotu ya yeni açılan uçak okuluna yada ilk mühendis olup geçicem konuşmuştuk :) Birde senin dediğin gibi zor,acil durumları çalışıyorlar free flight yapmıyorlar tabiki

    Hobaaaa amma keyifli olur onları izlemek. :D Sesi de açıcaksın sonuna kadar Dİİİİİİİ Dİİİİİİİİİİİİİİ Dİİİİİİİİİİİİİ Dİİİİİİİİİ Master Caution alarmları eşliğinde Arada ben de ayarlıyorum bişeyler ama tek başına ve eldeki imkanlarla keyifsiz be...




  • Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher


    Benim yakın arkadaşımın babası türk hava yolları Boeing 777-300ER'de kaptan pilot.Evlerinde tüm pilot panelleri falan var evde FSX proffesional edition çalışıyormuş oynadığı server'larda arkadaşlarıyla çalışıyormuş (heralde kilitli server'lar).Benim multiplayer'daki hatam ya pisti çok geç karşılarım yada erken, pistin yarısına kadar inemedim, sonunda koydu tekeri ama duramayacağımı anlayınca yükselmeye çalıştım soğuk kanlı karşılayamadım heyecan yaptım burun kalktı ama 300-400 feet yükseldim bir anda stall oldu bir baktım hız 136 knot kalmış pistin sonundaki ils direklerine çakıldım

    E tabi mantıklı, ben de pilot olsam sistemi kurardım herhalde eve Onların çalıştıkları muhtemelen her allahın günü yaptıkları uçuşlar değil de arıza, acil durum, cross-wind inişleri gibi özel durumlardır. Yoksa devlet memurunun akşam eve gelince kaşe basma çalışmasına benzer olay O amcanın paçasına yapış! Biraz bişeyler kap kendisinden bize de anlat olmaz mı öyle

    Tabiki olur ben merak ettiğim şeyleri soruyorum zaten. Bir tanede Emre kaptan var THY A320 pilotu ya yeni açılan uçak okuluna yada ilk mühendis olup geçicem konuşmuştuk :) Birde senin dediğin gibi zor,acil durumları çalışıyorlar free flight yapmıyorlar tabiki

    Hobaaaa amma keyifli olur onları izlemek. :D Sesi de açıcaksın sonuna kadar Dİİİİİİİ Dİİİİİİİİİİİİİİ Dİİİİİİİİİİİİİ Dİİİİİİİİİ Master Caution alarmları eşliğinde Arada ben de ayarlıyorum bişeyler ama tek başına ve eldeki imkanlarla keyifsiz be...

    Similasyonlarının oraya götürmüştü tüm etrafta B737 - A340- B777 - A330 pilotları hep similasyona girmek için hazırlanıyordu çok heyecanlandım nedense A320 similasyonuna girdim ve işte o an en keyifli anlarımdan dı ..




  • merhaba arkadaşlar. öncelikle hepinize iyi uçuşlar. öğrenmek istediğim şey fsx oynarken dikkat ettim hayati değer taşıyan çoğu düme çalışmıyor. sebebini öğrenebilirmiyim. yoksa indirmem gerenen bir yama crack vs mi var
  • Gerçek Cessna 172 yani bildiğimiz t41 d uçurmak, sanaldan daha kolay diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende profesional model uçak similator kolu var kumanda tarzı pcye takılıyo cinsi aklımda değil kumandada zaten anasının nikağında :D eyer çalışıyosa bi ayarının nasıl yapılcağnı gösterin.Şimdiden Teşekkürler VE buarada bu simalatör bir oyun değildir ve profesional sisteme hakkı vardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isaturk -- 29 Ekim 2014; 17:09:51 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.