Şimdi Ara

MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
286
Cevap
17
Favori
48.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S_O_S kullanıcısına yanıt

    kendi sınıfının. bunu yazmayı unuttuğum için eziklenme hemen.

  • snoppy kullanıcısına yanıt

    oha yazmayı unuttuğu şeyin farkına bakıp özür dilemiyor da bir de halen efeleniyor.


    kendi sınıfı dediğin b sınıfı ise onda da 5 yıldız alan evler var o.O

  • Tekrar merhaba,

    Genel bir deneyim güncellemesi yaparak bazı soruları da kendimce cevaplamaya çalışayım.

    Sarj konusunda, bir sarj cihazı (Fronius marka) kullanıyorum.
    22kw destekleyen bir ürün. Yarın araç değiştirip daha yüksek kapasiteli olana geçersem diye bunu tercih ettim. Ayrıca güneş panelleriyle fazla enerjiyi araca gönderiyorum, Fronius evirici kullandığım için cihazlarım uyumlu. Bu yöntem ile anlık gelen fazla enerjiyle 2-3-4-5kwh civarı aracı sarj ediyorum. Akşam geç gelip sabah erken kullanacaksam panelleri kullanmayıp 6-11 kwh ile sarj ediyorum. Ne kadar zamanda hazır olmasını istiyorsanız o amperi seçebiliyorsunuz (MgZs Ev için max 11kwh). Neredeyse her sarj işlemim %40-80 arasında olduğu için sarj süresi açısından beni zora sokacak bir durum hiç olmadı doğal olarak.
    Şehir içi tüketimi İstanbul için normal trafikte 14-15kwh değeri alıyorum eco modda ve kerz 3 iken. Trafik daha çoksa daha da düşüyor :) Otoyol değeri ise 18-19 kwh. Hız 110 km/h sıcaklık bu ay ortalama 28 derece.

    Genel eksileri şöyle güncelleyebilirim:
    -Otomatik açılır kapanır bagaj neden yok anlam veremiyorum?
    -Kablosuz carplay yok (bir aparat ile kablosuz yaptım. Boşuna uğraşmışım şimdiye kadar.)
    -***Mg ismart uygulaması desteği tabiki sadece bizim ülkemizde yok. Bu beni en çok rahatsız eden ve olmasını istediğim özellikmiş. Sarj ederken sarj yüzdesini telefon ile görme, Uzaktan klimayı çalıştırma gibi özelliklerin hiçbirisini kullanamıyoruz.
    -Arka koltuk aydınlatma ışığı yok. Bebekli aileler için bu da önemliymiş.

    Kısa özet: Evinizde sarj imkanı varsa, şehir içinde elektrikli araç büyük kolaylık ve tasarruf. Araç ile zaman geçirdikçe hem tüketim ortalamanız azalıyor, hem de tek pedal ile kullanmanın ve sessizliğin keyfine varıyorsunuz.

    Saydığım eksilere rağmen aracın yaz dönemi yakıt performansı ve kullanımı bizi mutlu ediyor. Evin ikinci aracı olarak aldık. Birinci araç oldu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mave M kullanıcısına yanıt
    Selamlar. Evinizde bir güç arttırımı yaptırdınız mı? Yani yeniden bir proje çizildi mi elektrik altyapısını güçlendirmek için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • snoppy kullanıcısına yanıt

    Evet yeni proje ile güç arttırımı yapıldı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mave M kullanıcısına yanıt

    Bilgiler için teşekkürler.

    mg Ismart app uzun arayışlardan sonra buldum. Bulduklarımın bazıları çalışmadı.

    Bu çalışıyor. Şimdi Mg Zs Ev gelince barkod ile tanıtmak kaldı.

    Bakalım bu özellik kapalı mı açık mı araçta

    Çalışırsa uygulamayı paylaşırım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zs ev de taratacağınız barkod yok. Bind menüsü komple yok. O yüzden bağlanmıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o halde bind menğsünü açacak yolları araştırayım.
    Bu alemde her şeyin bir çözümü bulunabiliyor.
    2016 da Suzuki Vitaranın multimedya şifresini bulup android tablet haline getirmiştik.
    2022 de Seres 3 arayüzünü açıp, yeni googleplay uygulamalarını yükledik.
    Bunu da buluruz sanırım.
    🙈🙉🙊

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt

    3. Maddeyi neye gore cevapladiniz acaba ? Elektirikli araclarin en guzel ozelligi direk evden prizle sarj olmasi degil mi? 1,5mm kablo ile sarj etmeye kalksak mesela olmayacak mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 1 aylık mg zs ev kullanıcısı olarak ben de deneyimlerimi paylaşmak isterim.

    Öncelikle elektrikli araç kullanımı benzinli araçtan çok daha güzel geldi. Bundan önce f30 3.18i vardı. Hızlanması daha keyif verdi fakat arkadan itişin hissini de aramıyor değilim.

    Test sürüşünde kers özelliği farklı gelmişti uzun yolda nasıl olacak vs derken kazanım derecesinin değişebildiğini gördüm. Şehir içi en yüksek kazanım şehir dışı en düşük kazanımda gayet konforlu kullanılıyor.

    Sitenin otoparkına 220v priz çektirdim. Günlük pek fazla yol yapmadığım için yavaş da dolsa işimi görüyor, şarjı %50 civarına düşünce akşamdan takıyorum sabaha 80 oluyor. Bu sayede evin elektriğini 380v yapmamış oldum. Onun için de hem cihaz maliyeti hem de elektrik proje maliyeti vs derken maliyet artacaktı gerek duymadım.

    10 lt civarında benzin tüketiminden sonra 18 kW elektrik tüketimi bayağı iyi geldi. 2.2 tl elektrik kW ücretini düşünürsek km’de 40 kr civarı yakıyor. Tabi ki hızlı şarjlarda durum farklı. Kw ücreti bu sıralarda 8 tl dersek 1.44 tlye denk geliyor.

    Hem uzun yol hem de şehir içi tüketimlerini aynı gözlemledim. Şarjın yetmeyeceğini veya tehlikeye düştüğünü anladığınız durumlarda aracın daha fazla kendi kendine şarj edebilmesi için sürüş tarzını değiştirip daha uzun girmesini sağlayabiliyorsunuz. Yokuş aşağı kullanımda %43ten %45e çıktığına şahit oldum.

    Konfor olarak gayet yeterli geldi. Daha önce tiguan da kullandığım için ondan farklı bir konfor hissetmedim.

    Direksiyon hissiyatı yumuşak. Spor modda sertleşiyor.

    Carplay var fakat kablolu. Onun için farklı bir cihazla android gibi çalışmasını sağlamayı planlıyorum.

    Torpido ve kolçak çok hızlı açılıp kapanıyor. Orada daha yavaş açılma ve kapanma yapılabilirdi.

    Arka koltuk bölümünde aydınlatma yok. Genel olarak araç içi aydınlatma yetersiz. Buna da bir el atmak gerekecek.

    Bagaja yaklaşınca logodan direkt bagaj açılıyor. Ek olarak anahtardan açma ihtiyacı yok. Hatta bagaj içinde yedek anahtarı unutmuştum. Bu bagaj neden kilitlenmiyor sorun mu var derken bu özelliğini keşfettim.

    Koltuklardaki deriler ve torpido üzeri kaliteli hissettiriyor fakat Kapı üstlerinde sert plastik kullanılmış. Bu yumuşak olsa çok daha güzel olabilirdi.

    Hayalet gösterge, şerit takip asistanı, acil frenleme sistemi , adaptif hız sabitleyici , kablosuz şarj, 360 derece kamera gibi bir çok güzel özelliği var. Bununla birlikte otomatik kararan ayna olmaması ve kameraların görüntü kalitesinin düşük olması beni şaşırttı.

    V2L özelliğinin olması güzel fakat yanında kablo gelmiyor. Bunu da ekstra temin ettim.

    Arka camlar karartılmış olarak gelmediği için araç içi çok sıcak oluyor. Özellikle de siyah araç olunca daha çok hissettim. Cam filmini de mecbur yaptırdım.


    Tüm bu olumlu ve olumsuz etkilerin yanında yakıt tüketimimin neredeyse 10da birine düşmesinden ve daha teknolojik bir araca geçmiş olmaktan dolayı araçtan son derece memnunum. Bazı ufak tefek eksikler olsa da pek takılmıyorum açıkcası. Evde şarj etme imkanı olan ve yakıt tüketiminden şikayetçi olup maddi imkanı olan herkesin bu değişimi yapması gerektiğini düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MustafaOzturk M kullanıcısına yanıt

    "V2L özelliğinin olması güzel fakat yanında kablo gelmiyor. Bunu da ekstra temin ettim."


    bunu nereden temin ettiniz acaba? yurtdışından almayı düşünüyordum.




  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MustafaOzturk -- 23 Ağustos 2023; 8:15:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tarihlere ve sayılara biraz takıntılı birisi olarak aracı 1 gün bayiide bekletip dün itibariyle (23.08.23) teslim aldık. 12 maddelik "teslim alırken dikkat edilecekler" listemi görünce biraz şaşırsalar da yoğunluğa rağmen 15-20 dk zaman tanıdılar, ondan sonra teslim formuna imza attık MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU Hem bu süre içerinde havuzlu paspasları, oto minderleri, kapı kilit kapaklarını, araç kamerasını, bagaj çantasını da bayiiden çıkmadan yerleştirmiş oldum. Araç kilometresi 2 km'de, şarj menzili ise 440 km'de iken teslim aldım.


    Aracın bazı eksikleri var, bunları test ederken zaten görmüştük (kameraların kötülüğü, direksiyonun teleskopik olmaması, arkada ışık olmaması gibi...) Bunlara çok takılmadık, zaten evin 2. aracı konumunda. Bence 1-2 nesil sonrası çok daha iyi yerlere gelebilme potansiyeli taşıyor bu araç. Umarım MG bu potansiyeli iyi kullanır.


    İlk kullanımda sürüşü, konforu, ferahlığı ve sürüş destek asistanlarının çalışma şekli en çok hoşumuza giden yanları oldu. SUV araç kullanmak ne güzelmiş :) Şöyle 1-2 ay geçsin detaylıca yorum yazmayı düşünüyorum ben de. Elektrikli araçlara keskin bir geçiş yapmak istemediğimiz için, içine bindiğimde geleneksel bir araca biniyormuş hissini yaşatması adına ZS modelini seçmiştik. Futuristik bir tasarımı olan, ön panelinde ekran dışında başka hiçbir şeyi olmayan bir EV şu an için bize hitap etmiyor. Burada beklentiler devreye giriyor işte. Ne istediğini net olarak belirlemek lazım.


    Kısacası isteyen herkese Allah nasip etsin, kaza-bela vermesin. İyi sürüşler..





  • Yaseko Y kullanıcısına yanıt

    3. maddeye cevabım şu

    3- 2.5mm kesitli kablolu uzatma ile şarj yapmayın, ya yangın çıkar, yada araç kendini korumaya alır.

    Bu bilgi Voltrun mühendisi ile görüşmemde iletilen bilgi.

    Aklı olan zaten 2.5mm kesitin 3500watt akımı karşılayamayacağını bilir.

    Ayrıca kablo mesafesi arttıkça dirençde yükselir, sonuç ise ısınma ve sonrası yangın.

    Hele eski tesisatı olan bir yapıda uzatma ile şarj başa beladır.

    eski mesajlarda gerekli kablo kesiti ve sigorta elemanlarını vermiştim (mübendisin yolladığı şemaya uygun) bir bakmanızda fayda var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün 28.08.2023 İzmir Özdemirler Otodan MG ZS EV 2023 model 440mkm menzil 72kw battaryalı aracı aldım.
    Anahtar teslim 1.649.000tl.
    1.247.xxx fatura + 274.xxxkdv+124.xxx ötv (%10)
    Araçta bir adet AC menekkes fiş şarj kablosu ve lastik şişirme aparatı ile sıvısı çıktı

    ilk görüşlerim: (Seres 3 elektirikli aracımda var, onunla kıyaslayacağım)
    - daha derli toplu ve ön cam ile daha ferah
    - malzeme kalitesi iyi seres ile aynı
    - koltuklar daha iyi, sarıyor
    - boyut itibarı ile seres’e göre daha küçük
    - sürüş anında seres’e göre daha sessiz, seres de biraz yol sesi ve elk motor vınlaması vardı. MG de yalıtım iyi olmalı, motordan ise çok hız yapmazsanız ki ben 30km şehir içi yoğun trafikde kullandım ses gelmiyor.
    - Adaptif CC şahane, seres de adaptif değildi. Adaptif CC 30km üzerinde aktif iken öndeki araç durursa duruyor, eğer 3sn içinde hareket ederse otomatik MG de hareket ediyor. Eğer 3sn den fazla beklenirse, ya pedala hfifçe bir dokunuş, yada kolu arkaya doğru “resume” pozisyonuna bir kez çekişle araç kalkıyor.
    - Trafic Jam uygulamasını kullandım, o da şahane, anlatayım.
    CC aktif ettiğinizde, Trafic Jam uygulaması da seçili ise 0-30km arası önde ki aracı takip ediyor, araç durursa duruyor, araç ilerlerse gaza hafifçe dokunduğunuzda MG de ilerliyor. Şimdilik ayağım fren üzerinde tetikte kullandım. 😁
    - Şerit takip ve şerit dışına çıkma engelleme açıkmış, hemen kapattım. Sonra test ederim kullanırmıyım bilmem.
    - Android oto kullandım, başarılı, ama telefonda interneti kesince kapandı. o anda google navi açıktı belki de ondan, test edeceğim.

    Kısa bir bilgi; araçtan çıkınca kapılar otomatik kilitlenmiyor, yalnız bir durum var o da şu, dışardan UK ile kilidi açtınız ama raca girmediniz, 30 sn sonra otomatik kilitleniyor.

    gelişme oldukça yazarım.

    iyi sürüşler
    🚘



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 28 Ağustos 2023; 22:12:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güle güle kullanın,seres kalacakmı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet Seres3 kalıyor, kızım ve eşim kullanacak.

    Dün biraz canım sıkıldı. MG nin çok övdüğü V2L dışarı enerji veren aparatı verilmedi. Neymiş “fonksiyonmuş”. Eeeee, aparatı olmayınca ne işe yarar ki.
    Bende kızdım dün gece aliexpress’den sipariş verdim. 35$ tuttu, vergiler dahil, 15 güne gelir.

    MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU

    Amazon.com .tr dan da hem seres de hemde MG de lazım olacak kablo çantası sipariş ettim.
    ikili takım hesaplı oldu. ikisi 487tl (yurtdışından gelecek, vergi dahil)

    MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU

    Dün menüde MG Ismart uygulamasını tanıyacak olan “Bind” seçeneğinin kapalı olduğunu gördüm. MG sistem menğsüne girerek açmak mümkünmüş, 2020 modelin (eski model) sistem menüsüne girişi buldum, 2023 farklı değilse deneyeceğim.
    Aynı menüde araç hareket halinde video gösterimini de sağlayan seçenek de kapalıonu da açmayı düşünüyorum.

    şimdilik bu kadar.
    iyi sürüşler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mimleon kullanıcısına yanıt

    bu çantalardan ben de aldım (çift olarak), daha dün elime geçti. Güzel kaliteli çantalar fakat 1 tık küçük geldi gözüme. Kabloyla henüz deneme fırsatım olmadı.


    V2L aparatı için link alabiliriz mümkünse?

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.