Şimdi Ara

Metro maliyet farkları?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
4.697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 Büyük Kentte, 1 kilometre Metro yapım maliyeti;

    - İstanbulda vagon dahil 1 kilometresi; 141 milyon TL
    - Ankara'da vagon hariç 1 kilometresi; 90 milyon TL,
    - İzmir'de vagon dahil 1 kilometresi; 56 milyon TL'dir.

    Kadıköy-Kartal Metrosu ile İzmir Metro'sunun maliyetlerini karşılaştıralım;
    - İstanbul Belediyesi'nin yaptığı metronun kilometresi 140 milyon TL'ye mal oldu.
    - İzmir Belediyesinin yaptığı metronun kilometresi 56 milyon TL'ye mal edildi.
    - İzmir Belediyesi metro yaptı. EVKA 3-Üniversite, Üçyol-Üçkuyular, 2 hat toplamı 8 kilometre. 450 milyon TL'ye mal etti. Kilometresi 56 milyon TL.
    - İstanbul Belediyesi metro yaptı. Kadıköy-Kartal hattı. Toplamı 22 kilometre. 3 milyar 100 milyon TL'ye mal etti. Kilometresi 140 milyon TL.

    - Teknoloji aynı, kalite aynı, tünel galerisi delme aynı, vagon aynı, elektrifikasyon sistemleri, ray çeliği, istasyon standardı aynı. İzmir Belediyesi'nin 56 milyona mal ettiğini metronun kilometresini, İstanbul Belediyesi 140 milyona mal ediyor. Aradaki büyük fark neden?

    - İstanbul'da 4, Ankara'da 3 metro hattı yapımını Ulaştırma Bakanlığı üstlenirken, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2010 yılı sonunda Ulaştırma Bakanlığı'na yaptığı 'yeni İzmir metro hatlarının yapım işinin Ulaştırma Bakanlığı tarafından üstlenilmesi' başvurusu yanıtsız kalmıştır. Neden?



    Ek Bilgi:
    Km başına fark 85 milyon TL.
    22kmlik Kadıköy-Kartal metrosundaki fark 1 milyar 870 TL. .
    15kmlik Ankara metrosundaki tahmini fark 1 milyar 275 TL. .



    Evet arkadaşlar az para değil. 2 metrodaki fark Yaklaşık 3.1 milyar TL. 3.1 milyar TL'lik nasıl bi ek masraf çıkabilir? Bu kadar fiyat farkı kıtalar arası bile olmazken nasıl aralarında 500km bulunan sehirler arasında olur. Metro yapıldı diye sevinelim mi, yoksa yapılan metro başına 2 metro parasını da cebe attıkları için üzülelim mi?

    Çalınan 3.1 milyar TL ile ne yapılır?
    -Şirketlerde 3 çeşit öğlen yemeğinin 3-4tl ye malolduğunu hesaplarsak günde 3 öğün 1-1.5 milyon aç insana 365 gün boyunca yemek verilir.
    -10 tane okul yaptırılır.
    -500 bin fakir insana 1 sene boyunca her ay 500 TL yardım edilir.

    vb. vb.

    Güneşsiz havada güneş gözlüğü takanları bile yadırgıyoruz ama tüm ülke gözlerini kapatmış ayakta uyutuluyoruz çıtını çıkaran yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi netcore -- 25 Ağustos 2012; 3:54:34 >







  • İstanbul hiçbir şehre benzemez, 7 tepedir, yerleşim rastgeledir.
    İstanbul'da metro yerin altından gider, İzmir'de İstanbulda'ki tramvay gibidir yer üstünden gider.
  • hocam şehir yerleşlm nüfus azaldıkca maliyet azalır
    şehir yerleşim nüfus arttıkca maliyet artar
    ayrıca bu fiyatlar öyle belırlenmez mesela işçi çalıştırıyosun metro yapımında e bu işçi metro yapıldıgı sure boyunca istanbulda yasayacak her sey pahalı tabı normal olarak ona göre para alacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ennes58

    hocam şehir yerleşlm nüfus azaldıkca maliyet azalır
    şehir yerleşim nüfus arttıkca maliyet artar
    ayrıca bu fiyatlar öyle belırlenmez mesela işçi çalıştırıyosun metro yapımında e bu işçi metro yapıldıgı sure boyunca istanbulda yasayacak her sey pahalı tabı normal olarak ona göre para alacak

    Nüfus kalabalığının metro yapım maliyetine ne gibi bi etkisi olabilir? Zaten metro yer altında yapılan birşey. Nüfus bence alakasız.

    Ayrıca asıl fiyatlar senin dediğin gibi belirlenmez. İşçiyi istanbula getiriyoruz, pahalı şehir işçi maliyeti daha fazladır vb. denmez. Zaten istanbulda çalışan işçiler çalıştırılır. Metro ihalesini alan firma metroyu yapmıyor ki. İnşaatda taşeronculuk hakim. Daha ufak firmalara paylaştırılıyor iş. Onlarda kendilerinden daha ufaklara. Yani işçinin istanbulda ev yaşam masrafı vb. şeyler önemli değil. Zaten hepsine asgari ücret veriliyor. Sadece yüksek düzeyde çalışan mühendis vb. kişiler istda değilse getirtilir onların konaklama vb. karşılanır. Ama bu her il için geçerli bi masraf zaten.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem1905
    İstanbul hiçbir şehre benzemez, 7 tepedir, yerleşim rastgeledir.
    İstanbul'da metro yerin altından gider, İzmir'de İstanbulda'ki tramvay gibidir yer üstünden gider.



    7 tepe olması maliyeti artırmaz, sen bi düzlükte ileriyorsun sonuçta. Tabi toprak kalitesi, türü vb. birçok etmen var. Sertlik, su seviyesi falan. Ayrıca tepe diye alt taraflar daha sert olabilir onada katılıyorum ama yine maliyet 2.5 kat artıracağına inanıyor musun :) Hadi istanbul 7 tepe. Ankara neredeyse izmirden daha düz bi şehir. Buna ne demeli

    Eğer üstten gidiyorsa haklı olabilirsin maliyet az olabilir ama arkadaşıma sordum EVKA 3-Üniversite, Üçyol-Üçkuyular yer altından gidiyormuş. İzmire gitmediğim için bilgim yok




  • hepsinin aynı maliyette olmasını beklemek saçma. yapılan yer farklı olduktan sonra elbette maliyet değişecektir. aç kapa tünel ile alttan açmak aynı maliyette olabilir mi?

    onu geçtim,yer üstünden gidiyorsa maliyeti elbette çok değişir.
  • anlamamıssın sen beni
    işçlyi metroda çalıştırmak için şehir dısından getırmene gerek yok şehir içinde de yaşayan lnsan metroda çalıştırılırken yaşadıgı şehrin ekonomik durumu aldıgı ucrette buyuk etkı yaratır zira örnek verıyorum sivasta çalışan bir sıvacı ile istanbulda çalışan bir sıvacının aldıgı ucret arasında bariz fark vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    hepsinin aynı maliyette olmasını beklemek saçma. yapılan yer farklı olduktan sonra elbette maliyet değişecektir. aç kapa tünel ile alttan açmak aynı maliyette olabilir mi?

    onu geçtim,yer üstünden gidiyorsa maliyeti elbette çok değişir.

    maliyeti aynı olmalı demiyorum zaten. Ki yukarıdada saydım farklı olmasını sağlayan etmenler var. Ama bi tanesi X TL iken diğer ikisi 3X TL oluyorsa sence de garip değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ennes58

    anlamamıssın sen beni
    işçlyi metroda çalıştırmak için şehir dısından getırmene gerek yok şehir içinde de yaşayan lnsan metroda çalıştırılırken yaşadıgı şehrin ekonomik durumu aldıgı ucrette buyuk etkı yaratır zira örnek verıyorum sivasta çalışan bir sıvacı ile istanbulda çalışan bir sıvacının aldıgı ucret arasında bariz fark vardır

    Hocam tamam ama örnekte sivas-ist veya sinop-izmir veya trabzon-ankara gibi yaşam standartı farklı olan yerler değil ki. Maliyet oranı ona göre belirlensin.

    İzmir, istanbul, ankara. İstanbulun en büyük, yaşamın en pahalı olduğu 3 şehir. Yaşam olarak pek fark olacağını düşünmüyorum. Kaldı ki fark olsa bile alacağı ücret %95 olarak aynıdır. Zaten çalışanların büyük çoğunlugu kendi bünyesinde devamlı çalışan elemanlar. Ve işçi sınıfına zaten asgari ücret veriyorlar. Diğer üst departmanlara da şehre göre değil şirket maaş skalasına göre maaş verilir.




  • kardeş izmir metrosunun yarısı yer üstünde zaten.
    bornova , bölge , sanayi , hilal , stadyum durakları yukarda.
    evka3 , üniversite , konak , üçyol , alsancak da aşağıda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    hepsinin aynı maliyette olmasını beklemek saçma. yapılan yer farklı olduktan sonra elbette maliyet değişecektir. aç kapa tünel ile alttan açmak aynı maliyette olabilir mi?

    onu geçtim,yer üstünden gidiyorsa maliyeti elbette çok değişir.

    maliyeti aynı olmalı demiyorum zaten. Ki yukarıdada saydım farklı olmasını sağlayan etmenler var. Ama bi tanesi X TL iken diğer ikisi 3X TL oluyorsa sence de garip değil mi?

    olabilir bence,garip birşey yok.mesela bahsi geçen ankara metrosu yer yer şehrin yoğun kısmından geçiyor,hatta çoğunlukla öyle.kartal metrosu da tahminim tamamen yoğun bölgede geçiyor.fiyat farkı bence normal.

    ama şunu savunmuyorum,o bütçede indiragandi payı olabilir.bu payda bence izmir istanbul farketmez,aynıdır.




  • İşin açıkçası diğer şehirlerdekiler fazladan parayı götürmüş forumdakilerde bunu savunacak bahane arıyor.İzmir'deki metro veya değil iş görüyor.Eksikleri var ama maliyet önemli birşey.İstanbul, ankara belediyelerinde cebe para atsalar bile bunu kimse ortaya çıkarmaz.İzmir'de hemen yakalanır mahkemeye gider.
    İzmir zemininde metro yapmak kolay değil.Yumuşak ve su çıkan bir zemin.Ayrıca izmir belediyesini de sevmem.Çünkü bir kere iş ilanı vermediler ama belediyeye giren girene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webaslan

    kardeş izmir metrosunun yarısı yer üstünde zaten.
    bornova , bölge , sanayi , hilal , stadyum durakları yukarda.
    evka3 , üniversite , konak , üçyol , alsancak da aşağıda

    EVKA 3-Üniversite, Üçyol-Üçkuyular metrosu yer altından olduğu için fiyatın ucuz olması tezi çürüyor. Fiyat hesaplanırken yer altındakileri referans alınmış.
  • İzmir liyim İstanbul da yaşıyorum da belki maliyet farklılıklarını derinlik farklılıkları oluşturabilir .Ancak hükümetin bakışı da belli.İzmir Belediyesi de bu kadar müdahalelere rağmen çalışmalarına devam ediyor.http://www.sabah.com.tr/Gundem/2012/07/08/izmir-hazineye-borcunu-sifirladi.
  • istanbul veya bu maliyet oranları çok değişkendir.bir hewsap yaparsınız şu kadar paraya hallederiz dersiniz ancak toprak yapısı veya çökmeler veya tarihi eser gibi şeyler metronun güzergahını ve yönünün değişmesine sebep olabilir..kullanılan araç gereçlerin arızası göçük oluşması kayaların sert yapıları gibi daha bir çok şey maliyetlerin artmasına sebep olabilir.bir şeyi değerlendirirken lütfen bunları geniş çaplı düşünün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    hepsinin aynı maliyette olmasını beklemek saçma. yapılan yer farklı olduktan sonra elbette maliyet değişecektir. aç kapa tünel ile alttan açmak aynı maliyette olabilir mi?

    onu geçtim,yer üstünden gidiyorsa maliyeti elbette çok değişir.

    maliyeti aynı olmalı demiyorum zaten. Ki yukarıdada saydım farklı olmasını sağlayan etmenler var. Ama bi tanesi X TL iken diğer ikisi 3X TL oluyorsa sence de garip değil mi?

    olabilir bence,garip birşey yok.mesela bahsi geçen ankara metrosu yer yer şehrin yoğun kısmından geçiyor,hatta çoğunlukla öyle.kartal metrosu da tahminim tamamen yoğun bölgede geçiyor.fiyat farkı bence normal.

    ama şunu savunmuyorum,o bütçede indiragandi payı olabilir.bu payda bence izmir istanbul farketmez,aynıdır.

    Nasıl bi farkı olabilir? Açıklama yapabilir misin. Üstteki kalabalık alttaki metroya nasıl engel olabilir. Zaten boş bi giriş noktasından aşağıda doğru kazılıp yapılıyor bu tüneller. Bi tanesi yerin 100 metre altına kazarken diğeri 10 metre altına mı kazıyor. Üst şehir kalabalığı alt tüneli etkilemez. Zaten metronun yapıldığı yerin üstünde yürüyen halk bile aşağıda metro olduğunu anlayamayacak kadar aşağıda yapılıyor metrolar. Bu teze katılamıyorum malesef.

    Ya izmir, ist, ank. hepsi bi yerlerden çalıyordur ama biri 100 tl ye yapıyorsa diğer ikisi 300 tl ye yapması bikaç etmene bağlanamaz. Ortada çalınan deli gibi bi para var. Hadi farklı ülkeler olsa coğrafi yapı vb. aşırı fiyat farkı olabilir ama zaten ülkenin birbirine yakın yerleri.




  • Ayrıca yerleşim yeri muhabbeti olmuş.İzmir metrosunun üçyol-fahrettin altay kısmı da şehrin en kalabalık bölgelerindendir.Aylarca ana cadde trafiğe kapandı,her taraf kazıldı,günlerce su verilemedi.Ayrıca metro inşaatı belli yerlerde yer altı suları nedeniyle çokça kez durdu.Yani İzmir metrosu da öyle rahat yapılmadı.
  • Yemin ediyorum Ankara'daki yeni hatlardaki raylar paslandı
    Batıken-Sincan hattında, batıkent çıkışındaki tünelde baliciler ve apaçiler fink atıyor.
    Maliyet konusuna gelince; zemin, toprak, yapı malzeme kalitesi, derinlik ve tabikide taşeronlar ve işçiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wox

    istanbul veya bu maliyet oranları çok değişkendir.bir hewsap yaparsınız şu kadar paraya hallederiz dersiniz ancak toprak yapısı veya çökmeler veya tarihi eser gibi şeyler metronun güzergahını ve yönünün değişmesine sebep olabilir..kullanılan araç gereçlerin arızası göçük oluşması kayaların sert yapıları gibi daha bir çok şey maliyetlerin artmasına sebep olabilir.bir şeyi değerlendirirken lütfen bunları geniş çaplı düşünün

    Bu dediklerin olabilir, bunlar maliyet artırabilir, zaten maliyeti etkileyen unsurlar bunlardır. Yukarıdaki oranlar km başına. Ama riskler hesaplanırken ;100kmlik alanda 10kmsi tarihi eser çıkarsa vb. oranlarla hesaplanır. Bu durumda km ye %10 gibi bi artış çıkar. Hadi biz %20 diyelim. Toprak yapısıda %20 diyelim, Çökme göçme %20 diyelim. %40da fazladan katalım. km başına %100 gider oldu diyelim. İzmir 100 ken istanbul 200 e yapılırdı. Ama 3 katı?

    Tabi yukarıdaki tabloda izmirin alt yapısının kusursuz olduğunu, hiç bi risk olmadığını, gelebilecek bütün felaketlerin istanbul ve ankaraya geleceği ihtimallerine göre hesapladık :)

    Ek olarak: güzergah yolu değişip daha uzun yoldan gidilebilir buda maliyeti artırır haklısınız ama oranlar zaten KM başına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi netcore -- 25 Ağustos 2012; 0:57:42 >




  • Kimse söylememiş ben söyliyim bari: milletin cebindeki üç kuruş parayı alıp sağa sola(tabiki yandaşlarına) dağıtıyolar işte başka açıklaması yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pitrat

    Ayrıca yerleşim yeri muhabbeti olmuş.İzmir metrosunun üçyol-fahrettin altay kısmı da şehrin en kalabalık bölgelerindendir.Aylarca ana cadde trafiğe kapandı,her taraf kazıldı,günlerce su verilemedi.Ayrıca metro inşaatı belli yerlerde yer altı suları nedeniyle çokça kez durdu.Yani İzmir metrosu da öyle rahat yapılmadı.



    Bilgi için teşekkürler. Metro yapımında yaşanabilecek tüm felaketin istanbulda gerçekleşmesi, izmirin kusursuz hiç felaket aksaklık olmaması durumunda bile 2 kat gibi bi para çıkıyor. Ama adamlar 3 katına yapmış şaka gibi. Tabi bu yazdığınız olasılıkları saysak dahada artacak :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    İşin açıkçası diğer şehirlerdekiler fazladan parayı götürmüş forumdakilerde bunu savunacak bahane arıyor.İzmir'deki metro veya değil iş görüyor.Eksikleri var ama maliyet önemli birşey.İstanbul, ankara belediyelerinde cebe para atsalar bile bunu kimse ortaya çıkarmaz.İzmir'de hemen yakalanır mahkemeye gider.
    İzmir zemininde metro yapmak kolay değil.Yumuşak ve su çıkan bir zemin.Ayrıca izmir belediyesini de sevmem.Çünkü bir kere iş ilanı vermediler ama belediyeye giren girene.

    quote:

    Orijinalden alıntı: MyAcaKyy

    Kimse söylememiş ben söyliyim bari: milletin cebindeki üç kuruş parayı alıp sağa sola(tabiki yandaşlarına) dağıtıyolar işte başka açıklaması yok.


    +1

    Valla istanbuldaki metronun yapılışıyla izmir belediyesi ilgilenseymiş keşke. Adamlar aynı paraya beylikdüzünden tuzlaya metro döşerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi netcore -- 25 Ağustos 2012; 3:27:08 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.