DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Merkezi Kilit ve Alarm Montaj rehberi (modecar Cylone)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
5
Cevap
3
Favori
51.034
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Merkezi Kilit ve Alarm Montaj rehberi (modecar Cylone)
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      768 Mesaj
      25 Şubat 2009 16:08:17 Konu Sahibi
      Merhaba arkadaşlar
      modecar Cylone merkezi kilit ve alarmını aldım Kendim takmak istiyorum. Daha önce yapmış arkadaşlardan burada tarif edebilecek biri varsa gerçekten bir çok insanın faydalanabileceği güzel bir rehber olabilir
      şimdiden teşekkürler...



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1303 Mesaj
      25 Şubat 2009 19:22:59
      ...Sana bu konuda elimden gelen yardımı yapcağım.İlk önce yapman gereken araç üzerindeki işlemleri anlatayım.Aracın direksiyon altını sök ve marş anahtarına giren kablolara ulaş.Ayrıca sinyal kolu anahtarınada ulaş.Sana bir adet de kontrol lambası lazım.Bunu kendinde yapabilirsin İçi boş bir elektrik kontrol kalemine 12 voltluk bir ince tavan lambasını bir ucu kontrol kalemi metaline tam değecekşekilde koy.Diğer ucunada 1m kadar bir kablo lehimle,kablonun diğer ucunada bir kıskaç tak.Böylece lamban hazır.Şimdi gelelim alarm montajına. İlk önce marş anahtarından çıkan kalın kırmızı bir kablo olması lazım bu kabloya kontrol lambasıyla bak.Kontrol lambasının kıskacını arac şasesine tuttur ucunuda bu kalın kabloya sıyırarak temas ettir,eğer lamba yanarsa bu kabloya alarmın sigorta yuvası takılı kırmızı bir kablosu vardır onu buraya bağla.Sonra alarmın kontak beslemesini bağlamak için kontak anahtarını bir tur çevir ama araba çalışmasın.Sonra kontrol lambasıyla yine marş anahtarından çıkan kalın kabloları sıyırarak kontak + (artı) nı bul.Lamba yanınca kontak anahtarını kapat lamba sönerse anlaki bu kontak beslemesi.bu kabloyuda bağla.Sıra geldi sinyallere ,sağ sinyalini yak ve kontrol lambasıyla sinyal kolu anahtarından çıkan kablolara sıyırarak değdir.Lamba hangi kabloya değdirdiğinde kesik kesik yanarsa o sağ sinyaldir.Sinyali kapattığında kontrol lambası mutlaka sönmelidir.Aynı şekilde sol sinyalide bulabilirsin.Alarmda genelde sinyal kabloları sarı veya turuncu renklidir ve 2 adettir.Sıra kapı sviçlerini bulmaya geldi ,bunuda tavan lambasından bulabilirsin.Kontrol lambasının kıskaçlı ucunu bu sefer ARTI bir uca değdir ve tavan lambası kablolarını bul.Kontrol lambasının ucunuda bu kablolara sıyırarak değdir.Kontrol lambası yanarsa kapıyı aç ve kapa,her seferinde kontrol lambası yanar ve sönerse buda kapı svic ucudur. Alarmda bu kablo ya beyaz yada mavidir bu kabloyuda svic kablsuna bağla.Gelelim merkezi kilit kablolarını bulmaya;aracın sol kapısına giren kabloları bul kontrol lambasının kıskaclı ucunu yine şaseye değdir.Aracın kapısının dilini düşür yani kapı acıkken merkezi kilidi kapattığında kapı mandalları aşağı inmez.bunu inecek konuma dili bir tornavia yardımıyla iterek getir.Sonra kontrol lambasını sol kapıya giren kablolara sırayla değdir tabi izoleyi sıyırarak.Kapı mandalı iniyorsa bu kilitleme ucudur.Kapı mandalı inikken diğer bir kabloya değdir bu sefer mandal yukarı çıkıyorsa buda açma ucudur.Alarmda bu kablolar genelde yeşil veya kahve renkli 2 adettir. Biri açma diğeri kapama ucudur,eğer alarm kumandasına montaj bittikten sonra kapamaya basarsan açarsa veya açmaya basarsan kaparsa bu uçların yerini değiştir düzelir.Eğer merkezi kilit uçlarını kontrol lambasının kıskaçlı ucunu şaseye değdirerek bulamazsan ARTI ya değdirerek aynı işlemleri sol kapıya giden kablolarda dene.Çünkü bazı araç merkezi kilitleri (+) tetikle bazıları(-) tetikle çalışır.Buna göre alarmın şemasında merkezi kilit bağlantı şeması mutlaka verilir.Merkezi kilit uçları alarm modülüne ayrı bi soketle takılır. Buradaki 2 adet kablo ya ARTI ya yada EKSİYE yani şaseye bağlanır,diğer uçlarıda açma ve kapama uçlarıdır.Son olarak alarmın siyah kablosu şaseye bağlanır.Siren ucunuda unutmayalım buda genelde pembe renklidir ve sirenin artısına bağlanır sirenin eksisi şaseye bağlanır.Bu şekilde alarm sistemi çalışır hale getirilmiş olur.Alarm kutusu içerisinde darbe dedektörü var ise ara kablosuyla modüle takılır.dedektörde aracın metal aksamına yapıştırılır.ayrıca alarm ikaz ledi de ara kablosuyla cam kenarına takılır. Arkadaşım mutlaka ve mutlaka alarm sisteminin montaj şemasını iyice incele ve benim yazdıklarımada dikkat ederek montajı gerçekleştir.Montaj şemasındaki kablo renklerine çok dikkat et ve ona göre doğru kabloları bağla.Özellikle kontak beslemesine dikkatet;şemadada o kablo rengini iyice anla ACC+ diye yazabilir.Umarım yardımcı olabilmişimdir hadi sana kolay gelsin.


      Hocam hiç kendim takmadım. Ama nette biraz araştırınca bunu buldum umarım işine yarar. Kolay gele.

      Linki de bu :http://www.turkeyforum..../index.php/t-411409.html



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      768 Mesaj
      26 Şubat 2009 09:31:18 Konu Sahibi
      merhaba aynısını ve aşağıdaki renkli ve daha anlaşılır olanı buldum aslına bakarsanız.
      http://renault9.wordpre...merkezi-kilit-montaji-2/
      ancak donanım haber farkı ve kalitesiyle daha anlaşılır bir rehber daha faydalı olurdu.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      26 Mesaj
      31 Mayıs 2010 08:24:09
      yukarıdaki anlatımı kim yaptıysa Allah ondan razı olsun.Haftasonu aracıma montajı yaptım.Süre olarak biraz uzun sürdü ama aracın elektrik tesisatını tanımış oldum.Çok teşekkürler.Sadece ufak bir sorunum var.Uzaktan kumanda nın bağlı olduğu alarm kutusuyla merkezi kilitleri kumanda eden kutunun bağlantısını yapamadım.Yani merkezi kilit kutusundan kahve ve beyaz olmak üzere 2 kablo kalıyor boşta bunları birbirine her değdirdiğimde kapı açılıp kapanıyor.Alarm kutusundada 8 tane merkezi kilitle ilgili kablo kalıyor açıkta.Açma kapama tetik olarak hangisini kullanacağımı çözemedim.Bilgisi olan varsa çok sevinirim.Herekese iyi günler.


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
    • Er
      2 Mesaj
      04 Ocak 2015 20:20:56
      Selam arkadaşlar.
      Benim OPel Meriva 2004 marka aracım var. Aracımın anahtarı üzerinde bulunan kumanda düğmeleri boş durumda (içindeki kumanda düzeneği yok) olduğundan merkezi kilit sistemi kullanamıyorum. Yeni bir merkezi kilit açma kapama sistemini almak istiyorum. Hangi sistemi tavsiye edersiniz. Aldığım sistemin sadece beynini ve kendi anahtar kumandalarını kendim montaj yapsam sağlıklı olur mu veya başka bir fikri olan varmı. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      10 Şubat 2015 12:09:05
      Merhaba ,

      Aracınızda daha önce bir açma/kapama kumanda sistemi var ise (fabrikasyon yada sonradan takılma) , ekstradan merkezi kilit açma/kapama sistemi almanıza gerek yoktur (oto aksesuarcılar satmak isteyecektir itibar etmeyin). Oto sanayide işin ehli bir oto anahtarcıyla görüşüp aracınızın marka/modeline uygun sustalı anahtar yaptırıp , aracınızdaki merkezi kilit beyninin frekansını o kumandaya okutabilirsiniz. Böylece sadece anahtar/kumanda yaptırarak az maliyetle sorununuzu çözmüş olursunuz.

      Oto sustalı kumanda 18-20 TL
      Anahtar çektirme 10 TL

      Saygılarımla .



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.