Şimdi Ara

Merak edilen filo hariç satış adetleri!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
2
Favori
4.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda hep merak ettiğimiz bir konudur, aşağıdaki görsel Honda lansmanında paylaşılmış; (Ben de fb ta bir grupta paylaşılmış, oradan aldım)

    Not: Sadece otomobil verileri bunlar.

    Ocak - Temmuz 2019 Dönemi

    Merak edilen filo hariç satış adetleri!


    Ocak - Mayıs 2018 Dönemi

    Merak edilen filo hariç satış adetleri!


    Filolu ve filosuz satışlara gelince (Ocak - Eylül 2018 dönemi)

    Bunlar toplam satışlar. Bu satışları “filo” ve “filo hariç satışlar” olarak ayırarak değerlendirdiğimizde ise ilk 10 markada ciddi şekilde sıralama değişiyor. Filo satışlarında Renault (33.999), Peugeot (13.169), FIAT (12.586), Hyundai (12.304), VW (10.961), Ford (10.165), Dacia (8.950), Toyota (5.256), Skoda (5.177) ve Nissan (4.749) olarak sıralamadaki yerlerini alıyorlar. Şimdi de “Filo hariç satışlar”a bakalım: VW (24.786), Renault (23.011), Honda (17.471), FIAT (15.014), Toyota) (14.753), Hyundai (12.847), Opel (11.364), Dacia (9.094), Nissan (8.954)… Şimdi bu iki tabloya bakıldığında Filo satışında ilk 10’a giremeyen Honda’nın “Filo hariç satışlar”da 3. Sıraya yükseldiğini, Filo satışlarında 6. Sırada olan Ford’un da filo hariç satışlarda ilk 10’a bile giremediğini görüyoruz. Filo satışı tabii ki suç veya başarısızlık değil ama satışların temelini oluşturan “perakende”nin önemi açısından değerli… Hele ki, filo pazarının sıkıntılı günler yaşadığı şu dönemde filo hariç satışlar” altın değerinde…

    Kaynak:http://www.gazetebirlik.com/yazarlar/satislarin-filolu-filosuz-analizi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 4 Eylül 2019; 15:25:43 >







  • Renault rakamlarında bence bariz problem var. Fiat-Renault rakamları mantıken birbiriyle örtüşmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 4 Eylül 2019; 14:26:59 >
  • Egeanın hepsi filoya gidiyor diyenler gelsin konuya, biz yazınca fanboy damgası yiyoruz

    Hep diyorum egea açık ara lider bireyselde de, tanzim satış yapıyor adamlar, şu ekonomide talep patlıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 4 Eylül 2019; 15:22:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Renault rakamlarında bence bariz problem var. Fiat-Renault rakamları mantıken birbiriyle örtüşmüyor.
    Renault filoya çok fazla araba veriyor

    Clio, clio station, symbol, megane

    Fiat zaten sadece egea satıyor, azıcık da 500 versiyonları satıyordur

    Bireyselde symbol alan yoktur mesela, böyle düşünün

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Renault rakamlarında bence bariz problem var. Fiat-Renault rakamları mantıken birbiriyle örtüşmüyor.
    ODD tarafından açıklanan ocak-temmuz rakamları ile örtüşüyor.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Renaultun verdiği oranda Fiatta veriyor, sadece Koç'un kendi şirketleri kullanımına çıkılan araçlar dahi çok ciddi rakamlarda, bunun yanında kamu alımı ve kiralamalarında %51 yerlilik oranı arandığı için Belediye ve il özel idare araçları ciddi oranda egea. Bana bu denli Fiat ve Renault arasındaki bir oran farkı mantıklı gelmiyor.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Satış rakamları ile alakalı olarak değil zaten filo oranları alakalı olarak söylediğim şey.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kabataslak hesapladım da 7 ayda satan bireysel rakam 100 bini bulmuyor neredeyse bütün markaları ekle hadi 150-200 bin olsun.

    Yani korkunç bir durum değil mi ? Yoksa abartıyor muyuz gerçekten ??
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Bence mantıklı, gerçekle uyuşan rakamlar

    Ben İzmirde çok nadir kamuya ait egea gördüm, ama megane oldukça fazla, polis aracı olarak da var

    Dediğim gibi model çeşitliliği var Renault cephesinde

    Filolar clio ve symbol alıyor deli gibi, bireyselde öyle talep yok.

    Sıfır araç konusunda yazmıştı biri boş megane 103 bin diye, muadil egea 72 bine veriliyor, hal böyle olunca tablo daha da mantıklı geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Satış rakamları ile alakalı olarak değil zaten filo oranları alakalı olarak söylediğim şey.
    Tabi o konuda elimizde görselde Honda tarafından paylaşıldığı iddia edilen verilerden başka veri olmadığı için ne desek boş. Ama görseldeki veriler bana çokta ihtimal dışı gelmedi.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Özellikle belediyelerde egea kullanımı çok çok fazla, daha önce linea vardı şimdi egea kullanılıyor. Araçlar kiralık olduğu resmi plaka barındırmadığı için dikkatinizi çekmemiştir muhtemelen. Megane kamuda en üst idarecilerin bir tık altında makam aracı olarak kullanılıyor, personelin kullandığı araçlar büyük çoğunluk egea. Bunun yanında devlet kadar büyük bir koç grubu var neredeyse, her fabrikası, her bayisi, her şirketi vs. egea kullanıyor. Bilmiyorum bu rakam yani renault-fiat arasındaki bu dengesizlik bana pek mantıklı gelmiyor bilmiyorum belki ben yanlış düşünüyor olabilirim tabi ki.
  • Şaşırılacak bir durum yok bu ekonomik krizde bireysel alıcılar da ucuz olana yönelir. Soldaki tablodaki rakamları sağdakilerden çıkarınca hangi firmanın kaç adet filo satışı yaptığı da belli oluyor. Egea sanıldığı kadar filo satışı yapılmadığı belli. En az filo satışı yapan da Honda sanırım.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi model gamından geliyor bu fark

    Renault'un filo satışı daha çok, bireyselde kimse symbol almıyor ama şirketler bol bol alıyor, clio station da öyle, üstüne clio hb ve megane da gelince bireysel dilimi daralıyor Renault için

    Fiat uygun fiyat stratejisinin ekmeğini yiyor, b hb parasına c sedan satınca millet üşüşüyor başına

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiğiniz değerleri excele atınca şöyle bir durum ortaya çıkıyor, umarım yanlış girdiğim değer olmamıştır:

    Merak edilen filo hariç satış adetleri!

    Yine sunumdaki değerleri doğru kabul edersek, tüm araçlar satışının toplam 171 bin ila 172 bin aralığında olması gerekiyor; filo hariç araçlar satış toplamının da 117 bin ilâ 118 bin aralığında olması gerekiyor. Aralığı verip de tam değer veremiyor olma sebebinin yüzdelerin yuvarlanıp tabloya yazılmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Yorum yapacak arkadaşlar için net değerler:

    1 renault 16372
    2 fiat 7468
    3 toyota 4944
    4 peugeot 4183
    5 volkswagen 3704
    6 hyundai 3105
    7 nissan 1448
    8 opel 1300
    9 honda 636




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Daha çok satmasıyla ilgili de değil benim söylediğim renault toplam satışının %55'ini filoya verirken, fiatta bu oranın sadece %29'da kalması absürt geliyor biraz. Egeanın bireyselde ne denli çok sattığı aşikar zaten.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Tamam işte bu oran da çok satışla alakalı ama

    Renault satış rakamları içinde symbol, clio station da var sonuçta ve %99'u filoya gidiyordur, öyle olunca filo oranı artıyor mesela

    Bu şekilde

    Fiat içinde de uygun fiyattan ötürü bireysel alım çok olunca fark açılmış

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Yok hocam abartmıyorsun, durum çok kötü. Alım gücü çok ama çok düştü.
  • Buda gösteriyor ki ilk 5 firmayı baz alarak her ay açıklanan rakamın %10 düşüğü filo hariç satış rakamlarıdır diyebiliriz.
  • İlk mesaja Ocak - Mayıs 2018 in Ocak - Mayıs 2017 ile karşılaştırmalı durumunu da ekledim. Bu da Honda tarafından paylaşılmış.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Honda için asıl güzel tablo buymuş o zaman

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.