Şimdi Ara

MEGENE 1.9 TDİ MOTORU HAKKKINDA.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
12.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: birkn

    Bu kasadaki Megane ların dizel motorları eski teknoloji enjeksiyondur.Ustanın dediği şu olabilir:kangoo 1.9d ve megane 1.9dti arasındaki tek fark turbodur .silindir hacimleri filan aynıdır.(ustanın bahsettiği bu bence).

    Bence elindeki megane'yi elinden çıkar bir an önce.İmkanın varsa common-rail enjeksiyonlu turbodizel al.Zevk meselesi ama 2004 corsa cdti ye çok güzel diyolardı.düşün derim ben....

    her iki motoru da görmediğini,farkı anlayamadığını,arkadaşı yanlış yönlendirdiğini ve aracını sat derken maksadı aştığını düşünüyorum.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savaskayan -- 22 Mart 2008; 10:30:50 >
  • hocam nerden bulup çıkarıyosunuz bu konuları yaw.arama butonundan aradığım biçok şeyi bulamıyorum ben nedir bu işin ilmitaa ne zamanın konusu bulmuşsun helal valla
  • bu yazıyı güncellemek gerektiğini düşündüm.
    ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
    Amatör denizci olduğum icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.E biraz da motosiklet merakım filan da oldu.
    harmanladım ve bilgilerimi paylaşayım dedim.
    dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
    1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
    2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
    periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
    3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
    zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
    bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
    Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
    Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
    5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
    görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
    6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
    run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
    vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
    edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
    7-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
    aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağlıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcının başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
    8-Mazotunuzda sıksık su çıkıyorsa(mazot filtresinden de anlaşılabilir)o zaman seperatör kullanmak gerekir.Denizciler bunu daha çok kullanır.
    Eski kamyonlarda da vardı.su ve mazotu ayıran iki cam şişeli bir sistemdir.Mazot deposundan sonra uygun bir boşluga,genelde pompa öncesinde bir yere monte edilebilir.Gerçekten işe yarar.
    9-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Onların derdi satıp takmak ve bir müşteriden en az zamanda en çok para kazanmaktır.Oysa ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde edilir.Turbo tamiri de genellikle tamir kiti ile yapılır ve arkasından ayar gerektirir.300-500 YTL aralığındadır genelde Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez,"randıman alınmıyor"diye tu kaka ederler turbo yada enjektör tamirini.
    10-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.Ama dizel aracın tansiyonu hararet saatinden ölçülür.Hararet saati sık sık zıplıyor,ani yükselip alçalıyors termostatı değiştirmek gerekir Hatta bunu rutin hale getirmek faydalıdır.
    11-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüş tercih edilmelidir
    12-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
    bir keyif verir.Sert kullanımlarda dizelin yapısı gereği bir miktar yağ eksiltmesi normaldir.ve 500 km lik bir yolu ortalama 170-180 km ile gitmişseniz menzile vardığınızda yağ çubuğuna bakmanızda ve aracı bir süre rölantide çalıştırmanızda fayda vardır.
    13-Dizel aracın eksozu öyle bir senede filan çürümez.Ama katalitik konvertörü tıkanır.servislerce iptali tavsiye edilmese de değiştirilmesi pahalıdır,yerine iptal susturucusu takılabilir.
    15-Turbo dizel bir araçlar biyodizel yakılmaz.Hiç tavsiye etmem.Seyyar köfteci arabası gibi gitmeye benziyor.Tecrübelerimden yola çıkarak biyodizelin ancak traktör,eski kamyonlar gibi parçası ucuz dizel araçlarda kullanılabileceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
    16-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.

    Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracımı daha epey uzun bir süre
    satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
    yaptığım toplam km yi söylemiyorum kıskançlar saç baş yolar.
    Ama en keyiflisi rampalarda pahalı otomobilleri sollamak:)

    Savaş KAYAN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savaskayan -- 22 Mart 2008; 10:36:04 >




  • bizde 1.9 dizel kango var. 2003 model. aldığımızda 50 bin km deydi. araba 150 binde motor yapıldı. şimdi araba 250 bin km oldu. yine motor bitti. amcaoğlum motor ustası bu kango dizeller hep problemli hepsinin motoru 100 bin km de bitiyor diyor. haklıymış 2 kere yaşadık.arabayı satmayı düşünüyoz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: savaskayan

    bu yazıyı güncellemek gerektiğini düşündüm.
    ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
    Amatör denizci olduğum icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.E biraz da motosiklet merakım filan da oldu.
    harmanladım ve bilgilerimi paylaşayım dedim.
    dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
    1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
    2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
    periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
    3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
    zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
    bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
    Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
    Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
    5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
    görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
    6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
    run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
    vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
    edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
    7-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
    aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağlıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcının başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
    8-Mazotunuzda sıksık su çıkıyorsa(mazot filtresinden de anlaşılabilir)o zaman seperatör kullanmak gerekir.Denizciler bunu daha çok kullanır.
    Eski kamyonlarda da vardı.su ve mazotu ayıran iki cam şişeli bir sistemdir.Mazot deposundan sonra uygun bir boşluga,genelde pompa öncesinde bir yere monte edilebilir.Gerçekten işe yarar.
    9-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Onların derdi satıp takmak ve bir müşteriden en az zamanda en çok para kazanmaktır.Oysa ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde edilir.Turbo tamiri de genellikle tamir kiti ile yapılır ve arkasından ayar gerektirir.300-500 YTL aralığındadır genelde Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez,"randıman alınmıyor"diye tu kaka ederler turbo yada enjektör tamirini.
    10-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.Ama dizel aracın tansiyonu hararet saatinden ölçülür.Hararet saati sık sık zıplıyor,ani yükselip alçalıyors termostatı değiştirmek gerekir Hatta bunu rutin hale getirmek faydalıdır.
    11-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüş tercih edilmelidir
    12-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
    bir keyif verir.Sert kullanımlarda dizelin yapısı gereği bir miktar yağ eksiltmesi normaldir.ve 500 km lik bir yolu ortalama 170-180 km ile gitmişseniz menzile vardığınızda yağ çubuğuna bakmanızda ve aracı bir süre rölantide çalıştırmanızda fayda vardır.
    13-Dizel aracın eksozu öyle bir senede filan çürümez.Ama katalitik konvertörü tıkanır.servislerce iptali tavsiye edilmese de değiştirilmesi pahalıdır,yerine iptal susturucusu takılabilir.
    15-Turbo dizel bir araçlar biyodizel yakılmaz.Hiç tavsiye etmem.Seyyar köfteci arabası gibi gitmeye benziyor.Tecrübelerimden yola çıkarak biyodizelin ancak traktör,eski kamyonlar gibi parçası ucuz dizel araçlarda kullanılabileceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
    16-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.

    Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracımı daha epey uzun bir süre
    satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
    yaptığım toplam km yi söylemiyorum kıskançlar saç baş yolar.
    Ama en keyiflisi rampalarda pahalı otomobilleri sollamak:)

    Savaş KAYAN






    çok güzel yazmışsınız.Ellerinize, emeğinize sağlık. ne zamandır böyle keyifli böyle lezzetli yazı okumamıştım




  • kardeş ben renoyu gühanım kadar sevmem nerde reno özellikle megane görsem o gün huzursuz olurum ama buna rağmen 100 bin kmde bir motor gerekir diyen usta iyi sallamış diyorum aldırma devam et kullanmaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kubi lay -- 5 Mart 2009; 6:33:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kubi lay

    kardeş ben renoyu gühanım kadar sevmem nerde reno özellikle megane görsem o gün huzursuz olurum ama buna rağmen 100 bin kmde bir motor gerekir diyen usta iyi sallamış diyorum aldırma devam et kullanmaya.

    değerli arkadaşım,ben de Renault'un aşığı filan değilim.Ama herhangi bir arabayı görünce de huzursuz olmam.Sonuçta o bir metal yığınıdır.Kendinizle barışık olmayı denerseniz her hangi bir otomobilin de sizi gün boyunca huzursuz etmesini engellersiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bulentboz

    bizde 1.9 dizel kango var. 2003 model. aldığımızda 50 bin km deydi. araba 150 binde motor yapıldı. şimdi araba 250 bin km oldu. yine motor bitti. amcaoğlum motor ustası bu kango dizeller hep problemli hepsinin motoru 100 bin km de bitiyor diyor. haklıymış 2 kere yaşadık.arabayı satmayı düşünüyoz.

    motoru niye bitmiş?
    Yukarıda yazdığım tavsiyelerin birine uyulmamış da ondan.
    1.9 kangoo ile 1.9 DTI ın sekman ve pistonları aynıdır.Renault Servislerde parça kodu farklıdır ama malzeme aynıdır.
    Demek ki aralarında genel bir malzeme kalite farkı olmadığını düşünebiliriz.
    Maalesef ticari kullanımda her araç gerektiği gibi kullanılamıyor.
    Kangoo yu özellikle agresif kullanımlar kolaylıkla yıpratabilir.
    Yurtdışındaki forumlarda bilinçli dizel Renault sürücüleri 400.000,500.000,600.000 km leri yaptıklarını gururla anlatıyorlar.Ama bunların hepsi de araçlarını
    kullanırken aracın sınırlarını da gözardı etmiyorlar.
    motorun akcigeri temiz tutulursa,gıdasına özen gösterilirse en kötü dizel motor bile 100.000 de bitmez.




  • adam arabayı satmıştır bile
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    adam arabayı satmıştır bile


    satmaması için elden gelen yapıldı.
  • Bizim burada taksici tanıdığımda var.Araç reno kangoo.1.9 motoru var.Araç 350 bin deydi.Sordum arıza yaptı mı diye.Valla bu zamana kadar en ufak bi arıza çıkarmadı.En kötü mazotları bile koyduk.Maşallah devam edip gidiyoruz dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi one man one engine -- 5 Mart 2009; 22:03:24 >
  • ustanı değiştir bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Savaş KAYAN


    quote:

    Orjinalden alıntı: kubi lay

    kardeş ben renoyu gühanım kadar sevmem nerde reno özellikle megane görsem o gün huzursuz olurum ama buna rağmen 100 bin kmde bir motor gerekir diyen usta iyi sallamış diyorum aldırma devam et kullanmaya.

    değerli arkadaşım,ben de Renault'un aşığı filan değilim.Ama herhangi bir arabayı görünce de huzursuz olmam.Sonuçta o bir metal yığınıdır.Kendinizle barışık olmayı denerseniz her hangi bir otomobilin de sizi gün boyunca huzursuz etmesini engellersiniz.




    yok ondan değil megane görünce bana çektirdiği günler aklıma geliyor o yüzden huzursuz oluyorum




  • 1 sene sonra yazıyorum
    arabayı 2 ay önce 10 milyara sattık kurtulduk. artık her ay bir yerinden arıza çıkarmasından bııkmıştık.
    bir daha reno mu asla
    bir daha fransızmı asla
    usta dizellerde en sorunsuz fiat gm ortak üretimi multijet ve cdti motorlar olduğunu söyledi.
    ustam şunu söyledi bana çok 200 bin - 300 bin de taksici multijetler geliyor. daha motor kapağı açılmamış tıkır tıkır çalışan araçlar dedi.
    ama çok kango geliyor 100 binde motor yaptırmaya. özellikle 1.9 dizel kangolarda çok sorun var dedi.
    1.5 dci larda da enjektör sorunu çok çıkıyormuş.
    bende ayrıca pejo 307 1.6 hdi var. 115 binde menmunum. 1 kez turbo arızası çıkardı başka sorun çıkarmadı.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.