Arkadaşlar ben Megane.ı sattım ama Renault bölümüne de arada bir bakıyorum. Görüyorum ki kimse rakamsal anlamda ortaya birşey koymuyor. Otomobil dergileri test yapıyor evet ama bu verilerden yola çıkarak yorum yapmakta önemli.
Benim test verilerime geçmeden önce biraz sitemde bulunmak istiyorum.
Amcam 2006 model 1.5dci 80bg Dinamik modelini satarak 2007 model 1.5dci 100bg Privilege aldı. Ben ve amca oğlu amcamın verdiği bu kararı uygulamaya geçirmemesi için çok uğraştık ancak nafile. Bu anlamda Renault satış yetkililerini tebrik ederim! 14.000 YTL fark vererek ne arabalar alınır bu konuya girmiyoruz. Bu konuda en fanatik Renault.cu arkadaşlar dahi hak vereceklerdir.
Neyse alınmış alınmıştır. O saatten sonra hayırlı olsun demek düşerdi ve bunu da yaptık. Bugün arabayı biraz kullanma imkanı buldum ve performans konusunda tek geçerli kriterim olan hızlanma testlerini yaptım. Ben sadece hızlanma esnekliği ne hale geldi merak etmiştim. Verileri yazayım ve yorumumu yapayım.
60-100 km (4.viteste) : 9.2 sn 60-100 km (5.viteste) : 13.3 sn 80-120 km (5.viteste) : 15.3 sn Yakıt Tüketimi : 4.1 lt/100 km (90 km sabit hızla)
Öncelikle lütfen ben arabamı çok sakin kullanırım benim bu rakamlarla ve performansla işim olmaz diyen arkadaşlar şimdi yazacaklarımı okumasın. Tek bir şey yazacağım. TORK. Bariz bir şekilde tork eksikliği hissettim bu araçta. Biliyorum çünkü benim önceki Megane.a chip yaptırdığımda elde ettiğim hızlanma verileriyle bunların yakından uzaktan alakası yok. Arada her hızlanma değerinde 2.5-3 sn fark var. Avrupa.da 105bg/240nm seçeneği ile sunulan bu motor nedende Türkiye.ye geldiğinde 100bg/200nm oluyor. Bu araba benim olsa yarın chip tuning yaptırmak için arkadaşıma telefon açardım.
Niye kızıyorum biliyor musunuz? Başka hiçbir araçta böyle bir uygulama yokta ondan. Rakiplere bakalım. C4, 307, Corolla, Focus, Astra, Cerato. Yurt dışında hangi motor seçeneği ile satılıyorsa Türkiye'de de aynı motor seçeneği ile satılıyor. PSA grup 90 bg var diye 110bg.lik 1.6 hdi motoru getirmemezlik yapmıyor. Bir tek Renault mu düşünüyor yakıt kalitesizliğini de bu kadar kısıtlamaya gidiyor.
Bu arabanın konforuna ve yol tutuşuna söyleyecek bir sözüm yok lakin direksiyon sistemi malesef yine çok iyi değil. Sistem değişmiş ama direksiyon tepkileri yine hissiz. Manevra yaptığımda resmen bana karşı koyuyor. Bozuk yollarda sağdan soldan gelen tıngırtılar halen söz konusu. ESP olmayışını kabul edemiyorum ama bir yandan da Renault bunu yaparsa bir tek Laguna satamaz diyorum kendi kendime.
Son olarak fiyatına da dokunmadan edemeyeceğim. Sadece Megane değil Corolla.da yeni kasasının çıkmasıyla D sınıfında PSA grubun dizel fiyatlarını zorlamaya başladı. Ama ikinci eli hiç hesaba katmıyorsun diyenlerin seslerini duyar gibiyim. Yiğidi öldür hakkını ver. Megane.ı yarın satmaya kalkarsanız satarsınız bunu kabul ediyorum.
yazdıklarınızı okudum...Ben bir de şunu sormak istiyorum.100 bg'lik motor ile 80 bg'lik motorun 0-100 hızlanması nasıldır,fark nedir?Her iki aracı kullanan biri olarak tariflerseniz çok memnun olurum...
Çok basit bir anlatımla şöyle söyleyebiliriz.
80 bg / 185 nm.lik Megane gerçekten çok hantal. 0 - 100 km hızlanması 14.5 sn civarlarında 0-130 km 26 sn civarlarında.
100 bg / 200 nm.lik makyajlanmış Megane 0 - 100 km hızlanması 12.5 sn civarlarında 0-130 km 24 sn civarlarında.
Chip yapılmış 80 bg.lik Megane 105 bg / 240 nm.lik Megane 0-100 km hızlanması 11 sn civarlarında 0-130 km 19 sn civarlarında.
Buradan şu sonuç çıkıyor. 100 km.den sonra hızlanmada yüksek tork çok etkili. 20bg/15nm tork 2 sn iyileştirme sağlarken 25bg/55nm tork 7 sn iyileştirme sağlıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Çok basit bir anlatımla şöyle söyleyebiliriz.
80 bg / 185 nm.lik Megane gerçekten çok hantal. 0 - 100 km hızlanması 14.5 sn civarlarında 0-130 km 26 sn civarlarında.
100 bg / 200 nm.lik makyajlanmış Megane 0 - 100 km hızlanması 12.5 sn civarlarında 0-130 km 24 sn civarlarında.
Chip yapılmış 80 bg.lik Megane 105 bg / 240 nm.lik Megane 0-100 km hızlanması 11 sn civarlarında 0-130 km 19 sn civarlarında.
Buradan şu sonuç çıkıyor. 100 km.den sonra hızlanmada yüksek tork çok etkili. 20bg/15nm tork 2 sn iyileştirme sağlarken 25bg/55nm tork 7 sn iyileştirme sağlıyor.
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
100hp tamamen kandırmaca baska bısey degıl.Sadece kagıt ustunde fark oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Arkadaşlar ben Megane.ı sattım ama Renault bölümüne de arada bir bakıyorum. Görüyorum ki kimse rakamsal anlamda ortaya birşey koymuyor. Otomobil dergileri test yapıyor evet ama bu verilerden yola çıkarak yorum yapmakta önemli.
Benim test verilerime geçmeden önce biraz sitemde bulunmak istiyorum.
Amcam 2006 model 1.5dci 80bg Dinamik modelini satarak 2007 model 1.5dci 100bg Privilege aldı. Ben ve amca oğlu amcamın verdiği bu kararı uygulamaya geçirmemesi için çok uğraştık ancak nafile. Bu anlamda Renault satış yetkililerini tebrik ederim! 14.000 YTL fark vererek ne arabalar alınır bu konuya girmiyoruz. Bu konuda en fanatik Renault.cu arkadaşlar dahi hak vereceklerdir.
Neyse alınmış alınmıştır. O saatten sonra hayırlı olsun demek düşerdi ve bunu da yaptık. Bugün arabayı biraz kullanma imkanı buldum ve performans konusunda tek geçerli kriterim olan hızlanma testlerini yaptım. Ben sadece hızlanma esnekliği ne hale geldi merak etmiştim. Verileri yazayım ve yorumumu yapayım.
60-100 km (4.viteste) : 9.2 sn 60-100 km (5.viteste) : 13.3 sn 80-120 km (5.viteste) : 15.3 sn Yakıt Tüketimi : 4.1 lt/100 km (90 km sabit hızla)
Öncelikle lütfen ben arabamı çok sakin kullanırım benim bu rakamlarla ve performansla işim olmaz diyen arkadaşlar şimdi yazacaklarımı okumasın. Tek bir şey yazacağım. TORK. Bariz bir şekilde tork eksikliği hissettim bu araçta. Biliyorum çünkü benim önceki Megane.a chip yaptırdığımda elde ettiğim hızlanma verileriyle bunların yakından uzaktan alakası yok. Arada her hızlanma değerinde 2.5-3 sn fark var. Avrupa.da 105bg/240nm seçeneği ile sunulan bu motor nedende Türkiye.ye geldiğinde 100bg/200nm oluyor. Bu araba benim olsa yarın chip tuning yaptırmak için arkadaşıma telefon açardım.
Niye kızıyorum biliyor musunuz? Başka hiçbir araçta böyle bir uygulama yokta ondan. Rakiplere bakalım. C4, 307, Corolla, Focus, Astra, Cerato. Yurt dışında hangi motor seçeneği ile satılıyorsa Türkiye'de de aynı motor seçeneği ile satılıyor. PSA grup 90 bg var diye 110bg.lik 1.6 hdi motoru getirmemezlik yapmıyor. Bir tek Renault mu düşünüyor yakıt kalitesizliğini de bu kadar kısıtlamaya gidiyor.
Bu arabanın konforuna ve yol tutuşuna söyleyecek bir sözüm yok lakin direksiyon sistemi malesef yine çok iyi değil. Sistem değişmiş ama direksiyon tepkileri yine hissiz. Manevra yaptığımda resmen bana karşı koyuyor. Bozuk yollarda sağdan soldan gelen tıngırtılar halen söz konusu. ESP olmayışını kabul edemiyorum ama bir yandan da Renault bunu yaparsa bir tek Laguna satamaz diyorum kendi kendime.
Son olarak fiyatına da dokunmadan edemeyeceğim. Sadece Megane değil Corolla.da yeni kasasının çıkmasıyla D sınıfında PSA grubun dizel fiyatlarını zorlamaya başladı. Ama ikinci eli hiç hesaba katmıyorsun diyenlerin seslerini duyar gibiyim. Yiğidi öldür hakkını ver. Megane.ı yarın satmaya kalkarsanız satarsınız bunu kabul ediyorum.
yavuz beyyazdıklarınızın hemen hemen hepsine katılıyorum 105 bg motoru getirmeme yakıtla ilgisi olmaması lazım bu tamamen mais'ten kaynaklanoyor diye düşünüyorum Bu konuda şikayette bulundum niye yurtdışında 6 vites 106 bg 240 nm satılırken türkiyeye 100 bg 200nm 5 vites satılıyor Renault'un rakipleri yakıtı uzaydan mı alıyor diye de belirttim(şikayetvar.com 'da) sağolsunlar birkaçgün sonra aradılar ama boş bir konuşma geçti arayan müşteri temsilcisi sadece istekleriniz dikkate alınmak üzere kayıt altına alındı ...vs siye işi bağladı. ama tatmin edici yanıt gelmedi maalesef Bu arada Türkiyedeki servislerde 105 bg motor (7500 ytl) 6 vites sansuman(2600 ytl) satılıyor.
İşin performans kısmına gelince bendeki araç sizin bahsettiğiniz kadar kötü bir performansa sahip değil c4'ü de kullandım ama pek bir farkı yoktu hatta birarara yokuşta(torkun en çok hissedileceği yer) bir focusla kapıştık sola geçti ve sola geçtiğiyle kaldı ama işin ilginç tarafı bende motor ID sinin bulunması gereken yerde motor ID'si yok ve aracım dynoda 104 bg 238 nm çıktı. Kendi kendime diyorum acaba bana 105 bg motor mu taktılar(aslında mümkün olmaması lazım) Şimdi Renault'a attığım mailin cevabını bekliyorum(tabiki benim motor 105 bg mi diye sormadım motor ID etiketi niye belirtilen yerde yok nerede diye sorum)
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Niye kızıyorum biliyor musunuz? Başka hiçbir araçta böyle bir uygulama yokta ondan. Rakiplere bakalım. C4, 307, Corolla, Focus, Astra, Cerato. Yurt dışında hangi motor seçeneği ile satılıyorsa Türkiye'de de aynı motor seçeneği ile satılıyor. PSA grup 90 bg var diye 110bg.lik 1.6 hdi motoru getirmemezlik yapmıyor. Bir tek Renault mu düşünüyor yakıt kalitesizliğini de bu kadar kısıtlamaya gidiyor.
Arkadaşım yurt dışındaki araçlarla buradaki araçlar her zaman farklılık gösteriri özellikle donanım açısından. Mesela Opel Vectra Avrupa 1800cc'den başlarken ülkemizde 1600cc'sini bulmak mümkün hatta çok yaygın. Özellikle donanımlardaki opsiyonlarda çok fazla farklılık var.
Tabiki donanım farklılıkları olabilir ama bizim bahsettiğimiz tam olarak sizin yazdığımız yukarıdaki mesaj değil. Biz motor açısından böyle bir farkın sadece Renault.ta olduğundan bahsediyoruz.
Bu arada t_i_t kardeş senin aracın muhtemelen 100bg/200nm değil çünkü çok iyi biliyorum Ford Focus Tdci sol şerite geçmekle kalmaz uzayıp giderdi.
Renault'u anlamakta bende güçlük çekiyorum. Hiçbirşeyi standarta oturtmuyorlar. Motoru bırak, adam devir saati koymamış arabaya yaa...o da opsiyonel olurmu kardeşim!!!!
bu konuyu lütfen biraz açarmısınız şimdiden tşk
quote:
Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate
100hp tamamen kandırmaca baska bısey degıl.Sadece kagıt ustunde fark oluyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme