Şimdi Ara

Megane 3 HB dizel EDC ile 52 bin km. (71. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.468
Cevap
10
Favori
119.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdan bir süre uzak kaldığım dönemde bu konuyu güncelleyemedim arkadaşlar.

    Birkaç gün içinde detayları paylaşmaya çalışacağım.
  • Detayları bekliyoruz...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Forumdan bir süre uzak kaldığım dönemde bu konuyu güncelleyemedim arkadaşlar.

    Birkaç gün içinde detayları paylaşmaya çalışacağım.



    Bekliyoruz abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Forumdan bir süre uzak kaldığım dönemde bu konuyu güncelleyemedim arkadaşlar.

    Birkaç gün içinde detayları paylaşmaya çalışacağım.



    Aman hemseri abim bilgiden yoksun birakma bizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: norton772


    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    arızanın ne olduğu kesinlik kazanmamasına rağmen edc ye atıp tutan fanlara

    Sayın newtonmeter, haluk bey'in yazdığı kadarıyla siz de reno edc kullanıyorsunuz ve memnunmuşsunuz galiba. Sizce fluence edc alayım mı dizel. Şu an 3008 kullanıyorum ve satıcam yakın zamanda. Yerine 45-50 bin aralığında dizel otm araç düşünüyorum.

    hocam biraz vakit sıkıntım vardı.

    konuyu takip ediyorum size yarın çok ayrıntılı bir cevap yazacağım.

    hocam öncelikle 5 dakika test sürüşü yapmış yada oradan buradan duydukları ile yorum yapanlara değil benim gibi sahibi olanlara danıştığınız için teşekkür ederim.

    belki imzamı göremiyorsunuz. 95 model corolla 1,6 2000 model opel astra 2007 model megane 2 dizel 2012 model flu edc.

    yaşımız olmuş 40. eh biraz da okuduk güç tork kuvvet ivme nedir biliriz. hatta torkun birimi nedir onu da biliriz.

    bunlar benim sahip olduğum araçlar. içlerindeki en berbat olanı opel astra idi.

    flu nun beğenmediğim yönleri açıkçası sadece direksiyonun soyulması diyebilirim.
    onun dışında ben bir kusur bulamıyorum. bazı kullanıcılar konfor odaklı süspansiyon nedeni ile virajlarda güven vermediğini düşünebilirler. benim virajlarda "best time" yapma gibi bir niyetim olmadığı için bence hiç bir problem yok. uzun yolda çok rahat yormaz.
    son derece geniş bir araçtır ve büyük bir bagajı vardır. bunlar benim için önemli. 183cm olan biri olarak koltuğu kendime göre ayarladıktan sonra arkaya da rahatça oturubiliyorum. zaten araştırısanız aks mesafesinin aynı sınıftaki araçlar içinde en büyük değerlerden biri olduğunu görürsünüz.
    yok ama benim için vites topuzu çevresi aydınlatmasının olması yada gösterge renginin kırmızıya dönmesi gibi bence hiçbir manası olmayan apaçi özellikleri daha önemli derseniz o zaman flu size uygun bir araç değil. konfor genişlik rahatlık bunlar önemliyse flu alın.


    şimdi gelelim şu EDC olayına

    ben daha önce otomatik vitesli bir araç sahibi olmadım. otomatik vitesin kullanımı nasıldır bilmiyordum. bir arkadaşımın hyundai era 1.6 benzinli otomatik aracını yaklaşık 15km kadar kullanmıştım. sanırım tork konvertörlü denen (forumda en konforlu olarak adlandırılır) şanzımandır. ama o kadar berbat
    bir durum varki anlatamam. örneğin 40-50km hızla gidiyorsun. biraz hızlanmak için gaza basıyorsun üstelik düz yolda ama araç neredeyse hiç tepki vermiyor. sordum abi sen bunla nasıl araç solluyorsun. sorma dedi aracın hızlanması için gaza sonuna kadar basman gerekiyormuş. o zaman vites küçültüp büyük bir
    motor sesi ile araç hızlanıyor. şimdi noldu ? şanzıman mı kabahatli yoksa motor mu?

    buraya dikkat. bacanak 2 yıldır nissan note benzinli otomatik kullanıyor. hafta sonu bize geldiler ve çocukları adapazarında parklara ve avm lere götürdük gezdirdik. benim arabamla ama ona kullandırdım. akşam eve gelince sordum nasıl şanzıman farklı geldi mi diye. bir fark hissetmediğini kendi aracına benzediği söyledi.
    oysa çok farklı şanzımanlar ama 2 yıldır CVT kullanan ortalama bir kullanıcı bir fark göremediğini belirtiyor.

    şimdi forumdaki arkadaşlara soruyorum. manuel şanzımanlı bir aracın baskı balatası 20bin km de biter mi?. bitiyorsa bu bir arıza veya problem midir?. evet biter ve bitti de. Bilecik gibi düz yolu olmayan bir şehirde bitebiliyor.

    EDC kullanmaya başladığım ilk zamanlarda bir şey dikkatimi çekti. düşük hızlarda ayağımı gazdan çekip bir kaç saniye sonra tekrar basınca aracın farklı davrandığını farkettim. ve anladım ki araç D konumunda iken ama aslında 1. veya 2. viteste iken ve motor devri 2000 -2200 devirin üstünde değilse siz ayağınızı gazdan çekerseniz kavrama
    ayırıyor yani aslında aracı boşa atıyor. evet araç D konumunda ama aslında boşta. işte bu sırada gaza hızla basarsanız kavrama birden kapattığı için ufak bir sarsıntı hissedebilirsiniz. zaten bunu manuel bir araçta da yapsanız yine sarsıntı olur. bu EDC nin en önemli özelliklerinden biri.

    kural : düşük hızlarda ( yukarıda anlattığım boşa atma durumu) araç boşta iken gaza hızla basmayın. aracın boştan 1e veya 2ye rahatça geçmeesini bekleyin. bu durum kelimelere dökülünce zor bir şey gibi görünsede kullanırken dikkat etmesi çok kolay.

    bir diğer konu ise vites düşürmekte geciktiği konusu. araç vites düşürmekte gecikmiyor. çünkü vites düşürmesi için 2 koşul var.
    1- verdiğiniz gaz miktarı "değişmezken" aracın hızlanmasında çok belirgin bir yavaşlama olursa (örneğin dik bir rampa çıkarken) araç vites küçültür.
    2- ister düz yolda ister rampa yukarı çıkarken araç D konumunda iken vites düşürmek isterseniz (vites devir aralıkları uygunluğu şartı ile) gaza basarak vites küçültebilirsiniz. şimdi bir çok arkadaş eminim ben gaza basıyorum ama vites küçültmüyor diyecekler.
    ben de onlara şunu diyorum. aracınızı kullanmayı öğrenememişsiniz. neden çünkü gaza nasıl basılacağını bilmiyorsunuz. bakın EDC nin sırrı gaz pedalına nasıl bastığınızda gizlidir.

    buraya dikkat. önünüzde bir araç var ve sizde bu aracı D konumunda iken vites küçülterek sollamak istiyorsunuz. işin sırrı yine gaz pedalında üstelik gaz pedalına sonuna kadar basmadan vites küçülteceksiniz. nasıl ? gaza hiç basılmadığı duruma %0 diyelim. ve sizde %20 oranında gaza basıyorsunuz.
    şimdi bu gaz miktarını %60 oranına çıkarıcaz. ama bu gaz miktarındaki değişikli yavaş yavaş yapmayacağız. hızla %20 den %60 seviyesine çıkaracağız. bu durumda araç hızla vites küçültecektir. rampa yukarı da aynı şeyi yapabilirsiniz. ama tekrar söylüyorum gaz miktarındaki bu değişikliği
    yavaş yaparsanız vites küçültmez.

    rampa aşağı vites büyültmeme konusu ise evet düz yolda olduğu gibi 2000 devir civarı vites büyütmesini beklemeyin. mutlaka motor freni yapma mantığı ile 3000 devir civarına kadar bekler. bence bir sorun değil bu durum. zamanla anlarsınız rampa aşağı nasıl vites büyüttüğünü.

    sonuç

    düşük hızlarda gaza sert basmadığınız müddetçe hiç bir vites geçişini hissetmeyeceğiniz, yüksek verimli, GETRAG firması tarafından üretilen ve özünde iki tane baskı balatası olan manuel şanzımandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpzn

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Bende 1 den 2 ye geçerken bazen sarsıntılı geciyor. Servise sordum devirsiz kaldıgından yapar diye bir cevap aldım. Otomatik vites bir araçta bu alet vites gecisini kendi ayarlamıyor mu ? ;)

    Onun dısında yokus asagi inerken mumkun oldugunca vites buyultmuyor. Cut off olayı zannedersem. Motor sesi biraz kafa ütülüyor haliyle ama onun dısında bir problemim yok suan.

    Selamlar. Aynı problem 60000 km deki şirket aracımızda var. 1-2 geçişlerinde devirsiz iken şangırtı ve hafiften bir titreme. Devrinde vites attığı zaman hiçbir sıkıntı yok gayet pürüzsüz.
    Yokuş aşağı inatla vites büyütmeme. Motor freni anlarım ama sık sık aracın kasıldığını hissedebiliyorsunuz. Sıkışık trafikte tampon tampona ilerlerken pek tat vermiyor. O nedenle EDC vitesten memnun değilim. Aşağı yukarı Dsg şanzımanda aynı problemlerin yaşanabileceğini düşünüyorum çünkü hiç kullanmadım.

    Konfor anlamında hiçbir otomatik vites kutusu tork konvektörlü olanların eline su dökemez diye düşünüyorum. Varsın milisaniyelerde vites geçişi sağlamasın konfor ve sağlamlık hepsinin önünde geliyor...

    bu kadar basit bir yazılım hatasını reno neden güncelleme ile çözmüyor, bence çok açık. DSg yokuş aşağı inişlerde anında d2 ye alıyor ve 2. viteste 30-40 km hızlara kadar bağırmadan gidebiliyor.
    EDC 6 vites olduğundan (2. vitesi dsg den büyük)erken 2. vitese alsa araç çok fazla hızlanacağı endişesi ile 1. viteste kalmasını uygun görmüşler. Konfor yerine güvenlik düşünmüşler yoksa çoktan düzeltirlerdi. Cvt ile araç ile yokuş inerken motor freni yapmıyor. Sonuçta frene basmak, aşırı bağıran ve sürekli motor freni yapan araçtan daha konforlu...

    Bu arada DSg ye kaçıncı güncelleme geldi belli değil :) her güncellemede daha da güzelleştiriyorlar. d4 sonrası erken vites atma ve büyük viteste ısrar etme sorununu çözdüler.
    Şunu kabul etmek şart, En konforlu otomatik şanzıman CVT. arkdaşım 2008 model jazz ı 20.000 tl ye aldı. 60.000 km de idi.Şuan 120.000 km de araçda şanzıman olduğunu bile unutmuş :)
    1.6 dizel artı cvt araç olsa ilk tercihim olurdu...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: norton772


    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    arızanın ne olduğu kesinlik kazanmamasına rağmen edc ye atıp tutan fanlara

    Sayın newtonmeter, haluk bey'in yazdığı kadarıyla siz de reno edc kullanıyorsunuz ve memnunmuşsunuz galiba. Sizce fluence edc alayım mı dizel. Şu an 3008 kullanıyorum ve satıcam yakın zamanda. Yerine 45-50 bin aralığında dizel otm araç düşünüyorum.

    hocam biraz vakit sıkıntım vardı.

    konuyu takip ediyorum size yarın çok ayrıntılı bir cevap yazacağım.



    Hocam EDC ile yazdıklarınızda hiçbir sıkıntı yok. Hepsine katılıyorum diyebilirim. Bu şanzımanı kullanmayı bilmek gerekiyor. Kullanamayanlar şanzımanda sıkıntı varmış gibi lanse ediyor şanzımanı.

    Yazınızdaki tek sıkıntı Nissan Note aracın otomatik vitesi CVT değil tork konvertörlü 4 ileri şanzımandır. Bugüne kadar kullandığım en iyi tork konvertörlü şanzıman diyebilirim (alt sınıf için). Motor şanzıman uyumu gerçekten iyidir. Vites geçişleri hissettirmez. Fakat EDC'li aracımızı aldıktan sonra teyzemin Note aracını kullandım, edc den sonra vites geçişlerini hissettim açıkçası




  • Haluk hocanın artık arabayı değiştirme vakti geldi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Forumdan bir süre uzak kaldığım dönemde bu konuyu güncelleyemedim arkadaşlar.

    Birkaç gün içinde detayları paylaşmaya çalışacağım.



    Hocaaaaa...


    Nerelerdesin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane III alarak iyi yapmışsın zamanında.
  • _Dexter_ kullanıcısına yanıt
    Dexter , biraz fazla Renaultcusun.Bunun sebebini anlayamadım.Senin Galeri falan var herhalde.Valla bundan önce bizde 2001 clio vardı arabayla kaza yaptık araba pert oldu.Herhalde Renault sahibi olmanın bir avantajıda kaza yaptığınızda araba pert olduğu için Sigorta-Kasko basıyor Pert Raporunu.Uğraştırmıyorlar.Valla Renault şimdi nasıl bilmiyorum.Aldık Ford olduk Lord.Bende öveyim biraz :)
  • Güncel...
  • 150 bin km'de renault fluence edc şanzıman gördükten sonra serviste, kimse kusura bakmasın edc vitesle ilgili kafamda hiç bir soru işareti kalmamıştır. Bundan sonra da renault marka alacağım ve kesinlikle edc olacak. Kafası karışmış arkadaşlar var güven duymayabilirler ama ben diyorum ki bu şanzıman 200 bin km de devirir rahat olun.
  • Arkadaşlar bi sorum olcak.

    1.5 110 hp otomatik dizel megane 3 lerde turbo varmı ?

    Yoksa sadece 130 hp lik energy motorlu megane 3 lerdemi var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuSTaFa_6161

    Arkadaşlar bi sorum olcak.

    1.5 110 hp otomatik dizel megane 3 lerde turbo varmı ?

    Yoksa sadece 130 hp lik energy motorlu megane 3 lerdemi var...

    Su anda satilan butun dizellerde turbo var
    Zaten olmasa 110 psyi cikartamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuSTaFa_6161

    Arkadaşlar bi sorum olcak.

    1.5 110 hp otomatik dizel megane 3 lerde turbo varmı ?

    Yoksa sadece 130 hp lik energy motorlu megane 3 lerdemi var...

    Artık turbosuz dizel araç yok ki piyasada. Megane da nasıl olsun ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel...
  • Arkadaşlar merhaba,

    Konuya son yazdığımdan sonra bir süre forumdan uzak kaldım.

    Sonra scooter maceram başladı ve otomobillerden de bir miktar uzaklaştığım için olsa gerek bu konuya birşeyler yazmadım.


    Konuyu güncelleyeyim:


    2 Mayıs 2013 tarihinde aracımı 40 bin km bakımına soktum Neziroğlu yetkili serviste.

    Bakıma giderken alttaki yazıyı çıktı olarak yanımda götürdüm:

    quote:

    2011 Megane 3 dCi EDC aracımla ilgili 40 bin bakımı öncesi tespit ve taleplerim:

    1. Can güvenliği riski taşıdığı için aracımdan memnun değilim.

    Geçen hafta 70 km ile Eskişehir yolunda giderken araç (uyarı ışıkları eşliğinde) birden gücü kesti ve şanzıman devre dışı kaldı. Araç sanki kendini koruma moduna almış gibiydi. Sonuç olarak akan trafikte yolun ortasında kalakaldım. Ben paniklemedim ama eşim olsaydı ki aracı genelde O kullanır, o trafikte kesin kaza yapardı. Aracı birkaç kez durdurup tekrar çalıştırdıktan sonra vitese geçti ama uyarı ışıkları yanmaya devam etti. Yaklaşık 15 dakika sonra da uyarı ışıkları da söndü. Video mevcut.

    Olayın tam olarak gelişimi de şu şekilde gerçekleşti:

    Eskişehir yolunda Çayyolu istikametinde yoğun bir yağmur altında yaklaşık 70 km hızla Cepa tarafına giderken Anadolu Bulvarı sapağını geçer geçmez araç birden gaz yememeye başladı.

    Çok fazla trafik yoktu ve o sırada orta şeritteydim.

    Çok panik yapmadan sağ şeridi kontrol ederek önce bir sağ şeride geçtim.

    Hızım bu sırada 40 km civarına düşmüştü.

    Yol hafif yokuş olduğundan tam ODTÜ karşışında, TOGO'nun önünde araç iyice yavaşladı ve hiç bir şekilde gaz da yemediğinden tam olarak Togo'nun önünde, Anadolu Bulvarından gelmekte olan yolun ortasında ve yola çapraz bir şekilde yolda kaldım.

    Olayın başından beri hep açık olan sağ sinyalim yerine 4'lüleri yaktım.

    Aracın sağ ön camını da indirip gelen araçlara durmaları (ve geçebiliyorlarsa aracın sağından, solundan, önünden, arkasından geçmeleri konusunda da el ettim.

    Ve tüm bunlar birkaç dakika içinde gerçekleşti.

    Sağdan 40-50 km civarında bir hızla Eskişehir yoluna çıkmakta olan birkaç araç beni zamanında gördü herhalde ki yavaşlayıp birisi önümden, birisi de arkamdan ana yola çıktı.

    Bu arada aracı birkaç kez yeniden çalıştırdım ama olayın başından beri yanmakta olan motor arıza ışığı ve diğer uyarı mesajlarıyla birlikte araç hareket etmedi.

    Araç çalışıyordu ama tüm viteslere geçiyor göründüğü halde boştaymış gibi ilerlemiyordu.

    Bir de gaz verince de 1700 devir civarı (idi yanılmıyorsam)nı geçmedi.

    Sonra ne olduysa bir kez daha çalıştırdıktan sonra bu kez vitese geçti ve Cepa’nın yanına kadar 30 km civarı bir hızla ilerledim.

    Devir hala düşüktü ve daha fazla hızlanmadı alet.

    Cepa Alışveriş Merkezinin açık otoparkına girmeden sağda durdum ve aracı durdurup tekrar çalıştırdım.

    Bu sırada da video çekimi yaptım.

    Önce yine gitmedi falan ama sonra tekrardan vitese geçerek ağır aksak hareket etti.

    Havelsan önündeki arka yoldan tekrardan Anadolu Bulvarına ve oradan da şehir merkezine doğru gidecek şekilde Eskişehir yoluna çıktım.

    "Bu sefer 70'e kadar çıktı alet" diye sevinirken MTA'nın önüne gelmeden Damla petrol hizasında tekrardan güç kesti ve yine 30 km civarlarına düştüm.

    Tüm bunlar sırasında vitesi manüele alıp denediğim de oldu ama ya devir 1700'ün üstüne çıkmadı, ya vites bir üste geçmedi vb, ve ben akan trafiğe uyamadım bir türlü.

    Sonra tekrar 70'e çıktı ve oradan da Konya yoluna dönüp Trafik hastanesini geçince sağda durup biraz bekledim ve aracı tekrar çalıştırdım.

    Bu kez araç gaz tepkisi açısından normale döndü gibi oldu ama uyarı ışıkları hala yanıyordu.

    O halde Kepekli yokuşu çıkıp (bir yandan da aracın 100 km civarına çıkabildiğini görerek) Oran sitesi üzerinden evime yakın bir yere gelip aracı durdurdum ve 10 dk. kadar bir alışveriş molasından sonra araca tekrar bindiğimde uyarı ışıkları da sönmüş ve araç normale dönmüş bir şekilde hareket ettim.

    Eve gelip park ettikten sonra birkaç kez daha çalıştırdım ve hiç bir problem yok gibiydi.

    Gündüz vakti olsa veya araç ilerlemese servisi çağıracaktım ama gece gece bir sürü telaşe olacaktı.

    Bir de ertesi gün hem iş yoğunluğumuz vardı hem de araç özellikle lazım olacaktı.

    Eve kadar gidebileceğimi düşününce de bastım geldim artık.

    Sonra da araç normale döndüğü ve zaten 40 bin km bakım zamanı geldiği için servisten randevu aldım.

    2. EDC şanzımandan memnun değilim.
    a) Alttaki şikâyetlerimi ilk bakımda da belirtmiştim ama “bu sistemin özelliği böyle” diye geçiştirilmişti.
    Oysa ilk bakımdan, bilhassa 30 bin km’den sonra vites geçişleri iyice sarsıntılı hale geldi.
    Araç özellikle düşük hızda rampa inişte uygun vitesi bulamıyor. Vitesi büyütmesi gerektiği yerde bir alt viteste 3200 devre kadar bağırıyor. Her seferinde vitese manüel modda kendim müdahale etmek durumunda kalıyorum. Ben otomatik vitesli araç aldım. Manüel modda kullanacaksam ne anlamı kaldı?
    b) Kalkışlarda yarım debriyaj yapma olayı iyice arttı.
    c) Özellikle düşük viteslerde vites geçişleri sarsıntılı gerçekleşiyor.
    d) Birkaç kez vitese geçmediği oldu. Birisi için video da mevcut.
    e) 1 numaralı maddede bahsi geçen yolda kalışım da şanzımanla ilgili olsa gerek.
    f) VW grubu araçlarda EDC benzeri çift kavramalı DSG sisteminde ücretsiz kavrama değişimi yapılıyor. EDC’li aracımın da kavramasının değiştirilmesini ve varsa yazılım güncellenmesini talep ediyorum.

    3. Vites kolunda soyulmalar mevcut. Soyulmalar olan direksiyon simidi talebim üzerine 20 bin bakımında değiştirilmişti ve Mais, belirtirsem, sonraki bakımda vites kolunu da değiştireceklerini söylemişti.

    4. Koltuk kafalıklarından ses geliyor.

    5. (Muhtemelen sağ arka stop lambası camından) ses geliyor.

    6. Ön koltuklarda emniyet kemerleri takılıyken tokaların olduğu kısımdan gıcırtılar geliyor.

    7. Aracın camları açıkken gıcırtılar geliyor. (“Cam açıkken normaldir” demeyin zira ilk 25 bin km boyunca böyle bir durum söz konusu değildi.)

    8. Klima koku yapıyor. Polen filtresi değişimi ile giderilir herhalde.



    Bu kağıdı benden almadılar ama ben kendilerine hızlı şekilde şikayetlerimi ilettim.

    Servis kaydı açılırken de şikayetlerimin bir özetini yazdılar.

    Daha sonra bir teknisyen ile tecrübe sürüşüne çıktık ve ben şanzıman ve araç içi seslerle ilgili memnuniyetsizliklerimi aktardım.

    Ayrıca aracımla yolda kaldığım zaman çektiğim videoları da flash diskle yanımda götürmüştüm ve bunu da yetkili bir teknisyenin bilgisayarına aktardık ve onunla birlikte videoyu izledik.

    Kendisi videoyu fabrikaya göndereceklerini ve bununla ilgili olarak da görüşeceklerini ve gerekiyorsa merkezden gelen bilgiye göre aracımda gerekli yerleri söküp inceleme yapılacağını, bunun belki o güne yetişmeyeceğini belirtti.


    Sonuç: Aracım aynı gün akşam pırıl pırıl yıkanmış şekilde teslim edildi.

    Araçla ilgili ses şikayetlerimin çoğu çözülmüştü.

    Vites kolu ve vitesin altındaki mat alüminyum kısım garanti kapsamında ücretsiz değiştirilmişti.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Aracım şu an 51 bin km'ye geldi ve aradan geçen 10 bin km ve 4 ay içinde koltuk kafalıklarından ve vites arkasındaki emniyet kemer mekanizmalarından (kemerler takılıyken) gıcırdama şeklinde ses gelmeye devam ediyor.


    EDC şanzımanda program güncellemesi yapılmıştı.

    Ve bakımdan sonraki ilk zamanlarda fena değil gibiydi ama sonra düşük hızda ve inişlerde kararsızlıklar tekrar başladı.

    Ki servis formunda da yazdığı gibi benim şanzımanla ilgili memnuniyetsiz olduğum bazı kısımlar firmaya "sorun görülmedi" olarak yansıdığı için aslında farklı tellerden konuşuyorduk ve bunların bir çözümü de yoktu.



    Bu arada Neziroğlu servisinden almış olduğum servis hizmetinden memnun kaldım.

    Ve bakımdan sonra da telefonla arandığım zaman bu memnuniyetimi kendileriyle paylaştım.

    Ancak bakım görmüş aracımın şanzıman kararsızlıklarıyla ilgili servis tarafında bir işlem yapılmamış -daha doğrusu merkezin bilgisi dahilinde yapılamamış- olmasında servisin bir payı olmadığını ve bu yüzden şanzıman kısmını hariç tutarak aldığım hizmetten memnun olduğumu da ekledim.

    Ve bu gerekçeyle bir daha EDC şanzımanlı bir araç almayacağımı da belirttim.

    Durum bundan ibaret. :)

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Geçtiğimiz hafta İstanbulda Umutşirvan forumdaşımızın 2011 model Seat Leon TDI DSG aracını kullandım 50 km kadar.

    Vites geçişlerindeki kararlılık yönünden EDC'den daha iyi gibi dursa da onun da çok düşük devirlerde vites büyütme eğilimi olduğu için çok sık kavrama değişimi sorunu var.

    Düz yolda gaza az basınca vitesi çabucak büyütüp 1200 devirlerde gitmeye pek bir hevesli.

    Düz vitesli bir araçta yüksek vites düşük hızda hızlanmaya çalışınca aldığımız tepki gibi motor gürültülü ve sallantılı çalışıyor.


    Ve bu gerekçeyle DSG şanzımanlı bir araç almayı da düşünmem.


    Alttaki karşılaştırma yazısını birkaç gün önce başka bir konuda yazmıştım:

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yaklaşık 50 bin km'dir kullanmakta olduğum Megane 3 dCi EDC aracımla yaklaşık 50 km kadar kullandığım Seat Leon TDI DSG aracı şanzımanlar açısından da karşılaştırayım.

    Bunlar DSG'yi avantajlı bulduğum noktalar:

    1. 75 bin km'ye gelmiş ama 45 bin km'de kavraması değiştirilmiş Leondaki DSG'nin vites geçişlerini 50 bin km'deki Megane aracımdaki EDC'ye göre daha seri ve sarsıntısız buldum.

    2. DSG'nin vites geçişleri 1 tık daha kararlı gibi geldi.

    3. DSG test sürüşü sırasında istediğim türden bir iniş denk gelmedi ama kendi aracımda yaşadığım düşük süratli inişlerde şanzımanın vites büyütmekte, dolayısıyla hızlanmamakta ayak diremesi olayı DSG'de yok gibi sanki.


    Alttaki madde iki sistem için de eksi hanesine yazılmalı:

    - Her iki araçta da direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları yok ve her iki aracı kullanırken bazen "keşke olsaymış" dedim.

    Bunlar da EDC'yi avantajlı bulduğum noktalar:

    1. EDC vites değişimlerini DSG'ye göre biraz daha üst devirde yapıyor olduğu için DSG'deki gibi aracı 1200 devirlerde sürmüyor. Bu da hem aracın motorunun titreşimli çalışmasını engelliyor hem de dizel partikül filtresinin daha çabuk tıkanmasına sebebiyet vermiyor.

    2. DSG 7 vitesli olmasına rağmen 6 vitesli EDC gibi son viteste 2 bin devirde 110 km hızla ilerliyor yanlış görmediysem. Hem bu gerekçeyle, hem de bir önceki maddeden dolayı DSG'nin daha çabuk kavrama eskittiğini düşünüyorum.

    3. Direkt olarak şanzımanla alakalı olmasa da benzer sürüş şartlarında Megane EDC'nin Leon DSG'den birazcık daha az yakacağını düşünüyorum. :)


    Sonuç: Aynı gün Şirvan'ın babasına ait Yeni Auris 1.6 benzinli CVT'yi de test ettim ve CVT hem EDC'yi hem de DSG'yi konfor ve kararlılık konusunda 10'la çarpıp 20'ye böler.




    Hep dediğim gibi benim kullanım şartlarımda beni CVT veya tam otomatik kesecek. :)

    Araçlarından şanzıman olarak memnun olan arkadaşlarıma bu memnuniyetlerinin daim olmasını dilerim.

    Daha önce CVT ya da tam otomatik şanzımanlı araç sahibi olmamış kullanıcılar için çift kavramalı şanzımanların gayet de başarılı ve tercih edilebilir olduğunu düşündüğümü de bir kez daha belirteyim.

    Herkese selamlar.




    Ek1: Aracım için açılmış servis kaydı ve yapılan işlemler:






    Ek2: Aracımın 40 bin bakım faturası:





  • 
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.