Şimdi Ara

Megane 2 döner kondaktör (airbag sargısı) sorunu çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
2
Favori
13.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bildiğiniz üzere megane 2 lerde kronik döner kondaktör yani airbag sargısının kopması sonucu onunla beraber olan full araçlarda airbag + cruise kontrol + hız sabitleyici nin çalışmaması ve airbag ışığının yanması ile kendisini gösteren bir arıza oluşuyor.
    Benim aracımda da oldu.
    Bu parça
    Megane 2 döner kondaktör (airbag sargısı) sorunu çözümü


    servislerde ve parçacılarda 350-600 tl aralığında sıfır olarak komple satılmakta çıkmacılarda ise sağlam bulsanız dahi 200-250 tl civarında ve arızalanma riski de var.

    Benim aracımda bu arıza ile karşılaşınca okumadığım servis kitabı kalmadı, izlemediğim video kalmadı ve hatta megane 2 bölümünde YALAN YANLIŞ anlatılan tamir usülleri yüzünden vaktim ve bir miktar param da çöpe gitti. Rusların çektiği video da bile tam olarak anlatılmıyor, basit arızada o video işe yarıyor (kablonun deforme olması sonucu yada çok aşırı zorlama sonucu olan kopmalar). Şunu söyleyebilirimki internetteki tamir usüllerinin %90 ı mevcut arızayı daha da içinden çıkılmaz bir hale getirmekten ileri gitmiyor. Hatasını bazıları kabul etmiş ancak hangi mantıkla hala konularını silip editlemezler aklım almıyor.

    Bu hafta vakit ayırdım ve mekaniğini kavramaya çalıştım, hatalı olan yani arızaya sebep olan kısmı buldum. Malesef 52cm olan kablo 58 cm olarak uzatılsa dahi kopmasının suçlusu değil. Bu kablonun tek bir sarım şekli var ve gördüm ki buna uysanız bile 52 yerine 58 cm taksanız bile kopuyor (60cm büyük geliyor)

    En sonunda komple döner kontaktörü dağıttım ve sorunu bularak an itibariyle uzun zaman bozulmadan gidecek şekilde tamir etmeyi başardım.
    Tamirin nasıl yapıldığını aşağıdaki videoda anlatmaya çalıştım. Tek başıma olduğundan video orta seviye oldu. Açığı kapatmak için video linkinin altına yazıyorum açıklamaları.

    VİDEO LİNKİ

    Videoda gözüktüğü üzere 3 aet çark var
    Küçük olan çarkımız dıştaki ve içteki çarkın arasında dönüyor ve airbag sargısının kablosu bu sayede dıştaki beyaz makaranın sağa dönüşlerde dışına sola dönüşlerde içine sarılıyor. Küçük olan çark orta kısımdaki çarkın zorlama, zamanla kanalın kendisini yemesi yada biemediğim başka sebeplerden yukarı çıkması sonucu kanaldan çıkıyor ve tekrar kanala oturana kadar boş dönüş yapıyor kablonun kopma sebebi işte bu. Ben videoda gözüktüğü gibi bu boşluğu döner kondaktörü komple dağıtarak ortadaki çarkın takılılı olduğu kısma 4 tane süngeri japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım. Bu sayede arada bir boşluğu olması gereken seviyeye çektim. Yukarı doğru küçükçarkın temas ettiği en içteki çarkı çekseniz bile hiç bir şekilde boşa dönüş olmuyor. Normade 52cm olan kabloyuda 58cm ye kadar uzatabilirsiniz hiç sorun olmadığı gibi tam sağ ve sola dönüşlerde zorlama olmuyor.
    3 gündür aracımı kullanıyorum ve kesinlikle hiç sorun olmadı
    VİDEO LİNK

    Videodaki resimler kısmında kablo tamir edildikten sonra lehim aralarına izolabant çektim ikinci tamirinde ise elektrikçi bandı çektim, bunun sebebi kabloların içerde birbirine temas edip kısa devre yapmasını engellemek. En son resimde ise kablonun kutu içerisinde nasıl sarılacağı gösteriliyor tabii kii üst kapağa takılı olacak sondaki kablo...



    Eğer eliniz becerikli değilse hiç girmeyin bu işe ve gidin yenisini alın, tamiratınız süresince ve sonrasında oluşabilecek sorunlardan dolayı sorumluluk kabul etmiyorum ve kimseye böyle yapın demiyorum yayınladığım video sadece benim gibi yaptığı işin sorumluluğunu alan kişiler içindir. Beceremiyorsanız ellemeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miyamoto Musashi -- 10 Kasım 2019; 16:27:32 >



    airbag-bey bu mesajı paylaştı




  • Ben 5 kere söktüm.2 defa kablo degiştim.Hemen hemen aynı şeyleri yaşamışız.En son montajımda sargıyı biraz boşluklu verdim yani kendi iç plastik dişliye degmeden birazda gresledim sürtünmeyi alsın diye.1 yıldır sorun yok.Şeytan kulagına kurşun diyelim.Sizinle ana konu açıp arkadaşlara yardımcı olabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    Ben 5 kere söktüm.2 defa kablo degiştim.Hemen hemen aynı şeyleri yaşamışız.En son montajımda sargıyı biraz boşluklu verdim yani kendi iç plastik dişliye degmeden birazda gresledim sürtünmeyi alsın diye.1 yıldır sorun yok.Şeytan kulagına kurşun diyelim.Sizinle ana konu açıp arkadaşlara yardımcı olabiliriz.
    Video eklendi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

    Video eklendi

    Alıntıları Göster
    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Aırbeg makara tamirinden sonra herhangi bir arıza söndürme işlemi yok.

    Şöyle yapın aırbeg i çıkarıp hız sabitleyici tuş a girişleri sökün böyle deneme yapın.

    Son ihtimal 7 li şerit kabloyu ters lehimlemiş olabilirmisiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.

    Arabanin ici isinincami yazmisim goremedim?
    Valla ben gecen bilgisayara baglattim airbag hatalarini sildirdim ama o isik yanmasi beyine isliyormu? Pc den.sildirmekmi gerek.tam.bilmiyorum. benim su an yaniyor sizinki gibi, tekrar gidip 20 tl.vermek isime gelmedi. Yukardaki arkadasin yazdigina gore yorumladim. Sonuc olarak yanan isik bilgisayardan hatasi silinmesi gerekiyor da olabilir yada kisa devredir???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.

    Arabanin ici isinincami yazmisim goremedim?
    Valla ben gecen bilgisayara baglattim airbag hatalarini sildirdim ama o isik yanmasi beyine isliyormu? Pc den.sildirmekmi gerek.tam.bilmiyorum. benim su an yaniyor sizinki gibi, tekrar gidip 20 tl.vermek isime gelmedi. Yukardaki arkadasin yazdigina gore yorumladim. Sonuc olarak yanan isik bilgisayardan hatasi silinmesi gerekiyor da olabilir yada kisa devredir???

    Arkadaşım araç çaliştıktan bir süre sonra ECU (elektriic control ünitesi)belli aralıklarla 6 adet aırbeg e mili amper olarak çok az bir voltaj gönderiyor ve aırbegleri kablolarının saglam oldugunu çheck ediyor.Eger kablo kopuksa ECU ekrana aırbeg ışıgını yakıyor.Muhtemelen siz kabloyu yanlış lehimlediniz ve aırbeg kontrolü için gelen küçük voltaj hız sabitleyici devreye alıyor.Zaten hız sabitleyicide aynı mantıkla çalışıyor dikkat ederseniz hız sabitlemeye 2 kablo ayrılmış ama hem artırıp hem azaltıyor.Anlıcagınız oda ECU ya küçük voltaj gönderiyor.

    Tekrar yazayım 3 defa söktüm taktım herhangi bir cihaza baglama yaptırmadım.Kendiliginden siliyor megane.

    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.

    Arabanin ici isinincami yazmisim goremedim?
    Valla ben gecen bilgisayara baglattim airbag hatalarini sildirdim ama o isik yanmasi beyine isliyormu? Pc den.sildirmekmi gerek.tam.bilmiyorum. benim su an yaniyor sizinki gibi, tekrar gidip 20 tl.vermek isime gelmedi. Yukardaki arkadasin yazdigina gore yorumladim. Sonuc olarak yanan isik bilgisayardan hatasi silinmesi gerekiyor da olabilir yada kisa devredir???

    Arkadaşım araç çaliştıktan bir süre sonra ECU (elektriic control ünitesi)belli aralıklarla 6 adet aırbeg e mili amper olarak çok az bir voltaj gönderiyor ve aırbegleri kablolarının saglam oldugunu çheck ediyor.Eger kablo kopuksa ECU ekrana aırbeg ışıgını yakıyor.Muhtemelen siz kabloyu yanlış lehimlediniz ve aırbeg kontrolü için gelen küçük voltaj hız sabitleyici devreye alıyor.Zaten hız sabitleyicide aynı mantıkla çalışıyor dikkat ederseniz hız sabitlemeye 2 kablo ayrılmış ama hem artırıp hem azaltıyor.Anlıcagınız oda ECU ya küçük voltaj gönderiyor.

    Tekrar yazayım 3 defa söktüm taktım herhangi bir cihaza baglama yaptırmadım.Kendiliginden siliyor megane.

    Geçmiş olsun.

    çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için. Bunu öğrendiğim iyi oldu benimde o zaman kablo tekrar koptu takarken...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.

    Arabanin ici isinincami yazmisim goremedim?
    Valla ben gecen bilgisayara baglattim airbag hatalarini sildirdim ama o isik yanmasi beyine isliyormu? Pc den.sildirmekmi gerek.tam.bilmiyorum. benim su an yaniyor sizinki gibi, tekrar gidip 20 tl.vermek isime gelmedi. Yukardaki arkadasin yazdigina gore yorumladim. Sonuc olarak yanan isik bilgisayardan hatasi silinmesi gerekiyor da olabilir yada kisa devredir???

    Arkadaşım araç çaliştıktan bir süre sonra ECU (elektriic control ünitesi)belli aralıklarla 6 adet aırbeg e mili amper olarak çok az bir voltaj gönderiyor ve aırbegleri kablolarının saglam oldugunu çheck ediyor.Eger kablo kopuksa ECU ekrana aırbeg ışıgını yakıyor.Muhtemelen siz kabloyu yanlış lehimlediniz ve aırbeg kontrolü için gelen küçük voltaj hız sabitleyici devreye alıyor.Zaten hız sabitleyicide aynı mantıkla çalışıyor dikkat ederseniz hız sabitlemeye 2 kablo ayrılmış ama hem artırıp hem azaltıyor.Anlıcagınız oda ECU ya küçük voltaj gönderiyor.

    Tekrar yazayım 3 defa söktüm taktım herhangi bir cihaza baglama yaptırmadım.Kendiliginden siliyor megane.

    Geçmiş olsun.

    çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için. Bunu öğrendiğim iyi oldu benimde o zaman kablo tekrar koptu takarken...

    Ne demek herzaman yardımcı olurum.Bu arada siz montajı yaptıktan sonra ölçü aleti ile ölçmedinizmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.

    Arabanin ici isinincami yazmisim goremedim?
    Valla ben gecen bilgisayara baglattim airbag hatalarini sildirdim ama o isik yanmasi beyine isliyormu? Pc den.sildirmekmi gerek.tam.bilmiyorum. benim su an yaniyor sizinki gibi, tekrar gidip 20 tl.vermek isime gelmedi. Yukardaki arkadasin yazdigina gore yorumladim. Sonuc olarak yanan isik bilgisayardan hatasi silinmesi gerekiyor da olabilir yada kisa devredir???

    Arkadaşım araç çaliştıktan bir süre sonra ECU (elektriic control ünitesi)belli aralıklarla 6 adet aırbeg e mili amper olarak çok az bir voltaj gönderiyor ve aırbegleri kablolarının saglam oldugunu çheck ediyor.Eger kablo kopuksa ECU ekrana aırbeg ışıgını yakıyor.Muhtemelen siz kabloyu yanlış lehimlediniz ve aırbeg kontrolü için gelen küçük voltaj hız sabitleyici devreye alıyor.Zaten hız sabitleyicide aynı mantıkla çalışıyor dikkat ederseniz hız sabitlemeye 2 kablo ayrılmış ama hem artırıp hem azaltıyor.Anlıcagınız oda ECU ya küçük voltaj gönderiyor.

    Tekrar yazayım 3 defa söktüm taktım herhangi bir cihaza baglama yaptırmadım.Kendiliginden siliyor megane.

    Geçmiş olsun.

    çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için. Bunu öğrendiğim iyi oldu benimde o zaman kablo tekrar koptu takarken...

    Ne demek herzaman yardımcı olurum.Bu arada siz montajı yaptıktan sonra ölçü aleti ile ölçmedinizmi?




    ölçtüm her şey normaldi fakat takarken demekki bir yeri zorluyorum çünki söktüğümde genelde airbag lehimi atmış oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: afoR1zma

    hocam merhaba,

    güzel anlatımın yardımı ile arkadaşımın hız sabitleyicili megane 2 aracının direksiyonu söküp çok düzgün bi şekilde yeni şerit filmi usta ellere lehimlettik ve olması gerektiği gibi bir dişli bile sağa sola yanlış yapmadan tekrar topladık. herşeyi yerine takarak direksiyonu topladık. sargı mükemmel orjinal gibi oldu direksiyonun dönmesinde en ufak bi sorun yok fakat şöyle bi durumumuz var.

    hız sabitleyici düğmeleri çalışmadı.

    biz başka bir sorun var diye başka hiçbir şey yapmadık ama 2 akşamdır arkadaş arabasıyla içerisi bolca sıcak bir şekilde gezerken 2 gecedir hız sabitleyicisinin durduk yere çalışabildiğini söyledi.

    fakat sabah kalktığında yine çalışmıyor gece oluyor arabanın içi sıcakken yine çalışıyor diyor.

    bu durum için var mı bi fikriniz?

    arıza ışığını söndürtmediğimiz için mi ki?
    yoksa sıcağın ne alakası var bu işte?

    yardımınıza ihtiyacım var.

    Lehimler de sikinti var, olcu aleti ile bakin diger kablolar temas ediyor yada aogul lehim atmis olabilir, benim de basima gelmisti. Lehim yapildiktan sonra zaten kablo ince direk atmistir yada kablolari yanlos lehimlemis olabilirsiniz ama ben bunu pek olasi gormuyorum cunki arada calisiyormus, airbag isigi yaniyorsa o kablodada hata olabilir. Bakin o kanallardaki her kablo bir islev yapiyor. 4 tanesi airbeg, ikisi hiz sabitleyici falan vesaire, acin bakin kesin kopuk vardir.

    tek tek kontrol etmiştik ölçü aletiyle kısa devre yoktu hatta üzerine slikonda çektik emin oldukdan sonra fakat airbag ışığı sönmedi hala yanıyo birkezdaha açıp bakmak lazım. ama slikonları sökerken lehimler komple çıkarsa bidaha işlem yapamayabiliriz çünkü bizden önceki araç sahibi kara düzen işlem yaptırtmış lehim kanallarını mahvetmişler zor temizleyip lehimlemiştik. şeritin ucuna lehimlenen soketlerden sıfır bulabilsek daha temiz iş olcaktı ama bulamadık. ne yapsak ki? arabanın içi ısınınca ne alaka onu bi çözemedik.

    Arabanin ici isinincami yazmisim goremedim?
    Valla ben gecen bilgisayara baglattim airbag hatalarini sildirdim ama o isik yanmasi beyine isliyormu? Pc den.sildirmekmi gerek.tam.bilmiyorum. benim su an yaniyor sizinki gibi, tekrar gidip 20 tl.vermek isime gelmedi. Yukardaki arkadasin yazdigina gore yorumladim. Sonuc olarak yanan isik bilgisayardan hatasi silinmesi gerekiyor da olabilir yada kisa devredir???

    Arkadaşım araç çaliştıktan bir süre sonra ECU (elektriic control ünitesi)belli aralıklarla 6 adet aırbeg e mili amper olarak çok az bir voltaj gönderiyor ve aırbegleri kablolarının saglam oldugunu çheck ediyor.Eger kablo kopuksa ECU ekrana aırbeg ışıgını yakıyor.Muhtemelen siz kabloyu yanlış lehimlediniz ve aırbeg kontrolü için gelen küçük voltaj hız sabitleyici devreye alıyor.Zaten hız sabitleyicide aynı mantıkla çalışıyor dikkat ederseniz hız sabitlemeye 2 kablo ayrılmış ama hem artırıp hem azaltıyor.Anlıcagınız oda ECU ya küçük voltaj gönderiyor.

    Tekrar yazayım 3 defa söktüm taktım herhangi bir cihaza baglama yaptırmadım.Kendiliginden siliyor megane.

    Geçmiş olsun.

    çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için. Bunu öğrendiğim iyi oldu benimde o zaman kablo tekrar koptu takarken...

    Ne demek herzaman yardımcı olurum.Bu arada siz montajı yaptıktan sonra ölçü aleti ile ölçmedinizmi?




    ölçtüm her şey normaldi fakat takarken demekki bir yeri zorluyorum çünki söktüğümde genelde airbag lehimi atmış oluyor.

    bu dediklerinizden sonra bana direksiyonu yeniden söküp kontrol etmekten başka birşey kalmıyor. fakat şu aşamada çok çelişkiye düştüydük. şeritin 2 ucuna gelen soketlerin yönü konusunda zor karar verdik. ters bağlamış olsam arada bi çalışan sistem hiç çalışmazdı di mi?




  • Miyamoto Musashi kullanıcısına yanıt
    @Miyamoto Musashi @Miyamoto Musashihttp://www.waio.com.tr/toyota-corolla-direksiyon-airbag-sargisi,PR-411.html
    Megane 2 döner kondaktör (airbag sargısı) sorunu çözümü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airbag-bey

    @Miyamoto Musashi @Miyamoto Musashihttp://www.waio.com.tr/toyota-corolla-direksiyon-airbag-sargisi,PR-411.html
    Megane 2 döner kondaktör (airbag sargısı) sorunu çözümü

    Uber pahali, ben 10 tl ye almistim 60 kusur tl yuhh, maliyeti ne kadar...




  • LENCER L kullanıcısına yanıt
    temissızlık var lehim kontrolsüz yapılmış hız sabitleyicinin olduğu bölüme lehim düzgün atılmamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEGAN2AİRBAG

    temissızlık var lehim kontrolsüz yapılmış hız sabitleyicinin olduğu bölüme lehim düzgün atılmamış
    3 garantili megan 2 air bag sargı arızası tamiratı yapılır lehimleme ve orijinal kablo sıkıntınızı biz çözeriz irtibat tel 0553 602 62 06 teşekkürler boşuna kablo alıp deneme yanılma yöntemiyle yapmanız size sıkıntı yaratabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEGAN2AİRBAG

    3 garantili megan 2 air bag sargı arızası tamiratı yapılır lehimleme ve orijinal kablo sıkıntınızı biz çözeriz irtibat tel 0553 602 62 06 teşekkürler boşuna kablo alıp deneme yanılma yöntemiyle yapmanız size sıkıntı yaratabilir

    Alıntıları Göster
    Scenic II aracımdan çıkma var hiç oynanmamış
    almak isteyen bu ilan alabilirhttp://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-scenic-ii-doner-kontaktor-sinyal-kolu-airbag-sargisi-205091052/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEGAN2AİRBAG

    Bu mesaj silindi.
    Konu ilan başlığına dönmüş, arkadaş konumu ne diye kirletirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

    Konu ilan başlığına dönmüş, arkadaş konumu ne diye kirletirsiniz.

    Ne yaptiniz sorun çözüldü mu sizde.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.